Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Volkswagen Golf R – Wolfsburská bestie

Rychlé Volkswageny Golf jsou s námi od první generace modelu, ty skutečně ostré ale přišly poměrně nedávno. Současný vrchol nabídky nese označení R, má 300 koní a pohon všech kol.
Zpět na článek
10. 3. 2014 09:11
10. 3. 2014 09:24
10. 3. 2014 09:42
10. 3. 2014 09:51
10. 3. 2014 09:57
10. 3. 2014 10:03
10. 3. 2014 10:08
10. 3. 2014 10:10
10. 3. 2014 10:14
10. 3. 2014 11:59
10. 3. 2014 12:32
10. 3. 2014 12:41
10. 3. 2014 14:22
4. 4. 2014 15:54
10. 3. 2014 10:01
10. 3. 2014 10:12
10. 3. 2014 10:37
10. 3. 2014 11:05
10. 3. 2014 13:07
10. 3. 2014 13:10
10. 3. 2014 15:39
10. 3. 2014 20:19
10. 3. 2014 09:44
10. 3. 2014 09:49
10. 3. 2014 09:58
10. 3. 2014 09:51
10. 3. 2014 10:52
10. 3. 2014 11:54
10. 3. 2014 14:33
10. 3. 2014 10:22
10. 3. 2014 12:25
10. 3. 2014 14:02
10. 3. 2014 14:06
10. 3. 2014 14:38
10. 3. 2014 10:25
10. 3. 2014 21:26
10. 3. 2014 09:40
10. 3. 2014 10:54
10. 3. 2014 12:00
10. 3. 2014 12:16
10. 3. 2014 12:38
10. 3. 2014 12:53
10. 3. 2014 14:41
10. 3. 2014 14:51
10. 3. 2014 15:24
11. 3. 2014 20:18
12. 3. 2014 07:44
12. 3. 2014 11:54
12. 3. 2014 12:06
10. 3. 2014 12:05
10. 3. 2014 12:48
10. 3. 2014 13:07
10. 3. 2014 20:22
10. 3. 2014 09:34
10. 3. 2014 09:35
10. 3. 2014 10:02
10. 3. 2014 10:55
10. 3. 2014 09:40
10. 3. 2014 09:44
10. 3. 2014 09:48
10. 3. 2014 11:02
11. 3. 2014 08:16
10. 3. 2014 11:00
10. 3. 2014 09:42
10. 3. 2014 09:47
10. 3. 2014 09:56
10. 3. 2014 10:00
10. 3. 2014 10:15
10. 3. 2014 10:20
10. 3. 2014 11:08
10. 3. 2014 20:32
11. 3. 2014 20:42
10. 3. 2014 10:10
10. 3. 2014 10:16
10. 3. 2014 10:20
10. 3. 2014 12:47
10. 3. 2014 12:51
10. 3. 2014 13:26
10. 3. 2014 14:06
10. 3. 2014 15:23
10. 3. 2014 15:35
4. 4. 2014 15:59
10. 3. 2014 15:28
11. 3. 2014 20:55
10. 3. 2014 13:51
10. 3. 2014 15:41
10. 3. 2014 10:21
10. 3. 2014 11:09
10. 3. 2014 11:21
10. 3. 2014 11:35
10. 3. 2014 09:35
10. 3. 2014 09:42
10. 3. 2014 09:56
10. 3. 2014 09:59
10. 3. 2014 09:52
10. 3. 2014 12:09
10. 3. 2014 12:13
10. 3. 2014 12:40
10. 3. 2014 13:11
10. 3. 2014 17:02
10. 3. 2014 18:18
10. 3. 2014 18:28
10. 3. 2014 15:43
10. 3. 2014 10:21
10. 3. 2014 12:00
10. 3. 2014 12:22
10. 3. 2014 12:55
10. 3. 2014 12:59
10. 3. 2014 13:16
10. 3. 2014 12:25
10. 3. 2014 12:48
10. 3. 2014 09:47
10. 3. 2014 10:24
10. 3. 2014 10:41
10. 3. 2014 10:54
10. 3. 2014 11:54
10. 3. 2014 12:00
10. 3. 2014 12:03
10. 3. 2014 12:11
10. 3. 2014 12:01
10. 3. 2014 12:06
10. 3. 2014 12:14
10. 3. 2014 12:31
10. 3. 2014 12:42
10. 3. 2014 21:55
10. 3. 2014 22:23
10. 3. 2014 12:28
10. 3. 2014 12:52
30. 3. 2015 00:59
10. 3. 2014 09:51
10. 3. 2014 10:06
10. 3. 2014 10:23
10. 3. 2014 11:54
10. 3. 2014 12:54
10. 3. 2014 13:10
10. 3. 2014 13:17
10. 3. 2014 13:23
10. 3. 2014 13:21
10. 3. 2014 15:21
10. 3. 2014 10:29
10. 3. 2014 10:20
10. 3. 2014 10:41
10. 3. 2014 15:46
11. 3. 2014 08:22
11. 3. 2014 09:44
11. 3. 2014 12:21
11. 3. 2014 13:31
10. 3. 2014 10:44
10. 3. 2014 11:12
10. 3. 2014 11:20
10. 3. 2014 11:26
10. 3. 2014 11:50
10. 3. 2014 20:09
10. 3. 2014 21:14
11. 3. 2014 09:43
11. 3. 2014 12:19
11. 3. 2014 12:53
11. 3. 2014 14:24
10. 3. 2014 21:32
10. 3. 2014 12:59
10. 3. 2014 11:31
10. 3. 2014 11:49
12. 3. 2014 09:04
12. 3. 2014 10:37
12. 3. 2014 10:59
12. 3. 2014 13:19
12. 3. 2014 14:39
12. 3. 2014 14:45
12. 3. 2014 14:59
12. 3. 2014 15:23
12. 3. 2014 16:44
12. 3. 2014 16:45
12. 3. 2014 19:17
12. 3. 2014 20:01
12. 3. 2014 20:38
13. 3. 2014 12:03
12. 3. 2014 11:22
12. 3. 2014 13:27
12. 3. 2014 14:38
12. 3. 2014 14:56
12. 3. 2014 15:21
12. 3. 2014 16:48
12. 3. 2014 19:25
12. 3. 2014 20:40
10. 3. 2014 12:06
10. 3. 2014 20:46
10. 3. 2014 21:05
10. 3. 2014 21:15
10. 3. 2014 21:17
10. 3. 2014 21:27
10. 3. 2014 21:33
10. 3. 2014 21:07
10. 3. 2014 21:17
10. 3. 2014 21:34
10. 3. 2014 22:14
13. 3. 2014 18:36
10. 3. 2014 23:02
11. 3. 2014 08:10
11. 3. 2014 20:33
11. 3. 2014 21:19
11. 3. 2014 21:46
11. 3. 2014 22:59
12. 3. 2014 09:52
11. 3. 2014 22:29
12. 3. 2014 09:53
15. 3. 2014 02:50
15. 3. 2014 09:16
15. 3. 2014 12:12
15. 3. 2014 12:43
15. 3. 2014 13:40
11. 3. 2014 09:52
11. 3. 2014 10:55
11. 3. 2014 11:03
11. 3. 2014 11:36
11. 3. 2014 12:04
11. 3. 2014 12:58
11. 3. 2014 13:37
11. 3. 2014 12:52
4. 4. 2014 16:30
11. 3. 2014 15:22
11. 3. 2014 15:25
11. 3. 2014 16:01
11. 3. 2014 16:31
12. 3. 2014 00:37
15. 3. 2014 16:33
anonym
9. 5. 2014 17:40
Avatar - chup44
10. 3. 2014 09:11
6,9 l
Automobilku sú čím ďalej,tým viac optimistické.Možno by bolo dobré k tomu údaju napísať,že je to pri jazde z kopca :-).Aj tak ten čo si bude kupovať toto auto nebude pozerať na 1-2 litre. Ten klavírny lak by mi vadil už len kvôli údržbe,radšej by som uvítal hliník [odkaz] . Inak recenzia a auto fajn, takýto golf by som chcel :-)
Rozbalit vlákno
53
Avatar - 3_diamanty
10. 3. 2014 09:24
Re: 6,9 l
dnesni vyrobcovia ( snad okrem niektorych japoncov ) bezne udavaju papierovu spotrebu "nizsiu" ako je realita.... navyse to velmi dobre vyzera ked je to 6,9 a nie 7 alebo 3,9 a nie 4 ... tie deviatky na konci to je taka nova moda poslednych 10 rokov.... nenajdes snad auto ktore by zralo rovnych 6 litrov alebo rovnych 5 litrov ale vzdy je to 5,9 alebo 4,9 na papieri.. zahada..... pekny marketingovy tah ale realne su spotreby aj liter vyssie .... samozrejme 8 litrov by nevyzeralo tak dobre pre golf R ako cislo 6,9 ale otazne je preco sa znacky a automobilky vyhybaju realite a zavadzaju zakaznikov ... vlastne ani neviem k comu je to dobre pisat nerealne hodnoty, koho tym utesuju neviem.... ved je jasne ze 6,9L to zrat nebude ale minimalne 8 litrov a ked na to pritlacis isto aj cez 10 litrov to pojde len tak fukne....

mne sa napriklad paci ze nas japonec ma papierovu spotrebu takmer rovnaku ako realita... v tomto davam pred japoncami klobuk dole.... udavana je tusim 5,9 ale nemame problem jazdit vo dvojici za 6,2-6,3L a v lete na letnych pneu aj za 6 rovnych ked auto nie je zatazene a podotykam ze nemame ziaden start stop, auto ma takmer 1,3 tony a 205ky pneu a jazdi sa normalne... ziadna brzda premavky.... proste normalka... neviem ako je to s inymi autami ale mam skusenosti s europskymi fabiami a viem ze ta spotreba je v reale hodne mimo ... ako udava vyrobca aj liter je rozdiel niekedy aj viac a to sme u maleho auta co ma okolo 75 koni.....
Avatar - Ozzman
10. 3. 2014 09:42
Re: 6,9 l
Tak, snad je logické, že spotřeba je přímo úměrná stylu jízdy, takže jsou blázni, co dokážou jezdit za 4 litry, ale i tací, co jezdí za 10 a to u jednoho typu auta a motoru. Taky sem sem při ekojízdě dostal na 4.3 litru s R. Laguna Dci a tuhle spotřebu nemá ani legendární O 1 TDI.. jenže to nebyla jízda, ale jen hlídání otáček... Pak vám někdo maže "med kolem huby" jak jezdí úsporně... jenže za jakou cenu a taky záleží, jestli odečítá z PP, nebo počítá reálnou :-)

Nevidím důvod, proč s tim Golfem při troše snahy na okrsce nevytáhnout těch 7 litrů... reálná spotřeba za normální jízdy bude trochu výš.. to je logické.

P.s. ty čísla 6.9 a pod jsou jako ceny.. taky nic nestojí 200 či 300... to už zavedl Baťa :-)
10. 3. 2014 09:51
Re: 6,9 l
Pri snaze to bude tak za 9, normal lehce pres 10. Za tech tvych 7 tak kdyz pulku trasy odtlacis >:-[]
Avatar - Ozzman
10. 3. 2014 09:57
Re: 6,9 l
Měření probíhá dle PP, na okrsce při konstantní rychlosti těch 7 dáš :-)
Avatar - grifith
10. 3. 2014 10:03
Re: 6,9 l
Jenže těch 6,9 má být kombinace a ne okreska při konstantě... >:-[]
10. 3. 2014 10:08
Re: 6,9 l
Souhlas, myslel jsou dlouhodobou pri okrskach, ne ze to zahreju a nekde dam na 20km useku tech 7l pri 60km/k ;-)
Avatar - Ozzman
10. 3. 2014 10:10
Re: 6,9 l
Já vim, to byla sranda přeci >:D Ale tak když chceš kombinovat... nějak se to dá udělat... pojedeš po městě ve 2 ráno, kdy jsou vyplé semafory, po okruhu..... No a už máš kombinovanou >:D
Avatar - grifith
10. 3. 2014 10:14
Re: 6,9 l
To máš pravdu, zkombinovat se to nějak dá :yes: >:D
10. 3. 2014 11:59
Re: 6,9 l
A je to tady.

Tohle napíše člověk, ktere dle svých vlastních slov a tvrzení, dokáže bežně jezdit ještě o půl litru úsporněji, než deklaruje dle euronorem sám výrobce v kombinaci.
>:D :yes:
Avatar - grifith
10. 3. 2014 12:32
Re: 6,9 l
Jsem rád, že ti to nedá spát. Dokonce ti řeknu, že už to zvládám i o litr úsporněji, tak snad si z toho necvrkneš... :-! ;-)
10. 3. 2014 12:41
Re: 6,9 l
Jenže o to tady vůbec nejde. Jestli ti to nedošlo. ;-)

Jen se tady fackuješ a ukazuješ, co jsi zač. :yes:
Avatar - grifith
10. 3. 2014 14:22
Re: 6,9 l
S některými individui se nemá smysl hádat. Pokud ti nedocházejí souvislosti, já ti to vysvětlovat opravdu nebudu. Jen ty jsi kabrňák a víš, co jsou ostatní zač... >:D
Avatar - Kjirka
4. 4. 2014 15:54
Re: 6,9 l
hlavně se chlapci nezkoušejte předhánět, kdo by jel s tímhle kouskem (myšleno pochopitelně GVII R) za míň. Jo takhle soutěž kdo za víc, klidně se přidám :-)
10. 3. 2014 10:01
Re: 6,9 l
Když jsem se naposledy díval do ceníku mé oblíbené automobilky, tak jsem si říkal, kdo vymýšlí ceny jako 571,4 €. >:D
Avatar - Ozzman
10. 3. 2014 10:12
Re: 6,9 l
To nevím, ale Baťovky jsou u nás dost oblíbené >:D Už dlouho jsem si nekoupil nic, co by nekončilo devítkou >:D
10. 3. 2014 10:37
Re: 6,9 l
Přitom mně tyhle baťovské ceny jen lezou krkem. Nejsou praktické, ani pěkné. Můj mozek je stejně automaticky zaokrouhluje, takže pochybuji o psychologickém vlivu (na mne). Vůbec, studoval to někdo, nebo se prostě věří tomu, že na to lidé "slyší"?
Avatar - Ozzman
10. 3. 2014 11:05
Re: 6,9 l
Já si myslím, že jakožto se mozek přizpůsobí na spousty jiných podnětů, tak časem ty ceny zaokrouhluje nahoru. Takže určitě nějakou dobu to funkci má a né každý člověk se přizpůsobí stejně rychle :-) Takže ve výsledku to má spíše pozitivní efekt :-)

Studie určitě byly, ale já sem to nikdy nehledal, strejda Goole bude znát víc:D
10. 3. 2014 13:07
Re: 6,9 l
Když se vrátím k topperově teorii o spotřebách, 6,9 je pro DSG. Manuál má 7,1. :-)

Podle mne to může být zajímavé tam, kde přijdeš o řád. To myslím obecně, tedy 975 je lepší než 1000 (jen čím blíže tomu tisíci jsi, tím méně tě to stojí). Asi tu budeme pracovat s dvěma různými mechanismy. Podvědomým vnímáním ceny a nějakou vědomou manipulací s číslem. Zaokrouhluji, abych "úlohu" zjednodušil.
Avatar - wakantanka
10. 3. 2014 13:10
Re: 6,9 l
Tvoj a môj mozok to zaokrúhli automaticky, ale aj tak sa nájde spústa ľudí, ktorí proste vidia len to prvé číslo, bez toho čo je za desatinnou čiarkou (moja mama napríklad). Teda na staršej generácii to funguje skoro dokonale >:D A my mladší to musíme pretrpieť >:D
Avatar - fOE
10. 3. 2014 15:39
Re: 6,9 l
To jak pusobi reklama na cloveka, do cehoz spadaji i ceny koncici na devitky, je nejprobadanejsi oblasti lidske mysle. Zadne nemoci ani vsem dokopi se nevenovalo tolik usili, penez a studii jako prave tomu jak marketing pusobi na cloveka. Ty devitky proste pusobi. Pokud na tebe ne, bud za to rad ;-) Ja si naopak casto uvedomim ze si zapamatam prvni, nebo prvni dve cisla, tak pri nakupu kalhot za 1199Kc jsem koupil kalhoty "za jedenactset". Takze to delaj kvuli takovym jako jsem ja :-)
Avatar - twistedTSD
10. 3. 2014 20:19
Re: 6,9 l
Tak já si myslím, že ten první dojem aneb "jen sedm tisíc?" holt na člověka pozitivně zapůsobí, bez ohledu na to, kolik následuje devítek.
10. 3. 2014 09:44
Re: 6,9 l
Stejný jev nepozoruji. Nevím, jestli je x,9 častější, ale běžně vídám i jiné desetiny.

