Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rinspeed UC?: Přespolní elektrospojka už v Ženevě

Ondřej Láník
Diskuze (2)
Poprvé se Frank Rinderknecht a jeho firma Rinspeed, kdysi specializovaná na tuning, prezentuje jako inovátor veřejné dopravy s kompletní koncepcí městkého i mezimětského provozu.

O konceptu městského mikroautomobilu s elektrickým pohonem UC? jsme již informovali před časem. Jedná se o základ projektu elektrické mobility blízké budoucnosti. Zkratka znamená Urban Commuter, tedy dopravní prostředek nebo volněji přespolní spojka, sloužící k jízdám po městě a dojíždění do práce. Ale sám tvůrce ji také vykládá jako přepis anglického výrazu You see? (Vidíš?).

Dvoumístný mikroautomobil je poháněn elektromotorem s největším točivým momentem 130 Nm. Je schopen dosáhnout až 120 km/h a na jedno nabití ujede 105 km. Pouhého 2,6 metru dlouhé vozítko se ovládá joystickem.

Prototyp přivedla na svět konstrukční kancelář Esoro. I když základ v podobě Fiatu 500 lze v designu UC? snadno vystopovat, tvůrcům nelze upřít designérskou invenci. Mikroauto je zredukováno na minimální půdorysné rozměry, a tak prostor pro zavazadla není příliš velký. Proto našel velký cestovní kufr své místo nahoře na střeše. Interiér odpovídá barevným laděním vkusu květinové generace a původní základ připomíná jen opravdu vzdáleně.

Uživatelé těchto ekologických přibližovadel by měli mít k dispozici mobilní dobíjecí stanice, které by si mohli objednat prostřednictvím internetu. Zároveň se počítá i se systémem příměstských vlaků, které by majitele i s jejich mikroauty svážely do center velkých měst, přičemž akumulátory by bylo možné dobít také přímo ve vlaku. Systém autovlaků by mohl řešit cestování s podobným elektromobilem na dlouhé meziměstské vzdálenosti.

Frank M. Rinderknecht, zakladatel firmy Rinspeed, se celou myšlenkou zabýval již deset let. Sám k tomu říká: V této oblasti jsme získali již dostatek zkušeností. Začali jsme na celém projektu pracovat mnohem dříve, než kohokoli dalšího napadla myšlenka komplexní mobility pomocí elektřinou poháněných vozidel.

Ondřej Láník
Diskuze (2)
17. 2. 2010 12:38
Fiat Topolino
Mám takový tušení, že to je předzvěst nového Topolina, nebo minimálně půlka F500.
16. 2. 2010 07:47
Klobou dolů
Smekám před podobnými projekty. Interiér je dle mého názoru dost šílený, ale exteriér nevypadá vůbec špatně. Tohle je přesně to, co velká města potřebují. To se bude jezdit, parkovat a dýchat...
Palec nahoru při každém takovém počinu... :yes: :yes: :yes: