Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Volvo XC70 2,0 DRIVe – Dříve bylo čtyřkolkou

Tváří se jako terénní auto, přitom má ale jen pohon předních kol a manuál.
Zpět na článek
23. 6. 2011 11:54
23. 6. 2011 14:29
23. 6. 2011 17:11
24. 6. 2011 09:43
24. 6. 2011 13:40
25. 6. 2011 12:15
25. 6. 2011 15:30
23. 6. 2011 14:27
23. 6. 2011 16:51
23. 6. 2011 20:15
24. 6. 2011 09:56
24. 6. 2011 11:27
23. 6. 2011 21:10
23. 6. 2011 20:31
23. 6. 2011 21:07
Avatar - iudex
22. 6. 2011 12:59
Prémiová konkurencia
Fajn test, ani s existenciou zvýšeného kombi len s predným pohonom problém nemám; len ma trošku zarazila poznámka "cena na úrovni prémiovej konkurencie", z ktorej vyplýva, že autor radí Volvo o kategóriu nižšie, ako napr. Audi A4/A6 Allroad. Ja si naopak myslím, že Allroad je pre XC70 (samozrejme v AWD) ten najbližší a bezprostredný súper. Alebo je pre autora XC70 bežný mainstream ako Passat či Insignia? ;-\
Rozbalit vlákno
38
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
22. 6. 2011 13:32
Re: Prémiová konkurencia
To je samozřejmě otázka k diskusi, zda by mělo být Volvo naceněno stejně jako právě Audi nebo novinkové kombi od BMW.

Já osobně Volvo určitě řadím nad produkci značek jako VW nebo Opel. Na otázku, zda se technikou nebo image vyrovná plnohodnotným prémiovým značkám, bych odpověděl spíš ne.

PS: rozhodně to berte tak, že plusy i minusy jsou řazeny více méně dle významu.
22. 6. 2011 14:53
Re: Prémiová konkurencia
NO, urcite by mu sluselo dat cenu o 200k dolu, tam by mu to sluselo.
Ac to sem tridne zrovna nepatri, za 1,25 milionu se pri trose skromnosti daji poridit 1 slusny scout a k tomu treba duster do terenu.
22. 6. 2011 16:05
Re: Prémiová konkurencia
Tak co se cen týče. Akční sleva importéra je teď nějakých 120 000 Kč a dealer ještě něco dalšího přihodí. Takže si myslím, že by sa dalo dostat dolu s cenou o více než 200 000Kč ;-)

Co se týče konkurence, dle nabídky motorů. prvků výbavy, rozměrů a vlastností se Volvo určitě řadí více k prémii než k mainstreamu. Bohužel tahle země je plná lidí, kteří proti sobě staví konkurenci jen podle velikosti vozu a objemu kufru.
Avatar - eLzyx
22. 6. 2011 19:21
Re: Prémiová konkurencia
když se to umí, tak se dá ukecat i 20-30% sleva. Za cenu zde testovaného vozu se dá sehnat nová(žádná ojetina) XC70 D5 AWD Summum a ještě 80t Kč ušetřit.
23. 6. 2011 09:23
Re: Prémiová konkurencia
To by mně zajímalo u kterého autorizovaného dealera v ČR bys ukecal slevu 30% na úplně novou XC70?
Avatar - eLzyx
24. 6. 2011 10:20
Re: Prémiová konkurencia
třeba u AutoHase.
24. 6. 2011 12:30
Re: Prémiová konkurencia
Tak to se klidně vsadím, že ne ;-)
Avatar - eLzyx
24. 6. 2011 23:50
Re: Prémiová konkurencia
se podívej na jejich web, zrovna tam jednu takovou nabízí. Jen tak sami od sebe.
[odkaz]
28. 6. 2011 20:17
Re: Prémiová konkurencia
Vždyť je to nějaká ojetina, Ty jsi tvrdil že slevu "ukecáš" na nový vůz ;-)
Avatar - jazva
22. 6. 2011 15:52
Re: Prémiová konkurencia
Á tu si niekto koleduje o prúser. Volvo XC70 degradovať na úroveň Oplu... >:D :yes:
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
22. 6. 2011 16:03
Re: Prémiová konkurencia
To Iudex nade mnou... :-)
Avatar - iudex
23. 6. 2011 08:16
Re: Prémiová konkurencia
Ricardo, neser... >:-[] >:D
Avatar - 4hill
22. 6. 2011 16:06
Re: Prémiová konkurencia
Zpracováním i použitými materiály je Volvo plně srovnatelné s BMW či Audi.Jen je pohodlnější a má mnohem menší nároky na cenu údržby.(ve srovnání s A6 allroad)Nad vaší spotřebou jen kroutím hlavou.Mám radikálně nižší spotřebu a to při obsahu 2.4.Nepočítám 100 kilo pohotovostní hmotnosti navíc.Každopádně..svých peněz nelituji a cena mi přijde vzhledem k mé spokojenosti přiměřená. :yes:
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
22. 6. 2011 16:13
Re: Prémiová konkurencia
Takže jezdíte ve městě za 5 litrů a při ustálených 100 km/h za 3,8?
Avatar - 4hill
22. 6. 2011 17:01
Re: Prémiová konkurencia
Cestu Děčín-Bruntál-Děčín jsem odjel s průměrnou spotřebou 4.9 což patrně snížilo životnost motoru ale jízda nebyla nikterak pomalá.:)To jen na okraj.Spíše mi šlo o spotřebu při konkrétních rychlostech.V průměru mám o litr méně.Nevím jak velký rozdíl je mezi D5 a D3 ale čekal bych hodnoty o dost nižší než dosahuji já.
Jistě..nižší otáčky..ale přesto..Při hodnotách jaké píšete nepovažuji D3 120kw za velkou výhru.Dokud se sám nesvezu nezbývá než vám věřit. :-!
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
23. 6. 2011 08:54
Re: Prémiová konkurencia
Ale v průměru o litr méně než co? Uvádím jen hodnoty pro různé jízdní režimy. Jinak tedy vašich 4,9 l/100 km mimo město se jednak nijak zásadně neodlišuje od námi zjištěných 5-6 litrů a jednak bych věřil, že silnější D5 má při jízdě do kopce klidným tempem větší výkonovou rezervu a tím menší nároky na palivo.