Tohle je do určité míry otázka objemu, proto nastupují menší a přeplňované jednotky. A proto je u atmosférických motorů menší odchylka. Při nízké zátěži nejsou tak efektivní. Když budeš s autem jezdit, jako kdyby mělo 40 kW (místo 221, v tomhle případě), tak bude mít nízkou spotřebu.
10. 3. 2014 09:49
Re: 6,9 l
Zato při vysoké zátěži je to u turba nářez >:D
Škoda, že to statistiky nereflektujou.
10. 3. 2014 09:58
Re: 6,9 l
Teoreticky (využívá energii, která by vylétla výfukem) by nemělo, ale realita je jiná. I když některé nové motory na tom už nejsou špatně. Také proto jsem bral turbo jako pomůcku pro předjíždění, ne pro stálou jízdu. Motor s relativně malým objemem, který se hodil do města, byl tak schopen nadprůměrné dynamiky, když to člověk výjimečně potřeboval.

To by mi chybělo, aby zpoplatnili výkon i na úrovni EU. Chápu, o co ti jde, ale jen ať od toho drží ruce pryč. ;-) Pro automobilky je dnes zkrátka důležitější účinnost při nízké zátěži a na zákazníky trochu pečou.
10. 3. 2014 09:51
Re: 6,9 l
nejvic zkrasluji prave japonci u svojich hybridnich aut. Spotrebu vypocitaji v idealnim prostredi pro hybrid (mesto) a za idealniho pocasi. KDyz ale potom jedes z priusem nebo lexus rx v zime na dalnici tak je spotreba o 50% vyssi. STaci si v zahranicnich forech precist prizpevky vlastniku priusu.
Jinac vyrobci to delaji hlavne kvuli co2
10. 3. 2014 10:52
Re: 6,9 l
Automobilky si ale nic nezkrášlují, spotřebu měří podle jednotného předpisu platného pro všechny. No a co se spotřeby priusů týká, že pár ňoumů s tím jezdí za 6 neznamená, že tak jezdí všichni (samozřejmě, že když někdo dostane služebního priusa místo vysněného 320d, tak ten ukřivděný někdo ukáže, jaký je ten prius nesmysl 8-s ). Třeba rakouští taxikáři (konkrétně v Grazu) suše za 4.2, 4,5 a pod. Ve městě.
10. 3. 2014 11:54
Re: 6,9 l
samuel zajímalo by mě kolil jsi najezdil s hybridem,že víš za kolik jezdí v zimě
10. 3. 2014 14:33
Re: 6,9 l
Máš pro své trvzení nějaký důkaz? Pokud jde o normální hybridy a nikoli plug-in hybridy, tak se stačí mrknout na SM a spočítat si rozdíly. Je zajímavé, že když spočítám všechny japonské hybridy prodávané v roce 2014 (a které jsou na SM dostatečně zastoupené), vyjde mi rozdíl proti kombinaci 29 %, zatímco turbobenzinů je to 31-33% a u turbodieselů 34 %. Pro zajímavost, u atmosfér je to necelých 20 %. U hybridů tu mám sedm aut, v ostatních kategoriích 30-55 vozů.

Spotřeba se počítá úplně stejně pro hybrid i turbodiesel, tak tu neblbni s tím, že si to výrobci spočítají iděálně ve městě. Výrobce turbodieselu to pak jako počítá kde?

Dálnice. Hybridy jsou auta určená zejména pro provoz ve městě. Pokud si tedy kupuješ běžného hybrida na dálnice, tak sis nekoupil pro tento provoz vhodné auto. Když to trochu přeženu, na nákupy do Tesca si také nebudeš pořizovat Tatru 815, ale něco, co je k tomu určené. Jinak bylo tu mnoho testů, které ukazují, že i v dálničním provozu jsou hybridy vcelku úsporné.

[odkaz]
[odkaz]
10. 3. 2014 10:22
Re: 6,9 l
Vsetci vieme ako sa kvoli EU normuje spotreba, kto nie, nech si precita par clankov a bude v obraze, preco je to takmer nedosiahnutelny udaj (znizene odpory-prefukane pneu, zalepene skary, riedke oleje; vsetko na hranici pristupnych tolerancii; meranie nei v reale ale na "stolici" atd...)

To ze japonec je blizsie realite je tym, ze vacsinou ide o atmosfericke motory, kdezto turbo s malym objemom vie vyuzit vyhodu maleho objemu a papat menej...ak vsak v realnom svete raz fukne turbo, tak je spotreba na mile vzdialena :-) :-) :-)

Inak uvadzat spotrebu pri takomto aute ako minus je totalne od veci, uplne mimo :no:

Celkovo formulku "Nereálná papírová spotřeba" mozu napisat ku kazdemu testu >:D

Inak test uplne o nicoooom, totalna nuda ako keby to bol nejaky golf typu 1,2 TSI 8-s
10. 3. 2014 12:25
Re: 6,9 l
Pokud sis o tom skutečně něco přečetl, tak víš, že hlavním problémem není to, cos vyjmenoval. Tím je naprosté nevyužívání potenciálu výkonnějších motorů. Když si koupíme podobné auto, pravděpodobně nebudeme na stovku zrychlovat 25 vteřin.
10. 3. 2014 14:02
Re: 6,9 l
No vies, ale to uz je o jazdnom style a o tom ako vyuzivas potencional motoru, to uz je tvoje rozhodnutie, ci na to slapnes viac, vtedy musis cakat aj vyssiu spotrebu. Osobne povazujem za vacsi podraz to, ze spotreby su nedosiahnutelne ani rovnomernou ustalenou jazdou...

Ze je vsak system merania spotreby zly, na tom sa myslim obaja zhodneme ;-)
10. 3. 2014 14:06
Re: 6,9 l
Nemám problém dosáhnout nižší spotřeby, když budu chtít.
10. 3. 2014 14:38
Re: 6,9 l
Pokud jde alespoň o atmosféru, tak tam se za udávané spotřeby dá bez větších problémů a omezování jezdit, alespoň co se mojí EU4 týče (a to jak mimoměsto, tak město a z toho tedy i kombinace). Kdo ví, zda by se mi to dařilo i s EU5 nebo s moderním turbem. Co se týče špatného způsobu měření, tak souhlasím.
10. 3. 2014 10:25
Re: 6,9 l
hlavne si treba uvedomit, ze ta spotreba v TP je v dakom testovacom cykle, ktory vobec neodraza realitu zlozenia tras. Keby test bol robeny na 3x a 3x studeny start a jedna jazda len mesto, jedna aj s okreskou ako je to v dnesnom cykle a potom zase mesto + dialnica, vysledok by bol iny, mozno aj +20 %. Ale EU predpoklada, ze kazdy jazdi len z mesta na vidiek za pracou :-d
Avatar - wikinko
10. 3. 2014 21:26
Re: 6,9 l
kazdy den sa tesim ked si konecne mozem precitat co si napisal :-) preco si myslis ze japonski vyrobcovia udavaju realnejsiu spotrebu? keby si nemal 12 rokov tak by si vedel, ze vsetci vyrobcovia udavaju na europskom trhu spotrebu ktora je pocitana standardnou standardizovanou (citaj rovnakou) metodou. ale ja viem, vas japonec (s ktorym ste raz isli po dialnici, ja viem, v strednom pruhu) zere menej ako udava vyrobca. ono totiz v roku 1997 bola ta metoda pre vypocet spotreby ina.
Avatar - Choochoo
10. 3. 2014 09:40
Re: 6,9 l
Tak dlouhodoba spotreba dle spritmonitoru je od 2010 cca 10-10,5l. G7 R pouze dva kousky s malym najedzem s cca 11,5l, coz klesne na tech cca 10,5l. vw si drzi svuj standadrd s vysokou odchylkou pres 50% ;-)
Jinak ten hlinik mozna na fotce a to jestli vubec, vypada to hodne lacine. Ten plast snad vypada lepe. Matnej, brousenej chrom by vypadal hodnotneji nez ten zoxidovanej hlinik ;-)
10. 3. 2014 10:54
Re: 6,9 l
Srovnáme taky papírové a reálné spotřeby tajpáru? ;-)
Avatar - Choochoo
10. 3. 2014 12:00
Re: 6,9 l
Ale jo, klidne
Papirovych kombi 9,1 vs dlouhodobych skutecnych dle Spritmonitoru cca 10,1l. Chyba cca 10%?
Spise jsem zvedav na novy Type-R, jestli to papirove nalhavani u koncernu okoukli. No po zkusenostech s porovnavanim turbodieslu Hondy a koncernu bych rekl ze ne. Koncernovy papir snese opravdu hodne ;-)
10. 3. 2014 12:16
Re: 6,9 l
Uvidíme, sám jsem zvědav. Ale k tomu nalhávání, automobilky nalhávat nic nemusí. Všichni ví, jak daný měřící cyklus probíhá a mají možnost se na něj "připravit". Navíc předchozí generace golfu r (odpovídající tehdejšímu R-typu) žrala kombi 8,4. A to má o víc jak třetinu výkonnější motor.
Avatar - Choochoo
10. 3. 2014 12:38
Re: 6,9 l
K tomu nalhavani, jestli vw Golfa jak Bluemotion tak u 110kW zere papirove mene jak vykonnejsi 88kW nebo stejne vykonny 110Kw diesl od Hondy a dle spritmonitoru je to obracene, tedy rekneme odchylka U Civica 30% vs 50% u Golfa tak se musi proste nekde lhat, at je merici cyklus jaky chce ;-)
10. 3. 2014 12:53
Re: 6,9 l
Tak toho golfa vem a otestuj podle evropského měřícího cyklu. Zjistíš, že se opravdu dostaneš na onu pohádkovou spotřebu. Navíc (teď se pouštím na tenký led, jelikož své tvrzení nemohu ničím kromě subjetivního pozorování podložit) když si vemu, jak lidi jezdí v golfech, passatech, aurisech a pod., nestává se mi, že by mě v levém pruhu vyblikával "dravec" v civicu, ten jede slušně v pravém za aurisem, ale spíš nějaký upospíchaný obchoďák v bluemotionu. To taky nějaký litr přídá :-)
10. 3. 2014 14:41
Re: 6,9 l
S tím tvým pozorováním souhlasím, ale také si vem, kolik lidí jezdí v Civicu a kolik v Golfu. Pak opravdu není problém potkat dravce v Golfu. Každopádně ano, jízdní styl bývá poněkud odlišný a na té SM spotřebě se to může projevit.
10. 3. 2014 14:51
Re: 6,9 l
Ano, četnost je na koncernové straně. Otázkou taky je, kdo do SM vkládá údaje o spotřebě, jestli obchoďák, který nemá vůbec na nic čas, nebo nějaký obyč nadšenec. To se na SM spotřebě taky projeví.
10. 3. 2014 15:24
Re: 6,9 l
Jinak, teď se dívám na moji excelovskou tabulku těch rozdílů a kupodivu tam nejde vidět, že by sportovní verze (u kterých se předpokládá dravější jízda) měly větší procentuální rozdíl spotřeb než běžné verze. Namátkou třeba nová Astra s 206kW je nejméně kecající Astrou, nepočítáme-li atmosférické jednotky. Ani Megane RS se 195kW se moc neliší od jiných přeplňovaných motorizací.
Avatar - Bully_
11. 3. 2014 20:18
Re: 6,9 l
TypeR 8G vubec nemuzes stavet proti Golfu R 6G, ale proti GTI 5G. V te dobe totiz obe auta spolecne zacala vyjizdet z tovaren. Vykon byl stejny, s tim rozdilem, ze s motorem o stejnem obsahu GTI 5G potreboval turbo.
Golf R je vzdycky konkurentem autum typu Audi S3 aj. .
12. 3. 2014 07:44
Re: 6,9 l
Co s čím srovnávat nelze říct tak jednoznačně. Když Type-R začal vyjíždět z továren v roku 2007, GTI 5G z továren vyjížděl už čtvrtým rokem (od 2003), GTI 6G od 2009. Já myslím, že k sobě mají blíž TypeR 8G a GTI 6G. No a spotřeby těchto generací HH vychází +/- stejně (pokaždé o nějakou desetinu líp pro typeR).
Avatar - white label
12. 3. 2014 11:54
Re: 6,9 l
Kdes přišel na to, že G5 GTI vyjížděl z výrobních hal už v r. 2003?
V září 2003 byl (ve Frankfurtu) teprve představen koncept GTI a finální podoba byla představena až o rok později (09/2014) v Paříži, takže produkce začala až koncem roku (10-12) 2014. V roce 2003 (až do srpna) sis ještě mohl koupit G4 GTI a G4 R32 dokonce až do května 2004.

