Šéf italsko-americké automobilové skupiny Fiat Chrysler Automobiles Sergio Marchionne se snaží přimět investiční fondy a další potenciální spojence, aby mu pomohli přesvědčit konkurenta General Motors ke spojení obou podniků.
Fúze jakékoliv ze 3 amerických automobilek je těžce nepravděpodobná, podobně jako u třech největších japonských(Toyota, Nissan a Honda), popřípadě 3 největších německých výrobců luxusních automobilů z důvody rivality. Navíc by to přineslo velké sdílení a ještě větší unifikaci, což si nikdo z kupců jednotlivých automobilek nepřeje. Myslím, že v budoucnu se budou fúzovat Mitsubishi, Mazda a Suzuki s Číňany nebo Indy. PSA se už spojil s DongFengem a FCA je jeden velký otazník, ale jsem přesvědčen, že mohou ušetřit peníze a zvýšit zisk, jinak chápu, že nikdo z větších se s nimi moc nechce spojit. Jinak firmy jako BMW, Daimler AG, Honda, Ford, HK, RN, VW AG a Toyota jsou dost velké na samostatnost a maximálně si vypomohou nějakým společným projektem.
Mazda:
- je od osamostatnenia od fordu stale v zisku
- uzavrela strategicke partnerstvo s toyotou - nemusi vyvijat hybridy a vodik a moze sa sustredit na benziny a ciastocne diesel, ziadny dovod na fuziu nema...
Mitsubishi uz patri pod Mitsubishi Heavy Industries a napreduje na poli plug-in hybridov
Suzuki vyraba nad 3 miliony aut a patri im polovica indickeho trhu, navyse sa velmi popalili na "spolupraci" s VW a vdaka malym autam ich tak netlacia emisne limity...
Japonci sa nikomu dobrovolne prebrat nedaju, to skor europske automobilky ako volvo a ciastocne PSA.
Mitsubishi Motors je divize Mitshubishi, nevím co tady plantáš blbosti. Navíc ona vznikla v roce 1970 právě z Heavy Industries a dlouhodobě hledají partnera, dělali s PSA, teď něco s RN. Např. jinou divizi Mitshubishi Fuso koupil Daimler AG. Suzuki sice prodá hodně modelů, ale jsou to především malá auta, myslím si, že v budoucnu bude s někým spolupracovat. Mazdě se sice daří, ale celková čísla prodejů je řadí spíš mezi střední až menší automobilky. Spolupráce s Toyotou je něco ve stylu, my (Toyota) umíme skoro nejvíc a vy (Mazda) nám tak sotva něco přispějete s tím, co máte. Navíc pokud automobilky nejsou nějak úzce propojené, je jejich spolupráce velmi diskutabilní. Třeba Renault si s Mercedesem vyměnili pár modelů a převodovek, toť vše.
Zoufalec. Kdyby uměl řídit automobilový koncern stačily by mu čínské nebo indické prachy a nepotřeboval by Detroit ani jeho technologie za zadkem jak ukazuje JLR, Volvo.
Navíc zcela pragmaticky- severoamerické kmenové značky GM jsou historicky namířené proti chryslerovým, proč by měl GM v levé ruce Dodge a mlátil si s ním Chevyho v pravé jak kluk na písku? Dtto RAM vs Chevy a GMC. Jediné co by se mu mohlo hodit a líbit je Jeep a italské luxusní značky (Fero, Maseratti). Zbytek je rizikovější než investovat do Qorosu nebo Taty a nejpozději při příští krizi stejně padne, s fúzí nebo bez ní.
Ohledně detroitských technologií si nejsem tolik jist, Chrysler byl vždy průměr, hodně čerpal z Mercedesu, v poslední době se mu daří na poli atmosférických motorů a dejme tomu, že hlavně oproti GM umí diesely, s Fordem je to vyrovnané, jinak nic moc extra. Ale jak říkáš, celý koncern má podle mne zbytečně moc značek. Na druhou stranu FCA hraje první housle na poli užitkových automobilů. Nechápu pouze modelovou nabídku Fiatu a malý tah na bránu, co se týče masovosti.
