Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

RALLYE DEUTSCHLAND 2003 - výsledky

redakce AUTO.CZ
Diskuze (7)
R. Kresta zajel na 15. RZ čtvrtý nejrychlejší čas! V poslední RZ druhého dne gradoval výkon Romana Kresty, když 16. RZ vyhrál! Stal se tak prvním českým jezdcem, který vyhrál RZ v seriálu MS rally.

RALLYE DEUTSCHLAND 2003 - výsledky

I.Etapa pátek 25.07 2003

7. RZ o celkové délce 117,31 km start 08:00, cíl 21:20 hod

Richard Burns kráčí za prvním vítězstvím!

Jako první na trať vyrazil lídr šampionátu R. Burns a vedení si udržel i průběžném pořadí první RZ Německé rally. Na druhé místo se propracoval M. Martin a silnou trojku uzavřel C. McRae. Minimální časové odstupy naznačovali velké souboje o první desítku! Na startu německé rally se také poprvé objevuje tovární tým Škoda s modelem Škoda Fabia WRC. Ve druhé RZ gradoval souboj rivalů C. McRaeho a R. Burnse. Druhou RZ vyhrál R. Burns o 0,6 vteřiny a upevnil si náskok na druhého C. McRaeho na +2,5 vteřiny. Jako první ztratil P. Solberg, který nejdříve na RZ udělal nepatrné hodiny a ve snaze dohnat ztrátu minul jednu odbočku na křižovatce. Celkově ztratil okolo 20 vteřin. První potíže hlásí tovární tým Škoda, mění převodovku, T. Gardemeister má potíže s brzdami. T. Mäkinen byl nucen zastavit na RZ! Dopředu se derou mladíci S. Loeb (4) a F. Duval (5), obhájce titulu M. Grönholm je šestý a asfaltový specialista G. Panizzi jede podle předpokladu na devátém místě! Roman Kresta si drží jedenáctou příčku a nové Fábie jedou v druhé desítce, D. Auriol (13), T. Gardemeister (14). Zajímavý je průběh třetí RZ. Z pokračování souboje mezi R. Burns a C. McRae najednou není nic. V průběhu RZ přichází další ztráta, když C. Sainz a C. McRae míjejí na křižovatce odbočku, kterou mine i P. Solberg. Všichni tři jedou velmi rychle a na horizontu nestačí zareagoval na levou zatáčku a jedou rovně. Tady nejvíc ztratil C. McRae, který byl v daném místě nejrychlejší. Po třetí etapě bylo pořadí následující: 1. R. Burns, 2. M. Martin +1,7, 3. F.Duval +11,4, 4. M. Grönholm +14,0, 5. S. Loeb +14,9, 6.C. McRae +18,7, 7. C. Robert +19,9 8. Panizzi+21,2. Na velmi slušném jedenáctém místě jel R. Kresta, tovární tým Škoda držel 13. místo T. Gardemeisterem +52,2 a 14. D .Auriolem +55,6 vteřiny. Čtvrtá, nejdelší RZ dlouhá 35,40 km nejvíce seděla M. Martinovi, který ji vyhrál a dostal se do čela průběžného pořadí Německé rally. K zajímavému souboji došlo mezi S. Loebem a M. Grönholmem. Na rychlostní zkoušce jel S. Loeb nepatrně pomaleji než M. Martin, ale v polovině RZ vypadl z rytmu a ztrácel. Na jeho čas se dotáhl M. Grönholm, aby v cíli vyhrál S. Loeb o 0,1 vteřiny před M.Grönholmem. Problémy s hydraulikou má D. Auriol, jezdeckou chybu dělá F. Duval, a technické potíže s turbem má A. Schwarz. V následující 5. RZ postihují problémy s převodovkou M. Martina a propadá se na šesté místo. Do čela průběžného pořadí se tak vrací R. Burns, druhý jede S.Loeb +11,2, třetí M. Grönholm +11,9, čtvrtý C. McRae +27,7. Bojuje i T. Gardemeister, který se posunul na dvanácté místo se ztrátou +1:47,4 minuty, ztrácí i R. Kresta, který se propadá na 13. místo a po technických problémech je na 16. místě D. Auriol. Potíže s posilovačem řízení má T. Mäkinen. V závěrečné 7. RZ prvního dne ztrácí S. Loeb a propadá se na třetí místo. Ze soutěže odstupuje T. Mäkinen, prasklý řemen alternátoru. První ztrátu zaznamenává i tovární tým Škoda, když na trati 7. RZ zůstává stát D. Auriol s poruchou motoru.

