RALLY NOVÝ ZÉLAND - ÚSPĚCH TÝMU ŠKODA !

RALLY NOVÝ ZÉLAND - ÚSPĚCH TÝMU ŠKODA !

 
 

Třetí etapa přinesla dramatické vyvrcholení letošního ročníku rally Nový Zéland. Potvrzená penalizaci odsunula T. Mäkinena z pátého místa.

 
 

I.Etapa pátek 11.04 2003

o celkové délce 387,75 km
9. RZ o celkové délce 139,10 km

 

start 07:00, cíl 17:00

09:43RZ 1BATLEY 1(19,82 km)vítěz RZ M. Grönholm110,6 km/h
10:11RZ 2WAIPU GORGE 1(11,24 km)vítěz RZ R. Burns101,9 km/h
10:34RZ 3BROOKS 1(16,03 km)vítěz RZ M. Grönholm98,4 km/h
11:02RZ 4PAPAROA STATION 1(11,64 km)vítěz RZ M. Grönholm106,2 km/h
12:38RZ 5NEW CASSIDY(21,64 km)vítěz RZ M. Grönholm110,8 km/h
14:36RZ 6BATLEY 2(19,82 km)vítěz RZ M. Grönholm112,7 km/h
14:36RZ 7WAIPU GORGE 2(11,24 km)vítěz RZ R. Burns102,5 km/h
14:36RZ 8BROOKS 2(16,03 km)vítěz RZ M. Grönholm102,5 km/h
14:36RZ 9PAPAROA STATION 2(11,64 km)vítěz RZ M. Grönholm112,7 km/h

Marcus Grönholm od první RZ včele!

První etapu letošní ročníku Rally Nový Zéland zkomplikoval déšť, na který zejména doplatily vozy týmu Citroën. Jezdci měli od počátku potíže s orosenými okny a v průběhu prvních RZ nabraly velkou ztrátu. První RZ zkoušku vyhrál úřadující Mistr Světa M. Grönholm, druhý dojel M. Martin s "novým" Fordem a třetí byl H. Rovanperä. Jezdeckou chybou ztratil C. McRae, potíže hlásí T. Gardemeister a M. Hirvonen. O největší rozruch se však postaral A. Schwarz, který havaroval. Při zkrácení zatáčky jej hrbol vynesl na protější břeh, ten vůz převrátil přes střechu a auto skončilo v kotrmelcích. Posádka z havárie vyvázla naštěstí nezraněna. Ve čtvrté RZ hlásí potíže s hydraulikou F. Duval. Přestože odstupy mezi jednotlivými jezdci byly minimální, vytvořil si M. Grönholm náskok na druhého M. Martina téměř 19 vteřin (+18,4). P. Solberg ztrácel na druhého M. Martina (+1,1) a náskok před čtvrtým H. Rovanperou měl (+5,3). Na pátém místě jel T. Mäkinen a šestý R. Burns měl ztrátu na vedoucího M. Grönholma téměř 40 vteřin (+39,4) a na páté místo ztrácel pouhých +0,5 vteřiny. Překvapením bylo sedmé místo M. Stohla, který jel s vozem Peugeot 206 WRC. Osmou a devátou příčku drželi jezdci Citroënu C. Sainz a S. Loeb. První jezdec týmu Škoda byl na jedenáctém místě D. Auriol a T. Gardemeister jel na čtrnáctém místě. V šesté RZ v pravotočivé zatáčce trefuje C. McRae břeh a poškodil tlumič a závěs kola. Propadl se na šestnácté místo průběžného pořadí a následně s poškozeným vozem odstupuje ze soutěže. Ze zadních pozic začíná útočit jak C. Sainz a S. Loeb tak i T. Mäkinen a překvapivě i A.McRae na Mitsubishi. (Spekulativně se objevila informace o nasazení vozu Mitsubishi WRC s půlročním odkladem). Ze soutěže byl nucen odstoupit po havárii i J. Välimäki a tým Hyundai měl v soutěži pouze jeden vůz F. Loixe. Na předních pozicích se před koncem první etapy v průběžném pořadí téměř nic neměnilo. M. Grönholm si v čele průběžného pořadí zvyšoval svůj náskok, před M. Martinem a P. Solbergem. Na čtvrté místo se propracoval R. Burns, před pátého H. Rovanperu, šestý jel T. Mäkinen a sedmý byl už S. Loeb, který se dostal před C. Sainze. Desátou příčku držel D. Auriol a T. Gardemeister byl třináctý. Devátá RZ už nic nezměnila na průběžném pořadí v první desítce.

