Aleluja, nech sa stane! Konečne sa začne s tou českou vytriasačkou niečo robiť. Manželka sa práve včera vrátila z Prahy a po prechode hraníc na SK sa cítila, akoby zrazu plávala na oblaku. Len vám nezávidím tie dopravné obmedzenia nasledujúce roky.
Je pravda, že potom se nebude Česku moc za co smát (D2 je ale taky hrozná, tam je ale situace složitější, bude totiž sloužit jako "zkušební úsek" možný způsobů oprav, jejichž vyhodnocení bude nějakou chvíli trvat), D1 pak bude podle mě na hodně dlouho dobrá, ostatní úseky ujdou.
Jen vytrvat ty omezení, podle mě se to ale za chvíli zkonsoliduje, lidi se naučí nebo přesednou, já myslím, že to až tak zásadní komplikace nebude
D1 potřebuje 3 pruhy......a stím nikdo nic neudělá ://// Zruba od 4 do 8mi hodin odpoledn epří cestě z Prahy do Brna je to utrpení a jedna dlouhá kolona (v nadsázce) ....kamiony imrvere v levem pruhu ve snaze predjet dalsi kamion...s rozdílovou rychlosti nula nula nic...prostě je to děs.
Nebude, na to nejsou peníze a navíc bysme se takový rekonstrukce dočkali vzhledem ke skutečnosti, že by stát musel vykupovat pozemky podél dálnice, asi v roce 2050. Bude se rozšiřovat o 75cm na každý straně, což umožní vést i při zavření jednoho směru dálnice dopravu v druhym směru v konfiguraci 2 + 2. A upřímně řečeno, podle mě nejsou 3 + 3 pruhy v celý délce D1 nutný, stačí se podívat na mapu intenzit dopravy v ČR a srovnat ji s tim, co jsou schopný pobrat dálnice třeba v Německu. Dobrou ilustrací v českých podmínkách je třeba úsek pražskýho okruhu mezi D5 (dálnice na Plzeň) a sjezdem na Barrandov, což je na český poměry extrémně vytíženej úsek, ale po provedení špičkový rekonstrukce s cementobetonovym povrchem to tudy jde bez kolon i s uspořádáním 2 + 2. 3 + 3 pruhy jsou na D1 skutečně nezbytný pouze v úseku Praha - Mirošovice, kde se odpojuje doprava směřující na jižní Čechy, což se zaplaťpánbůh udělalo už před nějakými 15 lety. Další úsek, kde by byly 3 + 3 pruhy opravdu smysluplný, je část kolem Brna (úsek Kývalka - Holubice), což je plánováno, avšak realizace je ve hvězdách. Ale zpět k meritu věci - pokud se udělá reko D1 opravdu poctivě a podle stávajících parametrů a nikoliv na základě bludů, který do médií vytrubuje v rámci opakujících se záchvatů exhibicionismu např. p. Jančura, bude D1 relativně ok.
Naprosto souhlasím!
Je úplně hrozné, jak každý "odborník" (+ samozřejmě média) ihned říká, že D1 se rozpadne dřív, než se zmodernizuje, potrá to víc než deset let anebo se několikanásobně předraží.
Dle mého názoru je to zatím nejlépe připravená záložitost od ŘSD. Zatím to vše vypadá velmi nadějně, počínaje vysoutěženými cenami.
Co se týče 3+3, tak tato modernizace v zásadě dovolí do budoucna předělání na provoz 3+3, protože nadjezdy a mosty na to budou koncipovány.
Pana Jančuru velice obdivuji, ale to, co navrhoval ohledně "jeho" verze modernizace (on popisoval v podstatě jen dočasnou opravu) je dle mého názoru docela blbost.
Tím vším chci říci, že vyjádřeními typu "ty všichni politici kradou" nám v ničem nepomůžou a nikam se neposuneme.
Jo, rekonstrukce D1 se rýsuje výjimečně dobře, i když je samozřejmě ze všech stran slyšet akorát kafrání jako vždy. A s tim Jančurou - beru, jakej byznys udělal se studentskejma nebo au pair pobytama, stejně tak jako s letenkama. V autobusový dopravě už je to složitější, ale i přes dost kontroverzní praktiky typu brutálního cenovýho dumpingu likvidujícího konkurenci ji hodnotim v zásadě příznivě a rozhodně se SA zasadilo o výrazně lepší stav, než jakej v tomhle odvětví panoval dřív. Co se týče železnice, tam jsou jeho aktivity podstatně rozporuplnější - zatim jezdí akorát na nejlukrativnější trati v ČR a prodělává kalhoty. Kdyby navíc musel obsluhovat i přilehlý oblasti, jako je tomu třeba v Německu, prodělával by násobně víc. Teď k tomu přihodil po značně netransparentnim tendru ještě jednu trať, uvidíme, jak se mu povede tam. V obecný rovině sice zlepšil úroveň cestování na trase Praha - Ostrava i u ČD, je ale otázka, jestli by se tak nestalo i bez něj (viz lepšící se vozovej park a služby ČD i na ostatních tratích) nebo jestli by ČD konkrétně na týhle trase stejně nemotivoval i Leo express, a to bez všech těch namistrovanejch a ublíženejch Jančurovejch pindů.