Průběžné pořadí po I. etapě

1. Richard Burns Peugeot 206 WRC 1:08:45,1 Průměrná rychlost vítěze 102,4 km/h
2. Marcus Grönholm Peugeot 206 WRC +00'09,4
3. Sebastien Loeb Citroen Xsara WRC +00’10,3
4. Colin McRae Citroen Xsara WRC +00’29,0
5. Gilles Panizzi Peugeot 206 WRC +00'43,1
6. Carlos Saniz Citroen Xsara WRC +00’47,0
7. Francois Duval Ford Focus RS WRC +04’49,9
8. Robert Cédric Peugeot 206 WRC +04’55,6
12. Toni Gardemeister Toni / Lukander Paavo Škoda Fabia WRC +01:53,7
14. Kresta Roman / Tománek Jan Peugeot 206 WRC +02:05,4
22. Kopecký Jan / Schovánek Filip Škoda Octavia WRC +04:02,2
23. Cserhalmi Tibor / PalivecJaroslav Ford Focus WRC +04:10,7
48. Jandík Miroslav / Chrastecký Radim Mitsubishi Lancer Evo VII +13:23,0

II.Etapa sobota 26.07 2003

9. RZ o celkové délce 169,38 km start 06:30, cíl 21:10 hod

08:28 RZ 8 Bosenberg 1 17,02 km vítěz RZ M. Grönholm 110,0 km/h
09:21 RZ 9 Peterberg 1 10,55 km vítěz RZ M. Martin 102,8 km/h
10:54 RZ 10 Erzweiler 1 19,98 km vítěz RZ M. Martin 101,9 km/h
11:25 RZ 11 Panzerplatte - West 1 34,02 km vítěz RZ M. Martin 104,5 km/h
13:53 RZ 12 Erzweiler 2 19,98 km vítěz RZ S. Loeb 102,7 km/h
14:24 RZ 13 Panzerplatte - West 2 34,02 km vítěz RZ M. Martin 107,3 km/h
16:27 RZ 14 Peterberg 2 10,55 km vítěz RZ M. Martin 98,5 km/h
17:15 RZ 15 Bosenberg 2 17,02 km vítěz RZ M. Martin 114,2 km/h
17:51 RZ 16 Super Special Stage St. Wendel 2 6,240 km vítěz RZ R. Kresta 103,0 km/h

Překvapení Německé Rally má jméno ROMAN KRESTA !

