ŘSD: Ve Zlíně zmizelo úzké hrdlo
V roce 2010 byla zprovozněna rychlostní komunikace R55 v úseku Hulín-Otrokovice, která spojila Zlín s dálnicí D1. Přístup z centra krajského města ovšem komplikovalo zúžení páteřní komunikace I/49, která vede z Otrokovic přes Zlín a Vizovice na hranice se Slovenskem.
Silnice, která je na celé trase skrz Zlín čtyřproudová, měla ve dvou úsecích v části Malenovice pouze dva pruhy. Takzvané úzké hrdlo zbytečně zvyšovalo hustotu dopravy v obydlené oblasti, proto Ředitelství silnic a dálnic dobudovalo čtyřproudovou komunikaci v délce celkem 2153 metrů s celkovou plochou 28.050 m2. Součástí stavby je i 460 metrů protihlukových stěn, lávka pro pěší a přeložení Hleděnovského potoka do nového koryta. Střední část stavby, úsek mezi 0,602 a 1,025 km, byl na čtyřproudovou silnici přebudován již při výstavbě obchodních domů Makro a Tesco.
Samotná výstavba trvala tři roky, od 14. července 2010 do 18. července 2013, první etapa byla zprovozněna již v červnu 2011. Územní rozhodnutí bylo však vydáno již v červnu 2005. Cena stavby, kterou vybudovalo sdružení firem Strabag, Eurovia a Berger Bohemia, dosáhla 531 milionů korun bez DPH.