Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Forester zlevnil na 471 tisíc Kč

Aleš Dragoun
Diskuze (30)
Subaru sice chystá pro USA a Japonsko novou generaci Foresteru, v Evropě ale zůstává v nabídce stávající model.

Podobu nové, v pořadí již čtvrté generace Foresteru známe. „Trojku“ u nás nově importér nabízí s výraznými slevami, jak už to tak v automobilovém světě při obměnách bývá. Celá modelová paleta je zlevněná o 20 %. Nejedná se o výprodeje z českých skladů, ale těch celoevropských.

Zákazníci mohou nyní vybírat pouze ze dvou motorů: turbodieselu 2,0D o výkonu 108 kW (147 k) a atmosférického benzinového dvoulitru se 110 kW (150 k). Oba čtyřválce s protiběžnými písty mají čtyřventilovou techniku a rozvod DOHC. Stálý pohon všech kol Symmetrical AWD disponuje u vozů s pěti- či šestistupňovou přímo řazenou převodovkou mezinápravovým diferenciálem s viskózní spojkou. Standardem je také redukce, ale jen u zážehového motoru. Čtyřstupňové samočinné ústrojí přenáší sílu pro změnu pomocí kapalinového měnič a systému aktivního rozdělení točivého momentu. Úplně všechny verze Foresteru pak mají samočinné vyrovnávání světlé výšky zadní nápravy.

Subaru Forester - ceny na českém trhu (listopad 2012)
Motor2,0D X / 2,0D XS2,0X / 2,0 XS
Převodovka6M5M (4A)
Zdvihový objem [cm3]19981995
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min-1]108/3600110/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]350/1600-2400198/4200
Max. rychlost [km/h]186185
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,410,7 (12,4)
Komb. spotřeba [l/100 km]5,9 / 6,07,5
Cena Trend [Kč]-471.000,-
Cena Active [Kč]607.000,-511.000,-
Cena Comfort [Kč]631.000,-567.000,-
Cena Executive [Kč]719.000,-663.000,-

Základní stupeň výbavy představuje ta s názvem Trend, jenž je dostupná jen s motorem 2,0X za současných 471.000 korun. Nabízí například šest airbagů, ABS, EBD, stabilizaci VDC, kontrolu trakce, úchyty Isofix, elektrická okna a zrcátka, šestnáctipalcová ocelová kola, dálkové centrální zamykání, výškově nastavitelné přední sedačky s aktivními opěrkami, dělenou a sklopnou zadní lavici, manuální klimatizaci či rádio s CD a AUX vstupem.

Všechny ostatní jsou k dispozici s oběma motory. Active za 40 tisíc navíc přidává litá kola, přední mlhovky, vyhřívání předních sedadel, automatickou klimatizaci, tempomat a lepší audio s ovládáním na volantu, Bluetooth a USB. Se stupněm Comfort koupíte dále xenonové světlomety, elektricky sklopná vnější zrcátka sedmnáctipalcové ráfky, dále kožený volant a hlavici řadicí páky, duální klimatizaci a parkovací kameru. Vrchol představuje Executive. Nechybí zde panoramatické střešní okno, kožené čalounění, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, bezklíčkové odemykání a startování a ani navigace.

Diesel stojí minimálně 607 tisíc, za automatickou převodovku se v případě benzinového dvoulitru vždy připlácí 32 tisíc Kč.

Aleš Dragoun
Diskuze (30)
5. 11. 2012 19:33
Re: Forester
Síť se nerozroste dokud se nebudou vyrábět auta sériově ;-\ přestavba na CNG je drahá a není vidina že by s rozrostlo jako LPG :no:
5. 11. 2012 08:01
Re: Forester
CNG je fajn, ale palivové nádrže nedovolí nájezd vyšší než 200-300 km což je poněkud tristní, v kombinaci s řídkou sítí čerpacích stanic...
4. 11. 2012 21:50
Re: Sleva
Len tak zo zaujímavosti som si pozrel aktuálny cenník Subaru na Slovensku - keď som odpočítal od najlacnejšej verzie Forestera ich "aktuálnu" zľavu (ktorá tam mimochodom visí už pár mesiacov), tak som ešte stále dostal číslo myslím 24 158 EUR a keď som si toto číslo vynásobil aktuálnym stredom eur/czk, tak som dostal hodnotu 608 782 CZK!!! Ak použijem tento postup obrátene a sumu 471 000 CZK vydelím stredom 25,23, dostanem číslo 18 668 EUR!!! Za to tu nekúpim ani Kiu Sportage s nejakým normálnejším pohonom... A to sa bavíme o aute s najlepším pohonom 4X4 v danom segmente, nadpriemernými jazdnými vlastnosťami či už na ceste alebo v teréne a spoľahlivosťou. A tu chce ešte niekto viac spustiť z ceny? Viem, že ten prepočet kurzom stred nie je celkom presný, ale tá cena za to auto je podľa mňa fantastická... Keď si len vezmem taký zaprdený TIGUAN Trend&Fun 1,4 TSI 4MOTION 160k M6, tak ten stojí 24 950 EUR a to je oproti Foresteru skôr hračka pre deti, s tým motorčekom 1,4 TSI a Forester ho porazí prakticky vo všetkých kritériách...
Avatar - Dinar
4. 11. 2012 12:14
Re: bohužel bez šance
Jistě, golf jedničkou své třídy v Itálii, to je slabota, vůbec vw v Itálii, Beneluxu, skandinávii, vždy ve svých třídách v top 3, jinými slovy vw koncern vždy v pozici nejimportovanější značky. Asi se svým přítelem žijete v nějaké jiné Evropě. A co ten forester, o kterém je tato debata, je to skutečně mimo náš "zabedněný" trh takový trhák?
4. 11. 2012 11:12
Re: Forester
Přesně tak AWD z Prahy :yes: