Modernizovaný Volkswagen Golf se jako první z celého koncernu dočkal nového motoru 1.5 TSI. Rozhodli jsme se jej vyzkoušet v tradičním redakčním testu.
Aniz bych se chtel VW zastavat, nebo nejak podkopavat tvou teorii, ale mas nejake cisla jake rozliseni maji systemy jinych vyrobcu? Kdo to teda umi lepe?
PS: Treba fordi Sync2 (jeste pred rokem nebo dvema aktualni system) ma rozliseni nejak 800x450.
Asi uplne nejde o vyrobce, ale spise o tvrzeni "rozlišení 1280 x 640 pixelů označováno jako perfektně ostré" Je smutne, ze toto pak stoji neuveritelnych 50tis.Kč.
Ale ja s tim to takhle nazvat nemam problem. Ono u displaye ani zdaleka nejde jen o hrube rozliseni, ale o technologii, jeho umistneni a tim i typickou vzdalenost s jakou na nej koukam (ktera je obycejne vetsi nez na telefon nebo tablet) atd.. Nakonec jen se hloupe honit za rozlisenim je mor i u tech telefonu, neni to jen o tom. :-)
Nejde jen o konkurenci. Muze byt display s jemnejsim rozlisenim co bude vypadat hur nez jiny s rozlisenim papirove horsi. Prikladem budis iPhone ktery i v case kdy uz vsichni honili triko minimalne fullHD rozlisenim zustaval u rozliseni mensich a ciste na pohled si nebylo na co stezovat, ostre, funkcni, vyborne.
PS: Treba BMW v 3er ma (nebo melo, nevim jestli mezicasem nebyl zase nejaky update...) u te drazsi verze navi uhlopricku displaye necelych 9'' a rozliseni 1280x480 a neni si na co stezovat, vypada a funguje krasne.
Krasne ostra je i nova velka navi VW. Clovek na to kouka z metru, takze nema sanci postrehnout rozdil mezi 1280x640 a treba fullHD, vyhodou nizsiho rozliseni je navic rychla reakce systemu.
U iPhone to je horsi, jejich subHD rozliseni pri primem srovnani s top androidy je kvalitativne velky rozdil. Nejlepe je to poznat, kdyz clovek par dni pouziva nejaky spickovy android a zvykne si na nej, a pak vezme do ruky iPhone. Je to docela sok.
U VW bych mel lehkou obavu ze spolehlivosti noveho TSIcka...
Jak se vlastně taková turbodíra na druhou v praxi projevuje. Mohl by to autor nějak popsat? Nebo je to jen nějaký šotek?
viz věta "Přestože je přeplňovaný turbodmychadlem, nemá vlastně žádnou turbodíru turbodíry."
Taky by mě zajímalo zda je víc technických odlišností 1,4-1,5 TSi než jen zvýšený objem.
díky za odpovědi.
>:D
>:D >:D
>:D
Dobrý postřeh :yes: , kvůli kterém jsem to přečetl až do konce.... 8-s
Třeba je to na etanol (pochybuji), na vodík, helium...to je určitě auto pro ty největší trpaslíky na světě při rozvoru celých 2020 mm! >:D
jako vždy pláče, ale to u testů VW není novinka.
Spotřeby mi tedy na kombi nižší střední třídy nijak malé ani dobré nepřijdou, deset litrů ve městě je masakr. Středový tunel taky vadí jen u některých značek, jak je vidět, tady se přejde poznámkou, že autorovi to nevadilo, ačkoli je masivní jak u nových Peugeotů (a tam je to strašný problém). Na odhlučnění podvozku se u Mazdy dokáží zastavit na hodinu, tady se odbude poznámkou o citlivosti pneumatik na povrch...
No nic...
mna prave golf prekvapil tym, ze ked si sadnem za volant, taknstredovy tunel mi tlaci do pravej nohy pri polozeni nohy na plyn, asi by sa na to dalo zvyknut, ale nebolo to uplne ono..
S tímhle souhlasím, mám menší nohy a v autech nemám problém. Ale Golf 7 jsem 2 roky měl a tohle mě na něm vadilo, v tomto testu je to také zmíněné a chápu, proč tak nejistě.
Ona tam není nějaká hrana nebo něco co vás tlačí, ale jde o to, že máte pravou nohu pořád podélně opřenou o středový tunel. Zvyknete si, ale určitě bych to zmínil.