P.S. Jinak je pochopitelně pravda, že CTR 8.g. se dá srovnávat jak s G5GTI, tak s G6GTI, protože časově vyšel (téměř přesně) mezi nimi.
12. 3. 2014 12:06
Re: 6,9 l
Na wiki jsem našel, že GTI 5G vyráběl vw od 2003, patrně překlep a jednalo se o běžnou 5G.
10. 3. 2014 12:05
Re: 6,9 l
Ale proč né.
Type R má dle spritmonitoru průměr 9.74 litrů. A to má o 100 koní méně, než tento golf. >:D :yes:
Avatar - Choochoo
10. 3. 2014 12:48
Re: 6,9 l
Type-R ma cca 13 let stary motor, takze srovnani hrusek-jablek ;-)
Jinak 13 let stary motor ma cca 10litru , vw s novinkou GTI 7 cca 9litru, vykony cca stejne. Jojo, tomu se rika pokrok >:D :yes:
10. 3. 2014 13:07
Re: 6,9 l
Opět tvá účelová mystifikace.

Fakt je takovej, že poslední CTR žere skoro deset litrů a má o 100 kobyl méně.
Jezdit s třistakoňovým autem jen s ani ne o litr větší spotřebou, to je pokrok. ;-)
Avatar - twistedTSD
10. 3. 2014 20:22
Re: 6,9 l
Holt 10 hondích litrů je pro někoho méně než 9 VW litrů...
Avatar - Fortune Rayzor
11. 3. 2014 01:06
Re: 6,9 l
Jojo, psal se rok 2006 a brožura Golfu udávala u motoru 1.9 TDI symbolickou spotřebu 5.2l/100km. I teď se směju té naivitě, když na 220km dlouhé trase při průměru ~70km/h mám spotřebu od 4-5l/100km. A nezáleží na tom, jak hodně mi upadne cihla na pedál nebo jak moc si hraju na angličana. (Odečet dle množství natankovaného paliva po hrdlo).
Docela by mi nevadilo, kdyby mi nějaký dealer půjčil k otestování spotřeby nový vůz, abych se přesvědčil o kvalitě testu sám. :-)
10. 3. 2014 09:34
Vejfuky
Pěkný auto, dík za test.
Ale někdo by to stejně už brzo napsal, tak proč ne já - ty čtyři koncovky vejfuku jsou strašný. Sakra tak ať z toho udělaj komiksovej pimp mobíl rovnou, pořádný křídlo, dopředu radlici.. a nebo ať z toho nechaj pěkný nenápadný rychlý auto bez většího počtu vejfuků, než má desetiválcová R8.
Rozbalit vlákno
43
10. 3. 2014 09:35
Re: Vejfuky
Jo, je to komedie.
Vpředu business, vzadu párty. >:-[]
Avatar - Ozzman
10. 3. 2014 10:02
Re: Vejfuky
Mě se zase nelíbí volant, ten v klasickém Golfu 7 je hezčí :-) Nemám rád ty malé středy :-)
Avatar - 3_diamanty
10. 3. 2014 09:40
Re: Vejfuky
auto bude iste neskutocne paradne klobuk dole :yes: :yes: :yes:

nepochybujem o kvalitach tohto auta..... a o radosti z jazdy
------------------
co mi ale vadi u tohto auta:

1. chybajuca rucna brzda
2. system start stop by mi u tohto auta vobec nechybal
3. imitacia karbonu u HH za milion je asi vtip
4. nenapadny, nudny a sterilny dizajn / leon je proste dizajnom uplne inde
5. vysoka cena / za milion moze mat clovek sportiak s emociami a nie nudneho golfa
Avatar - poterienko
10. 3. 2014 09:44
Re: Vejfuky
A co ty máš vlastně za auto?
Avatar - 3_diamanty
10. 3. 2014 09:48
Re: Vejfuky
sportback 1,6mivec japonec

je to skor spolocne auto... jazdime na nom dvaja podla potreby, u mna je to skor vikendove auto :-) v tyzdni na nom jazdi bracha do prace...

mne na furikovanie po meste musi vystacit felda >:D ale na druhej strane ma to tiez vyhody... nemusim sa bat ze mi niekto obije ten "srot" na parkovisku alebo pri nakupnom centre alebo zeby mi ho niekto ukradol a servis je za babku, hocikde sa s tym autom pichnem a nic neriesim , neputam pozornost ... lun kur.va ono to zerie viac ako golf R .. fakt pod 6,9 na felde to nedam ... ( bezne mi to zerie skoro 8 ) a to mam v aute aj zazracnu sungitovu pyramidu na znizenie spotreby, len nejako asi nefunguje >:D chvala golfu >:D to musi byt nejaky automobilovy zazrak
10. 3. 2014 11:02
Re: Vejfuky
Stačila odpověď na 1 řádek. Že máš feldu. Ale to bys nebyl ty, aby ses nezacykloval a nezačal odpovídat i na nepoložené otázky.
11. 3. 2014 08:16
Re: Vejfuky
A co máš ty za auto? To co napsal se docela shoduje s tím, co si myslím já.
10. 3. 2014 11:00
Re: Vejfuky
Nebo ještě čtvrt mega přitlač a můžeš si koupit Santa fé s 4válcovým chrochtadlem. Nevšiml jsem si, že by ti v pátečním testu této korejské rejže hodně vyšponovaná cena překážela. Ale dnes je auto s 300 kobylami za meloun moc.
Avatar - Choochoo
10. 3. 2014 09:42
Re: Vejfuky
Mne se ty vyfuky libi. Auto jede slusne, tak proc mu nedoprat aspon nejakou drobnost, aby bylo videt ze ma slusnej vykon ;-)
10. 3. 2014 09:47
Re: Vejfuky
Ale jo, každá doba má něco.
Po revoluci měli naši na Renaultu 18 velký nápis Turbo, dneska má auto pomalu víc vejfuků než válců :-)
Mně se víc líbil ten nápis.
Avatar - Choochoo
10. 3. 2014 09:56
Re: Vejfuky
Ten napis by ale vypadl dnes dost divne, doba se posunula. Ty vyfuky jsou drobnost, takova tresnicka ;-)
Avatar - Ozzman
10. 3. 2014 10:00
Re: Vejfuky
Ten nápis má na svých Felicíích, Fábiích a Oktáviích I generace pořád spousty kluků na vsi..... >:D
Avatar - Choochoo
10. 3. 2014 10:15
Re: Vejfuky
Zatim mi utkvel v pameti pouze napis na OI RS ze zadniho okna nafta "Nafta patri do kamen" OI se asi v nafte nedelala, tak snad skutecne jezdil na benzin ;-)
Avatar - Ozzman
10. 3. 2014 10:20
Re: Vejfuky
Tak to mě nejvíce baví samolepky mimoňských válek na různých felicích a podobnejch 90tkovejch hatchbaků do 1.3 litru objemu, které jsou celé kytované jako ta Polská Laguna a ani se neobtěžují to narozdíl od našich severních sousedů natřít barvou >:-[] Možná sem to ale jen nepochopil a mít každou část karoserie v jiné barvě je dnes in >:D

Ale Turbo sem už viděl i na Fabii HTP >:D Nicméně sem viděl i Superba I V6 2.8 HTP :D:D:D
10. 3. 2014 11:08
Re: Vejfuky
Na Bramboráku jsem po původním majiteli vtipálkovi podědil označení 316i na deklu. Vzhledem k tomu, že to byla naprostá socka bez M-paketu ale s třílitrem pod kapotou, jsem si s tunaři užil pár zábavných chvil :-)
Pak mě vypráskal Fiat Coupé a Okta TDI, tak jsem tam vrátil správná písmenka a začal přemýšlet o kompresoru.
Avatar - twistedTSD
10. 3. 2014 20:32
Re: Vejfuky
Před časem jsem potkal třeba HTP "Racing" "Tuning" :-) ...Nebo mě rozesmálo - teď nevím jestli oktávka či co - se zadkem oblepeným minimálně pěti nálepkami typu "ABS" "Turbo" "katalysator" :-)
Avatar - trapid
11. 3. 2014 20:42
Re: Vejfuky
Mě se spíš líbí samolepkový tuning naruby.
Kámoš pořídil otřískanou béčkovou Corsu z devadesátých let s označením 1,3 na zádi.
Jenže vpředu byl poladěný dvoulitr turbo cca 250 koní.

Za jízdy to byla sranda - hlavně motorkáři nechápali, že to nejde předjet >:D .
10. 3. 2014 10:10
Re: Vejfuky
Alespoň, že jsi konzistentní. ;-) Čtyři koncovky jsou přešlap. Stejně tak na S3. Na těhle autech to nemá co dělat.
Avatar - Choochoo
10. 3. 2014 10:16
Re: Vejfuky
Rozhodne mi to tu sedi vice nez na policejnich Superbech a Passatech ;-)
10. 3. 2014 10:20
Re: Vejfuky
Hele, jak bychom je jinak poznali? >:D
Stačilo, že nahradili R36...
10. 3. 2014 12:47
Re: Vejfuky
Tam je aspoň V6 motor, dát 4 koncovky na čtyřhrnek j epodle mně blbost.
Přitom R32 měla dvě uprostřed, to se mi líbilo víc.
Navíc se furt ohánějí snižováním hmotnosti, tak proč tam cpou padesátikilovej lauf?
Ale jinak na těch fotkách je to nenápadnost sama, to jinde fakt není :-)
Avatar - Choochoo
10. 3. 2014 12:51
Re: Vejfuky
Ta nenapadnost zni jako nejaka vyhra, skoro jako umeni >:-[]
Avatar - white label
10. 3. 2014 13:07
Re: Vejfuky
Pár koncovek výfuku uprostřed měla až druhá R32 (5.g.) a první eRko (6.g), první R32 (4.g.) měla dvě po stranách, což bylo podle mě nejpovedenější řešení, ze všech nejRychlejších sériových Golfů.
[odkaz]
Avatar - iudex
10. 3. 2014 13:26
Re: Vejfuky
Čo je riešenie, ktoré v podstate prevzalo súčasné GTI: [odkaz]
Avatar - white label
10. 3. 2014 13:55
Re: Vejfuky
Ano, ale tohle mělo podstatně objemnější 6tihrnek, u GTI s R4 by mi klidně stačil dál jeden pár na straně, naopak současné řešení u eRka (4 koncovky na 4 válce) je mimo, je to převzaté ze současné S3, beru to jako danajský dar a daň za koncernové sdílení, které je v jiných věcech zase naopak výhodou.
Avatar - iudex
10. 3. 2014 14:06
Re: Vejfuky
Veď to má jasnú logiku: čo valec, to výfuk. >:D
Avatar - woody-alien
10. 3. 2014 15:00
Re: Vejfuky
No tak hlavně, aby to zanedlouho nebylo : Co ventil, to výfuk... >:-[]
Avatar - white label
10. 3. 2014 15:11
Re: Vejfuky
U takového R4 1.8 T 20V by to bylo zajímavé...,
"varhany" v ceně. 8-s ;-)
10. 3. 2014 15:23
Re: Vejfuky
Co v tom smyslu "vytunit" Ferrari 355? >:D
Avatar - white label
10. 3. 2014 15:24
Re: Vejfuky
Myslíš 355 koncovek výfuku? :-O >:-[] ;-)
Avatar - iudex
10. 3. 2014 15:35
Re: Vejfuky
Kam sa Ferrari potom hrabe na Škodu 1000 MB. >:D
Avatar - Kjirka
4. 4. 2014 15:59
Re: Vejfuky
tak zrovna s F 355 jsem párkrát jel. Nádhernej zvuk, kdy máš srdce až v krku, ale výkon 380 koní není zase až tak ohromující, na dnešní dobu a tenhle Golfík by ho myslím pěkně pozávodil.
Avatar - white label
30. 3. 2015 00:39
Re: Vejfuky
Současné G7 GTI toto řešení převzalo havně od předchůdce G6 GTI.
10. 3. 2014 15:28
Re: Vejfuky
Máš pravdu, já jak vidím R32, vybaví se mi automaticicky V. generace...
Avatar - trapid
11. 3. 2014 20:55
Re: Vejfuky
Mě osobně spíš zajímá jaký zvuk se z koncovek line a bohužel je fakt, že i kdyby nové R-ko mělo třeba 20 koncovek, tak tu nádhernou symfonii R32 nevykouzlí.
Tohle už je minulost a já osobně truchlím :'-( [odkaz] :yes: .
10. 3. 2014 13:51
Re: Vejfuky
Zajmave je ze sti ma tez ctyrvalec a take ctyri koncovky a nikomu to nevadi
Avatar - white label
10. 3. 2014 15:09
Re: Vejfuky
Třeba mně to vadí vždycky (padni komu padni) a u R4 o to víc. ;-)
Mám rád spíš opačný přístup, na 4 válce jedna koncovka.
[odkaz]
Avatar - dewill
10. 3. 2014 10:21
Re: Vejfuky
Inu, čím víc výfuků, tím víc Adidas >:D pokud to tedy není nějaké nezbytné technické řešení....
10. 3. 2014 11:09
Re: Vejfuky
Taky bych napsal diky za test, ale porad je to strasne sterilni a nudny ;-\ Zadna zabava, emoce, vice pocitu z auta jako takoveho... a kdyz to vezmu do dusledku, tak se na fotky muzu podivat primo na VW nebo na Googlu, protoze ty reci okolo se stejne nedaji moc cist.... Jinak :yes: za comment o vyfukovem systemu. Je to des jak bes. Ve finale nevim, jestli ta ona nova Cupra nebude lepsi a zabavnejsi auto viz. test na autoforu.
10. 3. 2014 11:21
Re: Vejfuky
Píše se výfuky.*. :no:
10. 3. 2014 11:35
Re: Vejfuky
Tomu nerozumíž.
10. 3. 2014 09:35
...
Škoda toho nevýrazného vzhledu. Z R32 a minulého R vyzařovalo "něco extra", tady na první ani na druhý pohled nevím, jestli to je R, GTI anebo normální Golf s nějakým z x paketů :-|
Odhlédnu-li od výše uvedeného (třeba by pomohla lepší barva), je to bomba.
Rozbalit vlákno
20
Avatar - 3_diamanty
10. 3. 2014 09:42
Re: ...
suhlas... ten sterilny dizajn to auto cele zabija... tu nepomoze ani 500 koni.... ked raz z auta nevyzaruje to "caro" tak proste nie je to ono.... nepochybne aj zakladny leon SC na 17tkach bude na parkovisku vacsia hitparada a viac uputa ludi ako tento golf....
Avatar - 3_diamanty
10. 3. 2014 09:59
Re: ...
dik za nazor cenim si to :yes:

