Diskuse

Středoevropský šéf Nissanu: Delší dojezd není u elektroaut vždy potřeba

16.9.2015

Vylepšený Nissan Leaf ujede na jedno nabití baterií až 250 kilometrů, o čtvrtinu více než dosud. Ne všichni klienti ale takový dojezd vyžadují.

 

  • 21 Reagovat !

    foto Jenik3

    Jenik3 16.09.2015  21:04

    zemedelec nebo vyrobce aut

    Oba lobuji za to, aby jejich vyrobky mely privilegium, jakousi preferenci pred jinymi a to nejlepe podlozenou nejakym pravnim predpisem. Bez tech privilegii se snad na trh nedostanou?
    Ackoliv fandim elektropohonum, protoze ve mestech davaji smysl, tak v tomto pripade se mi chce zvracet. Opet plati, zadne dotace, zadne dotace a bude lepe.

    Pro elektropohon zpravidla staci kapacita na prumerny dojezd 2x40 km denne a to je mozna jeste hodne. Takova Tesla da i pres 300 km na jedno nabiti, ale to je tak trochu jine vozitko.
    • 14 Reagovat !

      foto Somewhere-je-uz-prec

      Somewhere je už preč 16.09.2015  22:27

      « Re: zemedelec nebo vyrobce aut

      Prd fandíš, nefandíš, inak by si také blbosti nepísal. Je ti to ukradnuté alebo si dokonca z opačného tábora, tak tu netlač kaleráby. Kto má k niečomu nejaký vzťah a fandí, píše o tom celkom iným štýlom. :-!
      • 31 Reagovat !

        foto Jenik3

        Jenik3 16.09.2015  22:44

        « Re: Re: zemedelec nebo vyrobce aut

        Tomu rikam solidni argumentace.
    • 42 Reagovat !

      foto fisero

      fisero 17.09.2015  07:26

      « Re: zemedelec nebo vyrobce aut

      Nesouhlasím. Ani s šífem Nissanu ani s Vámi. Protože bydlím ve městě tak pro rodinu potřebuji pouze jeden automobil. Dva už jsou zbytečným a nepotřebným luxusem. Z tohoto důvodu potřebuji, aby to jedno auto mělo dostatečný dojezd, abych s ním mohl nejen i v zimě do práce 2x45km ale i na víkend pryč. Nebo třeba za příbuznými 2x 250km. A to jsem pořád jenom v ČR. Takže to, že stávající zákazníci nejeví zájem o větší dojezd znamená jen to, že se stávajícím dojezdem se na to auto ani nezajdou podívat do salonu. A u elektromobilů s dojezdem 450-500km je cena zase tak přemrštěná, že se o nich taktéž nevyplatí uvažovat.

      Prostě dokud bude benzín/nafta/plyn ekonomicky výhodnější jak elektřina, nebude mít trh zájem.
      • 00 Reagovat !

        foto SamanAR

        SamanAR 17.09.2015  07:57

        « Re: zemedelec nebo vyrobce aut

        :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto Individualita

        Individualita 17.09.2015  08:21

        « Re: Re: zemedelec nebo vyrobce aut

        Amen
      • 14 Reagovat !

        foto Blue-Sun

        Blue Sun 17.09.2015  08:26

        « Re: Re: zemedelec nebo vyrobce aut

        Achjo, opusť zaostalé české myšlení a podívej se do skutečně vyspělého světa, kde elektromobily slouží jako denní dopravní nástroj a na dlouhé cesty se jezdí jinak. Třeba jiným autem, třeba vlakem, a třeba se létá...
        Kdy už se lidi naučí uvažovat nad rámec svého dvorečku?
        • 10 Reagovat !

          foto jhamil

          jhamil 17.09.2015  09:06

          « Re: Re: Re: zemedelec nebo vyrobce aut

          Vše je jen o penězích. Pokud by stál Leaf co např. Fabia (cca 250 000) tak bych o něm možná uvažoval. Prostě naše peněženka je sakra tenká. Věkový průměr CZ vozového parku tomu taky odpovídá.
        • 11 Reagovat !

          foto fisero

          fisero 17.09.2015  09:33

          « Re: Re: Re: zemedelec nebo vyrobce aut

          Od kdy si tykáme? My se snad známe? Kdyby ano, neřekl byste o mě, že mám jakési "zaostalé české myšlení". Spíše naopak!

          Ano, jezdí se jinak, třeba druhým, velkým rodinným autem, rychlovlakem 360km/hod nebo taxíkem/letadlem/taxíkem. Máme na tohle v tom našem dvorečku jménem Česká republika?

          PS: Až mi někdo dá formou "dotace" (kterou si stejně na daních zaplatim) dostatečnou částku, která sníží pořizovací náklady na elektromobil, mile rád si jej koupím. Doslova čekám na ten okamžik, až to budu moci udělat! Dotace jsou ale nesmysl a jsem rád, že tuto vymoženost "vyspělého" světa u nás nemáme. A to je ten důvod, proč tu elektromobilům pšenka nekvete.

          • 00 Reagovat !

            foto Nonsens

            Nonsens 17.09.2015  10:21

            « Re: Re: Re: Re: zemedelec nebo vyrobce aut

            tykáme si tu všetci, na webe je to nepísané pravidlo, ak ti to vadí, zúčastňuj sa radšej oficiálnych diskusií o vývoji automobilového priemyslu v regióne strednej európy v náväznosti na demografický vývoj a sociálnu prosperitu spoločnosti.
            • 01 Reagovat !

              foto fisero

              fisero 17.09.2015  10:33

              « Re: Re: Re: Re: Re: zemedelec nebo vyrobce aut

              Tykání jako takové mi až zas tak moc nevadí. Vadí mi, když se někdo do někoho naváží aniž by ho znal.

              Kdyby demografický vývoj a prosperita společnosti úzce nesouvisela se stavem vozového parku, koupě schopností obyvatelstva, nemuseli bychom se na webu o autech zaobírat i těmito okolnostmi.
          • 01 Reagovat !

            foto Blue-Sun

            Blue Sun 17.09.2015  10:34

            « Re: Re: Re: Re: zemedelec nebo vyrobce aut

            Nováček s padesátkou příspěvků mi bude říkat, jak se chovat v diskusích... tak jo. Pápá, panáčku, konec debat.
            Jinak jsi přesně dokázal to, co jsem popsal v prvním příspěvku.
            • 00 Reagovat !

              foto fisero

              fisero 17.09.2015  10:41

              « Re: Re: Re: Re: Re: zemedelec nebo vyrobce aut

              Škoda, že jsme úplně opustili debatu o elektromobilech, dojezdech a trzích. Kvůli které sledujeme tato vlákna.

              PS: Počet příspěvků nic nevypovídá o jejich kvalitě..
              • 01 Reagovat !

                foto Blue-Sun

                Blue Sun 17.09.2015  12:33

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: zemedelec nebo vyrobce aut

                Opustil jsem ji, protože diskutovat o něčem s člověkem, který je z přesvědčení předpojatý, není diskuse, ale zbytečné plýtvání drahocenným časem.
                Počet příspěvků vypovídá o znalosti prostředí a dle toho by se měl návštěvník také chovat. Nicméně v dnešní době chápu, že pokora v novém prostředí se nenosí...
              • 20 Reagovat !

                foto Nonsens

                Nonsens 17.09.2015  12:41

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: zemedelec nebo vyrobce aut

                Tak niečo k téme. Minišéf nissanu trepe. Všetci vyžadujú väčší dojazd, akurát nie sú ochotní alebo schopní ho zaplatiť. V praxi tvrdia, že na to majú, ale stačí im kratší dojazd. Ja tiež chcem od auta super rýchlosť, priestor, luxus apod., ale to neznamená, že také mám v garáži.
                • 00 Reagovat !

                  foto fisero

                  fisero 17.09.2015  13:16

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zemedelec nebo vyrobce aut

                  Bydlím ve městě a nemám garáž. A to je prozatím největší překážkou pro pořízení elektromobilu. Není kde ho dlouhé hodiny nabíjet. Ostatně na toto téma je můj příspěvek níže.
                  • 00 Reagovat !

                    foto MariAchi

                    MariAchi 17.09.2015  21:59

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zemedelec nebo vyrobce aut

                    Spatne.
                    Bydlis-li ve meste, muzes vyuzivat rychlodobijeci stanice, za cca pul hodiny jsi na 80% nabiti, coz je nepsana hranice, kdy baterie vydrzi nejdele. Nemusis mit garaz, abys mohl mit elektromobil. Osobne znam hned dva lidi, kteri bydli v panelaku a provozuji elektromobily (jeden e-Golf, jeden Leaf).
                    • 00 Reagovat !

                      foto fisero

                      fisero 18.09.2015  07:27

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zemedelec nebo vyrobce aut

                      No, takže taková stanice dokáže nabít 48 aut za den. Jenom tolik jich parkuje u nás před barákem. A v ulici je těch baráků 20... Infrastruktura pro nabíjení stávajících elektromobilů prostě není. A nebude. Bude třeba zapracovat na rychlosti doplňování energie. Pak by ani menší dojezd nebyl problémem.

                      Osobně rozhodně nemám hodinu na to, abych jel k nejbližší nabíjecí stanici, půl hoďky tam čumákoval a zase jel nazpět.

                      PS: 80% nabití je doporučená úroveň pro dlouhodobé skladování akumulátorů. Při běžném provozu je to naopak nežádoucí. Jenže těch posledních 20% trvá další půl hodinu...
                      • 01 Reagovat !

                        foto MariAchi

                        MariAchi 18.09.2015  15:20

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zemedelec nebo vyrobce aut

                        Bydlim v Mongolsku, nekde ve stepi, asi tissic kilometru severne od nejblizsiho mesta, a desne nerad cekam na cokoliv, co trva vic jak tri minuty.

                        ...a proto rikam, ze elektromobil je kravina.

                        No, vazeny fisero, tak je fakt, ze jste asi pripad, ktery hleda porad jen vymluvy, misto aby nasel reseni, s tim vam ale nepouzu.
                        • 00 Reagovat !

                          foto fisero

                          fisero 16.12.2015  14:15

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zemedelec nebo vyrobce aut

                          Nikde netvrdím, že elektromobil je kravina, tak mi to necpěte do huby! Jen dávám jasné příklady, se kterými se mnoho potencionálních zájemců musí zaobírat.

                          Pro člověka bydlícího na sídlišti bez možnosti garáže není řešením dvou hodinová anabáze s nabíjením auta (na 100%). Prostě infrastruktura není a nabíjení trvá moc dlouho na to, aby těch pár nabíjecích stanic obsloužilo všechny. Praha - 4 "rychlonabíječky" (cca 20 "nabíječek" celkem).
                • 10 Reagovat !

                  foto MariAchi

                  MariAchi 17.09.2015  22:00

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zemedelec nebo vyrobce aut

                  Ano, to, jak moc lide "potrebuji" delsi dojezd, se ukaze, jakmile si budou moci za nej priplatit. ;-)
  • 20 Reagovat !

    foto Hittman

    Hittman 17.09.2015  09:58

    Taky si

    myslím, že není potřeba, na co vlastně, kdo dnes jezdí dál jak 50 km od domu, že? Stačí přeci vyjet z garáže a opět zajet zpět >:-[]
  • 00 Reagovat !

    foto fisero

    fisero 17.09.2015  10:23

    Rozšíření elektromobilů

    Většímu rozšíření elektromobilů ve městech, kde mají dnešní verze smysl, brání především fakt, že není kde je dobíjet. Těžko si každý majitel zaplatí parkovací stání a výstavbu elektrické přípojky na obecní ulici. Takže bez masivního rozšíření veřejných nabíječek - prakticky všude - to nemá smysl.

    Anebo změňme technologii baterií akumulátorů a použijme "flow" baterie - kde stačí vyčerpat a natankovat elektrolyty. Na to již dnes infrastruktura existuje, jen by se upravily stávající pumpy.
    [odkaz]
    Když zajdu ještě o krok dál, pak by se každému vyplatilo mít na střeše solární panely, nabíjet elektrolyty a ty pak používat v autě nebo pro spotřebu domácnosti, když nesvítí.
  • 00 Reagovat !

    foto Stejsn

    Stejsn 17.09.2015  14:32

    Jo. Auto do města může být elektrické.

    Problém je, že takové auto pak není vhodné k opuštění hranic města (malý dojezd, nemožnost ho nabít), takže když si tohle někdo pořídí k dojíždění do práce ( =místo skůtru), stejně potřebuje ještě druhé auto. S tímhle nedojedu ani z Prahy do Vídně na Vánoční trhy (a argument že mám jet vlakem neberu). A tím se jaksi ztrácí smysl.
    • 11 Reagovat !

      foto ericn

      ericn 17.09.2015  17:55

      « Re: Jo. Auto do města může být elektrické.

