SOR získává zakázky v Česku i v zahraničí, Solaris důrazně pronikl do Německa a nabízí velmi komplexní produktovou řadu (i ve spolupráci s Škodou Electric). A kde sakra zeje Irisbus?? Slyšel někdo za poslední 3 roky o nějaké inovaci?
levnější a ekologičtější jsou trolejbusy. Najezdí statisíce kilometrů skoro bez údržby. Jasně, že natažení drátů nad silnice něco stojí, ale to se rychle vrátí. Je ohromná škoda, že ekologická trolejbusová doprava je postupně utlumována (třeba tady v Brně) a místo trolejbusů jezdí smradlavé kloubové autobusy, za kterými se při každém rozjezdu vytvoří viditelný oblak karcinogenních sazí... Díky, DPMB.
Tak trolejbusy majú pre podniky rad nevýhod, okrem výstavby trolejových sietí je to aj ich údržba, ktorá stojí nemalé peniaze, a tiež aj neflexibilnosť trolejbusových trás - autobusové linky môžu meniť a upravovať podľa aktuálnej situácie, s trolejbusmi je problém už pri väčšej oprave cesty...
Neznamená to, že by som s Tebou nesúhlasil, trolejbusy sú rozhodne príjemnejšou, najmä čistejšou a tichšou alternatívou. V BA to čiastočne vyriešili nákupom duobusov, ak musia ísť tam, kde nie sú troleje, majú aj spaľovací motor. Ale je to zas drahé, je to proste pohon navyše...
Čo sa týka Solarisu, po skúsenostiach ich už v BA nenakupujú, je to už klišé, ale poľská výroba má proste mizernú kvalitu. [odkaz]
v Ostravě zase pravidelně hoří Citelisy a řidiči chtějí Solarisy . Si nevybereš..
V Ostravě jezdí už dva roky elektrobusy na bázi SOR, akorát se jim hádá elektronika, tak to moc spolehlivé není
Přesně, se Solarisy jako uživatel nemán problém. A pokud bude vedle sebe stát linkáč SOR a Crosway tak nasednu do toho druhého. SOR = hluk, nepohodlí a něco pravidelně mlátí do podlahy....
Vidíš, ja som v jeden čas pravidelne jazdil busmi SOR do práce a z práce, a prišli mi príjemnejšie a pohodlnejšie. Viem, že u nás Ivecá v obľube u vodičov nie sú, hlavne na bočných linkách po úzkych cestách sa s tým vraj jazdí zle, sú príliš široké a mohutné.