30.3. 2013 Martin Machala Martin Machala

Rozhovor s moderátorkou Anetou Savarovou: Budete se divit!

Rozhovor s moderátorkou Anetou Savarovou: Budete se divit!

Krásná Aneta Savarová by mohla svádět ke škatulkování – mladá pohledná slečna za volantem… Nedomýšlejte dál! Od nás si vysloužila úplně jinou škatulku.

Začali jsme zvolna, základní terminologií. „Aktuálně jezdím v Audi A3 Sportback,“ přivítala nás v budově zpravodajství České televize usměvavá sedmadvacetiletá slečna. Tím jsme informativní přehled o jejím vozidle považovali za vyčerpaný. Zle jsme Anetu podcenili! „Vybrala jsem si dvoulitrové TDI s šestistupňovou převodovkou, v zimě používám šestnáctipalcová kola, na jaře přezouvám na sedmnáctky,“ pokračuje s popisem černé audiny moderátorka večerních Událostí. Hloubku jejích znalostí považujeme vzhledem k výše popsanému nepodloženému škatulkování za nadprůměrnou. Aneta se však podiví a konstatuje, „že se přece jedná o nezbytné minimum“. A nám je definitivně jasné, že se rozhovor nebude točit jenom kolem barvy karoserie a čalounění.

Odmala

Naši původní představu Aneta trhá na kusy dál a dál. Řidičský průkaz si dělala v předstihu ještě před osmnáctinami, protože se prý nemohla dočkat. Před tím ještě stihla pár tréninkových jízd stranou běžného provozu. A jako úplně malá drandila na malotraktůrku. „U nás na jižní Moravě jsme mu říkali fréza. Pocházím z malé vesnice, kde byla podobná technika v celodenním zápřahu. A tak mě jednou na frézu dědeček posadil a já poprvé řídila!“ vzpomíná Aneta. „Tehdy mi bylo teprve pět let!“ Tím ale první motoristické krůčky neskončily. „Tatínek učil v autoškole. A já se k němu a jeho žákům občas připojila. Na konci jízd pak tatínek párkrát pokračoval s mým individuálním výcvikem,“ směje se. „To jsem chodila do první třídy.“

SUV i sporťák

Typicky ženské preference se během našeho rozhovoru vynoří jen jednou. Když se Aneta zmíní o svém vysněném modelu. „Nejspíš by to bylo nějaké větší SUV. V autě se chci cítit bezpečně. A v budoucnu, až přijde rodina, bude důležitá také praktická stránka věci. Prostorný interiér, velký kufr… Jednou se takové SUV bude hodit!“ usmívá se. Že má dobrý vkus a přehled, dokazuje předvýběrem rodinného vozu. „Nejvíc se mi líbí nový Range Rover. Nedávno jsem se svezla v poslední generaci a bylo to úžasné! Neuvěřitelně pohodlné auto,“ popisuje zážitek Aneta.

Zkusíme stočit řeč na sporťáky. Aneta znovu překvapuje. „Jasně že je mám ráda! Řídila jsem ferrari i porsche. Nic pro mě. Zato Subaru Impreza WRX STi… Famózní auto! Hlavně díky pohonu všech kol jezdí naprosto neskutečně,“ chválí japonský vůz.

Po fundované sondě mezi sportovní vozy bereme Anetino nadšení pro automobilové závody už za celkem předpokládatelný koníček. „Jednou jsem se svezla s kamarádem, který měl zkušenosti z rallye. Přiznám se, že jsem se trochu bála. Ale i tak to byl skvělý zážitek!“

Vzpomínky na D1

Před hlavní zpravodajskou relací působila Aneta v brněnském studiu České televize. Trasu z Prahy do Brna a zpět tak absolvovala v podstatě každý den. „Řízení mě opravdu baví, za volantem si i výborně odpočinu. Na D1 to však nešlo. Vyrážela jsem v pět hodin – to bych ještě přežila, ale ten monotónní pás nerovností prakticky v celé délce trasy… Na jednu stranu spolehlivý budíček, na druhou ale mimořádně otravný společník. Nebýt rádia, které dálnici přehlušilo, snad bych z ní pravidelně sjížděla,“ stěžuje si. „Při návratu do Prahy se k rozbité silnici přidal ještě odpolední provoz. Nemůžu říct, že bych cestu po D1 vyhledávala,“ usmívá se.

