Nová hybridní Honda Insight nebude mít rozhodně klidné spaní. Světu se totiž poprvé ukázal její úhlavní konkurent – třetí generace Toyoty Prius. Podle Toyoty má být výkonnější, úspornější, tišší i prostornější než předchůdce.
Za cely svoj zivot vypusti Prius viac skodlivyn do sveta nez Land Rover Discovery.
Bateria: nikel sa tazi v kanade, spracovava v europe, bateria sa vyrobi v cine a vse sa namontuje dokopy v japonsku.
Je to len Pseudo-Ekoauto
A myslíš, že hneď vedľa fabriky trebárs v Mladej Boleslavy sa ťažia všetky suroviny, ktoré sa postupne opracovávajú až z toho vznikne Octavia? Vitaj v globalizovanom svete.
Ale máš pravdu, možno má výroba priusu o toľko väčší dopad na životné prostredie oproti bežnému autu, že to behom svojej životnosti nedoženie (aj by som tomu veril), ale kým nepoznáš presné čísla, sú to len bulvárne kecy typu Top-Gear.
Chcelo by to presné čísla, fakt by ma to zauímalo... kým totiž nebude ekologická výroba a hlavne reciklácia, nebude žiadne auto ekologické - a Toyota tvrdí že aj práve na týchto dvoch veciach pri vývoji pracovali, takže už by to nemuselo byť auto len pre pseudo-eko aktivistov z LA, ktorí z Priusu (ktorý ich prezentuje pred davmi) presadnú do bussiness-Jetu na ktorom preletia polku zemegule.
Seriozní studie na tato temata jsou dost složitá věc, už jen nad metodikou se vědci nedokážou shodnout. Těch studií tendenčních ať na jednu či druhou stranu je dost, celkem zajímavé čtení je tady [odkaz] , tihle se tímto tematem zabývají dlouhodobě, od nich je i to známé srovnání Prius vs. Hummer. ;-)
pane boze, Ty si obmedzenec. Tymto dristom vazne veris??? Tento procesing sa davno meni
Ze niektore europske automobilky poslu diely lodou za ocean do strednej/juznej ameriky a potom lodou zase spat, to sa Ti zda OK??? Neskutocne... Hlavne sa nadychaj vyfuku s diesel... Superb 1.9 TDI Blue Efficency... To Ta zachrani, to je ekoauto ako sa patri :no::no:
Mno, parametry nejsou nikterak oslnivé. 73kW z 1,8 je zřejmý podprůměr, ani 100kW kombinovaného výkonu není nic zvláštního a slušná 1,8 to dnes umí sama o sobě... možná je omezení v převodovce a napojení na elektromotor. Je ale pravda, že se spotřebou kolem 5l je to zajímavá alternativa k naftovým motorům.
Exteriér i interiér vypadají hezky, snad se nešetřilo tolik jako na té minulé.
a ted se koukni na CHrysler Voyager EV, vykon 190kW , zrychleni cca 9 sekund na kilco, vaha 2 tuny a spotreba taky okolo 5 litru, Prius je jak spatnej vtip se vtipnym moturkem >:D [odkaz]
Amiku bych se nebal ale udajne provincni firma z ciny BDY - povodne vyrobce baterii - dal na cisky trh svuj "prvni hybrid" verim, ze ty auta nejsou nic moc ale kdo vi za 15let! Ne koncept - ale primo vyrobek a to je rozdil mezi vyrobci USA a Cinou.
jj pravda Prisus desne zere, taky me tech 5 litru prijde nejak moc :-)
u toho EV to as tak divne neni, vem si ze benzinak ( vcelku malej motor do obsahu 2 litru ) slouzi jen jako generator, takze jede v idealnim rezimu kde ma nejlepsi pomer vykon/spotreba, zadne vykyvy kde spotreba rapidne roste, a o pohon vozu se stara jen elektromotor 190kW ktery ma energii z baterek, z rekuperace a pak z onoho benzinoveho geberetoru, baterky se daj navic nabyjet ze site, takze kdo denne ujede treba jen 50km, tak mu staci jezdit jen na baterky
hlavna vec ze ale ked niekto spada spotrebu 6l diesla miesto 8l benzina, tak je z toho cely odvareny. U hyngridu uz nie??? Prius ponuka vnutorny priestor strednej triedy a jazdit tym za 5 po meste bez NOx... to nei je zle
Hybrid s dieselem bude mít vždy menší spotřebu než hybrid s benzínovým motorem. Cenou za nižší spotřebu s dieselem je ale chrochtání v interiéru.
