Diskuse

Seat Mii 1.0 AP Cosmopolitan – Zahoďte tu převodovku!

21.6.2017

Jakékoliv minitrojče koncernu Volkswagen je podle mě široko daleko nejlepší miniauto. I když je fialové… Ale bez robotizované převodovky!

 

  • 42 Reagovat !

    foto Joab

    Joab 21.06.  11:03

    Super test!

    Díky, když už se tady úplně rezignovalo na náznaky serióznější auto novinařiny, aspoň tady začíná bejt sranda nejen v diskuzích.
    "Mohykán starých, poctivějších časů".. Pecka >:D
  • 56 Reagovat !

    foto webpaja

    webpaja 21.06.  11:05

    To je zase hvězdování...

    ...půl hvězdy dolů z údajných čtyř za nepoužitelnou převodovku? Jel jsem jen Citigo a ani to by mě nepřesvědčilo k tomu, aby moje peníze neputovaly do Kolína nebo k Fiatu.
    Upocený podvozek, rychle nastupující nedotáčivost a pocit nestability u auta s najetými 8tkm byly tak otřesné, že bych auto nepořídil ani tchyni. :-!
    Pokud u některých testovaných značek použijeme konstantu mínus jedné hvězdy, dostaneme v nejlepším případě to správné reálné hodnocení.
    • 43 Reagovat !

      foto Horst-Fuchs

      Horst Fuchs 21.06.  11:59

      « To je zase hvězdování...

      Čtyři hvězdy za to, že je to úžasné a vůbec nejlepší miniauto. Půl hvězdy dolů za to, že je naprosto nepoužitelné. No, co už...
      Ono mezi tímto a třebas i10 nebude tak velký rozdíl, možná v řízení, které Korejcům ještě pořád moc nejde. Hyundai ale stačí k podobným výkonům a spotřebě jako přiškrcená 1.0TSI jednoduchá atmosféra 1.2 s řetězem, což také není k zahození. O srovnání se základním koncernovým litrem ani nemluvě.
      • 11 Reagovat !

        foto twistedTSD

        twistedTSD 21.06.  16:21

        « Re: To je zase hvězdování...

        1.0 TSI pojede určitě lépe než 1.2 v Háčku. H má výhodu především ve srovnání se základním MPI, které nejede.

        Webpajovy dojmy z podvozku mě překvapily, takový názor jsem ještě nezaznamenal. Už je to dávno, co jsem jel s up!em a to jsem ho nijak netýral, ale v rámci své třídy na tom snad tak zle nebude.
        • 00 Reagovat !

          foto Balsam

          Balsam 22.06.  13:08

          « Re: Re: To je zase hvězdování...

          Bla bla bla...ty si oba motory skúšal, keď je TSI tak samozrejme lepší?
          • 01 Reagovat !

            foto twistedTSD

            twistedTSD 22.06.  20:55

            « Re: Re: Re: To je zase hvězdování...

            Nemusím zkoušet, aby mi bylo jasné, že 1.0 turbo (na kterou jsou vcelku dobré reference i v těžších autech) pojede lépe než 1.2 atmo o zhruba stejném výkonu. Vážně to chceš vyvracet?
            • 00 Reagovat !

              foto traveldrive

              traveldrive 26.06.  07:48

              « Re: Re: Re: Re: To je zase hvězdování...

              Definuj "lépe". Silnejší a rýchlejší nemusí automaticky znamenať lepší,
    • 51 Reagovat !

      foto white-label

      white label 21.06.  16:38

      « Re: To je zase hvězdování...

      Jel jsem UP! (55kW/manual) a jízdně i prostorově jasný nadprůměr třídy.
      • 10 Reagovat !

        foto webpaja

        webpaja 22.06.  04:53

        « Re: Re: To je zase hvězdování...

        Nebavím se o prostoru, nejezdím malými auty a vzadu jsem to ani nezkoušel. Podvozek vydával rány jak na božím těle, zmítal se na nerovnostech a celkově půsbil dost neduživě. Ve srovnání s Pandou to bylo hodně nemilé (ta měla cca 30kkm). Měla mnohem příjemnější jízdní vlastnosti, zase přeposilovanější řízení. Ale celkově mnohem lepší než Citigo.
      • 00 Reagovat !

        foto CrankyDude

        CrankyDude 22.06.  14:40

        « Re: Re: To je zase hvězdování...

        "..Jel jsem UP! .."
        Ja zase jel DOWN!!! z kopce po držce....když uklouznul jsem na kravinci.
        Ta barva auta je přřřííííšerná..fujtajbl :-O Ani V8/5.0L by to nevylepšilo....
    • 13 Reagovat !

      foto radebajk

      radebajk 21.06.  16:53

      « Re: To je zase hvězdování...

      ...ještě, že ty nejsi novinář, protože takový sra...nce co tu vedeš jsou více jak úsměvné. už z principu, a to tu matláte všichni, že co je malé, musí stát max. 150 papírů :-)....takže čím víc plechu, tím víc adidas, že? Upocený podvozek? :-) ...a proto tam do Up! dávaj 1.0 TSIčko co líce jak raketa. Nestabilita? aha...jak se projevuje? Nedotáčivost? aha, tak jestli líceš do zatáčky 120, tak to nedáš ani v modle oktávce v tdi.
      A ješte obecně k motoru.....buďte soudní, ten motor má 3 válce, objem 999 cm3, atmosférické plnění, papírové zrychlení z 0/100 za 13,2 s....ty voe, a co byste chtěli? já vím co...aby to táhlo brutálně a žralo 3 litry.....hoši vhůru na playko....ve virtuální realitě jde všechno.
      • 30 Reagovat !

        foto woody-alien

        woody-alien 22.06.  00:15

        « Re: Re: To je zase hvězdování...

        Tak si to zase tak neber. Snad ti webpaja nešlápl na garáž...? ;-)

        Tvá plamenná obhajoba mě dokonce zaujala natolik, že jsem byl ochoten uvážit i další argumenty. Po jejich prostudování musím konstatovat, že jsou jistě zajímavé, ale nemohu s nimi tak docela souhlasit. Např. hodnocení interiéru "To, že má holé plechy je možná hodnotnější, než kdyby měl celooplastový tvrdý tapecírunk." mi připadá vyloženě pozoruhodné. :-)
        • 20 Reagovat !

          foto webpaja

          webpaja 22.06.  05:08

          « Re: Re: Re: To je zase hvězdování...

          Nebude to spíš prodejní pardál? ;-) JJ, některé příspěvky jsou úsměvné.
          • 20 Reagovat !

            foto woody-alien

            woody-alien 22.06.  06:29

            « Re: Re: Re: Re: To je zase hvězdování...

            Kdybych si měl vsadit, tak spíš na majitele. Jeho obhajoba cílila přímo na CitiGo a prodejce by se nenavážel do svý "zlatý slepice" (tak jestli líceš do zatáčky 120, tak to nedáš ani v modle oktávce v tdi). ;-)
        • 01 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 22.06.  14:40

          « Re: Re: Re: To je zase hvězdování...

          Pěkně lakovaný plech je hezčí než lecjaký plast. Je však rozdíl, jestli se bavíme o designovém prvku, třeba dekoru, nebo jestli prostě chybí kryty a kompromituje to odhlučnění a třeba i odolnost. A podle mne nelze říct, že by byly lakované díly v interiéru Citiga pěkně zakomponované.
      • 30 Reagovat !

        foto webpaja

        webpaja 22.06.  04:56

        « Re: Re: To je zase hvězdování...

        Klídek chlapče, v pohodě si svůj poklad užívej. Auto jsem jel cca 40km po profilově ideálních (úzkých) silničkách s povrchem ne nepodobným těm, co jsou v okolí Prahy a látanou jako gatě hipíka. Jednoznačně horší než Panda a bylo to téměř nové auto.
        Nebavím se o motoru, ty raketo a jestli mastíš radši Xbox, tak si ho nech taky. ;-)

    • 40 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 21.06.  21:22

      « Re: To je zase hvězdování...

      Fakt? Já v tom zatím nejel, ale na jízdu jsou vesměs dobré ohlasy, i v zahraničních testech...

      Tři a půl hvězdy v kontextu místních bodovaček je spíš horší hodnocení, dvě a půl by byla katastrofa, to už tu dlouho nikdo neměl.
      • 20 Reagovat !

        foto woody-alien

        woody-alien 21.06.  22:26

        « Re: Re: To je zase hvězdování...

        Pořád by to bylo lepší auto než Clio RS. To musí být se svými dvěma hvězdami skutečně mimořádnej šrot. >:D

        • 20 Reagovat !

          foto white-label

          white label 21.06.  22:52

          « Re: Re: Re: To je zase hvězdování...

          Jj, to byl dobrý úlet... ;-)
          • 20 Reagovat !

            foto webpaja

            webpaja 22.06.  05:09

            « Re: Re: Re: Re: To je zase hvězdování...

            JJ, tenhle test taky... ;-)
            • 11 Reagovat !

              foto mariachi

              mariachi 22.06.  07:55

              « Re: Re: Re: Re: Re: To je zase hvězdování...

              Spis vzpomen na nejaky z posledni doby, co ulet nebyl :'-(
              • 20 Reagovat !

                foto webpaja

                webpaja 22.06.  08:12

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zase hvězdování...

                Srovnání Mondeo vs Insignia se nechalo...
                • 60 Reagovat !

                  foto woody-alien

                  woody-alien 22.06.  08:30

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zase hvězdování...

