Produkční Alpine 110 míří do Ženevy. Má čtyři oči a dynamiku Porsche Cayman S
V poslední tiskové zprávě před ženevskou premiérou nového sportovního modelu toho automobilka moc neřekla. Uvedla pouze, že má vůz novou hliníkovou platformu a je velmi lehký, což se odrazí na jeho hbitosti. Něco je ale přece jenom nového – název. Zatímco dosud jsme hovořili o Alpině A120, ve skutečnosti se vůz bude jmenovat A110, aby lépe odkazoval na svého předchůdce ze šedesátých a sedmdesátých let minulého století.
Pokud jste někdy viděli původní Alpine A110 naživo, což vzhledem k více než osmi tisícům vyrobených kusů není takový problém ani u nás, víte, že jde ve skutečnosti o opravdu malé auto. Na délku měřilo jenom něco málo přes čtyři metry a bylo náležitě „připlácnuté“ k silnici, což by měl splňovat i nástupce. Díky hliníkové konstrukci bude vážit okolo tuny, což je přinejmenším o 300 kilogramů více než předchůdce, v šedesátých letech však byly docela jiné nároky na bezpečnost a podobně…
Francouzi zatím nezveřejnili technická data a vůbec motor, jaký v útrobách najdeme. Hovoří se o přeplňované šestnáctistovce z Renaultu Clio RS, dále nové osmnáctistovce, která z uvedeného motoru vychází, a dvoulitru známého z Méganu RS. Pohon zadních kol je jasný, kde se ale motor nakonec bude nacházet, zatím není oficiálně jasné.
Původní Alpine 110 mělo motor vzadu, u novinky připadá v úvahu umístění před zadní nápravou, tedy stejně jako u Alfy Romeo 4C, nebo klasicky vpředu. Dynamika v každém případě nebude špatná - z klidu na 100 km/h vůz zrychlí za 4,5 sekundy, což je čas srovnatelný s Porsche Cayman S (stejnou disciplínu zvládne za 4,2 sekundy). Více se snad dozvíme během premiéry vozu na ženevském autosalonu.
A ještě jedna zajímavost: na snímcích vidíte vůz v provedení Premiere Edition, jehož cena byla stanovena na 55.000 eur (asi 1,5 milionu korun). Edice bude omezena počtem 1955 kusů, přičemž tento počet si automobilka rozhodně nevycucala z prstu. V roce 1955 totiž došlo k založení značky Alpine, která od roku 1973 patří pod křídla Renaultu.