Nejmenší škodovka loni prošla malou modernizací. Vyzkoušeli jsme verzi G-Tec na stlačený zemní plyn, která se chlubí snovými náklady na ujetý kilometr.
CNG je momentálně naprostý nesmysl cena za litr je skoro dvakrát větší než LPG a ještě není kde natankovat :no: u nás okolo Ostravy jsou 2 a to jen přes den.Větší smysl má Dacia Sandero LPG nebo hlavně LPG,které lze tankovat skoro všude. Známý má služební Passat na CNG a kvůli té desetilitrové nádrži na benzín a neexistujících CNG čerpacích stanic,tak pořád vozí kanystry benzínu >:D
Ty jezdíš s lpg za padesát halířů na kilák, jo? A ta desetilitrová nádrž u Passatu mi taky silně zní jako krávovina. To má nějaký samodomo? Passat cng z výroby má benzín nádrž 31 litrů.
Re: OSTUDNÁ mldka 200 barů METANu ?? Eletrika jezdí za 0,5 K
jj
To je natlakovaná OSTUDA na 200 bar metacího metanu z dovozu pod ZADNÍ SEDAČKOU kde SEDÍ DĚTI !!! >:-[] >:-[] TADLE PIDIŠUNKA SE SLOŽITÝM MOTÓREM, OSTUDA ŠÁDE!! měla mít dávno baterky a dobíjet se na každým kandelábru >:-[] >:-[] za 0,5 Kč / 1km jízdy [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
PS: už ste viděli jak bouchá 200 baru tlakovaná CNG napůl plná METANem [odkaz] ;-)
Re: LPG jezdí za 130 Kč / 100 km s 1.000 ks plnících stanic
jj
LPG [odkaz] je český odpadní produkt z české chemičky Kralupy nad Vltavou který vzniká při zpracování ROPY na PLASTY ;-)
10 litrů LPG / 100 km průměrně
1 litr LPG / 13 Kč
130 Kč / 100 km
1,3 Kč / 1km
certifikované předělávky u kámoše v garáži za 25.000 CZK
30 litrová toroidní nádrž místo rezervního kola schovaná pod kufrem o tlaku 10 bar !! [odkaz]
dovoz levné benzínový popelnice z MOBILE.DE/CZ [odkaz]
1.000 ks plniček v ČR [odkaz]
tisíce v €U [odkaz] ;-)
Re: OSTUDNÁ mldka 200 barů METANu ?? Eletrika jezdí za 0,5 K
hm elektrika jezdi za 0.5kc/1km a cena vozu je trojnasobna. Kdyz budu jezdit se spotrebou 20litru benzinu na 100km, porad jeste na tom budu ekonomicky lepe.
Re: OSTUDNÁ mldka 200 barů METANu ?? Eletrika jezdí za 0,5 K
Trochu (hodně) tě musím opravit. Na ostravsku je 7 stanic na CNG (5x Ov a 2x Ha). V Ov jsou tři Non-Stop a dvě od 5 do 22 hod. Kolega má pašíka a ten má na benzín 30 litrovou nádrž. Celkový nájezd má v průměru (CNG a benál) cca 700 km. Když kombinuje CNG a benál, tak přijde průměrový 1 km na 1,5 Kč a za tolik nejezdíš ani s naftou.
Re: OSTUDNÁ mldka 200 barů METANu ?? Eletrika jezdí za 0,5 K
Jezdím pracovně rok s Golfem VII 1,4 TGI Variant (tovární CNG) a má to samozřejmě své pro i proti. Za ten rok jsem s ním najezdil cca 50tis km a zde jen rychlý přehled mých poznatků:
1) PLUS - Jsem řidič s těžkou nohou, když jedu, tak jedu, nekoukám kolik to žere - v tomhle je CNG super, protože s mým stylem jízdy se dostávám na spotřebu DO 5,5 kg/100 km (ano, CNG se prodává po kilogramech, nikoliv po litrech jak je zde v komentářích chybně uváděno), průměrně však okolo 4,8 kg/100 km. Pro porovnání, aby bylo jasné co myslím, když říkám těžká noha - když se mi auto přepne na pohon benzínem (pouze když dojde CNG), tak se spotřeba pohybuje okolo 10 L/100 km naturalu 95.
