Priplácať za diesel pre bežného užívateľa, ktorý najazdí 15-20 tisíc km ročne nemá význam. Nielen u tohto modelu, ale komplexne. Nechápem honbu za naftou. Žeby kvôli o 1-2 litre menšej spotrebe ? Nezmyselný argument, stačí si spočítať celkové náklady, poistky, servisné prehliadky a pod.
Myslim, ze od vyssej strednej a od SUV uz takto otazka nestoji. Kto uz kupuje taketo nove auto, tak ako ma 480t na benzin, tak ma aj 600t na naftu a proste kupi naftu, lebo to je urcite lepsi motor, ked je tak drahy. Jedoducho su presvedceni, ze turbo dieselovy motor je to najlepsie, co mozu dostat. Urcite neprepocitavaju ci sa im vyplati bezin pri ich najazde. Ak by chceli usetrit, tak si nebudu kupovat tieto auta, na ktorych su najvacsie marze. Zdravi Panamera diesel :-)
Nafta paří do nákladních, užitkových aut, autobusů a max. plnokrevných Offroadů u kterých se počítá s taháním přívěsu někde v lese nebo na statku. Místo nafty by bylo lepší vyrábět auta na CNG, E85 už z výroby. Takové Volvo V70 Bi-fuel dokáže z výroby jezdit na N95, E85 a CNG.
Na CNG má nejvyšší výkon, nejnižší spotřebu. Dá se s ním jet na CNG za 90 haléřů na km, osobní zkušenost.
Brr, z těch zkratek se mě začíná točit hlava. Jako alternativa k benzínu budiž, ale místo nafty nee. Kdo chce diesel, ať si ho klidně koupí, bránit mu v tom nebudu. Jeho prachy.
LPG k smíchu je to máš pravdu vyšší sotřeba nižší výkon. Kolik majitelů aut jako je Q7, Touareg atd. potřebuje 4*4 a samotné auto vůbec? A opravdu jej využijí? Ve vtěšině případů jde o image a pocit bezpečí z velkého auta ve kterém je málo místa. Ale jak jsem již řekl nikomu naftu nezakazuji, nové diesely jsou pro servisy zlatý důl :-)
To už není úplně pravda, cvo slyším tak tak od 2007 jsou diesely dost držáky. Vydrží o hodně víc, ale kolikrát si lidi život komplikují sami.....
Legendární jsou zničená turba a dvojhmoťáky včetně spojek u VW díky čipování .......
Nebavím se o tom co sliším ale co vidím. Piezovstřiky u komonrailů jsou jeden velký průser a vysokotlaké čerpadla taky. Ano lidé taky přispívají do konečného stavu, ae to u všech mechanických součástech na autě, jelikož kašlou na veškerou údržbu. Co se týče dvouhmoťáků není to porblém jen VW. Problém s tím mají všichni kdo jej do aut montují, píš teda majitelé kteří jezdí převážně po městech, taxikáři, obchodní zástupci tad..Při výměně spojky se montuje již klasická spojka Např. Superby taxi dostávají už na lince klasický pevný setrvák s odpruženeou lamelou. Osobně jsem nikdy zákazníkovi nedoporučoval zpět odpružený setrvák už. jen proto že je cena spojky vyšší cca o 16 000,-. Po odjezdu ze servisu žádná rekace že by něco fungovalo jinak. Odpružené setrváky byl velmi neuvážený krok :no:
Těch prodejců u nás je docela pomálu ale asi se uživí , jezdívám do subaru vysočina pro filtry a vždy když tam su tak na servise nějaký auto mají , ale když se vždycky podívám na tu cedulku s cenou za hodinu práce tak rychle zbalím filtry a valím domů >:D
Máme tu krásný příklad toho, jak automobilky zlevňují končící modely. Zákazník pak řeší dilema, jestli si má za lákavou cenu koupit starý model nebo chvíli počkat a pochlubit se sousedovi s novým. Prodejci a automobilka pak mají jistotu, že od nich zákazník jen tak neuteče. Navíc se tak zbaví skladovek a zvýší zájem o nový model.
Já se tu nic objevovat nesnažím, touhle taktikou se řídí většina firem všeho druhu a je to zcela přirozené. Jen jsem se snažil poukázat na to, že zájemce o Forester si teď nejspíš projde pěkným dilema.
Len tak zo zaujímavosti som si pozrel aktuálny cenník Subaru na Slovensku - keď som odpočítal od najlacnejšej verzie Forestera ich "aktuálnu" zľavu (ktorá tam mimochodom visí už pár mesiacov), tak som ešte stále dostal číslo myslím 24 158 EUR a keď som si toto číslo vynásobil aktuálnym stredom eur/czk, tak som dostal hodnotu 608 782 CZK!!! Ak použijem tento postup obrátene a sumu 471 000 CZK vydelím stredom 25,23, dostanem číslo 18 668 EUR!!! Za to tu nekúpim ani Kiu Sportage s nejakým normálnejším pohonom... A to sa bavíme o aute s najlepším pohonom 4X4 v danom segmente, nadpriemernými jazdnými vlastnosťami či už na ceste alebo v teréne a spoľahlivosťou. A tu chce ešte niekto viac spustiť z ceny? Viem, že ten prepočet kurzom stred nie je celkom presný, ale tá cena za to auto je podľa mňa fantastická... Keď si len vezmem taký zaprdený TIGUAN Trend&Fun 1,4 TSI 4MOTION 160k M6, tak ten stojí 24 950 EUR a to je oproti Foresteru skôr hračka pre deti, s tým motorčekom 1,4 TSI a Forester ho porazí prakticky vo všetkých kritériách...
Pravda pravda, Nové Subárko, jak se to jmenuje, XV? Jde ve Švýcarech na dračku. A v celé Evropě.
Pravda je ale také, že to není tak dávno, a jeden z mých dodavatelů řadil Č do německojazyčné oblasti spolu s Rakouskem, Švýcarskem a Německem. Přesně v těchto zemích jdou vozy koncernu na dračku, mimo tuto "německojazyčnou" oblast už je to podstatně slabší (neplatí pro D3).
Jistě, golf jedničkou své třídy v Itálii, to je slabota, vůbec vw v Itálii, Beneluxu, skandinávii, vždy ve svých třídách v top 3, jinými slovy vw koncern vždy v pozici nejimportovanější značky. Asi se svým přítelem žijete v nějaké jiné Evropě. A co ten forester, o kterém je tato debata, je to skutečně mimo náš "zabedněný" trh takový trhák?
Cena je to skvělá. Jenom škoda, že nic takového zrovna nepotřebuju.
Myslím tak v té druhé výbavě benzín, předělat na LPG a třeba pro majitele horské chaty paráda!