29.9. 2013 Svět motorů

Rozhovor s českými medailisty ve vodním slalomu: Tři mušketýři

 

Na mistrovství světa v pražské Troji se stal Vavřinec Hradilek dvojnásobným světovým šampionem. Dvojice Jaroslav Volf a Ondřej Štěpánek si dopádlovala pro zlato i stříbro.

Nejvýraznější osobou se stal „Vávra“ Hradilek. Stříbrný z loňské olympiády v Londýně uspěl v semifinále s protestem proti penalizaci a ve finále vyhrál o více než dvě sekundy. Další zlato přidal v závodě hlídek (týmů). „Tohle už nikdy nezažijeme. V Praze, na nejkrásnějším místě a před nejlepšími diváky,“ komentoval Hradilek medailový double.

Dvojice Jaroslav Volf a Ondřej Štěpánek jezdí společně v deblkánoi třiadvacet let. Bohatou kariéru korunovali v posledním závodě své spolupráce stříbrnou medailí. Ke zlaté chyběly pouhé čtyři setiny. „Jsou to asi tak dva centimetry, ale nevadí nám to. Chtěli jsme končit s medailí. A to se nám povedlo,“ zhodnotil Štěpánek výsledek. Nejcennější kov pak přidali s parťákem také v závodě hlídek.

Vodním mušketýrům jsme položili shodné otázky na motoristická témata.

Jste řidič konzument, nebo labužník?

Vavřinec Hradilek: Určitě konzument, který auto potřebuje.

Jaroslav Volf: Označil bych se za toho prvního, protože auto používám takřka výhradně jako dopravní prostředek.

Ondřej Štěpánek: Do doby před příchodem rodiny labužník. Navíc táta, který je automechanikem, mi auto vždycky trochu vyšperkoval. Teď je však ze mě konzument, kterému nevadí, že děti dělají v autě nepořádek.

Čím jezdíte a proč?

VH: Opelem Mokka. Letos jsem nemusel extra moc cestovat a tohle auto mi sedlo od první chvíle. Není zase tak mohutné, je kompaktní, dá se do něj naložit spousta věcí, kajak na střechu a má ohromně živý motor.

JV: V současné době mondeem, které je mým třetím autem.

OŠ: Jezdím passatem čtyřkolkou, který mi vyhovuje. Dostanu se s i v zimě do hor.

Čemu dáváte při výběru vozu přednost?

VH: Podle vlastního výběru jsem zatím žádné auto nepořizoval, spíše dostával.

JV: Praktickým stránkám pro své potřeby a hodně také zohledňuji cenu vozu.

OŠ: Prostoru, abychom se s manželkou a dětmi vešli se vším, co musíme převážet.

Zažil jste nebezpečný smyk?

VH: Několikrát na polygonu, ale v běžném provozu zatím nic vážného.

JV: Jednou pořádný na sněhu, když jsem auto naštěstí neposlal do lesa. To mi vyskočil tep na sto osmdesát, což je hodnota, kterou mívám v cíli závodu.

OŠ: Bydlím v Benátkách nad Jizerou, takže cestu znám dobře a už vím, kde a v jaké prohlubni je voda. Snažím se to hlídat.

Je lepší zažít vodu v lodi, nebo v autě?

VH: Určitě to první, protože tam to mívám pod kontrolou.

JV: Rozhodně na vodě. V každém případě se snažím udržet loď pod kontrolou. To samé by mělo platit na silnici, aby měli řidiči vždy auto pod kontrolou.

OŠ: Rozhodně s pádlem v ruce, protože za volantem to není nikdy nic příjemného.

Kolik kilometrů zdoláte ročně?

VH: Docela dost. Letos jenom od března patnáct tisíc.

JV: Odhaduji to kolem třiceti tisíc.

OŠ: Mezi třiceti až čtyřiceti tisíci.

Jakou rychlostí jste jel nejrychleji?

VH: Tohle moc neprožívám. Občas sešlápnu plyn, ale konkrétní číslo si nepamatuju.

JV: Jednou s parťákem z lodě 190 km/h. Nedávno jsem se díval na tachometr svého auta, kde byla nejvyšší hodnota 240 km/h, ale nikdy mě nenapadlo to zkoušet.

OŠ: Když jsem byl ve věku, kdy mě to zajímalo, nebylo po ruce silné auto. A teď už mě to tolik neláká. Jen jednou v Německu bylo na tachometru 220 km/h.

Co vám při řízení nejvíce vadí?

VH: Jízda po dálnici. Raději jezdím po horách a užívám si pohled na krajinu.

JV: Bydlím v Brandýse nad Labem, takže stav silnic. Něco se sice zlepšilo, ale loni byly dotace zastaveny. Takže se musíme smířit s tím, že se to jen tak nezlepší.

OŠ: Řidiči, kteří nespolupracují. Neustále vám dávají najevo, že jedete rychle nebo pomalu, ale ne tak, jak chtějí oni.

Kam nejraději cestujete?

VH: Tam, kde se mi líbí, kde nejezdí moc aut a můžu pořád točit volantem.

