30.3. 2013 Martin Machala Martin Machala

Rozhovor s moderátorkou Anetou Savarovou: Budete se divit!

Rozhovor s moderátorkou Anetou Savarovou: Budete se divit!

Krásná Aneta Savarová by mohla svádět ke škatulkování – mladá pohledná slečna za volantem… Nedomýšlejte dál! Od nás si vysloužila úplně jinou škatulku.

Začali jsme zvolna, základní terminologií. „Aktuálně jezdím v Audi A3 Sportback,“ přivítala nás v budově zpravodajství České televize usměvavá sedmadvacetiletá slečna. Tím jsme informativní přehled o jejím vozidle považovali za vyčerpaný. Zle jsme Anetu podcenili! „Vybrala jsem si dvoulitrové TDI s šestistupňovou převodovkou, v zimě používám šestnáctipalcová kola, na jaře přezouvám na sedmnáctky,“ pokračuje s popisem černé audiny moderátorka večerních Událostí. Hloubku jejích znalostí považujeme vzhledem k výše popsanému nepodloženému škatulkování za nadprůměrnou. Aneta se však podiví a konstatuje, „že se přece jedná o nezbytné minimum“. A nám je definitivně jasné, že se rozhovor nebude točit jenom kolem barvy karoserie a čalounění.

Odmala

Naši původní představu Aneta trhá na kusy dál a dál. Řidičský průkaz si dělala v předstihu ještě před osmnáctinami, protože se prý nemohla dočkat. Před tím ještě stihla pár tréninkových jízd stranou běžného provozu. A jako úplně malá drandila na malotraktůrku. „U nás na jižní Moravě jsme mu říkali fréza. Pocházím z malé vesnice, kde byla podobná technika v celodenním zápřahu. A tak mě jednou na frézu dědeček posadil a já poprvé řídila!“ vzpomíná Aneta. „Tehdy mi bylo teprve pět let!“ Tím ale první motoristické krůčky neskončily. „Tatínek učil v autoškole. A já se k němu a jeho žákům občas připojila. Na konci jízd pak tatínek párkrát pokračoval s mým individuálním výcvikem,“ směje se. „To jsem chodila do první třídy.“

SUV i sporťák

Typicky ženské preference se během našeho rozhovoru vynoří jen jednou. Když se Aneta zmíní o svém vysněném modelu. „Nejspíš by to bylo nějaké větší SUV. V autě se chci cítit bezpečně. A v budoucnu, až přijde rodina, bude důležitá také praktická stránka věci. Prostorný interiér, velký kufr… Jednou se takové SUV bude hodit!“ usmívá se. Že má dobrý vkus a přehled, dokazuje předvýběrem rodinného vozu. „Nejvíc se mi líbí nový Range Rover. Nedávno jsem se svezla v poslední generaci a bylo to úžasné! Neuvěřitelně pohodlné auto,“ popisuje zážitek Aneta.

Zkusíme stočit řeč na sporťáky. Aneta znovu překvapuje. „Jasně že je mám ráda! Řídila jsem ferrari i porsche. Nic pro mě. Zato Subaru Impreza WRX STi… Famózní auto! Hlavně díky pohonu všech kol jezdí naprosto neskutečně,“ chválí japonský vůz.

Po fundované sondě mezi sportovní vozy bereme Anetino nadšení pro automobilové závody už za celkem předpokládatelný koníček. „Jednou jsem se svezla s kamarádem, který měl zkušenosti z rallye. Přiznám se, že jsem se trochu bála. Ale i tak to byl skvělý zážitek!“

Vzpomínky na D1

Před hlavní zpravodajskou relací působila Aneta v brněnském studiu České televize. Trasu z Prahy do Brna a zpět tak absolvovala v podstatě každý den. „Řízení mě opravdu baví, za volantem si i výborně odpočinu. Na D1 to však nešlo. Vyrážela jsem v pět hodin – to bych ještě přežila, ale ten monotónní pás nerovností prakticky v celé délce trasy… Na jednu stranu spolehlivý budíček, na druhou ale mimořádně otravný společník. Nebýt rádia, které dálnici přehlušilo, snad bych z ní pravidelně sjížděla,“ stěžuje si. „Při návratu do Prahy se k rozbité silnici přidal ještě odpolední provoz. Nemůžu říct, že bych cestu po D1 vyhledávala,“ usmívá se.

Rozhovor s Anetou Savarovou se nám nakonec pěkně protáhl. Sympatické slečně se rozsvítily oči při pohledu do Světa motorů, kolik automobilových novinek každý týden na stránkách otiskneme, co vše obnáší srovnávací test… Kdyby se nemusela začít připravovat na Události, auta bychom probírali do večera. Nedejte na škatulky, Aneta je jednou z nás!

Aneta Savarová
Narodila se 19. února 1986 v Uherském Hradišti.
Od šestnácti let působí v médiích, při studiu na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy přispívala do regionální mutace Mladé Fronty Dnes a Zlínského deníku.
Objevila se také za mikrofonem, nejprve v Rádiu Zlín a potom na stanici Wave, patřící pod Český rozhlas.
V roce 2007 nastoupila do České televize, kterou o tři roky později vystřídala za zpravodajský kanál Z1.
Od poloviny roku 2011 pracuje znovu v České televizi, nejprve jako moderátorka Událostí v regionech, v dubnu 2012 začala uvádět hlavní zpravodajský pořad ČT.

Spolupracujeme s TipCars.com
ReTWis 5 – nejnovější verze radaru detekující osoby za pevnými překážkami ReTWis 5 – nejnovější verze radaru detekující osoby za pevnými překážkami

Pardubický podnik RETIA je předním českým výrobcem…

V Torontu najel muž s dodávkou do lidí. Devět jich usmrtil,  dalších šestnáct zranil V Torontu najel muž s dodávkou do lidí. Devět jich usmrtil, dalších šestnáct zranil

V Torontu v pondělí najel řidič dodávky do lidí a devět…

Česku hrozí vyschnutí penězovodů z EU. Musíme si najít spojence i mimo region, tvrdí Pospíšil Česku hrozí vyschnutí penězovodů z EU. Musíme si najít spojence i mimo region, tvrdí Pospíšil

Peníze z fondů Evropské unie by se v příštím desetiletí…

 
 

Přidat názorDiskuse: Rozhovor s moderátorkou Anetou Savarovou:…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7? Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7?

Nový Touareg se svými technickými údaji přichází až nyní.

Jak by vypadala nová 9-5, kdyby Saab nezkrachoval? Grafik tvrdí, že takto! Jak by vypadala nová 9-5, kdyby Saab nezkrachoval? Grafik tvrdí, že takto!

Trocha fantazie a vzpomínky na letecký design Saabu jsou…

 





 
Přímo z dějiště premiéry Škody Kamiq: Během tří let dvojnásobné prodeje!

Přímo z dějiště premiéry Škody Kamiq: Během tří let dvojnásobné prodeje!

Včera

Škoda v Pekingu představila svůj nový SUV model vyvinutý speciálně pro tamní trh Škoda Kamiq. Ten by se měl v příštích letech stát jedním z pilířů čínského růstu prodejů.




Blesk.cz

Domorodci v Peru zlynčovali Kanaďana (†41)! Byla to krevní msta za vraždu šamanky

Domorodci v Peru zlynčovali Kanaďana (†41)! Byla to…

Do Jižní Ameriky odjel, aby studoval přírodní medicínu přímo u peruánské šamanky. Ovšem cesta za osvětou…

Piráti chtějí utnout střet zájmů i prezidentovi,  Zeman prý není proti

Piráti chtějí utnout střet zájmů i prezidentovi,…

Zákon o střetu zájmů by se mohl vztahovat nově i na prezidenta republiky. Navrhla to skupina poslanců v čele s…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Nový domov mistrů? Hala pro Kometu za 1,4 miliardy vznikne na výstavišti

Nový domov mistrů? Hala pro Kometu za 1,4 miliardy…

Multifunkční hala pro hokejovou Kometu vznikne na výstavišti v Brně. Hotová by mohla být v roce 2022, řekl dnes…

 

Reflex.cz

K psychiatrům chodí čím dál víc lidí, doba není dobrá pro duševní zdraví, říká šéf Bohnic Hollý

K psychiatrům chodí čím dál víc lidí, doba není…

Kdo je zdravý a kdo psychicky nemocný? Podle ředitele Psychiatrické nemocnice Bohnice Martina Hollého je hranice…

Sto francouzských osobností v Le Figaro: Politický islamismus ohrožuje svobodu, vzniká apartheid naruby

Sto francouzských osobností v Le Figaro: Politický…

Situace kolem vzrůstající muslimské komunity ve Francii se stále více vyhrocuje. Naposledy se to projevilo před…