Rozhovor s Anetou Savarovou se nám nakonec pěkně protáhl. Sympatické slečně se rozsvítily oči při pohledu do Světa motorů, kolik automobilových novinek každý týden na stránkách otiskneme, co vše obnáší srovnávací test… Kdyby se nemusela začít připravovat na Události, auta bychom probírali do večera. Nedejte na škatulky, Aneta je jednou z nás!

Aneta Savarová
Narodila se 19. února 1986 v Uherském Hradišti.
Od šestnácti let působí v médiích, při studiu na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy přispívala do regionální mutace Mladé Fronty Dnes a Zlínského deníku.
Objevila se také za mikrofonem, nejprve v Rádiu Zlín a potom na stanici Wave, patřící pod Český rozhlas.
V roce 2007 nastoupila do České televize, kterou o tři roky později vystřídala za zpravodajský kanál Z1.
Od poloviny roku 2011 pracuje znovu v České televizi, nejprve jako moderátorka Událostí v regionech, v dubnu 2012 začala uvádět hlavní zpravodajský pořad ČT.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ferrari se dostalo zpátky na vrchol. Už bylo na čase, prohlásil jeho šéf Ferrari se dostalo zpátky na vrchol. Už bylo na čase, prohlásil jeho šéf

Z úspěšného vstupu Ferrari do letošní sezóny formule 1 má…

Komentář Dušana Šrámka: Sociální bydlení, nebo dobro za každou cenu? Komentář Dušana Šrámka: Sociální bydlení, nebo dobro za každou cenu?

Ministryně Marksová přichází s návrhem, který není…

Santus: Čechy stále více lákají soukromé lety. Už si je mohou dovolit Santus: Čechy stále více lákají soukromé lety. Už si je mohou dovolit

Zájem movitých Čechů o soukromé lety dlouhodobě stoupá. I…

Bezpilotní auto Uberu havarovalo, společnost pozastavila program vývoje Bezpilotní auto Uberu havarovalo, společnost pozastavila program vývoje

Společnost Uber, která téměř po celém světě konkuruje…

 
 

Přidat názorDiskuse: Rozhovor s moderátorkou Anetou Savarovou:…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou.. Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou..

Volba barvy laku našeho vozu prý do jisté míry souvisí s…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 






 
Alpine A110: Vývoj pneumatik trval dva roky

Alpine A110: Vývoj pneumatik trval dva roky

Dnes 11:55

Francouzský sporťák bude vybaven Michelinem speciálně vyladěnými 18" pneumatikami, jejichž vývoj si vyžádal dva roky.




Blesk.cz

Panika v Londýně! Auto smetlo tři lidi, řidič a spolujezdec měli nože

Panika v Londýně! Auto smetlo tři lidi, řidič a…

Londýn se ještě nevzpamatoval ze středečního teroristického útoku před parlamentem a městem otřásl další útok,…

Katka dostala vyhazov ve zkušební době: O dlužnou mzdu se soudila dva roky

Katka dostala vyhazov ve zkušební době: O dlužnou…

Zaměstnavatelé při ukončení pracovního poměru ve zkušební době často nevyplácejí odpracovaný čas. Takovou…

 

iSport.cz

Chomutovský zázrak! Pět hvězd, které táhnou Piráty za senzací

Chomutovský zázrak! Pět hvězd, které táhnou Piráty…

Byli na kolenou. Po dvou debaklech, které hokejisté Chomutova utrpěli v předkole play off od Mladé Boleslavi, by…

Bulhaři zaskočili Nizozemce, Belgie ztratila. Ronaldo i Giroud dali dva góly

Bulhaři zaskočili Nizozemce, Belgie ztratila.…

SOUHRN | O první body přišli v kvalifikaci na MS 2018 fotbalisté Belgie, kteří doma pouze remizovali s Řeckem…

 

Reflex.cz

Nejposvátnější hora světa: Místo, kde by se mohli potkat Adam, Buddha a Šiva

Nejposvátnější hora světa: Místo, kde by se mohli…

Adam tu po vyhnání z ráje musel celou věčnost balancovat na jedné noze. Šiva odtud zkoušel osvítit lidstvo.…

Přiznání starosty Bruselu, sídla EU: Radikální salafisté ovládli všechny mešity ve městě

Přiznání starosty Bruselu, sídla EU: Radikální…

„Každý ví, že všechny mešity v Bruselu, jsou v rukou salafistů,“ oznámil starosta hlavního města Belgie Yvan…