SAFARI RALLY KENYA - průběh rally

SAFARI RALLY KENYA - průběh rally

 
 

Pro své druhé vítězství si v letošním roce dojel Colin McRae a celkově stahuje náskok vedoucího M. Grönholma na sedm bodů. Na životní úspěch dosáhl Roman Kresta, který získal pro škodovku cenné tři body

11.- 14. července 2002

8. Podnik 2002 FIA World Rally Championship for Drivers
8. Podnik 2002 FIA World Rally Championship for Manufacturers
5. Podnik 2002 FIA World Rally Championship of production Cars (sk. N)

I. Etapa (363,42km) 12. Července 2002

08.16 SS 1 Mai Mahiu -Kedong73,63 kmvítěz RZMäkinen120.1 km/h
10:25SS 2 Seyabei - Kerrerie81,84 kmvítěz RZC. McRae131.9 km/h
12:45SS 3 Nailongilok - Il Damat74,75 kmvítěz RZMäkinen101,0 km/h
14:50SS 4 Ntulele - Kedong106,56 kmvítěz RZC. McRae125,4 km/h

Tradiční překvapení v první RZ, provází jubilejní 50. Ročník Rally Safari. Po pár kilometrech odstupuje vedoucí lídr průběžného pořadí M. Grönholm s poruchou motoru. Ve vedení je T. Mäkinen na Subaru, na druhé pozici dojíždí jezdec týmu Citroen Thomas Radström, třetí je M. Martin na Fordu. Potíže kromě Fordu mají skoro všichni. U týmu Hyundai odstupuje F. Loix v první RZ s poruchou spojky, A. Schwarz má problémy s turbem a odstupuje ve druhé RZ pro poruchu alternátoru. Kankkunen hlásí potíže s tlumiči, stejné potíže má i Peugeot. Ve druhé RZ útočí C. McRae a dostává se na průběžnou druhou pozici za vedoucího T. Mäkinena. Třetí je K. Eriksson, čtvrtý jede C. Sainz pátý je H. Rovanpera, na šestém místě je druhý jezdec škody T. Gardemeister. Třetí RZ vyhrává T. Mäkinen, který zvyšuje náskok na druhého McRae téměř na 2,5 minuty. R. Burns zpomaluje na RZ pro únik oleje. T. Radström má velké problémy s podvozkem, dojíždí do servisní zóny po třech kolech a po opravě pokračuje dál v soutěži. F. Delecour odstupuje v cíli RZ s nefunkčním motorem. S. Loeb, je nucen přímo na RZ provizorně opravit poškozené tlumiče. Po problémech se spojkou, v první RZ odstupuje v průběhu 4. RZ P. Solberg tentokráte s vadnou elektronikou. Zhruba dvacet kilometrů před koncem čtvrté RZ končí T. Gardemeister, když poškodil závěs levého zadního kola. Velkou ztrátu nabral A. McRae, po střetu se skálou a poničil závěs kola. T. Mäkinen odráží atak jezdců Fordu C. McRae a C. Sainze, a přenocuje po první etapě na vedoucí pozici. Překvapením první dne je bezesporu umístění vozů Citroen, sedmé místo T. Radström a deváté místo S. Loebla. Špatně si nevede ani třetí jezdec týmu Škoda R. Kresta na 10. průběžné pozici.

Průběžné pořadí po první etapě I. Etapě

1. Tommi MäkinenSubaru Impreza WRCPrůměrná rychlost 117,3 km/h
2. Colin McRaeFord Focus WRC 02+ 00'16"1
3. Carlos SainzFord Focus WRC 02+ 02'54"8
4. Harri RovanperaPeugeot 206 WRC+ 03'37"1
5. Kenneth ErikssonŠkoda Octavia WRC+ 05'52"4
6. Markko MartinFord Focus WRC 02+ 06'34"2

II. Etapa (453,42km) 13. Července 2002

07:02SS 5 Kedong - Mai Mahiu73,93 kmvítěz RZS. Loeb118,3 km/h
09:06SS 6 Il Damat - Nailongilok74,57 kmzrušena komisařem FIA
10:54SS 7 Kedong - Ntulele106,37 kmvítěz RZR. Burns124,9 km/h
13:45SS 8 Kerrerie - Seyabei81,67 kmvítěz RZPanizzi131,1 km/h
15:34SS 9 Kedong - Mai Mahiu73,93 kmvítěz RZS. Loeb147,5 km/h

