Súhlasim s týmto názorom- skutočne veľmi podarené zmeny v dizajne a k tomu aj nová technika. Veľmi sľubne pôsobí nová 1.2 TCe 85 kW, uvidíme čo predvedie v praxi...
Keď tak čítam tvoje príspevky tak ak by si mal kúpiť všetko čo "chceš kúpiť" tak sám zaplníš parkovisko v nejakom nákupnom centre... >:D
Ale teraz k veci, podarený facelift, ten základný motor 1,2 sa bude pri zaťaženom aute dosť trápiť nehovoriac do akých sfér sa dostane spotreba, ale na rozvoz detí po meste je to OK, na dovolenku naftu. U mňa :yes:
:-) to je fakt ze mi bude treba cele parkovisko co narobim ked sa mi tolko aut paci :yes:
ja by som tiez volil naftu kludne tu slabsiu 1.5dci uz aj ta ma velmi slusne parametre, turbo ;-) sa bude predsa len viac trapit a ked to zacneme zmykat spotreba pojde rapidne nahor, spolahlivostou a jazdou na dlhsie cesty nas iste viac uputa diesel ale uznavam ze pre cloveka ktory s tym nepojde cez pol europy kazde leto to moze byt aj ta 1.2 turbo zaujimava volba.
osobne sa mi pozdavaju vsetky nove motory a kazdy si vyberie, ja by som bral diesel 1.5 dci 81KW s 260Nm myslim ze by mi stacil ale chcelo by to samozrejme vyskusat nazivo.
Co sa tyka dizajnu a vyuzitia auta viac sa mi pozdava kratsia klasicka verzia ktora ma aj dynamickejsiu prednu masku a aj zadne svetla sa mi v kratsej verzii viac pacia, jednoducho bral by som kratky scenik s dci a je to
do Yetiho (napríklad) sa tiež ponúka 1.2TSI, dokonca slabšie a nie je to žiadna tragédia.
Tento nový 1.2 bude podla mňa slušnou náhradou 1.6tky, ktorá pri vačšom zaťažení má tiež čo robiť. Na dovolenku 2x do roka to vydržíš (musíš >:-[] ) a na bežný prímestký režim to stačí.
Nejaké info ohladne druhej generácie EDC by sa nenašlo?
1,2 se trápit určitě nebude, 190Nm je na úrovni dvoulitru, takže proti atmosféře 1,6 to bude v běžných režimech nesrovnatelné svezení protože pružné zrychlení bude někde úplně jinde. No a spotřeba bude o něco nižší než u staré 1,6.
Tohle se tu nesmí psát, zejména tedy aktuálně pod Subaru, případně Toyotou. Mistry zajímá jen výkon motoru, krouťák, jeho průběh, to je údajně pro neználky... Ale že si to v dlouhým táhlým bude Scénik rozdávat se Subaru BRZ >:D to bych si netip ani já...
Já myslím, že hoši si zatím nevyzkoušeli ani škodováckou přeplňovanou jednadvojku, dost by jim to rozhodilo představy o jízdním trápení v přeplňovaných jednadvojkách...
Tak zas tak moc bych se nesmál, na 4 japonské poníky stačí většinou tři evropští valaši díky lepšímu průběhu výkonu/toč. momentu.
[odkaz]
200 evropských valachů proti 200 japonským se dloube v nose i na studených gumách
[odkaz]
A jakmile se musí zatáčet tak japonským poníkům navíc podklouzávaj kopejtka
[odkaz]
>:-[]
Pane bože ty jsi guma!! No a ted zadej do vyhledávače Civic turbo proti Vw sračkám a ani si neškrtneš! Měř přeplnované s přeplnovaným ,atmo s atmosferou a jsi bez šance! At si radši VW pořádně opraví ty svoje "sypací" TSi a nesere se do excelentních motorů od H! [odkaz]
Zklidni hormon a bav se o autech, porovnávám motory se stejným výkonem, zdejší odborníci mají pocit, že záleží jen na výkonu, nikoliv na jeho průběhu resp. toč. momentu, právě porovnání stejně výkonných motorů s turbem a bez tedy s daleko lepším průběhem u turba dokazuje opak - na průběhu sakra záleží.