Chrysler byl leaderem technoligí jen chvíli v 50. letech a pak počátkem 90. let c koncepcí Cab Forward.
Jinak vždy tahoun a leader v oblasti nových technologií bylo GM, to zavedlo do sériové produkce jako první na světě spousty věcí. Nejvíc toho bylo pod značkami Oldsmobile a Cadillac.
Je smutne ze sa nechal manazment GM dohnat k odkupovaniu vlastnych akcii. Je to velmi kratkozrake. "Investori" ho iba vyzmykaju ako citron a potom bublina splasne.
No ale z těchto důvodů to dělá prakticky každá firma, když svou firmu dám na burzu a využívám zdroje z kapitálového trhu k refinancování výroby nebo vývoje nebo obojího, tak se stávám závislým na vlastnících mých akcií, bondů etc. Když naopak ty akcie nebo bondy zpětně vykoupím, tak omezuji investorům jejich prostor k manipulací mé firmy protože ti pak vlastní jen drobky s kterými nic neovlivní. A GM nedělá v zásadě nic jiného, prostě vyplatí nějakého kverulanta/ty, který by mohl něco bojkotovat a je klid. To ovšem mohou dělat jen firmy v dobré kondici, naopak třeba zde diskutované FCA má vzhledem k obrovským dluhům zoufalý nedostatek zdrojů, musí vydávat IPO Ferrari a tím jej z části rozprodat na kapitálovém trhu a ze získaných zdrojů zalepit ty nejhorší díry v lodi. Ovšem cena za to je, že Ferrari se stane ovlivnitelná cizími investory. A protože Marchionne tuší, že výnos z IPO Ferrari bude jen slabý flastřík, kterým obrovské dluhy neumoří, tak hledá partnera, kterému by ten cely cirkus hodil kolem krku. No a Mary není úplně pitomá holka.
Myslim že JapanPower to napsal stručně a jasně. Mary určitě není pitomá ale investoři maj prostě líp rozdaný karty
Co se týká FCA tak fakt nevim. Skoro bych se přikláněl k pohledu kdojekdo dneska v 21:27
Jak mají investoři v GM rozdané karty je celkem jedno, právě proto je Mary vyplácí a tím omezuje jejich vliv a konsoliduje tak řízení GM. V takové situaci je to poslední co Mary potřebuje uvázat si na krk balvan jménem FCA s jeho dluhy, což by jí okamžitě znemožnilo pokračovat s touto konsolidaci (volné zdroje, které používá na odkup akcií GM by okamžitě zahučely v FCA)
FCA jde zcela opačnou cestou, dluží kam se podívá, peníze na vývoj nových modelů má silně omezené a tudíž hledá bohatého strýčka. Pokud ho nenajde, tak pokračování je celkem jasné, rozprodávání dalšího majetku, nakonec omezování aktivit i celých značek (jedna už zakukala, další minimálně dvě to mají silně nahnuté) a nakonec hořký konec.
Nieje prevda ze len firmy ktore su v dobrej kondicii si mozu dovolit skupovat vlastne akcie. Napr. McDonalds klesa uz nejake 4 mesiace a cim viac klesa tym viac svojich akcii skupuje aby obmedzil mnozstvo volne obchodovatelnych akcii a tym sa snazi zastabilizovat cenu. Menej akcii v obehu=vysia cena za akciu. Problem je v tom, ze sa to neda robit donekonecna. Ak raz nejaka firma preda viac ako 50% svojich akcii, potom nastava to co si opisal ty a cesta spat je tazka ale nie nemozna. Do niecoho podobneho nedavno tlacili "investori" aj Amazon, ale ten odmietol skupovat vlastne akcie, vsetok zisk investuje do dalsieho rastu a nebude vyplacat ziadne dividendy alebo iba symbolicke, lebo Amazon uvazuje dlhodobo ziaden pump up.
