Tanto článek je na 100% posledním, na který tady reaguji, pokud mě nevyprovokuje ještě větší hovadina, než tento článek... a pokud se tady objeví ještě větší hovadina, pak to znamená, že je tento server na úplné spodní hranici bulvárnosti...
Takže:
- plechy můžou být silné a tenké jak chtějí, na pevnost auta mají minimální vliv a její tloušťka má pramalý vliv na borcení automobilu.
Špatný výsledek je hlavně daní za to, že auto nebylo testované s aribagam. Rozdíl mezi tímtéž autem s a bez aribagu jsou povětšinou právě min. ty dvě hvězdičky.
Např. nový model VW Gol bez airbagu má úpně stejně mizerné vlastnosti jako jeho konkurent od Renaultu. Stejně jsou na tom ostatní.
Uvedení Bory je mimo mísu, ta byla testovaná s bagy a při tom dosáhla jen na ubohé tři hvěždičky... Konkurent od Renaultu Fluence jich má 4....
Takže bravo redakce... svému platiteli, jste učinili za dost... (my víme, že folksfágen je nejlepší i v té americe), ale jsou to jen nesoudné kakance.
Děkuji, už Vás číst nehodlám, nějaké nápisy stop bulváru zjevně nepomáhají (byť je to pro Vás ostuda jak mraky), takže jediné co pomůže je, nechodit sem ty srance číst.
Děkuji, sbohem a šáteček. :no:
P.S. Nikdy sem nepomyslel, že to napíšu, ale už než vy je fakt pomalu lepší ten největší zoufalec na internetu co znám, pan Dalibor Žák z autowebu. To je taky verbež, ale vy jste ho trumfli. Masakr. Být Dacii a Renaultem, tak Vás Vy bando jedna darmožroudská zlodějská ženu k soudu za nekalou reklamu a špinění dobrého jména automobilky, neboť Váš text naprosto nepodloženě avizuje, že renault schválně vyrání a prodává někde druhořadou techniku, narozdíl od slovutného folksvágenu. A při tom je to azse jen nepodložená a vycucaná lež.
Tvé technické znalosti jsou tragické. Od kdy má vliv na výsledek zborcení se karoserie samotný airbag? To si myslíš, že ten, do volného prostoru vystřelenej, vzduchovej vak vyztuží kastli? Co to je zase za kravinu?
Že to auto je očividně z nějakého měkkého plechu, je holý fakt. Stačí se podívat na test Euro NCAP a strovnat ho s Latin NCAP. Máš tam fotky, máš tam film. Sám můžeš zhodnotit, že ten Renault má zkřížené dveře a je pomačkaný až po zadní blatník, zatímco u Dacie vydržely dveře zavřené i a prakticky od nich směrem dozadu je auto "netknuté". Testuje se za stejných podmínek a rychlostí.
[odkaz]
[odkaz]
Takže závěrem, táhni do zádele, takové nesmyslné a urážlivé hovadiny, to může vytvořit jen nuzák jako ty. :-!
No chce to vice cist mezi radky, takze Wolff ma jednoznacene pravdu v tom co delaj v clanku hovadiny jako je:
" její vnější plechy, které jsou evidentně vyráběny z tenčí a měkčí oceli."
Vnejsi plechy proste nemaj na deformaci zadny vliv, nosna je jen karoserie, pricniky, atd.
To ze testuji auto bez bagu a pak je tu prirovnavano k autu s bagama je proste pro porovnani konstrukce auta a ochrany posadky mimo. Kazdy vi (wolff o tom ani nepise), teda asi mimo tebe, ze na karoserii bag vliv nema, ale na ochranu pasazeru ano a o tom je rec ;-)
Co asi chudaci, co maj plastovy blatniky, to jsou tedy asi sebevrazi >:-[]
PS: koukam ze jste ty VNEJSI plechy rozebrali i dole, takze asi nema cenu rozebirat znovu ;-)
Tiez suhlasim. Wolff ma v mnohom (ci vo vsetkom neviem) pravdu. Bez toho, ze by som bol nejakym odbornikom, hned urcite veci bili do oci, zvlast o tych plechoch. Zasluzilo by si to nejaky komentar od tej firmy, co to robila a nakoniec by sa mal k tomz bez odkladu vyjadrit i Renault. Ved tu ide predsa o meno, o povest Renaultu a Renault patril vzdy medzi spicku bezpecnosti. Bol medzi prvymi, ktori dostavali v crash-testoch po 5 hviezd. Zeby koli cene dokazali az takto hazardovat so svojim menom???