nepochybne mam takuto odpoved radsej ako tie palcovacky :yes:
Avatar - iudex
10. 3. 2014 09:52
Re: ...
Je pravda, že v tej šedej farbe vyzerá až príliš nenápadne, dokonca nemá ani také markanty ako GTI (t.j. výrazná červená linka na maske a v svetlometoch či červeno lakované strmene), čo je na daný extrémne vysoký výkon škoda.
10. 3. 2014 12:09
Re: ...
Přesně, dali na to snad tu nejsterilnější barvu, co našli ve vzorníku.
Avatar - iudex
10. 3. 2014 12:13
Re: ...
Asi sa im páčilo Fifty shades of grey. >:D
Avatar - iudex
10. 3. 2014 12:40
Re: ...
V tejto farbe (lapiz blau) je to úplne iná káva: [odkaz]
10. 3. 2014 13:11
Re: ...
Tak to je sto a jedna. :yes:
Avatar - white label
10. 3. 2014 17:02
Re: ...
[odkaz]
Tady taky??? Samotnou modrou barvou to určitě nebude, když vezmu naleštěný třídveřák na přípl. 19" a nasvítim jej jako na autosalonu, tak bude i v té metalické šedé (limestone) vypadat mnohem líp, než modrý na mém odkazu. ;-)
10. 3. 2014 18:18
Re: ...
Jsem na modrou zatížený. Takže máš smůlu. >:-[] ;-)
Avatar - white label
10. 3. 2014 18:28
Re: ...
Tak tos mohl napsat rovnou, že jsi ODéeSák jak poleno. ;-)
Avatar - fOE
10. 3. 2014 15:43
Re: ...
ne kazdy chce do sveta kricet co ma pod kapotou, ono to ma sve kouzlo kdyz mate na prvni pohled obycejny golf s 1.2tsi nebo 1.6tdi a nejaky "taky zavodnik" si chce na vas pohonit ego, podradite o 2 a muze obdivovat leda vase vyfuky. Prave na nemecky hot hatch se hodi dle me jak barvy ktere pozornost pritahuji tak prave i barvy s kteryma zapadnete.
10. 3. 2014 10:21
Re: ...
R má jiný přední nárazník než jiné Golfy (jestli mají podobný i v nějakém paketu (R-Line?), nevím). Nicméně v předchozí generaci byl agresivnější. A R32 měla tu hromadu chromu.
Avatar - iudex
10. 3. 2014 12:00
Re: ...
To áno, ale v celkovom súhrne je to Rko ešte menej nápadné, ako GTI (a ten zrovna nie je prototypom extroverta).
Napr. detail ako predné reflektory: u nás sú síce sériovo halogény, ale v Nemecku má Golf v sérii bixenóny (tú lacnejšiu verziu bez denných LED a natáčania). GTI má v bixenónoch výraznú červenú linku, ktorá naväzuje na linku v maske a hoci je to drobný detail, umožňuje to jednoznačnú identifikáciu GTIčka. Erko má tú linku v svetlách bezfarebnú a teda sa svetlami nijak nelíši od bežného Golfu. Teda spredu je GTI fakticky výraznejšie, ako R, pričom z hľadiska hierarchie by to malo byť naopak.
Avatar - woody-alien
10. 3. 2014 12:22
Re: ...
No tak buď rád, jsi výraznější a ještě jsi ušetřil... ;-) Doba je plná paradoxů, dneska je GTI odlišnější od běžných verzí než R, ale třeba i než Cupra v rámci Leonů. Kdo má rád divadlo, musí k Hondě nebo (a nikdy bych nevěřil, že to řeknu) k Mercedesu.
Avatar - white label
10. 3. 2014 12:55
Re: ...
Souhlas. Kdybych vážně uvažoval o G7R (mimochodem, počkal bych zřejmě na avizovanou verzi evo), vzal bych si klidně tuhle šedou i pro její nenápadnost (když už, tak už). Naopak bych dvě koncovky ubral.
Přesto mohla být ta linka ala GTI modrá, přesně v tom modrém odstínu ručiček přístrojů. Jenže VW už má modrou rezervovanou pro "ekologicky" zaměřené verze, kterým mohli nechat spíš zelenou.
Avatar - iudex
10. 3. 2014 12:59
Re: ...
Mne sa práve páčila tá dvojitá koncovka v strede u R32 (nehovoriac o zvuku, ktorý odtiaľ šiel). ;-)
Avatar - white label
10. 3. 2014 12:25
Re: ...
Tak to jsi další z řady, co si myslí, že byl G6R opticky agresivnější. Zajímalo by mě, v čem konkrétně? Zepředu a zboku více méně plichta a zezadu 2 koncovky (uprostřed) proti 4 současným.

P.S. Nárazníky R-linu jsou ("tradičně") někde mezi běžným Golfem a eRkem.
10. 3. 2014 12:48
Re: ...
Myslím čistě přední nárazník. Tvarování otvorů mi u předchozí generace přijde agresivnější. Jsou vysoké, ty boční široké, působí jako hodně velké.
Avatar - Choochoo
10. 3. 2014 09:47
Benzin
Kdyz je v testu psano pozor na benzin, tak ktery benzin je doporucen vyrobcem, dle TP?

EDIT: Jelita alias minusovaci by mohli misto toho naspat treba: Vyrobce pise 95 nebo vyrobce pise 98,...
Rozbalit vlákno
17
10. 3. 2014 10:24
Re: Benzin
Výrobce píše "Super 95" dle "99/100/EG".
Avatar - Ham.
10. 3. 2014 10:54
Re: Benzin
V Německu
Superbenzin Plus schwefelfrei, mind. 98 ROZ nach DIN EN 228, Die Angaben zu Leistung und Verbrauch beziehen sich auf den Betrieb mit Superbenzin Plus schwefelfrei ROZ 98 nach DIN EN 228. Kraftstoffqualitaet bleifrei mit ROZ 95 mit einem maximalen Ethanolanteil von 10% (E10) ist grundsaetzlich, mit geringer Leistungsminderung, verwendbar.
Avatar - Choochoo
10. 3. 2014 11:54
Re: Benzin
Takze 98? Jsem si rikal, ze to mozna nebude 95, kdyz na to upozornuji v textu. Vzpominam na jedno Polo, ze taky byl predespan benzin 98.
10. 3. 2014 12:00
Re: Benzin
Na víčku nádrže bude nejspíš napsáno 98/95. Tedy pokud chceš plný výkon tak 98, když se smíříš se sníženým tak 95 je povolen (řídící jednotka se umí automaticky přenastavit).
Avatar - Choochoo
10. 3. 2014 12:03
Re: Benzin
Jasny ze to pojede, jednotka to zvladne, jen me zajimalo jak to je. ;-)
10. 3. 2014 12:11
Re: Benzin
No, takhle je to přece odjakživa. ;-)
Avatar - iudex
10. 3. 2014 12:01
Re: Benzin
Len pre doplnenie GTI má plný výkon aj s 95kou.
Avatar - white label
10. 3. 2014 12:06
Re: Benzin
To ti napsali k autu? 95 by mělo být minimum a 98 (a víc) doporučeno.
10. 3. 2014 12:31
Re: Benzin
To bývalo, poslední generace TSI v GTI nebo Octavii RS má psáno 95 (o 98 se vůbec nepíše). Teprve od výkonu 265/280 (Cupra) se udává 98/95.
10. 3. 2014 12:42
Re: Benzin
GTI má doporučenou 95. Byla to jedna ze změn u dvoulitru. Ani nevím, kdy k tomu přesně došlo. Rozhodně první generace (v Mk5) chtěla 98.
Avatar - Emel
10. 3. 2014 21:55
Re: Benzin
Ono svého času měl 98 i atmosferický 2.0FSI

Není to jen kvůli výkonu, rozdíl v koních jsem nepozoroval, ale 98 byla na ostřejší ježdění kvůli menšímu riziku detonací.
10. 3. 2014 22:23
Re: Benzin
S výkonem to nesouvisí, ale s kompresním poměrem, tvarem hlavy atd. Časem tuhle nevýhodu u slabších motorů odstranili, ale silnějším zůstala.
10. 3. 2014 12:28
Re: Benzin
Vyšel jsem z údaje v konfigurátoru (nechtělo se mi otevírat katalog) - německém.

PS: Tak jsem se na to podíval důkladněji a údaje tam mají dva. Výňatek:

Kraftstoffverbrauch/ CO2-Emissionen/ Effizienzklasse **
Kraftstoff nach 99/100/EG: Super 95
Kraftstoffverbrauch innerorts: 8,8 l/100km
Kraftstoffverbrauch außerorts: 5,9 l/100km
Kraftstoffverbrauch kombiniert: 6,9 l/100km
CO2-Emissionen kombiniert: 159 g/km
Effizienzklasse: D
...
Weitere Daten
Kraftstoffart: Superbenzin Plus schwefelfrei, min. 98 R

První sekce je první a druhá je uvedená až jako poslední. :-) Mám to tedy asi chápat tak, že 98 je doporučená a na 95 měřili emise (a je to minimum). Po pravdě, čekal jsem 98. 95 jsou slabší verze. Například dvoulitr v GTI. To je tak, když se spokojím s údajem, který na mne "svítí" hned na prvním řádku. :-) Takže se omlouvám za špatnou informaci.
Avatar - white label
30. 3. 2015 00:59
Re: Benzin
:yes:
Takže jsme vlastně měli (Ham. a já) pravdu...
10. 3. 2014 09:51
RESCATOR
Je to přesně, jak trefně konstatuje (dnes opět výborný) video-redaktor: Jedná se o vůz na samém vrcholu třídního potravního řetězce. Ano ano, jde o dravce své třídy, krále třídní okresní džungle. A samotný test o králi je poctivý přesně jako Golf, bravo.

U těchto aut platí jedna zásada, mít musíš nikoliv na kapotě nýbrž pod kopytem. Co je ti platné křídlo na zádi jak od tupoleva, když tě v dlouhém táhlém zastaví i protivítr... Je to známý a v knize Tři kamarádi dokonale popsaný životní styl. Pravda totiž se odjakživa skrývá výhradně v pravdě... A v garáži tento slogan platí dvojnásob.

Osobně bych volil jinou barvu, důsledně černý vnitřek na kůži a samozřejmě pořádný zámek na vratech garáže. Protože tohle auto chce každý. Jistě...

BRAVO RESCATOR :yes: :-!
Rozbalit vlákno
12
Avatar - iudex
10. 3. 2014 10:06
Re: RESCATOR
Áno, je to fascinujúco rýchle auto. 300 mustangov a aj so štvorkolkou a samosvorom hmotnosť menej, ako 1500 kg, to je výborný výsledok a odpoveď na otázku, ako môže v podstate bežný hatch nižšej strednej konkurovať dynamikou Porsche. Na druhej strane by to chcelo trošku vizuálne okoreniť; nehovorím o takmer tuzingovej show á la A45 AMG s rýchlymi pruhmi, ale aby 300k auto nebolo ani len tak vizuálne odlíšené, ako slabšie GTI, to je škoda. Ak nedáš ten výrazný modrý lak Lapiz, ťažko ho odlíšiť od davu bežných Golfov.
10. 3. 2014 10:23
Re: RESCATOR
No, ale proč vlastně? Pokud si někdo kupuje, byť rychlýho, Golfa, asi nechce moc čeřit vodu. Představa, že si ho koupí dvacetiletej jouda kterej chce dělat dojem, je stejně vedle - i kdyby na něj měl, dá přednost, co já vim, olítaný M3. Dle mě, auto pro mladýho německýho bankéře co čeká rodinu a občas si rád zablbne.. ideál. A ten tam nějaký vizuální krávoviny nechce.
Avatar - iudex
10. 3. 2014 11:54
Re: RESCATOR
Nehovorím o "vizuálnych krávovinách", ale o odlíšení hodnom výkonu eRka. Aj ten štyridsiatnik, ktorý si GTI či R kúpi, chce, aby to auto bolo aspoň na druhý pohľad rozoznateľné od tuctového štandardu, to súčasne neznamená, že túži po metrovom krídle á la GT86 Aero pack, ale odlišné detaily, ktoré upozornia na to, že pod kapotou je niečo silnejšie. Len iný nárazník za postačujúci nepovažujem.
10. 3. 2014 12:54
Re: RESCATOR
Upřímně...já bych to eRko bral a právě v té podobě, jako je v testu - prostě nenápadnost samu, je mi sympatické, že to neřve do světa, jak rychlé umí být. Přeneseně za tohle auto hovoří činy, ne slova - tak to maj chlapi přece rádi, ne? :-)
Avatar - iudex
10. 3. 2014 13:10
Re: RESCATOR
Keby to tak bolo, tak nik iné autá ako VW/Audi nekupuje. >:D Opakujem, ja nežiadam metrové žehliace dosky na zadných dverách, ale v kombinácii s najnudnejšou šedou je eRko doslova šedou myšou a to je škoda. Keď už, tak tú (výhradne pre Rko ponúkanú) modrú lapiz.
10. 3. 2014 13:17
Re: RESCATOR
Ano, ta modrá nemá chybu. :yes:
Osobně spíš ve spojitosti se vzhledem nechápu to modré ladění podsvícení a budíků, modrá ve mně moc sportovna a síly neevokuje. Chápu, že červená je pro GTi, ale proč by nemohla být i pro R?
Avatar - iudex
10. 3. 2014 13:23
Re: RESCATOR
To súhlas, modrá na budíkoch sa mi nehodí, evokuje skôr pokoj než rýchlosť. Inak v tomto súhlasím s wl, že ak už je modrá symbolom pre Rko, mali ju dať do masky rovnako, ako má červenú lištu GTI.
Avatar - iudex
10. 3. 2014 13:21
Re: RESCATOR
Ide mi hlavne o to, že Golf GTI ako jeden z najslabších hothečov vyzerá opticky výraznejšie, než Golf R, teda jeden z najvýkonnejších hothečov. Porovnaj si to sám:
[odkaz]
vs
[odkaz]
10. 3. 2014 15:21
Re: RESCATOR
Jo, to je fakt, taky mi to nedává moc smysl, připadá mi to, jakoby tím sportovcem (zábavným) mělo být GTi, ale R má být prostě "jen" vrchol řady...
Avatar - 3_diamanty
10. 3. 2014 10:08
Re: RESCATOR
suhlas ziadny extrem nie je dobry

rovnako neposobi dobre a pekne kridlo z tupoleva na skode 105 s 33kw ... a rovnako neposobi moc pekne sterilny a nudny dizajn na 300 konovom HH.... ;-)

najst tu spravnu mieru vykonu a dizajnu a emocii nie je sranda .. to dokaze len par vyrobcov, takemu leonu sa to podarilo dokonale :yes:
10. 3. 2014 10:29
Re: RESCATOR
Záleží, co od toho auta chceš. Ne každý má potřebu být hvězdou parkovišť. >:-[] Jsou lidé, kteří chtějí vlka v rouše beránčím. Rychlé auto, které laik nepozná. Což neznamená, že ho nemohli trošku přibrousit.
Avatar - 3_diamanty
10. 3. 2014 10:38
Re: RESCATOR
ano to je pravda ;-) :yes:

ono to zase az tak nenapadne nevyzera ale stejne som cakal viac odvahy ... kazdopadne mas pravdu.... niekto chce "skrytu" silu :yes:
Avatar - Sysoj Psojič
10. 3. 2014 10:20
Dvoulitr
R má 300ps a 380NM z 2litrů. MTM nebo Abt nabízí pouze SW úpravu na 370ps a 450NM. To už bude celkem fajn na Golfa mít 0-100km/h za 4,4s >:-[]
Za chvíli už nebudou mít supersporty smysl nebo budou muset mít 1200ps...
Rozbalit vlákno
8
Avatar - 3_diamanty
10. 3. 2014 10:31
Re: Dvoulitr
ak sa na to pozeras len z hladiska vykonu a zrychlenia tak supersporty potom uz davno nemaju zmysel [odkaz] lenze ono tu ide aj o nieco viac pri supersportoch ako o cisty vykon... ide tu aj o drzanie stopy, nizke tazkisko, perfektny emotivny dizajn ktory puta uz z kilometra a auto je krasne a netuctove, ide o ten zazitok a exkluzivitu .... a golf ti nikdy ( aj ked bude mat 1000 koni a zrychli za 3 s ) neponukne taku exkluzivitu ako ti ponukne "pomalsie" porsche ferrari lotus mclaren maserati a podobne.... rolls royce tiez nema tolko elektroniky a systemov ako S klasse a predsa je kral luxusu
;-) neviem ci mi rozumies
10. 3. 2014 10:41
Re: Dvoulitr
Přesně tak, tohle auto má do supersportu daleko jako koloběžka k mopedu.
Avatar - 3_diamanty
10. 3. 2014 10:48
Re: Dvoulitr
dufam ze teraz nikoho neurazim a ani mi o to nejde ..... len chcem povedat ze ja tento typ aut ako golf R nazyvam proste: premotorovanymi autami.... kde auto vyzera fakticky zbezne a je robene na bezny ucel len je nadupane ako sportiak.....

