Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda soukromníkům nabídne pronájem aut formou operativního leasingu

Pronájem aut bude fungovat na bázi operativního leasingu. V součinnosti s tím se chce značka podílet na snížení průměrného stáří českého vozového parku.
Zpět na článek
14. 5. 2014 14:57
14. 5. 2014 15:11
14. 5. 2014 16:02
14. 5. 2014 15:13
14. 5. 2014 15:17
14. 5. 2014 15:33
14. 5. 2014 16:12
14. 5. 2014 16:50
14. 5. 2014 18:39
14. 5. 2014 15:45
14. 5. 2014 16:04
14. 5. 2014 17:48
14. 5. 2014 15:16
14. 5. 2014 16:17
14. 5. 2014 16:31
14. 5. 2014 16:47
14. 5. 2014 15:17
14. 5. 2014 16:55
15. 5. 2014 09:53
16. 5. 2014 07:28
14. 5. 2014 15:22
14. 5. 2014 15:34
14. 5. 2014 15:56
14. 5. 2014 16:02
14. 5. 2014 19:17
14. 5. 2014 16:24
15. 5. 2014 13:00
14. 5. 2014 16:57
14. 5. 2014 17:22
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
14. 5. 2014 21:28
14. 5. 2014 22:33
15. 5. 2014 12:03
15. 5. 2014 12:20
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
15. 5. 2014 12:24
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
14. 5. 2014 14:57
škoda plus
je dobrá blbost. Já tam kupoval auto 2x a vždy to bylo hodně výhodné. Já tam takhle kupoval půl roku starý roomster, který měl katalogovku asi 420 tis. za 245 tis s najetými asi 7 tis. km. záruka pokračovala, dalo se ještě odečíst dph. není to špatné.

ale jakožto pronájmu teda moc nerozumím. platit za něco, co mi pak nebude říkat pane, nic moc. Aspoň teda ti, co měli ty operativní leasingy, tak pak ten odkup po jejich skončení mi nějak výhodný nepřišel, ale to už záleží asi na konkrétní leasingovce...ale tomu nerozumím.
Rozbalit vlákno
20
Avatar - rohYpnol
14. 5. 2014 15:02
Re: škoda plus
operativní leasing je podle mě vhodný pro ty, co auta "točí" a najedou třeba 50 tis. km/rok a auto stejně kupují na 3 roky a pak ví, že půjdou pro nový. Operativní leasing znamená 0 starostí, prostě jen jezdíš. Tohle využití je ale typické právě pro firmy, pro soukromé osoby nevím, čím bude atraktivní.
14. 5. 2014 15:06
Re: škoda plus
jo to máš pravdu. Ono to totiž pak ani pro tu firmu není výhodné si ho z toho leasingu přenést do vlastního majetku. Ten operativák je dělaný tak, že doleasovat a vzít jiné.

Na druhou stranu, zase taková nulová starost to není. Já vím, jen jakej vopruz je, když přezouvám nějaké auto, které spadá pod operativní leasing a chtějí nové pneumatiky, nejdřív to musí schválit leasingovka a ta určí jestli má firma podle jejich nějakého zařazení nárok na segment budget, střed nebo premii...což by se mě jakožto uživateli nelíbilo.
Na druhou stranu věřím, že těm firmám je to úplně jedno.
14. 5. 2014 15:11
Re: škoda plus
Záleží na smlouvě. Pokud má někdo uzavřenou kalkulaci, tak je jí pak omezený.
14. 5. 2014 16:02
Re: škoda plus
Myslim, ze firmy z toho maji danove vyhody v porovnani s klasickym lizingem.
Avatar - fOE
14. 5. 2014 15:13
Re: škoda plus
Atraktivni je tim ze zvlast u drazsich vozu se muze na splatkach vysledna cena rovnat nebo velice blizit ztrate ceny kterou by nesl majitel pri porizeni tak jako tak, navic u operativniho leasingu jsou v Nemecku uroky casto blizke jednomu procentu. K tomu jezdit vicemene bez starosti. Vyhody to ma, jde jen o to jakou urokovou politiku nastavi skoda a jestli ta ktera konkretni nabidka nekoho presvedci. V CR bych osobne tipnul ze spis ne, precijen tam si soukrome osoby auta kupuji obycejne na dyl nez 2-3 roky.
14. 5. 2014 15:17
Re: škoda plus
Tak si spočítej, jaký máš roční pokles hodnoty u fungovky a pak se koukni, kolik tě stojí roční pronájem. Těžké počty?
14. 5. 2014 15:25
Re: škoda plus
jenže to jednou skončí a ty platíš za něco, co ti nebude říkat pane. Já neříkám, že funglovka je dobrý kauf, to rozhodně není, ale nechápu pak při tom pronájmu tu přemrštěnou cenu odkupu...
14. 5. 2014 15:33
Re: škoda plus
Jednoduše řečeno, operativní leasing je určený pro kratší doby nájmu (u aut řekněme do 5 let) bez následného odkupu. Pokud chceš auto na delší dobu, nebo ho chceš odkoupit, není to pravděpodobně nástroj pro tebe.
14. 5. 2014 15:45
Re: škoda plus
Vezmeš auto na operák, jezdíš 5 let a platíš jenom to co projezdíš, o zbytek se stará servis/značka. Po pěti letech s ním skončíš a vezmeš si další/jiný/nový. Pro mě je to použitelná představa.
14. 5. 2014 15:55
Re: škoda plus
Já proti tomu nic nemám, já jen, že prostě mluvím ze zkušenosti. Měl jsem jednoho zákazníka, firmu, která měla všechny auta v pronájmu. Všechno bylo OK, platili, všechno dobrý, pak nejednou přišla krize, zákazky se stenčili a oni to nezvládali platit, no tak jim prostě auta vzali, jenže tím pádem nemohli uspkojova samozřejmě své zákazníky a firma šla do háje. Přitom když jsem pak mluvil s tím majitelem, tak říkal, že by tu krizi ustál, museli by se uskromnit, ale aspoň by ta firma se udržela, protože by pořád mohla obsluhovat své zákazníky, takhle došlo prakticky k tomu, že pekařovi zabavili pec, kterou měl v pronájmu.