A taky jsem tu někde slyšel o tom, že má i menší emise CO2 než benzín, ale nikde se nemluví o pevných částicích, které u benzínu nevznikají(a ty "pylové" filtry, které má většina těchhle aut je efektivní možná první rok provozu - pak už to jen vypadá klasicky, když diesel před tebou dupne na plyn a z výfuku se mu vyvalí oblak černého dýmu):-!
Ten motor pracuje v Atkinsonově cyklu, nejde o maximální výkon, ale především o nízkou spotřebu a dobrý průběh momentu. Vždyť i maximální otáčky předchozího motoru 1.5litru byly 5000min-1.
[odkaz]
V mojich očiach nejak stráca hybridný pohon zmysel. Skutočne, ako píše hore Schnitzel, tie možno 2 ušetrené litre na 100 km jazdy skutočne nemôžu vyvážiť nároky na vývoj a výrobu tohto auta, že sú dopady na životné prostredie v konečnom dôsledku väčšie ako u bežných áut, je asi ťažko spochybniteľné.
Exteriér - takéto tvary naozaj nemusím, nevzbudzujú vo mne ani štipku sympatií. Interiér je na tom o kus lepšie, aj keď ten nadpozemský pocit z prvej generácie je už preč.
Jo, je to pořád dokola, ten až neuvěřitelný humbuk "veřejné poptávky po hybridech", který tu byl v posledních cca pěti letech, teď pomalu utichá, také díky vystřízlivění daném reálnou zkušeností z fungování hybridů. Evropské automobilky politickým a mediálním tlakem donucené k markýrování horečné činnosti na poli vyvíjení a brzkého uvedení svých hybridních modelů si mohou trochu vydechnout, a pomaloučku polehoučku jedna podruhé svá oznámení o představení hybridu tam nebo onde stahují. Dobře vědí, že při současném stavu svých technologií, a v předzvěsti plného předchodu na elektrický pohon v řádu jedné dvou dekád, je mnohem výhodnější přečkat onu dobu s klasickým pohonem vylepšeným různými způsoby á la "Blue efficiency" ať už u benzínů nebo u dýzlů. Mě to přijde celkem logické.
Určitě to nebude absolutní nula, ten humbuk neskončil, jen zeslábl, ale mrkni tak dva tři roky zpátky, nebylo v podstatě modelu, do kterého by se "údajně" nepřipravoval hybrid, mám na mysli hlavně německé automobilky, a teď, třeba tebou zmíněné Audi, Q5 hybrid nebude, a přitom před dvěma lety tvrdili, že je to model vyvíjený už s ohledem na to, že bude mít jistojistě i hybridní pohon.
Hybridu budou miliony, jednoduse proto, ze brzdeni je dnes nejvetsi cerna dira, kde se ztraci okolo 30% veskereho paliva. To by si motorari mohli u pocitacu mysi usoupat, ale to co se ztraci v brzdach, uz nikdy optimalizaci vlastniho spalovaciho motoru neziskaji. Ani pneumatiky, ani aerodynamika, nic nedokaze usporit tolik, jako kdyz se nam podari recyklovat brzdnou energii. Proto bude hybridu nejruznejsi konstrukce pribyvat. Vubec to nemusi byt hybrid typu Prius, ktery je proste uz dnes moralne prekonany.
