Test Auto.cz

Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI (110 kW) – Parádní motor s dvěma chybami

17.7. 2017
Verdikt
 

Modernizovaný Volkswagen Golf se jako první z celého koncernu dočkal nového motoru 1.5 TSI. Rozhodli jsme se jej vyzkoušet v tradičním redakčním testu.

Sedmá generace Volkswagenu Golf je na trhu už pět let, a tak letos nastal čas na její modernizaci. Jestliže vnější vzhled se tolik nezměnil, jak je v celé historii Golfu ostatně zvykem, zajímavé věci se udály pod kapotou. Tam se objevil nově vyvinutý čtyřválec 1.5 TSI Evo, přičemž Golf je vůbec prvním vozem, který se jej dočkal. A to je perfektní důvod, proč Golf opět vyzkoušet v rámci redakčního testu.

Nová patnáctistovka je z koncernového hlediska velice důležitým agregátem, protože má postupně nahradit dosavadní 1.4 TSI, z níž technicky vychází, tak větší 1.8 TSI. Už dnes je jasné, že se časem objeví v nabídce Volkswagenu Arteon, Seatů Ibiza a Arona i Škody Karoq, což dokazuje, že ji použijí auta zcela odlišných tříd. V Golfu je dostupná ve dvou výkonových verzích, s 96 kW a 110 kW, přičemž testem prošla ta výkonnější.

Konzervativec až za hrob

Volkswagen Golf je už od příchodu první generace v roce 1974 konzervativně navrženým vozem, a na tom nic nezměnil ani letošní facelift sedmé generace. Ten na první dobrou poznají jen znalci, protože designérský tým Klause Bischoffa rozhodně nesáhl po nějakých radikálních změnách, ale jemných retuších. Ty měly zajistit, že auto bude díky novým nárazníkům a přepracovaným světlometům charismatičtější.

Zda se to povedlo, nechám na vás. Mně se každopádně sedmičkový Golf vždycky líbil, což modernizace nijak nezměnila. Jestli je ale hezčí než dosavadní provedení, už říct nedokážu, vždyť vypadá vlastně pořád stejně. V kurkumově žluté barvě mu to ale hodně sluší, ve výrazném odstínu i tenhle konzervativec dokáže rozzářit pošmourný den!

Také uvnitř se vlastně nic nezměnilo, pokud nevezmeme v potaz nová obložení a materiály. Abyste se nějakých novinek v interiéru dočkali, musíte si připlatit. To pak dostanete třeba digitální přístrojový štít Active Info Display, který už dobře známe z větších modelů VW. Displej o úhlopříčce 12,3 palce a rozlišení 1440 x 540 pixelů tak není potřeba blíže představovat, já osobně jako jeho hlavní výhodu vidím v možnosti velkého zobrazení mapy z navigace přímo před řidičem. Osobně bych se ale bez tohoto řešení dodávaného za 16.400 Kč klidně obešel, základní analogové přístroje svoji funkci zastanou spolehlivě také. A na rozdíl od Peugeotu se u Volkswagenu nedočkáte ani nějaké futuristické grafiky, ale pouze jednoduchých, konzervativních budíků. Ve finále je to dobře, protože digitální přístrojový štít v Peugeotech mně v mnoha případech připadá nepřehledný a nelogický.

Druhou novinkou a podle Volkswagenu tou nejdůležitější je obří obrazovka příplatkového multimediálního systému Discover Pro, která nabízí úhlopříčku 9,2 palce. Jenže osobně bych těch 52.000 korun za tento systém také raději ušetřil. Sice funguje výtečně, má jasnou grafiku, obraz je díky rozlišení 1280 x 640 pixelů naprosto ostrý, jenže práce s ním není tak jednoduchá, jak jsme byli u Volkswagenu doposud zvyklí. Systém se zcela zbavil konvenčních tlačítek, což vadí hlavně při ovládání navigace. Zatímco dosud pro přiblížení mapy stačilo jednoduše otočit kolečkem, tady musíte buď použít dva prsty a následně hledat, kam se vám v mapě ztratil ukazatel aktuální polohy, případně jít do menu. Tohle pokrok vážně není...