 

Průběžné pořadí po I. etapě

1. Marcus GrönholmPeugeot 206 WRC1h 18m 25.5průměrná rychlost 106,4 km/h
2. Markko MärtinFord Focus WRC+ 00'38,1
3. Petter SolbergSubaru Impreza WRC+ 00'43,6
4. Richard BurnsPeugeot 206 WRC+ 00'55,0
5. Harri RovanperäPeugeot 206 WRC+ 01'03,6
6. Sebastien LoebCitroen Xsara WRC+ 01'26,2
7. Tommi MäkinenSubaru Impreza WRC+ 01'29,4
8. Carlos SainzCitroen Xsara WRC+ 01'47,2
10. Didier AuriolŠkoda Octavia WRC+ 02'11,9
13. Toni GardemeisterŠkoda Octavia WRC+ 02'49,5

II. Etapa sobota 12.04. 2003

o celkové délce 455,79 km
7. RZ o celkové délce 149,34 km

start 08:00, cíl 20:20

08:43RZ 10 PARAHI/ARARUA(59,00 km)vítěz RZ M. Grönholm106,2 km/h
11:31RZ 11 MITITAI FINISH(20,15 km)vítěz RZ M. Martin120,3 km/h
12:09RZ 12 TOKATOKA(10,15 km)vítěz RZ M. Martin119,0 km/h
13:32RZ 13 PARAHI(24,00 km)vítěz RZ M. M. Martin118,5 km/h
14:05RZ 14 ARARUA(31,84 km)vítěz RZ M. Grönholm100,1 km/h
19:00RZ 15 MANUKAU SUPER 1(2,10 km)vítěz RZ F. Duval78,4 km/h
19:30RZ 16 MANUKAU SUPER 1(2,10 km)vítěz RZ P. Solberg75,4 km/h

Desátá RZ zamíchala průběžným pořadím!

Podle předpokladu zamíchala druhá etapa průběžným pořadím rally Nový Zéland. V desáté RZ se nedařilo M. Hirvonenovi, který udělal hodiny a následně mu zhasl motor. Propadl se na patnácté místo průběžného pořadí. Potíže s "únavou brzd" hlásí M. Grönholm a R. Burns, (přes údajné potíže M. Grönholm vyhrává RZ a R. Burns dojel druhý se ztrátou +10,5 vteřiny), třetí v RZ dojel H. Rovanperä. M. Martin hlásí technické potíže stejně tak jako D. Auriol. Nejhůře však dopadl C.Sainz. Ten v průběhu RZ dojel D. Auriola a při objíždění jeho vozu se dostal do míst, kde byla utržená krajnice. Sjel z trati v místě kde nebyl žádný divák. Podařilo se mu sice z pasti vyprostit ale dojel v RZ na 59. místě se ztrátou 13 minut 55,9 vteřiny na vítěze a to znamenalo propad v průběžném pořadí na 31. místo. Průběžné pořadí po 10. RZ bylo následující: vedl M. Grönholm, druhý se držel M. Martin se ztrátou +1:02,4 minuty, na třetí místo se propracoval R. Burns se ztrátou +3,1 vteřiny na druhého M. Martina. Na čtvrté místo se propadl P. Solberg, pátý jel H. Rovanperä a šestý S. Loeb. První jezdec týmu Škoda T. Gardemeister se skvělou jízdou propracoval na osmé místo průběžného pořadí, ale D. Auriol se propadl po technických problémech na dvanáctou příčku. V jedenácté RZ M. Martin odrazil atak R. Burnse, naopak o jednu příčku se propadl T. Gardemeister (9), který neustál pro změnu atak K. Sohlberga na Mitsubishi Lancer WRC. Po technických potížích s pneumatikou se propadá P. Solberg, před kterého se dostal H. Rovanperä s minimálním náskokem (+0,5 vteřiny).