Ve druhém dějství rally Safari v páté rychlostní zkoušce dochází k drobnému konfliktu mezi vedoucím jezdcem průběžné klasifikace T. Mäkinenem a druhým C. McRaem. McRae se nejprve střetne s ptákem, který mu poškodí přední sklo u spolujezdce, potom dojede vedoucího Mäkinena, který má technické problémy se zadními tlumiči a několik kilometrů jede za ním. Pátou RZ vyhrává Loebl, do vedení průběžné klasifikace se dostává C. McRae. Celou situaci si oba aktéři vysvětlili v servisní zóně, kdy byla pro nepřízeň počasí zrušena 6. RZ. Mäkinen v 7. RZ jede jako k ohni, ale zdrží ho defekt pravého zadního kola, stejně jako C. Sainze. Přes drobné potíže vyhrává rychlostní zkoušku R. Burns, následovaný C. McRae a Rovanperou. Odstupuje i druhý jezdec Škody K. Eriksson, kterému v průběhu přejezdu do servisu praskla přední poloosa. Snažil se problém řešit, aby mohl dojet do servisu, ale snaha vyšla na prázdno. Smutné bylo, že na jezdce z nedalekého servisu se dívali mechanici. (Poznámka: Ti mohou pomoci, pouze po vjezdu do servisní zóny, jinak by byl jezdec diskvalifikován pro přijetí cizí pomoci). V průběžné klasifikaci vede McRae, druhý je H. Rovanpera, třetí C. Sainz, čtvrtý jede K. Eriksson, pátý M. Martin a na šestou pozici se propadl T. Mäkinen. Osmá RZ je pohromou. Po třiceti kilometrech končí T. Mäkinen, pro poškození levého předního kola. Nucen je zastavit i C. Sainz, s poškozenou olejovou pumpou, snaží se ji opravit, ale končí pro nulový tlak oleje. V závěru RZ odstupuje R. Burns, nejprve dojel po třech kolech do cíle RZ, ale pak zapadl do velké jámy a nepodařilo se mu auto vyprostit a nestihl tak časovou kontrolu. Paradoxem je, že to bylo skoro stejné jako u Erikssona, necelý kilometr před servisní zónou. Závěrečná 9. RZ druhé etapy znamená pouze posuny na jednotlivých postech. Perličkou by se mohla jevit dodatečná penalizace 11,30 M. Martina, který se tak propadl ze třetí průběžné pozice na pátou. Skvěle také jedou jezdci Citroenu, S. Loeb, T. Radström, stejně tak i G. Panizzi na Peugeotu. Dobře si vede i poslední zástupce Škody R. Kresta, který je průběžně sedmý, když v 9. RZ se dostal před Kankkunena.

Průběžné pořadí po první etapě II. Etapě

1. Colin McRaeFord Focus WRC 02Průměrná rychlost 121,9 km/h
2. Harri RovanperaPeugeot 206 WRC+ 02'26"2
3. Thomas RadströmCitroen Xsara WRC+ 13'18"2
4. Sebastien LoebCitroen Xsara WRC+ 16'50"9
5. Markko MartinFord Focus WRC 02+ 06'34"2
6. Gilles PanizziPeugeot 206 WRC+ 34'43"3

III. Etapa (273,42 km) 14. Července 2002

07:05SS 10Ntulele - Kedong106,56kmvítěz RZC. McRae129,2 km/h
08:58SS 11Nailongilok - Il Damat74,45 km vítěz RZG. Panizzi108,3 km/h
12:11SS 12Seyabei - Kerrerie81,84 kmvítěz RZS. Loeb131,9 km/h

Na start třetí etapy nastoupilo pouhých čtrnáct vozů startovního pole. Desátou RZ vyhrál C. McRae, a dal tím jasně najevo, že kráčí za vítězstvím v jubilejním 50. Ročníku Rally Safari. Druhý Rovanpera dojel s 45 vteřinovou ztrátou, třetí A. McRae se ztrátou jedné minuty a 27 vteřin. Většina šéfů vzhlíží ke svým týmovým trojkám, které mohou ještě bodovat v seriálu MS značek. Nejlépe je na tom Ford, který má v soutěži dva vozy, C. McRae (1) M. Martin (5), Peugeot sice také dva vozy, ale bodovat může jenom H. Rovanpera (2), G. Panizzi může bodovat do MS jezdců, Škoda má mladíka R. Krestu (7) pro něhož je to životní úspěch a ve hře jsou tři body, Hyundai spolehlivého "dojížďáka" J. Kankunena (8) 2 body dobrý, ztráta na Škodovku by nebyla tak veliká a konečně Mitsubishi statečného A. McRae (9) s jedním bodem. Nejhůře jsou na tom jezdci Citroenu, T. Radström (3) a S. Loeb (4) ti letos jeli sbírat zkušenosti, vedou si skvěle, ale bodovat mohou pouze do MS jezdců. Karty jsou rozdány, odstupy také a do konce 50. ročníku Rally Safari zbývají pouhé dvě RZ. Napětí je veliké, a jakákoliv zpráva o problémech vyvolává stav infarktu. V jedenácté RZ zkoušce, kterou vyhrává G. Panizzi, zaútočil M. Martin na čtvrtou pozici S. Loebla, a jde před něj v průběžném pořadí. Je to dáno i problémy S. Loebla, který na RZ zlomil tlumič! Problémy má A. McRae i Kankkunen. Jednotlivé odstupy jsou tak veliké, že nemohou zásadně nic změnit na pořadí. Malé drama přináší pouze souboj Loebla s Martinem o čtvrtou pozici. Loebl sice poslední 12. RZ vyhrává před Martinem o necelých 58 vteřin (57,9), ale v konečném součtu je o 20,1 vteřiny pátý. Nikdo z předních pozic neodstupuje, a pořadí je tedy konečné.

