Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Exotické motory: Šestiválcová šestnáctistovka nebo V12 se čtyřmi turby

Hlavně v minulosti se čas od času objevil motor, nad nímž laici žasli a odborníci se divili. Přinášíme pět mimořádných agregátů, které poháněly auta v uplynulých 25 letech.
Zpět na článek
22. 3. 2016 08:57
22. 3. 2016 21:59
22. 3. 2016 09:54
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
22. 3. 2016 12:24
22. 3. 2016 15:35
22. 3. 2016 18:20
22. 3. 2016 21:48
7. 4. 2016 13:13
22. 3. 2016 08:55
Šestiválec 1,6
S jedním jsem pár tisíc km najel a líný určitě nebyl:)
[odkaz]
A třílitrový čtyřválec jezdil v Toyotě ještě před nedávnem:)
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
22. 3. 2016 10:06
Re: Šestiválec 1,6
Nevím, ale článek je o motorech aut. Ne motorek. Jasně existovala třeba Honda 1000 CBX s řadovým šestiválcem někdy z přelomu 70. a 80. let. Věřte, že v autě takový motor líný je (vlastní zkušenost), navíc to má jasný technický přdepoklad (malé vrtání, krátký zdvih, vysoká hmotnost auta) Smart V6 neznám a ano Toyota Land Cruiser 120 je tuším 3.0 R4. To je fakt. Je to diesel. U dieselu by ta poučka o velikosti vrtní moc neplatila :-).Co se týče motorky s V8, tak možné je vše. V ČR jezdí třeba BMW E30 Cabrio s V12 M70 z 850i a automatem. Ale to se bavíme úplně o něčem jiném. Že to auto jezdí jen rovně mi potvrdil sám majitel a autor této šílené přestavby (E30 V12).
Avatar - Ja Prvni 123
22. 3. 2016 10:24
Re: Šestiválec 1,6
Škoda, může to být zajímavý čtení.. ale kapitoly prostě číst nebudu.
Sorry.

:-(

Ale zajímalo by mě, jaký existují opačně extrémní motory: jasně dvouválce jsou známé... ale kolik bylo v autě použito jednoválců?

Vím jen o jednom... užitkovej Fiat někdy z dvacátých let... a měl nějak skoro dvacet litrů!
Nebo dokonce přes 20?
22. 3. 2016 16:35
Re: Šestiválec 1,6
Vzpominam si, ze kvuli profilu trate v Monacu uvazovali u Ferrari o motoru 2,5 V2 pro F1, nekdy v padesatych, sedesatych letech (?). Ale nevim, jestli ho opravdu postavili a zkouseli, pamet mi uz tak neslouzi a hledat se mi to ted nechce. Nicmene u Ferrari zajimavost.
22. 3. 2016 13:29
Re: Šestiválec 1,6
Nikterak to nerozporuju, bylo to jenom takové nevinné vychloubání:)
I Toyota 150 byla 3.0 R4.
Avatar - Intercool
23. 3. 2016 09:48
Re: Šestiválec 1,6
Jo, je to tak, já měl tu MX-3 1.8 V6 a ujel jí v podstatě kdekoliv Golf 2.0 85kW.
Avatar - Ja Prvni 123
23. 3. 2016 15:58
Re: Šestiválec 1,6
Omlouvám se, byl to čtyřválec... ale pořád při objemu 28,4 litru je to ukrutnej objem na jeden válec!
:-)

[odkaz]

290 koní při 1.900 otáček... a asi 1000Nm... dost dobrý, na rok 1911.

>:D

Ale ani tohle není špatný... 1917...

[odkaz]

žiju prostě v blbý době.
Avatar - lordlord
22. 3. 2016 08:57
.
A co smart V6?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - AUDIRS6
22. 3. 2016 21:59
Re: .
Myslis Brabus Smart Roadster ?
2xR3 do noveho bloku a na novu kluku... :-! :yes:
Paradny stroj nielen na svoju dobu - midimotokara s mini V6 biturbo - to uz tak rychlo znovu neuvidime... :-(
22. 3. 2016 09:18
sestvalec 750 cm3
Bennelli Sei 750
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
22. 3. 2016 09:54
Re: sestvalec 750 cm3
Velmi davno, v nejakom STOPe z prelomu 80/90 rokov bola fotografia talianskeho motocykla s miniaturnym V8. Hadam to niekde na webe bude, ale nemam cas to teraz hladat.
22. 3. 2016 11:24
Mazda - Wankel - Le Mans
Tenkrát dojely dva vozy Mazdy s Wankely na prvních dvou místech. Po něm následně organizátoři závodu změnili pravidla, takže (aby!) se Wankly nemohly účastnit.

Je dobré dodat, že Wankel je příkladem vrozené pracovitosti, pečlivosti a houževnatosti Japonců (obecněji i Číňanů, ...), která původní evropský nápad dotáhla do použitelnější podoby. Nakonec však i přes aplikace z klasických pístových motorů, jako je vrstvení a víření směsi atd. nedosáhla výrazně větších výkonů a menších spotřeb benzínu nad klasickými pístovými motory a spotřeba oleje (a tím i CO, CH, NO) byla pořád veliká.