                  Zdá se mi, že základními předpoklady slušného testu (nebo jízdních dojmů) na auto.cz jsou:

                  1. Srovnávačka dvou aut, z nichž ani jedno není koncern
                  2. Test nekoncernového auta tak odlišného, že se na něj nedá napasovat Kodiaq
                  3. Pokud test BMW, tak nesmí mít víc než čtyři válce
                  4. Pokud test Mazdy, tak nesmí mít daný model jakýkoliv škraloup v uplynulých řekněme 25 letech.

                  No a tak podobně. >:-[]
                  • 00 Reagovat !

                    foto Hammunasakra

                    Hammunasakra 27.06.  11:22

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zase hvězdování...

                    :yes: :yes: >:-[]
              • 02 Reagovat !

                foto Emel

                Emel 22.06.  08:48

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zase hvězdování...

                Namátkou BRZ, ale podle mě je tu pořád docela dost slušných testů...
        • 10 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 22.06.  08:45

          « Re: Re: Re: To je zase hvězdování...

          Tak jasně, ten test se zapsal nesmazatelným písmem po boku zbytečně silného BMW a cesty na Ještěd :-)

          Jinak ale už skoro rok žádné auto pod 3* nedostalo, naposledy loni v červenci Logan - a u Dacie je to primárně o tom, z jakého úhlu se na to podíváš.
      • 20 Reagovat !

        foto webpaja

        webpaja 22.06.  05:01

        « Re: Re: To je zase hvězdování...

        Proto píšu, že je potřeba minimáně jednu ubrat. Své jsem napsal nahoře i dole a minimálně Citigo bych nevzal.

        Běž o zkusit a vyraž na něco s horším asfaltem...

        Btw, včera jsem přejížděl kousek v novém Rapidu na 16", až nám tady redakce bude něco psát o tom, jak se zlepšil komfort, tak se seberu a vyrazím do redakce, půjčím cestou rapida a budou muset jezdit po kočičích hlavách celý den! ;-)
        • 10 Reagovat !

          foto wakantanka

          wakantanka 22.06.  08:31

          « Re: Re: Re: To je zase hvězdování...

          :-) :yes:
        • 00 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 22.06.  08:53

          « Re: Re: Re: To je zase hvězdování...

          Dobře, beru na vědomí... stejně jako názor ostatních tady, že je to jízdně minimálně širší špička třídy. Až půjde Swiftík do důchodu... hm, já tomu docela začínám přicházet na chuť: [odkaz]
    • 22 Reagovat !

      foto Arese

      Arese 21.06.  22:57

      « Re: To je zase hvězdování...

      NSF lze vyčítat ledasco, ale jízdní vlastnosti (vč. konfortu odpružení a jízdní stability) rozhodně ne! Asi si jel s nějakým bourazným autem, jinak to prostě není možné! Také využití obestavěno prostoru je fakt geniální. K nějakém super prodejnímu úspěchu to ale stejně nestačí, protože těm autům chybí byť jen náznak nějaké sexapealu či osobitosti (a to zvenčí i zevnitř). A bez něj se v A segmentu úspěch prostě nedostaví. 8-s
      • 10 Reagovat !

        foto webpaja

        webpaja 22.06.  04:58

        « Re: Re: To je zase hvězdování...

        Skoro nové auto, jel jsem s tím na Sicílii a druhý den stejnu trasu s Pandou. A bez pardonu bych bral Pandu, muset v tom jezdit.
      • 12 Reagovat !

        foto kari-laz

        kari.laz 22.06.  08:22

        « Re: Re: To je zase hvězdování...

        S UP jsem nejel, ale Citigo 55Kw ano a podvozkově určitě v tomto segmentu nevidím výtky. Ani v mlácení podvozku, ani ve stabilitě a naopak mě to mile překvapilo. Dokonce i v rychlostech přes 160 km/h jsem nepociťoval, že by to podvozek nezvládal. Není to hezký, atmo zrovna moc nejede, ale podvozek je zrovna to, co je na tom autě asi nejlepší (plus prostornost, ta je také na to jak je to malé dobrá)
        • 01 Reagovat !

          foto webpaja

          webpaja 22.06.  11:48

          « Re: Re: Re: To je zase hvězdování...

          Neměl jsem žádnou vyježděnou hujdu, o to víc mě to překvapilo. Skutečnost, že spousta sicilských okresek je ještě horších než ty naše tomu mohla nahrát. Stejně špatně se na nich chovalo Picasso, naopak Golf Plus je zvládal s grácií atd...
      • 00 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 22.06.  08:37

        « Re: Re: To je zase hvězdování...

        • 00 Reagovat !

          foto webpaja

          webpaja 22.06.  11:47

          « Re: Re: Re: To je zase hvězdování...