Spotreba papirovych pod 5, skutecna nad 7l, krasnych cca 50% rozdil. Se koukam soudruzi moc nepoucili v dieselgate. Je videt, ze se auta, pevodovky u tohoto vyrobce delaji jen na testy a ne pro uzivatele. Nejde jen o spotrebu, ale i o NCAP.
Ty seš blondýna, nebo jen automobilový analfabet? Chodíš sem dlouho, tak bych tipoval, že to druhé by to být nemělo. Kolik evropských aut jezdí za papírovou spotřebu, která je počítaná za ideálních podmínek??? Pokud se ti nelíbí, že spotřeba aut se měří zcela nereálnými metodikami, stěžuj si u politiků.
Nenapadá mě benzínové auto nižší střední třídy se 150ps, které jezdí za 5l v průměru.
Karle treba Mazda 3 ci M 6 jezdi i za mene nez udava vyrobce..rec je o vsech benzinovych jednotkach..a jedne/dvou osobach a zavadlech ve voze..osobne odzkouseno na vsech dostupnych verzich..
Já jezdím po městě v průměru do sedmi litrů, a to mám kombi střední třídy, čtyřkolku v naftě, dvoulitr a DSG. Když se trochu držím, jde to i pod pět litrů. Takže nechápu tu spotřebu u 1.5. >:D >:D >:D
Tak pri spotrebe píšu, že veľa jazdili po meste plus nemecká diaľnica so 160, v kontexte toho mi 7,2 ako priemer za test pri 150k kombi nepríde zlých. Jedine žeby si čakal tých papierových 5 litrov. ;-)
Ad stredový tunel: ten vadí aj mne, zrejme bude závisieť od výšky vodiča, ale mňa to tlačí.
Ad odhlučnenie: Golf má výborne odhlučnený podvozok, tam určite nemožno mať výhrady.
No delas si srandu, ale kolega se mi s kamenou tvari minulej tyden stezoval ze jezdi s 316d za 5,1L prumer a to dela hodne mesto a ze je to nejak moc, ze v papirech tomu stoji ctyricelaneco a stve ho ze to za to fakt nejezdi. :-)
Protoze je zatizeny na spotrebu a s 5,1 na spotrebu rozhodne jezdi a to musi jezdit opravdu opatrne, kdyz ma 3-ka ve meste 5,1 prumer, proto by ocekaval nizsi spotrebu, jak pomalu jezdi.
Viz výše. Po dálnici jezdím často a častokrát hodně nad povolený limit, hodně i po městě, a dlouhodobý průměr mám 7,2 litru. 2.0 TDI 4x4 DSG >:D >:D >:D
mna by zaujimalo, ci stale tsi zeru olej, predpokladam ze jo, ale nejaky dlhodobejsi test by ma zaujimal... a inac, prekvapuje ma chvala na 1.5 tsi, v inetovej review som prave pocul kritiku, ze 1.5 ma omnoho slabsi tah ako predchodca 1.4 (110 kw varianty), konkretne ze 1.5 sice zarve, ale nejak sa proklamovany vykon neprejavi pri zrychleni - auto.cz nic take nespozorovalo?
... Jestli Ti po nájezdu 14 000km hladina oleje opravdu ani trochu neklesla, tak je asi něco špatně. Je to totiž nereálné. Dobře zajeté turbomotory, co olej opravdu prakticky nežerou, ho spotřebují cca litr za 30 000km. Pochybuju, že by ses na takovém intervalu mohl dostat pod půl litru, tzn. v Tvém případě by mělo být minimálně 250ml oleje pryč, spíše však půl litru. Ono totiž minimálně přes pístní kroužky a ložisko v turbu vždycky nějaký olej utíká do válců. Pokud Ti opravdu opticky na měrce nic neubývá na takovém proběhu, pak musí být úbytek oleje naopak něčím kompenzován, což může být palivo nebo voda (a to svědčí o nějakém problému). Tak na to bych si dal pozor.