Vedle obecnějšího příkladu pracovitosti, pečlivosti a houževnatosti Japonců to je i obecnější příklad toho, jak prvotní převratný nápad ještě není hotový výsledek a jeho realizace je mnohdy stejně, nebo i více geniální, než nápad sám.
Rozbalit vlákno
0
22. 3. 2016 11:33
Porsche 928 - klínovitý spalovací prostor
V té době byly klínovité spalovací prostory běžné: úzká část = antidetonační štěrbina (větší chladicí povrch atd.), míchání směsi. Nakonec i naše Škody 105,120, ... ho měly. Pane Dusile, píšete něco o nějaké štěrbině na vrcholu toho prostoru. Můžete to, prosím, blíže popsat? Děkuji Vám.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Dzakobo
22. 3. 2016 12:24
R3
Pěkný článek. Příště bychom se mohli něco dočíst např. o prvním vznětovém tříválci v os. autě. Myslím, že to byla Croma 1,8TD.
Rozbalit vlákno
2
22. 3. 2016 15:35
Re: R3
Fiat Croma (tipo 154) měl jako první osobák diesel čtyřválec 1.9TD. Kdežto tříválcový motor 1.8TD od firmy VM Motori byl použit v AlfaRomeo 33 a snad i jinde, ale to si případný zájemce najde sám.
Avatar - Ja Prvni 123
22. 3. 2016 18:20
Re: R3
Přesně tak.
Ta Croma nebyl úplně první čtyřválec... ale první přímovstřik.
Ale mělo to 4 válce... a kouzelnou spotřebu.
Tříválec byla Alfa.
Byla to řada: tříválec cca 1.8, čtyřválec cca 2.0 a pětiválec cca 2.5.
A na svou dobu byl ten tříválec opravdu dobrej motor - zvlášť po zavedení intercooleru.
Ta modernizace přinesla zvýšení výkonu a snížení vibrací... a byl to fakt fajn motor.
Něco jsem se s ním najezdil v 33 SW... a dodnes na ni rád vzpomínám.
Avatar - Martin911Turbo
22. 3. 2016 14:39
Porsche 944S2
Porsche 944 S2 jsem měl a ten 3.0l motor s 211 koňmi byl famózní :yes:
Rozbalit vlákno
0
22. 3. 2016 16:52
Ten test se Schumacherem
jsem kdysi četl taky,vítězem bylo Ferrari F40,druhý byl Jaguar XJ 220 a Bugatti třetí.Pamatuji si,že se mu Bugatti líbilo,ale nevěřil,že má výkon 405 kw.Lambo ho moc nenadchlo,zdálo se mu na okruh dost měkké.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - beibej
22. 3. 2016 21:56
Re: Ten test se Schumacherem
Někde ten test mám. Vyšel i v češtině v autotipu. A pokud si pomatuji tak si šumi koupil F40.
Avatar - Pekelná Micinka
23. 3. 2016 00:50
Re: Ten test se Schumacherem
To bych si docela rád přečetl. Tuším, že z dvouturbového metra v XJ220 taky asi dvakrát nadšený nebyl.
22. 3. 2016 21:48
Bugatti
Bugatti je odjakživa francouzská automobilka, nikoliv italská, jak je uvedeno v článku.
Je to, jako byste o Porsche říkali, že je české, protože se Ferdinand narodil v Česku.

EDIT: popel na hlavu už si sypu, přiznávám, neumím číst.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - beibej
22. 3. 2016 22:05
v článku chybí 2,0 V8
Ferrari 208 GTB/GTS vzhledově téměř k nerozeznání od 308. Turbo má navíc naca vstupy před zadními koly. Vznikl z daňových důvodů a proto byl nabízen jen v itálii. Dočkal se i přeplňované verze 208 turbo a dokonce modernizace a přeznačení na GTB/GTS turbo. To už v karoserii modelu 328. Počet kusů byl oproti 308/328 výrazně nižší, takže dnes je vzácnější. Ale nejsem si jistý jeho dnešní popularitou mezi youngtimery. Ale pro mě je prostě exkluzivnější než běžnější Ferrari té doby.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - praděda7
23. 3. 2016 08:08
Lexus IS 200 (GXE10)
Chtěl bych ještě zmínit malý 2.0 lt šestiválec, který byl montován do Lexusu a prodáván v Austrálii koncem minulého století. Nebyl to žádný trhač asfaltu, ale velmi kultivovaný malý šestiválec. :-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Don
7. 4. 2016 13:13
Wankel RX-7
Mohu potvrdit tvrzení p. Dusila: "Dvakrát přeplňovaný Wankel v RX-7 zní a jede jako žádný jiný motor na světě. To se musí zažít!"

Tohle auto měl můj brácha někdy v druhé polovině 90-tek. Jízda s ním byla neskutečná. Při sešlápnutí plynu auto nastupovalo jako stíhačka. Zvuk motoru a pískání turb dávalo jízdě naprosto neopakovatelný pocit.
Jestli se dobře vzpomínám, druhá turbína se zapojila až po dosažení určitých (při 3500?) otáček. Technicky vzato to možná bylo jinak, ale v každém případě od určitých otáček se něco stalo a z auta se stal ještě větší dravec. Od té doby jsem se svezl v ledasčem, silnějším, výkonnějším, značkovějším, ale jízdní zážitek z RX-7 stále patří k tomu nejlepšímu ;-))
Rozbalit vlákno
0