Rallye Sardinie po 1. dnu: Ogier zaútočil a vede

 

Obhájce titulu Sebastien Ogier (Ford) vede po první dnu Rallye Sardinie, která je sedmým podnikem mistrovství světa v automobilových soutěžích. Se ztrátou devatenácti sekund na Francouze je lídr seriálu MS Belgičan Thierry Neuville (Hyundai).

Daří se českým jezdcům. Na devátém místě je Jan Kopecký (Škoda Fabia R5) a jedenáctý Martin Prokop (Ford Fiesta WRC).

První den skončily po technických problémech a haváriích šance na špičkové umístění Velšana Elffyna Evanse (Ford), Nora Adrease Mikkelsena (Hyundai), Estonce Otta Tänaka (Toyota) a Fina Teemu Suninena (Ford).

Převodovka řekla stop

Úvodní městskou rychlostní zkoušku vyhrál ve čtvrtek navečer Sebastien Ogier (Ford). V pátek dopoledne však převzal vedoucí pozici Andreas Mikkelsen (Hyundai), který vyhrál dvě erzety po sobě. „Dobře jsme to zajeli. Netlačil jsem moc, protože smykem bych ztrácel. Stále je tu prostor pro zlepšení, ale auto mě dobře poslouchá,“ pochvaloval si Mikkelsen, který se netajil tím, že po úpravách na diferenciálu se mu auto lépe řídí a cítí se za volantem jistější.

Odpolední sekce čtyř rychlostních zkoušek však pro něj skončila předčasně. Do cíle RZ6 přijel s mankem 26,5 sekundy a stěžoval si na potíže s převodovkou. Problém byl s druhým rychlostním stupněm a v další speciálce se jeho vůz na desátém kilometru zastavil. V sobotu by se měl na základě pravidla Rally2 vrátit s penalizací do soutěže.

Mistr zaútočil odpoledne

Až na šesté místo se v průběžném pořadí se propadl po třetí erzetě Sebastien Ogier. „Strašně to klouzalo. Neviděl jsem důvody proč zbytečně riskovat, abych neopakoval chybu z Portugalska, kde jsem přišel hned na začátku soutěže o důležité body do šampionátu. Nevím proč, ale moje auto bylo mokřejší a mnohem více zablácenější, než je Neuvillovo,“ lamentoval v pátek dopoledne Francouz.

Rallye Sardinie startuje: Ubrání Neuville náskok?

Odpoledne se počasí nezlepšilo a navíc se dostavila také mlha. Ogier se však ukázal jako mistr svého řemesla. Vyhrál jednu erzetu a v dalších třech byl vždy druhý. „Bylo to dobré, na první zkoušce to nebylo snadné s tou mlhou a dost to klouzalo. Ve srovnání s ranním tempem, jsem byl asi v útočnějším modu,“ komentoval situaci Ogier.

Video

Jeho největší sok v boji o světový titul Thierry Neuville vyhrál také dvě rychlostní zkoušky a zůstává na „dostřel“ prvnímu jezdci. „Před poslední páteční erzetou jsem dal novou pravou přední a levou zadní pneumatiku, ale asi to trochu rozhodilo geometrii. Bojoval jsem s řízením auta a myslím, že jsme trochu ztratili,“ vysvětloval Neuville.

Bourali a ztratili šanci

Smůlu měl hned ve druhé rychlostní zkoušce Elffyn Evans (Ford). „Nepodařilo se nám zatočit do jedné pravé zatáčky. Narazili jsme do náspu a zlomili spojovačku. Měli jsme s sebou náhradní, tak ji bylo nutné vyměnit,“ komentoval situaci. Velšan ztratil 13:11 minuty a zůstal třetí od konce na 43. místě. Nezabalil to však a na konci úvodního dne soutěže figuroval už na 22. pozici. „Ráno nebylo očividně podle plánu. Ale musíme to brát jako učení se a zapracovat na sobě. Pokračovat, dojet, být pojistkou pro bodování značek a učit se nové zkoušky,“ dodal Evans odhodlaně. Šanci na úspěch ztratil další jezdec továrního Fordu Teemu Suninen, který v pátek navečer havaroval.

