Diskuse

Novinka slibuje zvýšit účinnost dieselu. O pětinu... Je to tekutý dusík!

3.5.2018

Inženýrská firma Ricardo pracuje na technologii, která by mohla výrazně zvýšit účinnost vznětového motoru. I to je důkaz, že dieselové motory v osobních autech z našich cest jen tak nezmizí.

 

  • 20 Reagovat !

    foto Googlit

    Googlit 03.05.  19:32

    Cože?

    Takže Octávka už nebude mít spotřebu 3,9 ale 3,2l nafty na 100km? No toto?
  • 21 Reagovat !

    foto Mino-1

    Mino 1 03.05.  19:49

    Nejako nesedia pocty

    Nejako mi tu nesedia pocty. Pokial maju sucasne diesle tepelnu ucinnost 40% tak zvysenie o patinu (20%) znamena jej zvysenie na 48% a nie na 60%! 40 x 1,2 = 48. Ci tu plati ina matematika?
    • 00 Reagovat !

      foto kalousek

      kalousek 03.05.  20:17

      « Re: Nejako nesedia pocty

      Pětina nebo polovina ..., takové malichernosti pan Dusil neřeší
    • 00 Reagovat !

      foto Dzakobo

      Dzakobo 03.05.  20:19

      « Re: Nejako nesedia pocty

      Zvýšení účinnosti ze 40% na 60% samozřejmě znamená nárůst o 50%, nikoli 20%. Pokud by to fungovalo i v reálném provozu, tenhle dusíkový princip by se vyplatil.

      Pak budou šestiválce jako 530d jezdit za 4 litry, no neber to. ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto WinDiesel

        WinDiesel 03.05.  20:36

        « Re: Re: Nejako nesedia pocty

        48% by bylo dobrých ale 60% by stálo za vývoj, to by se vyplatilo, zkondenzovat ze vzduchu dusík je hračka, nic by to nestálo. Horší by to bylo s Hliníkem, ten se odstěhoval ... do Humpolce. >:D >:D >:D
  • 00 Reagovat !

    foto Ja-Prvni-123

    Ja Prvni 123 03.05.  20:29

    A zvýšit servisní náklady na dvojnásobek...

    v tomto případě už se asi životnost moc nesníží - ta je mizerná už teď.

    :-!
    • 00 Reagovat !

      foto Dzakobo

      Dzakobo 03.05.  21:18

      « Re: A zvýšit servisní náklady na dvojnásobek...

      Pan skeptik. To že je něco složitější neznamená, že to bude poruchovější. Teploty ve válcích mají být nižší, i teploty výfukových plynů se sníží. Třeba to má šanci fungovat spolehlivě.
      • 02 Reagovat !

        foto Blue-Sun

        Blue Sun 04.05.  10:45

        « Re: Re: A zvýšit servisní náklady na dvojnásobek...

        Je tam další poměrně citlivé zařízení, to není zrovna přínos ke spolehlivosti.
        Jenže dělat věci jednoduché a účelné není dnes v módě, protože líp se vydělává na servisu.
  • 12 Reagovat !

    foto topten

    topten 03.05.  22:02

    takze vedle nadrze na naftu, mocovinu, jeste termoska na tekuty dusik??

    a nechci rejpat, teplota varu tekutyho dusiku je -196C, jak dlouho to v ty termosce asi vydrzi, nez se to rozplyne??
    a jen aby vyroba toho tekutyho N2 nebyla energeticky narocnejsi nez uspora diky 50% zlepsene ucinnosti
  • 00 Reagovat !

    foto JohnST

    JohnST 03.05.  23:36

    Kacica

    Toto je kacica. Akurat sa firma Ricardo potrebovala pripomenut. >:-[]
  • 10 Reagovat !

    foto Brin

    Brin 04.05.  09:46

    LOL

    Jasně, lidem vadí tankovat i adblue, které musí doplňovat jednou za měsíc nebo méně často a vy byste jim chtěli cpát do motoru kryogenickou dusíkovou kapsli, kterou budou muset měnit každý den : >:D >:D >:D

    Pánové, přítomnost dieselových motorů na trhu s osobními vozidly se ani tak neřídí tím, jestli budou superúsporné a čistit vzduch, ale tím, jaký budou mít mezi zákazníky image. A v Německu, což je nejdůležitější trh, i ve Francii, což je druhý nejdůležitější trh v Evropě jsou zákazníci proti dieselům silně v opozici. Takže i kdyby zítra někdo přišel s dieselem se 100% účinností, který z výfuku vypouští fialkovou vůni, která způsobuje prodloužení života, diesel bude i tak spíše mrtev.
  • 10 Reagovat !

    foto SamanAR

    SamanAR 04.05.  13:06

    aha

    "Navzdory různým prohlášením často samozvaných odpůrců těchto motorů."

    me prijde ze konec dieselu tu prohlasujete hlavne vy "automobilovi novinari" na auto.cz, a vzapeti si to hned sami vyvracite a jeste se u toho poplacavate po hrudi jak jste dobri vestitele budoucnosti >:D

    u dieselu rozhodnou v prvni rade zakaznici, kteri ho bud budou nebo nebudou kupovat, a v druhe rade pak zakonodarci jednotlivych statu a samospravy jednotlivych mest ;-) urcite o nich nerozhodne sam zadny diskuter v diskuzi, nebo "auto novinar" ktery o tom pise a z tematu zdime co se da jiz nejaky ten rok a par let jeste jiste bude zdimat a psat vesmes to co jiz napsal nekolikrat, jen v jinych vetach aby to zase pusobylo jako neco noveho a objevneho :-!
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Milionový déšť rozdal už 50 milionů

Milionový déšť rozdal už 50 milionů

Už dva týdny se v každém losování Sportky hraje vždy o pět výher v hodnotě 2 miliony korun. Vsaďte si plný tiket…

Vondráčková o vztahu Plekance se Šafářovou: Byla jsem slepá!

Vondráčková o vztahu Plekance se Šafářovou: Byla jsem slepá!

Konec manželství Lucie Vondráčkové (38) a Tomáše Plekance (35) nabírá na obrátkách. Hokejista dnes přiznal, že…

 

iSport.cz

Peltovi zablokovali dvě nemovitosti. Vůbec o ničem nevím, tvrdí

Peltovi zablokovali dvě nemovitosti. Vůbec o ničem…

Jeho Jablonec o víkendu překvapivě sestřelil Slavii, na podzim si dokonce zahraje prestižní Evropskou ligu.…

Posila Sparty Mebrahtu: objevil ho Jarolím, Uhrin odmítá zvěsti o povaze

Posila Sparty Mebrahtu: objevil ho Jarolím, Uhrin…

Jeho přesun do Sparty všechny překvapil. Od druhého týmu FORTUNA:LIGY byl příchod Golgola Mebrahtua na Letnou…

 

Reflex.cz

Legendární loď Maud norského polárníka Amundsena se po sto letech vrací domů

Legendární loď Maud norského polárníka Amundsena se…

Loď Maud norského polárníka Roalda Amundsena, se kterou v roce 1918 vyrazil na plavbu takzvanou Severní mořskou…

Neznámý Musandam aneb Čtrnáct dnů v dosud neobjevené perle Arábie

Neznámý Musandam aneb Čtrnáct dnů v dosud neobjevené…

Musandam je ománská enkláva. Skalnatý poloostrov tvoří bránu Hormuzského průlivu, který odděluje Arabský…