30.3. 2013 Martin Machala Martin Machala

Rozhovor s moderátorkou Anetou Savarovou: Budete se divit!

Rozhovor s moderátorkou Anetou Savarovou: Budete se divit!

Krásná Aneta Savarová by mohla svádět ke škatulkování – mladá pohledná slečna za volantem… Nedomýšlejte dál! Od nás si vysloužila úplně jinou škatulku.

Začali jsme zvolna, základní terminologií. „Aktuálně jezdím v Audi A3 Sportback,“ přivítala nás v budově zpravodajství České televize usměvavá sedmadvacetiletá slečna. Tím jsme informativní přehled o jejím vozidle považovali za vyčerpaný. Zle jsme Anetu podcenili! „Vybrala jsem si dvoulitrové TDI s šestistupňovou převodovkou, v zimě používám šestnáctipalcová kola, na jaře přezouvám na sedmnáctky,“ pokračuje s popisem černé audiny moderátorka večerních Událostí. Hloubku jejích znalostí považujeme vzhledem k výše popsanému nepodloženému škatulkování za nadprůměrnou. Aneta se však podiví a konstatuje, „že se přece jedná o nezbytné minimum“. A nám je definitivně jasné, že se rozhovor nebude točit jenom kolem barvy karoserie a čalounění.

Odmala

Naši původní představu Aneta trhá na kusy dál a dál. Řidičský průkaz si dělala v předstihu ještě před osmnáctinami, protože se prý nemohla dočkat. Před tím ještě stihla pár tréninkových jízd stranou běžného provozu. A jako úplně malá drandila na malotraktůrku. „U nás na jižní Moravě jsme mu říkali fréza. Pocházím z malé vesnice, kde byla podobná technika v celodenním zápřahu. A tak mě jednou na frézu dědeček posadil a já poprvé řídila!“ vzpomíná Aneta. „Tehdy mi bylo teprve pět let!“ Tím ale první motoristické krůčky neskončily. „Tatínek učil v autoškole. A já se k němu a jeho žákům občas připojila. Na konci jízd pak tatínek párkrát pokračoval s mým individuálním výcvikem,“ směje se. „To jsem chodila do první třídy.“

SUV i sporťák

Typicky ženské preference se během našeho rozhovoru vynoří jen jednou. Když se Aneta zmíní o svém vysněném modelu. „Nejspíš by to bylo nějaké větší SUV. V autě se chci cítit bezpečně. A v budoucnu, až přijde rodina, bude důležitá také praktická stránka věci. Prostorný interiér, velký kufr… Jednou se takové SUV bude hodit!“ usmívá se. Že má dobrý vkus a přehled, dokazuje předvýběrem rodinného vozu. „Nejvíc se mi líbí nový Range Rover. Nedávno jsem se svezla v poslední generaci a bylo to úžasné! Neuvěřitelně pohodlné auto,“ popisuje zážitek Aneta.

Zkusíme stočit řeč na sporťáky. Aneta znovu překvapuje. „Jasně že je mám ráda! Řídila jsem ferrari i porsche. Nic pro mě. Zato Subaru Impreza WRX STi… Famózní auto! Hlavně díky pohonu všech kol jezdí naprosto neskutečně,“ chválí japonský vůz.

Po fundované sondě mezi sportovní vozy bereme Anetino nadšení pro automobilové závody už za celkem předpokládatelný koníček. „Jednou jsem se svezla s kamarádem, který měl zkušenosti z rallye. Přiznám se, že jsem se trochu bála. Ale i tak to byl skvělý zážitek!“

Vzpomínky na D1

Před hlavní zpravodajskou relací působila Aneta v brněnském studiu České televize. Trasu z Prahy do Brna a zpět tak absolvovala v podstatě každý den. „Řízení mě opravdu baví, za volantem si i výborně odpočinu. Na D1 to však nešlo. Vyrážela jsem v pět hodin – to bych ještě přežila, ale ten monotónní pás nerovností prakticky v celé délce trasy… Na jednu stranu spolehlivý budíček, na druhou ale mimořádně otravný společník. Nebýt rádia, které dálnici přehlušilo, snad bych z ní pravidelně sjížděla,“ stěžuje si. „Při návratu do Prahy se k rozbité silnici přidal ještě odpolední provoz. Nemůžu říct, že bych cestu po D1 vyhledávala,“ usmívá se.