aby som to upresnil a vyhol sa nepochopeniu premotorovane auto znamena auto s vykonom ktory je tak trosku nad ramec reality a bezneho spotrebitelskeho vyuzitia daneho auta v ramci triedy. V tomto pripade sa jedna o bezny hatch.... ( takze vykony na urovni porsche su tak trosku mimo reality a dolezitosti 99 percent zaujemcov o bezny hatch ) ... snad som to povedal tak ako som chcel....

no a ked sme uz pritom... tak 300 konovy HH bez rucnej brzdy a so start/stop systemom to je neskutocny fail.... fakt teda neviem o co golfu R ide.... byt rychly ale zaroven zrat ako elektromobil? to nejde..... navodit pocit sportiaka vykonom ale ufiknut rucnu brzdu ktora ma svoj vyznam u kazdeho auta? o com to je...to je ako s horskym kolom ist zavodit na TDF, tiez nic moc ... skoda.... pritom to mohlo byt celkom zivocisne hrave auticko keby sa pozeralo aj na ine veci a aj dizajneri boli trosku kreativnejsi
Avatar - fOE
10. 3. 2014 15:46
Re: Dvoulitr
tak cipnout auto, tim to jen zacina (ikdyz v ceske kotline casto i konci). Precijen na auto s 370ps bych uvazoval minimalne o uprave chlazeni jako naprosty zaklad, pak brzdy, atd... Taky otazka jestli ta uprava za to stoji, jestli tyto Nm navic zvladne prevodovka, diferencial pri rozumne zivotnosti.
11. 3. 2014 08:22
Re: Dvoulitr
Nabízet můžou úpravu jakou chtějí, otázkou je, jak dlouho to dvoulitrový motor vydrží.
Každopádně, ten Golf má dynamiku s jakou se prodávali základní 911ky minulé generace, což je docela generační pokrok.
Zkrátka, zdá se mi to hodně dobrý na takovou lidovku, jako je Golf.
Co se mi nezdá, je dvouspojka, Haldex, turbo, u mně všechno špatně:-)
Avatar - iudex
11. 3. 2014 09:44
Re: Dvoulitr
O nič kratšie, ako 1,2TSI. ;-)
11. 3. 2014 12:21
Re: Dvoulitr
Předpokládám, že myslel po úpravě.
11. 3. 2014 13:31
Re: Dvoulitr
To si myslel aj jeden kamarat, ked nahodil turbo na 1.6 vo Felicii. Spravil asi 2000km, kym mu skrutilo klukovku, ale zase mal vraj cca 140-150koni. Aspon chvilku sa pobavil.
10. 3. 2014 10:44
Desing
je hodně jalový a nudný. Nemám rád nevyvážené extravagance, ale tohle auto neumí vzrušovat vzhledem. Takové nevyvinuté předpubertální tvary mající daleko do pořádné ženské, pokud měl porovnávat...
Rozbalit vlákno
12
10. 3. 2014 11:12
Re: Desing
To je furt dokola. Proč by měl zrovna Golf vzrušovat vzhledem? Je to úplně normální rodinnej hatchback (nemyslim pro pětičlennou rodinu, rozumíme si) s vyšším výkonem. Na oblbování patnáctek je tady třeba 350Z. Na sport, co já vim, BRZ. Ale proč by měl někdo, kdo si kupuje Golfa, přát "vzrušující" vzhled, to je mi nejasno.
Avatar - 3_diamanty
10. 3. 2014 11:20
Re: Desing
a komu treba 300 konovy golf za milion? K comu je to auto urcene? Pre rodinu s tym relativne malym kufrom asi nie, ani nejaky extravagantny umelec si tuto nenapadnu nudu nekupi.. mlady uspesny clovek chce tiez skor nieco napadnejsie ako napr. mazda MX5 alebo leon SC.. a koniec koncov furt to bude len golfik... mne teda vobec nezdvihol tep a je jedno ci ma 300 koni alebo 500... to uz viac adrenalinu mam pri pohlade na staru pandu 100HP
10. 3. 2014 11:26
Re: Desing
No tak jestli chce MX-5 nebo Leon, tak ať si je prostě koupí, ne:)
Psal jsem to vejš. Mladej úspešněj německej co já vim, bankéř, výhledově s rodinou. Starší chlápek, co měl celej život Golfy, byl s nima spokojenej, chce něco rychlejšího a zároveň si nechce přijít jako nevybouřený hovado s kšiltem dozadu. Furt vycházejme z toho, že je to Golf, žejo. Proč by to tudíž nemělo vypadat jako Golf, tomu nerozumim.
Avatar - 3_diamanty
10. 3. 2014 11:50
Re: Desing
no jo ok :yes:

o uspechu auta asi netreba pochybovat, najdu sa experti... ;-)

ale mat milion na auto tak golf R to nebude aj keby som zil sam ... to je vazne ulet golfik za milion bez rucnej a so start stop systemom a 1500 konmi ci kolko to ma ta skatula
Avatar - Typhoon
10. 3. 2014 20:09
Re: Desing
Mohl bys mi (nám), prosím, sdělit, na co Golf R potřebuje tak nutně lankovou ruční brzdu? A proč tě tak irituje Stop-Start systém?
Avatar - white label
10. 3. 2014 21:14
Re: Desing
Pro mě je st/st systém hlavně zbytečný a vadí, že si nemůžu v menu zvolit možnost, aby se neaktivoval po každém znovu nastartování.
Avatar - iudex
11. 3. 2014 09:43
Re: Desing
Presne, z toho ma ide rozhodiť, človek musí stále kontrolovať, či je to vypnuté. Tiež vadí, že sa motor začne vypínať pomerne skoro po štarte, keď olej ešte nie je úplne zohriaty, čo podľa môjho názoru motoru rozhodne neprospieva.
11. 3. 2014 12:19
Re: Desing
Je to stejné jako s ESP. Jestli to správně chápu, kdyby ti dali možnost ho vypnout trvale, nemohli by ho použít v normovaném cyklu a byly by to vyhozené peníze.
Avatar - woody-alien
11. 3. 2014 12:53
Re: Desing
Asi jo, ale taky mi nemožnost trvalé deaktivace vadí.
Avatar - wikinko
10. 3. 2014 21:32
Re: Desing
pane boze :-) este este!
10. 3. 2014 12:59
Re: Desing
Nemluvě o tom, že něco nápadnějšího nemusí být "politicky korektní".
Avatar - Deathstar
10. 3. 2014 11:31
R>GTičko
Mě se Golf R líbí z nabídky koncernových rychlých hatchů asi nejvíce, klidně mě za to sežertě >:D >:D

Chybějící řádnou ruční brzdu, sterilní interiér, umírněný projev, to všechno co považuju za chyby současného Golfu GTI (nemá hot hatchovou jiskru, je tak na půlce cesty mezi sleeperem a divočinou) ,tady přerůstá v přednosti, ve spojení s vyšším výkonem a čtyřkolkou.Taková klidná síla. Moc se mi Rko líbí

Docela se divím, že nabízejí i manuál, podle mě se k Rku víc hodí automat a manuál k GTičku
Rozbalit vlákno
31
Avatar - iudex
10. 3. 2014 11:49
Re: R>GTičko
Tak zhodneme sa snáď len na tej ručnej (to je naozaj blbosť), všetko ostatné vnímam presne opačne. Umiernený prejav považujem za klad GTI, predsalen je to univerzálny hotheč, kde sa tá temná stránka má prejaviť len na požiadanie a bežne má byť normálnym praktickým hatchom. Naopak u vrcholnej verzie modelu s výkonom 300 koní a dynamikou Porsche Cayman už vyžadujem aj trochu vizuálneho okorenenia. Btw. interiér GTI má ďaleko od sterility: malý športový zospodu skosený volant obšitý červenou niťou či nezameniteľné kárované športové sedadlá ho viditeľne odlišujú od bežných Golfov (ktoré majú už v základe stredovú konzolu natočenú k vodičovi, čo je rozhodne športovejšie poňatie, ako stredovo súmerné palubovky konkurencie). A krikľavo žlté pásy radšej prenechajme Meganu. A ani pri modeli R nie je dobré nedať možnosť voľby, nie každý má DSG rád, takže je dobre, že tam nechali manuál.
Avatar - Magister
12. 3. 2014 09:04
Re: R>GTičko
R má jednu nevýhodu. Prémiovou cenovku, ale prémiový není... stačí si do něj sednout. Dveře, panel, přístrojovka.... obyč. lépe vybavený Golf. Jen pěkný volant. V Ženevě mě moc nenadchnul.... ten pocit tam prostě není.
Avatar - iudex
12. 3. 2014 10:37
Re: R>GTičko
A s čím to porovnávaš? Rovnako výkonné STi je o hodne drahšie, vnútri ale vyzerá ako o triedu chudobnejšie auto. V porovnaní s Imprezou je interiér Golfu superprémiový. A keď už porovnávaš s prémiou, podľa môjho názoru tiež predčí konkurenčný M-B A45 AMG, ktorý je cenovo úúúplne inde. A ani v porovnaní s luxusnejším koncernovým bratom S3 sa nemá za čo hanbiť. Naopak 99% ľudí, i tých, ktorí inak Golf nemusia, uznávajú jeho kvality interiéru (materiály, spracovanie, celkový dojem kvality a hodnoty). Takže v tom vnímaní "obyčajnosti" či nedostatočnej kvality interiéru Golfu si osamotený.
Avatar - Magister
12. 3. 2014 10:59
Re: R>GTičko
V Ženevě jsem si sedl i do nové Imprezy WRX STI a ten interiér se hodně vylepšil.... kůže, prošívání i na dveřích, volant atp.

Ale stačilo třeba sednout do nového A 250 Sport 4Matic, které stojí jak ten Golf (5 dveří, automat) a člověk se cítil úplně jinak. Dotažená paráda. Ženeva je na tyhle věci super, že si člověk do většiny aut může sednout, ohmatat si je.... výborná zkušenost.

Koňový rozdíl no ok... ale VW a Mercedes, design, servisní paket (6x výměna drahých olejů), palivo 98 x 95... za ty peníze si VW mohl s Rkem více pohrát. Sportovní auto musí i vypadat....
Avatar - white label
12. 3. 2014 11:15
Re: R>GTičko
S A250 Sport "vytře podlahu" už GTIčko, viz srovnávačky. A interiér Ačka není celkově jeho velmi silná stránka, stačí přesednout do A3. Naopak u rychlých Golfů (GTI/R) je interier jednou z jejich nejsilnějších zbraní (včetně prostornosti). Nejen v tomto ohledu doporučuji srovnávačku v minulém 4x4 auto, kde (k Impreze) proti sobě postavili právě G7R a A 45AMG, no a pro A45AMG to srovnání dopadlo celkově docela neslavně.
Avatar - CHerokee
12. 3. 2014 13:19
Re: R>GTičko
Žádná srovnávačka GTI s A250 Sport 4Matic nebyla. V lednu měli jediný test Slováci a srovnávali spíše s A 45 AMG. Je to relativně nový typ. Co se interiéru týká, rovněž jsem byl v ženevě tento týden a než o tom mluvit a komentovat fotky, je lepší si to osobně vyzkoušet.

Golf má určitě lepší interiér než Octa RS a Cupra, nicméně podobný panel, tlačítka nic extra na přístrojovce nic, dveře bez jediného ozdobného prvku, sedačky průměr. Zvenku je to auto studené, bez emocí... bude dobré, ale nerozbuší se srdíčko.
Avatar - iudex
12. 3. 2014 14:39
Re: R>GTičko
Bola porovnávačka GTI a A250, treba pogúgliť, bol to niektorý z nemeckých motoristických časopisov.
Avatar - iudex
12. 3. 2014 14:45
Re: R>GTičko
Tu máš hneď dve: jedna v AMS, kde GTI zvíťazilo nad A250, Focusom ST aj 125i: [odkaz]
a jedna v Auto Bilde, kde rovnako GTI porazilo A250: [odkaz]
Ja viem, že vlastná garáž atď., zmier sa ale s tým, že objektívne nie je Áčko nijak výnimočné auto, a to nielen v rámci prémie, ale nedokáže poraziť ani mainstreamového Golfa. ;-)
Avatar - CHerokee
12. 3. 2014 14:59
Re: R>GTičko
V prvním případě to je jen A 250, v druhém A 250 Sport. Já samo mluvím o nové verzi A 250 Sport 4Matic. Ta je úplně někde jinde - 4x4. Test jsem našel jen zde:

[odkaz]

K tomu testu udělal redaktor i pěkné video, kde je vidět přednosti 4x4... je na youtube
Avatar - iudex
12. 3. 2014 15:23
Re: R>GTičko
Ty vole, to A250 sport 4matic stojí toľko, čo Golf R! Teda výkon nižší ako GTI, ale cena na úrovni eRka, to je silná káva a takúto cenu Áčko nedokáže obhájiť ničím. :-!
Avatar - CHerokee
12. 3. 2014 16:44
Re: R>GTičko
R v 5 dvéřovém provedení s automatem je o něco dražší... ale to je VW vs. Mercedes. Tato verze je skutečné vymazlená. A je to prémie každým coulem. Navíc laděné výfuky, žádný sound actor do kabiny atp. Já bych mu dal asi přednost po tom, co jsem si oba prohlédl.
Avatar - Emel
12. 3. 2014 16:45
Re: R>GTičko
...i kdyby měl tři kola... ;-)
Avatar - white label
12. 3. 2014 18:32
Re: R>GTičko
Vůbec se nedivím, že zrovna tobě by úplně stačilo jen tyto dva vozy prohlédnout a měl bys jasno, kterému bys dal přednost, dokonce jsem přesvědčený, že by ti stačil i pouhý obrázek. Dát předem přednost A250 Sport 4M před G7R, to opravdu nepotřebuje další komentář. Ze všemožných měřitelných parametrů se Golfu R vyrovná maxímálně svou pořizovací cenou, teda snad kromě reálné spotřeby. ;-)
Avatar - CHerokee
12. 3. 2014 19:17
Re: R>GTičko
Píše člověk, který v těchto vozech ani neseděl, ani je neviděl, ale na základě obrázků na internetu se pouští do rozhodných soudů :-).
Avatar - white label
12. 3. 2014 19:55
Re: R>GTičko
Jel jsem s A250 Sport a později i s A45 AMG, takže o tom jak může jet A250 Sport 4M přesdstavu mám. Jízda s S3/GR a A250 S je nebe a dudy i poslepu, a to bez ohledu na počet poháněných náprav.
Avatar - Ham.
12. 3. 2014 20:01
Re: R>GTičko
Možná, že přidání haldexu do A250 S z něj dělá úplně jiný, dosud nepoznaný svět. ;-)
Avatar - white label
12. 3. 2014 20:12
Re: R>GTičko
Jo, taky mám po jeho příspěvcích (o A 250 Sport 4M) pocit, že dělat A45 AMG bylo vlastně zbytečné... ;-)
Avatar - CHerokee
12. 3. 2014 20:38
Re: R>GTičko
Opět srovnáváš jak tvrdíš 4kolku, s kterou jsi nejel, jelikož ji prodejci ještě nemají - Golf R a předokolku. Pokud by ses projel s A 45, asi bys nemluvil tak, jak mluvíš.
Avatar - white label
12. 3. 2014 21:05
Re: R>GTičko
Můžu srovnat A45 AMG a S3 a ani s jedním z nich se A250 S přímo srovnat nedá... a ani to 4x4 (u A250 S) na tom nemůže celkově nic moc změnit.
Nesrovnávám značky, ale konkrétní produkty, proto nemám problém srovnat A45 AMG s S3/GR, což má větší smysl, než srovnávat S3/GR s A250 S 4M.
Avatar - Magister
13. 3. 2014 12:03
Re: R>GTičko
Hoši, v Ženevě jsem byl taky. O hot hatchi neuvažuji. Ale uznávám, že jsou to zajímavá auta. Seděl jsem jak ve VW, tak MB. Zajímala mě Cupra i RS.

Cupra v interiéru je jak 10 let staré auto, RS velmi nenápaditá (děravá atrapa výfuku mě dostala, stejně jako žárovky místo diod v blinkrech). Extra mě nenadchnuly ani VW. Studené, málo rozdílu proti sériovkám s výjimkou ceny. Sportovní auto musí taky vypadat. A za mega chci prémiový pocit - ten prémiový pocit jsem měl u MB a Audi. Takže kdybych měl vybírat za mega, tak S3 sedan nebo 250 Sport 4 Matic. Krásné fára.

Líbilo se mi ale taky Subaru WRX STI jen podle spotřeby to zas nebude k použití na každý den. Auta co mají psanou 10 - 11, jezdí za 15 a to se nedá.
Avatar - iudex
12. 3. 2014 11:22
Re: R>GTičko
S novou Imprezou neviem, nepoznám, z fotiek sa však naozaj javí, že k zlepšeniu došlo. Dopredávaná Impreza je ale veľká bieda, to sa nedá porovnať ani s kritizovaným Focusom, nieto ešte s Golfom. A pochybujem, že medzigeneračne došlo k takému obrovskému zlepšeniu Imprezy, aby sa dotiahla na Golf.
S tým Áčkom ale kategoricky nesúhlasím. To auto nemá interiér hodný svojej cenovky a Golf sa pri ňom nielenže nemá za čo hanbiť, podľa mňa dokonca pôsobí hodnotnejšie. Prvotný dojem, keď som prvýkrát sadol do Golfu GTI, bol: paráda, tu tie peniaze naozaj cítiť, na každom detaile v interiéri. Predtým skúšaný Focus ST s podobnou cenovkou bol o triedu horší (a to hovorím z pozície veľkého fanúšika Focusu).
A ešte k cene Rka: v kontexte bežných kompaktov je vysoká, ale ukáž mi rovnako výkonné auto, ktoré stojí menej. Métu 300 koní dosahuje len S3, A45, 135i a STi. Všetko o ticíce, resp. desaťtisíce eur drahšie autá. Takže Rko je v podstate super deal. ;-)
Avatar - CHerokee
12. 3. 2014 13:27
Re: R>GTičko
Impreza v reálu vypadá lépe než na fotkách, interiér se mi líbil, sportovně zdobený, včetně dveří. Změnila se k nepoznání. Naopak nový faceliftovaný Focus mě v Ženevě nenadchnul. Co se Áčka týká, seděl jsem ve verzi, o které se tu mluví, měli ji tam v provedení A i CLA (250 Sport 4 Matic)... a je to krása... "diamantová" maska, brzdy, disky, přístrojovka v kůži, červené prošívání všude možně, červené pásy i dekory na blatnících. Když k tomu připočtu laděné výfuky a přední nápravu z AMG.... bude to asi hodně dobrý hot hatch s pohonem 4x4 ... a s tímto pohonem na něj samo žádná předokolka nemá (mokro, sníh, výjezdy atp.).
Avatar - iudex
12. 3. 2014 14:38
Re: R>GTičko
Ako písal wl, A250 nie je súper pre GTI, nie je to v podstate ešte hotheč a v porovnávačke tvrdo prehral s GTI.
Avatar - CHerokee
12. 3. 2014 14:56
Re: R>GTičko
Nemluvím o A 250, ale o A 250 Sport 4Matic, což je nová verze. Hodně upravená a hlavně s 4x4. Tady není GTI soupeř podle mého názoru. Ono je nejlepší ta auta vidět a sednout si do nich.
Avatar - iudex
12. 3. 2014 15:21
Re: R>GTičko
Tak jasné, že 4x4 nie je súper pre GTI, čo je predokolka. Ako som už ale písal, predokolkové A250 za GTIčkom nestíha v žiadnom teste.
Btw. hoci je to na prvý pohľad absurdné, vo viacerých porovnávačkách stálo proti sebe A45 AMG a GTI Performance a to GTI si viedlo prekvapivo dobre, rozhodne lepšie, ako by papierové parametre napovedali. Preto som presvedčený, že Rko bude schopné plnohodnotne AMGčku konkurovať a možno (taká trúfalosť) ho i poraziť. ;-)
Avatar - CHerokee
12. 3. 2014 16:48
Re: R>GTičko
V čem? V kvalitě, možná. Design sotva - u Golfu je exteriér i interiér chladný a nudný. Prestiži? To nejsou soupeři. R se dělá na lince, AMG ručně.
Avatar - white label
12. 3. 2014 18:35
Re: R>GTičko
Že se vyrábí "ručně", je bohužel nejvíc poznat na tuzerských polepech edition one.

P.S. Mimochodem mrkni na poslední TG, z trojice A45 AMG/M135i/GGTI Perform, šel i tam nejdřív "z kola ven" A45 AMG... a je snad jasné, že k vůli nedostatku rychlosti/výkonu to rozhodně nebylo.
Avatar - CHerokee
12. 3. 2014 19:25
Re: R>GTičko
Netestovali jej, nicméně by je oba potřel. Kdybys jen nestudoval web a konečně vyjel do Švýcarska se na ta auta podívat, věděl bys, že polepy má jen na přání edice 1.

U AMG každý motor vyrábí jeden technik a k ruce má jednoho asistenta. Skládá ho díl po dílu, žádná linka. Každý motor se hlídá a eviduje, vedou se statistiky špičkových techniků v Affalterbachu, který vyrábí kvalitnější motory. Motor pak jde na zkušebnu, kde se žhaví a "zajíždí" a testuje... takže ve skutečnosti již zákazník dostává zajetý vůz. Ale to je něco, co se musí vidět a zažít, aby člověk ocenil a pochopil. A samo to něco stojí, proto jsou dražší. Podle hesla Das Beste oder nichts. Což není kritika Golfu... ten je jistě dobrý.
Avatar - white label
12. 3. 2014 20:00
Re: R>GTičko
Číst umíš? Víš co znamená, když napíšu doslova: "...na tuzerských polepech edition one."? A víš o tom, že "edition one" (anglicky) je "edice 1" (česky)? :*)
Takže pokud si jel do Ženevy hlavně proto, abys zjistil, že ty polepy má jen "edice 1", mohl sis ušetřit cestu a zeptat se na to třeba mě.
O AMG jsem se od tebe taky nic nového nedozvěděl, ale i tak děkuji za pokus o ("marketingovou") přednášku. ;-)
Avatar - CHerokee
12. 3. 2014 20:40
Re: R>GTičko
No zjevně o tom nemáš ani páru, když tu pindáš takové věci jako srovnávat VW s AMG.

Btw. ve skutečnosti je to Edition eins. ;-)
Avatar - white label
12. 3. 2014 11:23
Re: R>GTičko
Ohledně interiéru to sice není S3, ale pořád celkově lepší, než interér Ačka, a to srovnáváme mainstream s prémií. Zkus najít něco s podobnou dynamikou/4x4/cenou a srovnatelně kvalitním interiérem v mainstreamu. Poměrem cena/výkon/výbava má GR realtivně spíš meinstreamovou cenovku.
10. 3. 2014 11:31
Wolfsburská bestie
Ty jo... to je pěkný protimluv... bestie a z Wolfsburku... jak může být bestiální něco uťáple vypadající a konzervativní? >:-[] (jinak je to asi fajn rychlé auto)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
10. 3. 2014 11:56
Re: Wolfsburská bestie
to je pravda.... pod pojmom bestie si predstavim skor nieco take: [odkaz] ... ale rozhodne nie koncernovu sterilitu [odkaz] neskutocne bestialny interier.... skoro som odpadol, bestia jak bejk ...
10. 3. 2014 12:06
Golf 300 PS
Neskutečná kára.300PS,zrychlení z 0-100km/h za 4.9s.a to všechno z dvoulitru.Co dodat.Korejci se budou muset ještě hodně učit.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Jaros71
10. 3. 2014 22:15
Re: Golf 300 PS
Ten výkon je prostě parádní! :yes:
Design se mohl víc lišit a GTI vypadá i lépe.
Interier bych ladil do hliníku.
Jinak super auto...za super cenu.. ;-)
Avatar - 3_diamanty
10. 3. 2014 12:09
tak si to zhrnme
1. drahe a nezmyselne premotorovane "bezne" auto
2. chyba rucna brzda
3. imitacia karbonu posobi smiesne
4. start/stop system je fail... nechyba tu
5. dizajn nuda nuda nuda..... emocie 0 bodov.. na urovni kia pride z r 93 [odkaz] .. ako vidime tiez z nej super auto nespravime, ked dizajn je out
6. mensi kufor voci klasickemu golfu.... u 5D hatcha je to vcelku nie zbytocny faktor
7. vysoka spotreba... 6,9L je neskutocny vtip... tak malo nezerie ani HTP fabia.. realne to bude jazdit za 8,5L a pri sportovej jazde za 10-11L
Rozbalit vlákno
22
10. 3. 2014 12:12
Re: tak si to zhrnme
Nepasl jsi to tady už jednou? 8-s :no:
Avatar - 3_diamanty
10. 3. 2014 12:15
Re: tak si to zhrnme
doplnam nejake info.... nejake dojmy.... vobec mi to auto netrha zily , bohvie preco... a fakt ani 1000 koni by moj nazor nezmenilo..... ok v poriadku, dnes som uz pri tejto diskusii povedal co som chcel.. stacilo .

