Testy
Spotřeba pěkná, v takhle vyšlechtěné verzi a s novými světly už to vypadá celkem slušně (ne tolik jako vyděšené morče s předkusem). Ale když si odpustím panoramu a soundystém, jsem pořád na 350... to jsou auta o dvě třídy výš.
Oktávka CNG jezdí tak za 1.20 což je podle mého naprosto v pohodě na o tolik větší auto. Jinak to bude ideální auto pro rozvoz pizzy po městě řekl bych😊
Buď auto o dvě třídy výš....anebo třeba jen o jednu a pořád ti zůstane pořádnej balík na benzín a nemusíš sledovat hustotu stanic na CNG. 😉
Morče je trefa a platí i snovými světly 😉 :yes: Jsi mistr přirovnání >😁
Cena strašná, auto max za 200k, víc bych za to nedal. Bez ohledu na motor a výbavu.
Cena strašná, auto max za 200k, víc bych za to nedal. Bez ohledu na motor a výbavu.
Maska pořád neváže na světla, to je fakt... ale s touhle optikou světel už je to lepší... sakra, dneska jsem nějaký omlouvač koncernových faceliftů 😄
Tovární CNG nějaké navýšení ceny ospravedlní, na to se dá koukat jako na investici... po vyházení pitomostí - za 280 ceník bych byl ochoten začít se bavit o slevě 😄
Tovární CNG nějaké navýšení ceny ospravedlní, na to se dá koukat jako na investici... po vyházení pitomostí - za 280 ceník bych byl ochoten začít se bavit o slevě 😄
Takto ta spotřeba vypadá pěkně, ale já jezdím za 1,445 na km se skoro 2x větším motorem a do Citigo si můžu naložit do kufru >😁 Takže bych očekával větší rozdíl 😉
Nedávno, jsem se setkal s jedním známým. Ukazoval mi novou Dacii Logan MCV. Také ji nabízí s LPG. Ten prostor, ale především ta cena. Říkal, že na jakousi okázalost prdí, protože potřebuje užitek. Vnitřek má sice trochu jiný, než je zvykem, ale v porovnání s tímto, se není za co stydět.
Testovaný vůz s výbavou: 392.100 Kč.
Simply clever.
Simply clever.
Tohle nemá se Simply clever vůbec nic společného, tak nechápu, proč to tady zmiňuješ.
To už není slogan Škody Auto?
Je, ale nevztahoval bych ho na cenu skoro plně vybaveného auta. Ostatně Renault Twingo s podobně výkonným motorem a nejvyšší výbavou taky stojí skoro 270.000 Kč a to jsi ještě nesáhnul na příplatky. A jezdí jenom na benzin... Jenom si to zkus dopočítat a dostaneš se na podobné peníze jako u téhle škodovky.
no ale do 392 tis. ti ešte stále ostáva 120 tisíc. Naviac Twingo je relatívne novinka a toto už prešlo faceliftom. Tá cenovka je proste neadekvátna.
Však píšu, že jsi ještě nesáhnul na příplatky. Psal jsem teď o "patro" níže, že je hloupost srovnávat CNG s klasickým benzinem, CNG bude vždycky dražší. Navíc u Citigo je ten příplatek oproti 1.0 MPI/55 kW fakt velký a žene zbytečně nahoru i cenu konkrétního auta.
Jinak Twingo současné generace bylo poprvé v Ženevě 2014, takže o novince se úplně mluvit nedá.
Jinak Twingo současné generace bylo poprvé v Ženevě 2014, takže o novince se úplně mluvit nedá.
Twingo či CityGo za bezmála 400 tisíc mi zmysel nedáva ani jedno. A je šuma fuk či jedno jazdí len na benzín a druhé aj trebárs na CNG. Čiste technicky, ak by si zobral trebárs aj to CityGo za nejakých 250 - 260 tis. len na benzín, tak návratnosť investície do CNG je niekde vo hviezdach. Ten peňažný rozdiel väčšina užívateľov neprejazdí ani za 5 rokov.
