Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéf skupiny Fiat Chrysler chce přimět GM k megafúzi

redakce AUTO.CZ
Diskuze (46)
Šéf italsko-americké automobilové skupiny Fiat Chrysler Automobiles Sergio Marchionne se snaží přimět investiční fondy a další potenciální spojence, aby mu pomohli přesvědčit konkurenta General Motors ke spojení obou podniků.

Marchionneho podle listu The Wall Street Journal (WSJ) k tomuto postupu povzbudil nedávný úspěch skupiny investorů GM, která největší americkou automobilku přiměla k rozsáhlému odkupu jejích vlastních akcií.

V médiích se již dříve objevily zprávy, že Marchionne v březnu kvůli plánu fúze požádal šéfku GM Mary Barraovou o schůzku. Marchionne podle listu The New York Times v e-mailu podrobně načrtl, jaké úspory by spojení podniků přineslo. Myšlenka fúze však údajně nikoho z vedení GM nezaujala a žádost o setkání byla obratem kategoricky odmítnuta.

Barraová před valnou hromadou akcionářů uvedla, že automobilka GM si nepotřebuje fúzí s konkurentem Fiat Chrysler zajišťovat úspory plynoucí z většího objemu produkce. Potvrdila, že Marchionne ji v minulosti poslal e-mail navrhující spojení podniků, vedení GM však podle ní takovouto možnost zavrhlo.

Marchionne, který řídí sedmého největšího výrobce automobilů na světě, uvažuje o megafúzi s jinou velkou firmou, aby eliminoval slabiny svého podniku. Fiat Chrysler je zatížen jedním z nejvyšších dluhů v automobilovém průmyslu a jeho evropská divize jenom stěží dosahuje zisku. Skupina vznikla v loňském roce spojením automobilky Fiat s partnerem Chrysler.

Koncem letošního května Marchionne prohlásil, že do tří let se ve světovém automobilovém průmyslu rozhodně uskuteční další velká fúze. Neupřesnil však, zda takové spojení bude zahrnovat i jeho skupinu.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (46)
Avatar - Barrichello
12. 6. 2015 08:47
Re: Fiat na tom musí být hodně špatně
Asi Mary >:D
Avatar - Barrichello
12. 6. 2015 08:47
Re: kecy a jen kecy
Pokud maj peníze, proč je neinvestují? Proč nedělaj nové modely, motory, proč nemodernizují, proč odkládají premiéry nových aut a proč jim vše trvá 100 let?

Tady ti něco nehraje, moloděc >:D >:D >:D

Alfa Rome nic, Chrysler žádný další model navíc za 6 let, dodge od počátku roku meziroční pokles prodejů 25% každý měsíc....v jižní americe jim prodeje letí dolů raketovým způsobem, v číně zaspali....
V evropě v podstatě mimo malé vozy a užitkáče vyklidili pole.

Samá pozitiva vid....

>:-[] >:-[]
Avatar - Ham.
12. 6. 2015 00:40
Re: Spaghetti western
Ale tady se nebavíme obecně, ale o konkrétním případu, o GM. A tam odkup vidím jako pozitivní krok, který pomůže konsolidovat a zjednodušit řízení firmy a to v situaci, kdy firma vydělává a rostou jí prodeje takže jí zpětný odkup nijak nepoškozuje.

Avatar - Ham.
12. 6. 2015 00:15
Re: Spaghetti western
Nápodobně.
Avatar - Ham.
12. 6. 2015 00:11
Re: Spaghetti western
Jsou firmy, které mohou své akcie skupovat do nekonečna. Závisí to čistě na jejich finanční kondici a na volné hotovosti. Ten kdo má málo hotovosti, tak samozřejmě skoupí pár svých akcií a lehne, protože mu nezbude na výrobu ani vývoj. Existuje ale řada firem, které sedí na tak obrovské cash, že když se rozhodnou, že nemá smysl dál expandovat (protože např. v jejich oboru je v současnosti nasycený trh a celosvětová stagnace), tak si klidně mohou dovolit kompletní odkoupení svých akcií z burzy. Samozřejmě u firem, kde je možné expandovat je logičtější investovat do dalšího růstu. Ale zrovna automobilový průmysl je celosvětově už dost nasycené odvětví, řada trhů stagnuje, některé padají, řada jen mírně roste a tam chování třeba té Toyoty nebo GM dává smysl, protože omezují vliv investorů a na druhé straně přitom nemají problém s vývojem nových produktů a nebo zajišťováním dostatečného objemu produkce. Pokud by GM skupovalo akcie a všichni čekali jak na smilování na nový model Chevy a ten se oddaloval do nekonečna jako třeba oživení Alfy v rámci FCA, nebo by čekací doby na nějaké modely neúměrně rostly, protože by nebyli schopni financovat dostatečnou výrobní kapacitu, tak pak bych řekl, že skupování vlastních akcií nemá moc logiku, ale za současné situace v něm nevidím žádný problém, nové modely frčí a výroba stíhá poptávce.