Ja mám taky 1,4 TSi 92 Kw. První výměna při 23 000 po roce a půl, dolit 0,5 L, druhá výměna mě čeká při 38 000, nedolito nic. Olej 5W30 Castrol Edge, teď už jedu na roční výměnu bez ohledu na ujeté Km. Na motoru nepozoruji jakoukoliv změnu - tichý, kultivovaný pružný a výkonný. ( samozřejmě v rámci těch 92 Kw a 200 Nm )
Jj, prvá výmena až po 23000 km a roku a pol, to je dosť drsné. Ja viem, že teoreticky je to podľa papierov v poho (30t km alebo 2 roky), ale tu snáď všetci vieme, že long life interval je zlo a dobrý je akurát tak pre predajcov áut, nech sa autá rýchlo točia. >:-[] O to viac pri zábehu, keď sa do oleja prvé tisíce km dostane najviac svinstva.
toto je extrem a uplne ocividne prvok planovanej zivotnosti, ten motor bude po 250k na sracku a nie kvoli tomu, ze je smejd ale kvoli tomu, ze sa o to postaral interval...
kamos si teraz kupil FOFO 1.5ecoB tak som ho dokopal vymenit olej po 5000km a nastavit intervaly na 15 000 km/ rok... viem ze on si to auto necha dlho
Po první výměně jsem nastavil pevný interval rok a max 15 000 Km. I po 20 000 km byl olej světle hnědý, neviděl jsem důvod ho měnit. a mimochodem s Octou TDi jsem do 150 000 jezdil po 30000Km až potom rok a max 15 000 Km. Aktuálně mám najeto 335 000 Km a bez problémů. Olej nežere, původní turbo nepíská, výkon má jako zamlada. A co je špatného na tom Castrolu? Splňuje specifikaci i normy VW, to tam mám nalít Mogul nebo co?
rok a 15tis km je OK, prva vymena po 23tis je fakt pruser... Castrol celkovo je jak Raciol, ja osobne to povazujem za velmi podpriemerne mazivo vseobecne...
pozri pokial niekto nejazdi jak prasa /studeny motor, dochladovanie, podtacanie, radenie atd/ tak mu ten motor 3kila asi vydrzi po mechanickej stranke, ide o to co ocakavas a kolko si to auto nechas, ak to vzdy vymenis po par rokoch a 300 000km tak ta to uplne trapit nemusi... aby si ma chapal opacny extrem - mam vykonny motor ktory vyuzivam casto na plny potencial a chcem si ho nechat dlho = omnoho vacsia pozornost na olejovy rezim a zabeh - do 5000km vymenit prvu napln a potom 10 - 15tis km kvalitneho oleja co je u mna w50 / w60 alebo pokial ide o diesel tak aspon nie longlife...
Já tam nemůžu nalít nic co nesplňuje specifikaci. Ta je dána SAE 5W30 a normy VW 504 00/ 507 00. Můžu jezdit Long life 2 r. nebo 30000, já jsem zvolil variantu rok/15000. Ale norma a specifikace oleje je stejná. Nenaleju tam přeci něco co není výrobcem schváleno. Je mi jedno jestli Castrol, Shell, Mobil. Pro mě jsou všechny 3 značky OK. V Plzni jeden dealer dává Castrol, druhý Shell. Já jsem zvolil Castrol. Ale rád si nechám poradit od zřejmě zkušenějšího.
Specifikaciu splna viacero viskozit, tried i znaciek olejov, ja by som urcite zvolil shell pokial ide o obycajne aj lepsie oleje, pripadne liqui moly... ak vyuzivas motor normalne a je to dieslak tak tam daj olej podla specifikacie, ale urcite inu znacku ako kastráč
No pokud jezdis dalky tak treba to prezije 30 s raciolem. Diesel treba tak nezatezuje olej, ale zase ma ACEA C3. Nektera TDI zerou olej, takze za 30 dolijes 2-3litry, takze refreshnes napln no a potom stjene bych nechal zmerit vykon na Raciolu po 300tisickm, kolik kw stratil.
Tady si na auto.cz, pro kritiku musis jinam. O tom horsim tahu jsem take nedke cetl, ale vesmes jsou to vzdy subjektivni hodnoceni, poobne jako tady vychvalovana auta koncernu a pomlouvana ostatni auta konkurence.
Mám 1.4 TSI 103kW a prvních 30.000 km se dolívalo pár deci ... pak až do 90.000 km nic. Takže olej tahle nová řada už nebrala. Jinak spotřeba super ... dlouhodobě kolem 6,5l dle PP, ale je to i pracovní auto, takže tahá občas i přívěs a tak ... Leon ST FR na 18"alu.
Se služební Octavií 1.2TSI (77kW) jsem najezdil od počátku do konce 223.000km, s průměrnou, dlouhodobě měřenou spotřebou těsně pod 6L/100km ([odkaz] Za celou dobu jsem pouze jednou (!!) dolil 0,2l oleje těsně před jeho výměnou, a to jen proto, že jsem auto hnal 2000km po dálnicích v Německu stále 160-kou. Pravdou ale je, že u těchto motorů mnohem více než u běžných atmosfér záleží na tom, kdo sedí za volantem. Praseti se tento motor většinou odmění vysokou spotřebou, a to nejen benzinu. Já jsem auto předával s motorem v nejlepší kondici a vůbec bych se nedivil, že ten motor nalítá při slušném zacházení dalších 100.000km bez problémů.
Každopádně - ta uvedená spotřeba u Golfa mi vyrazila dech ! Pod deset ve městě je jako dobré ??? I se starou Škodou 100 jsem neměl problém jezdit za méně.
10 l ve městě nic moc. Ale neni město jako město. Pokud stojí s hodinu v koloně tak je tam ta desítka ráz dva. Celkový průměr 7,2 u tak silného motoru je super, zejména když dostával kouř. Protože na stejny výkon jako golf bys ty škody 100 musel mit tři. A to jsme rázem na 25 litrech na sto. :-)
njn, asi mame kazdy jinou predstavu o tom, co znamena hnat auto po dalnici... spotrebu ti verim, ale mas sakra lehkou nohu. tim se nikterak nezastavam vyroku pana testera ohledne spotreby tohoto noveho motoru. je mi jasne, ze pres vsechny mozne proklamovane uspory bych s nim pri svem stylu jezdil za 8-9. ostatne jako s jakoukoliv vykonove srovnatelnou atmosferou ve srovnatelne tezkem aute...
Při rozjezdu se nová DSG převodovka projevuje mírným škubáním - to není poprvé, co se tenhle projev u nové 7-mi stupňové DQ 381 v testech objevuje. Snad bude stačit softwarové "doladění"... ale divné to určitě je, protože u DQ 250 ani DQ 500 si na to nikdo nestěžuje.
Spotřeba ve městě nepřesáhla 10 litrů - to taky zrovna není údaj, kterým by se dalo ohromit.
zřejmě tam bude zabudovaná nechvalně proslulá suchá DSG DQ-200-7° do 110kW a 250Nm. >:-[]
Protože mokrá DSG DQ381-7° se dává u benzinových TSI 110kW jen u verze 4x4. A na tu stížnosti nejsou. ;-)
No jo, to mi nedošlo, že v článku mají chybu. Vzhledem k výkonovým parametrům 1.5 TSI tam určitě bude "suchá" DQ 200. Díky za upozornění.
Ale jinak to co jsem psal o "drobných" potížích převodovky DSG se skutečně týká "mokré" 7. st. DQ 381. Někde jsem četl, že výroba DQ 381 probíhá pouze v Číně...
???
Už tu tuším bola Octavia za milión, takže nad cenou novinárskeho Golfu sa nemá cenu pozastavovať, tá s realitou nemá mnoho spoločného (to platí skoro pre všetky testované autá nabité výbavou).
No ale ona i ta základní cena je celkem úlet. Tedy v kontextu toho, že se jedná o auto nižší střední třídy tzn. v překladu "pro chudé". Už jen z tohoto důvodu doufám, že jednou se tomu západu přiblížíme a dožiju se dne, kdy člověk s průměrným platem si může dovolit koupit nové auto nižší střední třídy.
Podľa mojich skúseností má nový Golf tri chyby:
1. spomínaný stredový tunel tlačiaci nohu (chcelo by to oblejší tvar a tiež mäkčený plast),
2. obrazovka infotainmentu je naozaj nepraktická, hneď sa zacapká a človek jej musí venovať pozornosť pri ovládaní (ale to asi platí pre všetky dnešné veľké obrazovky), priplácať za 9,2" nemá zmysel, už 8" je parádne veľká a naviac má hardwarové tlačítka (on/off + ovládanie zvuku).
3. cena: tá išla nenápadne hore a je to fakt dosť veľa, notabene keď si človek pozrie Astru. Plus tie zľavy nie sú (aspoň teraz) také, ako zvykli byť. Holt šetrí sa asi na emisné pokuty.
Inak ale Golfu niet veľmi čo vytýkať, či sa to niekomu páči, alebo nie, je to stále etalón triedy, ktorý iní opakujú, alebo sa naopak voči nemu vymedzujú.
