Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Provozní zisk VW loni stoupl na rekordních 7,14 mld. eur

redakce AUTO.CZ
Diskuze (121)
Tržby skupiny se zvýšily o 21 %, zisk vzrostl čtyřnásobně.

Provozní zisk automobilové skupiny Volkswagen loni vzrostl téměř čtyřnásobně na rekordních 7,14 miliardy eur (zhruba 175 miliard Kč) z předloňských 1,85 miliardy eur a předčil odhady analytiků. Tržby skupiny, jejíž součástí je Škoda Auto, se zvýšily o 21 procent na 126,9 miliardy eur. Společnost v dnešní předběžné zprávě uvedla, že v letošním roce čeká další nárůst zisku i tržeb.

Analytici podle agentury Reuters čekali u provozního zisku bez zahrnutí dvou společných podniků v Číně výsledek 6,75 miliardy eur. Skupina již dříve uvedla, že dodávky jejích vozů zákazníkům loni poprvé překonaly hranici sedmi milionů a vzrostly o 14 procent na 7,2 milionu automobilů.

Představenstvo a dozorčí rada Volkswagenu po dnešním zasedání navrhly zvýšit výplatu dividend akcionářům za loňský rok na 2,20 eura na akcii. Za rok 2009 vyplácela společnost 1,66 eura na akcii.

Loňský výsledek ukazuje, že největší evropská automobilka má dostatek finanční síly na dokončení akvizice výrobce sportovních vozů Porsche. Stuttgartská firma však ve středu oznámila, že transakce se kvůli vyšetřování dvou bývalých vysokých činitelů Porsche zdrží.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (121)
Avatar - white label
27. 2. 2011 19:19
Re: no krása
Štír nejsem a ani si s lidma v tomto znamení obvykle příliš nerozumím..., dá se říct, že je to mé nejméně oblíbené znamení.
Mám raději Lvy, Vodnáře, Váhy, a některé Blížence, Býky, Berany a občas i nějaký ten kaR (Rak) mi sedne...

K testům (nejen) Passatu na 100 tis jsem se vyjádřil v diskusi pod článkem. Výsledky samozřejmě určitou výpovědní hodnotu mají, ovšem statisticky logicky omezenou poměrem počtu vyrobených a zkoušených kusů, je tak těžké to pochopit? Nikdy jsem netvrdil, že je VW nějak nadprůměrně spolehlivé a jsem přesvědčený, že smůlu můžeš mít dneska u každé značky. Mnohem pravděpodobnější jsou např. problémy při náběhu výroby, a to bez ohledu na značku, proto se také raději všem "žhavým" novinkám vyhýbám.
Známá slabost Passatů B6 jsou např. četnější problémy u TDI PD v kombinaci s DPF za předpokladu, že vůz jezdil převážně v městském režimu.
27. 2. 2011 15:53
Re: no krása
hej hej, sem tam mu to trva kym pochopi urcite veci ale sem tam ma zaujimave info.. :-) Ale niekedy sa nevie povzniest a hlavne sa pletie do cudzich rozhovorov ako o prispevok vyssie >:D
Avatar - Ji/Ri
27. 2. 2011 15:20
Re: no krása
No neber jednotlivé útržky.... ber to komplexně a to si určitě všimneš, že ho respektuji a dokážu i ocenit. Holt někdy si kapek rozčísnem pěšinku, ale to je vzájemné a myslím, teda doufám, že to nijak neškodí úrovni diskuze. Víš, raději slyším něco ostřejšího napřímo, než kýbl sarkasmů a skrytých urážek.... někdy si myslím, že jsi ve znamení štíra narozen..... trefil jsem to? Tu lež - ono se to týká příspěvků výše ohledně testů passatu a jeho spolehlivosti..... si to po sobě přečti a uvidíš, že to do pravdy má tak blízko jako zádel k očím....
..... a nebuď furt tak vážny ako kakao ;-) >:D
Avatar - Ji/Ri
27. 2. 2011 15:16
Re: no krása
Krásně napsané! ..... a mudry jak kakao - to je dobrá hláška..... no když to je tak, tak já toho whiticka ještě vezmu na milost. Ono já s ním taky rád proberu pár věcí, má, co se koncernové techniky týká, i hodně dobrých informací.... ale vadily mi ty křeče, co tu v roli diskuzního arbitra předvedl a nedokázal se s humorem povznést nad neškodným šťouchnutím....ale neodsuzuju ho za to, beru tak jak to je.
On je fakt múdry ako kakao ;-) >:D já na něj tak hezky hafnu a on štěká jak pominutý >:D
Avatar - white label
27. 2. 2011 13:58
Re: no krása
Takže GTI má (na rozdíl ode mě) určitý "glanc"? Možná bys to měl vysvětlit spíš kolegovi "bordeauxovi", nebo "Ondremu", protože zrovna já s tím žádný velký problém (na rozdíl od nich) nemám. Jen škoda, že tomu jeho "glancu" neodpovídá spousta tvých reakcí na něj (zejména v poslední době).
Každopádně platí to, co už jsem tu napsal, tedy že zde VW zásadně neglorifikuju, jak to má ve zvyku GTI, ale ani se vůči jakékoli značce obecně nevymezuju, jak to poslední dobou předvádíš ty.
Než tady zase začneš vytahovat silná slova jako je "lež", zkus je nejdřív podložit konkrétními odkazy...