Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru XV a Impreza Sport: Kompletní technická data

Diskuze (47)
Modelový rok 2012 přinese novou generaci crossoveru XV. Na něj záhy naváže i klasická Impreza.

Nová generace Subaru XV (z názvu mizí slovo Impreza) měla evropskou výstavní premiéru v září na autosalonu ve Frankfurtu. Tehdy bylo Subaru na podrobnější data skoupé, teď už ale známe podrobné parametry všech motorů.

Základem bude zcela nový 1,6i o výkonu 84 kW. Nahradí dosavadní 1,5R (79 kW), proti kterému nabídne lepší dynamiku a především výrazně nižší udávanou spotřebu. Jako jediný se bude dodávat s pětistupňovou manuální převodovkou, alternativu bude nově místo měničového automatu představovat bezestupňový Lineartronic CVT.

Hlavním přínosem bezestupňové převodovky bude nižší kombinovaná spotřeba – a to nejen ve srovnání s měničovým automatem ale i proti souběžně nabízené manuální převodovce.

Subaru XV - technická data motorů
Motor1,6i1,6i2,0i2,0i2,0D
Převodovka5MCVT6MCVT6M
Zdvihový objem [cm3]16001600199519951998
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]84/560084/5600110/6200110/6200108/3600
Největší toč. mom. [Nm/min-1]150/4000150/4000198/4200198/4200350/1600-2400
Max. rychlost [km/h]179175187187198
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,113,810,510,79,3
Komb. spotřeba [l/100 km]6,56,36,96,65,6

Zážehový dvoulitr 2,0i povýší na šestistupňovou převodovku, případně může dostat opět Lineartronic. Klíčové parametry motoru jsou 110 kW a 198 Nm. Turbodiesely zastupuje 2,0D o výkonu 108 kW a točivém momentu 350 Nm. Ten jako jediný bude dostávat pouze jednu převodovku, a to šestistupňovou manuální.

Všechny motory jsou, jak velí tradice značky, samozřejmě čtyřválcové typu boxer, s protiběžnými písty. Pro zážehové motory se nově stane standardem samočinné vypínání motoru Auto Start Stop.

Po Subaru XV přijde i klasická Impreza. Ta měla debut už na jaře v USA, nyní se chystá její výstavní premiéra na autosalon v Tokiu. Na domácí půdě se předvede hatchback Impreza Sport i sedan Impreza G4. Do Evropy se však pravděpodobně dostane jen pětidveřová varianta.

Subaru Impreza nová generace - základní rozměry
ModelSubaru XVSubaru Impreza Sport
Délka [mm]44504410
Šířka [mm]17801740
Výška [mm]15701460
Rozvor [mm]26352635

Diskuze (47)
Avatar - LEGOPARK
11. 11. 2011 19:44
Prvy test Subaru XV
V anglictine: [odkaz]
9. 11. 2011 21:38
Re: Hura
Jasně, v 90 procentech se bude tenhle motor pohybovat mezi 2000-3000 otáčkami, ale je dobrý vědět, že když se chce člověk v rámci možností bavit, jde to. Konečně ani zrychlení za 8,9 v DS3 není na 1.6 bez turba špatný..
9. 11. 2011 17:28
Re: Hura
diik, som to tu skoro 2h cital krizom krazom to vase forum :-)
vela som sa dozvedel
akurat som nepochopil funkciu redukcie pri zaradenych vyssich prevodovych stupnoch - co vlastne vtedy nastane a preco je to dobre

rozmyslal som nad imprezou - na denne chodenie do prace (cca 140km) a do roboty budem chodit v terajsej rav4 a na zabavu a leto si kupim tu zadnokolku
aj ked viac som nakloneny k tej impreze
financne to vyjde rovnako a predsalen to bude 4kolka a rav4 mozem predat...
Avatar - Slavek-TDM
9. 11. 2011 13:26
Re: Hura
Predpokladam, ze u namahani pohyblivych casti mas na mysli ojnici a kliku. Protoze u kratkozdvihu se naopak namaha min pist a je mozne pouzit vyssi otacky (ackoliv zde to Subaru u svych motoru po roce 1994 zrovna neprehanelo a 6500 bylo zpravidla maximum).
Avatar - Righ
9. 11. 2011 13:14
Re: Hura
Diky tobe i Cara Binierimu za rozbor situace - vychazi mi z toho, ze moje predstava o "turbohovadu" (bozi vyraz >:-[] ) je uz dneska spise mylna.