Smyslem D3 určitě není být lepší než D5, ale levnější alternativou pro méně náročné zákazníky. A jestli je D5 nejen silnější, ale i úspornější než základní motor, nebylo by to určitě poprvé, kdy dražší motor nabízí zákazníkovi více výhod najednou.
Avatar - Ji/Ri
22. 6. 2011 22:38
Re: Prémiová konkurencia
...opět :no:
23. 6. 2011 09:04
Re: Prémiová konkurencia
Volvo není premie? :-) :-) Pane redaktore, o auta se zajímám velmi dlouho, ale tento názor slyším či čtu poprvé, a jsem Vaším názorem velmi překvapen, vzpomenu si na to až budu číst váš další test...evidentně je třeba Vaše více než laické názory brát jen jako zábavu a ne jako základ něčeho podle čeho si má čtenář udělat relevantní názor k nějakému Vámi testovanému vozu...ale děkujeme, že jste zařadil volvo někam nad opel a VW >:D S jste šprímař, že? ;-)
Avatar - Krispos
23. 6. 2011 09:33
Re: Prémiová konkurencia
Tak až prejdeš od angličáků k modelům 1:1 tak zjistíš, že Volvo se označuje jako subprémie, tedy mezi střední třídou a prémií...
Avatar - iudex
23. 6. 2011 09:52
Re: Prémiová konkurencia
Chýba Ti tak smajlík, aby človek pochopil Tvoju iróniu. ;-)
Avatar - Krispos
25. 6. 2011 12:37
Re: Prémiová konkurencia
Safra, mělo to být samozřejmě se smajlem :-) Doufam, ze, jsem Britase neurazil a pokud ano, pak se omlouvam...
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
23. 6. 2011 10:21
Re: Prémiová konkurencia
Na toto téma zde byla diskuse již před léty. Kritérií pro prémiovost automobilky je řada - od tradice, přes úplnost portfolia (zastoupení ve střední, vyšší střední a luxusní třídě) po unikátní technická řešení. Jednoduše řečeno jsou prémiové značky (beze sporu Audi, BMW, Mercedes a dále Jaguar a Lexus s Infiniti) a pak jsou prémiové produkty běžných značek.

Volvo nezapadá ani do jedné této kategorie, proto se používá (jak zmínil už Krispos) označení subprémie. To se týká např. i Saabu, Alfy Romeo, Lancie.