2) NEUTRÁLNÍ - Každý den je při běžném provozu nutné dotankovávat CNG, občas i dvakrát. CNG mi dává smysl na popojiždění v okolí Prahy, kde je dostatek plících stanic. Na venkově nebo na dálky je to úplně k ho*nu.
3) MÍNUS - Z důvodu CNG jsou zkrácené servisní intervaly z 30tis na 15tis, takže při ročním nájezdu jaký mám jsem jen za rok 2016 byl 3x v servisu = dvojnásobné náklady na servis (to berte s rezervou, je mi jasné že se nemění po 15tis všechno).
4) NEUTRÁLNÍ - Ceny CNG se pohybují v hrozném rozptylu, aktuálně je to od 22 Kč/kg do 27 Kč/kg. Takže dlouhodobě opravdu záleží kde tankujete.
5) MÍNUS - Používám CCS a na spoustech čerpacích stanic kde se dá koupit CNG, tak tam není možnost platit CCS
6) PLUS - zvuk benzínového motoru, který tak neotravuje jako naftové čtyřvalce při nákladech jako jízdou naftovým autem.
7) MÍNUS - Nemáte rezervu, takže když jsem protrhnul o kamení popadané na silnici pneu, tak jsem byl na cca 2 hodiny nucen auto odstavit a čekat než přijede mobilní pneuservis s novou gumou - protržení lepící sada nevyřeší.
8) PLUS - Zatím jsem to mockrát nevyužil, protože se snažím tankovat CNG tak, aby se auto nemuselo přepínat na benzín, ale kombinovaný dojezd je teoreticky cca 1000 km (můj okolo 650). Auto má plnohodnotnou 50 L benzínovou nádrž (pod sedadly) + nádrž na 15 kg CNG (místo rezervy).
9) MÍNUS - Parkování v podzemních garážích je většinou nesmyslně zakázáno, což ovšem u CNG nedává smysl, jelikož je zemní plyn lehčí než vzduch a případný únik přirozeně unikne ventilací (narozdíl od LPG).
Víc mě snad ani nenapadá, určitě bych nedoporučoval nějaké samodomo instalace, takto je vše funkční a integrované - plnění je na stejném místě jako plnění benzínové nádrže, na palubních přístrojích a BC jsou údaje o CNG, spolehlivost systému a určitě spoustu věcí, kterým bych u samodomo výrobě nevěřil.
Závěrem - znova bych si to nevybral, ale zkusit se má všechno ;-)
Re: OSTUDNÁ mldka 200 barů METANu ?? Eletrika jezdí za 0,5 K
Jo, u svých opečovávaných aut si servisní interval dělám max po 10 tis a méně. Golf je vyloženě užitková plechovka, která jezdí díra nedíra, cokoliv hodim jakkoliv špinavé do kufru, vlezu s bahnem a tak.
Co se týče 1,4 TGi, obávám se, že životnost celého motoru z důvodu vyšší teploty spalování CNG nebude nijak závratná - auto plánuji maximálně do 150 a pak čau, ať si případné problémy řeší někdo jiný.
Ohledně víceprvku, nemám pro to srovnání, Golfa (ani jiný jeho derivát od koncernu) jsem nikdy neměl. Ani nevím co tam má běžný Golf...
Dynamika auta s podladěným 1,4 TSI na 81 kW není nijak závratná, je to spíš o tom neztrácet rychlost, aby ji člověk nemusel znovu získávat :-)
Re: OSTUDNÁ mldka 200 barů METANu ?? Eletrika jezdí za 0,5 K
Každý benzín, byť provozovaný na plyn, by měl mít servisní interval max 15 tkm. Jinak ty auta největší smysl začnou dávat, až tam přestanou cpát ty benzínové nádrže s plnohodnotným obsahem a nechají tam jenom dojezdovky... A na zákaz v podzemních garážích bych se klidně vykašlal, to nikdo řešit nebude...