Jsou firmy, které mohou své akcie skupovat do nekonečna. Závisí to čistě na jejich finanční kondici a na volné hotovosti. Ten kdo má málo hotovosti, tak samozřejmě skoupí pár svých akcií a lehne, protože mu nezbude na výrobu ani vývoj. Existuje ale řada firem, které sedí na tak obrovské cash, že když se rozhodnou, že nemá smysl dál expandovat (protože např. v jejich oboru je v současnosti nasycený trh a celosvětová stagnace), tak si klidně mohou dovolit kompletní odkoupení svých akcií z burzy. Samozřejmě u firem, kde je možné expandovat je logičtější investovat do dalšího růstu. Ale zrovna automobilový průmysl je celosvětově už dost nasycené odvětví, řada trhů stagnuje, některé padají, řada jen mírně roste a tam chování třeba té Toyoty nebo GM dává smysl, protože omezují vliv investorů a na druhé straně přitom nemají problém s vývojem nových produktů a nebo zajišťováním dostatečného objemu produkce. Pokud by GM skupovalo akcie a všichni čekali jak na smilování na nový model Chevy a ten se oddaloval do nekonečna jako třeba oživení Alfy v rámci FCA, nebo by čekací doby na nějaké modely neúměrně rostly, protože by nebyli schopni financovat dostatečnou výrobní kapacitu, tak pak bych řekl, že skupování vlastních akcií nemá moc logiku, ale za současné situace v něm nevidím žádný problém, nové modely frčí a výroba stíhá poptávce.
Ako pise "Hammunasakra " samotne odkupenie vlastnych akcii sa neda hodnotit ani pozitivne ani negativne. Vzdy je tu otazka preco to firma robi. Par investicnych fondov sa dohodne ze ziskaju kontrolny balik a potom urobia tzv. "pump up". Potom tie peniaze chybaju na vyvoj a inovacie.
Ale tady se nebavíme obecně, ale o konkrétním případu, o GM. A tam odkup vidím jako pozitivní krok, který pomůže konsolidovat a zjednodušit řízení firmy a to v situaci, kdy firma vydělává a rostou jí prodeje takže jí zpětný odkup nijak nepoškozuje.
Kúpiť jednu z najväčších amerických automobiliek za "pár drobných" aj to nie svojich ti nepríde ako majsterštyk? >:D
Fiat má v Európe niekoľko modelov rady 500 a pribudnú ďalšie. Nedávno predstavili ďalšiu vetvu z Turecka kde sa počítajú 3 karosárske varianty. O pár dní sa predstaví reštartovaná Alfa a správy vyzerajú nádejne. Lancia v pr+eli uznávam, ale chýba niekomu? Posledná ikona bola snáď Delta z 90 rokov a Thema s motorom od Ferarri.
A ak sme práve u Ferarri, to predáva dosť, dokonca obmedzuje výrobu kvôli exkluzivite a nechá si za to krásne zaplatiť. Podobne Maseratti vystrčilo rožky a začína zbierať ovocie. Tak o čom sa bavíme?
Pokiaľ si dobre pamätám, tak pri prvých správach o možných fúziách a hľadaní partnerov pre FCA sa spomínalo, že Machione hľadá partnera pre spoločný vývoj a výrobu vozidie l s alternatívnym pohonom, v ktorých vidí budúcnosť. Rozumejme vodík, elektrina, možno hybridy kde nemajú v portfóliu v podstate nič, až na zopár úžitkových hybridov a sériových CNG. Mám čím ďalej tým väčší pocit, že celá správa je len čírou špekuláciou postavená na nejakom výroku vytrhnutom z kontextu.
Lancia opravdu nemá význam, Chrysler bych ponechal a měl by spolupracovat s Alfou. Do Evropy by klidně mohli přitáhnout víc pentastárů a dalších velkoobjemových motorů, protože jak je vidět u Freemontu, pokud se cena drží dole, tak lidi nezajímá jestli to žere 8 nebo 10.
Nebýt Cerberusu, měli by kulový a ne Pentastar, mimochdem i ten je proti motoru GM 3,6 těžce zastaralý.
Jednak má GM vyšší výkon, jednak má přímý vstřik a jednak má i twin turbo verzi. Chrysler nemá nic, seká už 6 let to, co vymyslel Mercedes a dotáhl Cerberus >:D >:D >:D
Fiat bol pred Sergiom klinicky mrtvy, ano, nemaju peniaze, a nie, fuzovat s nimi nikto nechce, ale co spravil Sergio take zle?