Co tam člověk vidí, je, že to auto je na tom mizerně. Nemá cenu za to lynčovat redaktora a omlouvat automobilku. Figuríny jsem osobně nehodnotil, jen kastli.
Aby som nieco zpochybnoval, musel by som byt na slovo vzaty odbornik a to urcite nie som, ani voci tebe! Snazim sa len zapojit zdravy sedliacky rozum a premyslat. A ten rozum mi vravi: 1) ze ma Wolff v mnohom pravdu 2) ze neviem pochopit, ze...ak je ten test pravdivy..., ako moze Renault tak hazardovat so svojou znackou. Nic viac, nic menej.
Renault s ničím nehazarduje. Jen dělá stejná auta jako konkurence. Všechna auta bez airbagu mají jen jednu hvězdičku a je celkem jedno jestli je to Corsa, Uno, Sandero,.....
Já moc dobře vím, co jsem napsal. Ale to, že tady vlček opět vyplodil kopu kravin, to je prostý fakt.
Např.
"plechy můžou být silné a tenké jak chtějí, na pevnost auta mají minimální vliv a její tloušťka má pramalý vliv na borcení automobilu" - To je prostě nesmysl sám o sobě, a není zde prostor k žádné diskuzi.
Ty plechy opravdu nemají skoro žádný význam. Dnes se proto často na plechu ubírá a přidává se na výztuhách. Za výsledkem testu spíš hledej absenci airbagů, starší konstrukci bezpečnostních pásu a dalších blbostí, které jsou v EU povinné a každý na to tady kvůli těm nařízením EU nadává.
Podívej se na ostatní testy. Všechny auta od kohokoliv končí bez airbagu na jedné hvězdičce. I ten tvůj VW. Auto.cz jen zase trochu provokuje. Prostě klasickej bulvár. :no:
Lépe?
>:D
No jo půl procentního bodu ze 16ti... a s jednou hvězdičkou... tak tomu zlatíčko, když si hraješ na toho odborníka (pominu-li ty hlouposti o plechu co tady píšeš, no dkyž máš potřebu se shazovat, tvoje věc) můžeme říkat chyba statistiky. Jsou to plus mínus stejně stará auta a dopadla na chlup stejně blbě. >:D >:D >:D
Ale jo, pro tebe je to zásadní záležitost... tomu rozumím... To i v té rdakci byli chytřejsí a raději neférově vytáhli Boru s bagy... >:D
Ano, napsal jsem, že dopadnul o něco lépe. A on taky o něco lépe dopadl, nedopadl podstatně lépe, ani drasticky lépe.
A ty tvoje moudra o pleších, chlapče, jsou to blbosti. Z plechů je totiž celá kastle. S miř se s tím. Tvá reakce byla zbytečně vulgární a zbytečně hloupá.
No, já bych taky řekl, že plechy karoserie se na tuhosti automobilu a odolnosti při nárazu moc nepodílejí. Nosné části kastle navíc nemusí být ze stejného materiálu, jako oplechování (oplastování). Navíc takhle tvarované plechy nemají ideální způsob namáhaní a ani jasně definovaný deformační mechanismus, jako skořepina nefungují, jako deska taky ne (mizerná tuhost v ohybu), jako stěna taky ne (téměř okamžitě začne docházet ke klopení a boulení), jako deskostěna taky ne (v kombinaci zatížení v "rovině" plechu a kolmo na tuto "rovinu" plech skolabuje úplně nejsnáz)... Určitě není jejich vliv žádný, ale já bych řekl, že je zcela zanedbatelný.
Základní fyzika, o co jde v crash testu? Z fyzikální podstaty?
O přeměnu energie. Ta přeměna se někde musí projevit, největší část právě jako deformace.
Deformace znamená, že deformovaný předmět pohltil část energie.
Kdyby ony zmuchlané plechy, neměly na "odolnost při nárazu" žádný nebo malý vliv, buď se nebudou deformovat vůbec, nebo jen málo.
A ono je dobře, že se deformují, ale je taky dobré dodat, že onu deformaci je nutno udržet na místech, která nebudou ohrožovat osádku vozidla.