Re: OSTUDNÁ mldka 200 barů METANu ?? Eletrika jezdí za 0,5 K
Nikdo to řešit nebude. Tedy dokud nebudeš mít smůlu a něco se nestane. Můžou to vzít jako obecné ohrožení. Tady končí sranda. Už se nebavíme o pokutě za ignorování nějaké značky, ale o odpočinku v chládku.
Re: OSTUDNÁ mldka 200 barů METANu ?? Eletrika jezdí za 0,5 K
Mig_35: U auta co má posloužit a odejít krátce po záruce je mi servisní interval ukradený a neplánuju že bych je zkracoval. Ohledně velikosti nádrže s tebou souhlasím. Víc by mi dávalo smysl mít velkou nádrž na CNG a malou na benzín, problémem jsou rozměry nádrže, jen tahle na 15 kg zabere celý prostor pro rezervu a dvojitou podlahu. Pak je otázkou umístění nádrže na plyn pod zadníma sedačkama - pro někoho to může být mentální problém - pocit nebezpečí. Na zákazy vjezdu CNG většinou kašlu, některá pravidla nemá smysl dodržovat - obvzlášť třeba zákaz u nadzemních parkovišť >:D
_MT_: U v podstatě nového auta s pravidelnou kontrolou nádrže (za ten rok ji kontrolovali 3x) se nějakého problému nebojím, samozřejmě u neorigo přestaveb nebo nepravidelných kontrol bych to viděl jinak. Jinak CNG verze mají víceprvkovou nápravu - multilink (Octavia i Golf).
Re: OSTUDNÁ mldka 200 barů METANu ?? Eletrika jezdí za 0,5 K
Velice dekuji za prispvek nekoho, kdo s tim skutecne jezdil, kdo to skutecne zna. To myslim na rozdil od prispevku rady tech, kteri pisou o necem, co nikdy realne neridili, ale jen o tom kdesi cosi slyseli, nicmene jsou odbornici na slovo vzati - jsou to ale googlisti a fantasmagorove.
Re: OSTUDNÁ mldka 200 barů METANu ?? Eletrika jezdí za 0,5 K
Zákaz vjezdu je na majiteli/ provozovateli a s tím se u soukromých garáží nedá nic dělat. A příslušné předpisy neznám, ale je možné, že jsou na takovou garáž kladeny další nároky. V prostorách, kde hrozí výskyt výbušné atmosféry, nemůžeš mít běžná elektrická zařízení. Uměl bych si tedy představit, že garáž, kam smí auto na metan, bude muset mít odpovídající vybavení. To se týká i vzduchotechniky (ventilátorů). Možná bude muset mít větší kapacitu, aby se snížilo riziko výskytu dostatečné koncentrace, možná jsou vyšší nároky na zálohování, aby se snížilo riziko, že se přestane větrat. To je jen myšlenka, jak jsem napsal, příslušné předpisy neznám.
Re: OSTUDNÁ mldka 200 barů METANu ?? Eletrika jezdí za 0,5 K
To jsou blbosti.
CNG je v ostravě a okolí snad nejvíce, díky propagaci CNG pohonu Vitkovicemi, které provozují síť CNG vital. Otevřené jsou pořád, protože jsou v 90% bez obsluhy. Vyjímku snad tvoří pouze ty v síti benzina.
Do passatu minulé generace vejde okolo 22 Kg a i to v pohodě postačí na dojezd minimálně 350 km. Ten má navíc normální nádrž na benzín.
LPG je fajn, pokud nemáš motor kde musíš co 50 tkm i méně seštelovat ventily. U některých už to podruhé nejde. Subaru 2.0 EJ25 třeba.
CNG taky spotřebuješ o hodně méně, protože má větší oktanové číslo a prodává se na Kg. Takže auto co jezdí 10L LPG jezdí za 5Kg CNG.
Btw: o bydlím na maloměstě v horách a v okruhu 10km mám 3 stanice CNG.
Re: OSTUDNÁ mldka 200 barů METANu ?? Eletrika jezdí za 0,5 K
"LPG je fajn, pokud nemáš motor kde musíš co 50 tkm i méně seštelovat ventily. U některých už to podruhé nejde. Subaru 2.0 EJ25 třeba."