Moc praktický není ani ten „skleněný“ design, kvůli němuž se povrch okamžitě oťapká otisky prstů, což následně kazí dojem z jinak pěkného interiéru.Přitom na fotkách to vypadá tak krásně... A ani to ovládání gesty není taková vychytávka, jak se Volkswagen snaží prezentovat. Vždyť Golf umí jen jedno gesto, když pomocí „mávnutí“ ruky můžete listovat v menu nebo ladit rozhlasové stanice. Není tak divu, že bychom zůstali u menší osmipalcové obrazovky (standardně dodávané od stupně Highline), k níž lze navigaci také dokoupit. Možná nemá tolik funkcí, rozhodně se ale s ní bude v praxi pracovat lépe.

Jestliže jste ale milovník nejmodernější techniky, vrcholný displej prostě musíte mít. Navíc jeho slabé stránky jsou vlastně jedinými výraznějšími negativy, které v interiéru Golfu najdete, kabině téměř není co vytknout. Za volantem se dobře sedí, příplatková přední sedadla ergoActive jsou pohodlná a místa je uvnitř také dost. Ideální je i posaz za volantem, byť někteří uživatelé si stěžují na masivní středový tunel tlačící do pravé nohy, mně ale nevadil. Ani k použitým materiálům není co dodat, plně odpovídají standardům třídy.

V případě testovaného kombi Golf Variant pak dostanete i velký zavazadelník. V zádi se ukrývá prostor velký 605 litrů, což je stále jedna z nejvyšších hodnot v segmentu. Navíc tu najdete dvojitou podlahu vyrovnávající schod po sklopení zadních sedadel nebo praktické háčky a svinovací roletku. Zadní sedačky se pak jednoduše sklápějí pomocí pák na bocích zavazadelníku, tímto způsobem lze zavazadlový prostor zvětšit až na 1.620 litrů.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

VW Golf Variant 1.5 TSI (110 kW)

Cena v základní výbavě: 661 900 Kč Cena v testované výbavě: 969 100 Kč

Základní výbava:16palcová kola z lehkých slitin, adaptivní tempomat fungující do rychlosti 210 km/h, parkovací senzory vpředu a vzadu, sportovní sedadla, mlhovky se statickým přisvěcováním do zatáček, rádio s 8“ dotykovým displejem a 8 reproduktory, ambientní osvětlení, multifunkční volant s koženým věncem, střešní podélný nosič stříbrně eloxovaný, koncová diodová světla, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, palubní počítač, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, sedm airbagů, automatická klimatizace, dojezdové rezervní kolo, dešťový a světelný senzor.

Výbava testovaného vozu:Žlutá metalíza Kurkuma (+18.700,-), 18palcová kola Jurva (+26.700,-), digitální přístrojový štít Active Info Display (+16.400,-), adaptivní podvozek (+25.600,-), automatický parkovací asistent (+4.100,-), bezklíčové odemykání (+9.500,-), Asistenční paket + Lane Assist + Dynamic Light Assist Plus (+15.400,-), diodové světlomety (+36.900,-), vyhřívaný volant (+5.000,-), navigace Discover Pro s 9,2“ displejem (+52.000,-), paket Zrcátka – elektricky sklopná zrcátka, naklonění pravého zrcátka při couvání (+5.100,-), panoramatické střešní okno (+24.300,-), sedadla ergoActive – vyhřívaná přední sedadla, sedadlo řidiče nastavitelné ve 14 směrech a s masážní funkcí (+8.300,-), hudební systém Dynaudio Excite s výkonem 400 W (+16.500,-), zpětná parkovací kamera (+5.500,-), telefonní rozhraní Comfort – bluetooth, indukční nabíjení telefonu, dvě přípojky na USB (+9.500,-), PreCrash systém – příprava na náraz (+3.600,-), zatmavená boční skla (+9.000,-).