A za poslední, mluvíme tady obecně o plechu na kastli auta. A z toho je celá (samonosná) kastle konvenčních vozidel. Včetně výztuh, nosníků, mnohdy i částí náprav. Také se na vozidle prakticky nevyskytují plechy, které by nebyly nějak vyztužené, ať už svým tvarováním, tak doplněním o výztuhy, či technologickým procesem. Nikde nepadlo ani slovo o tom, že všechny plechy na autě jsou ze stéjného materiálu, protože nejsou. Nikde taky nepíšu, že tě při čelním nárazu zachrání deformace předních blatníků, to je další nesmysný extrém.
Na palicu z toho být nemusíš. Ale pěkně po pořádku. Nejdříve si sjednotíme terminologii, abychom se nepřeli zbytečně a v podstatě si jenom nerozuměli. Mluvil jsem o oplechování (oplastování) karoserie, sem patří haubna, přední blatníky, nárazníky (nikoliv výztuhy v nich), plechy dveří, mřížka chladiče atd.
Všechny výše vypsané karosářské díly se při nárazu zdeformují, vo téém žádná, ale jejich pohltivost energie je "mizivá" (v podstatě postačí tak na pohcení energie při špatném parkování, popř. při srážce s chodcem, nikoliv při nárazu do překážky v sedmdesátce). Energii tedy pohltí, ale řádově úplně jiné množství energie musí pohltit výztuhy v náraznících, šroubové spoje (spoje obecně), čelo, nosníky motoru...
Jenom pro ilustraci, zkus si představit, že do překážky narazí auto bez těchto pohledových dílů a pak si představ, že narazí pouze okapotovaná karoserie bez všech nosných a absorpčních dílů v motorovém prostoru. Prostě k zdeformování lp blatníku stačí opravdu málo, k zohýbaní nosných částí pod haubnou by se jeden sakra nadřel :-) jinak z čeho se auto skládá, o tom se bavit nemusíme, tady nejsme ve při :yes:
Těch pohledových a "nefunkčních" plechů na samotné kastli dnes už moc není. Jak jsem už dnes psal, někde udělají plastové šroubované blatníky (typicky francouzské vozy), někde jsou blatníky plechové šroubované (koncern), někde vařené (ford). Z mého pohledu je problém jinde. Nevyztužený plech se na autě téměř nevyskytuje. Možná právě v podobě oněch blatníků, ale to ještě ne všude.
Jinak střechovice je plná přivařených výztuh, dveře jsou plné výztuh (boční náraz), sloupky jsou plné výztuh, podběhy, prahy i haubna jakbysmet. A to jsou taky pohledové plechy. Být tam jen výztuhy, nebude to nikdy fungovat. Tohle všechno "žije" v symbióze. To k závěru tvé reakce.
To nepochybně na výsledek testu mělo velký dopad, ale je pravdou, že ve srovnáním s EuroNCAP testem (který byl zřejmě proveden velmi podobně), se ta kabina bortí více.
Na borcení karoserie mají hlavní vliv výztuhy respektive nosný rám a ne plechy, jak již bylo psáno výše, na těch naopak většina automobilek ubírá(jednak kvůli váze a jednak kvůli ceně).
Výztuhy jsou z plechu, nosný rám moderní auta nemají, ty mají samonosnou kastli - z plechu. Rám zůstal snad jen už klasickým off-roadům.
Jestli myslíš jen přední rám co např drží motor, ten je taky z lisovaných a svařovaných plechů.
a...i koli bezpecnosti, ak hovorime samozrejme len o prednej kapote ;-) . Pri zrazke chodca a jeho pade na kapotu musi byt plech pokial mozno najtensi, aby eliminoval moznost urazu pri naraze o ten plech. Ta hrubka plechu ma samozrejme aj potom vela "vyhod", napr. staci, ak trosku "silnejsie" poprsi a mozes si ist dat vyrovnavat plech po krupach. :-!
Tak kde jinde šetřit, než na rozvojových trzích, že?
Brazilské Sandero se trochu pomačká, americkému VW CC zase upadnou při větším ťukanci dveře.
V prvním případě to je materiál na celý článek, v druhém případě na jednu větu...
A jak už nahoře píše wolff, plechy opravdu nejsou při crash testu důležité. Mégane i další Frantíci měli blatníky z plastu nebo hliníkový kapoty a hvězdiček v NCAPu pomalu jak na vlajce USA.