To, co popisuješ je poněkud podpásovka, copak ti Subo udělalo, že ho pomlouváš? Popisovaný problém se totiž týkal výhradně motoru 2,0i (101kW) EJ20 SOHC, ale už ne 2,0R (110 a 121kW) EJ20 DOHC, stejně tak se netýkal 2,5i (121 a 127kW) EJ25 SOHC. Do 3,0R (180kW) EZ30 DOHC není ale LPG doporučeno už vůbec. Problematické motory na LPG má v podstatě každá automobilka. Všeobecně ale platí, že u Japonců je to vždycky trochu loterie, nicméně dnes už je riziko vzniku ventilových vůlí při provozu na LPG problém i většiny nových evropských motorů, což u starších motorů nebyl tak častý jev. Tak si o tom nejdříve něco zjisti, než budeš o tom psát ;-) Sám mám Subaru v LPG s motorem 2,0R (121kW) EJ20 DOHC a neměnil bych a za koncern už vůbec ne >:-[]
Re: OSTUDNÁ mldka 200 barů METANu ?? Eletrika jezdí za 0,5 K
Mě subaru zajistilo 10 let spokojeného ježdění v 6ti různých autech :-) U toho EJ20 jsem ujel. Myslel jsem 2.0i. U 2.5i nemusí ven celý motor a dokonce se dělala ofiko bifuel přestavba.
Nicméně stejně jsem 100% přesvědčený, že LPG nesvědčí žádnému autu >:-[]
Re: OSTUDNÁ mldka 200 barů METANu ?? Eletrika jezdí za 0,5 K
Lol, "známý říkal", "kamarád kamaráda má", takhle se šířej bludy.
Tak to trochu opravíme:
1) Passat Ecofuel má benzinovou nádrž na 31l a ujede na ni zhruba 400km, tak daleko od sebe jsou snad benzinky leda někde na Sibiři.
2) Cena dvojnásobná, spotřeba poloviční (9-10l LPG vs 4-5kg CNG, a ano, CNG se prodává na hmotnost).. nevidím problém.
3) V Česku je cca 150 plnicích stanic, většina 24/7, spousta navíc bezobslužná. Ale chápu, že ne všichni v okolí čerpačku mají, pak to prostě není pohon pro ně.
4) Ekologičtější provoz (ano, to bohužel většinou nikoho moc nezajímá, ale na věci to nic nemění).
Jinak samozřejmě platí - nechceš (nemáš kde tankovat atd), nekupuj. Jednoduchý. :-) Já v Praze s tankováním nemám problém, 95% mých cest je buď do 250km od bydliště (takže to ujedu na nádrž tam a zpátky), nebo na západ, především Německo a sever Francie, a tam s tankováním není nejmenší problém. Takže bych byl hloupý, kdybych jezdil na drahá a "špinavější" konvenční paliva. :-)
Spotřeba pěkná, v takhle vyšlechtěné verzi a s novými světly už to vypadá celkem slušně (ne tolik jako vyděšené morče s předkusem). Ale když si odpustím panoramu a soundystém, jsem pořád na 350... to jsou auta o dvě třídy výš.
Oktávka CNG jezdí tak za 1.20 což je podle mého naprosto v pohodě na o tolik větší auto. Jinak to bude ideální auto pro rozvoz pizzy po městě řekl bych:)
Maska pořád neváže na světla, to je fakt... ale s touhle optikou světel už je to lepší... sakra, dneska jsem nějaký omlouvač koncernových faceliftů :-)
Tovární CNG nějaké navýšení ceny ospravedlní, na to se dá koukat jako na investici... po vyházení pitomostí - za 280 ceník bych byl ochoten začít se bavit o slevě :-)
No právě. Pokud bych měl na takhle malý auto auto cash 350 000,-Kč, tak zrovna cena za kilometr bude skoro poslední údaj, co mě bude zajímat, víc už mi budou jedno asi jenom emise a to, jestli jsou plasty v interiéru měkčený nebo ne >:D
Takto ta spotřeba vypadá pěkně, ale já jezdím za 1,445 na km se skoro 2x větším motorem a do Citigo si můžu naložit do kufru >:D Takže bych očekával větší rozdíl ;-)
Nedávno, jsem se setkal s jedním známým. Ukazoval mi novou Dacii Logan MCV. Také ji nabízí s LPG. Ten prostor, ale především ta cena. Říkal, že na jakousi okázalost prdí, protože potřebuje užitek. Vnitřek má sice trochu jiný, než je zvykem, ale v porovnání s tímto, se není za co stydět.
