Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Scénic (2012): První facelift a nové motory

Diskuze (129)
Renault zveřejnil informace k faceliftu modelů Scénic a Grand Scénic. Uvedení na trh chystá na leden 2012.

Omlazení vzhledu a nové motory – to jsou nosné body modernizace dua Renault Scénic a Grand Scénic. Kompaktní francouzské MPV tím získá hodnotnější design a během necelého roku generačně obmění všechny klíčové motorizace.

Změny mají podpořit úspěch modelu, který za dva roky od uvedení dosáhl už 400 tisíc prodaných aut.

Na přídi zaujmou nové světlomety s méně vyzývavým tvarem. Nové pojetí je předzvěstí dalšího směřování designu značky Renault, které vsadí na serióznější linky. Ruku v ruce s tím jde přepracování nárazníku, který dostal více lakovaných ploch a diody pro denní svícení na vnitřní straně mlhovek. Důraz na příčné linie pomáhá potlačit efekt vysoké karoserie.

Boky oživují nově přidané chromované lišty. Vzadu Renault nezapomněl pozměnit grafiku koncových světel. I nadále zůstává rozdíl v jejich tvaru – krátký Scénic má bumerangy stočené ke středu auta, u dlouhého Grand Scénicu míří do boků karoserie.

K propagaci modelu 2012 budou sloužit nové barvy karoserie: Grenat Red a Majorelle Blue.

Úspornější motory turbodiesely Energy

Už v létě Renault uvedl pod kapotou Scénicu první motor nové generace – 1,6 Energy dCi 130 o výkonu 96 kW. Zcela nová konstrukce nahrazuje stejně výkonný 1,9 dCi, ve srovnání s ním zvyšuje točivý moment z 300 na 320 Nm.

Od ledna se přidá 1,5 Energy dCi 110. Agregát o výkonu 81 kW představuje evoluci dosavadního 1,5 dCi. Od nové šestnáctistovky ale přebírá všechny podstatné inovace – novou konstrukci turbodmychadla, nové vstřikování a také úsporné technologie: Stop & Start, nízkotlaký EGR a variabilní olejové čerpadlo.

Výsledkem je snížení kombinované spotřeby o 12 % na 4,1 l/100 km a zvýšení točivého momentu o 20 Nm na 260 Nm.

Nové benzinové 1,2 l turbo

A co značí zkratka TCe 115? Renault nasadí do Scénicu premiérově zážehovou přeplňovanou dvanáctistovku! Stane se tak na jaře 2012.

Nový motor má během čtyř let dosáhnout 85 % všech prodaných benzinových Renaultů a postupně nahradí atmosférický 1,6 16V. Přeplňovaný čtyřválec se pochlubí 85 kW (+4 kW) a především 190 Nm (+40 Nm) v rozpětí 2000 až 4000 min-1.

Agregát využívá zkušeností z programu F1, které se promítly už do inovací u 1,6 dCi. Znamená to čtvercovou konstrukci (vrtání válců a zdvih pístů mají shodnou velikost), snížení vnitřních ztrát nebo grafitový potah vačkových hřídelů a dalších pohyblivých částí.

Dále nový motor disponuje přímým vstřikováním paliva, variabilním časováním ventilů a systémem Stop & Start.

Renault Scénic - přehled nových motorů
Nový motornahrazujeuvedení
1,6 Energy dCi (96 kW/320 Nm)1,9 dCi (96 kW/300 Nm)červen 2011
1,5 Energy dCi (81 kW/260 Nm)1,5 dCi (81 kW/240 Nm)leden 2012
1,2 Energy TCe (85 kW/190 Nm)1,6 16V (81 kW/150 Nm)jaro 2012

Obměna motorů bude probíhat postupně, starý a nový motor budou po nějakou dobu nabízeny souběžně. Pro vybrané trhy Renault nabídne také turbodiesel 2,0 dCi (110 kW) s automatickou převodovkou.

Diskuze (129)
Avatar - Ada je zase tady
7. 12. 2011 09:25
Re: facelift na 1*
Tak se podivej dovnitr na tu zrudnou palubku. Fujtajbl! :no: :no: :no:

S ohledem na totalni odpudivost interieru je zbytecne se ptat na cokoli dalsiho - napriklad zdali se to da koupit ve verzi 4x4 :no: :no: :no:
2. 12. 2011 19:07
Re: Vypadá líp...
jj ;-) :yes:
Avatar - Ham.
2. 12. 2011 09:39
Re: podareny facelift
Ale jedno to samozřejmě není, podřazení a především následná nutnost řadit nahoru stojí čas a po ten čas nejde žádný výkon na kola. A přeplňovaný motor má výhodu tu, že když už řadí tak vždy do oblasti max. výkonu protože ten u něj trvá třeba po dobu 1500 nebo 2500 otáček, atmo by muselo mít 10ti stupňovou převodovku aby trefilo vždy výkonovou špičku a i kdyby jí mělo, tak bude mít větší ztráty, protože zde bude nutnost častějšího řazení. Průběh výkonu u atmo je takový, že roste, roste, dosáhne maxima a padá, padá, u turba je to nárůst na max. hodnotu, trvání této max. hodnoty třeba 2500 otáček a pak pád. Takže na průběhu sakra záleží (samozřejmě na max. výkonu také). Proč myslíš, že průběh výkonu ladí od F1 po vytrvalostní závody? Prostě motor s 200hp který trvá po dobu 2000 ot. bude vždy rychlejší než motor s výkonem 200hp který trvá 200 otáček (za předpokladu, že pohání stejně těžký vůz se stejně schopným podvozkem a stejnou aerodynamikou etc.). A protože jsem u Scenicu tak samozřejmě daleko větší pružné zrychlení a tím pádem daleko nižší četnost řazení je ten hlavní plus, tato auta si nikdo nekupuje proto aby držel otáčky na 7000 a řadil jak magor, takže turbo motor je pro takový typ auta přímo ideál v porovnání s atmosférou. Jako bonus má turbo navíc o něco nižší spotřebu.
2. 12. 2011 08:21
Re: podareny facelift
No pěkně poladěná Supra ... :yes:
2. 12. 2011 08:17
Re: podareny facelift
[odkaz]