Ja ale mluvim o úseku mezi D5kou a sjezdem na Barrandov, tedy o součásti pražskýho okruhu, po který kamiony jezdily, jezděj a jezdit navždy budou. Pro názornost přikládám mapku - [odkaz] . Ty mluvíš o radiální komunikaci navazující na ten barrandovskej sjezd, která se jmenuje K Barrandovu a která tvoří spojku mezi pražskym okruhem a Barrandovskym mostem, viz [odkaz] . Z týhle spojky samozřejmě kamiony po dostavbě jižní části okruhu zmizely, protože sjíždět na Barrandov a odtud přes Barrandovskej most na jižní spojku už nesměj.
Díky. ;-) Dálnice, železnice a dopravní infrastrukturu vůbec mám akorát jako hobby, můj profesní obor je dopravnímu stavitelství jako takovýmu na hony vzdálenej, i když i lidé z mého oboru se až nepříjemně často musí do přípravy i průběhu staveb zapojovat. :-) Mimochodem kdyby tě to čirou náhodou zajímalo, tak nevyčerpatelnou studnicí informací o českých silních je tenhle web a především jeho fórum: [odkaz]
Tento úsek je stejně tak hrozný ne-li horší než Praha-Brno a taktéž je velmi vytížený. Proč se nedělá rovnou i tento úsek? Není ani plánovaný. :-( (Dotaz jsem v pozměněné formě položil i na ŘSD, ale odpověď moc neočekávám, třeba ji zná někdo zde)
Oprava D1 je rozdělená na různé úseky a stavby, tato přestavba končí u sjezdu na Rosice / Grand prix a dálk do Brna už nepůjde, to je už součástí akce rozšíření na 6tipruh, který je plánovaný až po sjezd na Slavkov (kdy to ale bude, nikdo neví), tzn v tomto úseku se teď nic dělat nedá (kromě údržby). Dál je D1 ve směru na Rousínov docela spravená (minulý rok), chybí jen kousky, na které se ale nejspíš taky dostane
Ano poměrně krátký úsek ve směru Brno->Rousínov je nově udělaný a musím říci že velmi (zatím) pocitově kvalitně. U Rousínova ovšem pokračuje tankodrom a vede cca dalších 8km kde je pak mizerně opravený pouze pomalý pruh (přestože se dělalo i podloží nasadili se opět známé panelové desky!). První sjezd na Vyškov opět stárá známá D1 až k druhému sjezdu. Na Kroměříž už je to zase ok. Bohužel ve směru Vyškov->Brno není opraveno vůbec nic.
Jel jsem minulý víkend z Ostravy na rádoby autosalon do Brna. Nevím, jestli byl horší zážitek z cesty či autosalonu. Je mi upřímně líto všech, kteří těmito úseky cestují denně.
Spíš by mě zajímalo, kdy (zda) zruší tu stupidní 100 na trase Olomouc - Vyškov. Svodidla jsou po celé trase už alespoň 2 metry vysoké, tak už by se zde opět mohlo jezdit jako na dálnici a ne na okresce..
Ano viděl jsem tam blikající modré majáčky v akci. Řidiči jsou nejsnázeji odíratelní plátci a le*** děr ve st.rozpočtu. A to nejen státní, ale městskou policií.
Na R46ku se 130ka nikdy nevrátí a je to jenom dobře. Ta silnice byla projektovaná na maximálně 100km/h, čemuž odpovídá na velké části trasy nedostatečný odstavný pruh, poloměry zatáček na hranici norem, mnohde chybějící připojováky, mizerné rozhledové poměry atd. A to nemluvím o trasování obchvatu Prostějova, který vede řadě domů doslova pod oknem, viz [odkaz] . Ta silnice se opraví, překategorizuje se na jedničku se 110km/h s nějakými dílčími omezeními na 80km/h a tím to bude vyřízené. Až se navíc dostaví D1 kolem Přerova, stane se z R46 jenom regionální komunikace spojující Olomouc s Brnem a téměř veškerý mezinárodní tranzit odpadne.