- zachranil fiat pred krachom
- spravil obchod storocia s chryslerom
- zniekolkonasobil produkciu ziskoveho maserati
- 500-kove odvary, pardon, fiat, sa napriek vsetkemu predavaju so celkom dobre a so ziskom, na rozdiel od punta, brava a pod.
- prestahoval sidlo z nepolepsitelneho Talianska
- lancia? davno po smrti, sami nostalgici, ziadni zakaznici
- alfu ozivuje
EU???
Na tu sa mozu v FCA z vysoka vykaslat, zisky sa tvoria v USA, Cine, treba sa tlacit do Indie a rozvijajucich sa krajin. Tu v EU su karty davno rozdane - aj tak kazdy tuzi po skode, vw, pripadne audi a fiat kazdy vidi ako odpad, myslenie ludi nezmenis za par rokov... A najlepsie v nafte a kombi...
Ked pojde Ukrajina do NATO, ktore riadi USA, Amici si okamzite postavia na ruskych hraniciach vojenske zakladne, z Ciech ste ich poslali kade lahsie, tak to skusaju na Ukrajine. Nech si len pekne amici zostanu doma...
Kdyby ryby. Ukrajina se do NATO ani EU nedostane a viz to co následovalo po Obamově setkání s Putinem v Praze [odkaz]
Kdo pochyboval dík obsazenejm územim cizích států už ví že to dobrym to Ruskem bohužel fakt nejde ale pro Ukrajinu už je pozdě [odkaz]
když Serjožu vyhodili dveřma a von tam leze znovu oknem >:D >:D >:D
Jinak Imofa, Dojáček a spol už maj v systému akci na výměnu airbagů Takata, to se prohnou hoši, nebot 300C, magnumů a Chargerů tu jezdí hafo, a ještě se to týká i RAMek >:D
A k jejich smůle se svolávačka vztahuje i na všechny auta z individuálních dovozů....tedy na i auta dovzená z USA a kanady
Kdyby FCA ovládlo GM jak nebohej Chrysler, to už by byl Ford jediná poslední Americká značka v rukách američanů? Bože to by se tam muselo lidí obracet v hrobě, když si člověk vzpomene na největší slávu amerických automobilek a kdy tam byl dvojnásobnej počet samotnejch značek. Dneska je to parodie jako celej automovilovej trh. Všechno jsou buď obrovský koncerny, kde nikdo neví kdo v tom má kolik peněz každej spolupracuje s každým a nebo to patří Číňanům / Indům ...
Spíš by to bylo naopak, nebo určitě. Jak jinak by mohl finančně ovládnout FCA GM, když je na tom FCA hůře. Jinak stejně GM na tom taky není nejlépe ve smyslu průhlednosti financí.
stačí se kouknou na opravdové dluhy FCA, které jsou oproti jiným naprosto zanedbatelné, viz jejich web.
Nicméně FCA je hlavně soukromá firma a její největší akcionář má peněz i přístup k nim vyjímečně výborný, spravuje mj. soukromý kapitál, o jehož nekonečnosti se může třeba GM jen zdát. .....tudíž kecy a jen kecy o nějakém nedostatku peněz....
se musi v centrále Sergio a celá FCA řezat smíchy..... podstata jsou tedy jen úspořené peníze
např.....cca 20% VW vlastní stát Katar, cca 20% Peugeotu vlastní Číňan...a co je lepší či horší....
Pokud maj peníze, proč je neinvestují? Proč nedělaj nové modely, motory, proč nemodernizují, proč odkládají premiéry nových aut a proč jim vše trvá 100 let?
Tady ti něco nehraje, moloděc >:D >:D >:D
Alfa Rome nic, Chrysler žádný další model navíc za 6 let, dodge od počátku roku meziroční pokles prodejů 25% každý měsíc....v jižní americe jim prodeje letí dolů raketovým způsobem, v číně zaspali....
V evropě v podstatě mimo malé vozy a užitkáče vyklidili pole.