A o tom to prostě je. Já nechápu, že se všechno v naší společnosti dělá na dluh, nebo půjčku, nebo pronájem. Pak se všichni diví, že nemají peníze a že je usmrcují splátky. vemte si, o kolik se přeplatí leasing, to jsou desetitisíce, které zatěžují toho, kdo splácí a ty peníze by mohl použít jinde. Já si pamatuju, když si v roce 98 táta koupil octavii, tak když to splacení leasingu spočítal, tak ji přeplatil o 110 tis. kč. no to je teda sakra hodně.

jak říkám, firmy, které nalítají mraky km mají samozřejmě operativáky výhodné, ale pro normálního člověka, to je podle mě blbost. na druhou stranu nejvíc na tom pak vydělá ten, který si koupí to auto po tom roce přes to škoda plus, protože ten na tom tratit z dlouhodobého hlediska nebude.
Avatar - grifith
14. 5. 2014 16:09
Re: škoda plus
Leasing či úvěr nemusí nutně znamenat jen samá negativa a problémy. Samozřejmě je třeba umět počítat a používat selský rozum.
14. 5. 2014 16:12
Re: škoda plus
K tomu "na dluh", to máš těžké. Buď několik let šetříš a pak tě dluhy nemusí trápit, ale nemůžeš profitovat z věci, na kterou šetříš. Nebo si půjčíš, užívaš benefity věci, na kterou sis půjčil a vyděláš i na to, co vlastně přeplatíš. Já třeba moc neuznávám, že si někdo půjčí na dovolenou, na televizi nebo něco do výplaty. Když si ale půjčíš na barák, auto, rozjezd firmy, tak to chápu.
14. 5. 2014 16:50
Re: škoda plus
Je to tak.
Vsetci pozeraju na to, ako si lizing daju do nakladov a navzajom sa presviedcaju, ze ake je to super. To, ze treba na to zarobit, tak to uz nejako bude. A ruky si madlia automobilky, banky a lizingovky. ;-)
14. 5. 2014 18:39
Re: škoda plus
Že někteří lidé neumí s nástroji zacházet (a dokonce se s nimi zvládnou zmrzačit), neznamená, že jsou k ničemu. Jaké má firma alternativy? Zaplatit to ze svého, kdy si váže kapitál a musí se o majetek starat. Nebo to pořídit na úvěr, ale když nemá na operativní leasing, není důvod věřit, že by měl na splácení úvěru. To samé platí pro finanční leasing.

Samozřejmě, pokud ti vozový park patří, máš možnost peníze strčit jinam a obnovu odložit. Ale to na něj musíš v první řadě vydělat. Nejsem zastánce života na dluh. Ale to neznamená, že musí být nevýhodný. Jen musíš vědět, co děláš. Firmu položíš i bez půjček. Úroky se různí a člověk nesmí zapomínat na pojištění.
14. 5. 2014 15:45
Re: škoda plus
Jak píše MT, točíš-li z nějakého důvodu auta třeba co 3 roky, je operativní leasing výhodný. Za tuto dobu zaplatíš zhruba stejně, jako je pokles jeho ceny. Chceš-li auto koupit, 6 let v něm jezdit a pak ho darovat děckám, pak tě operační leasing nemusí trápit.
14. 5. 2014 15:48
Re: škoda plus
No hlavně je výhodný v tom, že nemusíš mít ty prachy pokupě hned a všechny, to je jasný, a pak že tě nemusí trápit servis, gumy atd. O to všechno se * dealer.

Otázkou však je, kolik delaerů Škoda na tototo bude ochotno přistoupit. Všichni? Nebo jen vybraní?
14. 5. 2014 15:59
Re: škoda plus
no hlavně mezi těmi dealery škoda je obrovská válka, který není spravedlivá. Obzvlášť tady v Praze je mezi ostatními dealery škoda název Auto Jarov sprosté slovo, protože ti díky velikosti si dovolí k boleslavi to, co ostatní nemohou. Ale to už je podle starého dobrého přísloví. Půjčíš si od banky milion, nesplatíš ho, máš problém. Půjčíš li si ale těch milionů 100 a nesplácíš je, má problém banka. Takže tak je to i mezi těmi dealery, že si jsou někteří rovnější.
Avatar - fOE
14. 5. 2014 16:04
Re: škoda plus
Tak to ale bylo vzdycky a ve vsem, silnejsi pes... zname to >:D
14. 5. 2014 17:48
Re: škoda plus
A já jsem si myslel, že si ojeté Škodovky drží cenu. :-)
Avatar - rohYpnol
14. 5. 2014 14:58
Příliš laciné gesto
Proč na rovinu neřeknou, že chtějí "prodat" víc vozů, oslovit více lidí a mít větší zisk? Proč se to schovává za snahu "pomoct" českému trhu?

Český trh má jediný problém a tím je nedostatečná kupní síla, nic víc za tím není. Když člověk nemá na nové, nemá na leasing, nemá na úvěr, pak nemá ani na operativní leasing. Nebo snad někdo má pocit, že se ze ŠkoFINu stane charita?

Je určitě dobře, že tu takováto alternativa bude, ale nemám rád, když se falešně vydávají věci za morální cíle a hodnoty ;-\ 8-s
Rozbalit vlákno
5
14. 5. 2014 15:04
Re: Příliš laciné gesto
to máš pravdu, ale je to v nějakém oboru jinak? Nebo i z lidského hlediska, myslíš, že se to někde myslí s lidmi dobře?

Podívej třeba na takovou ukrajinu, EU a USA všude hlásá, jak je potřeba lidem tam pomoci a přitom jejich primární cíl je další trh a hlavně velký prachy. o lidi tam jde až v tom posledním případě....vím, že to je divoké přirovnání, ale je to to stejné. O lidi a o nějakou pomoc jde vždycky až na tom posledním místě....
14. 5. 2014 15:12
Re: Příliš laciné gesto
Třeba v USA se pobízí prodej tím, že auto máte s úrokem kolem 2% a ne 10% a více jak v EU.
Avatar - fOE
14. 5. 2014 15:14
Re: Příliš laciné gesto
2% na leasing nebo financovani?
14. 5. 2014 22:34
Re: Příliš laciné gesto
V eurozone urcite nie je urok na uver na auto 10%.
Avatar - rohYpnol
14. 5. 2014 17:10
Re: Příliš laciné gesto
nemyslím. I charita je velmi často jen pouhý business ;-\
Avatar - fOE
14. 5. 2014 15:16
OT
RS v teto barve a s cernou maskou jak je na titulce je za me nejhezci mozna konfigurace, ikdyz osobne bych nevolil combi. :yes:
Rozbalit vlákno
3
14. 5. 2014 16:17
Re: OT
Myslíš kastle v barvě "šedá-beton"? >:D mě to přijde dost bez nápadu, leda by to barevně ozvláštnily třeba kola :-)
Avatar - fOE
14. 5. 2014 16:31
Re: OT
Myslim v barve "zakladovka, hlavni nastrik zapomeli" >:D
Fakt se mi libi, to ze kazda RS "musi" byt zakonite modra mi uz leze krkem. Takto barevnych aut obecne moc neni, coz povazuju za velke plus a nazivo vypada jeste lip. Pravda, nebude to pro kazdeho.
14. 5. 2014 16:47
Re: OT
Jo, taky se mi pohledovej beton líbí ze všech barev na Oktě nejvíc. :-)
14. 5. 2014 15:17
bohuzel
znam ceny pronajmu zamestnancum Skody a tak me 5k za Rapid rozesmala az se me malem podvrklo vsech 10 kolecek na zidli, a dalsi uzasne info prislo hned pote ze bude zalezet jeste na variante poskytovanych sluzeb >:D

aneb kup si to jeste draz nez muzes :-) jiz se tesim na ty srovnani s cenikama az to bude realne na trhu a pujde udelat kalkulace, to budou panecku prekvapeni jak zas nekoho ve Skodovce napadlo z lidi vytahnout vic penez :-)
Rozbalit vlákno
3
14. 5. 2014 16:55
Re: bohuzel
Už tím, že to bude dělat škofin je jasný, že to moc lidový nebude. Stačilo mi vidět ceny jejich leasingů. Těch 5000 za rapid je jasně za htp v sociálů a 6 za oktávku taky holobyt a nejslabší motor.
Firmě se to vyplatí, protože si splátky operativního leasingu dá do nákladů. Pro soukromníky to vidím jen v tom, že si člověk může každý rok měnit auto, třeba jen barvu a motor. Když na to má ty přebytečný prachy v rozpočtu, tak proč ne? Jeden rok jezdím oktávkou a řeknu si...hmm příští rok bych zkusil superba. OK.
Taky když si vezmeš, že někteří lidi splácí úvěr na auto 7 let - za tu dobu se ti brutálně změní technologie, všechno. Po sedmi letech máš sice svoje, ale morálně zastaralý auto a značně ojetý + dal jsi za to strašný prachy. Jo, je to tvoje, ale můžeš si teď začít šetřit na blízké opravy.

Má to svoje pro i proti, ale ty ceny budou brutál.

Mohl bys nastínit? Kolik třeba vyjde taková klasika - Octa 1,6TDI, ambi(ente/tion) v kombíku na těch splátkách?
15. 5. 2014 09:53
Re: bohuzel
jen nastinim ze 50-60% je tak +- toho co tu cteme, u vcelku ne spatne vybavenem Superbu jsem tam zahledl na zacatku cislovku 8 (tusim Ambition s 2 litrem v dieselu) bohuzel Superb byla jedina kara ktera me zajimala, takze jsem koukal jen na jeho ceny
16. 5. 2014 07:28
Re: bohuzel
Díky. Už jsem viděl, že někdo na facebook ty zaměstnanecký ceníky dával pro rapida a do bůra byly všechny i s 1,4TSI, dsg, elegance.

Tady se opravdu uvidí, jak to pojme škofin. Jediné co by mi asi vadilo je pojištění se spoluúčastí.
14. 5. 2014 15:22
Rozumná cesta
Myslím, že pro uživatele, kteří nemají auto "nadosmrti", ale chtějí ho točit po 3 - 4 letech (bez ohledu na kilometrový nájezd) je to super volba. Cena nového či zánovního auta stejně padá, takže to je rozhodně super bezstarostný provoz. Měníme soukromé vozidlo každé max 2 - 3 roky a z tohoto důvodu kupujeme mírně ojeté. Naposledy Octu RS - v roce 2011 stála 490.000. Dnes za ní dostanem s bídou 300.000. Ztráta za necelé 3 roky skoro 200.000. Pokud by chtěli za takové auto i včetně pojištění 9.000/měsíc, tak se to vyplatí. Náklady 3 roky: 250.000 ztráta (z nového auta), 50.000 pojištění a povinné ručení. Nepočítám gumy a jiný spotřební materiál... Rozdíl je pouhých 24.000 v můj neprospěch.
Rozbalit vlákno
2
14. 5. 2014 15:34
Re: Rozumná cesta
Takhle jo, ale myslím si, že ta Okta RS reálně bude stát 12-13t měsíčně.
14. 5. 2014 16:34
Re: Rozumná cesta
tech 9 tisic je krasny sen, ale hooooodne pritlac, sak se koukni kolik je tam vypsano u auta za 259tisic, je tam minimalne 5k a jeste v tom zrejme nebude prave cena za servis a pojisteni :-) za ORS bych to tedy videl minimalne na 15k+ a jeste v tom nebude priplatek na servis a pojisteni, ale spise mnohem vic, cim drazsi model tim totiz jeho cena vic pada, oni natom nechtej prodelat, ale vydelat, a pokud cena ORS spadne za 2 roky o 250-300 tisic, tak musi pocitat s tim aby vybrali za ty 2 roky vic nez spadne prave ta cena :-)
14. 5. 2014 15:34
Palec nahoru
Dobrý, na tohle se těšim. Jsem zvědav, jaký nakonec nastavěj ceny.. doufám, že se budou inspirovat i jiný dealeři/zastoupení.
Narozdíl od michalapneu nechápu, proč by mi auto mělo "říkat pane". Jakou to má výhodu? Platim - jezdim - jsem spokojenej. Ale asi to bude podobný, jako když někdo říká, že platit nájem bytu je vyhazování peněz. Neni, prostě platíš za určitou službu, žejo.
Rozbalit vlákno
11
14. 5. 2014 15:46
Re: Palec nahoru
No, tak jestli myslíš, že je lepší platit za nájem v bytu, který není Tvůj a můžou Tě z nějk kdykoliv vyhodit a ukončit Ti nájem je lepší, než mít vlastní byt nebo barák, který je prostě Tvůj, tak pak je jasné, že taková maličkost jako pronájem auta je pro Tebe výhodná.

Ale správně jsi uvedl, že platíš....ano, když platíš jezdíš, ale představ si, že budeš mít nějaký problém, ztratíš práci, nebo budeš mít úraz a najednou nebudeš schopen platit. Tak Ti prostě auto vezmou a v Tvém přirovnání Tě vyhodí i z toho bytu, protože nebudeš platit nájem,
Jenže když to auto bude Tvoje, tak maximálně budeš počítat, že prostě než se problémy přeženou nebudeš jezdit, nebo budeš jezdit méně, ale pořád je to Tvoje. Při nejhorším, když budeš mít velký problém, tak prostě auto prodáš, nebo prodáš byt. Ale pořád Ti z toho něco zbyde, ať už ty peníze nebo to auto či ten barák nebo byt.

Ono je dobrý myslet na zadní kolečka a trochu do budoucnosti...a to nemyslím kvůli autu, ale tomu bydlení...
14. 5. 2014 15:56
Re: Palec nahoru
Tak pokud to stavíš jako nákup za hotový vs. pronájem, tak jo. Jenže vzhledem k tomu, že mám hov.no, stejně musim platit leasing nebo úvěr. A hypotéku. Což, jak jistě uznáš, je v případě průseru lepší varianta ten nájem..
P.S. hypotéku mám a nesnášim to:)
14. 5. 2014 16:01
Re: Palec nahoru
to uznávám, průser to je. to máš pravdu. Jenže to už je prostě bohužel taková doba, kdy lidé prostě aby vůbec mohli nějak fungovat jsou zatížení hypotékami, protože to ekonomické nastavení společnosti jim nic jiného nedovolí....
Avatar - fOE
14. 5. 2014 16:02
Re: Palec nahoru
Srovnavas nesrovnatelne.
Ono si nekonkuruje nakup vozu za hotove s leasingem, kazdy kdo ma hotovost ji spis pouzije (pokud nema penize odlozene na vyhodnejsi investovani), ale pronajem si konkuruje s nakupem na splatky a tam kdyz budes mit uraz o kterem pises a najednou nebudes schopen platit o to auto dojdes tak jako tak.

Pronajem ti naopak poskytuje flexibilitu jakou ti nakup nikdy poskytnout nemuze. Kdyz mas byt v pronajmu a prijdes o praci muzes najem behem par mesicu vypovedet i ty sam a na cas se uskromnit v byte mensim, kdyz mas hypoteku na 3+1 mas problem (nebo minimalne starosti) daleko vetsi.

Takze souhlasim s Joab, clovek si kupuje sluzbu, zaplati vic (jde o to o kolik vic) ale taky neco dostane. Je na zvazeni kazdeho jestli o tu sluzbu stoji.
14. 5. 2014 19:17
Re: Palec nahoru
Zřejmě se snaží poskytnout alternativu pro ty, kdo auta mění, jen si nechtějí vázat peníze (tedy pravděpodobně auto kupují na úvěr). Jen čekám, kdy někdo nabídne "wet lease". :-) Měl jsem ale za to, že operativní leasing můžu mít soukromě i dnes.
14. 5. 2014 16:11
Re: Palec nahoru
Srovnávat operativní leasing s nájmem bytu dost kulhá. Byty/bydlení si lidé velmi často kupují na řádově delší dobu. Tržní cena nájemného a splátkou hypotéky je v podstatě srovnatelná. Cena bytů a bydlení netrpí ztrátou hodnoty v čase (i v případě, že na to lokálně dochází, tak to není v takové míře, jako % ztráta hodnoty auta v prvních třech letech).

Česky řečeno - platit nájem je v dnešní době spíše otázka "donucení realitou" - například nedostanu hypotéku.

Naproti tomu operativní leasing smysl dává - otázkou zůstane konkrétní nastavení ceny.
14. 5. 2014 16:24
Re: Palec nahoru
No právě, česky řečeno - třeba v Německu je v nájmu většina lidí a jsou spokojený. A neni to primárně v tom, že by tu hypo nedostali.. U nás je nějak víc zakořeněný to, že musíš něco vlastnit:)
15. 5. 2014 11:52
Re: Palec nahoru
Vzdy zalezi samozrejme na vyske najmu/hypo, alebo leasingu/splatky... Netvrdil by som, ze nieco je nevyhodne a nieco vyhodne.. Vzdy zalezi od situacie daneho klienta, od sumy za tu-ktoru sluzbu a pod...
PS: len pre istotu, zni ten byt/dom na hypoteku nie je vas, kym ho nesplatite uplne... Cize rovnako vas vystahuju aj z najmu, aj z hypoteky.. Kdezto z najmu je to bez financnych strat väcsinou, staci si pozriet, kolko % hodnoty bytu clovek splatil v prvych rokoch hypo.. Väcsinou do 5%, pretoze splaca len istinu... Vsetko ka svoje vyhody aj nevyhody :-)
15. 5. 2014 12:02
Re: Palec nahoru
Kdepak, byt/dům na hypotéku je váš, ale bance svědčí zástavní právo k nemovitosti.
15. 5. 2014 13:00
Re: Palec nahoru
No.. teoreticky jo, ale když si teď tak pročítám svoji hypotéční smlouvu, poslední co mi z toho vyplývá je to, že by mi něco patřilo. A mohl s tím nějak nakládat:)
15. 5. 2014 15:20
Re: Palec nahoru
Jasně :))) to byla z mé strany čistě formální odpověď :))) všichni víme, jak se věci mají :-)
14. 5. 2014 15:48
LEASING MÍSTO VEČEŘE
No to jsou mi věci. A já se bláhově domníval, že leasingový vztah je oboustranně výhodný pouze tam, kde jsou oba účastníci účetními jednotkami, a především nájemce těží z toho, že může imrvere cpát do nákladů leasingové splátky a auto tak odepíše (finanční leasing) v době kratší, než-li v případě klasického odepisování.

Že by škodovku zachvátil humanitární amok, tomu samozřejmě nevěřím, pravda bude asi někde kolem toho, že se konečně našel někdo, kdo formou leasingu (operativního) nechce "zvýhodňovat" podnikatelské subjekty a tuto možnopst hodlá poskytovat plošně i občanům. A právě tohle je na pochvalu :yes: Jo, skulina se našla...

Není teď potřeba otevírat otázku, zda, a pokud, tak kde (!) v našem právním řádu (ausgerechnet po novele občanského zákoníku) má institut leasingu svůj důstojný paragraf či zda se nejedná o specifický "pacht" naruby, pacht jednadvacátého století. Když ono to ale zní tak vznešeně - leasing... :-) No jen považ - na co máš tu káru? Na auto-pacht...

Fronty nebudou. Cení se však možnost. Koneckonců, zase se bude u čtvrté plzně o řád složitěji vysvětlovat, proč ještě nemáš auto...

Tedy staň se osude, než garážový pachtýř, co rytíř dnešních dnů...

BRAVO ŠKODA :yes: :-!
Rozbalit vlákno
4
14. 5. 2014 16:15
Re: LEASING MÍSTO VEČEŘE
No, chvála je zcela předčasná. Velkým otazníkem je stále jaký produkt (konkrétní parametry - co vše opravdu bude v ceně, jaká kvalita bude v ceně, co se bude připlácet) za jakou cenu dostanu.

Dále jaké budou doby, na kterou se bude OL sjednávat.

Zatím je to jen PR článek, za kterým může být v reálu hit i * ...
14. 5. 2014 22:58
Re: LEASING MÍSTO VEČEŘE
leasing tu byl i pro soukrome osoby, a neni tomu tak davno, "zrusen" byl za ucelem zakona kde soukroma osoba mohla do X dni odstoupit od smlouvy a tedy byl pro prodejce vozu znacne ale znacne nevyhodny, kdy kdokoliv z nas se mohl vpodstate zadarmo vozit v novem aute po dobu tech X dni (tusim 30?) a jestli veris ze tohle Skodovka dela z dobre vule a pro blaho zakazniku, tak jsi extremne naivni, bude to tak dobre spocitane ze natom vydelaj mnohem vic, nez kdys to pujde prez uver :-)
15. 5. 2014 07:46
Re: LEASING MÍSTO VEČEŘE
Obchod musí být výhodný pro obě strany. Dovedu si představit lidi, kteří by do toho šli, protože se jim to takhle vyplatí. Tratit na tom Škoda ale nebude, to je snad jasné, ne?
15. 5. 2014 10:59
Re: LEASING MÍSTO VEČEŘE
Nahoře nepíši o blahu zákazníků, naopak píši, že si nemyslím, že motivem je humanitární amok škodovky. Slovy mistra Le Chiffre - věřím jen v rozumnou míru zisku :-)
Avatar - xjara
14. 5. 2014 16:57
Ekologie
To jsou zase jednou kecy. Uz davno se vi, ze je lepsi jezdit jiz vyrobenym starsim vozem, nez vyrabet novy, "ekologictejsi".
Rozbalit vlákno
0
14. 5. 2014 17:09
Operativní leasing - limit
Dneska není problém operativního leasingu i pro fyzické osoby v rámci autorizovaných prodejců VW/Škoda.
Diskutéři tady opomíjejí jednu podstatnou věc, kilometrový limit. Za překročení limitu se dost připlácí. Neumím si představit výhodnost u fyzické osoby. Ani u právnických osob to není vždycky jednoznačné a chce to hodně počítat. Z osobní zkušenosti můžu mluvit o dobře vybaveném Superbu 2.0 tdi s automatem, vyšlo to v podstatě šul nul, jen to bylo pohodlnější. A podmíněné malým nájezdem. Být nájezd větší (20.000 km/rok a výš), už by se to nevyplatilo.
Rozbalit vlákno
5
15. 5. 2014 08:19
Re: Operativní leasing - limit
Muzes napsat konkretne kolik si platil? Jen ze zajimavosti. diky
15. 5. 2014 10:09
Re: Operativní leasing - limit
8.800,- vč. DPH/měs plus 155.000,- akontace při každé výměně auta (1x rok).
Pro zajímavost, totožně vybavený Passat (vč. motoru), vyšel na 7.100,- vč DPH/měs plus 135.000,- akontace při každé výměně auta. Limit nájezdu byl 20.000,- km/rok. Ceny vč. pojištění. Ale musím dodat, že při každé výměně auta si auto velice pečlivě kontrolovali a i například malé škrábance v rámci běžného opotřebení chtěli zaplatit (cca 10.000,- každá výměna auta)... O tom v žádném článku nikdy nenapíšou, ale za 4 roky to je dalších 40.000,- Kč.
15. 5. 2014 12:41
Re: Operativní leasing - limit
Aha, ja myslel, ze u operativniho neni zadna akontace? nebo sem to spatne pochopil?
Avatar - grifith
15. 5. 2014 14:15
Re: Operativní leasing - limit
Někdo určitě musí zaplatit tu ztrátu ceny v průběhu prvního (prvních) roku (let). ;-)
15. 5. 2014 15:24
Re: Operativní leasing - limit
No, kdyby tam nebyla akontace, tak by to bylo fakt super :))) Ale akontace se platí u každé výměny auta. Např. operativní leasing na 4 roky, znamenal 4 nová auta. 4x155.000,- Kč plus pravidelné měsíční splátky 48x8.800,-, což je 1.042.400,- plus ty jejich škrábance (cca 30-40 tis)... a na konci člověk bez auta.
Nevím jak to plánujou nyní - třeba se auto měnit nebude ani jednou. A navíc, jak jsem se díval, tak jsou dneska už trošku příjemnější podmínky toho operativního leasingu. Ale pořád si myslím, že výhodný bude málokdy.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
14. 5. 2014 17:22
Ta nase natura ceska.... a slovenska
Nasinec rozmysla takto: nepoznam = je to blbost

Produkt pritom v zahranici funguje uplne normalne a to uz desatrocia - jedina otazka je, ako presne to Skoda nastavi.

Takze by som si s hodnotenim pockal na presne podmienky. Ak to bude fungovat napr. ako v UK, tak je to super.

Ak to bude fungovat ako OL, ktory mi ako sukromnej osobe ponukol isty premiovy predajca na Slovensku, tak naozaj mozu ist niekam.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - BruceWayne
14. 5. 2014 20:41
Charita pro vyvolený
>:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - BruceWayne
14. 5. 2014 20:42
Zajímalo by mě
jestli Škofin bude nabízet i jiný značky např. Ford, Kia, Fiat a další? Přeci jen každý nechce auto se slepicí ve znaku. Když gesto, tak pro všechny :-!
Rozbalit vlákno
0
14. 5. 2014 20:53
Skodovka vstoupila do Evropy
Clovek musi Skodovku pochvalit za to, ze konecne zavedla neco co je v Evrope zcela bezna sluzba a treba v Nemecku se takhle financuje tretina prodeju aut soukromym osobam. Je to velmi vyhodne pro obe strany, zakaznik plati jen to co spotrebuje, firma ma zakaznika zahackovaneho, protoze tihle lidi typicky smlouvu prodluzuji a tim si neustale kupuji nove a nove modely od te same znacky. Akorat se obavam, ze u nas to bude cenovy masakr.
Rozbalit vlákno
0
14. 5. 2014 21:28
Můj
pocit je že nepůjde o dobu uperativniho leasingu na 3, 5 let jak si tady někteří mysli. To by mělo význam u finančního leasingu s konečným odkupem. Tento leasing vidím tak na rok možná dva a s pevně daným maximálním počtem ujetých kilometrů a rozhodně ne nijak vysokým. Tipnul bych to na maximálně třicet tisíc km/rok, ale spíš do dvaceti.
Rozbalit vlákno
2
14. 5. 2014 22:33
Re: Můj
Však to tam píšou - 6 nebo 12 měsíců. Obvykle to bývá do 20tisíc km.
Pravda, že u nás by to primární auto dost přešvihlo, ale mít jedno vozítko na běžný použití a každej rok to střídat, to by se mi docela líbilo. Jen si myslím, že to škofin zabije cenou.
15. 5. 2014 12:03
Re: Můj
Diskuze nahoře byla o operativním leasingu obecně. Tady jim budou vznikat půlroční/ roční vozy s malým nájezdem pro jejich program Škoda Plus. Uvidíme, jak to nastaví.
14. 5. 2014 23:33
co nevlastníš, to ti nemůžou sebrat
operativní leasing je ideální pro všechny, kteří si nemůžou dovolit cokoliv vlastnit:
- od pobíračů všech sociálních dávek
- přes exekutory stíhané
- nemajetné dlužníky a podnikatele bydlící na radnicích a svým dlužníkům se do ksichtu smějícím
- až po načerno pracující a příjmy nepřiznávající
- a politiky majetková přiznání podávající
je to rovněž perfektní forma:
- úplatku
- dárku pro aktuální milenku
- auta pro budoucí exmanželku
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
15. 5. 2014 12:20
Re: co nevlastníš, to ti nemůžou sebrat
OMG....

Ak mas auto na leasing, nepatri ti, je majetkom leasingovej spolocnosti...

Ani dom na hypoteku ti nepatri...

Desiatky milionov ludi v celom zapadnom svete radsej volia najom (domu, auta, sluzieb), nez aby ich vlastnili. Urcite su to v tvojom svete socky, podvodnici a darmozraci....
Avatar - grifith
15. 5. 2014 14:19
Re: co nevlastníš, to ti nemůžou sebrat
Dům na hypotéku ti nepatří? >:D To by mě zajímalo, kdo je teda podle tebe vlastníkem? Že ty jsi podnájemník.... to by mnohé vysvětlovalo.
Avatar - cri-cri
15. 5. 2014 00:03
mám ceník tak octavia jde od 4100 Kč, citogo od 2220 Kč
Určitě jsem pro rozšíření nabídky, ad začne cenová válka v téhle oblasti, ad to za pár let je i lizačka třeba jen max s 2% RPSN (bez pojistení) kam to taky časem dojde.
Jen tak pro zajímavost mam ceník "operačka" na 12 měsícu pro zaměstanance/ partnery jedné firmy (finančnictví) ale podobně to bude u mnohých dalších, jen to neni veřejné.
tak je na ochutnávku:
1.) ŠKODA Citigo 3 dvéřové provedení (9 měsíců / nájezd 15 000 km)
ŠKODA Citigo Ambition 1.0 MPI 44 kW UNI (klima, radio a tak, cenikova cena 231 500 Kč) Měsíční splátka 5% / 1%
2 218 Kč
2 370 Kč
2.) hodim tu vždi jen nejlevněší verze (je to jinak mraky verzí)
ŠKODA Fabia SLX Ambition 1.4 MPI 63 kW (ŠKODA Fabia (12 měsíců / nájezd 20 000 km)) Měsíční splátka 5% / 1%
2 530 Kč
2 730 Kč
3.) Rapid Ambition 1.2 TSI 63 kW, (12 měsíců / nájezd 20 000 km)
Měsíční splátka 5% / 1%
3 500 Kč
3 750 Kč
4.) OCTAVIA Ambition 1.2 TSI 77 kW (cenikovka 467 900 Kč) (12 měsíců / nájezd 20 000 km) Měsíční splátka 5% / 1%
4 100 Kč
4 400 Kč
5.) nejdrazsi co tam je: OCTAVIA Combi Elegance 2.0 TDI CR DPF 110 kW DSG (cenikovka 868 400 Kč) 7 500 Kč
7 800 Kč
6.) superB ale bohužel neni

tak že pokud slibuji Rapid od 5OOO Kč, tak to bude pěkny vývar pro škodu :-) Ale nějak se musí začít a časem to bude klesat