Na úseku Brno - Vyškov se pořád něco děje, letos by měly být opraveny úseky Rousínov - Tučapy vpravo a Tučapy - Vyškov vlevo. Momentálně navíc jede oprava úseku mezi 194. a 199. km u Brna ve směru na Prahu, když v opačnym směru se to udělalo vloni. Po letošnim roce bude chybět už "jenom":
- 190 - 194 L + P
- 200 - 210 L + P, zde byl opravován v letech 2003 a 2004 úsek 201-203 P+L a 207 - 210 L, stále platí přetah s rozlámáním CB desek.
- 210 - 220 L,
- 226 - 230 L + P, zde proběhlo nějaké to broušení a chtělo by to srovnat předmostí u mostu přes Roštěnický potok
Ano něco se děje - pořád jsou tam omezení provozu každý týden jinde. Popravdě reálné výsledky nevidím a to tam jezdím denně! Přirovnal bych to k umývání podlahy formou "vidím flíček tak ho utřu", bohužel podlaha je ale postupně špinavá už celá a čistit nejvýraznější fleky je ztráta času.
To prostě potřebuje shodit a vystavět znovu, lokálních záplat už je tam přehršel.
Reálné výsledky nevidíš? Vždyť si sám vzpomínal opravu u Rousínova, ja ti popsal další úseky. Tyhle opravy po 3 - 5 kilometrech jsou navíc velkym pokrokem oproti předchozímu stavu, kdy se to flikovalo spíš po pár set metrech. Ber to tak, že jsme ve srovnání se Západem relativně chudá země a vzhledem k ekonomickýmu vývoji se patrně nikdo z nás nedožije stavu, že by u nás vypadala dálniční síť co do kvality i kvantity jako v Německu nebo Rakousku. Náš stát má zkrátka omezený prostředky a značný dluhy k tomu, takže urychlení tempa opravy dálnice mezi Brnem a Vyškovem by znamenalo ubrat peníze někde jinde.
Dole ti to píše Righ, že člověk o něčem neví neznamená, že se nic neděje.
A "známé panelové desky" jsou jediné možné řešení, světe div se, ale jsou použité i u toho nového úseku u Rousínova a budou použité i na opravené D1, jiný systém neexistuje, pouze se ty "desky" zachytí trnama mezi nima, aby se vzájemně nehýbaly (samozřejmě jsou to desky nově vybetonované) - mezi Rousínovem a Vyškovem je pravý pruh udělaný nový a levý je pouze zbroušený, protože nebyl v tak hrozném stavu, bylo zatím zbytečné ho vyměnovat
Neví? Já tamtudy jezdím denně do práce. Vím přesně v jakém je tento úsek oběma směry stavu, dokonce kde se musí jet na krajnici, kde na středové čáře a kde zase jen v pravém pruhu, aby člověk nepřišel o kolo/podvozek. Možná někde leží stoh papírů toho co se udělalo. Reálně je to ale pořád otřesný stav
Nevíš, že je něco plánováno, ne že nevíš, v jakém je stavu silnice. Righ ti to píše a vlastně to píšeš sám, něco se děje a není toho málo, jestli ale čekáš, že ze dne na den bude nová dálnice všude, je asi třeba zauvažovat, jestli je to vůbec možné...
"Možná někde leží stoh papírů toho co se udělalo. Reálně je to ale pořád otřesný stav" - to je myšleno jak? :-) Jako že je někde v projektu hotová opravená dálnice a reálně se nic neudělalo? Nebudem tu brečet jako typičtí Češi, použijem hlavu,co?...
Nene, to s těmi papíry jsem myslel ohledně těch mini oprav v mega počtech :-) Ne ohledně něčeho plánovaného, to samozřejmě vyžaduje řádnou analýzu a specifikaci, to je jasné. Já s tím nic neudělám, no hold budu dál platit těch 1500 a frčet 150km/h v rychlém pruhu, protože to je v aktuálním stavu jedné sjízdné řešení. (BTW: alternativní okreska vyškov-brno je po letošní dlouhé zimě ještě 2x horší než dálnice :-(
Jako řidič s tebou samozřejmě souhlasím, taky se mi nelíbí platit za ten pravý pruh, který je někde fakt špatný, jenže silnic hodně a peněz prostě málo, musí se změnit systém financování a pak hlavně údržby silnic, a ne čekat, až se to prostě úplně rozpadne, stojí to pak víc, než dobrá údržba, to je ale řešení na dlouho a hlavně na ministra
Teoreticky peněz je, bylo a bude dost. Reálně nikdy nebyly, nejsou a nebudou - protože když jsou, tak se rozkradou a nakonec se operuje opět jen s potřebným minimem, které se navíc nakonec ještě o něco sníží. Když se na to člověk chce dívat pragmaticky s přístupem "peníze prostě nejsou a nikdo je nevykouzlí", tak je potřeba taky se podívat "proč" a to bohužel není FAKT vzešlý z hospodských lavic, ani populismus nějaké strany nebo senátora, bohužel je to prostě a jen fakt. Nadávat takhle bez konkrétních čísel, nebo jmen je často (i mě) pro smích, ale někdy je taky jediná cesta jak alespoň začít něco měnit.