Pokud jste fanouškem Volva, měl byste být za můj pohled rád. Pokud bych XC70 hodnotil z pozice prémiového auta, vzhledem k BMW 5 Touring a Mercedesu E by jednoduše propadlo - zbyl by mu z podstatných věcí v přednostech jen design a kvalitní materiály v interiéru.
Avatar - iudex
23. 6. 2011 10:54
Re: Prémiová konkurencia
No možno je problém v tom, že radíš XC70 o triedu vyššie, než patrí; svojimi rozmermi sa podľa ma radí medzi kombi strednej triedy. Keď porovnám s typickým kombi strednej triedy Mondeom, je Volvo rovnako dlhé, užšie a má kratší rázvor; v porovnaní s typickým SUV/zvýšeným kombi strednej triedy Legacy Outback má len zanedbateľne navrch. Za Tebou uvedenými údajnými konkurentmi ako 5er Touring zaostáva výrazne a pri porovnaní parametrov je zrejmé, že XC70 treba radiť do strednej triedy.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
23. 6. 2011 11:05
Re: Prémiová konkurencia
S tím by se dalo i souhlasit jenže:
- Volvo dnes má typické kombi střední třídy V60. Samozřejmě V70/XC70 je částečně dědictvím doby, kdy tomu tak nebylo
- i nejdražší "neakční" Mondeo (2,2 automat Titanium S) stojí méně než nejlevnější Volvo. Cena Mondea Enterprise končí na 780 tisících
- BMW 520d Touring (135 kW) stojí 1,107 milionu korun, Mercedes E 200 CDI kombi (100 kW) 1,062 milionu korun. To jsou ceny na úrovni Volva, čímž se opět dostýáváme k mé poslední výtce v závěrečném přehledu plusů a minusů
Avatar - Righ
23. 6. 2011 13:22
Re: Prémiová konkurencia
Neni to tak iudexi, Volvo S80 a z nej odvozeny kombi V70 a XC70 jsou typickymi zastupci vyssi stredni. Jeho konkurenty jsou tedy 5-er nebo A6, nakonec staci se podivat do ceniku, kterej je nejvymluvnejsim argumentem, kam ktery auto patri. Naopak rozmery jsou dneska vice nez zavadejici, zvlast vezmes-li jako referenci prerostly zastupce stredniho mainstreamu. Touhle logikou bys mohl klidne tvrdit, ze 3-er je nizsi stredni trida mnohem spis, nez stredni.
Avatar - iudex
23. 6. 2011 14:26
Re: Prémiová konkurencia
S tým triednym začlenením je to niekedy komplikované, ako píšeš, strednotriedna nemecká prémia je dĺžkou hlboko pod úrovňou mainstreamu, ale stále sú tu parametre ako rázvor, ktoré sú vodítkom. Teda i keď taká Octavia je dĺžkou 4,57m dlhšia ako 3er s 4,53m, rázvory 2,58 vs. 2,76m vec uvádzajú na pravú mieru. U XC70, resp. V70ky to je niekde na hornej hranici strednej triedy. Aj rázvorom 2,81m je niekde medzi S60 (2,77m) a S80 (2,83m). Ostatne ešte lepší príklad s ťažkou zatriediteľnosťou Volv je S40 a S60, obe sa radia do strednej triedy, čo je pri ich veľkostnom rozdiele logicky blbosť. Ja si ale stále myslím, že XC/V70 je veľkostne skôr stredná trieda.
23. 6. 2011 20:23
Re: Prémiová konkurencia
S40 je nižšia stredná jak vyšitá, už aj v štatistikách na auto.cz sa tam dlhodobo uvádza. Urobiť z núdze cnosť a radiť S40/V50 po dobehnutí prvej generácie S60 medzi strednú triedu bol snáď len marketingový vtip.

Samozrejme vďaka prerastenej mainstreamovej strednej triede možno aktuálna V70 ťažko odovodňuje svoje rozmerové radenie do vyššej strednej, ale to je len jeden parameter. Megan Sedan má vzadu fest veľa miesta a kľudne si to može rozdať s polovicou strednej triedy a aj s niektorými kúskami vyššej strednej. Ale jeho miesto je napriek tomu jasné.

Alebo taký Superb - veď tem by už musel priestorovú konkurencie (pozdlžne vzadu) hľadať snáď len v luxusnej triede :*)
Avatar - Dinar
23. 6. 2011 14:24
Re: Prémiová konkurencia
V době, kdy přišla na trh, byla S80 (vč. kombi) jedním z největších aut vyšší střední. Ale i proti akt. modelům rozměry nijak neztrácí, např. s tou šířkou jsi mimo, a vzhledem ke koncepci vše vpředu je uvnitř kabiny s přehledem nejprostornější v rámci třídy, míněno hlavně v příčném směru. Dle mého zcela jasný zástupce třídy, to že někteří z mainstreamu nafukují střední třídu do rozměrů vyšší střední je věc jiná. Volvo je subpremie, jak je i zde v diskusi několikrát zmíněno, na premii mu schází lepší motorová paleta a lepší převodovky; v rozměrech problém určitě není.

Volvo S80 d 4,85 š 1861
5er F10 4,89 1860
MB E 4,86 1854
Avatar - iudex
23. 6. 2011 14:28
Re: Prémiová konkurencia
Ale V/XC70 je oproti S80 vo všetkých parametroch (dĺžka, rázvor, šírka) o niečo menší. Každopádne to nie je jadro veci, ja som pôvodne reagoval na testérove negatívne hodnotenie, že XC70 je drahá ako prémiová konkurencia. To platí, ak porovnávame s prémiovou strednou, nie s vyššou strednou.
Avatar - Dinar
23. 6. 2011 14:36
Re: Prémiová konkurencia
Nevím jak by mohla být užší, když je to stejné auto, kratší je, o centimetr? Rozvor je naprosto nepodstatná věc z hlediska řazení do tříd, tam hraje roli koncepce pohonu, takový 1er by logikou rozvoru musela být čistá střední třída, a není.
Avatar - Dinar
23. 6. 2011 14:44
Re: Prémiová konkurencia
Srovnávání je otázkou pohledu, jestli přijde nějaký cross superb tak se A6 allroad nebo XC70 nevyhnou srovnání s ním, přestože jde o třídně rozdílná auta. Stejně jako naopak se XC70 nevyhne srovnání např. s A4 allroadem, proč ne, jenže při prvním posazení se dovnitř dojde každému, že je to prostorově naprosto jinde. S A4 allroad se může srovnávat octavia scout, tam je to z hlediska prostoru prakticky nastejno. Pak je tu ještě outback, který je s A4 čistá střední a jinak nevím o ničem, proti čemu by se dalo XC70 postavit. Ať se na to podívám z kterékoliv strany, pak z hlediska rozměrů, motorizací a image značky mi nejvíce jako soupeř vychází A6 allroad, který ovšem XC70 v každém ohledu o něco překonává a řadí XC70 tam kam patří celá značka Volvo tedy do subpremie jako levnější alternativu německé premie.
Avatar - iudex
23. 6. 2011 15:55
Re: Prémiová konkurencia
Ano, asi to tak nejak bude.
Inak v kontexte uvedeného mi o to viac uniká poznámka autora testu, že XC70 je rovnako drahá, ako (vyššia)triedna konkurencia: XC70 je od 39t eur, Al6 Alroad od 51tis.
23. 6. 2011 20:13
Re: Prémiová konkurencia
Nejsem fanatický fanoušek Volva, avšak Vašim arrgumentům nerozumím,když vezmu v úvahu Vámi udaná kriteria pro premiovost..portfolio, unikátní technická řešení...nevidím v čem by zaostávalo za Německými konkurenty..pokud ovšem jako známku kompletního portfolia nepočítáte MB Viano a podobné, unikátní technická řešení? Tvrdíte, že Volvo taková nemá??...Sám své závěry vyvracíte a potvrzujete že volvo do premie patří a nemyslím že by nutně propadlo ve srovnáíní s konkurencí z Německa...pokud však uvažujete tak, že německá konkurence určuje jak má premie vypadat, pak zřejmě volvo v některých ohledech propadne. Paleta motorů u německé konkurence je jistě širší, má přesnější řízení, volvo nenabízí 7 či 8 stupnové automaty, avšak skutečností je že geartronic v rychlostech reakcí i v kultivovanosti řazení příliš nezaostává za 7 G-tronicem plus, rozdíl je až překvapivě malý, volvo rovněž vynikne nad německými konkurenty v komfortu a kupříklad sedadla jaká byla v minulé genraci S80 jsou přinejhorším stejná jako nejlepší křesla, která nabízí MB a to jak v první řadě tak ve druhé, odpružení u stejného volva ztrácí až překvapivě málo na komfortní režim jaký nabízí comfortní režim Airmaticu. Taková je prostě realita a zkušenost z užívání vozu obou značek, ale děkuji za vtipné poznámky o angličácích od osob, které se s danými vozy vunec nesetkali... :yes:
23. 6. 2011 20:30
Re: Prémiová konkurencia
má Volvo luxusní sedan, konkurenta A8/7er/S-Classe? Nemá.
má Volvo plnou modelovou paletu jako konkurence? Nemá (hlavně sporťáky chybí, ne dodávky ;-) )
Má Volvo 6válcovou naftu, etalonovou motorizaci vyšší prémiové třídy v EU? Nemá. (D5 je supr, ale prostě jí vždy kousek na 6válce chybí).

Volvo je výborná alternativa německé trojce. ve spoustě oblastí drží krok, ale ne ve všem
23. 6. 2011 20:42
Re: Prémiová konkurencia
VW má konkurenta A8 atd...takže VW je premie podle tebe?
Sportáky? No má C70...ted mi napíšeš že to není sporták...a já stebou souhlasím...není...ale je to zástupce dynamicky vypadajících dvoudveřových aut....V6 v naftě nemá, to je taky praavda a dokonce ani V8 již, na to si zapomněl...to je přesně ono, umyslně se zaměřuješ jen na vlastnosti , ve kterých se volvo nevyrovná německé trojici...ale německá trojice není standardem pro to jak má vypadat premie...pokud to někdo tak vnímá, je to čistě subjektivní názor, ale nikoliv objektivní hodnocení...premie není o tom zdali má pětimetrovou limuzínu....a proto není VW premií, ale je to materiálech, zpracování, kvalitě, životnosti, tedy to čím převyšuje nepremii... a když kupříkladu vezmeš takové BMW či audi v základní ceně...interiérem do premie ani nespadají a směle mohou soupeřit s nepremiovými vozy
24. 6. 2011 11:23
Re: Prémiová konkurencia
Proč sem pleteš VW? Jestli se nepletu, A8 je model od AUDI.

Ano, vybral jsem věci, které Volvu chybí. A právě proto není plnohodnodná prémiová značka. To nesouvisí jen s kvalitou spracování, dizajnem, jízdními vlastnostmi. To souvisí právě s tou komplexností nabídky.

To si pak můžeme vzít nějaký TOP model mainstreamové značky, který se spracováním, materiály, motory a pod. klidně vyrovná nějakému prémiovému modelu - co je pak tím rozhodujícím kritériem, proč to není prémie?

Základní modely Volva taky nejsou žádné terno. Ano, jsou slušně udělané, ale to máš dnes 90% aut všech značek.

A definici prémie ať se ti to líbí nebo ne, dnes určije právě německá trojka. Částečně konkuruje Lexus/Infinity a v US mají vlastní značky Cadillac/Lincoln.

