reklama


SAFARI RALLY KENYA - průběh rally

SAFARI RALLY KENYA - průběh rally

 
 

Pro své druhé vítězství si v letošním roce dojel Colin McRae a celkově stahuje náskok vedoucího M. Grönholma na sedm bodů. Na životní úspěch dosáhl Roman Kresta, který získal pro škodovku cenné tři body

11.- 14. července 2002

8. Podnik 2002 FIA World Rally Championship for Drivers
8. Podnik 2002 FIA World Rally Championship for Manufacturers
5. Podnik 2002 FIA World Rally Championship of production Cars (sk. N)

I. Etapa (363,42km) 12. Července 2002

08.16 SS 1 Mai Mahiu -Kedong73,63 kmvítěz RZMäkinen120.1 km/h
10:25SS 2 Seyabei - Kerrerie81,84 kmvítěz RZC. McRae131.9 km/h
12:45SS 3 Nailongilok - Il Damat74,75 kmvítěz RZMäkinen101,0 km/h
14:50SS 4 Ntulele - Kedong106,56 kmvítěz RZC. McRae125,4 km/h

Tradiční překvapení v první RZ, provází jubilejní 50. Ročník Rally Safari. Po pár kilometrech odstupuje vedoucí lídr průběžného pořadí M. Grönholm s poruchou motoru. Ve vedení je T. Mäkinen na Subaru, na druhé pozici dojíždí jezdec týmu Citroen Thomas Radström, třetí je M. Martin na Fordu. Potíže kromě Fordu mají skoro všichni. U týmu Hyundai odstupuje F. Loix v první RZ s poruchou spojky, A. Schwarz má problémy s turbem a odstupuje ve druhé RZ pro poruchu alternátoru. Kankkunen hlásí potíže s tlumiči, stejné potíže má i Peugeot. Ve druhé RZ útočí C. McRae a dostává se na průběžnou druhou pozici za vedoucího T. Mäkinena. Třetí je K. Eriksson, čtvrtý jede C. Sainz pátý je H. Rovanpera, na šestém místě je druhý jezdec škody T. Gardemeister. Třetí RZ vyhrává T. Mäkinen, který zvyšuje náskok na druhého McRae téměř na 2,5 minuty. R. Burns zpomaluje na RZ pro únik oleje. T. Radström má velké problémy s podvozkem, dojíždí do servisní zóny po třech kolech a po opravě pokračuje dál v soutěži. F. Delecour odstupuje v cíli RZ s nefunkčním motorem. S. Loeb, je nucen přímo na RZ provizorně opravit poškozené tlumiče. Po problémech se spojkou, v první RZ odstupuje v průběhu 4. RZ P. Solberg tentokráte s vadnou elektronikou. Zhruba dvacet kilometrů před koncem čtvrté RZ končí T. Gardemeister, když poškodil závěs levého zadního kola. Velkou ztrátu nabral A. McRae, po střetu se skálou a poničil závěs kola. T. Mäkinen odráží atak jezdců Fordu C. McRae a C. Sainze, a přenocuje po první etapě na vedoucí pozici. Překvapením první dne je bezesporu umístění vozů Citroen, sedmé místo T. Radström a deváté místo S. Loebla. Špatně si nevede ani třetí jezdec týmu Škoda R. Kresta na 10. průběžné pozici.

Průběžné pořadí po první etapě I. Etapě

1. Tommi MäkinenSubaru Impreza WRCPrůměrná rychlost 117,3 km/h
2. Colin McRaeFord Focus WRC 02+ 00'16"1
3. Carlos SainzFord Focus WRC 02+ 02'54"8
4. Harri RovanperaPeugeot 206 WRC+ 03'37"1
5. Kenneth ErikssonŠkoda Octavia WRC+ 05'52"4
6. Markko MartinFord Focus WRC 02+ 06'34"2

II. Etapa (453,42km) 13. Července 2002

07:02SS 5 Kedong - Mai Mahiu73,93 kmvítěz RZS. Loeb118,3 km/h
09:06SS 6 Il Damat - Nailongilok74,57 kmzrušena komisařem FIA
10:54SS 7 Kedong - Ntulele106,37 kmvítěz RZR. Burns124,9 km/h
13:45SS 8 Kerrerie - Seyabei81,67 kmvítěz RZPanizzi131,1 km/h
15:34SS 9 Kedong - Mai Mahiu73,93 kmvítěz RZS. Loeb147,5 km/h

