Silniční formule BAC Mono čeká na většího sourozence
Briggs Automotive Company Ltd. byla založena v roce 2009 v Liverpoolu a o dva roky později představila svůj prozatím jediný model, jímž je jednomístný sportovní stroj BAC Mono.
V loňském roce se na Festivalu rychlosti v Goodwoodu tento vůz představil v modernizovaném provedení s novým motorem o objemu 2,5 litru a výkonu 227 kW (309 k) a na podzim bylo uvedeno speciální provedení BAC Mono Marine Edition.
Radikální stroj si i přes pouze jednomístný kokpit a extrémní ceny od 125.000 britských liber (zhruba 4.375.000 Kč) nemůže stěžovat na nezájem ze strany zákazníků, což v rozhovoru pro britský Autocar uvedl Neil Briggs, jeden ze zakladatelů automobilky a zároveň šéf vývoje.
Podle jeho slov nyní musí BAC zvýšit svou produkci ze dvou až tří vozů týdně na minimálně čtyři a v lepším případě ještě více. Cílem je zvýšit počet zaměstnanců a dosáhnout roční produkce kolem stovky vozů, což se pozitivně projeví na zkrácení čekací lhůty, pohybující se v současnosti kolem jednoho roku.
Pokud se podaří tohoto cíle dosáhnout, pak má být britská firma schopná, díky zisku z prodeje většího počtu monopostů Mono v kratším časovém úseku, financovat vývoj a následně produkci druhého modelu, který jej v nabídce nenahradí ale doplní.
Neil Briggs prozatím jen zmínil jisté možnosti a uvedl, že na zcela nový model značky BAC si pár let počkáme. Novinka má jít podobnou cestou jako Mono, což má znamenat kompaktní rozměry, nízkou hmotnost, moderní materiály a konstrukci vozu silně ovlivněnou závodními monoposty.
Zároveň naznačil, že je zvažováno provedení s uzavřeným prostor pro tříčlennou posádku, usazenou podobně jako v McLarenu F1, což znamená, že řidič bude stále v ose vozu, zatímco sedadla pro spolujezdce budou po stranách a posunuta mírně vzad.