          Znovu kluci, nikomu to neberu. Já za sebe subjektivně říkám ne. ;-)
      • 01 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 22.06.  14:46

        « Re: Re: To je zase hvězdování...

        Karoserie up! se celkem povedla. Je vidět, co je originál a co do počtu. :-)
    • 11 Reagovat !

      foto mariachi

      mariachi 22.06.  07:52

      « Re: To je zase hvězdování...

      Tak to kouka, Pajo, ja jezdim Mii (na CNG) pravidelne a z malych aut moc srovnani sice nemam, ale podvozku davam za jedna. Po presednuti z meho primarniho vozu je to hotova motokara a to je na plechovych kolech... Na Mii mi vadi dost veci, ale jizda to rozhodne neni, ta jej prave zdobi. Dost se divim, v cems to jel...
      • 00 Reagovat !

        foto webpaja

        webpaja 22.06.  08:11

        « Re: Re: To je zase hvězdování...

        V Citigo příbuzné na Sicílii a druhý den v Pandě od švagrové. Tvrdé, neposedné, odskakující. Panda byla jak v bačkůrkách.
        • 10 Reagovat !

          foto woody-alien

          woody-alien 22.06.  08:35

          « Re: Re: Re: To je zase hvězdování...

          Tak tím se to vysvětluje. Zřejmě si na Sicílii někomu šlápl na kuří oko. Poladění Cíga je pro "famiglii" otázkou okamžiku. >:-[]
          • 10 Reagovat !

            foto Emel

            Emel 22.06.  08:41

            « Re: Re: Re: Re: To je zase hvězdování...

            Myslíš... pneumatiky jsou plné nějakého bílého prášku? :-)
            • 10 Reagovat !

              foto woody-alien

              woody-alien 22.06.  11:30

              « Re: Re: Re: Re: Re: To je zase hvězdování...

              Spíš myslím uvolněný šrouby na kolech... ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto mariachi

          mariachi 22.06.  09:05

          « Re: Re: Re: To je zase hvězdování...

          Nemels na nem runflaty? >:D
          • 00 Reagovat !

            foto webpaja

            webpaja 22.06.  11:49

            « Re: Re: Re: Re: To je zase hvězdování...

            Ne, ale vypadalo to tak ;-)
            • 01 Reagovat !

              foto mariachi

              mariachi 22.06.  12:59

              « Re: Re: Re: Re: Re: To je zase hvězdování...

              Mels vubec nejake pneu..? >:D
              • 20 Reagovat !

                foto white-label

                white label 22.06.  13:07

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zase hvězdování...

                Správný chlap se obejde bez "gum"... >:-[]
          • 00 Reagovat !

            foto white-label

            white label 22.06.  12:23

            « Re: Re: Re: Re: To je zase hvězdování...

            Nebo plné pneu, proti případnému prostřelení místní mafií... >:-[]
            • 00 Reagovat !

              foto webpaja

              webpaja 22.06.  12:26

              « Re: Re: Re: Re: Re: To je zase hvězdování...

              To je jediné co mě napadá, vysoký tlak v pneu. Nevím, jestli by to mohlo udělat až takový rozdíl, ale i to je možné.
              Přesto mě Citigo ničím neoslovilo.
        • 00 Reagovat !

          foto white-label

          white label 22.06.  12:16

          « Re: Re: Re: To je zase hvězdování...

          Potom to byl zřejmě problém konkrétního "sicilského" kousku...
          Citigo jsem jel jen s asg a ta robotizovaná převodovka je fakt o ničem. Pak jsem jel ještě e-UP! a ten byl super, ale ta cena...
      • 10 Reagovat !

        foto Balsam

        Balsam 22.06.  13:22

        « Re: Re: To je zase hvězdování...

        A nebude to tým, že jeden z vás uprednostňuje komfortný podvozok so slabšími odozvami a pokojnejšími reakciami na zlý povrch, a druhý má radšej presne vedenú stopu športovca, ktorý presne číta, čo má pod kolesami a dáva o tom aktuálne informácie vodičovi?
        Ja som raz do Citiga prestúpil z Renaultu a skutočne som mal z jazdy podobné pocity ako z uskákanej motokáry. Asi dosť záleží na osobných preferenciách a uhle pohladu.
        • 00 Reagovat !

          foto white-label

          white label 22.06.  13:27

          « Re: Re: Re: To je zase hvězdování...

          Taky záleží na konkrétní velikosti kol, resp. na výšce profilu pneu.
        • 00 Reagovat !

          foto webpaja

          webpaja 22.06.  13:28

          « Re: Re: Re: To je zase hvězdování...

          Tuším, že 15"? Nějaká alu kola. Uskákaná koza.
  • 111 Reagovat !

    foto Mike-C

    Mike_C 21.06.  11:07

    A dál nečtu..

