RALLYE DEUTSCHLAND 2003 - výsledky

RALLYE DEUTSCHLAND 2003 - výsledky

 

R. Kresta zajel na 15. RZ čtvrtý nejrychlejší čas! V poslední RZ druhého dne gradoval výkon Romana Kresty, když 16. RZ vyhrál! Stal se tak prvním českým jezdcem, který vyhrál RZ v seriálu MS rally.

RALLYE DEUTSCHLAND 2003 - výsledky

I.Etapa pátek 25.07 2003

7. RZ o celkové délce 117,31 km start 08:00, cíl 21:20 hod

Richard Burns kráčí za prvním vítězstvím!

Jako první na trať vyrazil lídr šampionátu R. Burns a vedení si udržel i průběžném pořadí první RZ Německé rally. Na druhé místo se propracoval M. Martin a silnou trojku uzavřel C. McRae. Minimální časové odstupy naznačovali velké souboje o první desítku! Na startu německé rally se také poprvé objevuje tovární tým Škoda s modelem Škoda Fabia WRC. Ve druhé RZ gradoval souboj rivalů C. McRaeho a R. Burnse. Druhou RZ vyhrál R. Burns o 0,6 vteřiny a upevnil si náskok na druhého C. McRaeho na +2,5 vteřiny. Jako první ztratil P. Solberg, který nejdříve na RZ udělal nepatrné hodiny a ve snaze dohnat ztrátu minul jednu odbočku na křižovatce. Celkově ztratil okolo 20 vteřin. První potíže hlásí tovární tým Škoda, mění převodovku, T. Gardemeister má potíže s brzdami. T. Mäkinen byl nucen zastavit na RZ! Dopředu se derou mladíci S. Loeb (4) a F. Duval (5), obhájce titulu M. Grönholm je šestý a asfaltový specialista G. Panizzi jede podle předpokladu na devátém místě! Roman Kresta si drží jedenáctou příčku a nové Fábie jedou v druhé desítce, D. Auriol (13), T. Gardemeister (14). Zajímavý je průběh třetí RZ. Z pokračování souboje mezi R. Burns a C. McRae najednou není nic. V průběhu RZ přichází další ztráta, když C. Sainz a C. McRae míjejí na křižovatce odbočku, kterou mine i P. Solberg. Všichni tři jedou velmi rychle a na horizontu nestačí zareagoval na levou zatáčku a jedou rovně. Tady nejvíc ztratil C. McRae, který byl v daném místě nejrychlejší. Po třetí etapě bylo pořadí následující: 1. R. Burns, 2. M. Martin +1,7, 3. F.Duval +11,4, 4. M. Grönholm +14,0, 5. S. Loeb +14,9, 6.C. McRae +18,7, 7. C. Robert +19,9 8. Panizzi+21,2. Na velmi slušném jedenáctém místě jel R. Kresta, tovární tým Škoda držel 13. místo T. Gardemeisterem +52,2 a 14. D .Auriolem +55,6 vteřiny. Čtvrtá, nejdelší RZ dlouhá 35,40 km nejvíce seděla M. Martinovi, který ji vyhrál a dostal se do čela průběžného pořadí Německé rally. K zajímavému souboji došlo mezi S. Loebem a M. Grönholmem. Na rychlostní zkoušce jel S. Loeb nepatrně pomaleji než M. Martin, ale v polovině RZ vypadl z rytmu a ztrácel. Na jeho čas se dotáhl M. Grönholm, aby v cíli vyhrál S. Loeb o 0,1 vteřiny před M.Grönholmem. Problémy s hydraulikou má D. Auriol, jezdeckou chybu dělá F. Duval, a technické potíže s turbem má A. Schwarz. V následující 5. RZ postihují problémy s převodovkou M. Martina a propadá se na šesté místo. Do čela průběžného pořadí se tak vrací R. Burns, druhý jede S.Loeb +11,2, třetí M. Grönholm +11,9, čtvrtý C. McRae +27,7. Bojuje i T. Gardemeister, který se posunul na dvanácté místo se ztrátou +1:47,4 minuty, ztrácí i R. Kresta, který se propadá na 13. místo a po technických problémech je na 16. místě D. Auriol. Potíže s posilovačem řízení má T. Mäkinen. V závěrečné 7. RZ prvního dne ztrácí S. Loeb a propadá se na třetí místo. Ze soutěže odstupuje T. Mäkinen, prasklý řemen alternátoru. První ztrátu zaznamenává i tovární tým Škoda, když na trati 7. RZ zůstává stát D. Auriol s poruchou motoru.

