Toyota Mirai je údajně prvním vozem, který se bude prodávat v Japonsku využívajícím energii z palivových článků. Začne se prodávat 15. prosince, do Evropy dorazí až v září příštího roku.
Tak to gratuluju ;-):yes: , já tedy, přes veškerou snahu o objektivitu- nedovedu si vybavit nic ošklivějšího. Mám dojem, že toyota už dlouho dluží výplaty svým designérům a ti jí to dali sežrat.
Tak či tak - vidím to jako obecný problém Toyoty, snad kromě sportovních aut. I když prodeje říkají něco jinýho. Ale - kupují zákazníci protože se jim design Toyot líbí, nebo kupují i přesto jak vypadají?
jj
SOUDRUZI MUDRCI, víte vy vůbec kolik RYCHLODOBÍJEČEK CHADEMO [odkaz] JE INSTALOVÁNO V JAPONSKU?? [odkaz]
MRTĚĚĚĚ !!! >:D >:D >:D >:D >:D a to už několik let
A víte vy vůbec kolik stojí výstavba vodíkový čerpačky? [odkaz] MEGA ani nechci vědět kolik jich mají, poněvadž je to bezpředmětné >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D protože 700 barová bomba vodíku do osobáku [odkaz] je BULLSHIT !!! >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
To je věc vkusu. Mám rád věci, které se odlišují. Třeba vůbec se mi nelíbí unisex v podání Audi a Škody, neoslovuje mě ani VW nebo Mercedes.
Tohle auto je prostě jiné. Musí se pochopit, stejně jako Prius. Toyota ví co dělá.
Hele kup si jí a budeš vyléčený. Všechno ostatní zestárlo o deset let? Model S je pořád o dost lepším autem, které by tě při předváděčce ohromilo. Akcelerace, jízdní vlastnosti, problémy s vodíkem a náročnost servisu - nevidím tu technickou krásu proti ostatním elektromobilům. Vzhledem k ceně je to proti dnes prodávaným akumulátorovým elektromobilům neprodejné a těch pár nadšenců do palivových článků zbytek světa neporazí. Tohle nebude další Prius ani za 30 let. Jen další omyl v automobilové historii.
Prius první generace byl designový hnus, ale technologicky zajímavý a životaschopný produkt už tehdy. Další generace jsem měl ještě raději i když interiér jsem nikdy úplně neskousl. To srovnání nesedí. Prius jezdil na osvědčené palivo a i tak se celkem dlouho prokousával k dobrým prodejům. Tohleto je mnohem dražší auto na extrémně špatně dostupné palivo, které je poraženo snad úplně ve všem např. Modelem S. Na prodeje dnešního Priusu se bude prokousávat dalších 50 let - taková sedmá generace to snad už zvládne .
Budiž... podle mě "mám rád věci co se odlišují" není popis vkusu, ale spíš antivkusu - ve smyslu známého "Když ti dají linkovaný papír, piš napříč" (i kdyby to byla kravina). Pokud jsi rebel z povolání, asi nemůžeš jinak :-) .
No myslim, ze toyota je snad jedina automobilka, ktera zacina silne ujizdet ostatnim, hlavne evropskym automobilkam. Kdyz prisel prvni Prius, malokdo ocekaval velke prodeje a aktualne je jedina kdo nabizi nekolik modelu s hybridem za vcelku prijatelnou cenu. Ja jim fandim a drzim palce.
Kolega asi spise mluvil o technicke vyspelosti. Ty asi mluvis o "nejmenovanem" nemeckem vyrobci a mozna cinanech, co vyrabi kvantitu srotu recyklovanim starych dilu 20 let.
Jak vsichni asi vi, tak konkurovat se da pouze spickovym vyrobkem, o zbytek se postaraji cinani.
Mluvím hlavně o Toyotě jako takové a o designu tohoto stroje konkrétně, tohle se prostě nemůže lidem líbit. Minule jsem na silnici obdivoval LandCruiser a říkal si něco podobného... přední světla, to je dílo.
A v interiéru... no, jak woody dnes mluvil o těch sebevraždách...
[odkaz]
Japonci jsou jini a jestli je prvni serie rozprodana tak to nebude asi tak moc odporne. Lidi to kupujou kvuli necemu jinemu nez je krasa. Podobny pocit urcite prevladal pri predstaveni Priuse a kde je dnes?
No ten interier, no, no,... Ma to vodik, franta od vedle to nema, je to tech. spicka, takze to asi budouci majitel prekousne >:-[]
No hlavne ze tito umelci zrecyklovali, faceliftovali a vytunili stare Espero
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Re: neviem, mozno mi niekde vypadlo jedno koliesko...
Asi jim jde o to designem šokovat, aby se při pohledu na to auto o něm mluvilo a každý tak hned věděl, že tohle auto jezdí na vodík. Podobně jako každý pozná Prius a ví, že je to hybrid. Kdyby mělo standardní design, tak po něm ani pes neštěkne :-)
Re: neviem, mozno mi niekde vypadlo jedno koliesko...
to ma tiez napadlo...ale pride mi to ako zbytocne vysoka dan za to, ze su tieto auta nasledne zavisle na envirotipkoch, pripadne exotoch, ktorym nezalezi, ako to auto vypada. mne teda na designe auta zalezi pomerne dost. ak nema byt dopyt po netradicnom pohone v prvom rade drajvovany uspornostou, resp. "cistotou", ale naopak hlavne tym, ze to auto puosobi exoticky, tak je to cele nejak chore :no:
Re: neviem, mozno mi niekde vypadlo jedno koliesko...
Právě že ti co si to koupí sakra záleží na tom jak to auto vypadá, jak psal nahoře Dylan McKay tenhle design musíš pochopit , to co vidíš dneska u převažně evropský značek je nuda recyklovaná 20ti letá nuda. Pokud si mam představit jak budou vypadat auta za 20-30 let budou dost podobný tomu co vidíš , tak to je , je jiná doba a devadesátkám pomalu odzvoní , žiješ v době ultratenkých hitech technologii. Třeba XL1 , i8 ... to je budoucnost ať se nám to libí nebo ne . Toyota nespí ale ukazuje svoji sílu do budoucna a prostě v tomhle má náskok.
Re: neviem, mozno mi niekde vypadlo jedno koliesko...
Blablabla. Koukni se třeba na design Maserati - to je to co je hezké a letí. Saaby jsou doteď nádherný a nadčasový. Ten exteriér se prostě okecá těžko a hlavně když Tesla Motors ukázala, že technologicky vyspělá auta mohou být nejen krásná, ale i rychlá. Tohle je pseudoekologická hnuska co bude hnusná i za sto let.
Třeba v hybridech já Toyotě hodně fandím, pokud by se sem dovážel, měl bych o jeden konkrétní i zájem.
Věřím, že i tenhle Mirai bude pecka, ale... Ale proč to proboha vypadá takhle? Neskutečně špatně vypadající auto, no hnus 8-s
Jak mám rád hybridy od Toyoty a snad všechny Lexusy (kromě dieselových excesů), tak tímhle mě Toyota zklamala. Vodík je z hlediska financí, technologie a ekologie naprostý nesmysl. Rád bych aby mně to někdo vyvrátil věcnými a racionálními argumenty.
Máme zemního plynu jak na.ráno, máme koncepci PHEV a hybridy, máme akumulátorové elektromobily, ale stejně se zcela zbytečně a předčasně lejou peníze do vodíku. Více pragmatismu a smyslu pro realitu by lidstvu neuškodilo. Kdyby se vložily peníze co se doteď vyhodily do vodíkových experimentů v dopravě např. do CNG, tak by výsledkem bylo, že bychom v roce 2015 měli nesrovnatelně lepší vzduch než dnes. Ne, my musíme machrovat s vodíkem :no:
1) dodávky zemního plynu jsou závislé na tom jak se Putin vyspí, Norsko by to neutáhlo
2) PHEV a hybridy potřebují baterky a množství lithia je omezeno, největší zdroje jsou v Chile, Argentině a Austrálii, tedy v nestabilních zemích (s výjimkou Austrálie).