    "Jakékoliv minitrojče koncernu Volkswagen je podle mě široko daleko nejlepší miniauto"

    Tohle bylo jediné, co jsem si z testu přečetl. A nebudu to měnit. >:D
    • 45 Reagovat !

      foto rokyta-p

      rokyta.p 21.06.  15:52

      « A dál nečtu..

      Z malých aut je velmi sympatické - Mazda 2 :-) Mii/Citigo se nechytá :-|
      • 31 Reagovat !

        foto twistedTSD

        twistedTSD 21.06.  16:24

        « Re: A dál nečtu..

        To je jiná třída. A je sice symaptické, ale taky drahé, takže ho nikdo nekupuje...Špatné prý není poslední Picanto.
    • 02 Reagovat !

      foto bacilonosic

      bacilonosic 21.06.  17:33

      « Re: A dál nečtu..

      Vyzera to jak postihnuty Cinan.. jedno z nejnechutnejsich miniaut hned po Smartoch. U mna Mazda 2 alebo Clio.. sice vacsie, ale pekne. Z mensich potom Opel Adam. Tieto trojcata su dizajnovy humus.
      • 10 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 21.06.  21:31

        « Re: Re: A dál nečtu..

        Up! se mi fakt líbí, to je takové chlapské miniauto, technicistní, čisté. GTI je přímo parádní, ale i obyčejný Up! v bílé na plecháčích má svoje kouzlo
        [odkaz]

        Bohužel jeho sourozenci to kouzlo nemají. Mii je takové obyčejné a laciné, CitiGo má ten čumák divný. A k tomu se přidávají detaily... třeba těsnění dveří u 3dv. Up! vs. CitiGo:
        [odkaz]
        [odkaz]

        (nevím jestli je to vidět, ale CitiGo tam má zub a Up! ne)

        • 10 Reagovat !

          foto white-label

          white label 21.06.  22:47

          « Re: Re: Re: A dál nečtu..

          Těsnění? UP! má hlavně jiný tvar bočního/zadního prosklení u 3dv. verze. A černé liché/zadní dveře.
          Jinak souhlas.
          • 00 Reagovat !

            foto Emel

            Emel 22.06.  08:34

            « Re: Re: Re: A dál nečtu..

            Ty skleněné zadní dveře bych si nakonec klidně odpustil, to šikmé okénko samozřejmě vypadá líp. A to navázání těsnění u CitiGo... no, to je prostě oblíbený designérský směr Onototakvyšlo.
            • 00 Reagovat !

              foto woody-alien

              woody-alien 22.06.  08:55

              « Re: Re: Re: Re: A dál nečtu..

              Hmm... šikmé okénko samo o sobě vypadá líp, ta masa ničím nerušeného plechu ve stylu Caddy furgon nad zadním kolem už méně. ;-)

              Jinak ano, Up vypadá z té trojičky jednoznačně nejlépe, ale zase jako "chlapské" miniauto....no nevím. Jasný je pro mě jenom to, že výběr mezi tímhle testovaným Mii s robotem a Up!em Beats up s 1.0 TSI a manuálem za prakticky totožnou cenu by byl jednoznačný.
              • 10 Reagovat !

                foto Emel

                Emel 22.06.  09:03

                « Re: Re: Re: Re: Re: A dál nečtu..

                Tak jinak - není to dámské auto typu 500, nehraje na roztomilost, je to prostě normální funkční design... mně se to líbí.

                Vzhledem k tomu, jak je to zadní kolo vzadu, mě tam ta "masa" plechu výjimečně nijak neruší, a to dokonce ani bez velkých kol, která jinak typicky ten problém řeší
                [odkaz]
                [odkaz]
                • 00 Reagovat !

                  foto woody-alien

                  woody-alien 22.06.  11:40

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: A dál nečtu..

                  Ano, hra na roztomilost už je dost ohraná....a jak píšeš funkční, ne však lacině strohý design má cosi do sebe. Beru. Jen by to nebyla moje volba. Donutilo mě to prohlédnout tabulku prodejů minicars za 1Q/2017 a z toho seznamu bych aktuálně čistě teoreticky zřejmě vybíral mezi Pandou a Ignisem.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Emel

                    Emel 22.06.  13:24

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A dál nečtu..

                    Já jsem Ignis prohlížel... ale úplně nadšený jsem nebyl. Byl to nějaký lepší kousek, ale ta kolečka vypadají strašně mrňavá a úzká, ten zadek je divný... fakt se mi líbí čumák, ale celkově je to tak 2-3.

                    S Pandou žádný problém nemám, ta se mi líbí zvenku i zevnitř a za současné akční ceny... proč ne.
                • 00 Reagovat !

                  foto white-label

                  white label 22.06.  12:29

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: A dál nečtu..