Twingo s atmosférou 50 kW a výbavou Intens rozhodně nestojí 270 tisíc...
V konfiguraci, kterou má tahle Škoda, je Twingo o 75 tisíc levnější. Když využiju cenu té Škody, pak mám Twingo s 66 kW TCe a veškerou výbavou, kterou vůbec nabízí.
V konfiguraci, kterou má tahle Škoda, je Twingo o 75 tisíc levnější. Když využiju cenu té Škody, pak mám Twingo s 66 kW TCe a veškerou výbavou, kterou vůbec nabízí.
V tomto pripade s jistotou simply never... :-!
Simply clever je aj pridanie snuriek na plato 5. dveri 😄
Simply clever to má Swift - sice nemá šňůrky, ale to plato nahoře moc nedrží, takže když se člověk rozjede, plato s mírným (no dobře, úplně mírným ne) žuchnutím spadne na svoje místo. Simply clever! 😄
>😒] No nevím, mně tohle nefunguje, ale zase jsem to už hodně dlouho nahoře nezapomněl. Aspoň je vidět, že člověk si zvykne i na smrt. Zažité automatismy - někde shodit plato, jinde vypnout S/S. 😉
Kdyby to za tu cenu bylo v elektrice tak bych o tom vazne uvazoval, ale mesteske miniauto na plyn za 400? Pro to asi nejsem pravy zakaznik...
nic v zlom... pritom uz klasicke citigo dokaze jazdit relativne usporne... takze je otazne na koho mieri tato akoze usporna G-tec verzia za tuto neuspornu cenu .. lebo mne zmysel nedava absolutne za takuto cenu ... to uz clovek moze mat fabiu alebolo ibizu alebo polo a to uz s ozaj inym motorom aj vybavou... a co ibizu.. rovno uz ceed alebo megane... teda vozy az o dve triedy vyssie
tak to si může koupit jenom mladej Stropnický nebo jiný pako >😁 >😁 >😁
tieto radoby usporne vozy ( podobne ako aj rapid greenline ) skratka nedavaju zmysel-- co z toho ze usetris par eur na spotrebe ked vo vyvslednej cene si to vsetko zaplatis takze zase nic neusetris .... keby to stalo tolko co klasicke citigo nemam nic proti.. ale jazdit za menej ale zaplatit kvoli tomu povedzme o 2 tisic eur viac tak to nie je vobec setrenie.. to je len ina forma zbavenia sa vo vysledku tej istej sumy penazi.... komu realnemu ( mimo taxikara a roznasky pizze ) sa ta vyssia cena na spotrebe vrati ak vobec? malokomu...
za 400 tisic mas dnes uz pritom seriozne vozy a nie vcelku kompromisne citigo
za 400 tisic mas dnes uz pritom seriozne vozy a nie vcelku kompromisne citigo
To je zase článek pro pobavení? Děkuji moc, v práci toho mám vždycky odpoledne už plné zuby a tak si skočím na auto.cz abych se poveselil.
Městské auto musí hlavně BAVIT hmmmmm a musí být HEZKÉ hmmmm, kolemdoucí se na malé a ROZTOMILÉ autíčko usmějí hmmmmmmmmmmmmm, proč to ale autor píše v článku o CITYGO, je mi záhadou.
CITYGO není ani hezké ani nestárnoucí ani zábavné a lidé si po spatření maximálně tak odplivnou, nebo poklepou na čelo, pokud toto nudné auto vůbec zaregistrují.
Městské auto musí hlavně BAVIT hmmmmm a musí být HEZKÉ hmmmm, kolemdoucí se na malé a ROZTOMILÉ autíčko usmějí hmmmmmmmmmmmmm, proč to ale autor píše v článku o CITYGO, je mi záhadou.
