Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Scénic (2012): První facelift a nové motory

30. 11. 2011
19
129
Zobrazit náhledy (19)
Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic
Renault zveřejnil informace k faceliftu modelů Scénic a Grand Scénic. Uvedení na trh chystá na leden 2012.

Omlazení vzhledu a nové motory – to jsou nosné body modernizace dua Renault Scénic a Grand Scénic. Kompaktní francouzské MPV tím získá hodnotnější design a během necelého roku generačně obmění všechny klíčové motorizace.

Změny mají podpořit úspěch modelu, který za dva roky od uvedení dosáhl už 400 tisíc prodaných aut.

Na přídi zaujmou nové světlomety s méně vyzývavým tvarem. Nové pojetí je předzvěstí dalšího směřování designu značky Renault, které vsadí na serióznější linky. Ruku v ruce s tím jde přepracování nárazníku, který dostal více lakovaných ploch a diody pro denní svícení na vnitřní straně mlhovek. Důraz na příčné linie pomáhá potlačit efekt vysoké karoserie.

Boky oživují nově přidané chromované lišty. Vzadu Renault nezapomněl pozměnit grafiku koncových světel. I nadále zůstává rozdíl v jejich tvaru – krátký Scénic má bumerangy stočené ke středu auta, u dlouhého Grand Scénicu míří do boků karoserie.

K propagaci modelu 2012 budou sloužit nové barvy karoserie: Grenat Red a Majorelle Blue.

Úspornější motory turbodiesely Energy

Už v létě Renault uvedl pod kapotou Scénicu první motor nové generace – 1,6 Energy dCi 130 o výkonu 96 kW. Zcela nová konstrukce nahrazuje stejně výkonný 1,9 dCi, ve srovnání s ním zvyšuje točivý moment z 300 na 320 Nm.

Od ledna se přidá 1,5 Energy dCi 110. Agregát o výkonu 81 kW představuje evoluci dosavadního 1,5 dCi. Od nové šestnáctistovky ale přebírá všechny podstatné inovace – novou konstrukci turbodmychadla, nové vstřikování a také úsporné technologie: Stop & Start, nízkotlaký EGR a variabilní olejové čerpadlo.

Výsledkem je snížení kombinované spotřeby o 12 % na 4,1 l/100 km a zvýšení točivého momentu o 20 Nm na 260 Nm.

Nové benzinové 1,2 l turbo

A co značí zkratka TCe 115? Renault nasadí do Scénicu premiérově zážehovou přeplňovanou dvanáctistovku! Stane se tak na jaře 2012.

Nový motor má během čtyř let dosáhnout 85 % všech prodaných benzinových Renaultů a postupně nahradí atmosférický 1,6 16V. Přeplňovaný čtyřválec se pochlubí 85 kW (+4 kW) a především 190 Nm (+40 Nm) v rozpětí 2000 až 4000 min-1.

Agregát využívá zkušeností z programu F1, které se promítly už do inovací u 1,6 dCi. Znamená to čtvercovou konstrukci (vrtání válců a zdvih pístů mají shodnou velikost), snížení vnitřních ztrát nebo grafitový potah vačkových hřídelů a dalších pohyblivých částí.

Dále nový motor disponuje přímým vstřikováním paliva, variabilním časováním ventilů a systémem Stop & Start.

Renault Scénic - přehled nových motorů
Nový motornahrazujeuvedení
1,6 Energy dCi (96 kW/320 Nm)1,9 dCi (96 kW/300 Nm)červen 2011
1,5 Energy dCi (81 kW/260 Nm)1,5 dCi (81 kW/240 Nm)leden 2012
1,2 Energy TCe (85 kW/190 Nm)1,6 16V (81 kW/150 Nm)jaro 2012

Obměna motorů bude probíhat postupně, starý a nový motor budou po nějakou dobu nabízeny souběžně. Pro vybrané trhy Renault nabídne také turbodiesel 2,0 dCi (110 kW) s automatickou převodovkou.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Ada je zase tady
facelift na 1*
Ada je zase tady
| 7. 12. 2011
Tak se podivej dovnitr na tu zrudnou palubku. Fujtajbl! :no: :no: :no:

S ohledem na totalni odpudivost interieru je zbytecne se ptat na cokoli dalsiho - napriklad zdali se to da koupit ve verzi 4x4 :no: :no: :no:
Vypadá líp...
ericn
| 2. 12. 2011
jj ;-) :yes:
Avatar - Ham.
podareny facelift
Ham.
| 2. 12. 2011
Ale jedno to samozřejmě není, podřazení a především následná nutnost řadit nahoru stojí čas a po ten čas nejde žádný výkon na kola. A přeplňovaný motor má výhodu tu, že když už řadí tak vždy do oblasti max. výkonu protože ten u něj trvá třeba po dobu 1500 nebo 2500 otáček, atmo by muselo mít 10ti stupňovou převodovku aby trefilo vždy výkonovou špičku a i kdyby jí mělo, tak bude mít větší ztráty, protože zde bude nutnost častějšího řazení. Průběh výkonu u atmo je takový, že roste, roste, dosáhne maxima a padá, padá, u turba je to nárůst na max. hodnotu, trvání této max. hodnoty třeba 2500 otáček a pak pád. Takže na průběhu sakra záleží (samozřejmě na max. výkonu také). Proč myslíš, že průběh výkonu ladí od F1 po vytrvalostní závody? Prostě motor s 200hp který trvá po dobu 2000 ot. bude vždy rychlejší než motor s výkonem 200hp který trvá 200 otáček (za předpokladu, že pohání stejně těžký vůz se stejně schopným podvozkem a stejnou aerodynamikou etc.). A protože jsem u Scenicu tak samozřejmě daleko větší pružné zrychlení a tím pádem daleko nižší četnost řazení je ten hlavní plus, tato auta si nikdo nekupuje proto aby držel otáčky na 7000 a řadil jak magor, takže turbo motor je pro takový typ auta přímo ideál v porovnání s atmosférou. Jako bonus má turbo navíc o něco nižší spotřebu.
podareny facelift
adamikos
| 2. 12. 2011
No pěkně poladěná Supra ... :yes:
podareny facelift
adamikos
| 2. 12. 2011