Jenže Saab byl MALOvýrobce s pár desítkami tisíc vozů, tady jde o MILIONY vyráběných aut a doslova OBROVSKÉ ztráty pracovních míst - tohle už NEní legrace.. ;-)
..
Celý ten předposlední odstavec je taková informační plácanina z rohu do rohu (jestli je Slovensko nejchudší či nejbohatší, to ovlivní prodeje PSA jak ?),asi autor potřeboval článek trochu natáhnout anebo při spaní spí.
Re: Jak souvisí Euro na Slovensku s problémy PSA ?
:yes:
a posledni komentar ktery k tomu mam, pokud PSA nepochopi, ze musi zavrit drtivou vetsinu fabrik doma ve Franci a naopak expandovat na Slovensko a dalsich nizkonakladovych evropskych zemi, tak uz svuj boj prohrali.
Re: psa je v krachu, lebo nie je na čínskom a indickom trhu
A to berieš odkiaľ že PSA nieje na čínskom a indickom trhu? Totálna blbosť, sú tam už roky, Citroen predával (a vyrábal) v Číne svoju ZX ešte dávno pred tým ako nastal ten Čínsky boom, Peugeot v Indii zase model 504 ktorý tam fičal...
Tak nevím, jestli se tomu už dá říct problémy, nebo ne, ale výroba Touaregu šla v poslední době o 50% dolů. Tam za to ale nemůžou evropani, ale číňani, který vyzmizíkovali objednávky na 10000 aut. Do konce roku bude výroba omezená. Pak se to snad vrátí na 70% původní produkce. Cayenna se to ale netýká.
Ona vubec situace v Cine neni nijak ruzova, tahle zeme si sice hraje na tahouna svetove ekonomiky, ale tohle nevydrzi vecne.
Svetova krize a propad vyroby se dotyka uz davno i Ciny. Az si dovezou veskere technologie ktere potrebuji, jejich ochota bezhlave dovazet kdejaky evropsky sunt znacne ochabne a pak teprve zavladne ta spravna globalni krize.
Europske automobilky vyrabajuce v Europe ako Peugeot zatvaraju vyrobne zavody - teraz priamo na Slovensku ale hlavne, ze tu mame NEKALy bezcolny Korejsky (Hyundai/Kia/Chevrolet) import aut z Juznej Korei a Indie!
Konkretne velka vacsina modelov Kia/Hyundai (napr. Santa Fe, Rio) sa vyraba v Juznej Korei a potom sa bezcolne importuje do Europskej unii kde sa pomaly vydavaju za Europske auta...
Hyundai i10 a i20 je nekaly import z Indie. Dovozne clo do EU je len 10%. A vsetcia vieme ake su vyrobne naklady a podmienky v Indii. Hrska ryze pre zamestnanca na dne... Naopak dovozne clo Europskych aut do Indie je 100% - takze EU automobilka nepreda v Indii ani derave koleso.
Sice sa i20 akoze vyraba v Turecku ale je to CKD vyroba z Indie!
A o Chevroletoch skoda hovorit. Vsetky sa vyrabaju v Juznej Korei okrem Camara.
Treba aby Eu vypovedala dohodu o volnom obchode z Juznou Koreou a dala 25% clo na dovoz do EU a pri Indii 100% clo.
Nechapem o com rozpravas.......predavam KIE a modely produkovane na slovensku tvoria minimalne 70% predaja. Jediny model z Juznej Korei ktory sa predava dobre je Rio.
To akože za vzniknutú (zlú) situáciu niektorých !! EU značiek môžu tri kórejske (z toho jedna de facto americká)? Jááj to je mi logika... Keby tie problémové značky vyrábali poctivé a kvalitné autá, nešetrili na nesprávnych miestach tak by si tu kórejci ani neškrtli. Patriotizmus ustupuje zdravému rozumu. ;-)