CITYGO není ani hezké ani nestárnoucí ani zábavné a lidé si po spatření maximálně tak odplivnou, nebo poklepou na čelo, pokud toto nudné auto vůbec zaregistrují.
>😁 >😁 >😁 >😁 :yes: :yes😒br />
Vystihl si to dokonale. Seděl sem v tom asi 2x, naštěstí nikam nejel a trgédie.
Vystihl si to dokonale. Seděl sem v tom asi 2x, naštěstí nikam nejel a trgédie.
Klasika, pohled autora je vždycky špatně, ale pohled diskutéra se musí hned tesat do kamene...
Je to jen můj názor, podle ných měřítek je CITYGO s přehledem nejhorší malé auto prodávané na českém trhu. Není hezké, ani levné, ani stylové, ani zábavné, prostě není nic.
Autor je za to placenej ... a měl by být profesionál = je povinován odbornou zdatností a objektivitou, protože jako odborníka ho, bohužel, spousta čtenářů vnímá.
Vzhledem k tomu, že se živí jazykotepectvím, očekává se u něj i slovesná zručnost.
Na rozdíl od toho diskutér mluví sám za sebe, živí se něčím jiným, a naopak je to ten, díky němuž i autoři můžou zaplatit své složenky.
Takže by si diskutéry měli hýčkat...
Vzhledem k tomu, že se živí jazykotepectvím, očekává se u něj i slovesná zručnost.
Na rozdíl od toho diskutér mluví sám za sebe, živí se něčím jiným, a naopak je to ten, díky němuž i autoři můžou zaplatit své složenky.
Takže by si diskutéry měli hýčkat...
Rád bych k sobě pozval někoho ze Škody Auto,aby mi ukázali tu paměť vrácení sedadel do původní polohy... Mám MR2016 a třídvěřovou verzi a opravdu to tam není. Někdo nějaké zkušenosti?
Přestavba na LPG u Cíga bude stát cca 20-30 tisíc, zatímco CNG je 2x - 3x dražší. Takže tak zcela nevím, jaký to má smysl.
Ano, má to smysl jedině v souvislosti s pochybnými ekodotacemi, ze kterých nepochopitelně auta na LPG zmizely. Asi je nevyrábí "ten správný jediný český" výrobce.
Ano, má to smysl jedině v souvislosti s pochybnými ekodotacemi, ze kterých nepochopitelně auta na LPG zmizely. Asi je nevyrábí "ten správný jediný český" výrobce.
Tak jednou z výhod CNG oproti LPG jsou i nižší emise, krom toho se dá vyrábět z obnovitelných zdrojů... celkem chápu, že na LPG dotace nejsou, to je normálně ropný produkt emisně srovnatelný s benzínem.
I LPG má nižší emise, jen to není tak výrazné.
Třeba v Holandsku, Itálii a Německu to vidí jinak a LPG se bere jako alternativní "ekologické" palivo. Třeba v NL jsou LPG auta dotované a mají i jiné výhody. Proto je většina LPG ze zahraničí dotažená z NL nebo IT.
U německého dálničního mýtného budou krom elektromobilů od platby osvobozeny i auta na CNG a LPG.
Třeba v Holandsku, Itálii a Německu to vidí jinak a LPG se bere jako alternativní "ekologické" palivo. Třeba v NL jsou LPG auta dotované a mají i jiné výhody. Proto je většina LPG ze zahraničí dotažená z NL nebo IT.
U německého dálničního mýtného budou krom elektromobilů od platby osvobozeny i auta na CNG a LPG.
Nevím, jaké emise máš na mysli, ale pokud myslíš jen to, co jde z výfuku, není mezi CNG a LPG podstatný rozdíl. CNG je čistý metan a má lepší emise nespálených uhlovodíků, to je tak všechno.
LPG je odpadní produkt, CNG se opravdu dá vyrábět alternativně, otázka je, kolik % ho je takto získáváno.