Co se týká samotného dopravního stavitelství, tady jsou už peníze několik let relativně hlídané právě proto, že lidi nejvíc řvou, když slyší, kolik silnice stojí. Zlevňuje se i tady (viz ceny za opravu D1) a hlídání reálných nákladů už funguje taky, takže přímo tady by se peníze vyloženě ztrácet neměly - že se ztrácejí jinde, to teď neřeším, to je další problém.
Když už ale v prvopočátku při sestavování rozpočtu žádné peníze nezbydou, tak zž je opravdu nemáš kde vzít a první co se zkrouhne, jsou samozřejmě silnice, protože po tankodromu se pořád dá jezdit, nikdo nikoho do opravy nenutí. A když víš, že výstavba bude stát tolik a tolik a přesně takové peníze nikde nejsou, tak prostě se stavět nezačne a posune se zahájení o rok, nenaděláš nic...
Vyškov??? Ten by měli odstřihnout od dádlnice uplně. Vždyť je to tam jeden knecht vedle druhého. Vůbec celé to místo by měli obehnat drátem, aby se ta svoloč nemohla rozlezat do ostatních regionů :no: >:-[]
...nejvetsi legrace je....jak kdysi novinypsali, ze Ostrava s Prahou je spojena dalnici.....pritom to pravda neni ani doted....porad chybi kousek D1 u Lipnika a tak se musi jezdit po rychlostni do Olomouce (ktera jak vime je v dezolatnim stavu s omezenou rychlosti)
Misto toho aby se tech par km uz konecne dodelalo a clovek by ficel celou dobu po D1 (na kromeriz a dal..)
Sir zaručeně myslí D1 kolem Přerova, tedy úsek Říkovice - Lipník, kterej je rozdělenej na 2 částí. První část Říkovice - Přerov nejspíš bude hotová až cca v letech 2017-2018, s druhou částí Přerov - Lipník to vypadá podstatně optimističtěji a začít by se mělo snad už letos, protože ŘSD na to chce získat prachy z EU, který musí být vyplacený do roku 2015. Jestli se ale termín 2015 stihne, je ve hvězdách, já bych si tipnul, že se to podaří až o rok později, tzn. 2016.
Edit: Ještě dávám odkaz na informační letáky ŘSD ke zmiňovaným stavbám: [odkaz] (Říkovice - Přerov), [odkaz] (Přerov - Lipník).
jjj ..něco podobného jsem o tom četl.....ale i tak mě to přijde směšné..jako kdyby v Praze nevěděli....kde jaká dalnice je....či není :-) ..prostě se otevřel nějakýk usek..tak je to asi komplet a zdar >:D
To pramení z toho, že u nás se rychlostní silnice, tedy Rka, běžně míchaj s dálnicema, tedy Dčkama. A v řadě ohledů tohle směšování smysl dává, zejména v tom nejdůležitějším - v obou případech se jedná o čtyřproudý, směrově dělený komunikace s mimoúrovňovejma křižovatkama, značený jako silnice pro motorová vozidla (značka s autíčkem) s obecnou Vmax 130km/h. A když se dostavěla dálnice z Lipníku do Ostravy, druhdy označovaná jako D47, dnes D1, tak skutečně vzniklo souvislý spojení Prahy s Ostravou po rychlostních komunikacích a dálnicích via D1 do Vyškova, R46 do Olomouce, R35 do Lipníku a zase po D1/D47 do Ostravy.
Druhou věcí je, že zatímco v některých případech je rozdělení na Dčka a Rka spíš formální a mělo by se obojí značit jako dálnice (třeba R10 nebo R35), v jiných případech jsou rozdíly v parametrech opravdu zásadní a určitá Rka - jako právě R46 z Vyškova do Olomouce nebo třeba R7 - se nemůžou se skutečnejma dálnicema rovnat a udržení 130km/h je na nich z bezpečnostního hlediska neudržitelný. Proto je připravený tzv. "nové pojetí dálniční sítě", který kategorii R ruší a některý bývalý Rka zařazuje mezi dálnice a naopak jiný Rka "ponižuje" na silnice I. třídy. Je v tom sice trochu maglajz, třeba už proto, že se vždy nerespektuje skutečná kvalita bývalých Rek a jede se podle schématu "dálnice do každého krajského města", ale přesto je to jednoznačně krok kupředu.
