SAFARI RALLY KENYA - průběh rally

SAFARI RALLY KENYA - průběh rally

 
 

Pro své druhé vítězství si v letošním roce dojel Colin McRae a celkově stahuje náskok vedoucího M. Grönholma na sedm bodů. Na životní úspěch dosáhl Roman Kresta, který získal pro škodovku cenné tři body

11.- 14. července 2002

8. Podnik 2002 FIA World Rally Championship for Drivers
8. Podnik 2002 FIA World Rally Championship for Manufacturers
5. Podnik 2002 FIA World Rally Championship of production Cars (sk. N)

I. Etapa (363,42km) 12. Července 2002

08.16 SS 1 Mai Mahiu -Kedong73,63 kmvítěz RZMäkinen120.1 km/h
10:25SS 2 Seyabei - Kerrerie81,84 kmvítěz RZC. McRae131.9 km/h
12:45SS 3 Nailongilok - Il Damat74,75 kmvítěz RZMäkinen101,0 km/h
14:50SS 4 Ntulele - Kedong106,56 kmvítěz RZC. McRae125,4 km/h

Tradiční překvapení v první RZ, provází jubilejní 50. Ročník Rally Safari. Po pár kilometrech odstupuje vedoucí lídr průběžného pořadí M. Grönholm s poruchou motoru. Ve vedení je T. Mäkinen na Subaru, na druhé pozici dojíždí jezdec týmu Citroen Thomas Radström, třetí je M. Martin na Fordu. Potíže kromě Fordu mají skoro všichni. U týmu Hyundai odstupuje F. Loix v první RZ s poruchou spojky, A. Schwarz má problémy s turbem a odstupuje ve druhé RZ pro poruchu alternátoru. Kankkunen hlásí potíže s tlumiči, stejné potíže má i Peugeot. Ve druhé RZ útočí C. McRae a dostává se na průběžnou druhou pozici za vedoucího T. Mäkinena. Třetí je K. Eriksson, čtvrtý jede C. Sainz pátý je H. Rovanpera, na šestém místě je druhý jezdec škody T. Gardemeister. Třetí RZ vyhrává T. Mäkinen, který zvyšuje náskok na druhého McRae téměř na 2,5 minuty. R. Burns zpomaluje na RZ pro únik oleje. T. Radström má velké problémy s podvozkem, dojíždí do servisní zóny po třech kolech a po opravě pokračuje dál v soutěži. F. Delecour odstupuje v cíli RZ s nefunkčním motorem. S. Loeb, je nucen přímo na RZ provizorně opravit poškozené tlumiče. Po problémech se spojkou, v první RZ odstupuje v průběhu 4. RZ P. Solberg tentokráte s vadnou elektronikou. Zhruba dvacet kilometrů před koncem čtvrté RZ končí T. Gardemeister, když poškodil závěs levého zadního kola. Velkou ztrátu nabral A. McRae, po střetu se skálou a poničil závěs kola. T. Mäkinen odráží atak jezdců Fordu C. McRae a C. Sainze, a přenocuje po první etapě na vedoucí pozici. Překvapením první dne je bezesporu umístění vozů Citroen, sedmé místo T. Radström a deváté místo S. Loebla. Špatně si nevede ani třetí jezdec týmu Škoda R. Kresta na 10. průběžné pozici.

Průběžné pořadí po první etapě I. Etapě

1. Tommi MäkinenSubaru Impreza WRCPrůměrná rychlost 117,3 km/h
2. Colin McRaeFord Focus WRC 02+ 00'16"1
3. Carlos SainzFord Focus WRC 02+ 02'54"8
4. Harri RovanperaPeugeot 206 WRC+ 03'37"1
5. Kenneth ErikssonŠkoda Octavia WRC+ 05'52"4
6. Markko MartinFord Focus WRC 02+ 06'34"2

II. Etapa (453,42km) 13. Července 2002

07:02SS 5 Kedong - Mai Mahiu73,93 kmvítěz RZS. Loeb118,3 km/h
09:06SS 6 Il Damat - Nailongilok74,57 kmzrušena komisařem FIA
10:54SS 7 Kedong - Ntulele106,37 kmvítěz RZR. Burns124,9 km/h
13:45SS 8 Kerrerie - Seyabei81,67 kmvítěz RZPanizzi131,1 km/h
15:34SS 9 Kedong - Mai Mahiu73,93 kmvítěz RZS. Loeb147,5 km/h