Nechci se moc hondaře zastávat, ale moc dobře vím (z vlastní zkušenosti), že o turbu to rozhodně není... zde přikládám názorný příklad... v dnešní době v Evropě existuje pouze jediný mainstreamový výrobce, který umí 100 a více atmo koní z jednoho litru objemu .. ano je to Renault... u znalých hondařu velmi respektovaná záležitost. Viz video.... [odkaz]
No porovnávat běžnou produkci a nějaké tuzingové výtvory na ruské ulici je trochu pofidérní. Samozřejmě skoro každý umí poladit motor třeba na 1200hp + a "nandat to" čemukoliv.
No ok... tak tady... seriové Clio 3 RS 203 PS (215 Nm) vs Mini John Cooper Works 211 PS (280 Nm) na Nordschleife. Nikde nevídím jasnou výhodu přeplňování, rozdíl 65 Nm už není malý, tak jak je možný, že Mini to Clio nenatírá?! Prostě průběh je dobrej pouze v jedné věci...čím víc Nm níže položených, tím lepší pružné zrychlení, takže před kopcem šlápneš dieslu v 1800 ot/min a vystřelíš, u atmosfericky plněného motoru neuděláš v nízkých otáčkách nic..ale podřadíš o 2 stupně a pak nastupuje výkon a je úplně jedno, jestli je dlouhej a táhlej, protože, když máš srovnatelný atmo výkon, jako konkurent u přeplňovaného a podobný počet PS na jednu tunu, prostě to jede stejně dobře jako turbo...toto je fyzika. Proto říkám Nm jsou pro ty, co nechtějí řadit...
Ale jedno to samozřejmě není, podřazení a především následná nutnost řadit nahoru stojí čas a po ten čas nejde žádný výkon na kola. A přeplňovaný motor má výhodu tu, že když už řadí tak vždy do oblasti max. výkonu protože ten u něj trvá třeba po dobu 1500 nebo 2500 otáček, atmo by muselo mít 10ti stupňovou převodovku aby trefilo vždy výkonovou špičku a i kdyby jí mělo, tak bude mít větší ztráty, protože zde bude nutnost častějšího řazení. Průběh výkonu u atmo je takový, že roste, roste, dosáhne maxima a padá, padá, u turba je to nárůst na max. hodnotu, trvání této max. hodnoty třeba 2500 otáček a pak pád. Takže na průběhu sakra záleží (samozřejmě na max. výkonu také). Proč myslíš, že průběh výkonu ladí od F1 po vytrvalostní závody? Prostě motor s 200hp který trvá po dobu 2000 ot. bude vždy rychlejší než motor s výkonem 200hp který trvá 200 otáček (za předpokladu, že pohání stejně těžký vůz se stejně schopným podvozkem a stejnou aerodynamikou etc.). A protože jsem u Scenicu tak samozřejmě daleko větší pružné zrychlení a tím pádem daleko nižší četnost řazení je ten hlavní plus, tato auta si nikdo nekupuje proto aby držel otáčky na 7000 a řadil jak magor, takže turbo motor je pro takový typ auta přímo ideál v porovnání s atmosférou. Jako bonus má turbo navíc o něco nižší spotřebu.
Pozri kamos, porovnavas 1.8 Turbo versus 2.0 Atmo. Preco neporovnavas porovnatelne? To znamena napr. VW Golf 2.0 FSI versus Civic Type-R 2.0 ?? To by davalo vacsi zmysel... a vieme si vsetci velmi dobre predstavit aj rozdiel >:D >:D
Já neporovnávám Hondu s VW, ale stejně výkonné atmo a přeplňovaný motor a jen říkám, že foukaný motor při stejném nebo i o něco nižším max. výkonu bude mít lepší dynamické parametry než stejně výkonná atmosféra. Nahoře se kolegové obávali, že přeplňovaná 1,2 bude na Scenic slabá, nebude, bude daleko schopnější než stará 1,6 atmosféra.
Na vlasní oči jsem viděl, co dokáže Civic 4G 1.6 VT (atmoféra 150 PS myslím, r.v. 1990) udělat na 1/4 míle s Golfem GTI 2.0 TSFI (r.v. 2006)...strašná potupa... ten, kdo si myslí,že je to o turbu, tak nic o motorech a jejich potenciálu neví. Narozdíl od drtivé většiny z vás vím moc dobře, o čem mluvím. 2,5 roku jsem , jezdil Megane 1 Coupe 2.0 16V (MOTOR F7R, který byl i v Cliu Williams)... a za tu dobu sem ležel ve žluči hodně "borcům" s jejich 1.8 TSFI a 2.0 TSFI.