Ve druhém dějství rally Safari v páté rychlostní zkoušce dochází k drobnému konfliktu mezi vedoucím jezdcem průběžné klasifikace T. Mäkinenem a druhým C. McRaem. McRae se nejprve střetne s ptákem, který mu poškodí přední sklo u spolujezdce, potom dojede vedoucího Mäkinena, který má technické problémy se zadními tlumiči a několik kilometrů jede za ním. Pátou RZ vyhrává Loebl, do vedení průběžné klasifikace se dostává C. McRae. Celou situaci si oba aktéři vysvětlili v servisní zóně, kdy byla pro nepřízeň počasí zrušena 6. RZ. Mäkinen v 7. RZ jede jako k ohni, ale zdrží ho defekt pravého zadního kola, stejně jako C. Sainze. Přes drobné potíže vyhrává rychlostní zkoušku R. Burns, následovaný C. McRae a Rovanperou. Odstupuje i druhý jezdec Škody K. Eriksson, kterému v průběhu přejezdu do servisu praskla přední poloosa. Snažil se problém řešit, aby mohl dojet do servisu, ale snaha vyšla na prázdno. Smutné bylo, že na jezdce z nedalekého servisu se dívali mechanici. (Poznámka: Ti mohou pomoci, pouze po vjezdu do servisní zóny, jinak by byl jezdec diskvalifikován pro přijetí cizí pomoci). V průběžné klasifikaci vede McRae, druhý je H. Rovanpera, třetí C. Sainz, čtvrtý jede K. Eriksson, pátý M. Martin a na šestou pozici se propadl T. Mäkinen. Osmá RZ je pohromou. Po třiceti kilometrech končí T. Mäkinen, pro poškození levého předního kola. Nucen je zastavit i C. Sainz, s poškozenou olejovou pumpou, snaží se ji opravit, ale končí pro nulový tlak oleje. V závěru RZ odstupuje R. Burns, nejprve dojel po třech kolech do cíle RZ, ale pak zapadl do velké jámy a nepodařilo se mu auto vyprostit a nestihl tak časovou kontrolu. Paradoxem je, že to bylo skoro stejné jako u Erikssona, necelý kilometr před servisní zónou. Závěrečná 9. RZ druhé etapy znamená pouze posuny na jednotlivých postech. Perličkou by se mohla jevit dodatečná penalizace 11,30 M. Martina, který se tak propadl ze třetí průběžné pozice na pátou. Skvěle také jedou jezdci Citroenu, S. Loeb, T. Radström, stejně tak i G. Panizzi na Peugeotu. Dobře si vede i poslední zástupce Škody R. Kresta, který je průběžně sedmý, když v 9. RZ se dostal před Kankkunena.

Průběžné pořadí po první etapě II. Etapě

1. Colin McRaeFord Focus WRC 02Průměrná rychlost 121,9 km/h
2. Harri RovanperaPeugeot 206 WRC+ 02'26"2
3. Thomas RadströmCitroen Xsara WRC+ 13'18"2
4. Sebastien LoebCitroen Xsara WRC+ 16'50"9
5. Markko MartinFord Focus WRC 02+ 06'34"2
6. Gilles PanizziPeugeot 206 WRC+ 34'43"3

III. Etapa (273,42 km) 14. Července 2002

07:05SS 10Ntulele - Kedong106,56kmvítěz RZC. McRae129,2 km/h
08:58SS 11Nailongilok - Il Damat74,45 km vítěz RZG. Panizzi108,3 km/h
12:11SS 12Seyabei - Kerrerie81,84 kmvítěz RZS. Loeb131,9 km/h

Na start třetí etapy nastoupilo pouhých čtrnáct vozů startovního pole. Desátou RZ vyhrál C. McRae, a dal tím jasně najevo, že kráčí za vítězstvím v jubilejním 50. Ročníku Rally Safari. Druhý Rovanpera dojel s 45 vteřinovou ztrátou, třetí A. McRae se ztrátou jedné minuty a 27 vteřin. Většina šéfů vzhlíží ke svým týmovým trojkám, které mohou ještě bodovat v seriálu MS značek. Nejlépe je na tom Ford, který má v soutěži dva vozy, C. McRae (1) M. Martin (5), Peugeot sice také dva vozy, ale bodovat může jenom H. Rovanpera (2), G. Panizzi může bodovat do MS jezdců, Škoda má mladíka R. Krestu (7) pro něhož je to životní úspěch a ve hře jsou tři body, Hyundai spolehlivého "dojížďáka" J. Kankunena (8) 2 body dobrý, ztráta na Škodovku by nebyla tak veliká a konečně Mitsubishi statečného A. McRae (9) s jedním bodem. Nejhůře jsou na tom jezdci Citroenu, T. Radström (3) a S. Loeb (4) ti letos jeli sbírat zkušenosti, vedou si skvěle, ale bodovat mohou pouze do MS jezdců. Karty jsou rozdány, odstupy také a do konce 50. ročníku Rally Safari zbývají pouhé dvě RZ. Napětí je veliké, a jakákoliv zpráva o problémech vyvolává stav infarktu. V jedenácté RZ zkoušce, kterou vyhrává G. Panizzi, zaútočil M. Martin na čtvrtou pozici S. Loebla, a jde před něj v průběžném pořadí. Je to dáno i problémy S. Loebla, který na RZ zlomil tlumič! Problémy má A. McRae i Kankkunen. Jednotlivé odstupy jsou tak veliké, že nemohou zásadně nic změnit na pořadí. Malé drama přináší pouze souboj Loebla s Martinem o čtvrtou pozici. Loebl sice poslední 12. RZ vyhrává před Martinem o necelých 58 vteřin (57,9), ale v konečném součtu je o 20,1 vteřiny pátý. Nikdo z předních pozic neodstupuje, a pořadí je tedy konečné.