Vyrobci rusi docasne projekty novych hybridu, protoze v teto oblasti prave ted dochazi k totalnimu prezbrojeni na Li-on plug-in technologie. Vsichni ti, kdo se se zpozdenim vrhli za Toyotou zjistuji, ze prichazi s krizkem po funuse a soucasny stav technologii uz umoznuje postavit zcela jine a lepsi hybridy. Proto rusi stavajici porojekty, ale usilovne pracuji na novych. Jenom Toyta, ktera mela mnohalety naskok si mohla dovolit dotahnout vyvoj stavajici verze. To ze nekteri rusi svoje hybridy je paradoxne dusledek jejich zaostavani - vyvijeli opozdene neco, co uz stav technologii dnes prekonal.
>:D Tak je to jasný, u Audi četli Drápalíka a šli do sebe. I když je to v podstatě, jak jsem říkal, tj. nebude to absolutní absence, nějaký ten model jako úlitbu bohům přece jen hybridní udělají, viz. poslední věta prvního odstavce "Wolfgang Hatz told Autoweek that Audi would have to bring out at least one hybrid model in order to compete."
Jo. Mluvil jsem s nima o tom. Nebyl problem je presvedcit. Sami totiz moc neveri tomu co poustej oficialne z vlastniho PR oddeleni o nepotrebnosti hybridu. Kdo by taky stavel budoucnost na zaklade PR zvastu, notabene vlastnich.
Ja si myslim, ze na hybridech stale pracujou (neoficialne), a az zjisti ze XY automobilka proda treba malej SUV hybrid v prijatelnem mnoztsvi, a tim ukroji z kolace jinym, tak velmi rychle zacnou montovat hybrid at mild-hybrid nnebo plny hybrid do aut. Tak jak se MB S class chysta zavest mild hybrid - pokud vim.
Když to shrnu, než vyvíjet složité technologie tak je jednodušší obouvat na auta jakési ekogumy a prodloužit kvalty. Za jednu až dvě dekády se pak technologie ukradnou tak jak to teď dělají číňani. >:D
Ukrást? Proč ukrást? U elektromobilů bude zase startovní pozice nula. Jen Toyota bude stále více dělat z Priusu elektromobil podle toho jak to umožní technologie. A když už to umožní technologie je "snadné" udělat elektromobil i "zaostalým" firmám.
Hybrid a lá dieselelektrický agregát (kudy nejvíce povede cesta hybridů) je poměrně dobře zmáknutá. Je fakt nutné sebou tahat velké kvantum baterií, velký spalovací motor a velký elektromotor?
proto verim v budoucnost EV, neboli idealni elektromotor pro dane auto ( nekde bude stacit 50kW, nekde 250kW, proste podle pitreby ), celkem mala zasoba baterek k dojezdu jen ja 50-60km ( bateie se daji casem nahradit lepsima ) a k tomu malej benzin-diesel generator pro pripad vetsiho dojezdu, velka spousta lidi bude vpodstate jezdit jen na elektrinu protoze denne vic nez 50-60km nenajedou a ten zbytek bude jezdit za 4-5 litru na 100km diky tomu generatoru cos je nejakej moturek o obsahu 1-2 litru
Ekologizace autoprůmyslu je docela dobrý kšeft a zároveň zaklínadlo dnešního světa. Ale na zeměkouli existují i mnohá další odvětví a rozhodně nepatří mezi eko. A co se děje - NIC! Automobilový průmysl je prostě momentálně v módě a navíc snadno napadnutelný. Ať to ekologové zkusí pro změnu třeba s vojenským průmyslem. Pokud nám všem jde o stejnou věc mělo by se to řešit globálně.
nemluvím o ekošílenství to je jasné, a vymýšlí se díky němu kde jaká capyna, viz biopaliva apod.
Vojenský průmysl jde cestou dieselagregátů, ale ne kvůli ekologii, ale kvůli zcela jiným parametrům.