Tohle je mazec :-) Po opravě D1 vydrží dlouho, drobnosti se najdou (žádný výrobek není 100% a ani být nemůže), ale celkově to podle mě obraz D1 razantně změní
Je to kompletní přestavba, tzn vybourání stávající konstrukce, úprava podloží a komplet nová konstrukce s betonovým povrchem, konstrukčně tedy poctivá novostavba, takže na 50 let (předpoklad)
Sláva!! Není snad v Evropě nic horšího než naše D1..! :no::no:
Nemyslím Rumunsko atd.. ;-)
Bohužel rozšíření na 6.pruhů se kolem Brna dočkáme kdy??
Kolony jsou občas dost děsné.. :-!
No třeba naše D11ka může v některých starých úsecích D1ce konkurovat, ale i ta už naštěstí na většině trasy dostala nebo dostává nový povrch. No a to rozšíření u Brna, který jsem už vzpomínal v jednom ze svých příspěvků výše, je skutečně v nedohlednu. Přitom to nevisí ani tak na prachách, jako spíš na zrušených zásadách územního rozvoje JM kraje, nesouladu s územními plány přilehlých obcí i očekávaných bitvách s občanskými sdruženími při získávání územního rozhodnutí a stavebního povolení, hlavně v úseku Kývalka - Brno centrum. A kolony sice občas děsné jsou, ale to je holt do značný míry nevyhnutelná daň obrovskýmu rozvoji automobilismu ve velkých městech a jejich okolí. Kdybysme například chtěli "definitivně" vymýtit kolony z Prahy, museli bysme ji nejdřív půlku vybourat a na uvolněný místo vylejt asfalt až do okruhu cca 20km za Prahou. To prostě nemá řešení - v Americe je spousta měst prošpikovaných ohromnou sítí dálnic a jiných x proudých komunikací a stejně tam řidiči tvrdnou v zácpách.
Jasně..až na to,že v USA jsem měsíc na dovolené jezdil..
Kolony nebyly nikde kromě New Yorku..!!
A to je město které má lidí jako celá ČR..
SROVNATELNÉ MĚSTA S PRAHOU jako Washington DC nebo Boston byly v pohodě..!
Mají tam ale 4-5 pruhů dálnice v každém směru. Tedy kolem měst..jako okruhy.
Jinak jim stačí klidně ty pruhy 3...
Na D1 by stačily taky..
Statistika je jedna věc..zkušenost druhá.
Je fakt,že jsem tam byl v květnu , tedy ne o prázdninách..
Okruhy kolem měst mají v USA vyřešené skvěle..snad se Praha taky dočká..!
A D1 se mezitím neucpe.. ;-)
Jasně, osobní zkušenost je důležitá, a tu já bohužel v případě DC ani Bostonu nemám. Na východním pobřeží jsem osobně poznal dopravu akorát v NY, kde byly zácpy furt (ale skoro jsem se nehnul z Manhattanu) a na Floridě, kde to bylo ok. Na druhou stranu z krátkodobý osobní zkušenosti člověk může jenom těžko dělat obecný závěry, což ostatně platí pro jakoukoliv osobní zkušenost - relevantní je jenom statistika. Musí se ale nechat, že jsou na tom americký města se zácpama ještě relativně dobře, což je důsledek historicky podmíněnejch faktorů, z nichž nejvýznamnější je absence opravdu starých částí měst, ve kterých se s masovou automobilovou dopravu zkrátka nepočítalo, a taky se jedná o důsledek absolutního upřednostňování osobní automobilový dopravy před všim ostatním, čemuž odpovídá s Evropou nesrovnatelně hustá sít víceproudých městských komunikací včetně silnic s 6 a více pruhy (v kolika městech v Evropě jsou 12 a více proudý přivaděče?). Podle mýho názoru každopádně není co závidět, města by se měly stavět pro lidi a ne pro auta.
Otázka je, zda to má smysl. Co pozoruji, nově opravené ale i nově postavené (D47) cesty vydrží zhruba rok. Poté jsou opět na hraně havarijního stavu 8-s8-s8-s
ps: v podloží bude stejně suť, mrtvé slepice a pet lahve, ty stavební dozory na veřejných stavbách jsou mírně řečeno na ..... :no:
Ale prd, ten problém je hlubší a říct jen tak od piva, že je to blbě, umí kde kdo.