Dramaticky se vyvíjel konec druhé etapy. V RZ havaruje vedoucí muž průběžného pořadí M. Grönholm a jeho náskok se tak snížil na 26,2 vteřiny.V levotočivé zatáčce M. Grönholm přehnal nájezdovou rychlost a vůz odstředivou silou sjel do příkopu a zůstal ležet na boku. Naštěstí to bylo v místě kde byli diváci a s jejich pomocí mohl pokračovat dál. Kromě ztráty bočního okna se vozu téměř nic nestalo. Ve snaze propracovat se zpět na čtvrtou příčku se P. Solberg dostal mimo trať. Následující 14. RZ přinesla další dramatickou zápletku. Technické problémy má K. Sohlberg a propadá se 41. místo průběžného pořadí. S přemírou snahy dostat se na bednu končí havárii mimo trať H. Rovanperä a je nucen ze soutěže odstoupit. Po nenápadném upozornění definitivně zhasl motor Fordu M. Martina na RZ a smutný Estonec je nucen ze soutěže odstoupit z druhého místa průběžného pořadí. Celé startovní pole se posouvá dopředu. Skvělou jízdou, zcela nenápadně se dopředu propracoval F. Loix na šesté místo a A. McRae na sedmé místo. Pořadí je tedy následující: vede M. Grönholm, druhý je R. Burns a třetí P. Solberg. Na čtvrtém místě jede S. Loeb, pátý T. Mäkinen, šestý F. Loix a sedmý A. McRae. Osmou příčku drží T. Gardemeister, devátý jede D. Auriol a první desítku uzavírá F. Duval na Fordu. F. Duval má stejné potíže s motorem jako M. Martin, ale tomu se podaří znovu nastartovat a pokračovat v soutěži. Spanilou jízdou se z 41 pozice posunul na 23. místo C. Sainz. V závěru druhé etapy se v celkovém pořadí nic nezměnilo, na rozbahněnou trať pouze dopláceli jezdci startující vpředu. Za zaznamenání stojí posun C. Sainze na devatenácté místo průběžného pořadí a pětiminutová penalizace T. Mäkinena, který se tak propadl z páté pozice. Penalizaci T. Mäkinen dostal za pozdní příjezd do časové kontroly. To mělo být podle posledních zpráv způsobeno překročením rychlosti na přejezdu.

Průběžné pořadí po II. etapě

1. Marcus GrönholmPeugeot 206 WRC2h 42m 43,7Průměrná rychlost 106,7 km/h
2. Richard BurnsPeugeot 206 WRC+ 01'00,9
3. Petter SolbergSubaru Impreza WRC+ 01'50,7
4. Sebastien LoebCitroen Xsara WRC+ 02'23,7
5. Freddy LoixHyundai Accent WRC+ 05'516
6. Alister McRaeMitsubishi Lancer WRC+ 06'28,8
7. Toni GardemeisterŠkoda Octavia WRC+ 06'33,5
8. Didier AuriolŠkoda Octavia WRC+ 07'45,7

III. Etapa neděle 13. Dubna 2003

o celkové délce 455,01 km
6. RZ o celkové délce 118,90 km

 

start 06:00 - cíl 15:30

08:23RZ 17 TE AKAU SOUTH REVERSE(32,43 km)vítěz RZ M. Grönholm102,3 km/h
09:06RZ 18 TE AKAU NORTH(32,37 km)vítěz RZ R. Burns100,9 km/h
11:19RZ 19 RIDGE / CAMPBELL 1(16,45 km)vítěz RZ R. Burns98,6 km/h
11:47RZ 20 RIDGE / CAMPBELL 2(16,45 km)vítěz RZ M. Grönholm97,9 km/h
12:40RZ 21 Fyfe 1(10,60 km)vítěz RZ R. Burns116,3 km/h
13:10RZ 22 Fyfe 2(10,60 km)vítěz RZ R. Burns117,6 km/h

MARCUS GRÖNHOLM VÍTĚZÍ !