Průběžné pořadí po I. etapě

1. Richard BurnsPeugeot 206 WRC1:08:45,1Průměrná rychlost vítěze 102,4 km/h
2. Marcus GrönholmPeugeot 206 WRC+00'09,4
3. Sebastien LoebCitroen Xsara WRC+00’10,3
4. Colin McRaeCitroen Xsara WRC+00’29,0
5. Gilles PanizziPeugeot 206 WRC+00'43,1
6. Carlos SanizCitroen Xsara WRC+00’47,0
7. Francois DuvalFord Focus RS WRC+04’49,9
8. Robert CédricPeugeot 206 WRC+04’55,6
12. Toni Gardemeister Toni / Lukander PaavoŠkoda Fabia WRC+01:53,7
14. Kresta Roman / Tománek JanPeugeot 206 WRC+02:05,4
22. Kopecký Jan / Schovánek FilipŠkoda Octavia WRC+04:02,2
23. Cserhalmi Tibor / PalivecJaroslavFord Focus WRC+04:10,7
48. Jandík Miroslav / Chrastecký RadimMitsubishi Lancer Evo VII+13:23,0

II.Etapa sobota 26.07 2003

9. RZ o celkové délce 169,38 km start 06:30, cíl 21:10 hod

08:28 RZ 8 Bosenberg 117,02 kmvítěz RZ M. Grönholm110,0 km/h
09:21 RZ 9 Peterberg 110,55 kmvítěz RZ M. Martin102,8 km/h
10:54 RZ 10 Erzweiler 119,98 kmvítěz RZ M. Martin101,9 km/h
11:25 RZ 11 Panzerplatte - West 134,02 kmvítěz RZ M. Martin104,5 km/h
13:53 RZ 12 Erzweiler 219,98 kmvítěz RZ S. Loeb102,7 km/h
14:24 RZ 13 Panzerplatte - West 234,02 kmvítěz RZ M. Martin107,3 km/h
16:27 RZ 14 Peterberg 210,55 kmvítěz RZ M. Martin98,5 km/h
17:15 RZ 15 Bosenberg 217,02 kmvítěz RZ M. Martin114,2 km/h
17:51 RZ 16 Super Special Stage St. Wendel 26,240 kmvítěz RZ R. Kresta103,0 km/h

Překvapení Německé Rally má jméno ROMAN KRESTA !

Na pořadí v druhé etapě mělo vliv deštivé počasí! Tovární tým Citro?n „těžce provařil“ na volbě pneumatik, když na trati měli problémy všichni tři jezdci, největší výlet mimo trať si udělal na trávě C. Sainz. S. Loeb tak ztratil +14,5 vteřiny na M. Grönholma, C. McRae se propadl na páté místo, C. Sainz na sedmé. V následující RZ dělá R. Burns několik drobných chyb a cíli je o sedm vteřin pomalejší než M. Grönholm, který se tak dostal na první místo průběžného pořadí. Přichází hlášení o dešti. Jedenáctá RZ je zajímavá svou délkou 34,02 km, ale i svým průběhem. Rychlostní zkoušku vyhrává M. Martin s obrovským náskokem +16,0 vteřin před další neuvěřitelnou skutečností, druhým Romanem Krestou, který měl náskok na třetího C. McRaeho +6,3 vteřiny. R. Kresta jedoucí se starší verzí Peugeotu 206 WRC na sebe výrazně upozornil media. Bez zajímavosti není ani to, že na 11. RZ zajel shodný čas M. Grönholm a S. Loeb 19:56,8 minuty, stejně tak jako F. Duval s F Loixem 19:58,7 minuty. Na druhou RZ stranu přinesla kromě radosti i smutek. T. Gardemeistera poškodil na jednom ze skoků zadní tlumič na Fábii WRC a byl nucen na RZ zastavit, aby zkontroloval rozsah škod, stejně tak poškodil tlumic P. Solberg na Subaru. Ze soutěže je nucen odstoupit J. Paasonen po havárii a P. Bugalski po problémech s turbem. Vážné potíže s převodovkou má A. Schwarz. Pořadí po nejdelší 11. RZ je následující: vede M. Grönholm, na druhé místo se propracoval S. Loeb se ztrátou + 9,6 vteřiny, na třetí místo se propadl R. Burns +28,2 vteřiny. Pak následuje 4. C. McRae +39,7, 5. M. Martin +47,7, 6. F. Duval +56,6, 7. C. Sainz +1:10,7 8. G. Panizzi +1:32,1…11.R. Kresta +2:23,6…26.T. Gardemeister +12:24,2 minuty. Ve dvanácté RZ stahují náskok svých soupeřů oba jezdci týmu Citro?n, a v následující 13. RZ je S. Loeb o devět vteřin rychlejší než M. Grönholm a jde do vedení v soutěži. C. McRae ztrácí na R. Burnse pouhých 0,8 vteřiny. Přichází však i zpráva z továrního týmu Škoda, že ze soutěže odstupuje T. Gardemeister, na vině jsou potíže s podvozkem a prasklou poloosou. Problémy s posilovačem má i J. Kopecký (Škoda Octavia WRC). Ke konci první etapy graduje souboj jak o první místo mezi S. Loebem a M. Grönholmem, tak i souboj o třetí místo mezi C. McRaem, a R. Burnsem. Podle přísloví, když se dva perou… patnáctou RZ, skvělou jízdou vyhrál M. Martin, a přeskočil soupeřící jezdce C. McRaeho a R. Burnse a posunul se na třetí místo průběžného pořadí. R. Kresta zajel na 15. RZ čtvrtý nejrychlejší čas! V poslední RZ gradoval výkon Romana Kresty, když 16. RZ vyhrál. Stal se tak prvním českým jezdcem, který vyhrál RZ v seriálu MS rally. Průběžné pořadí a minimální odstupy slibovali dramatický závěr Německé rally.