Je, ale nevztahoval bych ho na cenu skoro plně vybaveného auta. Ostatně Renault Twingo s podobně výkonným motorem a nejvyšší výbavou taky stojí skoro 270.000 Kč a to jsi ještě nesáhnul na příplatky. A jezdí jenom na benzin... Jenom si to zkus dopočítat a dostaneš se na podobné peníze jako u téhle škodovky.
Však píšu, že jsi ještě nesáhnul na příplatky. Psal jsem teď o "patro" níže, že je hloupost srovnávat CNG s klasickým benzinem, CNG bude vždycky dražší. Navíc u Citigo je ten příplatek oproti 1.0 MPI/55 kW fakt velký a žene zbytečně nahoru i cenu konkrétního auta.
Jinak Twingo současné generace bylo poprvé v Ženevě 2014, takže o novince se úplně mluvit nedá.
Twingo či CityGo za bezmála 400 tisíc mi zmysel nedáva ani jedno. A je šuma fuk či jedno jazdí len na benzín a druhé aj trebárs na CNG. Čiste technicky, ak by si zobral trebárs aj to CityGo za nejakých 250 - 260 tis. len na benzín, tak návratnosť investície do CNG je niekde vo hviezdach. Ten peňažný rozdiel väčšina užívateľov neprejazdí ani za 5 rokov.
Twingo s atmosférou 50 kW a výbavou Intens rozhodně nestojí 270 tisíc...
V konfiguraci, kterou má tahle Škoda, je Twingo o 75 tisíc levnější. Když využiju cenu té Škody, pak mám Twingo s 66 kW TCe a veškerou výbavou, kterou vůbec nabízí.
Twingo SCe 70 stojí 265.900 Kč, motorově srovnatelné citigo 1.0 MPI/55 kW 5D v nejvyšší výbavě Style stojí 253.900 Kč. Byla pitomost srovnávat v diskusi auto na CNG, které je vždycky dražší než výhozí varianta, s klasickým benzinem.
Simply clever to má Swift - sice nemá šňůrky, ale to plato nahoře moc nedrží, takže když se člověk rozjede, plato s mírným (no dobře, úplně mírným ne) žuchnutím spadne na svoje místo. Simply clever! :-)
>:-[] No nevím, mně tohle nefunguje, ale zase jsem to už hodně dlouho nahoře nezapomněl. Aspoň je vidět, že člověk si zvykne i na smrt. Zažité automatismy - někde shodit plato, jinde vypnout S/S. ;-)
nic v zlom... pritom uz klasicke citigo dokaze jazdit relativne usporne... takze je otazne na koho mieri tato akoze usporna G-tec verzia za tuto neuspornu cenu .. lebo mne zmysel nedava absolutne za takuto cenu ... to uz clovek moze mat fabiu alebolo ibizu alebo polo a to uz s ozaj inym motorom aj vybavou... a co ibizu.. rovno uz ceed alebo megane... teda vozy az o dve triedy vyssie
tieto radoby usporne vozy ( podobne ako aj rapid greenline ) skratka nedavaju zmysel-- co z toho ze usetris par eur na spotrebe ked vo vyvslednej cene si to vsetko zaplatis takze zase nic neusetris .... keby to stalo tolko co klasicke citigo nemam nic proti.. ale jazdit za menej ale zaplatit kvoli tomu povedzme o 2 tisic eur viac tak to nie je vobec setrenie.. to je len ina forma zbavenia sa vo vysledku tej istej sumy penazi.... komu realnemu ( mimo taxikara a roznasky pizze ) sa ta vyssia cena na spotrebe vrati ak vobec? malokomu...
za 400 tisic mas dnes uz pritom seriozne vozy a nie vcelku kompromisne citigo
To je zase článek pro pobavení? Děkuji moc, v práci toho mám vždycky odpoledne už plné zuby a tak si skočím na auto.cz abych se poveselil.
