Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Propojení dálnice D1 se Zlínem: výstavba zahájena

Aleš Jungmann
Diskuze (2)
Spojení dálnice D1 a krajského města Zlín rychlostní silnicí R55 je konečně zase o něco blíže.

Spojení dálnice D1 a krajského města Zlín rychlostní silnicí R55 je konečně zase o něco blíže. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zahajuje výstavbu úseku R55 mezi Otrokovicemi a již budovanou D1 u Hulína. Hotovo by mělo být na konci roku 2011 a o spolufinancování projektu by se měla postarat Evropská unie, respektive její Operační program Doprava.

Stavba navazuje na severovýchodní obchvat Otrokovic, který je v provozu od roku 2006. Konec stavby je napojen na dálnici D1, a to v úseku Kroměříž – Říkovice. „Po dokončení se tak významně urychlí spojení se Zlínským krajem. Nejvíce to pocítí právě lidé dojíždějící ze Zlína do Brna a Prahy nebo do dalších měst umístěných na dálnici D1,“ říká generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík. Trasa úseku je vedena převážně nezastavěným územím po zemědělských pozemcích, s minimálním zásahem do lesních porostů. Není zde žádná mimoúrovňová křižovatka.

Uvedený úsek je součástí souboru staveb rychlostní silnice R55 Olomouc – Břeclav. Stávající silnice I/55 je důležitým dopravním spojením vedeným ve směru Olomouc, Přerov, Hulín, Tlumačov, Otrokovice, Napajedla, Uherské Hradiště, Hodonín a Břeclav.

V některých úsecích přesáhlo dopravní zatížení již únosnou mez. Nová rychlostní silnice by tak měla výrazně pomoci k odlehčení současné komplikované situace v uvedených městech, ve kterých je současná doprava vedena centrem města nebo obce. „To má samozřejmě negativní vliv na život a zdraví obyvatel ve zmiňovaných městech a obcích. Realizací stavby dojde k dopravnímu uvolnění současné silnice I/55 a tím ke zmírnění negativních vlivů dopravy na život v uvedených obcích,“ říká Alfred Brunclík. Po vybudování rychlostní silnice R55 dojde k propojení s dálnicí D1 a rychlostní silnicí R35. Zlepší se tím dopravní spojení mezi moravskými kraji, urychlí se celková osobní a nákladní doprava a umožní napojení průmyslových zón na vyšší komunikační síť.

Aleš Jungmann
Diskuze (2)
Avatar - Ronault.
5. 7. 2008 00:13
Re: konečně
Moje řeč. Taky jsem to dneska absovoval... a za poslední dobu asi 4x...
Po sjezdu z D1 je na výpadovce na Kroměříž narváno, předjíždět se kvůli úzké zatáčkovité a rozkopané cestě nedá. V Hulíně u kruháče přes den zácpa. Pak je apsoň kus široké silnice do Přerova. Jen v něm to podle značení na Hranice hodí přes nějaké kotěhůlky. Přes den to sice omezí zácpu v Přerově, ale večer je lepší to vzít kolem nádraží, je to kratší a rychlejší...
Druhou možností je jet přes Kojetín. Sice samá zatáčka, ujetá krajnice, ale dá se to, tedy do doby než za Kojetínem udělali uzavírku. A to značení stojí za nic...
Pak člověk sice jede po dvouproudovce, ale první kruháč od Olomouce je řešený jako jeden pruh, takže je tam věčně problém najet, další dva jsou kvůli amatérům, co na kruháč vjedou jen tehdy, když tam nikdo není, o nic lepší...
Pak by to ještě chtělo dotáhnout dálnici až do Frýdku, od Rychvaltic to není ono.
Jinak plný souhlas s úsekem Frýdek-Těšín, naprosto perfektní úsek. Kdysi i 40 minut jízdy, dnes 16 minut perfektní dálnice. :yes: :yes:
Jen ať se staví.