Dejme tomu, že současný eko-tlak věci trochu urychlí, ale vývoji alternativních pohonů by se automobilky stejně nevyhnuly a v některých případech na nich pracovaly dříve než začal tento, dle mého soudu, módní hon na čarodejnice. Na jedné straně chceme žít zdravě, dýchat čistý vzduch pít nezávadnou vodu a na straně druhé máme v rodinách více jak jedno auto, stavíme obrovské baráky pro dva lidi a nakupujeme spoustu zbytečných věcí.A když se někdo pokusí něco konkrétně zlepšit (ne kritizovat) ještě jsme schopní ho odsoudit a pomluvit. Mě to přijde trochu na hlavu.
To že čas smrti spalovacích motorů přijde bylo a je jasné všem. Otázkou je tahle cesta hybridů dobrá?
Ve městě využiješ hlavně baterie - taháš sebou hodně těžký šrot v podobně spalovacího motoru.
Jedeš mimo město - taháš sebou hodně těžký toxický odpad.
Při výrobě musíš udělat klasické auto + ještě tam přidáš dost komplikovaně vyráběných a stejně komplikovaně likvidovatelných součástí jako jsou baterie apod.
Úspora surovin = 0
úspora emisí při výrobě = 0
Takže je ta úspora paliva tak veliká, aby jej ospravedlnila? Ať si každý zodpoví sám.
Mě to připomíná staré hybridní letouny, které měly kombinovat úspornost proudových letounů a rychlost proudových.
Já Ti rozumím, ale momentálně je to jedna z alternativ, byť přechodná. Je to alespoň pokus, na rozdíl od jiných kteří mnohdy blábolí a pak se potají přidají a nakonec začnou vykřikovat, že to byly vlastně oni kdo to celé vymyslel, zdokonalil apod. Tak to prostě ve světě funguje, já jsem holt v těch odsudcích trochu opatrnější. Kdo z nás diskutujících tady na auto.cz může odpovědně říct jak to bude dál?
Také jsem to nemyslel konkrétně na Tebe, ale je dost chytrolínů, kteří všemu rozumějí a rádi poučují, však to znáš a nejvíc jich sedí asi v parlamentu. 8-s
Mimochodem, teď jsem si vzpoměl jak Ferda Piech prohlásil když Mitsu začalo se sériovou výrobou benzínových přímovstřikových motorů, že je to nesmysl a touto cestou VW nikdy nepůjde. Jo,jo, nikdy neříkej nikdy.
Bezny chrochtavy motor je o 100kg tezsi nez srovnatelny benzin. Nikdo to neresi. Hybrid postaveny na novych bateriich (Li-on) bude lehci nez srovnatelny chrochta. Mimochodem u dobre postaveneho hybridu neni hmotnost zdaleka tak dulezita jako u nehybridu. Hmotnost u hybridu je jenom akumulator pohybove energie, ktera se pri regenerativnim brzdeni vrati zpet. Vliv hmotnosti hybridu na spotrebu je daleko nizsi nez u nehybridu. Pro obzvlast hloubave doporucuji ze soucasnych motoru odstranit starter a akumulator - celou cestu je tahate zcela zbytecne a jsou zbytecne slozite a neekologicke. Obycejna klika umi vsechno to co ty drahe a zbytecne systemy. Nebo 4x4. Chci tim jen rict, ze i dnes mate v aute spousty zbytecnosti, tahate je ssebou i kdyz je potrebujete 1x za jizdu. Presto uz jejich zbytecnost nikdo neresi a jsou samozrejme. Ale u hybridu porad nekdo vystourava neexistujici problemy. Jde jen o zvyk.
Tohle je marný boj. Až čas ukáže jak moc byla tato technologie (ne)smyslná. Zajímavé je spíše to, že většina diskutérů je podstatně erudovanější než všichni technici automobilek dohromady. Zřejmě mají automobilky tolik zbytečných financí, že je mohou zbůhdarma vyhazovat do luftu. Někdy mi to přijde jako "odborná hospodská debata" o správném vedení národního fotbalového týmu.
PS Mile deti. Predstavte si - pise se rok 1900 a jeden progresivni konstrukter zavedl namisto kliky oloveny akumulator a starter. Okamzite se zvedly zastupy mudrlantu - clovece, proc tam davate takovou drahou, slozitou a nespolehlivou techniku, proc to s sebou celou jizdu budete tahat, kdyz klika dokaze to same? A co myslite deti, kdo mel pravdu?
:yes::yes: Tak toto přirovnání sedí.Je dojemné,jak tu někteří prosazují myšlenku,zatím hybrid nevyvíjet,počkat až bude technologie EV téměř dokonalá a pak teprve vyrábět.Zkušenosti s rekuperací energie,ale musí někde získat,k tomu je hybrid ideální.Přitom u jiných automobilek jim vadí,že nevyrábí minimálně 80 let,kvůli dlouhodobým zkušenostem.
To jaksi nebyla oslava Priuse ale upozorneni, ze ty neustale vytky, jak je to slozite a tezke, jsou jenom relativni. Jak pisu na jinem miste, tento Prius je jen takova mezigenerace. To nejdulezitejsi, co dela moderni hybrid smysluplnym - lepsi baterie a plugin, novy Prius bohuzel dostane az v pulce zivota tohoto modelu.
ja si tym plug-in nie som uplne isty, uz teraz ma svet malo elektriky. Skor v budcnosti vodik, to dava zmysel, vopchat do do zastrcky, ale zaroven vyrabata elektriku.
Na Lion pracuje kazdy, aj HONDA (dokonca chce vyrabat vlastne). Tie urcite prinosom budu.
Len co sa tyka tej CVT, tej sa zatial nezbavi nikto... Teda predpoklada sa, ze honda u CR-Z ano, ale uvidime
jediný rozdíl mezi tebou a mnou Drápalíku je ten, že ty vidíš budoucnost v hybridech. Já ne. Já ji vidím v elektromobilech. Hybrid je jen alternativa k čistému benzínu a dieselu. Ve své podstatě nic neřeší. Z efektivňují provoz spalovacích motorů na maximum, ale .. ve městě umí to samé co elektromobily, které mají lokální emise nula. Elektromobily vhodné pro běžné použití umíme dávno (EV-1), co jim brání ke štěstí? Nedostatečná infrastruktura ve městech. Zde energetici spí, protože si sami ukrajují své zisky, ale už i ti se probouzejí..
Mimo město hybrid zase v ničem extra nepřesahuje své "zaostalé" spalovací kolegy.
Není proto lepší se soustředit na vývoj plnohodnotných ELEKTROMOBILŮ? Odlehčování konstrukce, zavádění infrastruktury apod.? Místo toho se soustředíme na zavádění technologie, která bude za další dvě generace Priusu mrtvá.
Hybrid v dnešním pojetí,se spalovacím motorem,bude za další dvě generace mrtvý(možná).Jenom nikdo neví,zda spalovák nebude nahrazen palivovými články.Čerpací stanice zůstanou,jen budou na vodík.
K dobíjení elektromobilů,by musela být posílena celá rozvodná elektrická soustava,která je problematická už teď(Evropě stále reálně hrozí blackout).Zkušenosti z reálného provozu s hybridem,ať už v podání Toyoty,nebo Hondy,jsou jen k dobru.
Nikoliv. Ja vidim budoucnost v plug-in hybridech konstrukce Ch. Volt. Na trhu ma kazda technologie svuj cas. Spatne je, kdyz se prijde pozde, ale stejne spatne je, kdyz se prijde brzo. Na ciste elektromobily nemame infrastrukturu, ktera se bude stavet leta, nemame zatim jeste dostatecne kapacitni a levnou technologii, ale hlavne lidi nejsou pripraveni PSYCHOLOGICKY. Malokdo si koupi auto zcela zavisle na elektrine, ktere bude zpocatku velmi drahe, kdyz netusi co nastup elektromobilu provede s cenou elektriny, netusi co se stane s bateriemi v takove zime jako letos, netusi, zda bude mit kde cerpat pri ceste do Jugoslavie, atd atd. Je tam tisic provoznich neznamych. Na to je odpoved hybrid, ktery obsahuje i vyzkousenou techniku a kdyz bude treba, naleje se benzin a jede se jako drive. S takovym hybridem se budeme potkavat minimalne dalsich 15 let a nic z toho, co se pri tom vyvine se neztrati - baterie, elektromotory, slunecni clanky, ovladaci silova elektronika - vse prejde plynule do elektromobilu, az bude infrastruktura i psycha zakazniku pripravena.Tak to na trhu chodi. Kdo chce udelat prilis velky a revolucni skok vpred, nabije si cumak. V dizajnu, v technice, v cemkoliv.