Stejně jako v Portugalsku, vyjde bodově naprázdno Ott Tänak, který opět musel odstoupit s poškozeným agregátem. Po tvrdém dopadu na devátém kilometru poslední erzety dnešního dne poškodil chlazení motoru. A to v situaci, kdy byl na třetím místě v průběžném pořadí a mohl útočit. Po jeho odstoupení „zdědil“ bronzovou příčku jeho týmový kolega Jari-Matti Latvala z Finska. „Mám rozbitý mikrofon. Měl jsem velkou krizi, ale vyplatilo se mi podržet plný plyn. Musím poděkovat Ottovi Tänakovi, že nám řekl o poškození po skoku, to nám pomohlo,“ komentoval situaci Latvala.

Portugalská rallye v cíli: Neuville vyhrál a vede MS

Jen tak dál

Deváté místo v absolutním pořadí a druhé v kategorii WRC 2 patří po pátečním dnu Janovi Kopeckému z továrního týmu Škoda Motorsport. Dvakrát byl mezi speciály WRC 2 v rychlostních zkouškách nejrychlejší a na vedoucího Francouze Stéphane Lefebvra (Citroën) ztrácí čtrnáct sekund. „Takovou Sardinii nepamatuji, aby tady pršelo a byla mlha. Podmínky jsou dost složité,“ hodnotil Kopecký úvodní část soutěže.

Po roce se do světa rallye vrátil Martin Prokop, jenž startuje se starší generací speciálu WRC. Jeho vůz má ve srovnání se současnými speciály WRC výkon bezmála o sedmdesát koní nižší. Z dvacátého místa na začátku pátečního se český jezdec vyšplhal na dosah bodům do světového šampionátu.

Průběžné pořadí Rallye Sardinie

Stav (po 9 z 20 RZ): 1. Ogier, Ingrassia (Fr./Ford Fiesta WRC) 1:35:56,9; 2. Neuville, Gilsoul (Bel./Hyundai i20 Coupe WRC) +18,9; 3. Latvala, Anttila (Fin./Toyota Yaris WRC) +37,2; 4. Lappi, Ferm (Fin./Toyota Yaris WRC) +41,6; 5. Ostberg, Eriksen (Nor./Citroën C3 WRC) +58,3; 6. Paddon, Marshall (N. Zél., Brit./Hyundai i20 Coupé WRC) +1:01,5; 7. Breen, Martin (Irl., Brit./Citroën C3 WRC) +1:26,0; 8. Lefebvre, Moreau (Fr./Citroën CE R5) +4:02,9 (1. v hodnocení WRC 2); 9. Kopecký, Dresler (ČR/Škoda Fabia R5) +4:16,9 (2. V hodnocení WRC 2); 10. Ciamin, De la haye (Fr./Hyundai i20 R5) +5:20,7; 11. Prokop, Tománek (ČR/Ford Fiesta WRC) +6:05,6; … 16. Veiby, Skjaermoen (Nor./Škoda Fabia R5) +8:25.0.

Zbývající program Rallye Sardinie

Sobota – 8.38 RZ10 (14,95 km); 9.33 RZ11 (28,52 km); 10.11 RZ12 (29,11 km); 14.11 RZ13 (1,40 km); 16.08 RZ14 (14,95 km); 17.03 RZ15 (28,52 km); 17.41 RZ16 (29,11 km).

Neděle – 8.45 RZ17 (14,06 km); 9.38 RZ18 (6,96 km); 11.12 RZ19 (14,06 km); 12.18 RZ20 (6,96 km).

Spolupracujeme s TipCars.com
Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla

Návrh italského rozpočtu na příští rok obzvlášť závažným…

Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby

Na jihu Ruska se při cvičném letu zřítil letoun L-39,…

Miliardář Novotný definitivně prohrál spor o radějovskou oboru, musí povolit vstup veřejnosti Miliardář Novotný definitivně prohrál spor o radějovskou oboru, musí povolit vstup veřejnosti

Miliardář Leoš Novotný starší musí pouštět veřejnost do…

 

Štítky Video WRC

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny

BMW rozšiřuje nabídku vozů o zatím největší model řady X,…

 





 
Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Včera

Speciál z Rallye Paříž-Dakar, miliontý žigulík nebo malý elektromobil, to všechno najdete v muzeu ruské automobilky AvtoVAZ.




Blesk.cz

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné bezpečnostní problémy

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné…

Google končí se svou někdejší odpovědí na Facebook. Sociální síť Google+ se do roka odmlčí, důvody jsou přitom…

 

iSport.cz

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče poslal do továrny

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče…

Třeba se vás plachej? Ne, to nehrozí. Ačkoli jde o klub, jehož vedení bylo dlouho a přehnaně shovívavé k…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…