Ty to bereš moc osobně - znova opakuji, Volvo se ve spoustě věcí němcům vyrovná, v něčem je dokonce i lepší. Ale není to plnoformátová prémiová značka. Je to výborná alternativa :yes:

na V8 jsem samozřejmě nezapoměl, ale v EU to hraje minimální roli. Krom toho, V8 by dávala víc smyslu právě v kombinaci s 5ti metrovou limizínou ;-)
Avatar - Righ
23. 6. 2011 13:35
Re: Prémiová konkurencia
O auta se zajimas mozna dlouho, ale zjevne malo intenzivne - bez urazky. Srovnavat dneska Volvo co do prestize znacky (tj. "premiovosti") s takovou Audinou nebo Bavorakem je uplne mimo misu. Jako dukaz misto slibu ti doporucuju navstivit web Audi/BMW/MB a zjistit si siri jejich modelovyho portfolia, zaber motorarsky nabidky, spektrum vybav a dostupnych technickych resenich. Pokud jsi aspon trochu soudnej clovek, vyjde ti, ze uvedeni Nemci hrajou uplne jinou ligu nez Volvo. Urcite se nicmene shodnem, ze Volvo prave pro modely jako XC70 stoji nad Oplem nebo VW (i kdyz zde uz je to sporny, protoze dnesni Opel a VW jsou dva uplne odlisny svety - historicky to pritom ve vyssich patrech nabidky bylo presne obracene). Ten slavnej GTI-ho soukromej termin "subpremie" se na to nahodou docela hodi. ;-)
23. 6. 2011 20:18
Re: Prémiová konkurencia
Děkuji za tvou radu, nemusím navštěvovat tyto weby, znám je dobře a proto vím, že jsou věco, které v ceníku německé trojice vubec nenaleznu a tejně tak najdu položky které nenajdu v ceníku volva, např vzduchové odpružení..víc položek mě nenapadá, a také vím, že mnohé z příplatkových poožek v cenících německé konkurence nabízelo Volvo již o nějaký ten rok dříve...a to nejen co se bezpečnosti týká....možná bys měl spíše ty studovat...
23. 6. 2011 00:48
Srovnání s V70
Jaká je teda výhoda XC70 proti V70, když je to jen předokolka? (řečičky o frajerskym designu, oplastování a jinejch kravinách mě nezajímaj) Je pohodlnější? Nevýhody? Je výrazně dražší než V70? Má citelně vyšší spotřebu než V70?
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
23. 6. 2011 08:56
Re: Srovnání s V70
Zcela otevřeně si myslím, že hlavní důvod je opravdu design. I V70 může mít 4X4, výbava je podobná, ceny nepatrně nižší.
23. 6. 2011 12:18
Re: Srovnání s V70
Takže se nedá hovořit třeba o větším komfortu oproti V70?
Avatar - jazva
23. 6. 2011 10:29
Re: Srovnání s V70
presne taký istý ako medzi Octou kombi 4x4 a Octou Scout...
23. 6. 2011 11:54
70 SLOV
No, tady asi bude co psát...

Tak především si ujasněme základný kvalitativně třídní kánon - existuje lowend, mainstream, supermainstream, subprémie, prémie, lux a exklusiv. Supermainstream, jako kvalitativní subtřída čnící výrazně nad mainstream je kategorií automobilkou projektovanou a chtěnou. Na rozdíl od supermainstreamu je kategorie subprémie kategorií automobilkou něchtěnou, jde vlastně o jakýsi vývojový předstupeň před hvězdným nebem, kterýmje v masové výrobě třída - premium. Klasickým reprezentantem subprémie je dnes automobilka Alfa Romeo, s odřenejma ušima i holeněma Saab, v podstatě jaguar a samozřejmě Volvo. S výjimkou Jaguaru schází těmto automobilkám ke statusu prémie jen pětimetrová limuzína.

Vedle toho nutno ještě vnímat prémiovost jako nejen daný stav automobilky, nýbrž i selektivně, a to při pohledu na konkrétní model. Z tohoto pohledu je samozřejmě Alfa Romeo 159 prémiovým produktem (vztaženo ke konkurenci - BMW3, MB-C apod). Stejnou optikou pak nazírejme na produkci Volva. jako automobilka je to dnes pro absenci pětimetrové limuzíny subprémiový výrobce, u modelové selekce pak lze jistě např. model S60 vnímat jako regulerní prémiový produkt.

Jistá výjimečnost Volva pak pramení z toho, že dělá v současnosti nejlepší kabiny. Vnitřek Volv (např. S60/V60, Ale i horní XC70) doslova svou pohledovou estetikou, materiálovou kvalitou ční i nad klasické prémiové výrobce, zejména pak nad AUDI a BMW. Volvo těží z důsledného uplatňování skandinávského, legendárního designu, nepodsokečnou materiálovou náročností a stylem, který se prostě musí zažít. Ruku v ruce s tím pak jde akcent na bezpečnost.

Na druhé straně je hendikepem Volva motorová zdrženlivost, zásadní výtku lze vznést k absenci naftového třílitrového šestiválce. Nejcitelněji je tato absence pociťována v největším modelu, XC90.

Konečně vyzdvihněme velmi kvalitní estetiku i karoserií VOLV, vždyť současná generace řady 60, no to je balzám na oči. Model S80 je pak vizulně pro mnohé řidiče vlastně nejpřijatelnějším sedanem ve vyšší střední, což je vlastně dokonalé vyznamenání designérum Volva.

Volvo má i pocitově velmi silný "obsah". Příkladem, nechť je nám právě horní model. Usednutí za volant "crossky" znamená na deset vteřin oněmět - z kvality, estetiky a především z pocitu bezpečí, kterým je kabina doslova nabita. V konfrontaci je posaz v BMW 5 velmi stísněný ('pro mnnohé dobře živené dokonce vyloučený z biologické podstaty), materiálově nijak exklusivní, na druhé straně velmi účelový a dotažený. MB-E klasse je dokonalá porce jakéhosi až procovského luxusu, komfortu, mohou vadit jakoby krátka opěradla sedadel.