V Americe je chlapec a ten se jmenuje raniD a ten si myslí, že slepá ulička je chrochtání, když to skončí nakonec u elektriky a myslí si to stejně jistě jako ty. Jsem zvědav co budeš říkat až vyjede koncern s hybridem.
od kde akej diesel ropackej hlave by smo to tu cakal Dinare, ale od Teba nie... :-)
Funhovanie hybridov? Proste je to po meste uz teraz najlepsia moznost. Treba tomu len trochu prisposobit tomu jazdu a dosiahnes po meste spotrebu diesla a nevypustas NOx do ovzdusia. Pevne castice a NOx, to je najvacsi humus dieslov. Mensie filtre a castejsie vypalovanie su podfuk, nieco vylepsia, ale nezachrania... Pozri sa aky vzduch dnes je vo francuskych alpach, v nejakom lyziarskom centre... smrad jak v prahe kedze 90% frantikov uz jazdi dieslom. Kopec dost starych a tie nove tiez nic moc, proste to smrdi :no:
Blue efficency? To by smo zakazal. Priskrteny diesel, postavi sa to na gumy s nizkym valivym odporom, ktore su priam nebezpecne na jazdu. Podvod, nic viac.
Preco su diesel auta popularne len v europe? No automobilky tam do nich vrazili najviac prachov a do hybridov naopak najmenej... Lenze cely svet je zly a EU lietadlo? Neviem neviem...
Ked som bol v USA, vo velkych mestach, proste je tam spusat aut... dycha sa tam ale lepsie ako v hociakom porovnatelom meste v zapadnej EU... Hlavne kvoli diesel... Takze hybrid na odlahcenie smogu v mestach, perco nie? Ked s tym budem jazdit za spotrebu priblizne diesla a navyse s elektromotorom sa mi bude jazdit fajn, bude tocak... O moznosti regeneracie energie z brzdenia nehovoriac
Jdeš na to špatně, babo, já přece nehoruju za dýzly, jen říkám, že v současném pokřiveném ekošílenství, kdy jde o CO2, se dokáží se zadáním vypořádat stejně dobře jako hybridy. Pokud bychom tu měli brečet pro ona města plná smogu nebo opravdu chtěli řešit problém splodin komplexně, pak nezbude než se skutečně zabývat ekologičností jednotlivých pohonů také v souvislosti s jejich výrobou, likvidací, náročností (ekologickou) na zbudování pro ně vhodné infrastruktury atd. Tím se ocitáme v bludném kruhu oněch výše zmíněných studií, z kterého vede jediná cesta, na které se většina shodne, elektromobily. Jenž, k těm je to ale ještě kus cesty, jednak kvůli bateriím, ale také je třeba připravit infrastrukturu. Sem, do zkrácení čekací doby, by měly být napřeny síly, jak vývojové, tak investiční, plýtváním penězi na neefektivní úkrok stranou v podobě hybridů je větší nezodpovědností než vylepšování spalovacích motorů za mnohem menší prostředky. Pro mě je nejpochopitelnější cestou vývoj benz. motorů, zmenšování objemu, zvyšování jejich efektivity, ano, všechna ta Blue efficient tech. opatření mi přijdou mnohem smysluplnější. Už jen to prosté srovnání spotřeb v reálném provozu hybrid nijak nezvýhodňuje, a jeho omezení jsou jasná. Jediné, co by se dalo považovat za jakýsi klad hybridů, tedy jejich plug in verzí, je že vytvoří návyk lidí na strkání káblu do zásuvky, až přijdou el.mobily nebude to takový uživatelský šok.