Snažím sa vyjadrovať k autám, s ktorými mám nejakú skúsenosť, resp. skúšam autá, ktoré sú v mojom poli záujmu, t.j. nižšia stredná a stredná, logicky vždy viac v dobe zvažovanej kúpy. K takej vyššej strednej prémii sa viem vyjadriť iba topperovským štýlom páči-nepáči. ;-)
Obávám se že fakt že řidič má běžně dvě nohy ve VW přestali respektovat už cca před 10 lety. U novýho Golfu mě to tudíž nepřekvapuje. Máš si dát nohy zřejmě na palubku, ta je totiž naprosto nesmyslně z měkčenýho plastu. ;-)
noo spotreba ´´vosli sme sa v meste do 10´´ je odkedy dobra ? na 1,5t dnesnej doby ? ani tych 7 na dialnici nie je ziadne zazrak, cakal som lepsie udaje...
btw tabulkovy fight:
octavia combi 1,4tsi 0-100 8,3s VS golf 1,5tsi evo 8,7s >:D
Počkal by som na prvé reálne spotreby na Spritmonitore. Tipujem ale, že 1,5Evo nebude nijak žravejší, ako 1,4TSI. Aktuálne je tam 205 Golfov 1,4TSI 110 kW s priemerkou 6,96 l a 3 Golfy 1,5Evo s priemerkou 7,08 l. Teda rozdiel jedno deci, to je na úrovni štatistickej odchýlky.
Take me udivuje, jak se s kazdym modelem nesutale mluvi o tom jaky je posun vpred, co vsechno to ma za nova *.ka a ono to pak zere porad stejne. Chapal bych, kdyby se uz tady u novych modelu ta spotreba hnula o cca 0,5l dolu, ale ona je, ikdyz asi jen statisticky chybne o 0,1l nahore. Vzdyt rikaji, jak je ten motor novy a jak je super. Cekal jsem dle sokovych reklam sokovy posun dolu o cca 1l, nebo 1,5l. Tak kde je to videt, mimo toho ze servis bude drazsi a castejsi, protoze uz jednodussi motory davali vw dost zabrat. Nejak nenachazim duvody ke koupi, ikdyz jedne mozna, o co to bude "vice" zrat o to bude drazsi a castejsi servis a to se preci vyplati >:-[]
to su tie media... VW musi byt vrchol techniky a aj ked je predrazeny ako prasa tak si platis predsa za etalon a najkvalitnejsi produkt ... potom nasleduje Skoda...
Pokud ocekavas od benzinovych motoru..vyrazne snizeni spotreby u bezneho motoru ..tak musis vydrzet az Mazda na podzim da do obehu novy motor s HCCI..spotreba bude jiste pod 5L, ale uvidime zda-li si udrzi spolehlivost motoru SKYACTIV..to nam az cas ukaze :-)
Golf se začíná tlačit do prémiové třídy, otázkou je, jestli může pak zůstat etalonem, protože právě poměr cena/komfort/kvalita už nebude právě v ideálních hodnotách pro masový prodej.
Řídil jsem teď novou Hyundai i30 a tentokrát i já takový antikorejec musím napsat, že k čemu je obyčejnému člověku Golf ? :-) To samé mi vychází, když porovnám Golf s Astrou, Focusem, 308 nebo Meganem ale klidně i s Tipem :-)
Cena tohoto "etalonu" jako i jinych vyrobku neodpovida kvalite, ale prodejnosti. Kdyz to lide kupuji, tak proc to neprodavat za cenu za jakou se to proda. Kvalitu uz doda treba auto.cz. Kazde zbozi ma sveho kupce. Dnes uz ma asi vice spolecneho cena a image/reklama nez cena a kvalita.
Tak pokud jde o cenu, proč ne, ale při porovnání Golf vs vyjmenovaní, tak Němec má mnohem lepší zpracování interiéru i v porovnání s Octavií a Leonem. Celkově zpracováním patří Golf o třídu výše.
je spracovany urcite dobre, ale skor leon a octavia su tak ošudené, ze golf vynikne... pri porovnani s novymi korejcami atd tam nie je ziaden priepastny rozdiel, aspon nie taky aby to potencialny zaujemca musel riesit... medzi japoncikmi tam je rozdiel vacsi, japonci nie su olizovaci plastov tak to kvalitne zmontuju ale i funkcne tj stroho
Rozhodně si nemyslím, že by byl současný Golf tak konzervativní - to by nesměll své řidiče deptat "povinnou" el. P brzdou! 8-s8-s8-s:no:
P.S. To auto rozhodně vypadá lépe v základní verzi hatchback, zadek kombíku je zoufale nenápaditý, jako by byl jen narýsovaný podle pravítka. Zadek Leonu ST, ale i Octavie Combi podle mého názoru vypadá o dost lépe! :-!