      Přesně, málokdo má dnes auto na jedno použití, tedy jen město. Auto je v podstatě multifunkční věc - musí zvládnout dojet do města, na chalupu na horách, výlet do Vídně, dovolenou kdekoliv v Evropě atd. Dojezd laboratorních 250km znamená, např. že se na tu chalupu dostaneš, ale zpět už ne, jelikož vetšinou nenajdeš v okolí nabíječku. Dost pochybuji, že někdo bude investovat x tisíc do vlastní. Tady konvenční motor jasně vede, pumpa je v každé větší vesnici a reálný dojezd přes 600km skoro u všech aut ;-)

      Ten pán v článku je v podstatě mimo realitu, nicméně chce prodat produkt. Tedy auto do města ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto fisero

        fisero 18.09.2015  07:37

        « Re: Re: Jo. Auto do města může být elektrické.

        Chtělo by to změnit technologii akumulátorů tak, aby se dali nabít do pěti minut na plnou kapacitu. Pak odpadnou negativa okolo dojezdu.
      • 00 Reagovat !

        foto Peto02

        Peto02 18.09.2015  13:29

        « Re: Jo. Auto do města může být elektrické.

        Tak ked ides len na chalupu tak to je najmensi problem, kedze sa tam ide vasinou na vikend. Za noc sa ti auto nabije aj z obycajnej domacej zasuvky a spet tak dojdes bezproblemov. Horsie je ked ides do vzdialeneho mesta ci ku priatelom na par hodin a hned spet. Vtedy uz musis viac planovat, resp. pocitat z dlhsim casom nabijania a teda diskomfortu. Kolko krat za rok vsak s autom potrebujes ist v jeden den viac ako 200km zalezi na danom vodicovi. Zo statistiky Nissanu vyplyva, ze ludia s elektromobilmi viac cestuju ako bol predpoklad a dokonca aj viac ako s beznym autom (asi kvoli nizzsim nakladom). Vela ludi ktore Leaf kupilo (v USA) ako druhe auto nakoniec uplne prestalo jazdit so svojim beznym autom. Idealne by bolo cestovat elektromobilom na dlhsie cesty s autovlakom. Napr. do Berlina, Pariza, Kodane, Alp ci Splitu autovlakom a okolie pobehat elektormobilom.
        Osobne chcem Nissan Leaf kupit. Tiez si ponecham aj stare auto keby som potreboval zarazu za jeden den spravit 1000km a nemohol ist lietadlom. Do Tatier ci Prahy mi vsak Leaf bude uplne stacit. Sice si 1 hodinku pocestujem dlhsie ale to mi nevadi :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Většina Čechů umírá v nemocnici, muži i na ulici. Doma skoná jen pětina lidí

Většina Čechů umírá v nemocnici, muži i na ulici.…

Většina Čechů by svůj poslední den nejraději prožila v klidu domova, ale ve skutečnosti se toto přání „splní“…

Peklo na D1: Filmaři Honza a Honza tu strávili 13,5 hodiny! „Hodně aut zhaslo, čekáme na vlky...“

Peklo na D1: Filmaři Honza a Honza tu strávili 13,5…

„Začíná tu být tma, hodně aut zhaslo. Čekáme na vlky.“ Tuhle lehce humornou zprávu posílali mobilem domů ve…

 

iSport.cz

Vary sklízí chválu za bruslivý hokej. Sičák vypráví, jak zkušení hráči působí na mladé

Vary sklízí chválu za bruslivý hokej. Sičák vypráví,…

Měli leštit extraligovou podlahu. Ať už podle finanční síly, nebo z pozice naivního nováčka. Jenže karlovarští…

Penaltová liga! V Česku jede na rekord, králem je Slavia. Pomáhá video?

Penaltová liga! V Česku jede na rekord, králem je…

Velká jízda Slavie a Plzně, další sparťanské trápení, sedmnáctigólová show boleslavského čarostřelce Nikolaje…

 

Reflex.cz

Děti bohatých Íránců pobuřují chudé krajany. Předvádějí se na Instagramu, zatímco země trpí pod sankcemi

Děti bohatých Íránců pobuřují chudé krajany.…

Zatímco Írán byl poměrně tvrdě zasažen sankcemi, které na něj uvalily Spojené státy, děti zazobaných obyvatel…

Babiš by měl přijít o dotace z jiného důvodu než kvůli střetu zájmů. Tady jde o mnohem víc

Babiš by měl přijít o dotace z jiného důvodu než…

Ačkoli se na první pohled týká verdikt Evropského parlamentu o „zastavení“ dotací pro společnost Agrofert z…