Propojení dálnice D1 se Zlínem: výstavba zahájena
Spojení dálnice D1 a krajského města Zlín rychlostní silnicí R55 je konečně zase o něco blíže. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zahajuje výstavbu úseku R55 mezi Otrokovicemi a již budovanou D1 u Hulína. Hotovo by mělo být na konci roku 2011 a o spolufinancování projektu by se měla postarat Evropská unie, respektive její Operační program Doprava.
Stavba navazuje na severovýchodní obchvat Otrokovic, který je v provozu od roku 2006. Konec stavby je napojen na dálnici D1, a to v úseku Kroměříž – Říkovice. „Po dokončení se tak významně urychlí spojení se Zlínským krajem. Nejvíce to pocítí právě lidé dojíždějící ze Zlína do Brna a Prahy nebo do dalších měst umístěných na dálnici D1,“ říká generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík. Trasa úseku je vedena převážně nezastavěným územím po zemědělských pozemcích, s minimálním zásahem do lesních porostů. Není zde žádná mimoúrovňová křižovatka.
Uvedený úsek je součástí souboru staveb rychlostní silnice R55 Olomouc – Břeclav. Stávající silnice I/55 je důležitým dopravním spojením vedeným ve směru Olomouc, Přerov, Hulín, Tlumačov, Otrokovice, Napajedla, Uherské Hradiště, Hodonín a Břeclav.
V některých úsecích přesáhlo dopravní zatížení již únosnou mez. Nová rychlostní silnice by tak měla výrazně pomoci k odlehčení současné komplikované situace v uvedených městech, ve kterých je současná doprava vedena centrem města nebo obce. „To má samozřejmě negativní vliv na život a zdraví obyvatel ve zmiňovaných městech a obcích. Realizací stavby dojde k dopravnímu uvolnění současné silnice I/55 a tím ke zmírnění negativních vlivů dopravy na život v uvedených obcích,“ říká Alfred Brunclík. Po vybudování rychlostní silnice R55 dojde k propojení s dálnicí D1 a rychlostní silnicí R35. Zlepší se tím dopravní spojení mezi moravskými kraji, urychlí se celková osobní a nákladní doprava a umožní napojení průmyslových zón na vyšší komunikační síť.