Masakr...i s DSG nesmysl.. 8-s
Realita bude jiná , výbava tohoto test vozu je blbost.. :no:
Ale ta cena je vysoká i za základ..pokud bych bral v potaz slevu dealera kolem -10% , je to lepší ale pořád dost!
A spotřeba nového TSI kolem 10 l ??? :-!
Zlaté TDI..
...cituji : při tempomatových 160 km/h, si vůz na dálnici bral rovných deset litrů !
Sorry to je tedy dost...
Podobně jsem však jezdil se starší 1.4 TSI 140 k..pokrok tedy žádný !
2.0 TDI 150k bere nejméně o 2 litry na dálnici méně..
1.4 TSI 140 k jsme měli 6 let..srovnat to mohu , taky to bralo kolem 9.5-10.5 na dálnici , při rychosti 150-160 km..
Nyní 2.0 TDI 150k bere při rychlostech 150-160km maximálně 7.5-8 l nafty !
Srovnání je zcela zjevné..
Firemními VW jezdím denně.
Tolik to nemuze brat. Neverim. 10/100 mi bere temer archaicky neprimovstrikovy 2.0T s kratkym zprevodovanim pri 150 a to je jeste minimalne o metrak tezsi nez tento golf (nebo octa).
Prostě malý turbobenzín při vyšších rychostech moc žere..
Vyzkoušej si to!
Objem prostě fakt nenahradíš..
Podobně TDI ..v 1.6 žere při vyšších rychostech víc než 2.0 TDI.
Co znamena "vyssi rychlost" a co "moc zere"? S nalozenym 308SW 1.2 pri dialnicnej rychlosti osciluje okolo 6,5 podla zatazenia(nie auta) a toci nejakych 2700 otmin^-1. Pri tempomate 145 tacho cca 7,5, pri 110 o cca 5,3. 4 dospeli + nalozeny kufor(ale nie zapratany po strop). Zerie to teda vela? Osobne nemam ten pocit.
Co tomu autu naozaj realne zvysuje spotrebu su caste starty s kratkymi trasami v meste.
Jasně...to naložené 1.2 ani víc nejede :-)
Vyšší rychlost je na dálnici 150-160km/h
TSI žere kolem 10 l to je fakt už moc...zpět k TDI byla jasná volba u firemního Touranu.
Močovinu za 7000 km v ceně 10 l á 370 kč přežijeme.. ;-)
Úspora 2-3 l na 100 km je značná.
Tak urcite, vies to isto lepsie ako ja, co s tym jazdim. Ta vyssia rychlost je tacho, ci realna? Pretoze ten "kosackovy" motor to v pohode zvlada v oboch pripadoch.
to mas uchlastanu naftu a aj TSi si mal uchlastane. Posledne 400km na dialnici , priemerka dla PP140km/h, takze mimo obmedzeni okolo 150-160 a real spotreba 7,1l
Jo těch 969tis Kč mi také vyrazilo dech. Ono i těch 661tis Kč je úlet. Kdo si koupí 7DSG za 60 tis Kč? Do Golfa nesmysl... za to je kopa lepší výbavy :-)
Ale dáva to zmysel, lebo keď chce niekto Golf a nie 308, tak musí kúpiť DSG.
DSG cuká, aisin zase preklzuje, berie výkon, zvyšuje spotrebu.
A predpokladám že golfov s DSG sa predá viac ako 308 s automatom.
Právě že za těch 60tis škubající 7st DSG smysl nedává, beru příplatek za automat, ale rozumný. U nižší střední je takhle vysoká částka už přes čáru :no:
A to si tady porad kazdy stezuje, jak jsou treba Mazdy DRAHE...ale ja to tak VUBEC NEVIDIM..moje zcela plne vybavena Mazda 3 2.0 AT ted stala fungl nova cca 660tis Kc..a GOLF stoji 990tis Kc..to je prosim 1,5 Mazdy..a to ji museli dovezt pres pul sveta(z Japonska;) tak je ta cena fakt je zcela mimo misu (ale vzdy zalezi na kupujicim..kolik je ochoten za vyrobek zaplatit a jaky design a znacku preferue). Navic kdyz tato M3 2,0i umi po sw uvolneni/naladeni map dat vykon pres 180koni..pri prumerne spotrebe okolo 6,5L/km - cena upravy do 15tis Kc.
