Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

PSA zavře vývojové centrum v Paříži

David Bureš
Diskuze (9)
Francouzský koncern chce uzavřením vývojového centra ušetřit, propouštět zaměstnance ale nebude.

Koncern PSA Peugeot-Citroën šetří, kde se dá. Vedle konce výroby v továrně Aulnay chce své náklady snížit i pomocí uzavření výzkumného a vývojového centra v pařížském předměstí Meudon-la-Foret.

V tomto případě však PSA propouštět nebude, zaměstnanci se pouze přesunou do ostatních center. V areálu pracují zaměstnanci oddělení vývoje, lidských zdrojů a kontroly kvality.

Většina pracovníků bude převedena do hlavního vývojového centra koncernu v nedalekém Vélizy. Některým zaměstnancům bude nabídnuta práce v montážním závodě Poissy západně od Paříže, několik pracovníků pak zamíří do logistického centra náhradních dílů Vesoul na východě Francie.

Přesun pracovníků bude proveden do konce příštího roku. Tisková mluvčí koncernu Cecile Damidová vysvětluje, že PSA slučuje své průmyslové areály, tudíž je běžné mít aktivity blíže k sobě, pokud to má smysl.

Francouzský koncern chce areál v Meudon-la-Foret údajně prodat. PSA již dříve uvedlo, že chce letos prodat majetek ve výši zhruba 200 milionů eur (cca 5,2 miliardy korun). Loni automobilka vydělala na prodeji majetku dvě miliardy eur (asi 52 miliard korun).

PSA chystá výrazně šetřit, vždyť loni vykázala rekordní ztrátu pět miliard eur (asi 130 miliard Kč). Zpátky k zisku se chce výrobce dostat i díky snížením stavu zaměstnanců – do konce roku 2014 má jejich počet ve Francii klesnout o 17 procent. Automobilka se už s odbory domluvila na uzavření závody Aulnay, kde se nyní vyrábí Citroën C3. V továrně pracuje na 2.500 osob.

David Bureš
Diskuze (9)
24. 5. 2013 09:33
Re: Logické
Ale nadruhou stranu má přece koncern několik zcela svébytných značek z nichž si můžeš vybrat. >:D
24. 5. 2013 08:42
Re: propouštět zaměstnance ale nebude
A proč by je propouštěli ? To je jako kdyby si nemocný uřízl hlavu. I když, na počítači se bez ní občas psát dá.
Avatar - KANKUNEN
23. 5. 2013 14:09
Za poslední roky vyvinuli
akorát velkou tlamu , teď masku co vypadá unirvezální se všechny čínské značky a teď budíky tak, aby je kryl volant. 10 let jim chcípal za studena motor 1,4, ale s tím nic neudělali.
23. 5. 2013 13:33
Re: Logické
PSA nemá problém s odbytem, ale náklady na výrobu jednoho kusu, drahou pracovní sílu ve FR, ...
23. 5. 2013 13:20
Re: Logické
:yes: