Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Mirai: Výroba v závodě v Motomachi

Tomáš Dusil Tomáš Dusil 3. 12. 2014 • 04:51
38
75
Zobrazit náhledy (38)
Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai
Toyota Mirai je údajně prvním vozem, který se bude prodávat v Japonsku využívajícím energii z palivových článků. Začne se prodávat 15. prosince, do Evropy dorazí až v září příštího roku.

Je jasné, že takto technicky vyspělé vozidlo si žádá také zvláštní přístup při jeho výrobě. Možná i proto se Toyota rozhodla novinku vyrábět v závodě v Motomachi. Ten je proslulý precizní výrobou, neboť v minulosti se zde kompletovali supersporty Lexus LFA.

Podle magazínu Automotive News, jež se odvolává na Masamota Maekawu, jednoho z manažerů odpovědných za prodej, bude produkce modelu Mirai první rok omezena na maximálně 700 kusů. Pro srovnání, zmíněného modelu LFA od Lexusu se za stejné období vyrobilo pouze o 200 kusů méně. I to dokládá, že Mirai není jen tak nějakým vozem.

Před rozhodnutím vyrábět v Motomachi vůz Mirai, hledala Toyota pro tento supermoderní závod jiné využití. Uvažovalo se třeba o produkci dílů z kompozitních materiálů pro různé modely Toyoty a Lexusu. Rovněž zde byla vyráběna limitovaná série jízdních kol, samozřejmě z kompozitů.

Převážně manuálně

Jedním z důvodů, proč byla pro výrobu Mirai zvolena tato továrna je fakt, že je zde uplatňován velký podíl ruční práce. To ale také bohužel dost omezuje produkci modelů, neboť je jasné, že plně automatizovaná výroba dokáže za stejný čas vychrlit více aut než ta s větším podílem ruční montáže.

„Každému vozu, který se zde vyrábí, je věnována mimořádná péče,“ říká Maekawa. A dodává: „To je hlavní důvod, proč je produkce tolik omezena.“ Jinými důvody, které ovšem se samotnou automobilkou či modelem nesouvisí, je zatím omezená síť čerpacích stanic na vodík. V této oblasti se zatím vedou jednání s celou řadou společností na obou pobřežích USA.

Jen pro zajímavost, třeba v Kalifornii jezdí již několik let obdobný vůz Honda FCX Clarity. Kdysi jsem jej dokonce kousek řídil tady v Čechách, přičemž vodík jsem tankoval v rafinérii v Kralupech nad Vltavou…

Pro doplnění. Do USA dorazí Mirai ve stejné době jako do Evropy a má stát údajně zhruba 57.500 USD, tedy 1.265.000 korun. Kolik to bude nakonec u nás a zda bude vůz v nabídce tuzemského dovozce je zatím ve hvězdách.

Související články

Témata
4. 12. 2014 19:41
Re: Toyota zklamala
Zpochybnuji smysl uvádění vodíkových aut s dnešními parametry a do dnešního prostředí. Dnes jsou lepší cesty a finance do vývoje by měly jít hlavně tam.
4. 12. 2014 09:01
Re: RYCHLODOBÍJEČKY CHADEMO v JAPONSKU
No dyť jo, produkce je zatím tak malá, že tak tak zalepí poptávku v Kralupech :-)
4. 12. 2014 08:11
Re: RYCHLODOBÍJEČKY CHADEMO v JAPONSKU
"zloto, zítra jedeme na výlet do Kralup...potřebuju natankovat...tento týden již po páté " >:D

to vypada ze jedini obyvatele CR kteri muzou pohodlne provozovat vodikove auto jsou ti z Kralup, ale jen pokud nechteji jezdit moc daleko za mesto
4. 12. 2014 08:03
Re: Fotka na hlavni...
Hmm, ujde ;-\ ;-)
4. 12. 2014 07:38
Re: Fotka na hlavni...
Jestli myslis tuhle: [odkaz] tak souhlas :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku