Sakra, nevsiml jsem si, ze data jsou jen pro XV. Udavany spotreby se zdaji az z kategorie snu - dvoulitr benzin s automatem CVT ve 4x4 za 6.6? :yes: Jsem zvedavy na real...
Jinak doufam, ze i Impreza Sport dostane dvoulitr benzin. :-O
No, ty motory, to jsou uz podle papirovych parametru opravdovy rakety. >:-[] Ani ta spotreba me nijak zvlast nesokuje - ve meste budou stejne oba jezdit za 9. Nerozumim tomu, proc Subaru neoturbi treba tu 1.6ku, nevyzene vykon na nejakych 130kw jako treba Ford s Ecoboostem a nepropujci tak autu solidni dynamiku pri uplne stejny normovany spotrebe. Ale to je spis obecny povzdech na tema proc se Japonci boji preplnovani jako cert krize, kdyz s nim jinak maji u okrajovych modelu bohate zkusenosti, viz Subaru.
Pochvalit tak muzeme novou Imprezu aspon za mene odpudivy design, i kdyz to je slaba utecha, neb hur nez soucasna generace uz Impreza vypadat jednoduse nemohla. Ani indiferentni americkoazijsky design nastupujici generace ve stylu aktualni Legacy me vsak nijak neoslovuje. Kde jsou ty casy - [odkaz] [odkaz] .
zrovna jsem chtěl napsat to samé.Subaru by mělo ty své 1,6 tky osadit turbodmychadlem např jako má PSA 1,6 THP v Peugeotu 308 RCZ aby měly aspoň těch 140kW. To by pak bylo zajímavé ....
Zrovna turbobenzíny PSA mě moc neoslovily. Mám radši atmosféry, kde spolu s otáčkami roste zátah, takže v tomhle případě se mi víc líbila 88 kW 1.6 VTI než oturbená THP, která sice zatáhne v 1500 otáčkách, ale pak už se nic adrenalinového neděje ;-\ Reálně je určitě rychlejší, ale řidičsky to není zábavný motor. Proto raději u Subaru 84 kW 1.6i nebo 110 kW 2.0i než uměle vyhnaný výkon přeplňováním. I když u STI má charakterem blízko k atmosférám..
Tak to si s THP asi moc času nestrávil co? Realita je jinde, mám ten motor v P5008 a ujišťuji tě, že i stakhle težkým autem (cca 1520kg) umí pěkný věci :yes:
Najel jsem s ním asi 2000 km v DS3. Netvrdím, že ten motor není výkonný, naopak píšu, že reálně je samozřejmě rychlejší než VTI, ale prostě kvůli ploché momentové křivce není jeho vytáčení tolik zábavný jako u VTI.
Jasně, v 90 procentech se bude tenhle motor pohybovat mezi 2000-3000 otáčkami, ale je dobrý vědět, že když se chce člověk v rámci možností bavit, jde to. Konečně ani zrychlení za 8,9 v DS3 není na 1.6 bez turba špatný..
Mne ta 1.6 THP naopak velmi sedi a atmosfericka 1.6ka Subaru se na ni nebude absolutne chytat. Pises o tom, jak na atmosferach ocenujes gradaci vykonu a vykonovou spicku - v tomhle bych souhlasil, ale u skutecne sportovnich motoru ve sportovnich autech. V rodinnym hathbacku nizsi stredni tridy tyhle aspekty ale temer nikdo neoceni, sem se naopak mnohem vic hodi projev turbobenzinu s vysokym kroutakem. Navic resit sportovni charakter u motoru s tak katastrofalnimi dynamickymi parametry jako jsou ty nove od Subaru je lehce mimo misu.
Jeste se chci zastavit u toho hodnoceni STIcka jako chrakterove blizkeho atmosferam - muzes to nejak rozvest? Osobne jsem s zadnym STIckem nikdy nejel, ale podle testu i vyjadreni lidi, ktery s timhle autem meli tu cest, mam zato, ze to je naopak klasicky "turbohovado" (v dobrym :-) ) se vsim, co k tomu patri - tzn. turbodira, kopanec do zad pri nabehu turba, jeho svist apod.
Suba kopou jen kvůli nastavení turba. Jinak jejich EJ motory jsou extrémní příklad podčtverce, tedy dole fuj a nahoře huj.
Turba se už od dob Integrale dělají spíše s dieselovým zdvihem, podčtverce jsou vyjímkou. Konkrétně si vzpomenu jen na Subaru, Saaby a Lancera se čtvercem a na pár specialit jako Busso TB. Oba přístupy mají dost do sebe, dlouhozdvihy ale mají trumf v podobě dramaticky menšího namáhání pohyblivých částí.
Predpokladam, ze u namahani pohyblivych casti mas na mysli ojnici a kliku. Protoze u kratkozdvihu se naopak namaha min pist a je mozne pouzit vyssi otacky (ackoliv zde to Subaru u svych motoru po roce 1994 zrovna neprehanelo a 6500 bylo zpravidla maximum).
Ten dojem může vyzvářet srovnání STi do 2005 ještě s 2.0T proti 2.5T od 2006. U 2.5 ten posun od turbohovada je znatelný, ale stále je to proti atmosféře jinde. Staré 2.0T bylo klasické turbohovado, které ale třeba mě oslovuje více. Přijde mi, že právě přechod na 2.5 je jeden z hlavních důvodů ztráty klasického charakteru STi. Jako další hlavní důvod bych ještě uvedl DCCD, které sice "odstranilo" "tupost", tak charakteristickou pro starší ročníky, ale zde to považuji za jednoznačný posun k lepšímu.
Ve meste jezdi za 9 skoro vsechno >:D Jestli budou prumery v kombinaci lehce nad 7 (a zkusenosti s Foresterem s FB20 s MT rikaji, ze to nebude neralny), bude to parada (porad je to ctyrkolka, ikdyz s MPT).
1.6ka turbo bude, ale skoro urcite ne pro zakladni model.
to mas ako s toyotou, pre nich je dolezitejsia bezporuchovost ako ponuknut x roznych motorov
ked by sa to zacalo kazit, tak si to uz vobec nikto nebude kupovat za tie peniaze
skus pozriet ake motory ponukaju na primarnom japonskom trhu
mne co sa akurat nepozdava, ze 0-100 za 10,5 a motor sa papierovo zda byt dost silny - 110kw
to nemoze byt pod 10?
nie je to chyba v clanku? CVT skoro tak rychlo zrychluje ako manual?
alebo, ze by ho riadne priskrtili koli emisiam a spotrebe?
110kW neni extra silnej motor, cestou na kola se spousta koni ztrati (u 4x4 se rika az 30%). Navic to auto neni ani moc lehky. A CVT ma podle vseho maly ztraty a dobre nastavenej prevodovej pomer. Jestli ten system neco vydrzi (t.j. 300tkm +) se teprve ukaze, ale zatim jsem necetl zadny negativni reference (tedy na tuto konkretni generaci CVT).
Jojo, to priblizne odpovida zkusenostem majitelu ze subarufanclubu. Do prumeru mezi 5.2 - 7.5 se vejdou uplne vsichni (vcetne Outbacku a Foresteru). Na druhou stranu je tam uzivatel, kterej ma jak Forester v nafte s prumerem 6.7 a Legacy 3.0R (benzin, sestival, automat, 4x4) s prumerem 9.7, coz je ze vsech stran prijatelny.
ak je pravda ze az 30%, to by vysvetlovalo preco sa vsetci tahaju k pripajatelnym pohonom, okrem ineho aj samotne subaru by pri CVTcku malo mat pripajatelnu zadnu napravu (neviem ci aj tento model), aby dosiahli lepsiu spotrebu a pri dobrej trakcii netreba presuvat vela vykonu na dalsiu napravu
v kazdom pripade rad by som niekde videl video kde sa porovnavaju 2 subaru auta jedno s viskoznou spojkou a dalsie s lamelovou, ze ako sa to sprava na suchu/snehu/mokru pri jazde v zakrutach a pod.
ak niekto ma link tak vopred vdaka
Pripojitelnej pohon neni kvuli uspore paliva nebo vykonu, protoze i s nim tahas vsechny rotujici casti ctyrkolky (zadni diff, poloosy, kardanku atd). Dukazem budiz, ze at permanentni nebo pripojitelna ctyrkolka zvysuje spotrebu oproti dvoukolce priblizne stejne. Pripojitelny AWD je proste jina konstrukce, ktera je navic zpravidla levnejsi a kostrukcne jednodussi nez tri diferencialy, ktery aby davaly smysl musi mit aspon mezidiff svornej (tudiz torsen nebo viskozu nebo nejakej aktivni lamelovej). Mimochodem, ve spojeni s CVT uvadi Subaru pouze pouziti MPT coz je lamelova spojka bez mezinapravovyho diferencialu = funkcne jako Haldex. VTD (tedy aktivni diferencial) se dava jen do menicovych automatu a jeste jen v nejdrazsich verzich. Ja ho napriklad v Outbacku mam >:-[]
ten aktivny lamelovy diferencial si mam ako predstavit?
jeho rozdiel oproti systemu kde nie je - napr. ako pises ze Haldex
je v tom ze spaja/posiela vykon skor ako preklzne hlavna pohanana naprava?
ale to moze aj ten haldex skor zareagovat
ak mas nejaky dokument kde sa to vysvetluje tak posli
dost ma to zaujima
buduci rok by som si chcel kupit dalsie auto a poskulujem po nejakej 4x4 (subaru) alebo tej novej 2kolke subaru/toyte
tak sa chcem dobre rozhodnut
dik
Diferencial ma proti jakekoliv spojce (Haldex nebo MPT) tu vyhodu, ze moment z prevodovky prenasi na kola stale (at uz 1:1 nebo 40:60ti), coz je vyhoda hlavne na silnici (nedochazi ke stavum, kdy se pripoji i zadni naprava a auto ztrati adhezi). On se sice i u spojky stale prenasi nejaky moment, ale v radech jednotek procent.
