vyhoda eletriny je v tom, ze ji muzes ziskavat i mimo dosah statu :-) alternativni zdroje eletriny rychle klesaji na porizovacich nakladech, tam kde clovek pred 10 lety poridil treba 2kW solar, dnes za stejnou cenu poridi vpohode 10kW solat vcetne baterii pro ostrovni system, takze elektrina muze zdrazovat vpodstate jen do urcite urovne aby se to spotrebitely vyplatilo prave z daneho zdroje jako je "statni" podnik
Ona na eletrine neni spotrebni dan? nevim kde zijete, ale tady v CR na elektrine spotrebni dan je, momentalne je spotredni dan na elektrinu v CR 28,30 Kč za jednu MWh
mimochodem v cele EU je na elektrine spotredni dan, minimalni sazbou je v EU presne 1 euro za MWh, vyjimku maj tusimjen 3 staty EU kde maji na elektrine nulovou spotrebni dan
TO JE PRO ČLENSKÉ STÁTY ROZHODNĚ ZAJÍMAVÝ POTENCIÁL KE ZVYŠOVÁNÍ SPOTŘEBNÍ DANĚ, POKUD TI HLUPÁCI svými aktivitami výrazně sníží spotřebu ropných paliv. Okamžitě po zjištění, že ztratili výběr masivních daní, šlápnou všude kde se dá, na LPG, na CNG a na elektřinu používanou v automobilech. A bude to dříve než se všichni domníváme, ten generální pardon bude trvat jen pár let.
Myslím, že to nebude tak horké a přes všechny proklamace bude střednědobě hlavním palivem v autmobilové dopravě nafta a státní pokladny budou mít tudíž příjmy zajištěny.
V roce 2020 má v EU přijít "reforma" spotřebních daní a při různorodých zájmech jednotlivých zemí to bude řežba, zvláště když lze očekávat, že ekonomická krize v Evropě bude v tu dobu vrcholit.
v EU jsou staty kde je spotrebni dan na elektrinu i prez 100 euro za MWh, treba v Dansku nebo Nizozemsku, pritom prave v Nizozemsku kde je nejvyssi spotrebni dan na elektrine v EU (114euro), se elektromobilum docela dari
tak jako tak, spousta lidi spotrebni dan na elektrinu resit nemusi, elektrinu si vyrobit dokazeme i lokalne mnoha zpusoby, to s palivem jako benzin, nafta nebo plyn snadno nejde
V Nizozemsku je to dané tím, že benzínové auto dostává "spotřební daň" už při nákupu (ficicálně je to registrační poplatek za emise CO2) a když se k tomu přičte vysoká spotřební daň samotného benzínu, směřuje to tam holt k těm elektromobilům.
Finta je v tom, že 2litrová spotřeba bude na papíře, zatímco tankovat se bude reálně spotřebovaný benzín. Když k tomu přidáme rostoucí penetraci aut v Asii, tak nelze čekat, že by paliv byl přebytek.
Možná prodejních nezdarech... Jinak spolehlivostí taková Laguna převyšuje konkurenci. Kangoo a Fluence rozhodně nástupce v nejbližší době (letech) nedostanou. Scenic, Kangoo dostaly modernizaci tento rok a tak si ještě pár let počkají. Za to taková nová Laguna, Megane, Espace a hlavně Twingo - u těch je odhalení na spadnutí. Koleos Renault neodepsal (jak by se čekalo), ale nástupce se vyvíjí a testuje. Což pokud dobře pamatuji, byl představen v roce 2006, tak si myslím, že nástupce na sebe nenechá dlouho čekat, jen asi budou mít prioritu jiné modely...
Edit: Aktuální facelift Meganu mi smrdí snahou záměrně odsunout premiéru nové generace a vytvoření pro ni ideálních podmínek, kde nebude ohrožen nástupem nových generací konkurence(308, golf, leon, octavia).
Táto "súťaž" je u automobiliek dosť rozšírená a u ľudí populárna ..... firma napíše spotrebu čo srdce motoristu poteší .... ale dosiahne ju len vo sne >:D
Protože Clio asi těžko bude vážit třetinu a mít třetinové odpory. Navíc udávaná spotřeba téhle Panamery jsou 3 litry. :-) Kdo zná R101, ten se nemůže divit. Počítá se s tím, že budeš nabíjet, budeš jezdit na elektřinu a na benzín ujedeš jen pár kilometrů mezi nabíjením. Pokud to auto budeš používat jako běžný hybrid, tak bude mít mnohem větší spotřebu. Záleží hodně na dojezdu na baterie. Plug-in s dojezdem 50 km bude mít v papírech třetinovou spotřebu. Kdyby měl dojezd 100 km, tak bude pětinová. Tedy z 10 litrů budou 2.