Diskuse

Slaví vejtřaska šedesáté narozeniny?

18.4.2013

Vojenský třítunový speciál se prý začal sériově vyrábět na jaře 1953. Nelze to brát moc vážně: za rok vzniklo jen 185 kusů včetně čtyř ověřovacích sérií. Ty zmatky!

 

  • 00 Reagovat !

    foto Well-being

    Well-being 18.04.2013  08:08

    Ještě dnes

    mám husí kůži, když vzpomenu na jízdy v terénu na korbě tohoto vozu - hrůza a utrpení ... ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto dal

      dal 18.04.2013  09:00

      « Re: Ještě dnes

      Vždyť to bylo dobrodružství. Nejvíce se mi líbilo když jsme byli na cvičení v Polsku, byla tam taková zvláštní půda, zapršelo a neprojelo nic ani tanky jen V3S. To bylo asi poprvé a naposled co jsme na ně byli hrdí, jinak jsme záviděli polákům ty Jalce nebo jak se to jmenovalo.
      • 00 Reagovat !

        foto Barrichello

        Barrichello 18.04.2013  19:59

        « Re: Re: Ještě dnes

        Jelcz....to byly polské nákladáky a autobusy, a ještě měli STAR (Starochowce)
  • 00 Reagovat !

    foto Mrakoplas

    Mrakoplas 18.04.2013  08:23

    Jo to byly střepy

    V terénu byly nepřekonatelné, ale na údržbu to byl hrozný krupl. Vojnu jsem strávil sněním o tom, jak je armáda všechny hodí ze skály a dostaneme Tatry. :-)

    Určitě se tu najdou řidiči kteří na ně vzpomínají s láskou, ale to je jen tím, že byli mladí a před tím toho moc neřídili. Pro generace kluků, vojenských řidičů, to vlastně bylo jejich první auto. V3S je v podstatě taková řidičská máma. Není a nikdy nebyla dokonalá, ale jinou už mít nebudeme.
    Bohužel, já byl mechanik a proto nemám až tak růžové vzpomínky.
    • 00 Reagovat !

      foto Barrichello

      Barrichello 18.04.2013  08:38

      « Re: Jo to byly střepy

      A co na tom bylo tak složitýho?
      Pokud vím složitá byla až M2 - druhá modernizace s bednou elktroniky, z který měli hondě zlý sny i sami konstruktéři v Avii. táta na tom dělal, takže o tom vím.

      Jinak původní V3Ska byl jednoduchej truck, přední náprava je z válečných Studebakerů...minimum elektriky, jedoduchý jako facka
      • 00 Reagovat !

        foto Mrakoplas

        Mrakoplas 18.04.2013  08:51

        « Re: Re: Jo to byly střepy

        Složitého nic, ale i to málo co tam bylo zřídkakdy fungovalo tak jak mělo. Především netěsnosti čehokoliv co mohlo netěsnit. O M2 raději ani nemluvit. To bylo úplný peklo, hlavně elektroinstalace...
        • 00 Reagovat !

          foto Barrichello

          Barrichello 18.04.2013  14:29

          « Re: Re: Re: Jo to byly střepy

          No tak netěsnost mě u vojenských uloženek nepřekvpauje, ench cokoliv moderního stát dýl jak dva roky a uvidíš co všechno poteče a kudy >:D
      • 00 Reagovat !

        foto Pekelna-Micinka

        Pekelná Micinka 18.04.2013  11:27

        « Re: Re: Jo to byly střepy

        A jak to vypadalo ta M2? Přiznám se, že jsem vůbec netušil, že to mělo cokoliv elektrickýho/elektronickýho. A podle toho co jsem našel, to žádnou elektroniku nemá, vše bude jen "elektrika". Příště se vyjadřuj přesněji.
        ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto Barrichello

          Barrichello 18.04.2013  14:23

          « Re: Re: Re: Jo to byly střepy

          Mělo to elektrický stírače místo hydraulických, mělo to posilovač řízení, mělo jiná přední světla v nárazníku, zvýšený objem motoru, upravenou převodovku, takže M2 už dokáže drandit 80kou; jinou přístrojovou desku, přípravu na mlhovky, vzduchový posilovač spojky atd.

          Tohle všechno sou rozdíly M2 oproti předchozí V3S
          • 00 Reagovat !

            foto J4K

            J4K 18.04.2013  14:57

            « Re: Re: Re: Re: Jo to byly střepy

            Tak ten motor byl dost jinej, i když né novej - byl to vpodstatě silnější z civilní dvouosé Pragy S5, mělo to komfortnější plostrovanej vniřek kabiny a jelo to opravdu o poznání lépe, tedy když to zrovna jelo - po kousku dálnice ze severu do Prahy v roce 85 to valilo 90 km/h samozřejmě prázný, takže jsme předjížděli i tehdejší zápaďácký kamiony a někteří jen nevěřícně zírali. Jinak z pohledu tehdejšíhotechnika na ROT-ce to byl opravdu V-3-S, čili Vojenský- 3-osý - Sráč. ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto Barrichello

              Barrichello 18.04.2013  15:09

              « Re: Re: Re: Re: Re: Jo to byly střepy

              no vidíš, původní V3S jela prázdná s bídou 65-70 a to vydávala už šílenej zvuk.

              průser byla ta bedna s tou elktrikou, ta byla opravdu zamtečná a tam když se něco podělalo, tak to byl zážitek, co táta vyprávěl.
            • 00 Reagovat !

              foto Mrakoplas

              Mrakoplas 18.04.2013  15:37

              « Re: Re: Re: Re: Re: Jo to byly střepy

              M2 sice uměla 90 km/h, ale jezdit s tím takhle rychle byla zaručená jízdenka do opravy.
              Kardany byly totiž původní ze staré V3S a při těchle rychlostech se točily asi o 50% rychleji, přičemž přenášely větší síly, než na jaké byly konstruovány. Kdo M2 honil takhle rychle, tomu dřív nebo později povolil kříž a utržený kardan zespodu rozmlátil korbu. Za svou službu jsem takhle rozbitých V3S M2 viděl několik.
              • 00 Reagovat !

                foto Bubaq

                Bubáq 18.04.2013  16:42

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jo to byly střepy

                ... jednou se takovýhle kardan zavetal hluboko do náspu silnice, cca 3 m před mým autem... Svatá pravda, tyhle S5T a V3S kardany byly vážně zabijáckou zbraní na československých silnicích!
                • 00 Reagovat !

                  foto Mrakoplas

                  Mrakoplas 18.04.2013  19:10

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jo to byly střepy

                  Tak to jsi měl ještě kliku. Za mě se stalo, že v Brně, utržený kardan ventry z naší posádky několikanásobně prorazil bok úplně nového VW Golf.
          • 00 Reagovat !

            foto Pekelna-Micinka

            Pekelná Micinka 18.04.2013  21:50

            « Re: Re: Re: Jo to byly střepy

            Takže defacto elektromechanika. Je s podivem, že se na něčem tak primitivním má co posrat, zvlášť když tehdy se materiálem nešetřilo.
    • 00 Reagovat !

      foto Stejsn

      Stejsn 18.04.2013  11:53

      « Re: Jo to byly střepy

      Tak já nevím, pro mě to první auto nebylo ani náhodou, zdaleka ani první veterán a přesto na ní vzpomínám rád. Na moje.auto.cz o ní mám obsáhlou recenzi, stačí kliknout na můj nick. Byl jsem na vojně řidič V3S a veškeré opravy jsme si na dílně dělali sami, včetně výměn hlav, listových per nebo kardanů. Úžasně jednoduché auto a ke všemu výborný přístup.
      • 00 Reagovat !

        foto Mrakoplas

        Mrakoplas 18.04.2013  19:17

        « Re: Re: Jo to byly střepy

        Výborný přístup se cení, ale já bych tenkrát víc ocenil kdyby se muselo přistupovat co nejméně. :-)
  • 00 Reagovat !

    foto H-K-svwet

    H/K_svwet 18.04.2013  11:01

    kto napr zbiera automobilove modely

    tu si moze pozriet kopec nadhernych starych vozov:

    [odkaz] [odkaz]

    [odkaz] [odkaz]

    najde tam aj V3S ku a dalsie legendy :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto Me-Myself-and-I

    "-- skrytý --" 18.04.2013  11:17

    Ovela obsaznejsi clanok o historii V3S

    • 00 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 18.04.2013  11:41

      « Re: Ovela obsaznejsi clanok o historii V3S

      ako vzdy .... slovensky clanok povie viac ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto Ronault-