;-) :yes:
10. 3. 2014 12:24
Re: tak si to zhrnme
Na to, že tě jako nijak nevzrušuje, už si tady napsal příspěvků více než dost.
Pravda bude asi někde jinde, co?...
10. 3. 2014 14:43
Re: tak si to zhrnme
>:D :yes:
Avatar - Ham.
10. 3. 2014 12:48
Re: tak si to zhrnme
Myslím, že jsi dobře shrnul zástupné důvody těch, co si Golf R nikdy nekoupí, dokonce si nekoupí vůbec žádný Golf. Ještě si odpověz na otázku, proč máš nutkavou potřebu diskutovat právě pod Golfem, když do této skupiny evidentně patříš. :-)
PS: Doufám, že u Kia Pro_Cee'd GT ti také tak zoufale chybí ruční brzda.
10. 3. 2014 12:58
Re: tak si to zhrnme
Také mam pocit,že lidé co velebí Ceed GT a pak pomlouvají Golfa R to mají trochu zmatený.
Avatar - Kjirka
4. 4. 2014 16:11
Re: tak si to zhrnme
se Ceedem GT jsem jel a musím říct, že mě mile překvapil. Tedy překvapil v rámci očekávaného. Auto je příjemný, jde krásně za volantem a 204 koní (nebo kolik vlastně) s tím slušně hýbe. Za ty peníze supr. Když ale budu chtít opravdu sportovní jízdu, je to přeci jen ještě dost málo. S GVII R jsem zatím nejel, ale v průběhu tohoto měsíce pojedu, takže to tu hlavně pro zoufalce s nickem KIA-world napíšu. Bez emocí, bez přehánění. Stejně tak, jako jsem, snad objektivně řekl, že Ceed GT není vůbec špatný auto.
10. 3. 2014 13:26
Re: tak si to zhrnme
3. Ani nevím, co to má být. VW tomu říká Carbon Touch. Že by tedy otisk používané tkaniny?
4. S/S má dnes bohužel i Porsche. Nic s tím nenaděláš. Na jeho deaktivaci může stačit přepnutí do sportovního režimu, což je lepší než nic.
6. Zmenšil se snad jen prostor pro rezervu (můžeš mít jen "galusku", ne plnohodnotnou), kufr samotný je pořád stejný. Zásadnější rozdíl je, že je rezerva pro R myslím povinná.
7. Konzumovat pohonné hmoty bude podle toho, jak ho budeš popohánět. Tyhle motory umí jezdit s až neuvěřitelně nízkou spotřebou, když po nich prakticky nic nechceš. Šílenec by se možná dostal ke 3 litrům po okreskách. Na takovou jízdu si R nikdo nekoupí, ale výkon je to pořád úctyhodný.
10. 3. 2014 13:27
Re: tak si to zhrnme
1. nic levnejsiho s touto dynamikou nesezenes. Nejvsestrannejsi hatchback na trhu bez ohledu na cenu.
2. u haldexu ma pouziti rucni brzdy smysl jen a pouze pri projizdeni vracecky zasypane snehem. Ve vsech ostatnich rezimech prevazuji vyhody tohoto reseni.
3. jediny vyrobce, ktery v teto cenove kategorii nepouziva imitace je Audi. Navic vedle Asiaty hojne pouzivane stribrenky pusobi tato imitace jeste nanejvys vkusne.
4. S/S si vypnes v modu Individual
5. K charakteru toho auta mi ten design vcelku pasuje.
6. Stale praktictejsi nez u prime konkurence.
7. Na auto schopne zrychlit na stovku pod pet vterin to je veskrze dobry vysledek, respektive vyrazne drazsi konkurence na tom neni jinak.
Avatar - poterienko
10. 3. 2014 13:57
Re: tak si to zhrnme
Audi nepoužívá imitace? Takže ta palubka v RS4 je opravdu carbonová? [odkaz]
Avatar - white label
10. 3. 2014 15:23
Re: tak si to zhrnme
Kde vidíš karbonovou palubku? Vidím pouze karbonové dekorační lišty (+ středový tunel mezi předními sedačkami) a ty z karbonu být mohou, na rozdíl třeba od laciné imitace v A45 AMG. A i imitace se dá udělat opticky dokonale, stejně jako naopak.
Avatar - poterienko
10. 3. 2014 18:31
Re: tak si to zhrnme
Myslel jsem samozřejmě to účko okolo ovladačů MMI. Co vím, tak se dá sehnat ten díl na netu a moc carbonově to nevypadalo, ale neříkám, že to tak být nemůže.
Avatar - Kjirka
4. 4. 2014 16:16
Re: tak si to zhrnme
v týhle cenový kategorii prostě pravej carbon nečekám a proč taky ?!
10. 3. 2014 15:47
Re: tak si to zhrnme
K bodu 1. dynamikou bude určitě lepší nová Cupra (o 20hp míň, ale taky a hlavně o ca. 160kg míň) a za ca. 300K míň. Čili se opakuje situace Golf VI R a Scirocco R, kdy na světlech sice měl R Golf lepší start, ale všude jinde neměl v pružném zrychlení oproti Sciroccu R šanci. Navíc co se týče nové Cupry, tak ta bude lepší nebo stejně dobrá evidentně i v zatáčkách....
Avatar - Kjirka
4. 4. 2014 16:17
Re: tak si to zhrnme
uvidíme, uvidíme, uvidíme :-) ale cenovka u Cupry je fakt lákavá, to určitě ano.
Avatar - fOE
10. 3. 2014 15:52
Re: tak si to zhrnme
1) souhlasim, 1mil za golf je i na mne dost (a zjevne i na Nemce, na cestach potkavam nespocet Audi S3, ale Golf R v minule generaci poskromnu) Btw. ma tu nekdo cisla prodeju posledni gen Golfu R vs. Audi S3?.
2) souhlasim, ale kdyz ji clovek nenajde ani v Porsche Boxster tak v tomto Golfu je to ten nejmensi problem
3) vec nazoru
4) fail jen pokud nejde trvale vypnout, jinak ho tam mile rad preziju
5) nuda to je, ale zvlast v evrope ona nuda prodava jak u VW tak u Audi. Muj salek kavy to neni, ale chapu ze golf jednoduse vypada jako golf.
6) hatchbag je prakticky z principu, mensi kufr nevadi
7) ktere stejne/podobne vykone auto bude zrat min? Tipnul bych si jen na M135i, ikdyz ma R6 tak tam spotrebu vsichni chvali. Realne s tim za 8,5L bude jezdit leda asketa. Obecne pod 10L jen dlouhe presuny a neni na tom nic spatne, 300k auto si takovou spotrebu klidne obhaji.
Avatar - Ham.
10. 3. 2014 16:19
Re: tak si to zhrnme
Golfů R se v Německu prodá 2,1% (2011), ze všech prodaných Golfů, což je cca 5000 ks. GTD 4,5% GTI 6,2%. Kolik je S3 netuším, ale může to to být podobné číslo jako 130i, kterých se v Německu prodávalo (2009) 6% z prodaných 1er, tedy asi 3000 ks ročně.
Avatar - Kjirka
4. 4. 2014 16:23
Re: tak si to zhrnme
no a proto bych GVII R určitě chtěl, protože se chci odlišovat. Jinými slovy, bude zceela nepravděpodobný, že na silnici potkáš stejný auto. A to mě teda docela vyhovuje. Když vidím naproti jít chlapa, co má něco výrazně stejnýho na sobě jako já, připadám si, jak *. S autama to samozřejmě nelze brát stejně.
Avatar - Deathstar
10. 3. 2014 16:04
Re: tak si to zhrnme
1. cena je více než dobrá, vzhledem k tomu, že 300-koňové Audi S3 se stejnou technikou stojí o 200 tis více+má dražší příplatky

2.naprostý souhlas, kdyby byl jen automat nevadilo by,ale s manuálem je to fail

3.jsou dražší auta s horšími imitacemi, i když asi to tam fakt nemá co dělat

4. je to kravina,ale dá se vypnout

5.design je subjektivní,mě se líbí ,i když to nejsou žádné vizuální orgie, proti standartnímu Golfu je o dost hezčí

6.kufr je dostačující, kdo chce vozit krámy Golfa R si fakt nekupuje

7.300 koní,dvoulitr turbo, kdo si myslí, že fakt jezdí za 7 je na palici.O spotřebě dneska lže 90% výrobců aut, čím silnější auto tím větší lži.To není chyba Rka...

Nežeru každou kravinu co vyleze z koncernu,ale tohle auto mi přijde fakt dobrý a po právu nejlepší Golf..Objektivně tomu autu nic nechybí
Avatar - wikinko
10. 3. 2014 21:42
Re: tak si to zhrnme
Keby si si mal vybrat medzi tymto a akymkolvek kia-world autom, jazdil by si... v golfe. takto nejako by som to zhrnul aj za teba
10. 3. 2014 15:26
A zase ta historie...
, která v případě R-kových Golfů přeci začíná dříve než ve čtvrté generaci a R32. Co takhle třetí generace a legendární VR6, jejíž popularitě se žádná následující generace už nevyrovnala... (!?)
Rozbalit vlákno
6
Avatar - white label
10. 3. 2014 15:41
Re: A zase ta historie...
Jasně, ale VR6ka nebyl (myslím samotným názvem/označení verze pro zákzníky) eRkový Golf, ale VéeR(šest)kový...
V textu článku je to napsáno tak, že se tomu nedá doslova nic moc vytknout.
K textu bych měl osobně jiné dvě poznámky:
1. 19" kola lze mít (za příplatek) nejen v odlišném . designu, ale i (za menší příplatek) ve shodném designu s 18"kama.
2. Ani XDS+ nemá nic přímo společného s diferenciály na nápravách (viz text)a kolo s menší adhezí je přibržďováno pomocí brzdového systému.

P.S. A co se týče popularity, srovnej si dobovou cenu G3VR6 (nejčastěji s FWD) s G4R32, která měla být v podstatě "kusovkou" na závěr produkce G4, tedy něco jako modely RS u Audi.
10. 3. 2014 16:00
Re: A zase ta historie...
Já bych se na gramatiku vykašlal:-)
VR6 do R-kové řady svým charakterem patří, i když má před R ještě V, stejně tak jako má R32 zase za R dvě čísla. Prostě VR6 - R32 - R >:-[]
Avatar - iudex
10. 3. 2014 16:06
Re: A zase ta historie...
Ale neboli tie motory (VR6 v G 3 a R32 v G4/5) technicky príbuzné? Myslím, že oba mali konfiguráciu VR6, teda vidlicový motor s malým uhlom rozovretia valcov (15°), čím pôsobil ako radový motor, teda odtiaľ to pôvodné označenie VR6 (ktoré neskôr prestal VW používať). Takže tá nadväznosť tam je.
Avatar - white label
10. 3. 2014 16:33
Re: A zase ta historie...
Dyť píšu, že tam není návaznost především z hledisky názvu (nikoli v uspořádání válců), ale Golf s motorem VR6 2.8 se nabízel i ve 4. g., akorát z názvu vypustili to R, takže se neznačil jako VR6, ale jako V6, i když měl dál uspořádání VR.
Objemem/výkonem motoru, cenou, celkovou dobou produkce i charakterem tak byl nástupcem G3VR6 mnohem víc právě G4V(R)6. G4R32 už byl naopak (tím vším jmenovaným) poněkud jinde.

G3 VR6 - 2.8/2.9 - 128kW/140KW, 01/92 - 12/97 (72 měsíců)
G4 V(R)6 - 2.8 - 150kW 06/99 - 08/03 (51 měsíců)
G4 R32 - 3.2 - 177kW 12/02 - 08/03 (9 měsíců)

Co se týče srovnání G4R32 a G5R32, tak tam byla podobnost zejména objemem/výkonem motoru a použitím 4x4 (výhradně), ale charakterem byla G4R32 "ultimativnějším"/ostřejším hh, kdežto G5R32 více "GéTéčkovým".
Avatar - iudex
10. 3. 2014 17:01
Re: A zase ta historie...
Vlastne máš pravdu, ja som nejak opomenul prítomnosť verzie 2,8 VR6 v Golfe 4, ktorá bola najbližšie predchádzajúcej VR6ke (spolu s motorom VR5 to myslím bola dosť okrajová záležitosť). Verzia R32 so šesťvalcom prevŕtaným na 3,2 litra mala pozíciu športového modelu rady (keď GTI 4. generácie bolo omylom, ktorý ani fanúšikovia VW nikdy neuznávali).
15. 3. 2014 10:36
Re: A zase ta historie...
to auto som si kúpil len kvôli zvuku.. ;-)
10. 3. 2014 20:46
Cena
Pro srovnání:

BMW M135i: 1 135 000Kč

Nissan 370Z: 911 000Kč

No, můj favorit se samosvorným předním i zadním diferenciálem, který si na nic nehraje, je zde:

Subaru WRX STi 5D HB: 1 069 000Kč
[odkaz]

[odkaz]

:-)

PS Subaru má záruku 5 let nebo 200 tis. km. Po pěti letech už bude Golf na odpis ;-)
Rozbalit vlákno
33
10. 3. 2014 21:05
Re: Cena
Tak se někdy podívej do servisního plánu toho subaru, abys pak nebyl překvapený, že ho za těch pět let, zaplatíš skoro dvakrát. ;-)
10. 3. 2014 21:15
Re: Cena
jj, někdo jezdí do servisu preventivně a někdo opravuje :-)

Hledat servisní plán se mi nechce, jestli ho máš, tak uveď odkaz..
A nejlépe porovnání s tím Golfem ;-)
10. 3. 2014 21:17
Re: Cena
No, jde vidět, že o problému moc nevíš a plakát STička ti tak maximálně visí nad pelestí. >:-[] :yes:
10. 3. 2014 21:27
Re: Cena
Teď když jsi mi natřel, tak můžeš reagovat na ten můj předchozí příspěvek :-)

Docela by mě to zajímalo, když jsi to nakousnul..
10. 3. 2014 21:33
Re: Cena
Fandím každému, kdo jde do podobného auta.
Ale své představy a sny si zboř raději sám. ;-)
Avatar - white label
10. 3. 2014 21:07
Re: Cena
"Po pěti letech už bude Golf na odpis" - marné přání otcem myšlenky...
10. 3. 2014 21:17
Re: Cena
Já si rozhodně nic takového nepřeji!

Jen nevěřím 300k z 2.0TSI..

PS Některé firmy deklarují spolehlivost reklamou a některé zárukou :-)
10. 3. 2014 21:34
Re: Cena
A já říkám, dlouhá záruka je proto, protože je a bude potřeba. ;-)
Avatar - fOE
10. 3. 2014 22:14
Re: Cena
to postrada i jen naznak logiky
Avatar - CHerokee
13. 3. 2014 18:36
Re: Cena
To by bylo pro značku kontraproduktivní, nemyslíš? :-)
Avatar - m.z.
10. 3. 2014 23:02
Re: Cena
Spíš bych nevěřil 300k u STI, kvůli problémům s písty upravovali soft, dávali níž omezovač a o chloupek snižovali výkon.
Smiř se s tím, že modla už není, co bývala a Golf by byl rychlejší, protože motor u STI v sérii je tupý.
11. 3. 2014 08:10
Re: Cena
A 300HP z 2.0 u Subaru ti nevadí ?
11. 3. 2014 20:33
Re: Cena
Tak za prvé - Subaru WRX STi má motor 2,5 litru.

A za druhé - neslyšel jsem nic o problémech s motory Subaru (narozdíl od problémů VW s TSI) ;-)
Avatar - Emel
11. 3. 2014 21:19
Re: Cena
Tak kamarád vyměnil v dvouleté záruce snad všechno, včetně celého motoru a kuriozních dílů typu výfuk... a pak šlo auto z domu. Je fakt že to moc nešetřil.
Avatar - m.z.
11. 3. 2014 21:46
Re: Cena
DonVito: to je vtip?! Subaru je profláknuté průserama s motory 2,5 v STI, s TSI si nemají co vyčítat.
Avatar - white label
11. 3. 2014 22:59
Re: Cena
Že jsi o něčem nic neslyšel ještě neznamená, že to neexistuje... :*) ;-)
12. 3. 2014 09:52
Re: Cena
Tak za prvé, WRX STi má 2,5 i 2,0 litru. Ano, zde se prodává pouze 2,5. A za druhé 2,5 u STi, hlavně po představení hatche, tedy 2008, byl pro dost majitelů noční můrou.
Avatar - Ham.
11. 3. 2014 22:29
Re: Cena
2.0 se k nám nedováží, ale je to ten spolehlivější motor pro WRX STI.
2.5 co se dováží k nám má problémy a právníci z něj mají radost.
[odkaz]
[odkaz]
12. 3. 2014 09:53
Re: Cena
Jistě. Přesně na to jsem narážel. ;-)
15. 3. 2014 02:50
Re: Cena
Díky za ten druhý odkaz Hame :-)
[odkaz]

Příčiny poruch máš zde :-) :

Engine rev limits being constantly exceeded due to over speeding
Vehicles being un-officially modified outside the design brief of the engine (unit is designed for around 300 BHP or 330 BHP in the case of the STI 330S, not more)
Track use (racing, time trials, rallying etc)
Incorrect maintenance procedures, causing engines to be run with insufficient or contaminated lubricating oils
Use of incorrect fuel grade (RON)
Unofficial "grey" Imports of undetermined specification, ie. not supplied by Subaru (UK)

Pro jistotu překlad z Google:
Rev motoru limity neustále překročena kvůli překročení povolené rychlosti
Vozidla jsou un-oficiálně změněn mimo designu krátké motoru (jednotka je určena pro asi 300 BHP nebo 330 BHP v případě STI 330S, ne více)
Použití Track (závodní, časovky, uzdravovat atd.)
Nesprávné postupy údržby, které způsobují motory, které mají být provozovány s nedostatečnými nebo znečištěných mazacích olejů
Použití nesprávného druhu paliva (RON)
Neoficiální "šedý" dovoz neurčitého specifikace, tzn. není součástí dodávky Subaru (UK)

Myslím, že to je celkem vyčerpávající.
Ale pořád nevím, co je na tom motoru špatně.
Máš pravdu pouze zde: píše se o problémovém motoru Cosworth se 400 koňma:
You may be aware of a recent joint venture between Subaru (UK) and Cosworth in the development of the Impreza CS400 producing 400 BHP and 375 ft/lbs of torque.
Tady zřejmě udělali soudruzi v GB chybu..
Motor vyladili na 400k.