Výhodou CNG jsou nádrže, které se musí měnit až za 20 let, u LPG za 10, což je ale dáno jen problematickým zákonem, ne technicky. Jak známo, pokud nějaké auto vybuchne, je to na 99,99% CNG, kterému nádrže velmi rády korodují.
LPG je odpadní produkt, CNG se opravdu dá vyrábět alternativně, otázka je, kolik % ho je takto získáváno.
Výhodou CNG jsou nádrže, které se musí měnit až za 20 let, u LPG za 10, což je ale dáno jen problematickým zákonem, ne technicky. Jak známo, pokud nějaké auto vybuchne, je to na 99,99% CNG, kterému nádrže velmi rády korodují.
Tak mi opět stačil první odstavec, abych věděl, že nezávislej pohled a objektivitu v tomhle testu nemá cenu hledat. Mička to zabil hned na začátku a hned dal najevo, že testuje škodovku, tudíž prostě "musí tlačit"...
Ta cena testovanýho kusu by byla super, kdyby šlo alespoň o subkompakty..
Ta cena testovanýho kusu by byla super, kdyby šlo alespoň o subkompakty..
Někomu stačí málo. Kdybys to dočetl a víc ses díval, auto dostalo jen 3 hvězdy (dostala už tu někdy nějaká škoda tak málo?) a ani závěr není nijak chválihodný- autor říká totéž, co opakují zdejší diskutující- že to auto nedává smysl.
Jestli to má být ekonomické řešení.. tak proč to stojí 320 tisíc?
A koruna není zas až tak žádná hitparáda, v téhle kategorii.
Fiat Panda 1.2 LPG je čtyřválec, stojí 267 tisíc a dá se jezdit i za 60 halířů... za 80 úplně běžně.
A navíc má normální nádrž na benzín.. takže má krásnej dojezd a je nezávislá na čerpačkách. Max se přepne na benzin.
Vím, je to zase Fiat.. ale já jiný značky až tak neznám. Určitě se najdou i příklady jinde. I když těch, co dělají originální plyn zase tolik není...
A koruna není zas až tak žádná hitparáda, v téhle kategorii.
Fiat Panda 1.2 LPG je čtyřválec, stojí 267 tisíc a dá se jezdit i za 60 halířů... za 80 úplně běžně.
A navíc má normální nádrž na benzín.. takže má krásnej dojezd a je nezávislá na čerpačkách. Max se přepne na benzin.
Vím, je to zase Fiat.. ale já jiný značky až tak neznám. Určitě se najdou i příklady jinde. I když těch, co dělají originální plyn zase tolik není...
Výrobní náklady (ostatně i náklady na přestavbu) jsou u CNG vyšší... Panda CNG je za 335 (jasně, s 0.9 TwinAir 59kW, ale ve výbavě Pop - plecháče a černé kliky).
Jako zákazník ale souhlas, když, tak to LPG.
Jako zákazník ale souhlas, když, tak to LPG.
Ve vybave Plus, ale to nevadi.
To co jsem tim chtel rict je prave to, ze kdyz to ma byt levny, tak to nesmi byt drahy.
😉
To co jsem tim chtel rict je prave to, ze kdyz to ma byt levny, tak to nesmi byt drahy.
😉
Jo, Plus.
Třeba to může dávat smysl firmě s vlastní plničkou... a nebo z eko důvodů.
Třeba to může dávat smysl firmě s vlastní plničkou... a nebo z eko důvodů.
😄
Já se fakt nehádám... jen mi přijde, že u malýho auta CNG smysl nedává, právě proto, že cenový nárůst z důvodu technologie je velkej - a víceméně stejnej.
Akorát, že 40 tisíc na Pandě /Citi je prostě moc... a stejných 40 tisíc u oktávky nebo 500L už není tak hrozných - zejmona, když absolutní úspora na ujeteý kiloemtr je vyšší.
Takže hájím pro malá auta LPG. Když už chci šetřit.
Ale jinak je mi to jedno - už toho moc nenajezdím, takže to nemusím řešit. Normální benzin mi úplně vyhovuje.
Já se fakt nehádám... jen mi přijde, že u malýho auta CNG smysl nedává, právě proto, že cenový nárůst z důvodu technologie je velkej - a víceméně stejnej.
Akorát, že 40 tisíc na Pandě /Citi je prostě moc... a stejných 40 tisíc u oktávky nebo 500L už není tak hrozných - zejmona, když absolutní úspora na ujeteý kiloemtr je vyšší.
Takže hájím pro malá auta LPG. Když už chci šetřit.
Ale jinak je mi to jedno - už toho moc nenajezdím, takže to nemusím řešit. Normální benzin mi úplně vyhovuje.
CNG/LPG mi v mini autach zmysel nedavaju (rovnako ako dizle). Podla mna, cim vacsie/tazsie auto, tym rychlejsia navratnost vstupnej investicie.
Do mini auta, kt. by sa malo najviac pohybovat po meste + nejake okresky radsej nejaky usporny maly benzin - kludne aj htp.
Do mini auta, kt. by sa malo najviac pohybovat po meste + nejake okresky radsej nejaky usporny maly benzin - kludne aj htp.
Nehledě na velikost auta, vždy je nutné před pořízením vozu na LPG/CNG si vzít do ruky kalkulačku a spočítat si návratnost dle najetých km ročně a je jedno, kde vůz jezdí (město, okresky, dálnice) a jak dlouho si chcete vůz ponechat. Takže i u malých vozů s větším nájezdem se LPG vyplatí, protože náklady na údržbu třeba u LPG jsou minimální. Konkrétně jsou to pouze kratší intervaly výměny mot. oleje (co 10tkm) a pravidelná výměna filtru plynné fáze (co 15tkm) a kapalné fáze (co 30tkm) v cenách několika stokorun. Taky je potřeba vyměnit svíčky co cca. 20 až 30tk v závisloti motor od motoru. Revize, pokud je někdo poctivec, cca. 400kč/1rok.
nikde jsem v článku nenarazil na informaci, jestli tam jsou kompozitové nebo ocelové nádrže. Ty oceláky korodují a pak rády bouchají ...
Nechce se mi věřit, že tenhle bonbón na kolech jezdí za 1kč/1km, protože to je na velikost auta moc. Kdyby to bylo aspoň 0,8kč/1km, tak to by bylo o něčem jiném. Jezdíme v rodině s vozy již pouze na LPG dobrých 12 let a 1kč/1km jezdí i Fabie I hatchback s motorem 2.0MPi od manželky a to navíc velmi svižně a to nepíši ani o neskutečném dojezdu a tenhle malej šnek Citigo jezdí za stejnou spotřebu. Když to pak srovnám se svým dospělým japonským kombíkem s motorem 2.0 s 4x4 a v automatu, tak jezdím za 1,40 až 1,50kč/1km a s lehčí nohou se dá i méně. Takže jak spotřeba, tak užitná hodnota Citigo není žádné terno.
* GO jednoznačně poraží Mercedes E63AMG, spotřebou, Octavia RS230 poráží MB E63AMG cenou, superb poráží A8 prostorem pro nohy a deštníkem ve dveřích. atd...
To je natlakovaná OSTUDA na 200 bar metacího metanu z dovozu pod ZADNÍ SEDAČKOU kde SEDÍ DĚTI !!! >😒] >😒] TADLE PIDIŠUNKA SE SLOŽITÝM MOTÓREM, OSTUDA ŠÁDE!! měla mít dávno baterky a dobíjet se na každým kandelábru >😒] >😒] za 0,5 Kč / 1km jízdy [odkaz]
>😁
>😁 >😁
>😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >:D :yes😒br /> PS: už ste viděli jak bouchá 200 baru tlakovaná CNG napůl plná METANem [odkaz] 😉
LPG [odkaz] je český odpadní produkt z české chemičky Kralupy nad Vltavou který vzniká při zpracování ROPY na PLASTY 😉
10 litrů LPG / 100 km průměrně
1 litr LPG / 13 Kč
130 Kč / 100 km
1,3 Kč / 1km
certifikované předělávky u kámoše v garáži za 25.000 CZK
30 litrová toroidní nádrž místo rezervního kola schovaná pod kufrem o tlaku 10 bar !! [odkaz]
dovoz levné benzínový popelnice z MOBILE.DE/CZ [odkaz]
1.000 ks plniček v ČR [odkaz]
tisíce v €U [odkaz]
😉
LPG plniček je v česku na tisíc !! [odkaz] >😁 >😁 >😁 >😁
2) NEUTRÁLNÍ - Každý den je při běžném provozu nutné dotankovávat CNG, občas i dvakrát. CNG mi dává smysl na popojiždění v okolí Prahy, kde je dostatek plících stanic. Na venkově nebo na dálky je to úplně k ho*nu.
3) MÍNUS - Z důvodu CNG jsou zkrácené servisní intervaly z 30tis na 15tis, takže při ročním nájezdu jaký mám jsem jen za rok 2016 byl 3x v servisu = dvojnásobné náklady na servis (to berte s rezervou, je mi jasné že se nemění po 15tis všechno).
4) NEUTRÁLNÍ - Ceny CNG se pohybují v hrozném rozptylu, aktuálně je to od 22 Kč/kg do 27 Kč/kg. Takže dlouhodobě opravdu záleží kde tankujete.
5) MÍNUS - Používám CCS a na spoustech čerpacích stanic kde se dá koupit CNG, tak tam není možnost platit CCS
6) PLUS - zvuk benzínového motoru, který tak neotravuje jako naftové čtyřvalce při nákladech jako jízdou naftovým autem.
7) MÍNUS - Nemáte rezervu, takže když jsem protrhnul o kamení popadané na silnici pneu, tak jsem byl na cca 2 hodiny nucen auto odstavit a čekat než přijede mobilní pneuservis s novou gumou - protržení lepící sada nevyřeší.
😄 PLUS - Zatím jsem to mockrát nevyužil, protože se snažím tankovat CNG tak, aby se auto nemuselo přepínat na benzín, ale kombinovaný dojezd je teoreticky cca 1000 km (můj okolo 650). Auto má plnohodnotnou 50 L benzínovou nádrž (pod sedadly) + nádrž na 15 kg CNG (místo rezervy).
9) MÍNUS - Parkování v podzemních garážích je většinou nesmyslně zakázáno, což ovšem u CNG nedává smysl, jelikož je zemní plyn lehčí než vzduch a případný únik přirozeně unikne ventilací (narozdíl od LPG).
Víc mě snad ani nenapadá, určitě bych nedoporučoval nějaké samodomo instalace, takto je vše funkční a integrované - plnění je na stejném místě jako plnění benzínové nádrže, na palubních přístrojích a BC jsou údaje o CNG, spolehlivost systému a určitě spoustu věcí, kterým bych u samodomo výrobě nevěřil.
Závěrem - znova bych si to nevybral, ale zkusit se má všechno 😉
Jinak, co bych od toho čekal já:
+ podvozek s víceprvkem (i u Leona / Octavie)
- dynamika spíš na úrovni 1.2t
Co se týče 1,4 TGi, obávám se, že životnost celého motoru z důvodu vyšší teploty spalování CNG nebude nijak závratná - auto plánuji maximálně do 150 a pak čau, ať si případné problémy řeší někdo jiný.
Ohledně víceprvku, nemám pro to srovnání, Golfa (ani jiný jeho derivát od koncernu) jsem nikdy neměl. Ani nevím co tam má běžný Golf...