Rozhovor s Anetou Savarovou se nám nakonec pěkně protáhl. Sympatické slečně se rozsvítily oči při pohledu do Světa motorů, kolik automobilových novinek každý týden na stránkách otiskneme, co vše obnáší srovnávací test… Kdyby se nemusela začít připravovat na Události, auta bychom probírali do večera. Nedejte na škatulky, Aneta je jednou z nás!

Aneta Savarová
Narodila se 19. února 1986 v Uherském Hradišti.
Od šestnácti let působí v médiích, při studiu na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy přispívala do regionální mutace Mladé Fronty Dnes a Zlínského deníku.
Objevila se také za mikrofonem, nejprve v Rádiu Zlín a potom na stanici Wave, patřící pod Český rozhlas.
V roce 2007 nastoupila do České televize, kterou o tři roky později vystřídala za zpravodajský kanál Z1.
Od poloviny roku 2011 pracuje znovu v České televizi, nejprve jako moderátorka Událostí v regionech, v dubnu 2012 začala uvádět hlavní zpravodajský pořad ČT.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ukrajinci nestačí, dovezme i Srby, navrhuje Hospodářská komora Ukrajinci nestačí, dovezme i Srby, navrhuje Hospodářská komora

Rok od spuštění vládního pilotního projektu na získání…

V Česku jezdí 130 tisíc nepojištěných aut V Česku jezdí 130 tisíc nepojištěných aut

V prvním pololetí 2017 v Česku přibylo 136 tisíc vozidel…

Do průmyslové zóny v Mošnově se zřejmě chystají investoři z USA a Koreje Do průmyslové zóny v Mošnově se zřejmě chystají investoři z USA a Koreje

Investici v průmyslové zóně v Mošnově na Novojičínsku…

Sázka na zvýšení platu? Pětina Čechů chce změnit práci, ukazuje průzkum Sázka na zvýšení platu? Pětina Čechů chce změnit práci, ukazuje průzkum

Změnit práci chce nyní nejvíc lidí v Česku za posledních…

 
 

Přidat názorDiskuse: Rozhovor s moderátorkou Anetou Savarovou:…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Škoda již vyrábí octavie také v Africe. Mají silnější klaksony Škoda již vyrábí octavie také v Africe. Mají silnější klaksony

Byli jsme u slavnostního otevření továrny Škody v…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 





 
Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Včera

Kdo za socialismu toužil po voze sportovního střihu, neměl prakticky jinou možnost, než zvolit „kupátko” Škoda Garde, později pak Rapid.




Blesk.cz

Boháče Gatese trumfl zakladatel Amazonu: Má majetek za dva biliony. A čtyři děti

Boháče Gatese trumfl zakladatel Amazonu: Má majetek…

Zakladatel internetového obchodu Amazon Jeff Bezos se stal nejbohatším člověkem světa. Na tomto postu vystřídal…

Microsoft na podzim pročistí Windows 10. Rozlučte se s původním Outlookem nebo spořiči obrazovky

Microsoft na podzim pročistí Windows 10. Rozlučte se…

Microsoft zveřejnil seznam funkcí, které z Windows 10 zmizí či přestanou být vyvíjeny s příchodem podzimní…

 

iSport.cz

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy. Plus dárek PEXESO

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy.…

Fotbalová horečka je tady a deník Sport pro vás připravil celkem 84 stran průvodce novou sezonou HET ligy.…

CZ Bělehrad – Sparta 2:0. Bídný výkon, Stramaccioniho tým v problémech

CZ Bělehrad – Sparta 2:0. Bídný výkon,…

Tohle přesně nechtěli dopustit. Jenže nic jiného si za špatný výkon nezasloužili. Fotbalisté Sparty prohráli…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci. Mohli jsme být lithiovou velmocí, ale nejsme...

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci.…

Už už se zdálo, že dieselgate je sice neblaze proslulá, nicméně přeci jen stará kauza, která jak náhle začala,…

Za první půlrok požádalo o azyl v Česku 713 lidí, z toho bylo 254 Ukrajinců. Udělen byl jen 23 osobám

Za první půlrok požádalo o azyl v Česku 713 lidí, z…

Evropská komise odeslala ve středu do Česka, Polska a Maďarská svá stanoviska ohledně nedodržování takzvaných…