Tak mě napadá, nehledáte dalšího redaktora? Vyrobit článek na základě dvou vět umím taky, řidičák mám, techniku jsem nestudoval. Takže veškerý kvalifikační předpoklady splňuju.
Ale vůbec ne, řada Volkswagenů (Scirocco, Golf V a VI, Touareg, Phaeton) se mi líbí tak moc, že bych na ně psal ódy dnem i nocí. Na některý modely bych ale opravdu potřeboval motivaci. :-)
Upravuji svojí formulaci, VNĚJŠÍ plechy nejsou při crashtestu zásadně důležité. To já už trénuju na post redaktora, ti také píší članky tak, aby je čtenáři mohli a museli dodělat. :-)
Opět špatně.
Důležité nejsou ty plechy, které nejsou pevně (nerozebiratelně) spojeny s kastlí. Příkladem budiž některé typy blatníků, haubna apod. Střechovice, která je napevno přivařená, včetně jejich výztuh, vliv má, stejně jako zadní blatníky, prahy apod.
No, každej má nějaký slabší místo, proto taky aspiruju na místo pisálka. Naopak třeba v tvém zájmu doufám, že se nikdy nebudeš hrabat v motoru. Ale doplňování informací ti celkem jde. Jak už jsem psal, architekt, statistik, konstruktér, odborník na pružnost a pevnost, závodník...no prostě renesanční člověk. Dobře, že tu někoho takového máme, na wiki taky není vše.
Jen jsem napsal, že onen motor, který by měl být v S3, ten kompresní poměr nemá nikterak extrémní. A klidně půjde ještě zdvihnout. Že ty sis někde přečetl větu o tom, že je to strašně moooc, a nic s tím už dělat nejde, to je především tvoje "znalost". Protože z hlediska materiálů a konstrukce jdou dělat dneska divy.
Jak říkám, neumíš chápat. Jen něco papouškuješ.
A jestli máš pochybnosti, počkej, co s tím motorem udělá MTM, až bude k dispozici.
Ne, napsal jsi něco ve smyslu: "Co se divíš, nafťáky jsou taky přeplňované a mají kompresní poměr daleko vyšší". To, co zmiňuješ jsi začal psát až ve chvíli, kdy se ti začali posmívat.
Hele, tenhle ještě neznám...debiIitu nazývat hyperbola a svádět nepochopení na oponenta. Píšu si, to se bude hodit, my méně obdaření se musíme inspirovat u těch lumenů.
To s lípou byla taky hyperbola, jaktožes to nepochopil? Nejsi taky trochu přibržděnej? Dělám to takhle správně? :-)
Zadní blatníky z plastu? To dnes bývají na autech největší souvislé výlisky (zdaleka totiž neobsahuje jen blatník). Ono to vůbec není tak jednoduché. I ty nepevně spojené mohou mít funkci. Audi se takhle snažilo využít dveře.
Saturny byly jeden čas zvenku komplet plastový (respektive kovem vyztužený plast)...o autech z uhlíkovejch kompozitů se ani není potřeba zmiňovat, tam to funguje stejně trochu jinak.
Schválně jsem tam dal "celkem", tedy něco mezi 0 - 100 %. :-)
Kompozity (tedy zvláště CFRP) jsem schválně zanedbal. Lépe řečeno, zanedbal jsem supersporty a podobné výtvory, ty s výskyty moc nehnou. Rozhodně nemohu říct, že se s plastovými zadními blatníky setkávám celkem často. Ať přemýšlím, jak přemýšlím, žádné auto mne nenapadá (dobře, v hlavě mi oxiduje Corvette, ale u ní se přikláním k zanedbání >:D ). Zhruba registruji, jak Saturn vypadá, asi jsem ho i viděl někde na ulici, ale to je tak všechno.
...prostě se do toho zamotáváš chlape: "A jak už nahoře píše wolff, plechy opravdu nejsou při crash testu důležité". kde je tam napsáno, že to tak je? Hm? ty bys byl dobrej redaktor, ale leda tak do národní fronty čéče :-!
Přítelkyně dostává zadarmo v práci Joy, Cosmopolitan a právě Ženu, já to pak doma čtu pro zkrácení dlouhý chvíle.
Jen mě zajímá, jestli to ženský berou vážně nebo jestli z toho mají takovou hlínu jako my. >:-[]
Nové americké testování vycházející z realných situací, je více než drsné pro všechny výrobce a francouzké vozy se takto netestují a netestovaky a to hlavně pro jejich velkou nabídku na US trhu.
