Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Produkční Alpine 110 míří do Ženevy. Má čtyři oči a dynamiku Porsche Cayman S

Jan Mička Jan Mička 28. 2. 2017
43
110
Zobrazit náhledy (43)
Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110
Dosud jsme si mohli prohlédnout pouze maskované prototypy, nyní jsou však k dispozici snímky produkční verze. Sprint 0-100 km/h vůz zvládne za 4,5 sekundy.

V poslední tiskové zprávě před ženevskou premiérou nového sportovního modelu toho automobilka moc neřekla. Uvedla pouze, že má vůz novou hliníkovou platformu a je velmi lehký, což se odrazí na jeho hbitosti. Něco je ale přece jenom nového – název. Zatímco dosud jsme hovořili o Alpině A120, ve skutečnosti se vůz bude jmenovat A110, aby lépe odkazoval na svého předchůdce ze šedesátých a sedmdesátých let minulého století.

Pokud jste někdy viděli původní Alpine A110 naživo, což vzhledem k více než osmi tisícům vyrobených kusů není takový problém ani u nás, víte, že jde ve skutečnosti o opravdu malé auto. Na délku měřilo jenom něco málo přes čtyři metry a bylo náležitě „připlácnuté“ k silnici, což by měl splňovat i nástupce. Díky hliníkové konstrukci bude vážit okolo tuny, což je přinejmenším o 300 kilogramů více než předchůdce, v šedesátých letech však byly docela jiné nároky na bezpečnost a podobně…

Francouzi zatím nezveřejnili technická data a vůbec motor, jaký v útrobách najdeme. Hovoří se o přeplňované šestnáctistovce z Renaultu Clio RS, dále nové osmnáctistovce, která z uvedeného motoru vychází, a dvoulitru známého z Méganu RS. Pohon zadních kol je jasný, kde se ale motor nakonec bude nacházet, zatím není oficiálně jasné.

Původní Alpine 110 mělo motor vzadu, u novinky připadá v úvahu umístění před zadní nápravou, tedy stejně jako u Alfy Romeo 4C, nebo klasicky vpředu. Dynamika v každém případě nebude špatná - z klidu na 100 km/h vůz zrychlí za 4,5 sekundy, což je čas srovnatelný s Porsche Cayman S (stejnou disciplínu zvládne za 4,2 sekundy). Více se snad dozvíme během premiéry vozu na ženevském autosalonu.

A ještě jedna zajímavost: na snímcích vidíte vůz v provedení Premiere Edition, jehož cena byla stanovena na 55.000 eur (asi 1,5 milionu korun). Edice bude omezena počtem 1955 kusů, přičemž tento počet si automobilka rozhodně nevycucala z prstu. V roce 1955 totiž došlo k založení značky Alpine, která od roku 1973 patří pod křídla Renaultu.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Otázniky
Ted
| 3. 3. 2017
S tou cenou jsem reagoval spis na Dinara, dokladajic, ze to cenove srovnani s caymanem nelze brat podle cenikove ceny. Cayman je s cenou uplne jinde po priplatcich... A hola auta se temer neprodavaji. Dealer objednava vzdy auta s chrono paketem, sportovnim vyfukem a adaptivnimi tlumici, rovnez urcite prvky interieru jsou temer povinne - ted mluvim o tom, co berou na sklad. 718 zatim na sklad nikdo neber, je jich malo.
Co se fandu tyce, je to spis ma zkusenost. Ted mluvim spis o novych autech, nez 10 let starych boxterech, ktere si kupuji i nefandove sportovni jizdy. Jiste, proti 4c ten pomer nebude tak drsnej, ale lidi, pro ktere jde vic o znacek nez sportovni jezdeni, malokdy skonci u caymana. Na to je tu daleko vic macan, cayenne apod. Typove ( ne co do jizdnich vykonu) srovnatelna auta (treba TT, Z4, slk... ) se daji prece jen poridit podstatne levneji.
Ma zkusenost s novymi 911 je spis takove, ze si je kupuji lide, kterym jde spise o image nez aktivni sportovni jizdu. Cest vyjimkam. Opet mluvim o novych autech....
Otázniky
_MT_
| 2. 3. 2017
Proč by nedával smysl? Nezbytnost to může být, když si ho chceš vypiplat a pálí tě v kapse dalších 40 tisíc € (a nemáš zájem o holou 911). Těch střídmě vybavených jezdí dost. Sice je na nich vidět, že majitel šetřil, ale pořád udělají parádu. Ano, znám člověka, který si prostě udělal radost a dopřál si do Caymanu S zakázkové dekory, zakázkové čalounění, bezpečnostní pásy v barvě laku atd. Opravdu si ho vymazlil a dal za něj pěknou sumu peněz. On je však tou výjimkou. Znám prodejce, který měl podobně vymazlenou Carreru S; stála přes 200k € (nejsou v tom žádné šílené daně nebo poplatky).
hádání
_MT_
| 2. 3. 2017
Druhá byla lehčí. Po faceliftu sice přibrala, ale pořád je na tom myslím lépe než první. Proč by sis myslel, že tomu bylo jinak? Přišla v době, kdy auta už několik let hubla. I 991 zhubla oproti 997.
Pozde ale pekny sporatacek
Ted
| 2. 3. 2017
bol?
v 911 je sestivalcovy boxer stále a v caymanu GT4 RS bude take
Pozde ale pekny sporatacek
Redmex
| 2. 3. 2017
:*) nejak automaticky pisem v6 ked myslim 6 valec. Jasne je tam boxer. Odkedy Subaru s nimi skoncilo (aspon na EU trhu), bol to posledny mohykan

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku