Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Škoda soukromníkům nabídne pronájem aut formou operativního leasingu

Škoda soukromníkům nabídne pronájem aut formou operativního leasingu Zdroj: acz

Škoda soukromníkům nabídne pronájem aut formou operativního leasingu

redakce AUTO.CZ
Pronájem aut bude fungovat na bázi operativního leasingu. V součinnosti s tím se chce značka podílet na snížení průměrného stáří českého vozového parku.

Škoda chce s pronájmu aut přijít v polovině letošního roku, nejspíše v červnu. Partnerem pro financování bude ŠkoFin. Informaci dnes uvedli zástupci společnosti na setkání s novináři. Podobnou službu pro rezidenční trh dosud v Česku nikdo nenabídl.

Služba by fungovala stejně jako operativní leasing poskytovaný firmám. Uživatel by měl k dispozici nový vůz, za který by platil měsíční nájem. Po určité době by auto mohl odkoupit nebo jej vrátit a vybrat si jiné auto. Podobně funguje i zaměstnanecký leasing v rámci Škody Auto. Zaměstnanci si mohou některý z modelů automobilky pronajmout na šest až 12 měsíců.

Automobilka podle informací ČTK počítá s několika variantami podle rozsahu poskytovaných služeb. Bude záležet na tom, zda si uživatel bude platit jen pronájem nebo i servis, zimní obutí a podobně. Měsíční cena pronájmu by se mohla například u modelu Rapid pohybovat od 5000 korun, u Octavie pak zhruba 6000 Kč. V nabídce mají být všechny modely mimo Fabie, kterou čeká letos generační obměna. Služba by měla nabíhat postupně, zpočátku firma počítá s řádově stovkami zákazníků.

Zánovní vozy by po návratu z operativního leasingu Škoda nabízela v rámci svého programu prodeje ojetých aut Škoda Plus. Ten v současnosti prodává okolo 25.000 aut ročně, firma chce ale prodej minimálně zdvojnásobit.

Programem Škoda Plus se chce navíc mladoboleslavská automobilka založit na omlazení vozového parku v České republice. Průměrné stáří totiž činí 14,2 roku, více než 60 % vozidel je starších deseti let a polovina ze skoro pěti milionů registrovaných automobilů plní horší emisní normu než Euro 3.

V první fázi by mělo dojít k rozšíření prodejních míst Škoda Plus z 80 na více než 100 a zároveň zvětšení nabídky vozů a služeb. Firma chce rovněž navrhnout pravidla, která by motivovala motoristy, aby se zbavovali neekologických autovraků.