Cena horní crossky je fantasticka, za něco přes milión získává majitel doslovný silniční tank, který ovšem i s předmětným motorem jede vždy tak, jak chce řidič. Samo, že kdo chce s crosskou na Severní smyčku, tomu snad jen doporučení o mokrých hadrech a podobně, neb, a na to nezapomínejme - řídit VOLVO, to je jistý "bezpečnostní" závazek i pro samotného řidiče. Ne nadarmo, se řidiči Volv stále na silnicích zdraví probliknutím, a v jízdě jsou vlastně... příkladem pro ostatní. ;-)
Rozbalit vlákno
20
23. 6. 2011 12:20
Re: 70 SLOV
To si myslíte, že to po vás bude někdo číst? >:D

Kdyby ten váš příspěvek měl nějaký kloudný obsah, informačně hodnotný, tak bych si to možná přečetl, ale po první větě je jasné, že jste typická oběť marketingového brainwashingu bez sebemenšího vlastního kritického úsudku. Vy víte co je nej, co je in, což.
Avatar - Dinar
23. 6. 2011 14:29
Re: 70 SLOV
Právě na tobě podobné případy platí, nejdřív hodně čti než si dovolíš něco napsat, v opačném případě jsi a budeš za troubu. :-!
Avatar - Johny.Rico
23. 6. 2011 17:11
Re: 70 SLOV
Dinare, proč to děláš? :-)
23. 6. 2011 23:28
Re: 70 SLOV
Já čtu dost, ale vybírám si, co číst budu a co ne. Marketingové bláboly nečtu a nepřipadám si ochuzen, ani jako trouba. Ten příspěvek jsem teď očima prolétl a nic než marketingové bláboly tam není. Kecy, kecy, kecy, kecy a pak ještě jednou kecy. Informační obsah nula. Sorry, ale je to tak.
24. 6. 2011 09:43
Re: 70 SLOV
Jenom čtení, večerníčku, nestačí. Já vím, tebe by zajímalo, čím se liší V70 od XC70... :-) To tu ale každý (mimo tebe) ví, a když už potřebujeme jít na dřeň, diskutujeme o tom na blogu. Cítím, že trpíš poměrně masívní sociální zácpou, a právě pro takové pacienty tu píši horní príspěvky. Podrobně si je čti, případně opisuj, uvidíš, časem se ti uleví, pochopíš, jak to ve světě aut chodí a jak to ve světě aut vlastně je. A kdybys náhodou vedle té zácpy trpěl ještě silniční slepotou, pak na tohle je nejlepší navštívit vlastní garáž. Jdi do garáže, otevři vrata, koukáš tam na sebe. Jen tam najdeš odpovědi na své infantilní otázky, a to jak o autech, tak o... sobě.
24. 6. 2011 11:07
Re: 70 SLOV
Toto je jenom další slohové cvičení plné blábolů. Jen potvrzujete můj názor. Ta vaše pseudomoudra typu "Jdi do garáže, otevři vrata, koukáš tam na sebe" ukazují myšlenkovou vyprázdněnost některých lidí, kteří si naprosto nechali vymýt mozek reklamou. Nevím, jestli se mám tomu smát, nebo brečet. Člověče, jaké hodnoty vy v životě ctíte a vyznáváte? Prémiovost a měkčené plasty? Vaše blábolení tomu odpovídá. Měl byste si z očí vymýt ten balzám, který se vám tam dostal při prohlížení volva v60.

Víte, já si místo reklamních letáků raději přečtu něco, co nepsalo marketingové oddělení, ale třeba spisovatel nebo vědec.

