Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Sandero pro Latinskou Ameriku je vyráběn z horších plechů a bortí se

Aleš Dragoun
Diskuze (94)
Ve třetí etapě testů Latin NCAP se rozjel proti zdi také Renault Sandero. S katastrofálním výsledkem.

U nás dobře známá Dacia Sandero se v zemích Latinské Ameriky prodává s logem Renaultu a stylistickými změnami. Tamní testy Latin NCAP se sice postupně přibližují svou metodikou těm evropským, ale testované vozy za bezpečnostními standardy starého kontinentu značně pokulhávají.

Sandero dnes již první generace absolvovalo náraz do pevné překážky s polovičním přesahem a figurínami na palubě, které hmotnostně i velikostí odpovídají čtyřčlenné rodině se dvěma dětmi. Zde je tedy metodika dodržována. Získalo ovšem jen jednu hvězdičku za ochranu dospělých (4,61 bodu z maximálních šestnácti) a dvě za ochranu malých pasažérů (18,78 b. ze 49). Po nárazu se přední část včetně prostoru pro pasažéry doslova zbortila.

O tom, jak cestující dopadli, si tedy nelze dělat žádné iluze. Řidič narazil hlavou do volantu, byť rychlost střetu byla nízká, ale beztak si odnesl středně těžká zranění, stejně jako v případě stehen. Velmi těžká újma na hrudi a prakticky rozdrcené nohy (konkrétně od kotníků směrem dolů) dokreslují jeho tristní situaci. Přední spolujezdec (či spíše spolujezdkyně) utrpěl pouze středně těžká zranění hrudníku a stehen, jinak vyvázl s lehkými oděrkami.

Ač auto vypadá na první pohled velmi podobně jako to evropské, ve skutečnosti tomu tak není. Je koncipováno spíše pro nezpevněné „necesty“, takže má ještě měkčí a vyšší odpružení než „naše“ Dacia. To ale není jediný problém. Dalším jsou struktura karoserie i její vnější plechy, které jsou evidentně vyráběny z tenčí a měkčí oceli. A testovaný vůz nebyl vybaven ani jedním vzduchovým vakem, což je dnes v Evropě nemyslitelné. V latinskoamerických zemích se však stále jedná spíše o pravidlo než výjimku, základní výbavy většiny modelů airbagy neobsahují nebo se za ně připlácí vždy! Ale i zde je v poslední době patrné zlepšení.

V nejnovějších zkouškách dopadl ještě hůře čínský JAC J3, kterému však nedokázala pomoci ani dvojice předních vaků. I takový Volkswagen Bora (ano, původem z roku 1998) uspěl mnohem lépe.

Aleš Dragoun
Diskuze (94)
16. 11. 2012 09:52
Re: pisat o autach objektivne je tazke
hmm koukni se níže na muj post kde je odkaz na crash test evropske verze
Avatar - Emel
16. 11. 2012 09:04
Re: škoda
[odkaz]
[odkaz]

Chápu tvou lásku k naší domácí značce, ale tohle mi připomíná strkání hlavy do písku.
Avatar - Katikakus
16. 11. 2012 08:37
Re: GEELY
To je crash test z roku 2010. Ted se podivej, jaky pokrok udelali za 1 rok: [odkaz]

Ja myslim, ze se uci rychle... :-!
16. 11. 2012 08:36
Re: Proč zde není pro srovnání crash test evropské verze?
Jo moje rec, osobne znam lidi s loganem i sanderem a nerozdil ode moji fabie se jim nic nesere....Nemeni klouby poloosy, loziska....jen jezdi.A maj auta starsi a vic najeto.A jako bonus jim auto nikdo nevykradl:-)
15. 11. 2012 22:48
Proč zde není pro srovnání crash test evropské verze?
Zde je crash test evropské verze - [odkaz] - testem prošlo naprosto suveréně. Nevím proč se zde řeší crash test verze pro chudé trhy. Další článek (po článku, podle kterého je Dacia Duster nejužranější auto), který si nemůžu pomoct, ale snaží se lidi přesvědčit že je Dacia na ***. To zas budu poslouchat jak jsou Dacie nejenom na nic, ale ještě nebezpečné. :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: