Renault Scénic (2012): První facelift a nové motory
Omlazení vzhledu a nové motory – to jsou nosné body modernizace dua Renault Scénic a Grand Scénic. Kompaktní francouzské MPV tím získá hodnotnější design a během necelého roku generačně obmění všechny klíčové motorizace.
Změny mají podpořit úspěch modelu, který za dva roky od uvedení dosáhl už 400 tisíc prodaných aut.
Na přídi zaujmou nové světlomety s méně vyzývavým tvarem. Nové pojetí je předzvěstí dalšího směřování designu značky Renault, které vsadí na serióznější linky. Ruku v ruce s tím jde přepracování nárazníku, který dostal více lakovaných ploch a diody pro denní svícení na vnitřní straně mlhovek. Důraz na příčné linie pomáhá potlačit efekt vysoké karoserie.
Boky oživují nově přidané chromované lišty. Vzadu Renault nezapomněl pozměnit grafiku koncových světel. I nadále zůstává rozdíl v jejich tvaru – krátký Scénic má bumerangy stočené ke středu auta, u dlouhého Grand Scénicu míří do boků karoserie.
K propagaci modelu 2012 budou sloužit nové barvy karoserie: Grenat Red a Majorelle Blue.
Úspornější motory turbodiesely Energy
Už v létě Renault uvedl pod kapotou Scénicu první motor nové generace – 1,6 Energy dCi 130 o výkonu 96 kW. Zcela nová konstrukce nahrazuje stejně výkonný 1,9 dCi, ve srovnání s ním zvyšuje točivý moment z 300 na 320 Nm.
Od ledna se přidá 1,5 Energy dCi 110. Agregát o výkonu 81 kW představuje evoluci dosavadního 1,5 dCi. Od nové šestnáctistovky ale přebírá všechny podstatné inovace – novou konstrukci turbodmychadla, nové vstřikování a také úsporné technologie: Stop & Start, nízkotlaký EGR a variabilní olejové čerpadlo.
Výsledkem je snížení kombinované spotřeby o 12 % na 4,1 l/100 km a zvýšení točivého momentu o 20 Nm na 260 Nm.
Nové benzinové 1,2 l turbo
A co značí zkratka TCe 115? Renault nasadí do Scénicu premiérově zážehovou přeplňovanou dvanáctistovku! Stane se tak na jaře 2012.
Nový motor má během čtyř let dosáhnout 85 % všech prodaných benzinových Renaultů a postupně nahradí atmosférický 1,6 16V. Přeplňovaný čtyřválec se pochlubí 85 kW (+4 kW) a především 190 Nm (+40 Nm) v rozpětí 2000 až 4000 min-1.
Agregát využívá zkušeností z programu F1, které se promítly už do inovací u 1,6 dCi. Znamená to čtvercovou konstrukci (vrtání válců a zdvih pístů mají shodnou velikost), snížení vnitřních ztrát nebo grafitový potah vačkových hřídelů a dalších pohyblivých částí.
Dále nový motor disponuje přímým vstřikováním paliva, variabilním časováním ventilů a systémem Stop & Start.
Renault Scénic - přehled nových motorů | ||
Nový motor | nahrazuje | uvedení |
1,6 Energy dCi (96 kW/320 Nm) | 1,9 dCi (96 kW/300 Nm) | červen 2011 |
1,5 Energy dCi (81 kW/260 Nm) | 1,5 dCi (81 kW/240 Nm) | leden 2012 |
1,2 Energy TCe (85 kW/190 Nm) | 1,6 16V (81 kW/150 Nm) | jaro 2012 |
Obměna motorů bude probíhat postupně, starý a nový motor budou po nějakou dobu nabízeny souběžně. Pro vybrané trhy Renault nabídne také turbodiesel 2,0 dCi (110 kW) s automatickou převodovkou.