Výkon, respektive výkonová křivka jsou důležitější. Dám příklad ... nízkootáčkový elektromotor může mít třeba i 200 N.m kroutícího momentu, tedy více než atmosferický dvoulitr. Jeho problém je v tom, že s výkonem v řádu jednotek kilowattů má problém rozpohybovat motorku, natož aby mohl pohánět auto.
Máš pravdu. Scénic novou tvář Renaultu nedostal. Trochu jsem se bál, že se mi nový Scénic po FL bude líbit a bude mě nutit do výměny. Takhle můžu v klidu počkat Scénica IV. :-)
I takhle to mohlo dopadnout
[odkaz]
Tak snáď až tak nie. U Renaultu je zaujímavá jedna vec - ak aj prídu s novým štýlom, nikdy ho neaplikujú naprieč celým portfóliom ako napr. Volkswagen alebo Opel.
Také si myslím, že ten facelift pomohl, líbí se mi to více než stávající model. Jen bych ocenil, kdyby Renault přinesl výkonnější benzínový motor než jen 1.4 TCE s 96kW.
Nějak se jim do benzínu nechce. Asi mají pocit, že se benzín kupuje jen kvůli nižší ceně a pro ostatní mají výborné nafty. Přitom by stačilo nasadit třeba 1.6 DIG-T od Nissanu. Vžyť i ta 1.4 TCe je od Nissanu a čeká ji modernizace. O 1.6 se v Renaultu mluví hlavně v souvislosti s novým Cliem RS. Musíme dát Renaultu trochu času. Myslím, že se v motorech docela snaží.
To robia tie svetlá, tie pôvodné sú členitejšie a sadli mi k autu viac.
Facelift nie je zlý, ale nepripadá mi, že vylepšil vzhľad auta - iba zmenil.
Ale súhlas, že je to parádny rodinný voz.
Problem je v tom, ze jsou prilis nizko, takze na zvlnenych silnicich, kde prejizdis horizonty, muze tohle byt nebezpecne - auto muzes spatrit pozde. Proto preferuji denni sviceni v hlavnich svelometech.
Hlavne sú tie denné svetlá, a ešte formou diód, podľa mňa krokom vedľa. Aký vlastne majú zmysel? Že trochu dlhšie vydržia žiarovky? Klasické krátke svetlá sú podstatne lepšie, najmä neoslňujú - hlavne za šera alebo keď je zamračené je to veľmi nepríjemné. Navyše pri krátkych svetlách svietia aj koncové, pri denných nie. Povinnosť svietiť je dobrá vec, ale zavedenie čiste denných diód vpredu je je naopak ústupkom tohto kroku k lepšej bezpečnosti na cestách.
Konečně po 100 letech Renault vyslyšel mé přání a vybavil scénica normálními hagusy. Aspoň to tak teda vypadá na druhém obrázku. Ale nu což, lepší pozdě nežli později.
To je jasné (nie som na tomto českom serveri prvý deň), mňa skôr zaujíma rozdiel medzi normálnymi a nie normálnymi hagusmi, ktoré spomína kolega vyššie. Tento prvok výbavy som si málokedy doteraz všímal.
Pozerám fotky tohto auta na facebooku, a páči sa mi čím ďalej tým viac. Na predchádzajúcom scenicu mi kadečo vadilo, ale toto auto je nádherné. Dnes ma v náramne potešili. :yes: Príliš nerozumiem tej ďaľšej generácii 1,5dci, keď je takmer hotová 1.1dci s tým istým výkonom.
[odkaz]
Tak asi aj starší 1.5 asi ešte má čo povedať... Kým príde zmienený motorček 1.1 ešte nejaký čas uplynie a 1.5 dCi s pár koníkmi navyše sa určite nestratí.
Nesouhlas. GTI je označení výborného hot hatche... rychlé, šmrncovní... prostě gut vozík.