Na pořadí v druhé etapě mělo vliv deštivé počasí! Tovární tým Citro?n „těžce provařil“ na volbě pneumatik, když na trati měli problémy všichni tři jezdci, největší výlet mimo trať si udělal na trávě C. Sainz. S. Loeb tak ztratil +14,5 vteřiny na M. Grönholma, C. McRae se propadl na páté místo, C. Sainz na sedmé. V následující RZ dělá R. Burns několik drobných chyb a cíli je o sedm vteřin pomalejší než M. Grönholm, který se tak dostal na první místo průběžného pořadí. Přichází hlášení o dešti. Jedenáctá RZ je zajímavá svou délkou 34,02 km, ale i svým průběhem. Rychlostní zkoušku vyhrává M. Martin s obrovským náskokem +16,0 vteřin před další neuvěřitelnou skutečností, druhým Romanem Krestou, který měl náskok na třetího C. McRaeho +6,3 vteřiny. R. Kresta jedoucí se starší verzí Peugeotu 206 WRC na sebe výrazně upozornil media. Bez zajímavosti není ani to, že na 11. RZ zajel shodný čas M. Grönholm a S. Loeb 19:56,8 minuty, stejně tak jako F. Duval s F Loixem 19:58,7 minuty. Na druhou RZ stranu přinesla kromě radosti i smutek. T. Gardemeistera poškodil na jednom ze skoků zadní tlumič na Fábii WRC a byl nucen na RZ zastavit, aby zkontroloval rozsah škod, stejně tak poškodil tlumic P. Solberg na Subaru. Ze soutěže je nucen odstoupit J. Paasonen po havárii a P. Bugalski po problémech s turbem. Vážné potíže s převodovkou má A. Schwarz. Pořadí po nejdelší 11. RZ je následující: vede M. Grönholm, na druhé místo se propracoval S. Loeb se ztrátou + 9,6 vteřiny, na třetí místo se propadl R. Burns +28,2 vteřiny. Pak následuje 4. C. McRae +39,7, 5. M. Martin +47,7, 6. F. Duval +56,6, 7. C. Sainz +1:10,7 8. G. Panizzi +1:32,1…11.R. Kresta +2:23,6…26.T. Gardemeister +12:24,2 minuty. Ve dvanácté RZ stahují náskok svých soupeřů oba jezdci týmu Citro?n, a v následující 13. RZ je S. Loeb o devět vteřin rychlejší než M. Grönholm a jde do vedení v soutěži. C. McRae ztrácí na R. Burnse pouhých 0,8 vteřiny. Přichází však i zpráva z továrního týmu Škoda, že ze soutěže odstupuje T. Gardemeister, na vině jsou potíže s podvozkem a prasklou poloosou. Problémy s posilovačem má i J. Kopecký (Škoda Octavia WRC). Ke konci první etapy graduje souboj jak o první místo mezi S. Loebem a M. Grönholmem, tak i souboj o třetí místo mezi C. McRaem, a R. Burnsem. Podle přísloví, když se dva perou… patnáctou RZ, skvělou jízdou vyhrál M. Martin, a přeskočil soupeřící jezdce C. McRaeho a R. Burnse a posunul se na třetí místo průběžného pořadí. R. Kresta zajel na 15. RZ čtvrtý nejrychlejší čas! V poslední RZ gradoval výkon Romana Kresty, když 16. RZ vyhrál. Stal se tak prvním českým jezdcem, který vyhrál RZ v seriálu MS rally. Průběžné pořadí a minimální odstupy slibovali dramatický závěr Německé rally.

Průběžné pořadí po II. etapě

1. Sebastien Loeb Citroen Xsara WRC 02:46:20,8 Průměrná rychlost vítěze 103,4 km/h
2. Marcus Grönholm Peugeot 206 WRC +00'05,5
3. Markko Märtin Ford Focus RS WRC +00'34,8
4. Colin McRae Citroen Xsara WRC +00’45,3
5. Richard Burns Peugeot 206 WRC +00’48,8
6. Carlos Saniz Citroen Xsara WRC +01’54,6
7. Francois Duval Ford Focus RS WRC +01’59,4
8. Gilles Panizzi Peugeot 206 WRC +02'51,4
11. Kresta Roman / Tománek Jan Peugeot 206 WRC +03:16,3
23. Cserhalmi Tibor / PalivecJaroslav Ford Focus WRC +17:55,5
24. Kopecký Jan / Schovánek Filip Škoda Octavia WRC +18:41,2
34. Jandík Miroslav / Chrastecký Radim Mitsubishi Lancer Evo VII +27:41,3

III.Etapa neděle 27.07 2003

6. RZ o celkové délce 101,54 km start 05:30, cíl 15:50 hod

07:28 RZ 17 Schönes Moselland 1 15,29 km vítěz RZ C. McRae 101,3 km/h
07:58 RZ 18 Moselwein 1 16,55 km vítěz RZ C. McRae 98,6 km/h
09:16 RZ 19 St.Wendeler Land 1 18,93 km vítěz RZ C. Sainz 115,0 km/h
11:56 RZ 20 Schönes Moselland 2 15,29 km vítěz RZ M. Martin 97,3 km/h
12:26 RZ 21 Moselwein 2 16,55 km vítěz RZ M.Martin 94,4 km/h
12:17 RZ 22 St.Wendeler Land 2 18,93 km vítěz RZ M. Martin 107,8 km/h

Sebastien Loeb obhájil loňské vítězství!