Snažíte se ve mě vyvolat dojem, že jsem jaksi "mimo klub vyvolených", vzhledem k mé výše položené "stupidní" otázce. Já tedy ovšem silně pochybuji, že každý, kdo tu diskutuje, řídil XC70 i V70 a dokáže porovnat komfort obou vozů, pane "GTI". Kdyby tomu tak bylo, tak by asi nebyl důvod číst tento test a diskutovat pod ním, že? Na své otázce tedy nevidím nic infantilního, navíc je (narozdíl od vašich blábolů) relevantní k tématu článku. Dotaz byl zdovolením mířen nikoli na vás, ale na někoho, kdo může ta vozidla porovnat (např. redaktor auto.cz), ale především na někoho, kdo ve svých příspěvcích neblábolí, ale formuluje informace.
24. 6. 2011 13:40
Re: 70 SLOV
Dotaz na rozdílnosti V70 od XC70 svědčí především o tom, že o autech nevíš vůbec nic, jen se tu plácáš. Není to kritika, pouze konstatuji fakt. Co je však na tvém postoji tragické a kritických slov nutné, to je tvá fatální neznalost světa aut obecně. Ty se domníváš, že členění aut podle velikostních či kvalitativních měřítek je nějakým blábolem? Nikoliv. Nebo ta garáž. Podívej se na sebe, nepokukuj po těch kolem, jdi do své garáže, najdeš tam jen a jen sebe. Nebo ty snad ve své garáži nacházíš souseda? >:D To tvůj soused ti určuje garáž? Nebo si svou garáž určuješ sám? Pamatuj - jsi než to, co tvůj vůz. Vše, co si můžeš a musíš myslet o svém autě, si můžeš myslet i o sobě.
24. 6. 2011 17:53
Re: 70 SLOV
Vážený pane, já opakuji, že vás jsem se na nic neptal. Ani bych na vaší odpověď nebyl zvědavý, protože vaše životní filosofie i představa o tom co je to "znalost" (aut) mi připadá naprosto zvrhlá. Dělá se mi špatně z tvrzení, že člověk je to, co je jeho auto. Vážený pane, rozhýbejte trochu svojí línou zadnici a zajeďte se podívat do Ghany, do Indie nebo do Laosu, abyste viděl život na vlastní oči. Pak třeba trochu změníte svůj primitivní pohled na svět, ve kterém posuzujete lidi podle aut, ve kterých jezdí. Můj dobrý známý je vynikající hudební skladatel a špičkový hudebník, uznávaný v zahraničí i u nás - a jezdí starou dodávkou od Citroenu. Co to o něm říká? Jiný přítel, lékař, uznávaný specialista ve svém oboru - má Škodu Octavii. Co to o něm říká? Jen stále potvrzujete, že platí, co jsem napsal výše - že máte za očima vymydlíno od reklam a "lifestylových" časopisů. I to, že jste nijak nereflektoval mojí - zcela logickou - připomínku, že posoudit rozdíl mezi XC70 a V70 může jen ten, kdo oba vozy skutečně nějakou dobu řídil, ukazuje, že nemám tu čest s člověkem, který by byl schopen inteligentně a věcně diskutovat. Dost pochybuji, že vy o autech něco víte, tedy až na ty vaše "lifestylové" bláboly a naprosto směšné diskuze o "prémiovosti". Nemyslím, že víte, co je vačková hřídel, nebo jak funguje ABS. Ty vaše řečičky nejsou znalosti, jak se mylně domníváte. Doufám, že jste v pubertě nebo v adolescentním věku a že z toho vyrostete, protože jestli vám už bylo 25 nebo víc, tak je to dost smutná perspektiva. Howgh.
25. 6. 2011 12:15
Re: 70 SLOV
>:D Všechno špatně, večerníčku, argumenty Ghanou a kamarádem co umí houslovej klíč zpaměti a svůj vůz startuje klikou, jen věrně vykreslují tvůj dokonalý myšlénkový brajgl v hlavě. Opakovaně ti píši, nekoukej se kolem sebe, dívej se výhradně v těchto souvislostech jen a jen na sebe, na svou garáž. Tam jdi, tam se také najdeš. Jen a než sebou argumentuj. Sebou, svojí garáží a svojí hlavou... Pokud tě hlouběji zajímá, jak funguje ABS, přihlas se někam na kurs či rovnou slož přijímačky na ČVUT. Ve vztahu k automobilovému světu, k roli, jakou hrají auta v životě jednotlivců i v životě společnosti jako celku pak k tomu ještě přidej studium sociologie. Až to všechno vystuduješ, nezapomeň pak jít do své garáže, budeš už vědět, co tam najdeš - opět a zese jen sebe. Aby sis zase však nepřipadal jako bůh (oproti té Ghaně), speciálně pro tebe upřesňuji centrální zdejší poučku - V Česku dokonale a bez výjimky platí věta - jsi než to, co tvůj vůz. Běž do garáže otevři vrata koukáš na sebe. Vše, co jsi nucen si myslet o svém autě si můžeš myslet i o sobě. Však to znáš sám, prémiový člověk, prémiové auto...

P.S. A nebreč. Sebepoznání patří k jedné z vývojových fází člověka. Tomu se nevyhneš. Přijmi to důstojně :yes:
25. 6. 2011 13:29
Re: 70 SLOV
Opět kecy, kecy, kecy. To samé dokola. Sebepoznáním byste měl projít nejprve vy sám. Vy nereprezentujete "svět aut", ten reprezentují lidé, kteří auta vyrábějí a rozhodují o nich. Vy reprezentujete svět pubertálních onanistů, kteří se uspokojují nad obrázky automobilů, na které z kapesného od rodičů nikdy nenašetří. Svědčí o tom vaše desetitisíce příspěvků v diskuzích o autech. Víte, kdo něco má, nemívá potřebu o tom tolik kecat a ztrácet tisíce hodin slintáním na internetu nad obrázky aut. Tuto diskuzi s vámi tímto končím, protože konverzace s hlupákem je ztrátou času. Přeji vám příjemný den.
25. 6. 2011 15:30
Re: 70 SLOV
Žes ještě nebyl ve své garáži? Právě tam k tomu sebepoznání dojdeš nejrychleji. Tak šup, mrkni tam na to, a pak zde napiš, zda tvůj lidský, člověčí status koresponduje s tvým autem. Uvidíš, že to dokonale sedne. Jak by to také nemělo sednout? :-) Musíš být ovšem k sobě v tom hodnocení upřímný. Ne aby sis nadsazoval.