Třetí etapa přinesla dramatické vyvrcholení letošního ročníku rally Nový Zéland. Potvrzená penalizaci odsunula T. Mäkinena z pátého místa. První "obětí" třetí etapy se stal K. Sohlberg, který byl dodatečně vyloučen za překročení časového limitu v ČK. Po technických problémech nabral ztrátu v RZ na vedoucího T. Mäkinena téměř 32 minut (+31,42). Útočit na přední pozice v průběžném pořadí začal druhý sled. Petter Solberg, dojel v RZ na druhém místě se ztrátou +4,5 vteřiny na vítěze, pátý čas v RZ zajel T. Gardemeister (+31,6) a sedmý C. Sainz (+33,4) který se snažil snížit manko z druhé etapy. Nepatrnou ztrátu nabral F. Loix, ten dokončil RZ na desátém místě a jeho náskok před T. Gardemeisterem se snížil na +24,5 vteřiny. V následující 18. RZ zabojoval D. Auriol (pátý čas na RZ), porazil T. Gardemeistera o jednu desetinu vteřiny. Přímý souboj mezi týmy Škoda a Hyundai se nekonal. Freddy Loix havaroval v 18. RZ a musel ze soutěže odstoupit. Po RZ bylo pořadí následující: bezpečně vedl M. Grönholm s náskokem 1 minuty a 13 vteřin, druhý jel R. Burns a třetí místo si držel P. Solberg který měl náskok před čtvrtým S. Loebem +1:54,7 minuty. Následující atak S. Loeba zhatil problém s převodovkou. Páté místo držel T. Gardemeister s náskokem 26,4 vteřiny před šestým A. McRaem, sedmý jel D. Auriol, který měl náskok před osmým T. Mäkinenem 29,7 vteřiny. V průběhu 20 a 21 RZ se v průběžném pořadí téměř nic neměnilo, pouze T.Mäkinen (8) snížil náskok D. Auriola (7) na +17,3 vteřiny. Drobnou časovou ztrátu zaznamenal v RZ C. Sainz, který trefil roští, poškodil levou část blatníku, ale v soutěži pokračoval dál. V poslední 22. RZ dojel D. Auriol, kterého postihly potíže s turbem až na 23 místě a to znamenalo pád na osmou pozici konečného pořadí. Nicméně to znamenalo první bod pro D. Auriola do hodnocení jezdců MS.

Nepatrný náskok šesti bodů v průběžném pořadí jezdců si vybudoval R. Burns, který ještě v letošním ročku MS rally 2003 nevyhrál, ale byl dvakrát druhý, jednou třetí a jednou pátý. Do vedení se dostal díky double tým Peugeot, který vede před týmem Citroën o pět bodů.

PROPECIA RALLY NEW ZEALAND

Konečné pořadí jezdců

1. Marcus GrönholmPeugeot 206 WRC3h 45m 21,210 bodů
2. Richard BurnsPeugeot 206 WRC+ 01'08,78 bodů
3. Petter SolbergSubaru Impreza WRC+ 02'09,86 bodů
4. Sebastien LoebCitroen Xsara WRC+ 04'15,45 bodů
5. Toni GardemeisterŠkoda Octavia WRC+ 08'13,84 body
6. Alister McRaeMitsubishi Lancer WRC+ 09'14,23 body
7. Tommi MäkinenSubaru Impreza WRC+ 09'50,62 body
8. Didier AuriolŠkoda Octavia WRC+ 10'18,61 bod
Konečné pořadí týmů
1. Peugeot18 bodů(1+2. místo)
2. Subaru9 bodů(3+6. místo)
3. Škoda6 bodů(5+7. místo)
4. Citroën5 bodů(4. místo)
5. Ford1 bod(8. místo)
6. Hyundai 0 bodů