        Ronault. 18.04.2013  15:44

        « Re: Re: Ovela obsaznejsi clanok o historii V3S

        Tak co sem tak nadšeně lezeš? :-O 8-s
  • 00 Reagovat !

    foto Jenik3

    Jenik3 18.04.2013  16:27

    Dobrý vůz, který se narodil a zůstal ve druhé pol. 20.stol

    Konstrukčně byl podvozek a vlastně i celé auto ve své době výtečný. Zdůrazňuji tu dobu..padesátá, šedesátá a možná i sedmdesátá léta. Pak začal úpadek a projevila se noční můra socialismu - neschopnost inovace. V 90.letech byl MB, Steyer atd někde jinde v oblasti motorů, vybavení kabiny a technologií. O dopadu provozu na životní prostředí raději už vůbec mluvit nebudu.

    V3S všechna čest původním konstruktérům a hanba centrálním plánovačům, kteří auto nebyli schopni posunout dál.
    • 00 Reagovat !

      foto Barrichello

      Barrichello 18.04.2013  19:57

      « Re: Dobrý vůz, který se narodil a zůstal ve druhé pol. 20.stol

      Ano to byla velká bolest socialistického plánování, neschopnost resp. spíš neochota provádět modernizace a změny.

      A to leckdy ležely v šuplících zajímavé nápady, ale byly odmítnuty zkostnatělým vedením : to je zbytečné, armádě to stačí a sssr to pořád odbírá nebo konstatováním - na to nemáme, museli bysme nakoupit přípravky a zařízení ze západu.

      Proto jim ujel v 70 a 80. letech vlak.

      V3S je opravdu auto, které vycházelo z válečných let a tomu ta technika odpovídá, moderniazce postupem byly, dokonce byla ještě i M3, ale to už byla taková znouzecnost no.

      Ale i tak je to auto geniální a v terénu nepřekonatelné
      • 00 Reagovat !

        foto Pekelna-Micinka

        Pekelná Micinka 18.04.2013  21:55

        « Re: Re: Dobrý vůz, který se narodil a zůstal ve druhé pol. 20.stol

        Je zajímavý, že třeba DPP je stále má ve službě. Pokud by byly opravy tak drahý, tak by se jich asi už zbavili, ale asi není adekvátní náhrada, nebo by byla drahá.
  • 00 Reagovat !

    foto petrumr

    petrumr 18.04.2013  20:11

    hostivař 1104?

    já jsem měl pžd a vážila 11500kg, kámoš měl jeřába s železničním podvozkem a vážil 12200kg.Nikdy jsem nepochopil, proč tomu říkají třítuna >:D
    • 00 Reagovat !

      foto Pekelna-Micinka

      Pekelná Micinka 18.04.2013  21:52

      « Re: hostivař 1104?

      Že by užitečný zatížení... ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto aproximus

      aproximus 18.04.2013  23:00

      « Re: hostivař 1104?

      protože v terénu byla nosnost omezena na tři tuny. není tak těžké si to dohledat.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec krok za krokem

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec…

První svíčku na adventních věncích budeme zapalovat už v neděli 3. prosince. Je tedy ideální čas na to, vyrobit…

Nešťastná smrt mladé dívky: Zabila ji rozbitá nabíječka iPhonu. Ve spánku!

Nešťastná smrt mladé dívky: Zabila ji rozbitá…

Prasklý kabel není něco, co by se mělo podomácku opravovat. Příkladem budiž smutný příběh mladé dívky, která si…

 

iSport.cz

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu, jako by byl náš!

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu,…

PŘÍMO Z POLSKA | Jako by se loučil doma a před vlastními fanoušky. Jakub Janda se ve svém posledním závodě…

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala, Brno už není poslední

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala,…

Neuvěřitelná série fotbalistů Plzně nekončí. Lídr Het ligy si udržel stoprocentní bilanci i po 14. kole Het…

 

Reflex.cz

Staletí starý příběh má pořád grády!

Staletí starý příběh má pořád grády!

Rónin je samuraj bez pána a příběh, který právě vyšel zpracovaný do komiksové podoby v nakladatelství Crew,…

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale mají zvýšit úroky u vkladů, mají hromadu výmluv, proč to nejde

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale…

Růst české ekonomiky trhá rekordy a centrální bankéři již nahlas varují, že nastává čas zchladit pádící…