Velké zdroje lithia jsou prý i v Afghanistánu, tedy další nestabilní zemi.
1) Och, takže zemní plyn je nakonec problémovější než vodík? V které galaxii? Vodík je jednoznačně to nejnáročnější co v dopravě můžeš mít a Rusko na tom nic nemění.
2) Různé studie tohle vyvrátily i potvrdily, ale v reálu se to zatím nijak neprojevilo, takže zatím budeme věřit těm optimistickým studiím. BTW jsou i jiné akumulátory nebo kondenzátory a toho lithia je tolik, že se většinou ani nerecykluje pro další použití v akumulátorech.
3) Tvoje argumenty střílí proti neexistujícímu cíli. NIkde jsem nenapsal, že chci jen CNG nebo jen elektromobily s lithiovými akumulátory. Vodík v dopravě je blbost pro minimálně několik následujících desetiletí - to jsem napsal. Blbá a zbytečná alternativa je jen plýtvání penězi.
Tak z hlediska ekologie to neni nesmysl, ale spicka. Problem muze nastat jen s vyrobou vodiku. Kdyz se ale zacinaji stavet cerpacky na vodik se solarni elektrarnou, tak tam nevidim zas takovy problem [odkaz]
Cena po prepocitani 2Kc/km mi prijde stejna jako dnes za palivo, ale ekologie je nekde jinde. Je to budoucnost, ikdyz si v zaostale Evrope kdekdo mysli, ze technicky vykrik je benzinovy turbo motor.
V čem je elektromobil potřebující vodík lepší než dnešní elektromobily s velkými aku nebo PHEV se spalovákem na cng? Problém může nastat nejen ve výrobě, ale nastává i ve skladování. BTW je snad výroba nějak mimo ekologii, žes ji ze své úvahy vyřadil? Není lepší elektřinu pouštět rovnou do aku než z ní vyrábět vodík a energeticky brutální cestou ho zkapalňovat a pak čekat až mně za max. 15 dní z nádrže sám uteče protože -251 °C? Není lepší těžit zemní plyn, trochu ho stlačit a pak ho téměř bez škodlivých emisí jednoduše spálit v motoru? Chtěl jsem argumenty, ale koukám, že o výrobě a skladování vodíku, tady lidi vědí méně než já o hello kitty.
Nevypustil jsem vyrobu, byl oddkaz na cerpacku s vyrobou. Klidne tady dalsi
[odkaz]
Jojo nacpat do baterii, lehce se rekne. Co takhle akumulace el. energie, to je obrovsky problem, kor kdyz dnes nemci maji nekolik Temelinu ve spatne regulovatelnych solarnich el. Takze tady se jevi vodik docela dobre. S porovnanim s tvyma baterkama primo spickove.
Jinak jak sam pises o Hello kitty, tak i o tomto vis stejne nic, jako ja. Skladuje se kapalina pro spalovani, plynny stav je pro palivove clanky. Nadrze jsou tedy potazeny specialni vrstvou ktera by mela zabranovat uniku. Nebo si snad cetl nekde jinde o unikani vodiku nez u spalovani od BMW. Nesmis se stale upinat ke spalovani cehokoli, jinak by jsme tu jezdili stale jen na naftu :-)
Kdyz si predstavim, ze bude mesto kde jezdi vsichni na vodik nebo kde pali CNG, LPG, tak kde asi bude cistej vzduch?
„Zároveň by ale také mělo být jasné, že velká část emisí zůstává,
narozdíl od vodíku."