Pro své druhé vítězství si v letošním roce dojel Colin McRae a celkově stahuje náskok vedoucího M. Grönholma na sedm bodů. Spokojenost vládne asi ve všech týmech, je to po dlouhé době kdy kromě Subaru bodují všichni. Na životní úspěch dosáhl Roman Kresta, který získal pro škodovku cenné tři body.

Dvacet plakátů ze Safari rally najdete zde. >>>

50. Ročník SAFARI RALLY KENYA

Konečné pořadí jezdců

1. Colin McRaeFord Focus RS WRC 0210 bodůPrůměrná rychlost 120,7 km/h
2. Harri RovanperaPeugeot 206 WRC6 bodů+ 02'50"9
3. Thomas RadströmCitroen Xsara T4 WRC4 body+ 18'38"6
4. Markko MartinFord Focus RS WRC 023 body+ 21'28"0
5. Sebastien LoebCitroen Xsara T4 WRC2 body+ 21'48"1
6. Gilles PanizziPeugeot 206 WRC1 bod+ 34'41"0

50. Ročník SAFARI RALLY KENYA

Konečné pořadí týmů

1. Ford14 bodů(1+3. místo)
2. Peugeot6 bodů(2. místo)
3. Škoda3 body(4. místo)
4. Hyundai2 body(5. místo)
5. Mitsubishi1 bod(6. místo)

Spolupracujeme s TipCars.com
Britové zahájili evakuaci tisíců lidí z londýnských výškových budov Britové zahájili evakuaci tisíců lidí z londýnských výškových budov

Britské úřady zahájily preventivní evakuaci tisíců lidí z…

Jihokorejci otestovali balistickou raketu v reakci na rostoucí hrozbu z KLDR Jihokorejci otestovali balistickou raketu v reakci na rostoucí hrozbu z KLDR

Jižní Korea provedla zkoušku nové balistické střely…

Rekordní daňové příjmy Německa nahrávají i uprchlíkům Rekordní daňové příjmy Německa nahrávají i uprchlíkům

Německá vláda hodlá zvyšovat státní výdaje do roku 2021…

V Praze vznikne další luxusní klinika, poptávka po nadstandardních službách roste V Praze vznikne další luxusní klinika, poptávka po nadstandardních službách roste

Poptávka po zdravotnictví za příplatek roste. Kliniky pro…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad) Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad)

Tuzemské zastoupení Toyoty, která letos slaví dvacetileté…

První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky? První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky?

Novým jménem v nabídce modelů značky Volkswagen je…

 






 
Volvo LCP 2000 (1983): Jak Volvo předběhlo dobu o tři desítky let

Volvo LCP 2000 (1983): Jak Volvo předběhlo dobu o tři desítky let

Včera

Tříválcové turbodiesely na alternativní paliva, nízká hmotnost a vynikající aerodynamika. Ne, řeč není o současném voze, ale o studii Volva, která už spadá do veteránského věku...




Blesk.cz

Britové řekli, co udělají s Čechy po brexitu. Tuska to moc nenadchlo

Britové řekli, co udělají s Čechy po brexitu. Tuska…

Nový britský návrh na to, jak po brexitu zajistit práva občanů Evropské unie – tedy i Čechů – v Británii,…

Obraz na stole či na zdi, který reaguje na vaše doteky. Sony s Xperií Touch strčí do kapsy všechny asistenty

Obraz na stole či na zdi, který reaguje na vaše…

Sony postupně zavádí do prodeje svůj inovativní chytrý projektor Xperia Touch, a to i na evropském trhu. Je…

 

iSport.cz

Berdych nevyužil mečbol a znovu prohrál ve čtvrtfinále s Lópezem

Berdych nevyužil mečbol a znovu prohrál ve…

Český tenista Tomáš Berdych prohrál na turnaji v Londýně stejně jako minulý týden ve Stuttgartu ve čtvrtfinále s…

Zlín - Slovan Bratislava 2:1. Český tým vyhrál Superpohár po penaltách

Zlín - Slovan Bratislava 2:1. Český tým vyhrál…

Nevypadalo to s nimi dobře. Fotbalisté Zlína ještě pár minut před koncem prohrávali v premiérovém ročníku…

 

Reflex.cz

Nová aplikace vám ukáže krásná místa v ČR a ještě můžete vyhrát

Nová aplikace vám ukáže krásná místa v ČR a ještě…

Každý metr, který vystoupáte na některou z hor v české krajině, vás přiblíží k výhře v nové soutěži!

Když je ministr Chovanec takový machr, měl by konečně srovnat Českou poštu, která podvádí občany

Když je ministr Chovanec takový machr, měl by…

Předpokládám, že už to zažila většina lidí, kterým měl být někdy doručen balík. Jste doma, nikdo nezazvoní,…