Jinak bych doplnil, pokud někdo v budoucnu planujete operativní leasing a nemáte s tím zkušenost tak doporučuji max na 12 měsícu a pak hned vyměnit auto za nové, neb nebudte platit ani jeden servis či vyměnu oleje, který často je nastaven na 1 rok/20 tis km.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - cri-cri
15. 5. 2014 00:26
Re: mám ceník tak octavia jde od 4100 Kč, citogo od 2220 Kč
jinak k té nejlevnější fabce, ikdyž ji nemusím takm třeba pro manželu/ milenku (nenáročnou :-) to zas tak neni špatná volba za 2530 Kč
ŠKODA Fabia SLX Ambition 1.4 MPI 63 kW s metalickým lakem, interiér Onyx, Deaktivace airbagu spolujezdce, Rezervní kolo ocelové (plnohodnotné), zvedák vozu, klíč na kola, Paket SLX (Klimatizace, Rádio SWING, Kola z lehké slitiny ROTARE 15", Malý kožený paket s tříramenným volantem, SUNSET, Black Packet II, Prodloužená záruka 4 roky nebo 60 tisíc km), Paket SLX PLus (Multifunkční ukazatel (MAXIDOT), Tempomat, MDI, Loketní opěrka vpředu)
---
a pokud by jste chtěli turbo tak je za 2700 Kč, což je asi ideál z těch levných aut, po roce vrátíte tak že prvni servis a za par let připadné zničení motoru bude už rešit neštastník co to koupí.
ŠKODA Fabia SLX Ambition 1.2 TSI 63 kW s metalickým lakem, interiér Onyx, Deaktivace airbagu spolujezdce, Rezervní kolo ocelové (plnohodnotné), zvedák vozu, klíč na kola, Paket SLX (Klimatizace, Rádio SWING, Kola z lehké slitiny ROTARE 15", Malý kožený paket s tříramenným volantem, SUNSET, Black Packet II, Prodloužená záruka 4 roky nebo 60 tisíc km), Paket SLX PLus (Multifunkční ukazatel (MAXIDOT), Tempomat, MDI, Loketní opěrka vpředu)
Avatar - cri-cri
15. 5. 2014 00:26
Re: mám ceník tak octavia jde od 4100 Kč, citogo od 2220 Kč
jo ale jedná se o ceník z prosince 2013
jesto pro zajímavost samo škoda počíta že za 12 mesícu auto ztratí z ceníkove ceny cca 30% ( což chapu když neni problem sehnat slevu - cca 12-15% i jako normální občan)
-
OCTAVIA Combi Elegance 2.0 TDI CR 110 kW (12 měsíců / nájezd 20 000 km) Ceníková cena 700 000 Kč - Cena od ŠA 624 960 Kč - Zůstatková hodnota vozu pro zákazníka 71%
496 000 Kč ---- Měsíční splátka 5% / 1%
6 000 Kč
6 300 Kč
15. 5. 2014 08:00
Re: mám ceník tak octavia jde od 4100 Kč, citogo od 2220 Kč
S tim, ze to bude klesat bych si nebyl jisty. Otazkou je jak to cele skonci. Zakaznici u nas nejsou na tuto sluzbu zvykly, Renault uz to kdysi zkousel a pohorel. Navic marketing Skodovky je banda mimonu, coz je mimochodem videt i na teto marketingove komunikaci. Rozject komunikaci k zakaznikum u podobneho produktu rok pred jeho nasazenim muze jenom marketingovy mamrd. Lidi co ted planuji koupi auta to nezajima, protoze v te dobe uz ho budou mit a lidi co budou kupovat auto za rok to zatim neresi. Na tohle mela zacit kampan 3-6 mesicu pred spustenim.
15. 5. 2014 09:23
Re: mám ceník tak octavia jde od 4100 Kč, citogo od 2220 Kč
EDIT: Nic, sorry.
Ale takovýhle ceny jsou parádní.
Avatar - stanleysparrow
15. 5. 2014 10:33
v Irsku bezna vec.
Tady u nás v Irsku běžná věc.Tuto službu nabízí Kia,Renault,Seat,VW,Škoda.Je fakt že základní ceny modelu jsou tu o becně vyšší kvůli dovozní daní.Například Okta 1.6tdi ambition cca 25500€.Škoda nabízí operativní leasing soukromým osobám.-příklad :
Depozit 5tis€ a měsíčně cca 360€ na 3roky.Řeknete předpokládaný roční nájezd a garantují vám tržní cenu po třech letech.Potom si člověk může vybrat :vyměnit za nový model nebo auto vrátit nebo si ho nechat a doplatit zbytek ceny.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
15. 5. 2014 12:24
Re: v Irsku bezna vec.
Presne tak, rovnako to funguje v Britanii - DESATROCIA.

Hovoria tomu hire purchase.