Tvá reakce ale patří zcela jistě tomu "člověku", který se za tenhle nick schovává.... a v tom případě naprostý souhlas.... předvčírem to dokázal na plné pecky....
Takže stručně, jasně, výstižně! :yes:
....nemyslím, zvláště pak poté, co tu vykřikoval na adresu matky jednoho našeho kolegy, zvláště pak poté, co se tu navážel do Peruna.... tohle ti nevadí? ale nehodnotím nikoho...byt bych podle tvé logiky mohl tebe házet do stejného pytle jako toho dotyčného třípísmenkového.... toť vše. :-! možná bys mohl ubrat plyn na své plynatosti mozku, nemyslíš?! 8-s
Trpíš mečiarovým syndromem.... mi tu nepřijde jako odpad nikdo. Kdo jsi, že soudíš? Pro mě bys mohl být odpadem ty, když souhlasíš s třípismenkovým.... vzpamatuj se hombre, .... ale ... já tu chodím na diskuze o autech.... dokud se mistr gti neomluví za ty lidské prasárny co tu vypustil, je pro mě nikdo. Tvůj názor na mě mi je zcela lhostejný.
Ale věcně: víš proč coss reaguje na "kolegu" jak reaguje?
Sorry, ale nechci se bavit o škatulaci lidí, nechci plýtvat časem nad debatou o nikom.
Ty si vážne kus vola. Diskusný odpad je to, čo produkuješ ty aj ten nad tebou. Často sa stáva, že postihnutí vezmú na seba aj to, čo na nich nikto nehodil.
jak víš? ach jo, tohle tu už jednou bylo.... proč třeba místo tupého odsuzování se nikdo nezeptá, co k tomu hodnocení csw vede? Nikdy jsem si nevšiml, že by tak reagoval na kohokoliv jiného.... to jsou ale zkrácené pohledy...
no fakt jsem si nevšiml .... a popravdě, ani se mu v tomto případě nedivím.... ale šlus ... to je o autech a ta si nezaslouží bavit se o třípismenkovém... mě by ten důvod i zajímal, byt když vidím, co tu ten diskuzní zbabělec předvádí a zvláště pak předvčírem.... není se čemu divit....
takže: Vivat SCEEEEEENIC ;-)
Pozor na to, ja Ťa nekritizujem ani nemám pocit, že Scenic kritizuješ Ty. Chcel som tým len povedať, že chuť na toto auto spraví skôr niečo iné ako práve jeho vzhľad. ;-)
Není co dodat. Po všech stránkách daleko před konkurencí a to: designem, technikou, spolehlivostí....
Vivat Renault Scénic..... ikona třídy!
Ano, konkurence má taky pěkné vozy, ale na místě 2 je to Picasso, .... a pak....
Design je věcí subjektivní, technika možná jen některá, spolehlivost dost diskutabilní...
Ikona to je, ale zase bych tak okatě nevykřikoval, autu bys mohl spíš zde v dikuzi prokázat mědvědí službu. ;-)
1. souhlas, 2. mírný nesouhlas 3. naprostý nesouhlas.... scenik nemá se spolehlivostí problém.... je daleko před pašíkem, který uvádím jen proto, že je tu používán jako benchmark.... Jossi, ruku na srdce.... je to parádní mpvíčko, co? ;-)
...to je dobře vědět.... >:D takže až uvidím nasr.aného borca v zádu ve sceniku či jiné bublině tak ti mávnu >:D;-) tak tos mi umístil banán po nos :yes:
Test MPV v r. 2009, který dělala redakce Auto Bild .... a výsledek poté Renult použil do své marketingové kampaně...cituji.... "Renault Megane Scenic je druhé nejspolehlivější auto mezi všemi třídami a absolutní král ve svém segmentu...to netvrdíme my...to tvrdí němci". Asi tolik ke spolehlivosti...image je na špici ve třídě, prodeje jsou na špici ve třídě... hodl toto Renault umí... ať se ti to líbí, nebo ne.