Neviem co mate za ceny, ale my do firmy ked kupujeme auto tak vzdy cenovo je Octa drahsia ako Golf! a to je Golf kvalitou uplne inde... jazdil som uz obe auta a je to neporovnatelne..
Zatial som mal 3 Octavie. Posledna mala premenlivy interval vymeny oleja. Najazdil som 210000km a olej menil podla ukazovatela vymeny. Raz to bolo 27000 inokedy 26000km podla podmienok jazdenia. Auto som predal ma uz 320000km olej je stale meneny podla ukazovatela a nema ziadny problem s motorom. TDI 81kW. Teraz vlastnim Golf 6 77kw 1,6TDI ma najazdenych 136000km opat olej meneny podla ukazovatela vymeny a bol som pred mesiacom na brzde zmerat vykon a je presne ako udava vyrobca.
Mam este Passat 110kW TDI ma uz 200000km premenlivy interval vymeny oleja. Opat zmerany vykon na brzde a ma 149,8kona, cize ziadny pokles. Auto nema ani iny problem motoricky. Vsetky auta dostavaju dost za krk co sa tyka jazdneho stylu. S Golfom si chodim casto zajazdit nejake horske prechody. To uz je dostatocna vzorka, aby sa potreba skorsej vymeny oleja na motoroch prejavila. Ci ten problem nebude niekde inde si myslim. :-):-!
no, ono jde zejmena o dve veci: 1) dobre motor zajet, 2) dobre motor provozovat. v bode jedna jde o to nehonit motor prvnich par tisic km a jezdit hlavne se zahratym motorem (delsi plynule trasy) no a nasledne v bode 2) za bezneho provozu jezdim s lehkym plynem nez se zahreje a odlehcí mu nez zastavim. jeste bych dodal, ze neskodi prvni vymena oleje navic po ujeti cca 5 tkm. takhle zajety a provozovany motor muzes v mezidobi klidne tocit a on se ti odvdeci minimalni spotrebou oleje a dlouhovekkosti.
Zaujaly mě ty horské přechody - skutečně si jezdíš zajezdit do hor s 1.6 TDI???
Pár desítek kilometrů jsem s tímhle motorem ujel, ale řekl bych, že jeho vlastnosti a výhody spočívají úplně někde jinde a pokud bych měl vybrat z portfolia VW motor, který se k uvedené činnosti hodí nejméně, asi bych zvolil právě 1.6 TDI
(tříválce samozřejmě úmyslně vynechávám).
cituji: "Zájemci navíc stále mají alternativu v podobě dosavadní 1.4 TSI (110 kW), která v nabídce zatím zůstává. Přestože ji patnáctistovka v mnohém překonává, jedná se též o dobrý motor, a tak se nebudeme divit, "
Pane Bureš tohle je perla co napíšu jako laik s pomocí googlu, ale proč takto odflákne článek redaktor tohoto web? V čem že 1.5 překonává 1.4?, což tak nějaké fakta nebo to píšete od stolu? Připomíná mi to před pár měsíci časopis Svět motorů s titulkem na první straně něco ve smyslu víme vše o 1.5 TSI, a pak uvnitř najdu fotografii motoru skoro přes celou stranu a odstavec pár poměrně stupidních informací, co se na webu vyskytují od okamžiku kdy VW tuto perlu poprvé představil v 2016 ve Vídni. Od té doby nelze o tom "vynikajícím motoru" vygooglit žádné reálné zkušenosti či srovnání s 1.4 TSI vyjma chvalozpěvů redaktorů co byli pozváni VW v únoru 2017 na Malorku.
To, že dodnes nenajdu nikde na webu srovnání 1.5 a 1.4 mi připadá nesmírně podezřelé, jako by se o tom nesmělo psát dokud 1.4 nezmizí z nabídky. Mimochodem 1.4 TSI se prodává jako divá (zjisěte si jak dlouho budete od objednání čekat u Octavie s touto motorizací), není divu všichni mají z nového motorového zázraku od VW obavy a tak nečekají na 1.5 TSI.
