Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TagAZ Aquila: Ruský sporťák za cenu Loganu

Aleš Dragoun
Diskuze (24)
TagAZ Aquila míří do sériové výroby. Změnilo se jméno, prapodivné tvary však zůstaly.

První informace o TagAZu Aquila se objevily loni v červnu. Tehdy se ještě jmenoval Akvella, název byl tedy nakonec decentně upraven. Oficiální fotografie však ukazují označení PS511. Na opravdu velmi zvláštním designu včetně širokých rámů oken se nezměnilo nic. Celek tedy vypadá jako dvoumístné kupé s motorem před zadní nápravou, ale jedná se o čtyřdveřový sedan, dokonce nemá ani výklopnou zadní stěnu. A agregát je vpředu.

Jde o zážehový čtyřventilový čtyřválec 1,6 l od Mitsubishi s výkonem 79 kW (107 k)/6000 min-1. Pětistupňová přímo řazená převodovka přenáší točivý moment 138 N.m/3000 min-1 na přední kola. Je jasné, že tahle pohonná jednotka nemůže dostát výkonů, které tak trochu slibuje vzhled sportovního vozu. TagAZ uvádí, že verze se silnějším motorem o 110 kW (150 k) bude brzy následovat, stejně jako možnost volby automatu.

Podvozek s rozvorem 2750 mm má vpředu vzpěry McPherson a stabilizátor, brzdy jsou na všech kolech kotoučové. Auto měří na délku 4683 mm, do šířky 1824 mm a na výšku pouhých 1388 mm, čemuž koneckonců jeho silueta nasvědčuje. Rozměry tak odpovídá rozhraní nižší střední a střední třídy. Váží 1410 kg.

Sériová výroba měla začít už loni v říjnu. Automobilkou z Taganrogu nedaleko ukrajinských hranic ale zmítaly finanční problémy. Teprve od 13. února vznikají zkušební kusy, sériová produkce začne v březnu. Aquilu lze ale již objednávat, pochopitelně pouze v Rusku. TagAZ s ní hodlá konkurovat domácí Ladě a také Dacii Logan. Zatím ale nabídne dražší verzi, která bude stát 450 tisíc rublů (260.500 korun). Ta však má kromě posilovače řízení také airbag, klimatizaci, ABS, centrální zamykání, alarm, elektrická vyhřívaná zrcátka, rádio, sportovní kožené sedačky a litá osmnáctipalcová kola. Levnější výbavy, u nichž cena klesne pod 230 tisíc Kč, přijdou na řadu později.

TagAZ, který vznikl v roce 1998, kromě jiného montuje vozy čínských značek BYD, Chery a JAC. Není známo, zda pokračuje spolupráce s jihokorejskými firmami Hyundai a SsangYong, jejichž vozy také tvořily v nedávné minulosti část výrobního programu. V některých případech se však modely jiných výrobců skrývají za značkami TagAZ a Vortex.

Aleš Dragoun
Diskuze (24)
Avatar - pallas
8. 4. 2018 22:40
Re: Nádherné
už sa predávajú aj v čr
Avatar - gld
15. 2. 2013 20:03
Re: Design ujde
Lacné auto s vyslúžilou technikou..? Vidím tam paralelu.
Avatar - Rojin
15. 2. 2013 15:13
Tohle je..
.. očividně dobře odvedená práce >:D Také to někomu připomíná jako by se v roce 1980 spářilo ferrari s lotusem? >:D [odkaz]

Jen tedy upřesním aby nedošlo k omylu, nic ve zlém proti oběma značkám, to chraň bůh. Ale v tom smyslu, že dnes je 21. století a Oni udělají auto připomínající 80. léta ... šílenost
A ta (ne)kvalita je tam taky na první pohled patrná [odkaz] no ale za ty prachy??? NEBER TO!! >:-[] :no:
Avatar - KubikCv
15. 2. 2013 15:12
Re: to bude zase smrtakov natocenych na kamere
1400kg a 79kW..to bude sporťák jak vyšitej !!!
Dopadne to jako se Zaporožcem...ZAZ taky nakonec vyrábí čínu...
Vůbec bych se nedivil,kdyby v tomhle měla prsty taky nějaká čínská automobilka :no:
15. 2. 2013 13:59
Re: Design ujde
Tohle je takovej klasickej kočkolap pro chudší...
Jako sporťák to sice od pohledu vypadá, ale podle motoru to bude normální kára.
Samozřejmě jsou tam určité hodně svérázné prvky, ale při rozumné ceně by tak nevadily.
Jestli moc nedomršili podvozek, v té silnější verzi by se tak za 250 dalo uvažovat...
Pokud samozřejmě nějak zkorigujou ty největší přešlapy, jako třeba tu trčící ruční brzdu.