Násypy u ostravy obsahují materiál, který se někomu může zdát divný, nicméně nebyla to jen tak zvůle někoho, byly na to řádně provedené zkoušky, vytvořená "norma" opřená o zkoušky simulující dlouhodobé účinky - a v tom je ten problém: když provedeš zrychlenou simulaci něčeho, co má fungovat 20 let, občas se prostě stane, že realita bude někde jinde.
Proto se taky Eurovia soudí, protože Dobeš přišel odnikud, nic nevěděl a jen tak plácl, že je to chyba zhotovitele, ten má ale papíry na to, že celé si to vymyslel stát, prostě se stane, byl to nápad jak využít relativně odpadní materiály a ví se, že je potřeba si to více hlídat
Dozor s tím nemá co dělat, je placený investorem a ne zhotovitel a jen tak mu na ruku nepůjde, už vůbec ne bez souhlasu projektanta, dozor pro zbavení zodpovědnosti posvětí jen to, na čem se zhotovitel a projektant domluví, dozor sám od sebe jen tak něco nepodepíše, protože zodpovědnost by šla za ním.
O stavebnictví nic nevím, hlásím na úvod. Jenže ty se tváříš, jako by byl problém v projektu. To je na delší a odbornou diskuzi. Já jen hlásím, že tam v podloží není ani to, co bylo naprojektováno. Dyť tam jsou pražce, suť a podobně! Sondy to potvrdily. Tak jen ať se Eurovia soudí, stavba je velmi velký šlendrián a tečka. Stavební dozor je se zhotovitelem jedna ruka- nezapírej to. Kdyby tak postavili i tu prvotní D1 před desítkami let, tak tu už od revoluce jezdíme po poli.
Myslím , že po takových průserech to budou víc hlídat.. :-!
Když jedu z Mikulova po nové dálnici na Vídenˇ , i když je jí zatím jen půlka , ta kvalita je tam nesrovnatelná za podobné peníze!!
Že to ale Rakušákům s dálnicí na Brno trvá, a to ještě nemaj zdaleka hotovo, takže se člověk furt musí klopýtat přes centrum Poysdorfu a pár dalších vesniček. Na druhý straně hranice máme parádní jedničku a od Pohořelic dálnici. Jediný, co nám chybí, je udělat pořádnej obchvat Mikulova, pak to bude vzhledem k intenzitám na 100 let dostačující.
Souhlas.. :yes::yes:
Rakušáci už nespěchjí..Vídenˇ si vyřešili a čekají kdy začne stavba v ČR.. :-!
A tady se neví..pořád nic, vládní dohody sem-tam..
Oni to mají dodělat 2017...a taky to bude.. až k Mikulovu na hranice!! ;-)
8-s Nechtěl byste si NEJDŘÍV ztěžovat TAM KDE ZAVINILI?!?! ;-\
Tedy na ČESKÉ straně - která roky (dokonce DESETILETÍ) NENÍ schopna se rozhodnout KUDY povede česká trasa dálnice Brno - hranice směr Wien?!? Jestli povede "odbočka" z D2 na Bratislavu či postavíte 2 dálnice (kousek) "vedle sebe"? Zřejmě díky této "hádce" (kudy přesně povede česká trasa) dodnes nemáme až k hranicím dovedenu rakouskou část. Ještě horší je to s trasou České Budějovice - Linz, tam alespoň NAŠTĚSTÍ je dohodnuto KDE bude ten "bod" kde se česká a rakouská část setkají = naše část se už dostavuje/staví (bohužel česká část Praha - České Budějovice - hraniční přechod Dolní Dvořiště/Summerau prý nebude ani do roku 2030 ;-\ :'-(8-s
Ale ta "půlka" je JEN kvůli ČECHŮM!!! ;-\
I přes NESČETNÉ urgence, totiž česká strana (téměř) 20 let není "schopna" říct, KAM českou část spojení Brno - Wien "dovede"!!! Byly i docela VELKÉ snahy ze strany BRUSELu, který MÁ zájem na dokončení tohoto spojení (a je ochoten ho z velké části "dotovat"), bohužel česká strana do dnešního dne závazné určení místa kde by se dálnice měly setkat NEDODALA!!!