Hodně zdaru v práci s reálnými výsledky a méně googlu přeji. Petrus
je treba si uvedomit ze VW bude postupne Golfa tlacit cenove do jinych vysin a to ze dvou duvodu, prvnim duvodem je prichod elektromobilu, aby dosahli tech slibu ze cena se do par let vyrovna, budou proste muset nejen snizovat cenu BEV, ale zaroven zvysovat cenu fosilnich motorizaci, a to i z toho duvodu aby vydelavali +- stejne kdys z BEV budou mit mensi zisky, a pak je tu faktor levnejsiho modelu ktery take nejakou dobu hlasaj, ze prijde nejaky levnejsi konkurent Golfa od VW, ono totiz i ta Oktavka bejva dost casto cenove nad Golfem a tak nemuze bejt brana jako ten levnejsi konkurent pro Golfa od VW >:D
kdys se podivame na dnes nejvice hlasaneho konkurenta ktereho ve VW porazej (v kazdem druhem prohlaseni hlasaj ze je porazej), a to Teslu, tak je treba si narovinu rict ze model 3 ma bejt konkurenci pro stredni tridu, kvalitou bude asi tak nekde pod urovni nizsi stredni tridy a cenou bude na urovni vyssi stredni tridy, a i presto jich asi prodaj par set tisic kusu, no tohle musi nektere lidi z VW desne * >:D vzdit i modelu S prodali 10x tolik co VW Phaetonu za stejnou cenu
... protoze 75% potencialnich zakazniku da radsi prednost golfu, nez osizenemu plagiatu, co vypada divne zvenku i zevnitr (ano, tohle subjektivni kriterium a tak bych to mel pri rozhodovani mezi touto dvojici treba ja). ;-)
ja se s tebou o tom handrkovat nebudu, ja jen proste mam sva subjektivni a objektivni kriteria, ktera zpusobuji to, ze z dane dvojice bych sahl po drazsim golfu. a 75% zakazniku techto dvou aut ma svuj mix subjektivnich a objektivnich duvodu, proc u nich zvitezil drazsi golf. rozhodne to u me neni tim, ze golf a nebo ze vw.
To kuny...osizene...motor, prevodovka atd je ve voze stejne..takze osizeny bych se neodvazil tvrdit..proste golf s motorem 1.5 TSI a cenovkou pres rekneme 780tis Kc je ekonomicky i jinak nesmysl..po vsech strankach.Za tyto penize muzes mit lepsi auto a o tridu vetsi..napr Opel Insignii, Mazdu 6 atd..
to si snad robia srandu alebo jazdili s karavanom "Při popojíždění ve městě jsme se vždy hravě vešli do deseti litrů, na dálnici jsme se pravidelně dostávali pod sedm litrů. V „německém“ tempu, tedy při tempomatových 160 km/h, si vůz na dálnici bral rovných deset litrů. "
10l pri 160 na tempomat, to je teda dost ak netahali karavan
Hlavně si neobjednávejte VW navigaci je to šunt. Mapy jsou horší než většina map které jsou zdarma. kupte si rádio s CAR-NET a navigaci si pustíte z telefonu je to lepší a ušetříte. WV neudělal u nového Tiguana za 1,5 roku žádnou aktualizaci map. Mám navigaci Discover media která je menší a o něco levnější ta větší má lepší zobrazení, ale mapy jsou podobné. Navigace je zcela nepoužitelná, dovede Vás do vesnice nebo do ulice ve městě a končí. Zná pouze málo čísel domů, ani navigace podle souřadnic není moc přesná. Pokud narazíte na objížďku (například v důsledku toho, že kvůli neaktuálnosti map Vás zavede do jednosměrky v protisměru), tak běžné navigace v čínském mobilu okamžitě najde alternativní trasu, naproti tomu navigace WV vás bude nutit k návratu na původní trasu. Rekord byl cca 50km. Mám ještě navigaci garmin cca 17 let starou a troufám si říci, že je stále nad úrovní WV. Na Německých diskusních fórech přirovnávají navigace WV k navigacím z Lidlu za 100Eur. Pokoušel jsem se navigaci reklamovat a žádal jsem o její demontáž a vrácení peněz. Samozřejmě výsledek byl, že tvrdí že se na mapy záruka nevztahuje...