Exředitel Pražské strojírny bral deset let plat na neplatnou smlouvu Exředitel Pražské strojírny bral deset let plat na neplatnou smlouvu

Bývalý ředitel městské firmy Pražská strojírna Vladimír…

Katalánci se šikují k dalším protestům za nezávislost. Tentokrát v Bruselu Katalánci se šikují k dalším protestům za nezávislost. Tentokrát v Bruselu

Dvě velké separatistické organizace z Katalánska svolaly…

Babiš, Okamura a komunisté ovládnou klíčové výbory Babiš, Okamura a komunisté ovládnou klíčové výbory

Parlamentní strany se dohodly na obsazení všech…

Lidé na Štědrý den v Penny Marketu nenakoupí. Jinde zatím ano Lidé na Štědrý den v Penny Marketu nenakoupí. Jinde zatím ano

Diskonty Penny Market budou mít letos na Štědrý den…

 
Technické údaje
Motor VW Golf Variant 1.5 TSI (110 kW)
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1498
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 1100 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1500 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 218
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.1 / 4.2 / 4.9
Emise CO2:112
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 605 / 1620
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1384 / 526
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4567
b) šířka (mm): 1799
c) výška (mm): 1515
d) rozvor (mm): 2020
e) rozchod vpředu (mm): 1533
f) rozchod vzadu (mm): 1504
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1190
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):975
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1455
délka sedáku vpředu (mm): 505
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 625
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI (110 kW) –…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Slováci vyvinuli unikátní zabezpečení aut. Nikdo jej dosud neprolomil Slováci vyvinuli unikátní zabezpečení aut. Nikdo jej dosud neprolomil

Automobilky se snaží všemi možnými způsoby zabezpečit své…

Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad

Na základě výsledků aut prověřovaných v Německu na…

 



VW podporuje elektromobilitu i u nás. Zdarma půjčí 50 elektrických Golfů. Ale komu? VW podporuje elektromobilitu i u nás. Zdarma půjčí 50 elektrických Golfů. Ale komu?

V rámci projektu Demo e-car zamíří elektrický Golf třeba…

Hatchback I.D. pohřbí elektrický Golf. Zůstane alespoň hybrid? Hatchback I.D. pohřbí elektrický Golf. Zůstane alespoň hybrid?

V nabídce koncernu sice již nějaký čas elektromobily…

 



 
GMC Sierra 2500 HD All Mountain s pásy místo kol vyráží k zasněženým vrcholům hor

GMC Sierra 2500 HD All Mountain s pásy místo kol vyráží k zasněženým vrcholům hor

Včera

GMC si k propagaci svých velkých pick-upů připravilo sněžný koncept na základech modelu Sierra 2500 HD.




Blesk.cz

Nový Firefox Quantum slibuje ďábelskou rychlost a malou spotřebu RAM

Nový Firefox Quantum slibuje ďábelskou rychlost a…

V září se Mozilla pochlubila betaverzí a nyní už vypustila hotovou podobu svého nového Firefoxu. Mozilla se…

Trump sliboval o svátcích tvrdou dřinu, raději ale vyrazil na golf. Obamu za to kritizoval

Trump sliboval o svátcích tvrdou dřinu, raději ale…

Americký prezident Donald Trump svátek Díkůvzdání tráví na Floridě v letovisku Mar-a-Lago. Jeho zaměstnanci…

 

iSport.cz

SOUHRN EL: Kromě Plzně postoupilo dalších deset týmů, Everton propadl

SOUHRN EL: Kromě Plzně postoupilo dalších deset…

SOUHRN | Celkem jedenáct týmů si dnes zajistilo postup do vyřazovací části fotbalové Evropské ligy. Ve skupině…

Páteční Sport Magazín: biatlonový speciál k olympijské sezoně!

Páteční Sport Magazín: biatlonový speciál k…

Kalendář všech akcí sezony, reportáž ze supermoderního servisního kamionu i detailní představení všech…

 

Reflex.cz

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí slovenský badatel Sivoš

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí…

Vojak, Oko, Ekron nebo Mosten. To jsou názvy některých svazků a spisů československé StB, v nichž figuruje…

Zimbabwe: Mugabeho pád očima českého galeristy, který sledoval dění přímo na místě

Zimbabwe: Mugabeho pád očima českého galeristy,…

Jak viděl Ondřej Homolka převratné události, které vedly k rezignaci jednoho z nejdéle sloužících diktátorů,…