Popiš mně ty emise. Některé emise zůstávají, ale je jich mnohem méně. On někdo na plynu dokonce doma vaří ty chytrolíne, takže srovnání se škodlivinama z kapalných paliv je dost těžké, protože je o dost nižší.
„Vážně si myslíš, že máš víc znalostí než mají v Toyotě ?"
Méně smajlíků a více používání hlavy. Znám tisíce případů, kdy velká firma z oboru něco udělala a to něco ji přineslo ztráty.
Ty emise máš popsané v odkazu.
To, že se na plynu vaří, asi předpokládáš, že já ani Toyota nevíme.
Jinak ke ztrátám. Teď nejde o to jestli Mirai přinese ztráty.
Jde o to, že zpochybňuješ vůbec smysl vodíkových aut.
Proč si tedy myslíš, že s tím Toyota přišla?
Myslíš si, že máš víc informací?
PS Bylo to bez smajlíků, tak zkus tak odpovědět i ty bez chytrolínů..
Zpochybnuji smysl uvádění vodíkových aut s dnešními parametry a do dnešního prostředí. Dnes jsou lepší cesty a finance do vývoje by měly jít hlavně tam.
Jsou, ale nějak se prosazují ještě méně než ty na vodík a vzhledem k tomu, že Toyota uvedla tuhle kreaturu, tak asi má nějaký důvod proč je ignoruje i když by měla rázem mnoho problémů s čerpáním a skladováním vyřešeno.
Ale prosazují. Není problém je koupit. U automobilek bude hrát svou roli marketing. Vodík je vnímaný jako čisté palivo budoucnosti. Když se někdo snaží prodat záložní generátor postavený na palivových článcích, vodík moc zájemců nepřiláká.
Tohle je pro mne skutečně zajímavá možnost. V cestovním autě bych asi neváhal. Nižší spotřeba, tichý chod, čistý provoz (žádné spalování za vysokých teplot a tlaků).
Těch idiotů co vnímají CNG jako špinavé fosilní palivo je málo. Zapalovač, auto nebo sporák na plyn zažil snad každý movitější člověk na světě, a tak všichni vědí, že je to čisté a nesmrdí to. Pokud by s CNG palivovými články nebyl problém, tak už je tu dávno máme v autech. Lidi nejsou zas tak mimo a marketing není všemocný. Já osobně znám i hodně těch co moc dobře vědí, že vodík je dnes spíš „čistý" než čistý.
V autech nemáme ani palivové články na vodík. Je to pořád drahá sranda. A v autech je k dispozici celkem málo prostoru. V jiných aplikacích se to zaplatí a nekladou takové nároky na rozměry a hmotnost. Vím, že na těhle článcích pracovalo BMW, nebo Delphi. Mimochodem, starší články, které zvládaly fosilní paliva, měly provozní teplotu k tisíci stupňů, což přispívá k vysoké ceně a neusnadňuje to zástavbu.
a jak dostaneš energii do akumulátoru? Akumulátor snad dokáže udržet energii nekonečně dlouho? co životnost akumulátoru? Těžit zemní plyn? to zní hodně ekologicky . To co ty teď víš o výrobě a skladování vodíku už není pravda , je to technologie jako každá a poměrně nová a pokud se jí někdo zabývá znamená to že nějaká možnost tady je minimálně jako další alternativa .