Scenic bude prvým vozidlom Renaultu ktory prinesie kamerovy system, system monitorovania bdelosti vodica, nocne videnie, vedenie v jazdnych atď. Viz odkaz: [odkaz]
To nevadí, ať je klidně za příplatek, kde máš třeba hlídání jízdních pruhů a aktivní tempomat v základní výbavě? ;-) Ani v A6 ;-) Za aktivní tempomat bych třeba i připlácel
Tak tohle není samozřejmě novátorství, to je konečně dohánění konkurence. Nikde ani o novátorství Scénica nepíšu nebo dokonce soudobého Renaultu. O novátorství e dá hovořit u Laguny II s bezklíčovým odemykáním, senzory tlaku v pneumatikách atd., nebo i u Laguny I s hlasovým modulátorem...
Tak pokiaľ chce RENAULT ostať na špici a mať 5hviezdičiek tak nema na výber, kriteria idu hore a toto mu len pomože a pokial bude aj s tymito novými systemami cenovo priateľný tak bude opäť o krok vpred. Bolo načase už som sa obával že moja najobľúbenijša značka bude pozadu >:D Ešte tak 2-spojka a sekvenčné radenie pod volantom a bude to bomba >:D
mozno ano, ale je to skoda. Nie kazdy hlada najvyssiu vybavu, najvykonnejsi motor a automat. Cast klientov by si dopriala a kombinaciu automatu s lacnejsimi verziami
... to se musí nechat ;-) Ale pořád mi tu jaksi něco chybí a to slušně výkonný turbo benzinový motor 1,2TCe to nezachrání, o 1,4TCe se nepíše - čekal bych vylepšení někam na úrověň 105-110kw/240Nm a ono nic, ticho po pěšině...
Zkoušel jsem G.Scenic 1,4TCe před FL a nebylo to špatné, nicméně nakonec to vyhrál P5008 1,6THP 115kW ;-):yes:
Ahoj, zatím mám průměr 8,2 - 8,5l a to auto jezdí cca 60% po městě 40% delší trasy... Delší trasy pak vždy plně ložené, děti, proviant atd... :yes::yes::yes:
Proti dřívějšímu C4 GP jízdně nebe a dudy, to samé proti Scenicu, měl jsem ho na dlouhou testovací jízdu, btw mrkni na mojeauto, mám tam recenzi ;-)
Moc povedenej facelift... :yes: Idealni a napaditej interier. I kdyz Renault v posledni dobe ve "valce" v designu jiz ponekud ztracel, tak myslim, ze timto pocinem je zase zpet ve hre a Scenic je toho prvnim dukazem! Technika je vytecna a v tomto smeru Renault drzi krok, ale ten design prednich partii vsech poslednich modelu Renaultu obecne byl tristni! Jeste honem upravit prid v Lagune Coupe, ktera ponekud zbytecne trpi na ten tak nejak skleslej vyraz cumaku a ktera by si neco podobneho, jak se to stalo s predkem Scenicu zaslouzila kazdym coulem... :-):yes:
Přední světla jsou perfektní... jedním dechem musím dodat, že ta předchozí se mi moc nelíbila. Auto teď vypadá mnohem lépe, ty rendery ve světle modré působí až futuristicky.
1.2TCe taky vítám... vždy jsem se divil tomu, že se tento motor nedává do Megana, ale zřejmě za tím stály nějaké výrobní důvody. Ve Scenicu to bude spíše pro klidnější jezdce, ale proč ne.
Moje volba by byla 1.6dCi... to bude pro rodinné auto ideál, který bude mít i nějakou výkonovou rezervu. Je ale pravda, že Renault si za ten motor nechává dost draze platit :-(.
pozor, ona to není 1.2TCe z Clia, tohle je nová oturbená 1.2 už s přímým vstřikem ;-)
ale taky jsem se divil, že 1.2TCe nenasadili do Meganu, na druhou stranu value for money kombinaci hrála základní atmo 1.6, která je osvědčená a bezproblémová, což hodně konzervativních zákazníků ocení víc než "živost" turbomotoru
Pokud se podívám na Golf nebo Octavii, pak 1.4TSI na 90kW je už spíš lehce nadstandardní motorizace a 1.2TSI 77kW se šestistupněm považuju za rozumný kompromis pro "běžného řidiče".
Megane má s motory docela problém... 1.6 16V není žádný zázrak, 1.4TCe už je celkem drahý (kolem 400.000, za 420 můžeš mít Lagunu s 2.0 16V) a totéž platí i pro dCi. Levnější 1.2TCe by tomu mohla docela dost pomoci.