Takže nejdříve studovat, pak myslet a nakonec diskutovat.
Myslíš proto, že Octavia má jako skoro jediné mainstreamové auto z nižší střední jen čtyři hvězdy, zatímco třeba Megane měl pět už v minulé generaci ;-) ?
Dacia je levné rumunské auto na kvalitativní úrovni, kde byly vozy VW před 30 lety. Pokud ale má navíc nést vaginální logo, musí se jeho kvalita snížit na úroveň, obvyklou u firmy Rendlík & syn.
tieto testy mi silne pripominaju dobu, ked sa v Nemecku testoval Logan a bol z toho nakoniec riadny pruser. Ale Daciu neobhajujem, podla mna je jej cena vzhladom na zastaralost vsetkeho prehnana.
No ale tvrdenie, ze "Řidič narazil hlavou do volantu" no bez airbagu je to celkom pochopitelne...bohuzial v clanku nie je zmienka o rychlosti, ani ostatnych parametroch, na celkove hodnotenie predsa vplyva nehorazne mnozstvo premennych.
Znovu opakuji. Sandero dopadlo úplně stejně jako ostatní testované auta bez airbagu. S výrobcem to nemá nic společného. Tento článek mohl být klidně o Oplu, Fordu, Fiatu nebo VW. Obsah by byl stejný.
Takze tu mame pana od fachu a ten nam tu tvrdi, aky velky podiel na bezpecnosti maju plechy...mmm...trosku mimo.
V takonto pripade tu nemas co hladat__a joo, ja zabudol...ty si adminom tohto serveru :-)
Mozno aj ten clanok si pisal ty...
No ale podme k veci.
Ak ma vozidlo vystuhy, nosniky, skelet z vysokopevnostnej ocele (co je v dnesnej dobe bezne)__moze mat blatniky aj z jelitek...jeho bezpecie je zarucene!
Samozrejmostou je airbag ;)
Auto.cz nevie tvorit clanky a snazi sa o provokaciu.
Viac klikov = vyssi zisk
Jo btw__aj vw ma pvc blatniky ;) mas dost ubohy prehlad...
Já to nechápu. To si opravdu někdo myslí že má pod kapotou něco jako traverzu, nebo trubkovou konstrukci?
Celé auto je jen ze svařených plechů celkem slabé tloušťky.
Hrubky, které produkuješ v míře větší než obvyklé, mají s pevností vlastního debilního úsudku, kterým disponuješ, jednoho společného jmenovatele. Autora disponujícího mdlou myslí. :-!
Děkujeme Hyundai pomatenci za příspěvek "k tématu".
Možná ti ve tvojí zářné prozřetelosti dojde, že z vysokopevnostní oceli se vyrábí plechy, ze kterých se poté vyrábí téměř půlka kastle a téměř všechny výztuhy.
Při druhém zamyšlení, vím, ty nemáš čím, by ti mohlo i dojít, že Renault vejš, o kterém je zdejší diskuze předně, nemá z vysokopevnostní oceli skoro nic, na něho bude nesplnitelnej požadavek i obyčejnej pozink. :-!
Ono, když víš guvno, je lepší držet pysk, ať se ještě více neztrapníš. :-!
Ja nereagujem na renault, ale na tvoje pycoviny, aky vplyv maju blatniky na bezpecnost vozidla ;)
Mas vobec nejakeho tucha o konstrukcii vozidiel?
A co ten vw?
Proč zde není pro srovnání crash test evropské verze?
Zde je crash test evropské verze - [odkaz] - testem prošlo naprosto suveréně. Nevím proč se zde řeší crash test verze pro chudé trhy. Další článek (po článku, podle kterého je Dacia Duster nejužranější auto), který si nemůžu pomoct, ale snaží se lidi přesvědčit že je Dacia na ***. To zas budu poslouchat jak jsou Dacie nejenom na nic, ale ještě nebezpečné. :no::no::no::no::no::no::no:
Re: Proč zde není pro srovnání crash test evropské verze?
Jo moje rec, osobne znam lidi s loganem i sanderem a nerozdil ode moji fabie se jim nic nesere....Nemeni klouby poloosy, loziska....jen jezdi.A maj auta starsi a vic najeto.A jako bonus jim auto nikdo nevykradl:-)