Šest rychlostních zkoušek třetí etapy mělo rozhodnout o vítězi letošního ročníku Německé rally. 17. RZ začíná několika útoky na přední umístění. C. McRae (4) vyhrává RZ a stahuje náskok na M .Martina (3), S Loeb (1) si upevňuje vedení před M. Grönholmem (2) a zvyšuje náskok o 7 vteřin na + 12,9 vteřiny. Nenápadně začíná útočit P. Solberg (10) a euforii z druhé etapy začínají R. Krestu trápit technické potíže. V následující RZ se daří C. McRaemu vyhrát RZ a posouvá se tak na třetí místo průběžného pořadí, na M. Grönholma ztrácí +18,8 vteřiny, S. Loeb zvyšuje náskok na M. Grönholma na +15,3 vt. Na čtvrtém místě jede M. Martin +43,4, kterého zase trápí technické problémy a jede se zadním náhonem, pátý je R. Burns +45,3, 6. F. Duval, kterému na jednom z „vracáků“ zhasl motor, +2:03,4 minuty, 7. C. Sainz, +2:07,8, 8. G. Panizzi +3:00,2 minuty. Na deváté místo se posunul P. Solberg, jedenáctou pozici drží R. Kresta a F. Loix (12) jede na bodech pro tovární tým Hyundai. Devatenáctou RZ postihl prudký déšť. C. McRae udělal hodiny, S. Loeb, výrazně zpomalil a rázem je postaráno o drama. M. Grönholm snížil náskok S. Loeba na +9,4 vt., R. Burns se probojoval na třetí místo a vítěz RZ C. Sainz se posunul na šesté místo průběžného pořadí. Přes technické problémy si M. Martin udržel páté místo. Dramatický se vyvíjí soutěž dál. M. Martin dostává penalizaci za pozdní příjezd do ČK, A. Schwarz ztrácí výkon motoru, a C McRae se dopouští další jezdecké chyby, když udělá hodiny v kombinaci trať, zeď, vinice, trať a pokračuje dál. Gradují však i potíže u R. Kresty, u kterého odcházejí brzdy. Následně se R. Kresta musí se soutěží rozloučit, kvůli prasklému závěsu levého předního kola. V poslední RZ poráží M. Grönholm s. Loeba o 9,4 vteřiny, ale S. Loeb si vedení a prvenství v Německé rally nenechal vzít. Vyhrál o 3,6 vteřiny a je to letos po Monte Carlu druhé vítězství.

ADAC RALLYE DEUTSCHLAND 2003

Konečné pořadí jezdců

1. Sebastien Loeb Citroen Xsara WRC 03:46:50,4 10 bodů Průměrná rychlost vítěze 102,7 km/h
2. Marcus Grönholm Peugeot 206 WRC +00'03,6 8 bodů
3. Richard Burns Peugeot 206 WRC +00’19,7 6 bodů
4. Colin McRae Citroen Xsara WRC +00’31,4 5 bodů
5. Markko Märtin Ford Focus RS WRC +00'57,9 4 body
6. Carlos Saniz Citroen Xsara WRC +01’38,6 3 body
7. Francois Duval Ford Focus RS WRC +01’48,1 2 body
8. Petter Solberg Subaru Impreza WRC +02’30,2 1 bod
20. Kopecký Jan / Schovánek Filip Škoda Octavia WRC +23:54,4
23. Cserhalmi Tibor / PalivecJaroslav Ford Focus WRC +26:09,9

ADAC RALLYE DEUTSCHLAND 2003

Konečné pořadí týmů

1. Citro?n 15 bodů (1+4. místo)
2. Peugeot 14 bodů (2+3. místo)
3. Ford 7 bodů (5+6. místo)
4. Subaru 2 body (7. místo)
5. Hyundai 1 bod (8. místo)
6. Škoda 0 bodů
redakce AUTO.CZ
Diskuze (7)