Průběžné pořadí po II. etapě

1. Sebastien LoebCitroen Xsara WRC02:46:20,8Průměrná rychlost vítěze 103,4 km/h
2. Marcus GrönholmPeugeot 206 WRC+00'05,5
3. Markko MärtinFord Focus RS WRC+00'34,8
4. Colin McRaeCitroen Xsara WRC+00’45,3
5. Richard BurnsPeugeot 206 WRC+00’48,8
6. Carlos SanizCitroen Xsara WRC+01’54,6
7. Francois DuvalFord Focus RS WRC+01’59,4
8. Gilles PanizziPeugeot 206 WRC+02'51,4
11. Kresta Roman / Tománek JanPeugeot 206 WRC+03:16,3
23. Cserhalmi Tibor / PalivecJaroslavFord Focus WRC+17:55,5
24. Kopecký Jan / Schovánek FilipŠkoda Octavia WRC+18:41,2
34. Jandík Miroslav / Chrastecký RadimMitsubishi Lancer Evo VII+27:41,3

III.Etapa neděle 27.07 2003

6. RZ o celkové délce 101,54 km start 05:30, cíl 15:50 hod

07:28 RZ 17 Schönes Moselland 115,29 kmvítěz RZ C. McRae101,3 km/h
07:58 RZ 18 Moselwein 116,55 kmvítěz RZ C. McRae98,6 km/h
09:16 RZ 19 St.Wendeler Land 118,93 kmvítěz RZ C. Sainz115,0 km/h
11:56 RZ 20 Schönes Moselland 215,29 kmvítěz RZ M. Martin97,3 km/h
12:26 RZ 21 Moselwein 216,55 kmvítěz RZ M.Martin94,4 km/h
12:17 RZ 22 St.Wendeler Land 218,93 kmvítěz RZ M. Martin107,8 km/h

Sebastien Loeb obhájil loňské vítězství!

Šest rychlostních zkoušek třetí etapy mělo rozhodnout o vítězi letošního ročníku Německé rally. 17. RZ začíná několika útoky na přední umístění. C. McRae (4) vyhrává RZ a stahuje náskok na M .Martina (3), S Loeb (1) si upevňuje vedení před M. Grönholmem (2) a zvyšuje náskok o 7 vteřin na + 12,9 vteřiny. Nenápadně začíná útočit P. Solberg (10) a euforii z druhé etapy začínají R. Krestu trápit technické potíže. V následující RZ se daří C. McRaemu vyhrát RZ a posouvá se tak na třetí místo průběžného pořadí, na M. Grönholma ztrácí +18,8 vteřiny, S. Loeb zvyšuje náskok na M. Grönholma na +15,3 vt. Na čtvrtém místě jede M. Martin +43,4, kterého zase trápí technické problémy a jede se zadním náhonem, pátý je R. Burns +45,3, 6. F. Duval, kterému na jednom z „vracáků“ zhasl motor, +2:03,4 minuty, 7. C. Sainz, +2:07,8, 8. G. Panizzi +3:00,2 minuty. Na deváté místo se posunul P. Solberg, jedenáctou pozici drží R. Kresta a F. Loix (12) jede na bodech pro tovární tým Hyundai. Devatenáctou RZ postihl prudký déšť. C. McRae udělal hodiny, S. Loeb, výrazně zpomalil a rázem je postaráno o drama. M. Grönholm snížil náskok S. Loeba na +9,4 vt., R. Burns se probojoval na třetí místo a vítěz RZ C. Sainz se posunul na šesté místo průběžného pořadí. Přes technické problémy si M. Martin udržel páté místo. Dramatický se vyvíjí soutěž dál. M. Martin dostává penalizaci za pozdní příjezd do ČK, A. Schwarz ztrácí výkon motoru, a C McRae se dopouští další jezdecké chyby, když udělá hodiny v kombinaci trať, zeď, vinice, trať a pokračuje dál. Gradují však i potíže u R. Kresty, u kterého odcházejí brzdy. Následně se R. Kresta musí se soutěží rozloučit, kvůli prasklému závěsu levého předního kola. V poslední RZ poráží M. Grönholm s. Loeba o 9,4 vteřiny, ale S. Loeb si vedení a prvenství v Německé rally nenechal vzít. Vyhrál o 3,6 vteřiny a je to letos po Monte Carlu druhé vítězství.