EDIT: teoreticky pokud neni rozdil v otackach naprav, tak muze spojka byt sepnuta stale, aniz by dochazelo k jejimu opotrebeni, ale pak to zase nema valnej smysl.
V terenu nebo pri pomaly jizde na snehu, kde dochazi k prokluzu je jedno jestli mas diff nebo spojku, pokud ta spojka udrzi obe napravy (rozumej "strany kardanu") proti sobe (tedy v podstate simuluje uzaverku mezinapravovyho diferencialu).
Co se tyce nakupu noveho auta, je asi lepsi zvazit duvody a zpusob jizdy, pro ktery budes to auto pouzivat. Sportovni zadokolka je super na zabavu, ale neni to sluha do nepohody jako ctyrkolka a naopak.
Dost obsahle jsme se tomu venovali na strankach subarufanclubu:
[odkaz]
diik, som to tu skoro 2h cital krizom krazom to vase forum :-)
vela som sa dozvedel
akurat som nepochopil funkciu redukcie pri zaradenych vyssich prevodovych stupnoch - co vlastne vtedy nastane a preco je to dobre
rozmyslal som nad imprezou - na denne chodenie do prace (cca 140km) a do roboty budem chodit v terajsej rav4 a na zabavu a leto si kupim tu zadnokolku
aj ked viac som nakloneny k tej impreze
financne to vyjde rovnako a predsalen to bude 4kolka a rav4 mozem predat...
A nac ti je lepsia akceleracia? Aby si sa od semaforu rozbehol z 0 -100 za 5s ? Tak pre takychto ma Subaru samozrejme (na rozdiel od spominanej Skodovky) tiez alternativu - kup si WRX, alebo STi.
Beznemu cloveku 13s staci na normalnu jazdu.
tak s tymto nemozem suhlasit, pre nevyburenych to moze byt zabava pri semafore, avsak pre zvysok ludi je to hlavne bezpecnost pri obiehani - rychlo obehnut auto ci kamion a zaradit sa
Jazdim uz roky, ale ani s autom s akceleraciou 15s som nejake dramaticke problemy nemal na dialnici. O 15 rokov bude standard akceleracia 5s (elektromotory mozno) a 9s vam pride vela a nebezpecne?
Nema to logiku.
Ber to tak, že provoz se stále zrychluje.
Co stačilo včera, je dnes jen a jen k smíchu. Mým druhým autem byla AR155 2.5TD, po menší úpravě na cca 130 kW. Žádný tehdejší diesel (rok 2001) se mi nemohl co se rychlosti týče rovnat. A dneska? 180 naftovejch koní mají pomalu i auta v nižší střední a nikdo to nepovažuje za žádnou hitparádu.
Patnáct vteřin na stovku je už za hranicí rozumné aktivní bezpečnosti, jako optimum mimo město teď vidím tak maximálně deset, jedenáct.
Nevím, mám 1.6 v mazdě3 a při předjíždění bych ocenil trošku pružnější motor. A to mám psané zrychlení 0-100 za 11sec. Podotýkám že jezdím max 100 mimo obec a 140 na dálnici. Těch 5 sec je už trochu extrém..to ale tich 13,2 také ;-)
Ja tu nepisem o turbe preto, aby som jazdil z 0-100 za 5 s. Ale je mi luto, ze takato legendarna firma nema v ponuke aj turbo verziu. Nehovorim o priostrenej 1,6 s vykonom 200 HP, ale o niecom "lahsom". A ponukat 2,0 litrovy benzin v roku 2012 do mesta, tak to je ponuka zo stvrtohor. Avsak mas pravdu, 1,6 na prechazku po LEGOPARKU staci az az!
Ta legendarni firma je pomerne mala automobilka s produkci nizsi nez Skoda. To ze v ni ma ted asi 20% Toyota nema na pozitivni vyvoj skoro zadnej vliv, spis se zda, ze je tomu naopak... :no:
Toto auto je konkurentem například nissanu kaškai apod. Srovnejme motory tam a tady. Vyjde to na stejno. Však na vás vy turbisti jednou dojde. Turbo je dobrá věc do závodních a rychlých aut ,ale v autech na běžné ježdění je díky větší poruchovosti na nic. A pokud se je zákazník nespokojen s nabídkou motorů pak si může vybrat ,třeba forester XT nebo imprezu WRX / WRX STI... to už je lepší ne ? A navíc je to první nabídka motorů. Nepřišlo by vám zbytečné v autě za cenu co bude stát XV mít 2.OT ?