Dynamika auta s podladěným 1,4 TSI na 81 kW není nijak závratná, je to spíš o tom neztrácet rychlost, aby ji člověk nemusel znovu získávat 😄
Dakde sa snad este da najst k tomu clanok
_MT_: U v podstatě nového auta s pravidelnou kontrolou nádrže (za ten rok ji kontrolovali 3x) se nějakého problému nebojím, samozřejmě u neorigo přestaveb nebo nepravidelných kontrol bych to viděl jinak. Jinak CNG verze mají víceprvkovou nápravu - multilink (Octavia i Golf).
Blatouch: Není zač 😉
CNG je v ostravě a okolí snad nejvíce, díky propagaci CNG pohonu Vitkovicemi, které provozují síť CNG vital. Otevřené jsou pořád, protože jsou v 90% bez obsluhy. Vyjímku snad tvoří pouze ty v síti benzina.
Do passatu minulé generace vejde okolo 22 Kg a i to v pohodě postačí na dojezd minimálně 350 km. Ten má navíc normální nádrž na benzín.
LPG je fajn, pokud nemáš motor kde musíš co 50 tkm i méně seštelovat ventily. U některých už to podruhé nejde. Subaru 2.0 EJ25 třeba.
CNG taky spotřebuješ o hodně méně, protože má větší oktanové číslo a prodává se na Kg. Takže auto co jezdí 10L LPG jezdí za 5Kg CNG.
Btw: o bydlím na maloměstě v horách a v okruhu 10km mám 3 stanice CNG.
hele pokud jde o objem tak oktávka cng má nádrže 92 litrů tak si přepočítej ty kila na litry a schválně?
Měrná jednotka je mi jedno. Zajímá mě ekonomika provozu.
Tzn. 5Kg CNG *25 Kč je lepší než 10L LPG za 15 Kč. hotovo.
To, co popisuješ je poněkud podpásovka, copak ti Subo udělalo, že ho pomlouváš? Popisovaný problém se totiž týkal výhradně motoru 2,0i (101kW) EJ20 SOHC, ale už ne 2,0R (110 a 121kW) EJ20 DOHC, stejně tak se netýkal 2,5i (121 a 127kW) EJ25 SOHC. Do 3,0R (180kW) EZ30 DOHC není ale LPG doporučeno už vůbec. Problematické motory na LPG má v podstatě každá automobilka. Všeobecně ale platí, že u Japonců je to vždycky trochu loterie, nicméně dnes už je riziko vzniku ventilových vůlí při provozu na LPG problém i většiny nových evropských motorů, což u starších motorů nebyl tak častý jev. Tak si o tom nejdříve něco zjisti, než budeš o tom psát 😉 Sám mám Subaru v LPG s motorem 2,0R (121kW) EJ20 DOHC a neměnil bych a za koncern už vůbec ne >😒]
Nicméně stejně jsem 100% přesvědčený, že LPG nesvědčí žádnému autu >😒]
Tak to trochu opravíme😒br /> 1) Passat Ecofuel má benzinovou nádrž na 31l a ujede na ni zhruba 400km, tak daleko od sebe jsou snad benzinky leda někde na Sibiři.
2) Cena dvojnásobná, spotřeba poloviční (9-10l LPG vs 4-5kg CNG, a ano, CNG se prodává na hmotnost).. nevidím problém.
3) V Česku je cca 150 plnicích stanic, většina 24/7, spousta navíc bezobslužná. Ale chápu, že ne všichni v okolí čerpačku mají, pak to prostě není pohon pro ně.
4) Ekologičtější provoz (ano, to bohužel většinou nikoho moc nezajímá, ale na věci to nic nemění).
Jinak samozřejmě platí - nechceš (nemáš kde tankovat atd), nekupuj. Jednoduchý. 😄 Já v Praze s tankováním nemám problém, 95% mých cest je buď do 250km od bydliště (takže to ujedu na nádrž tam a zpátky), nebo na západ, především Německo a sever Francie, a tam s tankováním není nejmenší problém. Takže bych byl hloupý, kdybych jezdil na drahá a "špinavější" konvenční paliva. 😄