ADAC RALLYE DEUTSCHLAND 2003

Konečné pořadí jezdců

1. Sebastien LoebCitroen Xsara WRC03:46:50,410 bodůPrůměrná rychlost vítěze 102,7 km/h
2. Marcus GrönholmPeugeot 206 WRC+00'03,68 bodů
3. Richard BurnsPeugeot 206 WRC+00’19,76 bodů
4. Colin McRaeCitroen Xsara WRC+00’31,45 bodů
5. Markko MärtinFord Focus RS WRC+00'57,94 body
6. Carlos SanizCitroen Xsara WRC+01’38,63 body
7. Francois DuvalFord Focus RS WRC+01’48,12 body
8. Petter SolbergSubaru Impreza WRC+02’30,21 bod
20. Kopecký Jan / Schovánek FilipŠkoda Octavia WRC+23:54,4
23. Cserhalmi Tibor / PalivecJaroslavFord Focus WRC+26:09,9

ADAC RALLYE DEUTSCHLAND 2003

Konečné pořadí týmů

1. Citro?n15 bodů(1+4. místo)
2. Peugeot14 bodů(2+3. místo)
3. Ford7 bodů(5+6. místo)
4. Subaru2 body(7. místo)
5. Hyundai1 bod(8. místo)
6. Škoda0 bodů

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav

Nová generace Jeepu Compass se sice ukáže až za dva…

Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru? Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru?

V čele závodů Formule 1 odjel 640 kol, přesto ani jednou…

 






 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Zesnulá Ledová královna Blanka Zelinková (†60) čelila udání: Měla zakázanou Brazílii! Kvůli závisti

Zesnulá Ledová královna Blanka Zelinková (†60)…

Za „totáče“ zdobila titulní stránky časopisů. Blanka Zelinková (†60), která ve čtvrtek podlehla rakovině…

Slavní vyvedli své ukryté polovičky: Jandová se tulila k novému muži, Ježková představila manžela

Slavní vyvedli své ukryté polovičky: Jandová se…

Většinou je nechávají doma nebo nevychází do společnosti vůbec. Tentokrát ale pár herců udělalo výjimku a…

 

iSport.cz

Zmar Litvínova. Kometa dorazila hosty dvěma góly během jednoho oslabení

Zmar Litvínova. Kometa dorazila hosty dvěma góly…

Hodně specifickým způsobem korunovala brněnská Kometa svoji výhru nad Litvínovem (7:1) v zápase, který patřil…

Šlágr jako hrom, Dortmund hrál s Realem 2:2. Leicester slaví

Šlágr jako hrom, Dortmund hrál s Realem 2:2. Leicester slaví

To byl zápas! Fotbalisté Borussie Dortmund v souboji Ligy mistrů s Realem Madrid dvakrát prohrávali, ale nakonec…

 

Reflex.cz

Seriál Narcos život mého otce překroutil a udělal z něj senzaci, říká syn drogového bosse Pabla Escobara

Seriál Narcos život mého otce překroutil a udělal z…

Syn legendárního kolumbijského obchodníka s kokainem Pabla Escobara dal brazilskému deníku Estado rozhovor,…

David J. Peterson pro Reflex: Hra o trůny mě vážně neuživí

David J. Peterson pro Reflex: Hra o trůny mě vážně neuživí

Jeho práce je ve světě televize a filmu zcela výjimečná. Jedná se totiž o jediného člověka v Hollywoodu, který…