Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Transportation modernizuje tramvaje pro Prahu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (16)
Společnost Škoda Transportation spolupracuje na úpravách tramvají ForCity Alfa (15T) pro Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP).

Změny provedené na tramvajích 15T se mají projevit na vzhledu jejich exteriéru, provedení interiéru a rovněž se mají odrazit v technice. Cílem úprav je především zlepšení kvality přepravy a komfortu pro cestující.

V případě vzhledu zevnějšku tramvají se bude jednat především úprav barevného provedení, kdy bude horní pás vozu bílý, zatímco v současnosti je v tmavém provedení. Bílá barva místo šedé bude použita i pod okny. Střední díl přední i zadní části tramvaje pak má být žlutooranžový.

Vedle změn barev dojde i na nový design celého čela tramvají 15T. S ohledem na snížení nákladů i časové náročnosti oprav po nehodách zde totiž dochází ke snížení počtu plastových komponentů.

Zásadní změny čekají prostor pro cestující, do kterého bude zavedena klimatizace a také wifi připojení na internet s technologií LTE. Stávající dřevěné sedačky ve vozidlech potom nahradí sedačky plastové s lepším bočním vedením.

Velkou úpravou projde mechanická brzda, jejíž třmen bude opatřen magnetem, který zafixuje brzdové desky tak, aby nedocházelo k nežádoucímu hluku při přejezdech přes kolejová křížení a jiné nerovnosti. Do kabiny řidiče pak bude vyvedena zásuvka 230V pro potřeby servisu a jednodušší úklid vozů.

Na úpravách tramvají 15T modelové řady 2015 pro DPP spolupracoval jejich výrobce Škoda Transportation s doc. Ing. arch. Patrikem Kotasem.

První takto upravené vozy mají být do provozu v pražských ulicích nasazeny v průběhu letošního května a DPP hodlá zmodernizovat celkem 125 tramvají 15T. Následně má být každoročně nakoupeno dalších 32 vozů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (16)
8. 2. 2015 12:37
Re: Cena upravy?
No když tak sleduješ servery, mohl by ses podívat i na odborné věci týkajicí se tohoto tématu, né PR masírku o který tu mluvíš. Fakta jsou asi taková, že konkrétné v Praze využívá historicky mhd téměř polovina lidí, což je vysoký nadprůměr v rámci evropských velkoměst. S tím jak životní úroveň roste, je rok od roku počet cestujících nižší, a bude se snižovat až dosáhne toho průměru západu tzn.20 - 30%. Takže jediná skutečná otázka zní jak toho období co nejdéle natáhnout, potažmo to procento co nejvíce zmírnit. O tom že by se podařilo přilákat nové cestující, se nedá absolutně vůbec mluvit.
Avatar - Blue Sun
8. 2. 2015 12:27
Re: Cena upravy?
Poté, co už pár let sleduji i diskuse na mobilních serverech, si jsem jistý, že tomu vůbec nerozumíš. Naopak, všichni tam pořád píší o wifinách zdarma a jak nechtějí platit data.
Obojí je způsob, jak to MHD dostat lidi z aut, i když to třeba chvíli potrvá. A taky je to příprava na zákaz vjezdu aut do centra, který přijde, ať se vám to líbí nebo ne.
8. 2. 2015 10:58
Re: Cena upravy?
taky nechápu proč by mělo být v tramvaji wifi, vůbec celkově v mhd, chápu dálkové vlakové a autobusobé linky, kde člověk sedí třeba několik hodin, ale kvůli chvíli v tramvaji, kde stejně komfort používání není kdejaký, jsou to vyhozené peníze, navíc poslední dobou postrádají celkově wifi zdarma význam, protože kdo chce používat chytrej telefon běžně, tak většinou ten net stejně má od operátora a pochybuju, že někdo v tramvaji bude vytahovat notebook:)
Avatar - Stejsn
8. 2. 2015 10:49
Re: 1000 a jedna pohádka.
1) barvu stejnou nemá, současné pražské patnáctky mají barevné schéma úplně jiné. Tohle se vrací k barevné kombinaci tramvají KT8 z 80. let, proti které ovšem osobně nic nemám.
2) překližkové sedačky byly příšerné, protože byly hladké a přitom rovné. V každé zatáčce nebo při brzdění na nic cestující klouzali do uličky.
3) souhlas.
4) slyšel jste tu tramvaj taky někdy v oblouku, nebo nedej bože na výhybce? To je - když použiju Werichův citát - "jak když se sype železářství".
8. 2. 2015 00:24
Pakáž
Po "divoké" privatizaci a dnes známích informacích by tato firma neměla dostat v ČR
žádnou zakázku.