Ve druhém dějství rally Safari v páté rychlostní zkoušce dochází k drobnému konfliktu mezi vedoucím jezdcem průběžné klasifikace T. Mäkinenem a druhým C. McRaem. McRae se nejprve střetne s ptákem, který mu poškodí přední sklo u spolujezdce, potom dojede vedoucího Mäkinena, který má technické problémy se zadními tlumiči a několik kilometrů jede za ním. Pátou RZ vyhrává Loebl, do vedení průběžné klasifikace se dostává C. McRae. Celou situaci si oba aktéři vysvětlili v servisní zóně, kdy byla pro nepřízeň počasí zrušena 6. RZ. Mäkinen v 7. RZ jede jako k ohni, ale zdrží ho defekt pravého zadního kola, stejně jako C. Sainze. Přes drobné potíže vyhrává rychlostní zkoušku R. Burns, následovaný C. McRae a Rovanperou. Odstupuje i druhý jezdec Škody K. Eriksson, kterému v průběhu přejezdu do servisu praskla přední poloosa. Snažil se problém řešit, aby mohl dojet do servisu, ale snaha vyšla na prázdno. Smutné bylo, že na jezdce z nedalekého servisu se dívali mechanici. (Poznámka: Ti mohou pomoci, pouze po vjezdu do servisní zóny, jinak by byl jezdec diskvalifikován pro přijetí cizí pomoci). V průběžné klasifikaci vede McRae, druhý je H. Rovanpera, třetí C. Sainz, čtvrtý jede K. Eriksson, pátý M. Martin a na šestou pozici se propadl T. Mäkinen. Osmá RZ je pohromou. Po třiceti kilometrech končí T. Mäkinen, pro poškození levého předního kola. Nucen je zastavit i C. Sainz, s poškozenou olejovou pumpou, snaží se ji opravit, ale končí pro nulový tlak oleje. V závěru RZ odstupuje R. Burns, nejprve dojel po třech kolech do cíle RZ, ale pak zapadl do velké jámy a nepodařilo se mu auto vyprostit a nestihl tak časovou kontrolu. Paradoxem je, že to bylo skoro stejné jako u Erikssona, necelý kilometr před servisní zónou. Závěrečná 9. RZ druhé etapy znamená pouze posuny na jednotlivých postech. Perličkou by se mohla jevit dodatečná penalizace 11,30 M. Martina, který se tak propadl ze třetí průběžné pozice na pátou. Skvěle také jedou jezdci Citroenu, S. Loeb, T. Radström, stejně tak i G. Panizzi na Peugeotu. Dobře si vede i poslední zástupce Škody R. Kresta, který je průběžně sedmý, když v 9. RZ se dostal před Kankkunena.

Průběžné pořadí po první etapě II. Etapě

1. Colin McRaeFord Focus WRC 02Průměrná rychlost 121,9 km/h
2. Harri RovanperaPeugeot 206 WRC+ 02'26"2
3. Thomas RadströmCitroen Xsara WRC+ 13'18"2
4. Sebastien LoebCitroen Xsara WRC+ 16'50"9
5. Markko MartinFord Focus WRC 02+ 06'34"2
6. Gilles PanizziPeugeot 206 WRC+ 34'43"3

III. Etapa (273,42 km) 14. Července 2002

07:05SS 10Ntulele - Kedong106,56kmvítěz RZC. McRae129,2 km/h
08:58SS 11Nailongilok - Il Damat74,45 km vítěz RZG. Panizzi108,3 km/h
12:11SS 12Seyabei - Kerrerie81,84 kmvítěz RZS. Loeb131,9 km/h

Na start třetí etapy nastoupilo pouhých čtrnáct vozů startovního pole. Desátou RZ vyhrál C. McRae, a dal tím jasně najevo, že kráčí za vítězstvím v jubilejním 50. Ročníku Rally Safari. Druhý Rovanpera dojel s 45 vteřinovou ztrátou, třetí A. McRae se ztrátou jedné minuty a 27 vteřin. Většina šéfů vzhlíží ke svým týmovým trojkám, které mohou ještě bodovat v seriálu MS značek. Nejlépe je na tom Ford, který má v soutěži dva vozy, C. McRae (1) M. Martin (5), Peugeot sice také dva vozy, ale bodovat může jenom H. Rovanpera (2), G. Panizzi může bodovat do MS jezdců, Škoda má mladíka R. Krestu (7) pro něhož je to životní úspěch a ve hře jsou tři body, Hyundai spolehlivého "dojížďáka" J. Kankunena (8) 2 body dobrý, ztráta na Škodovku by nebyla tak veliká a konečně Mitsubishi statečného A. McRae (9) s jedním bodem. Nejhůře jsou na tom jezdci Citroenu, T. Radström (3) a S. Loeb (4) ti letos jeli sbírat zkušenosti, vedou si skvěle, ale bodovat mohou pouze do MS jezdců. Karty jsou rozdány, odstupy také a do konce 50. ročníku Rally Safari zbývají pouhé dvě RZ. Napětí je veliké, a jakákoliv zpráva o problémech vyvolává stav infarktu. V jedenácté RZ zkoušce, kterou vyhrává G. Panizzi, zaútočil M. Martin na čtvrtou pozici S. Loebla, a jde před něj v průběžném pořadí. Je to dáno i problémy S. Loebla, který na RZ zlomil tlumič! Problémy má A. McRae i Kankkunen. Jednotlivé odstupy jsou tak veliké, že nemohou zásadně nic změnit na pořadí. Malé drama přináší pouze souboj Loebla s Martinem o čtvrtou pozici. Loebl sice poslední 12. RZ vyhrává před Martinem o necelých 58 vteřin (57,9), ale v konečném součtu je o 20,1 vteřiny pátý. Nikdo z předních pozic neodstupuje, a pořadí je tedy konečné.