                  Souhlas, kdybych musel nutně jezdit tuhle třídu, UP! by mě neurazil.
                  Klasická 500ovka je skvěle trefené retro, ale připadal bych si v ní jak kadeřník... ;-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto traveldrive

                    traveldrive 22.06.  14:46

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A dál nečtu..

                    Aj v tejto? [odkaz]
                    • 00 Reagovat !

                      foto white-label

                      white label 22.06.  15:27

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A dál nečtu..

                      V té bych si připadal jako rychlý kadeřník, >:-[] ale vypadá dobře... ;-)
                  • 10 Reagovat !

                    foto CrankyDude

                    CrankyDude 22.06.  14:50

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A dál nečtu..

                    Mám pravidlo tří čtverek:
                    1. nic pod 4 metry délky
                    2. nic pod 4 válce
                    3. nic s méně než čtyřmi dvéři
                    :-!
                    A dnes přidávám - nic fialového. >:-[]
                    • 10 Reagovat !

                      foto Emel

                      Emel 22.06.  15:22

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A dál nečtu..

                      Tak aby tě nekleplo... škoda že je přes 4m, měl bys all-in-one
                      [odkaz]
  • 20 Reagovat !

    foto Disponent

    Disponent 21.06.  11:12

    Nic nového

    Kdo si pořídí robotizovanou převodovku, tak trochu již počítá s tím, že za 4000 příplatku nedostane DSG. Všechny robotizované převodovky jsou si podobné a všude. Např. v Toyotách je to ta samá hrůza. Když zákazník žádá, tak náš pán má. :-!
    • 00 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 22.06.  11:51

      « Re: Nic nového

      Zároveň asi nepředpokldádá, že dostane mizerný a špatně odladěný důležitý komponent vozu za který nechal v obchodě 200kkč.

  • 02 Reagovat !

    foto Nonsens

    Nonsens 21.06.  12:56

    zas jedno nedocenené?

    mám robota na smarte a nie je to tak hrozné, asi len pri porovnaní s novšími vymazlenými automatmi. Koniny typu prehadzovačka hore dole pri 80 mi ale nerobí, holt daimler nie je vw. Ja som nikdy nemal problém s radením vyššie dopredu a podradiť dozadu, vždy mi to prišlo logické a nikdy som sa nepomýlil. Logika chcem ísť dopredu, rýchlejšie, tak tlačím páku dopredu mi príde správna, možno komplikácie prichádzajú so zvykom na niečo iné, to neviem posúdiť. Mne sa nepáči trojvalec ani v miniaute, ja som v smarte nemal na výber, ale aj miniautu lepšie sedí štvorvalec, lebo častejšie behá v meste pri neustálej akcelácii a neutrále a tam je príjemnejší štvorvalec, nevibruje toľko a je tichší, príjemnejší pri akcelerácii. Trojvalec sa ukľudní pri ustálenej jazde na nižších oťáčkach, ale takej v meste a okolí nie je veľa.
    • 00 Reagovat !

      foto wakantanka

      wakantanka 21.06.  15:20

      « Re: zas jedno nedocenené?

      Tak vies v pretekarskych autach to maju naopak, k sebe radis hore, od seba dolu. Lebo pretazenie a tak. No a v tomto priam relly speciali skupiny B to dali naopak a potom dlhorocni sutazni jazdci maju problem. :-)
      • 01 Reagovat !

        foto Nonsens

        Nonsens 21.06.  16:27

        « Re: Re: zas jedno nedocenené?

        jasné, občas som dal niekomu zašoférovať a nikdy nikto nefrfľal na smer radenia a nikdy sa nemýlili, ale je fakt, že naposledy pred pár rokmi, možno sú dnes zvyky iné a všetci jazdia súťažné špeciály.
        • 00 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 21.06.  18:55

          « Re: Re: Re: zas jedno nedocenené?

          Bylo to, řekl bych, běžné schéma (a také mi přijde přirozené nahoru = dopředu, s touhle asociací se setkáš běžně). Nakonec, Porsche ho použilo i u PDK pro 991. Tedy pro běžné 991, GT3 dostala opačné. Což není úplně šťastné. Přitom zrovna u Porsche bys čekal nějaký ten odkaz na soutěžní vozy. GT-86 ho má také.

          Dnes je to opačné celkem běžné. Má ho řada aut s 8HP. Má ho i nová Panamera.
          • 00 Reagovat !

            foto Emel

            Emel 21.06.  21:34

            « Re: Re: Re: Re: zas jedno nedocenené?

            GT-86 s automatem je krok mimo... jak občas brouzdám inzerci a vidím něco hodně levného, tak je to většinou automat.
            • 00 Reagovat !

              foto -MT-

              _MT_ 22.06.  15:04

              « Re: Re: Re: Re: Re: zas jedno nedocenené?