Městské auto musí hlavně BAVIT hmmmmm a musí být HEZKÉ hmmmm, kolemdoucí se na malé a ROZTOMILÉ autíčko usmějí hmmmmmmmmmmmmm, proč to ale autor píše v článku o CITYGO, je mi záhadou.
CITYGO není ani hezké ani nestárnoucí ani zábavné a lidé si po spatření maximálně tak odplivnou, nebo poklepou na čelo, pokud toto nudné auto vůbec zaregistrují.
Je to jen můj názor, podle ných měřítek je CITYGO s přehledem nejhorší malé auto prodávané na českém trhu. Není hezké, ani levné, ani stylové, ani zábavné, prostě není nic.
Autor je za to placenej ... a měl by být profesionál = je povinován odbornou zdatností a objektivitou, protože jako odborníka ho, bohužel, spousta čtenářů vnímá.
Vzhledem k tomu, že se živí jazykotepectvím, očekává se u něj i slovesná zručnost.
Na rozdíl od toho diskutér mluví sám za sebe, živí se něčím jiným, a naopak je to ten, díky němuž i autoři můžou zaplatit své složenky.
Takže by si diskutéry měli hýčkat...
Rád bych k sobě pozval někoho ze Škody Auto,aby mi ukázali tu paměť vrácení sedadel do původní polohy... Mám MR2016 a třídvěřovou verzi a opravdu to tam není. Někdo nějaké zkušenosti?
Přestavba na LPG u Cíga bude stát cca 20-30 tisíc, zatímco CNG je 2x - 3x dražší. Takže tak zcela nevím, jaký to má smysl.
Ano, má to smysl jedině v souvislosti s pochybnými ekodotacemi, ze kterých nepochopitelně auta na LPG zmizely. Asi je nevyrábí "ten správný jediný český" výrobce.
Tak jednou z výhod CNG oproti LPG jsou i nižší emise, krom toho se dá vyrábět z obnovitelných zdrojů... celkem chápu, že na LPG dotace nejsou, to je normálně ropný produkt emisně srovnatelný s benzínem.
I LPG má nižší emise, jen to není tak výrazné.
Třeba v Holandsku, Itálii a Německu to vidí jinak a LPG se bere jako alternativní "ekologické" palivo. Třeba v NL jsou LPG auta dotované a mají i jiné výhody. Proto je většina LPG ze zahraničí dotažená z NL nebo IT.
U německého dálničního mýtného budou krom elektromobilů od platby osvobozeny i auta na CNG a LPG.
Nevím, jaké emise máš na mysli, ale pokud myslíš jen to, co jde z výfuku, není mezi CNG a LPG podstatný rozdíl. CNG je čistý metan a má lepší emise nespálených uhlovodíků, to je tak všechno.
LPG je odpadní produkt, CNG se opravdu dá vyrábět alternativně, otázka je, kolik % ho je takto získáváno.
Výhodou CNG jsou nádrže, které se musí měnit až za 20 let, u LPG za 10, což je ale dáno jen problematickým zákonem, ne technicky. Jak známo, pokud nějaké auto vybuchne, je to na 99,99% CNG, kterému nádrže velmi rády korodují.
no když koukám do ceníku tak rozdíl u oktávky je cca 50tis, takže návratnost tak kolem cca 70tis km. Citigo rozdíl cca 80tis takže návratnost cca 100tis km.
S citigo cng jsem nejel, ale u okty musím říct, že silnější 1.2tsi nebo 1.0 tsi jede líp a taky se dá jezdit úsporně.
Tak mi opět stačil první odstavec, abych věděl, že nezávislej pohled a objektivitu v tomhle testu nemá cenu hledat. Mička to zabil hned na začátku a hned dal najevo, že testuje škodovku, tudíž prostě "musí tlačit"...
Ta cena testovanýho kusu by byla super, kdyby šlo alespoň o subkompakty..
Někomu stačí málo. Kdybys to dočetl a víc ses díval, auto dostalo jen 3 hvězdy (dostala už tu někdy nějaká škoda tak málo?) a ani závěr není nijak chválihodný- autor říká totéž, co opakují zdejší diskutující- že to auto nedává smysl.