A bohužel JEN proto naše (rakouská) část dálnice není dokončena až k hranicím, neb a protože NEVÍME KAM 8-s
PS: Podobná situace je v dálničním spojení Linz - České Budějovice, kde na české straně také (po 20ti letech, správněji "po 60ti letech" - neb už tehdy o nutnosti dálnice z Prahy na jih bylo rozhodnuto) NEní schválen přesné vedení trasy. NAŠTĚSTNÍ se to ale netýká "styčného bodu" rakouské a české dálnice = naše část se již staví, rsp. dokonce "dostavuje" - a bude dovedena až na hranice (Když jsem před lety četla že z české strany dálnice zřejmě NEbude dostavěna do roku 2020, přišlo mi to jako "tragedie", podle posledního oznámení české strany dálnice D3 to zřejmě nebude ani do roku 2030 - na to tady už NENí smajlík, to je prostě "bez komentáře" :no:
..tak "když to VYJDE", tak cesta Wien-Praha bude pro příštích (snad jen) 6 let (radějí) NE"průjedná" a na konci této GIGA akce za xy (prý 24) miliard (tedy 24 tisíc milionů) kč bude (víceméně) stále STEJNÁ DVOUPROUDÁ dálnice (v úrovni v jaké měla být ca před 15ti-20ti lety :-|
PS: A pak až to za (třeba) 8 let skončí, tak pak se (konečně) začne předělávat na tu TŘÍ-PROUDOVOU (která tou dobou bude už JEDNOZNAČNĚ potřeba)? :-)
Tři pruhy pro D1 nejsou potřeba. Je potřeba severní "náhrada" D1 pro severní část republiky a příslušný tranzit. Nehledě na fakt, že tři pruhy jsou v Česku absolutně k ničemu vzhledem k faktu, že je čtyři z pěti řidičů záhadně prošli autoškolou, aniž by si všimli malého paragrafu o tom, že se v Česku už od druhé světové války jezdí vpravo, přičemž touto neznalosti absolutně zahazují zvýšenou kapacitu takové dálnice.
No o POTŘEBĚ "severní varianty" (s čímž mimochodem POCHOPITELNĚ SOUHLASím) jsem slyšela někdy "po revoluci", když jsem do česka přijela (a o její POTŘEBĚ se MLUVÍ jak vidím dodnes.. ;-)
PS: NEchci omlouvat jízdu vlevo, ale v (před)loňském roce jsem musela 3x absolvovat jízdu po (téměř celé) D1 ("tam a zpět") a byť jezdím docela KOMFORTním vozem - jízda vlevo byla na mnoha úsecích (dalo by se říci) "jedinou možností" :-|
PPS: Myslím že za deset let ("hned" po skončení celkové docela DRAHÉ rekonstrukce z 2 pruhů na 2) budete o těch 3 pruzích mluvit JINAK ;-)
(nedávno jsem jela z Nürnberg do Frankfurt - kde momentálně rekonstrukce dálnice na 3 pruhy probíhá - a TAKOVÁ "kompletní úprava" dálnice MÁ/dává smysl, u té české "za 6 let ze 2 pruhů stále jen 2", přiznám se že opravdu NEvím NEvím = to se mi moc NE"zdá" :-)
Ad1) Tady je nejeden projekt, který čeká už od revoluce (i déle) na dokončení, ba na vůbec začátek stavby.
Ad2) Jízdu vlevo na D1 (tam, kde "stojí za to") mi taky nevadí, když tak jezdím, potkávám tam třeba autobusy, které mne zahlédnou, stáhnou se doprava a za mnou, když je volno, se zas v klidu přesunou doleva, aby jim tam lidi neblili jak Alík, ale protože pro velkou část tamních řidičů je prostě zpětné zrcátko akorát odpor navíc, tak je to často o něčem jiném.
Ad3) Jako běžný občan-řidič ani jako "študovaný" dopravák názor nezměním - D1 nepotřebuje 3 pruhy, potřebuje netáhnout na zádech obrovské množství aut a kamionů, které na ní nepatří a jezdí po ní jen proto, že jiná adekvátní alternativa prostě není.
1) Ano SOUHLASím
2) Ano SOUHLASím
3) Věřím že až jednou v budoucnu bude ona "druhá západovýchodní trasa" tak se přetížené dálnici D1 uleví, ALE (byť NEjsem v oboru vzdělaná) předpokládám že (i pokud by to náhodou "najednou" bylo "už" za těch 10 let, rsp. s ukončením této "generální přestavby D1") počet vozidel bude dál stále NARŮSTAT = pokud nebudou 3 pruhy potřeba ihned po dokončení rozsáhlé rekonstrukce D1, bude to...