Pro své druhé vítězství si v letošním roce dojel Colin McRae a celkově stahuje náskok vedoucího M. Grönholma na sedm bodů. Spokojenost vládne asi ve všech týmech, je to po dlouhé době kdy kromě Subaru bodují všichni. Na životní úspěch dosáhl Roman Kresta, který získal pro škodovku cenné tři body.

Dvacet plakátů ze Safari rally najdete zde. >>>

50. Ročník SAFARI RALLY KENYA

Konečné pořadí jezdců

1. Colin McRaeFord Focus RS WRC 0210 bodůPrůměrná rychlost 120,7 km/h
2. Harri RovanperaPeugeot 206 WRC6 bodů+ 02'50"9
3. Thomas RadströmCitroen Xsara T4 WRC4 body+ 18'38"6
4. Markko MartinFord Focus RS WRC 023 body+ 21'28"0
5. Sebastien LoebCitroen Xsara T4 WRC2 body+ 21'48"1
6. Gilles PanizziPeugeot 206 WRC1 bod+ 34'41"0

50. Ročník SAFARI RALLY KENYA

Konečné pořadí týmů

1. Ford14 bodů(1+3. místo)
2. Peugeot6 bodů(2. místo)
3. Škoda3 body(4. místo)
4. Hyundai2 body(5. místo)
5. Mitsubishi1 bod(6. místo)

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Bývalého guvernéra Singera angažovali v Generali. Hledali respektovanou osobnost Bývalého guvernéra Singera angažovali v Generali. Hledali respektovanou osobnost

Bývalý guvernér České národní banky Miroslav Singer (48)…

Ceny u průmyslu loni klesly o 3,3 pct, dosud nejvíc. Je za tím cena ropy Ceny u průmyslu loni klesly o 3,3 pct, dosud nejvíc. Je za tím cena ropy

Ceny průmyslových výrobců se loni snížily dosud nejvíc,…

Naše plány narušila česká byrokracie, říká Steven Harman z Amazonu Naše plány narušila česká byrokracie, říká Steven Harman z Amazonu

Americký internetový gigant Amazon zaměstnává v Česku ve…

Nerovnost je větší než jindy. Osm boháčů má majetek jako polovina lidstva Nerovnost je větší než jindy. Osm boháčů má majetek jako polovina lidstva

Osm nejbohatších lidí vlastní stejný majetek jako chudší…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let

Na olympiádě v Mnichově překvapil v roce 1973 kromě…

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují? Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Tlumí náraz, usměrňuje naše tělo při nehodě, ale také nám…

 






 
Renault Mégane GrandCoupé Energy TCe 130 EDC – Nenechte se ošálit

TEST: Renault Mégane GrandCoupé – Nenechte se ošálit

Dnes 10:52

Krátce po představení karosářské verze kombi Grandtour přichází mégane s variantou GrandCoupé. Pod honosným názvem a atraktivními liniemi karoserie se však ukrývá čtyřdveřový sedan. Jde tak vlastně o nástupce modelu fluence.




Blesk.cz

„Popelka“ Eva Hrušková přiznala: Manželovi jsem oznámila rozchod!

„Popelka“ Eva Hrušková přiznala: Manželovi jsem…

Herečka Eva Hrušková (64) se proslavila díky roli Popelky. Nyní promluvila o krutém rozchodu, za kterým stál…

Turecký letoun se zřítil na vesnici. Nejméně 32 mrtvých, včetně dětí

Turecký letoun se zřítil na vesnici. Nejméně 32…

V Kyrgyzstánu se dnes ráno při pokusu o přistání v husté mlze zřítilo turecké nákladní letadlo. Zahynulo…

 

iSport.cz

Mrákoty, ošetřování, pak výhra. Počasí mě dostalo, řekla Plíšková

Mrákoty, ošetřování, pak výhra. Počasí mě dostalo,…

PŘÍMO Z MELBOURNE | V tom vedru na ni šly mrákoty, po druhém setu musela odejít z kurtu, pak jí lékař měřil…

SESTŘIHY: Výhru Liverpoolu odmítl Zlatan, City padlo, Chelsea vládne

SESTŘIHY: Výhru Liverpoolu odmítl Zlatan, City…

Nemít Ibru, nemají bod. Manchester United vybojoval ze šlágru 21. kola anglické Premier League proti Liverpoolu…

 

Reflex.cz

Historická majetková nerovnost: Osm miliardářů je stejně bohatých jako polovina lidstva

Historická majetková nerovnost: Osm miliardářů je…

Osm nejbohatších lidí vlastní stejný majetek jako chudší polovina světové populace, tedy 3,6 miliardy lidí.…

Vnitro, Orwell a nejasný cíl aneb Rizika Centra proti terorismu a hybridním hrozbám

Vnitro, Orwell a nejasný cíl aneb Rizika Centra…

Většina debat o vzniku Centra proti terorismu a hybridním hrozbám při ministerstvu vnitra byla tragicky…

 
 
reklama