že zkoušeli i dvoumotorový Wartburg 353 4x4, nevím ale, kolik kusů jich existovalo, ani kolik se jich dochovalo. Jeden má snad být v Eisenachu v Muzeu AWE. [odkaz] , [odkaz]
Údajně vážil 900kg, dohromady, tedy v součtu, měl 220 koní (162kW) a motory byly osazeny českými karburátory Jikov.
ten kousek z muzea před lety ukradli...vloupali se do muzea...auto přestříkali barvou ve spreji a odjeli...zůstaly po nich jen ty spreje :-) Netuším ale jestli to byl fabrickej počin,nebo nějakýho soukromníka..auto se totiž loni našlo..díky tomu,že ten co to konstruoval si poznal "svoji práci"
Tady se o tom píše jako o extravagantních pokusech. No a dnes rveme dva více motorů do celé řady aut, jeden spalovací a zbytek elektrický, k tomu kopec baterek a tváříme se, že jde o vývoj. Teda podsouvají nám to ekofašisté.
Jen bych upozornil, že v případě dvou nezávislých motorů (tj. pokud nemají své hřídele nijak spojeny) jejich točivé momenty nelze sčítat a je potřeba je uvádět zvlášť. Takže například součtová hodnota 359 Nm uvedená u Mercedes-Benz A 38 AMG W168 je zcela irelevantní
Je to podobný nesmysl jako kdybychom chtěli třeba tvrdit že když je jedno kolo nafoukané na 2 bary a druhé na 2,5 barů tak že dohromady je v nich tlak 4,5 bar.
pri dvojmotorovych monstrach napadol najprv hadam najznamejsi kamion DAF pre DeRoya na Pariz-Dakar, s ktorym na rovinatej pusti nalozil aj Vattanenovi. :-) ale ak mal byt clanok len o osobnych autach, tak uz mlcim :-)