Pro své druhé vítězství si v letošním roce dojel Colin McRae a celkově stahuje náskok vedoucího M. Grönholma na sedm bodů. Spokojenost vládne asi ve všech týmech, je to po dlouhé době kdy kromě Subaru bodují všichni. Na životní úspěch dosáhl Roman Kresta, který získal pro škodovku cenné tři body.

Dvacet plakátů ze Safari rally najdete zde. >>>

50. Ročník SAFARI RALLY KENYA

Konečné pořadí jezdců

1. Colin McRaeFord Focus RS WRC 0210 bodůPrůměrná rychlost 120,7 km/h
2. Harri RovanperaPeugeot 206 WRC6 bodů+ 02'50"9
3. Thomas RadströmCitroen Xsara T4 WRC4 body+ 18'38"6
4. Markko MartinFord Focus RS WRC 023 body+ 21'28"0
5. Sebastien LoebCitroen Xsara T4 WRC2 body+ 21'48"1
6. Gilles PanizziPeugeot 206 WRC1 bod+ 34'41"0

50. Ročník SAFARI RALLY KENYA

Konečné pořadí týmů

1. Ford14 bodů(1+3. místo)
2. Peugeot6 bodů(2. místo)
3. Škoda3 body(4. místo)
4. Hyundai2 body(5. místo)
5. Mitsubishi1 bod(6. místo)

Spolupracujeme s TipCars.com
Putin je podle průzkumu důvěryhodnějším politikem, než Trump Putin je podle průzkumu důvěryhodnějším politikem, než Trump

Vladimir Putin je v zemích mnoha amerických spojenců…

Spojené státy, Mexiko a Kanada vyjednávají o budoucnosti volného obchodu Spojené státy, Mexiko a Kanada vyjednávají o budoucnosti volného obchodu

Vyjednávači Spojených států, Kanady a Mexika zahájili…

Města začínají zakládat městské louky. Pomohou například se suchem Města začínají zakládat městské louky. Pomohou například se suchem

Do módy přišel dlouhý sestřih trávníku. Ne, není řeč…

Zápisník Jana Pavce: Ficova kalkulačka Zápisník Jana Pavce: Ficova kalkulačka

Světová i česká média jsou plná slov „lithium“…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
10 nejspolehlivějších ojetých SUV do půl milionu. Vítěz sem možná nepatří 10 nejspolehlivějších ojetých SUV do půl milionu. Vítěz sem možná nepatří

Kategorie SUV je v současné době zažívá obrovský boom.…

Toto jste asi o automobilových kabelech nevěděli: Pět zajímavostí Toto jste asi o automobilových kabelech nevěděli: Pět zajímavostí

Specialisté z vývoje koncernu Volkswagen odtajnili…

 





 
Ojetá Toyota Yaris II (P9): Skvělé auto ještě lepší?

Ojetá Toyota Yaris II (P9): Skvělé auto ještě lepší?

Dnes 08:00

Původní yaris z roku 1999 byl trefou do černého. Technicky i tvarově přesvědčivý vůz zaznamenal na evropském trhu obrovský úspěch. Druhá generace již nebyla tak průkopnická, avšak souhrnně nabídla ve všech směrech více.




Blesk.cz

Jak vypadá kryt Folimanka? Největší pražskou podzemní stavbu otevřou v sobotu

Jak vypadá kryt Folimanka? Největší pražskou…

Kryt Folimanka je největší podzemní stavbou na území městské části Praha 2. Rozloha bunkru činí 1332 metrů…

Změňte dodavatele elektřiny a plynu už v létě. Váš domácí rozpočet si uleví

Změňte dodavatele elektřiny a plynu už v létě. Váš…

Léto je v plném proudu, teploty se pohybují okolo třicítek a poslední, na co myslíte, je nadcházející topná…

 

iSport.cz

Celtic nakročil do Ligy mistrů kanonádou, Pekhart přišel k výhře

Celtic nakročil do Ligy mistrů kanonádou, Pekhart…

Fotbalisté Hapoelu Beer Ševa se střídajícím útočníkem Tomášem Pekhartem v úvodním utkání čtvrtého předkola Ligy…

Napadený fanoušek Hradce promluvil. Byl krátce v bezvědomí, má odřeniny

Napadený fanoušek Hradce promluvil. Byl krátce v…

Byl to moment, na který fanoušci, kteří navštívili druholigové utkání mezi Hradcem Králové a Pardubicemi (2:1),…

 

Reflex.cz

Hra o trůny za vlády krále Miloše. Česká politika podle pravidel kultovního seriálu

Hra o trůny za vlády krále Miloše. Česká politika…

Bylo by to kruté, nesmlouvavé místo k životu; stejně tak by však bylo i přehlednější a přímější – vždyť nač…

Solární střechy od Tesly realitou: První exempláře firma instaluje na domy zaměstnanců

Solární střechy od Tesly realitou: První exempláře…

Elon Musk již před časem představil nový druh střešních tašek, jež produkují elektřinu a dle plánů společnosti…