Tak už dost s těma vtipama. U vodíku nejde o problémy spojené s novou technologií, ale problémy spojené s technologicky náročnou technologií. CNG je ve všech směrech jednodušší cesta a přesto se proti benzínu a naftě prosazuje pomalu. Potom přijde Toyota a Honda a třeba dalších 10 automobilek s autem na vodík a svět se z toho posadí na zadek? Těžko.
ty to pořád nechápeš , tyhle alternativy jako akumulátory a vodík jsou zatím asi jediným možným pohonem v budoucnosti , dneska je nikdo ještě nepotřebuje ale co za 100 let? myslíš že je čas čekat? CNG je moc hezký ale to je z bláta do louže , nebavíme se o palivu pro příštích 50 let , jo zásoby zemních plynů jsou na 70let ale při současné spotřebě a i tak to prostě neřeší co pak. Proč ztrácet čas a peníze vývojem něčeho co stejně nebude řešit současný problém , tzn, čím nahradit fosilní paliva. Takže CNG možná pěkný doplněk současnosti ale žádná revoluce se nekoná, ta přijde se solární energii , vodíkem a kdoví s čím ještě. Možná pro tebe je dneska auto na vodík zbytečnost ale díky společnostem co se tím zabývají , protože nemyslí jen na sebe a na zisk, ale myslí na budoucnost a vývoj kterým se dnes zabývají se bude hodit .
Dnes se to nevyplatí, na tom se shodnem, ale časem zřejmě jo, je vždy dobré mít vývoj takových technologií ukončen a založen v šuplíčku ještě před tím, než je bude žalostně moc potřeba a nebudou dostupné.
[odkaz] ... s elektormobilmi jednoznacny suhlas.... buducnost v nich rozhodne nie je a nikdy nebude..... ale bohuzial mam obavy ( mozno som prilis skepticky ) ze ani vodik nebude tou skutocnou a plnohodnotnou nahradou za fosilne paliva..... aspon nie v dohladnej dobe....
ocenujem technologicku vyspelost znacky toyota.... a jej snahu o taketo auta ( ved hyundai tiez skusa vodik [odkaz] ) ale spolocnost zatial este nie je pripravena ( nemyslim teraz financne ) na to aby tento sposob pohonu masovo a velkoseriovo nahradil ten sucasny ...
prozatim je jedinou alternativou do budoucna prave elektromobil ;-) a je uplne jedno z ceho bude brat tu elektrinu, skladovacim mediem muze bejt vpodstate dobudoucna cokoliv ;-)
Chápu, že mi závidíš, že nejsem svázaný tvým postojem "Japonec je vždy nejlepší" a tak můžu klidně napsat o autě, že je hnusné, jako dekl od kanálu, bez ohledu na značku. Něco takového si vy - japončikofilové - dovolit nemůžete, takže většina z vás raději pod tím neuvěřitelně hnusným paskvilem na fotce nahoře, raději nepíše nic, než aby ze seb dělali mouly. U tebe jsem ale tak nějak čekal, že se ozveš, abys nám tu předvedl, že seš tak hustokrutě vyspělej, žes ten hnusný design pochopil a my ne >:D
Jen jsem zkusil co vy na to. Takovy ten argument zavidis, nemas na to, .... a ty, takovy chytrolin to nedas. Jojo napsat to u Sade, tak je to OK, proste pravda, ale tady uz je to jina, tady uz je to japanofilstvi >:D
Tak pro priste, ti tam hodim 3x >:D abys pochopil ironii
Kdyz to chces slyset, tak auto nehezky je, o tom zadna, jak zvenku, tak uvnitr
Ale myslím, že je třeba rozlišovat revoluční nebo nezvyklé od ošklivého.
Zajímalo by mne, kolik diskutérů si prohlédlo alespoň celou galerii k článku...
Podle mě Mirai bude v reálu vypadat každopádně zajímavě a možná i dobře :yes:
Mě by rozhodně neodradil.
Open your mind!
PS Některé automobilky udělají sotva takto odvážnou skicu, natož aby ji dotáhly do série (natož s vodíkovým pohonem).
ze nejde vychodenymi chodnickami europskych automobiliek, ktore chybridy ponukaju len na papieri a v sluboch. Preco amateri a spotrebitelia vopred vedia co ma perspektivu, ked to nevedia ani prognostici. Ked Toyota investuje svoje peniaze zrejme veri ze bude mat technologicky naskok.