Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault pracuje na plug-in hybridu se spotřebou 2 l/100 km

Aleš Dragoun
Diskuze (26)
Renault vyvíjí plug-in hybrid velikosti Clia s dvoulitrovou spotřebou. Představí jej pravděpodobně už na jaře na autosalonu v Ženevě.

Renault má v současnosti ve výrobním programu několik elektromobilů, například zastřešený skútr na čtyřech kolech Twizy, nebo malý Zoe. Příští rok chce představit plug-in hybrid podobné velikosti. Půjde zatím o koncept, ale sériová výroba takového auta je reálná, pokud pochopitelně vzbudí patřičný zájem. Francouzský výrobce se soustředí na vývoj levnějších a cenově dostupnějších řešení. Benzino-elektrický plug-in hybrid má nabídnout stejný prostor a pohodlí jako současné Clio, bude také zhruba stejně velký, náleží tudíž do segmentu B.

Šéf výzkumu a vývoje v oblasti pokročilých materiálů Remi Bastien sdělil v rozhovoru britskému Auto Expressu: „U konvenčních vozidel je pro omezení emisí CO2 důležité snížení jejich hmotnosti, u elektromobilů a hybridů je třeba se soustředit hlavně na aerodynamiku. Vyšší váha elektřinou poháněných vozů může být použita při regenerativním brzdění, při zpomalování vzniká více kinetické energie.“ U modelů s benzinovými a naftovými motory však bude redukce hmotnosti v souvislosti s emisním diktátem z Bruselu pokračovat i nadále.

V připravovaných elektrických renaultech také neuvidíme uhlíkové kompozity, tyto lehké materiály by vozy zbytečně zdražovaly, čemuž se automobilka pochopitelně chce vyhnout. Konkurenty Volkswagenu XL1, nebo BMW i3 REX tedy nečekejme. Nezapomeňme, že XL1 stojí 110 tisíc eur (3 miliony korun) a i3 s range extenderem je k mání u nás za sumu převyšující milion. XL1 se přitom chlubí normovanou spotřebou 0,9 l/100 km, ale už dnes v době aktivní kariéry je spíše sběratelskou raritou pro excentriky. K i3 Bastien uvedl: „Myslím si, že hlavním důvodem použití karbonu u BMW je prestiž značky, nikoli spotřeba paliva.“

Renault se samozřejmě nevzdává ani vývoje v oblasti elektromobilů a hlavně zvýšení jejich dojezdu. Právě praktická použitelnost brání většímu rozšíření těchto vozidel. Bastien se domnívá, že automobilový průmysl je ve vývoji baterií zhruba na polovině cesty. „Do roku 2020 se akční rádius elektromobilů, jakým je Zoe, zdvojnásobí na zhruba 250 km.“ Upřímně, při cestách po městě stačí i ten současný, ale 250 kilometrů je na běžné používání pořád docela málo...

Aleš Dragoun
Diskuze (26)
2. 12. 2013 18:02
Re: 2L
Myslím, že to nebude tak horké a přes všechny proklamace bude střednědobě hlavním palivem v autmobilové dopravě nafta a státní pokladny budou mít tudíž příjmy zajištěny.
V roce 2020 má v EU přijít "reforma" spotřebních daní a při různorodých zájmech jednotlivých zemí to bude řežba, zvláště když lze očekávat, že ekonomická krize v Evropě bude v tu dobu vrcholit.
2. 12. 2013 17:55
Re: 2L
V Nizozemsku je to dané tím, že benzínové auto dostává "spotřební daň" už při nákupu (ficicálně je to registrační poplatek za emise CO2) a když se k tomu přičte vysoká spotřební daň samotného benzínu, směřuje to tam holt k těm elektromobilům.
2. 12. 2013 14:37
Re: 2L
v EU jsou staty kde je spotrebni dan na elektrinu i prez 100 euro za MWh, treba v Dansku nebo Nizozemsku, pritom prave v Nizozemsku kde je nejvyssi spotrebni dan na elektrine v EU (114euro), se elektromobilum docela dari

tak jako tak, spousta lidi spotrebni dan na elektrinu resit nemusi, elektrinu si vyrobit dokazeme i lokalne mnoha zpusoby, to s palivem jako benzin, nafta nebo plyn snadno nejde
Avatar - WinDiesel
1. 12. 2013 22:18
Re: Snívajte s nami .....
Je úžasné, jak dokážeš být naivní a zároveň fanaticky přesvědčený o své pravdě. :-|
Avatar - WinDiesel
1. 12. 2013 22:16
Re: 2L
TO JE PRO ČLENSKÉ STÁTY ROZHODNĚ ZAJÍMAVÝ POTENCIÁL KE ZVYŠOVÁNÍ SPOTŘEBNÍ DANĚ, POKUD TI HLUPÁCI svými aktivitami výrazně sníží spotřebu ropných paliv. Okamžitě po zjištění, že ztratili výběr masivních daní, šlápnou všude kde se dá, na LPG, na CNG a na elektřinu používanou v automobilech. A bude to dříve než se všichni domníváme, ten generální pardon bude trvat jen pár let.