JV: V Česku do Jizerských hor kolem Bedřichova nebo na Horní Mísečky v Krkonoších. Tam je dost zatáček a to se mi líbí.

OŠ: V zimě jsme každý víkend na horách v Rokytnici nad Jizerou, kde s rodinou lyžujeme.

Jaký je váš nejsilnější motoristický zážitek?

VH: Když jsem jezdil na okruhu v Sosnové s rallyekrosovým speciálem. Užil jsem si také v Mostě závodní tahače. S tím pětitunovým monstrem bych se rád svezl.

JV: Nemusím cestovat po Francii, protože tahle země mi připadá poněkud zvláštní… Ovšem když cestujeme na Perpignan, užívám si tamní přírodu.

OŠ: Jezdíme hodně za závody po Evropě. Když vidím různé nehody a neštěstí, považuji za největší zážitek, že se v pořádku dostanu do cíle cesty.

Máte motoristický sen?

VH: Líbí se mi rallye a rád bych se svezl v soutěžním speciálu jako navigátor.

JV: Příští rok čekáme přírůstek do rodiny, takže to bude chtít větší auto. Současné velké je pro nás už malé, protože neustále vozíme kola, lyže nebo surfy. Viděl bych to asi na Ford S-Max.

OŠ: Mám už všechny splněné z dětství, kdy jsem seděl za volanty snad všech krásných a silných aut, ať už to byly bavoráky nebo audiny. Když na nich táta dělal, měl jsem je prolezlá skrz naskrz. Ještě než mi bylo patnáct, mohl jsem s nimi jezdit po dvoře a parkovat je.

 NarozenÚspěchy
Ondřej Štěpánek28. 11. 19792. na OH 2008; 3. na OH 2004; 1. na MS 2006;
2. na MS 2013 a 1. v týmech.
Jaroslav Volf29. 9. 1979 2. na OH 2008; 3. na OH 2004; 1. na MS 2006;
2. na MS 2013 a 1. v týmech.
Vavřinec Hradilek 10. 3. 1987 2. na OH Londýn 2012; 1. v MS Praha 2013 a
1. v týmech, 2. v MS 2010, 3. v ME 2010.
Spolupracujeme s TipCars.com
Mercedes-Benz NAFA: Koncept malého auta z osmdesátých let, s komfortem třídy S Mercedes-Benz NAFA: Koncept malého auta z osmdesátých let, s komfortem třídy S

Německá automobilka Mercedes-Benz představila v roce 1981…

Čtvrtletní zisk majitele Googlu výrazně překonal očekávání Čtvrtletní zisk majitele Googlu výrazně překonal očekávání

Americká společnost Alphabet, která je majitelem Googlu,…

Zápisník Michala Tomeše: Východní vítr je krutý Zápisník Michala Tomeše: Východní vítr je krutý

Po začátku vyšetřování šéfa čínské společnosti CEFC Jie…

ANO tlačí na dohodu s ČSSD, spory trvají ANO tlačí na dohodu s ČSSD, spory trvají

Už tento týden chce ANO dojednat koaliční smlouvu. Andrej…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7? Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7?

Nový Touareg se svými technickými údaji přichází až nyní.

 





 
Praskající podlaha BMW řady 3 E46: Fáma, nebo realita?

Praskající podlaha BMW řady 3 E46: Fáma, nebo realita?

Dnes 08:00

BMW řady 3 E46 vyrobených do roku 2000 se týkal problém s vytrháváním šroubů zadní nápravnice. Jak se ale zdá, tato závada může přetrvávat i u novějších aut.




Blesk.cz

Po bouřkách nastupuje ochlazení. V úterý sprchne a přijdou mlhy

Po bouřkách nastupuje ochlazení. V úterý sprchne a…

Na třicítky, které panovaly o víkendu, můžeme na pár dalších dnů zřejmě zapomenout. Po pondělním přechodu…

„Britové zfalšovali důkazy o chemickém útoku na Dúmu,“ tvrdí syrský ministr

„Britové zfalšovali důkazy o chemickém útoku na…

Náměstek syrského ministra zahraničí Faisal Mekdad tvrdí, že Velká Británie zinscenovala chemický útok na Dúmu.…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Tenistky hlídá bodyguard. Od Kvitové má hodinky, vděčný mu byl i Federer

Tenistky hlídá bodyguard. Od Kvitové má hodinky,…

V tenisové skupině působí jeho urostlá postava až nepatřičně. Býčí šíje a tričko napnuté k prasknutí prozrazují,…

 

Reflex.cz

Masakr v Torontu: Řidič dodávky zabil deset lidí. Byl to

Masakr v Torontu: Řidič dodávky zabil deset lidí.…

Při pondělních nájezdech dodávky do chodců v Torontu zemřelo nejméně deset lidí a dalších 15 bylo zraněno.…

Tři roky za vraždu manželky. Zuřivost při krmení dobytka se stala polehčující okolností

Tři roky za vraždu manželky. Zuřivost při krmení…

„Byl to podivný a smutný román života, jehož kapitoly rozpřádaly se v obci Hleďsebích na usedlosti rolníka…