              Také myslím použili obyčejnou převodovku, nic nějak zvlášť rychlého. Určitě by se nezlobili, kdyby kromě nadšenců ulovili i nějakého toho zájemce o něco, řekněme, stylovějšího. Tam s tím možná mířili.
    • 10 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 21.06.  18:13

      « Re: zas jedno nedocenené?

      Tříválec by se měl uklidnit naopak ve vyšších otáčkách.
      • 00 Reagovat !

        foto Nonsens

        Nonsens 22.06.  08:53

        « Re: Re: zas jedno nedocenené?

        to ano, ale myslel som tichú jazdu, keď nepoznáš čo je v hrnci.
  • 11 Reagovat !

    foto Kajmos

    Kajmos 22.06.  13:40

    Dojmy ze Škody Citigo bez keců

    To jsou zase strašlivý kecy. Pro srovnání poskytuji mé dojmy z delšího užívání. Jednalo se o Citigo 3D 55kW s 5MT. A mé dojmy?

    Už po startu zaujmou vibrace takové úrovně, že si jich všimla i moje manželka, která je technikou naprosto nepolíbená. Jsou cítit na volnoběh ve dveřích, v sedadle i ve středové konzole. Díky chybějící synchronizaci zpátečky počítáte zuby v převodovce při polovině řazení zpětného chodu. Jak ta převodovka bude vypadat po deseti letech provozu?
    Jedná se samozřejmě o atmosférický motor plnící tehdejší normu Euro5. Přesto se koncernu podařilo vytvořit půlsekundovou prodlevu na plyn. Je to příšerně otravné, štvalo mě to při každém rozjezdu nebo akceleraci. V téže době jsem měl možnost svést se s Mazdou 3 G120, tedy podlazená verze. Je to samozřejmě jiná třída, ale obě jsou to atmosféry plnící Euro 5. Rozdíl v reakci na plyn byl obroooovský. Tam kde Mazda předváděla přirozené, hbité a okamžité reakce, nabízelo Citigo jen prodlevy. Může to být až nebezpečné v situaci, kdy je potřeba okamžitá akcelerace. Když k tomu přidáte neochotu motoru jít do otáček danou tříválcovou koncepcí, skládá se dohromady obrázek miniauta, které není mrštné, hbité ani přirozeně reagující. Kdyby to auto dostalo dobře udělaný litrový čtyřválec, který by ladili lidé, kteří to umí, bylo by to skvělý auto.
    Takto si myslím si, že konkurenční Fiat Panda se čtyřválcem 1,2 udělá za podobné peníze mnohem lepší službu. A zákazník se nemusí dívat na holé plechy na dveřích v interiéru, nákladové hraně i bocích kufru a dalších důkazech toho, jak moc se při vývoji NSF trojčat škudlilo.
    • 40 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 22.06.  15:13

      « Re: Dojmy ze Škody Citigo bez keců

      Můžeš nějak rozebrat tu neochotu danou tříválcovou koncepcí? Co vím, tříválce mají naopak dispozice pro vyšší otáčky a mé zkušenosti s tříválci (v motorkách) to nerozporují. Skvělé motory.
      • 00 Reagovat !

        foto Kajmos

        Kajmos 23.06.  07:40

        « Re: Re: Dojmy ze Škody Citigo bez keců

        Tříválec má jednoduše řečeno těžké vnitřnosti. Díky tomu má vyšší moment setrvačnosti než podobně velký čtyřválec. Ověřil jsem so to na litrech v Yarisu. První generace měla R4, druhá R3. Hledal jsem až jsem kdysi našel hmotnosti kliky a setrvačníku. Tříválec byl v součtu těžší o několik kg. Musí to tak být, protože tříválec je z principu nevyvážený a tuto nevyváženost je nutno kompenzovat těžším setrvačníkem a záměrným rozvážením nebo vyvažovákem, což znamená, že opět přidáváte hmotu. Čtyřválec žádné takovéto úpravy nepotřebuje a je schopen krásně fungovat do objemu cca dva litry, pak potřebuje vyvažovák. Nejvyšší hranice pro R3 bez vyvažováku je jeden litr. Další věcí jsou provozní otáčky. Ty jsou u Vašeho Triumphu cca dvojnásobné než u litru MPI v NSF a proto i jeho vyvážení a přidané hmoty budou nižší. Jak vysoké máte volnoběžné otáčky? Citigo cca 900 1/min. V jakém rozmezí otáček se typicky pohybujete? Citigo 90% času cca 2-4 tisíce. U Vás to bude tipuji většinou 5-8 tisíc, při hraní si až k deseti. Nebo se pletu?
    • 10 Reagovat !

      foto XTad

      XTad 22.06.  16:40

      « Re: Dojmy ze Škody Citigo bez keců

      Stejny motor jsem zkousel ve fabii a rozhodne nevibroval. Rekl bych, ze je kultivovanejsi, nez treba 1.6 MPI.
      • 00 Reagovat !

        foto Kajmos

        Kajmos 23.06.  07:26

        « Re: Re: Dojmy ze Škody Citigo bez keců

        To je v poradku, protoze ulozeni agregatu v Citigu a ve Fabii jsou úplně jiné a ve Fabii je vymakanější.
  • 10 Reagovat !

    foto KubikCv

    KubikCv 23.06.  19:58

    Trojčat z BAZky jsou fajn...ale

    Přecijen v podobný cenový relaci se pohybuje i Swift nebo Ignis. Jejich atmosféry jsou super a s krásnou spotřebou. Osobně mi bratislavský trojčata přijdou takový bezpohlavní...Suzuki má větší šťávu
    • 11 Reagovat !

      foto Kajmos

      Kajmos 24.06.  08:31

      « Re: Trojčat z BAZky jsou fajn...ale

      Naprostý souhlas. O novém Swiftu dost uvažuju, samozřejmě s 1,2 R4 atmo. Oproti NSF je o 20cm delší a presto je o 20kg lehčí. Mistrovská práce.
  • 21 Reagovat !

    foto Bobanus

    Bobanus 25.06.  18:40

    Autor asi nejel v Kia Piccanto 1.25 :-)

    Doporučuji autorovi článku ať pořádně otestuje např. Kia Piccanto 1.25. Motor 4-válec, bez vibrací, bez dunění, pěkně točivý a pozor s podobnou spotřebou jako kostistřas 1.0 MPI.
    A teď k ceně, co můžu mít za použitelně vybavené Mii/UP/Citigo?
    - Kia Rio 1.25 s podoboné výbavě, velmi dobrý motor, vlastně ve své kategorii patří spolu s Fordím 1.25 mezi nejlepší
    - Renault Clio 1.2, auto velké skoro jako Rapid SB! S opravdu spolehlivým motorem, opět 4-válcem, bez vibrací a divného dunění.
    - Opel Corsa 1.2 - opět stará škola, ale prostorem a motorem úplně jiná liga než plechovky z Bratisalvy, nic proti nim, své místo mají, ale předražené zboží je jen pro módni stylisty...
    - Peugeot 208 1.2 - opět neporovnatelné prostorem, komfortem s o třídu menším Mii
    atd atd..
    Sumasumáru popravdě, Mii a jeho bratříci jsou zastaralí, interiér je opravdu jak u bazarovek 5 let za horizontem, místa nic moc, a motor 1.0 MPI? Stačí si přečíst Škoda forum - vibrace, hluk s postupujícím nájezdem, řazení kleslo pod úroveň korejců a francouzů :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Kvůli perfektní fotce riskují život! Turisté se fotí na okraji Viktoriiných vodopádů

Kvůli perfektní fotce riskují život! Turisté se fotí…

Odvaha, nebo nebezpečný hazard? Turisté každý rok směřují do Zambie, aby se vyfotili na vrcholku Viktoriiných…

Janeček vyvedl svou druhou »manželku« Lilian: Už jí roste těhotenské bříško!

Janeček vyvedl svou druhou »manželku« Lilian: Už jí…

Miliardář Karel Janeček (44) se už vůbec netají s tím, že mu zkrátka jedna partnerka po boku nestačí. Oficiálně…

 

iSport.cz

Sparta - Chrudim 2:7. Hosté jednoznačně ovládli šlágr, zářil Max

Sparta - Chrudim 2:7. Hosté jednoznačně ovládli…

Šlo o prvotřídní šlágr. Nejlepší proti nejlepším, alespoň v českém futsalu. Sparta, která s výrazně posíleným…

Šéf Slavie Tvrdík o Nezmarovi, plánech s přestupy i pomoci od Nedvěda

Šéf Slavie Tvrdík o Nezmarovi, plánech s přestupy i…

Jaké bude mít nový sportovní ředitel Jan Nezmar úkoly? Jak hodnotí výsledky v aktuální sezoně a jaké plány má…

 

Reflex.cz

Psem ke zdraví! Vlastnit psa znamená snížené riziko kardiovaskulárních nemocí, zjistila studie

Psem ke zdraví! Vlastnit psa znamená snížené riziko…

Vlastníci psů mají nižší pravděpodobnost kardiovaskulárních onemocnění. To je závěr rozsáhlé švédské studie,…

Islandská rarita. Hotelový pokoj uprostřed zasněženého lesa, v němž můžete pozorovat polární záři

Islandská rarita. Hotelový pokoj uprostřed…

Malinké bubliny vytvořené z čirého tlustého skla, které umožňují nerušené pozorování okolí, ale především noční…