Takže to v reálu musel bejt pořádnej sh.it, když to už i Mička musel napsat, byť zaobaleně, aby se mecenáši v Boleslavi nenaštvali a nepřevedli penězovod jinam >:D >:D >:D
Jestli to má být ekonomické řešení.. tak proč to stojí 320 tisíc?
A koruna není zas až tak žádná hitparáda, v téhle kategorii.
Fiat Panda 1.2 LPG je čtyřválec, stojí 267 tisíc a dá se jezdit i za 60 halířů... za 80 úplně běžně.
A navíc má normální nádrž na benzín.. takže má krásnej dojezd a je nezávislá na čerpačkách. Max se přepne na benzin.
Vím, je to zase Fiat.. ale já jiný značky až tak neznám. Určitě se najdou i příklady jinde. I když těch, co dělají originální plyn zase tolik není...
Výrobní náklady (ostatně i náklady na přestavbu) jsou u CNG vyšší... Panda CNG je za 335 (jasně, s 0.9 TwinAir 59kW, ale ve výbavě Pop - plecháče a černé kliky).
:-)
Já se fakt nehádám... jen mi přijde, že u malýho auta CNG smysl nedává, právě proto, že cenový nárůst z důvodu technologie je velkej - a víceméně stejnej.
Akorát, že 40 tisíc na Pandě /Citi je prostě moc... a stejných 40 tisíc u oktávky nebo 500L už není tak hrozných - zejmona, když absolutní úspora na ujeteý kiloemtr je vyšší.
Takže hájím pro malá auta LPG. Když už chci šetřit.
Ale jinak je mi to jedno - už toho moc nenajezdím, takže to nemusím řešit. Normální benzin mi úplně vyhovuje.
CNG/LPG mi v mini autach zmysel nedavaju (rovnako ako dizle). Podla mna, cim vacsie/tazsie auto, tym rychlejsia navratnost vstupnej investicie.
Do mini auta, kt. by sa malo najviac pohybovat po meste + nejake okresky radsej nejaky usporny maly benzin - kludne aj htp.
Nehledě na velikost auta, vždy je nutné před pořízením vozu na LPG/CNG si vzít do ruky kalkulačku a spočítat si návratnost dle najetých km ročně a je jedno, kde vůz jezdí (město, okresky, dálnice) a jak dlouho si chcete vůz ponechat. Takže i u malých vozů s větším nájezdem se LPG vyplatí, protože náklady na údržbu třeba u LPG jsou minimální. Konkrétně jsou to pouze kratší intervaly výměny mot. oleje (co 10tkm) a pravidelná výměna filtru plynné fáze (co 15tkm) a kapalné fáze (co 30tkm) v cenách několika stokorun. Taky je potřeba vyměnit svíčky co cca. 20 až 30tk v závisloti motor od motoru. Revize, pokud je někdo poctivec, cca. 400kč/1rok.
souhlas. Ja bych si koupil CNG pohon - tovarni, ale do vetsiho auta 6v a vykon nad 300koni.A dojezd minimalne 600km na nadrz, jenze to je asi sci fi. Kamarad ma citi go na cng v pizerce a auta najedou 120 000km rocne a pry slapou ,jako hodinky. :-)
Nechce se mi věřit, že tenhle bonbón na kolech jezdí za 1kč/1km, protože to je na velikost auta moc. Kdyby to bylo aspoň 0,8kč/1km, tak to by bylo o něčem jiném. Jezdíme v rodině s vozy již pouze na LPG dobrých 12 let a 1kč/1km jezdí i Fabie I hatchback s motorem 2.0MPi od manželky a to navíc velmi svižně a to nepíši ani o neskutečném dojezdu a tenhle malej šnek Citigo jezdí za stejnou spotřebu. Když to pak srovnám se svým dospělým japonským kombíkem s motorem 2.0 s 4x4 a v automatu, tak jezdím za 1,40 až 1,50kč/1km a s lehčí nohou se dá i méně. Takže jak spotřeba, tak užitná hodnota Citigo není žádné terno.