P.S. Večerníčku, večerníčku, že života máš dnes za pět.
25. 6. 2011 16:44
Re: 70 SLOV
Prosím vás, už mi přestaňte zasviňovat e-mailovou schránku svými uhrovitými "moudry". Na puberťáky nejsem zvědavý. Děkuji
23. 6. 2011 14:27
Re: 70 SLOV
když si jedeš ve svým Volvu a někdo tě problikne, nejspíš tě chce upozornit za a) na Pomáhat a Chránit číhající v křoví s radarem, nebo za b) že ti nesvítí světla ;-)

O tom, že by se řidiči Volva zdravili slyším poprvé. Na silnici jsem to taky nezažil, a dokonce jsem o tom nečetl ani na Volvo fóru kde jsou něktěří docela hard-core Volvisti.

Zdravení probliknutím je naopak běžné u Saabistů, četl jsem ještě občas třeba u Alfistů. Volvo je ale dnes tak rozšířená značka, že 90% jeho uživatelů nejsou zdaleka žádní srdcaři, spousta Volv jsou služebáky kde uživatel ani neví co má pod kapotou, stačí že má znak Volvo (podobně u ostatních prémiovek).

K tomuto modelu XC-70 - osobně bych to viděl jako model dělaný třeba pro tzv. "Soccer mom". Už i v ČR je docela velká skupina lidí, kteří si můžou dovolit koupit druhý vůz do rodiny za mega - třeba pro manželku do města. Nenajezdí do roka moc - nepotřebuje silný motor, jezdí většinou po městě - nepotřebuje AWD, je to žena = XC jednoznačně preferuje.

Sám to vidím doma - V70 jako super, ale jakmile manželka uvidí XC, dala by za ní cokoliv (nejlépe mojí ledvinu/plíce >:-[] ). A vůbec jí nezajíma AWS, světlá výška, motory a pod. Prostě je to trochu vyšší, oplastování budí dojem městského tanku a to je to po čem ženy dnes baží.
Osobně říkám - díky bohu! Protože jediná další alternativa v jejích očích jsou pak už jen SUV...
Avatar - jazva
23. 6. 2011 16:51
Re: 70 SLOV
občasne Volvom jazdím(a nie nejakým trápnym kombi - Kuko prepáč) a preblikávanie som nikdy nezažil. S ostatným viac-menej súhlasím... :-)

A dokonca súhlasím aj s krátkymi operadlami v Ečku. Mimochodom, keď som ich spomenul ako kritiku hneď po premiére(sedel som v tom skôr ako novinári), tak si ma tu zvozil pod čiernu zem... >:D
23. 6. 2011 20:15
Re: 70 SLOV
šmejde, počkaj keď si ťa v Petržke nájdem, ti rozhodím sandál! ;-)

dnes som stretol peknú blondýnku v C70 akou občas jazdíš (nebol si to náhodou ty, však? >:-[] ) a veru na mňa neblikala - no ale manželka sedela vedľa mňa, tak to bolo možno tým >:D
Avatar - jazva
24. 6. 2011 09:56
Re: 70 SLOV
ale no taaak... Ja si viem udržať svoje hormóny na uzde, tak ešte proste to kombi nepotrebujem. >:D

To že ti tá blondína neblikla, tak to považuj za božiu prozreteľnosť, pretože keby ti blikla, tak máš ešte teraz tichú domácnosť. ;-)
23. 6. 2011 20:31
Re: 70 SLOV
V podstatě s tebou souhlasím, ale....chceš tady tvrdit, že VW je premie?....VW přece má 5metrovou limuzínu...a pokud by jediným kritériem byla 5-metrová lim......tak si již právě napsal, že volvo je premie, protože v Číně se prodává delší S80....
23. 6. 2011 21:07
Re: 70 SLOV
Netvrdím nahoře, že pětimetrová limuzína je jediný znak prémiové automobilky, je to jeden ze znaků (vedle technického/technologického předvoje, vedle designové nadstavby). Tebou zmíněný Phaeton je důkazem toho co také píši nahoře - je nutno důsledně rozlišovat mezi prémiovostí automobilky jako celku (BMW, Mercedes-Benz...) a mezi konkrétním modelem auta, zde tedy Phaeton - je to klasický prémiový vůz z velikostní třídy Lux, byť by byl vyráběn (super)mainstreamovou automobilkou Volkswagen. V podstatě je tohle jistým novým úkazem, kdy automobilka vybraným modelem překračuje svůj vlastní kvalitativní status (podobně je to u Touaregu). V jisté modifikaci to lze nyní stopovat i u Citroenu s jejich řadou DS, nejde sice o regulerní prémiové vozy, ale ani se nejedná o klasický mainstream, modely DS tedy lze vnímat tak trochu jako subprémiové produkty mainstreamové automobilky.

Konečně ve vztahu k tebou zmíněné Číně - kvalitativní struktura automobilek, resp. jejich produkce je v podstatě (historicky) kontinentální záležitostí, tedy V USA mají své speciální hodnocení, v Evropě také, v Asii též. Mimochodem, z toho pramení jisté možné komplikace při zatřiďování mimoevropských automobilek v rovině pohledu z Evropy. Jelikož však kolébkou motorismu je Evropa, vidíš, že když chce Toyota vstoupit do evropského prémiového segmentu, musí nabídnout speciální značku (Lexus), podobně Honda (Acura, ta zde ovšem v prodeji zatím není) nebo Nissan (Infiniti).