Průběžné pořadí jezdci:

1. R. Burns      26 bodů
2. M. Grönholm   20 bodů
3. S. Loeb       17 bodů
4. C.McRae       17 bodů
5. C. Sainz      16 bodů
6. M. Märtin     13 bodů
7. T. Mäkinen    11 bodů

T. Gardemeister 7 bodů D. Auriol 1 bod

Značky:

1. Peugeot   49 bodů
2. Citroën   44 bodů
3. Ford      26 bodů
4. Subaru    22 bodů 
5. Škoda     12 bodů
6. Hyundai    3 body

Spolupracujeme s TipCars.com
Merkelová: Brexit je varovný výstřel, EU musí být v očích občanů úspěšnější Merkelová: Brexit je varovný výstřel, EU musí být v očích občanů úspěšnější

Britské rozhodnutí opustit Evropskou unii je varování pro…

Ruské bombardéry se vrátí na nebe nad Sýrií Ruské bombardéry se vrátí na nebe nad Sýrií

Rusko posílilo svou leteckou základnu v Sýrii a dopravilo…

Microsoft chce umělou inteligenci. Bude se jí věnovat pět tisíc inženýrů Microsoft chce umělou inteligenci. Bude se jí věnovat pět tisíc inženýrů

Microsoft v posledních letech prošel hlubokou organizační…

 
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie) Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie)

Během dnešního dne začaly internetem kolovat snímky…

Paříž živě: Nové Audi Q5 se nafouklo a dostalo vzduchový podvozek(+ galerie) Paříž živě: Nové Audi Q5 se nafouklo a dostalo vzduchový podvozek(+ galerie)

Nové Audi Q5 se nakonec ukázalo a my vám přinášíme první…

 






 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Exmanželka Vojtka Tereza: Táhne to s dvěma chlapy? Střídají se u ní hokejista a miliardářský synek

Exmanželka Vojtka Tereza: Táhne to s dvěma chlapy?…

Dveře v domě Romana Vojtka (44), který stále obývá jeho exmanželka, se netrhnou. Ač Tereza Vojtková (35) randí s…

Hranická propast je nejhlubší zatopenou jeskyní světa. Je hluboká 404 metrů

Hranická propast je nejhlubší zatopenou jeskyní…

Hranická propast na Přerovsku je nejhlubší zatopenou jeskyní na světě. Potvrdil to v úterý výzkum česko-polské…

 

iSport.cz

Nadějný Zbořil přes léto zapracoval. Kouči Bostonu dělá radost

Nadějný Zbořil přes léto zapracoval. Kouči Bostonu…

Nadaný obránce Jakub Zbořil je obrovskou českou defenzivní nadějí. A měl by v budoucnu mít i stabilní místo v…

Budoucnost hokeje? Užší kluziště. Jednat o změně budou i v extralize

Budoucnost hokeje? Užší kluziště. Jednat o změně…

Žádné šmidlání puku u mantinelů, kudrlinky na velkém prostoru. Dva, tři rychlé kroky a šup ho na branku. Takhle…

 

Reflex.cz

Pokud jste z Aleppa, všechno je teď pro vás lepší než Asad

Pokud jste z Aleppa, všechno je teď pro vás lepší než Asad

Co se vlastně děje v Sýrii? Není to jedna válka, ale několik válek. Proto ani nemůže existovat jedno mírové…

Čekání na Luka Cage: Nejvíc vyhlížená filmová událost týdne nebude v kinech, ale na Netflixu

Čekání na Luka Cage: Nejvíc vyhlížená filmová…

Hranicí zábavy v českých kinech je tento týden originalita. Překvapivost. Jestli chcete vidět něco, co jste…