..třeba za dalších 5 nebo třeba 10 let (konkrétní termín je nepodstatný) a pak začne "další (6ti, nebo i VÍCEleté "kolečko oprav")? Nebo (jako studovaný dopravák) počítáte že
a) severní trasa BUDE (relativně vbrzku = do doby ukončení rekonstrukce D1) DOKONČENA?
b) snížení provozu na (nyní permanentně přetížené) D1 bude T-R-V-A-L-E takové, že třetí pruh nebude (NIKDY) potřeba?¨
Já PŘEDPOKLÁDÁM že v době ukončení rekonstrukce D1 (za 6 let) severní trasa NEbude kompletní. A současně že přes dočasní snížení provozu na D1 (které NASTANE ve chvíli dokončení severní souběžné dálniční trasy) bude JEN a POUZE "dočasné" a (doslova) do pár let na ní bude STEJNÝ provoz jako (např.) v posledním roce a dříve či později se (tak jako tak) ZAČNE mluvit o 3tím pruhu (že by - pokud v autoprůmyslu nenastane nějaké MEGAzemětřesení/změny - vydžela úroveň provozu "najednou" na úrovni např. loňského roku a přestala růsto považuji za HODNĚ NEpravděpodobné...
= očekávám že za nějakých 10-15 let po skončení drahé kompletní renovace D1 bude MUSET přijít (alespoň plán na) rozšíření na tři pruhy (minimálně v některých dalších částech...
Tak samozřejmě, nejsem vědma >:D , netuším, jestli někdy v budoucnu D1 nebude vyloženě potřebovat 3 pruhy stůj co stůj. Můj výhled je v tomto směru omezen možnostmi dopravního modelování, které je chtě nechtě časově omezené. Myslel jsem to tak, že v případě, kdy D1 nebude nahrazovat něco, co nemá, neměla by ani v nejširší dohledné době potřebovat 3 pruhy.
Navíc bych rád upozornil na něco, co se v mnoha článcích ani diskuzích neobjevilo - D1 byla, je a bude silně zatížena vždy - taková generální rekonstrukce měla proběhnout mnohem dříve, ale také bude muset (tedy teoreticky, jak vidíme) probíhat v kratších intervalech, než u jiných dálnic. To platí pro všechny dálnice - potřebují pravidelné rekonstrukce a ty vytíženější častěji a nezřídka větší.
Ve smyslu třetích pruhů má tak D1 určitou výhodu organizační pružnosti - její další rozsáhlá oprava, která by svou komplexností nabízela rovnou možnost instalovat 3. pruhy, by měla přijít relativně(!) brzo. Tím se svým způsobem zachovávají otevřená vrátka pro dopravní plánovače, kteří by mohli ono rozšíření "schovat" už do další generální opravy, pokud by se to ukázalo potřebným, neboť taková oprava chtě nechtě není tak daleko, jak si většina lidí myslí.
SOUHLASím - (docela) Silné "volání" po rekonstrukci (kvůli REÁLNĚ SKONČENÉ maximální životnosti stavby/povrchu) začalo někdy před 10ti (?) lety?
SOUHLASím - že další (generální) rekonstrukce bude nutná (mnohem) dříve, než si lidé představují a PROTO:
- bych byla BUĎ pro "komplexní" přestavbu ála onen úsek Nürnberg - Frankfurt am Main (který je ca stejně dlouhý a i když se předělává ZCELA na tři KOMPLETní pruhy stavba bude RYCHLEJI než jen "úprava" 2 pruhů mezi Prahou a Brnem..
- nebo "jen" pro úpravu kterou doporučuje český "podnikatel roku" Radim Jančura (neb jeho logika ohledně překladů mostů apod. JE SPRÁVNÁ a jeho logika ohledně vhodnosti pořádné rekonstrukce až PO dokončení severní trase je zrovna tak SPRÁVNÁ + jím navrhované řešení vychází z krátkodobého a dokonce i dlouhodobého hlediska VÝRAZNĚ LEVNĚJI
SOUHLASím - že trasa mezi Brnem a Prahou bude vždy výrazně vytížena a navíc toto vytížení bude (jen) RŮST =
= já bych za OPTIMUM považovala momentálně jen "rozbití současné DĚSIVÉ horní vrstvy" a její nahrazení vyšší svrchní vrstvou. Takové řešení je levnější a hlavně RYCHLEJŠÍ. Poté se plně soustředit na "normální" dokončení "horní" trasy Praha - Hr. Králové - Olomouc a jakmile bude plně dokončena okamžitě začít připravovat plnohodnotné 3 proudové propojení Praha - Brno
PS: A někdy mezi tím rozhodnout kam/do kterého místa povede česká část dálnice Brno - Wien (trasa Brno - hraniční přechod je nějakých ani ne 50 km), aby rakouská část dálnice mohla být dovedena až na hranice = do "určeného bodu". Že není téměř "ani kopnuto" na trase dálnice D3 (o které bylo rozhodnuto někdy v období 2. světové války a poté znovu a znovu oznamován další a další termín dokončení - kdysi mne málem "ranilo" když se mluvilo/psalo AŽ o roce 2020 - poslední zprávy říkají že "ani náhodou", že SNAD možná do r. 2030) snad raději NEkomentovat..