Na standardním motoru Subaru WRX bylo a je VŠE v pořádku! :yes:

Takže by bylo dál dobré NEsrovnávat STi s TSI :-)
Na TSI toho bylo prokazatelně špatně už hodně věcí, odkazy snad uvádět nemusím.
Jestli máš nějaký odkaz na opravdový problém Subaru, sem s ním!

Já jsem vyslovil obavu, že motor TSI (standardně 220k) vyladěný na 300k bude poruchový :-)

PS Když si koupíš jetý WRX STi, tak musíš počítat se vším ;-)
PPS K tomu prvnímu odkazu - v USA se můžeš soudit o co chceš. To nic neznamená. Toyota musela / musí platit pokuty, náhrady přestože se žádný problém nikdy neprokázal..
Avatar - Ham.
15. 3. 2014 09:16
Re: Cena
Jistě, podle stanoviska automobilky, které jsi ocitoval je vždycky, všechno v pořádku a za problémy si mohou zákazníci, tak jako u Nissanu GTR se moc rychle rozjížděli a rozpadaly se jim diferenciály a převodovky, tak jako u Toyoty zákazníci neumí šlapat na plynový pedál a schválně jej drží třeba hodinu na podlaze a ohrožují sebe a i další lidi na dálnici dokud nenabourají, prostě japonské firmy nemají žádné problémy, to jenom zákazníci jsou trubky. Obehraná písnička.
15. 3. 2014 12:12
Re: Cena
Hele, ten odkaz ze kterého jsem citoval jsi uvedl ty ;-)

PS VW problémy s TSI uznal..
Viz třeba [odkaz]
Avatar - Ham.
15. 3. 2014 12:43
Re: Cena
Uznal, ale to nijak nesouvisí se skutečnosti, že se mnoha wrx sti vysypal motor 2.5 T.
Avatar - m.z.
15. 3. 2014 13:40
Re: Cena
Takže je vlastně s 2,5 vše v pořádku...
U ostatních výkonných aut se motory nesypou proč, že by zákaznící nevyužívali: rev motoru limity?

Snas jsi nečekal od automobilky prohlášení, že podcenili materiály, ve snaze ušetřit...
Avatar - iudex
11. 3. 2014 09:52
Re: Cena
No to je dilema. Impreza je moja srdcovka už od pubertálnych čias (vtedy ešte s označením WRC, neskôr WRX a STi). Modrá metalíza, zlaté disky a krídlo na kufri, to je legendárna kombinácia. Ak by som ale dnes vyberal medzi STi a Golfom R, zvolil by som napriek všetkým sympatiám k Impreze Golfa.
Dôvod? Napriek rovnakému výkonu lepšia dynamika, pre mňa prijateľnejšie tvary, ako podivný kórejský dizajn poslednej generácie, na ktorú odkazuješ (nová generácia toto z veľkej časti rieši) a hlavne interiér o dve generácie pozadu a kvalitatívne/materiálovo o triedu nižšie. Plus Golf R - hoci sám je dosť drahý - je podstatne lacnejší, ako STi. Takže tu mám legendu STi vs. nudného Golfa R s rovnakým výkonom, lepšou dynamikou, krajším exteriérom a podstatne lepším interiérom za nižšiu cenu. Nostalgia bokom, volil by som eRko.
Avatar - Jaros71
11. 3. 2014 10:55
Re: Cena
:yes: mám velmi podobný názor!
A to SUBARU mám moc rád..
Cena , design a interier je problém japonského auta.
Avatar - Emel
11. 3. 2014 11:03
Re: Cena
Bylo by potřeba porovnat, jak funguje u Rka ta 4x4. Impreza bývala dost nekompromisní sportovní náčiní a nechala si líbit i drsné okruhové zacházení, šotolinu, polňačku... možná Golf podceňuju, ale při podobně drsném stylu bych o něj měl docela strach.
Avatar - iudex
11. 3. 2014 11:36
Re: Cena
Áno, tento argument beriem, tiež by som skôr veril históriou overenej spoľahlivosti a robustnosti pohonu od Subaru, ako sofistikovanej a komplikovanej techniky v eRku. Ak by som ale neplánoval využívať auto spôsobom, aký uvádzaš (drsné okruhové zaobchádzanie, šotolina...), ale ako auto na bežné jazdenie s občasným zablbnutím si, šiel by som do toho Golfa.
11. 3. 2014 12:04
Re: Cena
R opravdu není Impreza. Otázka však je, jestli schopnosti Imprezy potřebuješ/ chceš. Dokud se budeš držet asfaltu a auto nebudeš nějak zvlášť drtit, mělo by R fungovat dobře. Může zvládnout víc, ale podle mne na to není navržené (nemá to vysokou prioritu při vývoji) a je otázka, jak dobře to bude snášet.
Avatar - woody-alien
11. 3. 2014 12:58
Re: Cena
Řekl bych, že to bude podobné jako s některými SUVéčky, která překvapivě v terénu zvládnou docela dost, ale na každodenní takový provoz nejsou stavěná. Takže když dáš R-ku čas od času "sodu", nejspíš nebude problém. Častější takové ježdění ale asi nebude snášet stejně dobře jako ta Impreza. Z mé strany je to ovšem čistě teoretická úvaha. ;-)
11. 3. 2014 13:37
Re: Cena
To mi připomíná SUV roku 2014 Motor Trendu. Měli tam Grand Santa Fe (v USA jen Santa Fe) a vyřadili ho čistě proto, že během týdne a necelých 3 tisíc kilometrů šlo ze slušně postaveného na "šrot". :-)

Vidím to podobně. Zase tolik lidí o to nestojí a není to zadarmo. Pěkný okruh, proč ne. Maximálně to auto nebude zábavné a rychle mu dojde dech. Stačí dodržet patřičnou údržbu a nepřehánět to. Ale do něčeho ve stylu rallye bych se s tím nepouštěl.
11. 3. 2014 12:52
Re: Cena
Ano, ano. Impreza je tím lepší čím je horší povrch po kterém jede. Ani nemusí být šotolina. Stačí klasická rozbitá okreska třetí třídy. Tam exceluje.
Avatar - Kjirka
4. 4. 2014 16:30
Re: Cena
sorry, ani se nemusím na ty auta koukat, abych věděl, že např. BMW 135 i je cenovka v základu. Nasyp tam to, co je v Golfu R a pak srovnávej. Ty Japonce nehodnotím, není to ani moje krev, ale myslím ani relevantní srovnání.
Avatar - Pjenkava
11. 3. 2014 02:22
Nenápadnost je benefit
Jistá nenápadnost a obyčejnost je právě jedním z největších benefitů, co si člověk může přát... Relativně běžný auto rychlejší než 95% účastníků silničního provozu. Ten pocit, že o brutálnosti toho auta vim jen já, a že na semaforu udělám opravdu každýho aniž by cokoliv tušil... To je přece k nezaplacení. ;-) Navíc je to krásný auto.
Rozbalit vlákno
0
11. 3. 2014 15:22
OK
rovno sa priznám, že design mk7 je pre mňa nepodarený a v porovnaní s mk6 krokom späť (vlastný názor, neukameňujte ma ;-) ) Na druhej strane sa musím prikloniť k názoru, že malá odlišnosť R od obyč. Golfika je len prínosom, pre tých ktorí sa chcú odlíšiť by mohol byť napríklad nejaký bodykit za príplatok.A taký nápad (aj keď nereálny), R s výzorom základnej 1.2 TSI.Takéto sleepery mám veľmi rád :yes:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - iudex
11. 3. 2014 16:01
Re: OK
No ale veď testované eRko ako základný model na prvý pohľad vyzerá. ;-) 18ky disky má hocikto aj na 1,2ke a ten odlišný zadný nárazník si všimne málokto. Takže tu je Tvoj sleeper.
P.S. Keď budeš mať peniaze na kúpu takto drahého auta, tak ver, že budeš aspoň trošku chcieť, aby to na ňom bolo (aspoň na druhý pohľad) vidno. ;-)
11. 3. 2014 16:31
Re: OK
no, možno máš pravdu že to príde časom ;-) ale keďže je aj dosť takých, podľa ktorých je to takto dobre, myslím že najlepšie riešenie by bol nejaký bodykit vo voliteľnej výbave, a vyhovelo by sa obom skupinám. Možno časom niečo také pribudne...
Avatar - rokyta.p
12. 3. 2014 00:37
bral bych
pěknýýý :-!
Rozbalit vlákno
0
12. 3. 2014 21:40
Supergolfík fajn, ale Leon Cupra je smysluplnější volba!
To auta je úžasné, o tom žádná. Jeho nenápadný design považuju jednoznazně za přednost. Velkou pochvalu zasluhuje možnost vlit klasickou manuální převodovku. Ovšem že ani tato verze nedostala mechanickou parkovací brzdu je přímo zločin, za to patří do Volkwburgu velké FUJ! (stejně jako v případě GTI, nebo spíš u celé řady nového Golfu - proč aspoň nedají svým zákazníkům na výběr?)
Jinak lepší volbou je podle mě nový Leon Cupra - 206 kW za 669 900 Kč (vč. dost bohaté výbavy a 5 dv.), k tomu šťavnatější jižanský design a klasická ručka - tomu říkám nabídka! A pohon 4x4 u něj ani nepostrádám :-) :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
12
Avatar - CHerokee
13. 3. 2014 18:40
Re: Supergolfík fajn, ale Leon Cupra je smysluplnější volba!
Jen kdyby ta Cupra vypadala líp. Z venku za srdce nechytá, ale největší slabinou je interiér, který působí jako u vozů 10 - 15 let starých. Na fotkách to ještě skryjí, ale realita moc nepotěší. Celkově design je podle mě nejslabší stránkou celého koncernu u sportovních aut.
Avatar - Emel
13. 3. 2014 21:00
Re: Supergolfík fajn, ale Leon Cupra je smysluplnější volba!
Interiér Leonu je parádní, pro mě architekturou nejlepší z celé trojky. Základní verze trošku trpí na levnější dojem, ale těm lepším není co vytknout. Pro mě rozhodně lepší než lesklý jako-že-karbon...

[odkaz]
Avatar - Magister
14. 3. 2014 08:39
Re: Supergolfík fajn, ale Leon Cupra je smysluplnější volba!
Realita je bohužel jiná než fotky. Natočení přístrojovky působí podivně, jednobarevná šedost v celém interiéru unyle. Tlačítka působí levně a fórově. Výdechy klimy jak ve favoritu ;-\ . Celkově to nemá šmrnc ani nápad, jak by si člověk od sportovního auta přál. To už je na tom lépe i nové Subárko, které se snaží.
Avatar - Emel
14. 3. 2014 09:26
Re: Supergolfík fajn, ale Leon Cupra je smysluplnější volba!
Já nesouhlasím, seděl jsem v nějaké lepší verzi a pro mě super.
- výborný volant se silným věncem a decentním sploštěním.
- krásné sedačky v polokůži
- více černé než šedé, s fajnovým červeným prošíváním... které se mi mimochodem líbí i u ORS
- parádní architektura - ideálně umístěná navi (lepší než ta-ble-ty nebo navi u kolen), natočení k řidiči, jednoduchost a přehlednost
Avatar - white label
14. 3. 2014 11:47
Re: Supergolfík fajn, ale Leon Cupra je smysluplnější volba!
To si asi seděl v pájovém eFeRku. ;-)
Avatar - Emel
14. 3. 2014 11:52
Re: Supergolfík fajn, ale Leon Cupra je smysluplnější volba!
No však jo... a tady se mluví o Cupře, tak ta na tom snad nebude hůř...
Avatar - white label
14. 3. 2014 13:03
Re: Supergolfík fajn, ale Leon Cupra je smysluplnější volba!
Dyť já ti neodporuju (taky jsem v tom seděl), naopak. Jen jsem ti chtěl připomenout, v jaké verzi jsi vlastně seděl. :-)
Avatar - Emel
14. 3. 2014 15:48
Re: Supergolfík fajn, ale Leon Cupra je smysluplnější volba!
Vím že to nebyla Base ;-) , ale díky za upřesnění, tedy... FR se mi líbí :-) . A tobě?
Avatar - white label
14. 3. 2014 17:20
Re: Supergolfík fajn, ale Leon Cupra je smysluplnější volba!
Z Leonu FR jsem měl pocit, že je to relativně malý krůček pro automobilový průmysl, ale obrovský skok pro Leon a Seat vůbec.
Avatar - Emel
15. 3. 2014 09:38
Re: Supergolfík fajn, ale Leon Cupra je smysluplnější volba!
S tím souhlas. Celá koncernová trojka (respektive 3+1) míří na špičku kompaktního segmentu (což není velké překvapení)... a z nich se mi uvnitř nejvíc líbí právě vyšší specifikace Leonu. Kdyby byl před půl rokem v nabídce Leon ST s 1.8TSI a DCC, projížďku bych nevynechal...
Avatar - white label
14. 3. 2014 13:14
Re: Supergolfík fajn, ale Leon Cupra je smysluplnější volba!
Kdyby podobnou kritiku napsal Emel, věřil bych mu to spíš. Leon samozřejmě není A3, ale že by zrovna aktuální Cupra (v tomto ohledu) nestačila ani na to Subaru...
A ohledně A45 AMG, tam je třeba palubka v reálu, na prémiové poměry a cenu této verze, spíš "tragická", než hodna prémiového obdivu. Neříkám, že by to u MB/AMG neuměli, ale zrovna tohle se jim moc nepovedlo.
15. 3. 2014 10:30
Re: Supergolfík fajn, ale Leon Cupra je smysluplnější volba!
zvuk starších V6 sa nedá nahradiť a to je škoda
anonym
15. 3. 2014 16:33
IQ Test
Průměrná výše IQ občana České Republiky je 106.77 bodů.
Zajímalo vás někdy jak vysoké je přibližně to vaše?
Pokud ano, tak neváhejte a vyzkoušejte si jeden z našich IQ testů!
Více informací a samotný test naleznete na této adrese:
[odkaz]
Hodně štěstí a správných odpovědí!
Rozbalit vlákno
0
9. 5. 2014 17:40
Cena
Nemá někdo představu, nebo neví, kdybych Golf R nakonfiguroval na 1 200 000,- kolik by se dala domluvit sleva u dealera ? Dík za radu.
Rozbalit vlákno
0