Tobe "přijdou mnohem smysluplnější" resit zvysovani efektivity stavajicich motoru, kde se lovi jednotliva procenta uspor. Ale nejvetsi diru ve velikosti 30% spotreby - ztrata energie na brzdach ti prijde smysluplne neresit. Tak to zase neprijde smysluplme mne.
schvalujes ale Blue Efficiency :no: >:-[] >:-[] >:-[] Postavit nejae celkom dobre auto na vyslovene humus pneu, na akych snad nebude jazdit ani Insight, tak to je hruza :no:
Hybrid a setrenie energie s brzdenia na zaciatok vobwec nie je zly, po meste sa aj s RX 400h da jazdit aj po meste prijemne a navyse za 9. Mimo mesta to tiez ziadna katastrofa nie je. A ze v EU ide len o CO2 je katastrofa
Ja skor vidim aj tak buducnsot vo vodiku, kazde auto bude zaroven aj mala elektraren a ked bude odparkvoane, bude vyrabat energiu trebars pre firmu...
Co sa tyka znizovanie objemu motorov a turbenie... ja neviem. Ked sa bude vyuzivat ten vyokn skutocne, tak sa neusetri nic... Ked raz 1.4 TSI budem vyuzivat skutocne 160ps, tak to bude zrat ako nejaky dvojliter 2.0 150ps... Nieco sa usetri v nizsich otackah, leo to netreba tak hnat, ale nic specialne. To riesenie nie je
Toyota jako prvni vyrazila pred 10ti lety ze startovacich bloku a po par letech se ohledla a on za ni nikdo nebezi. Evropsti zavodnici polehavaji na startu a vedou chytre reci, ze ten zavod nema cenu a ze ani nema cenu vstavat, oni ze si nestrhaj zily. V teto situaci zacal vyvoj 3.generace a vysledkem je mirny pokrok v mezich zakona, v podstate lehka optimalizace stavajicich modelu (tak jak to koneckoncu delaji vsichni vyrobci u vetsiny beznych modelu). Nejlepe o tom svedci cislo dojezdu na baterie - 1,6km, ktere, pokud se nepletu, se nezmenilo ani o metr. Bez plug-in schopnosti a modernejsich baterii hybrid opravdu neprinasi neco treskute vyhodneho. To ovsem dnes pochopil uz kazdy a proto na Li-on plug-in hybridu usilovne pracuji vsichni. Ani Toyota nebude cekat na novou generaci a revolucni zmenu provede uprostred zivotniho cyklu modelu. Toto je jenom mezigenerace. Opravdova nova generace prijde k zakaznikum az za 3 roky.
Extrémní hybrid by zanedlouho mohl žrát i třeba pár litrů. Dejme tomu 2 nebo 3. To je nedaleká budoucnost. Samozřejmě je ale nutné vynalézt plnohodnotnou náhradu za pohon fosilními palivy.
čím dál víc mi hybridní cesta připomíná hybridy, které zde byly ve čtyřicátých letech. To se taky kombinoval pístový a proudový motor u bojových letounů. Taky to mělo mít úspory apod.
no celkem nechápu proč se ještě zabívvají Lionkama, když už nějakou dobu existují ještě lepší Lipolky. Maj občas tendenci vybuchnout, ale věřím že po pár milionech dolarů a rocích vývoje, které vrazili do lionek by odstranili i tenhle nedostatek.
Z tohoto pohledu jsou jeste lepsi kondenzatory, ktere pracuji s izolacni vrsvou v radu nanometru. Navic jdou tyto kondenzatory pekne skladat a tim vytvaret ruzne kapacity a voltaze. Nevyhodou je, ze zatim neni zvladnuta vyrobni technologie tak, aby to bylo levne.
Lion bude mozno uz po F/L a pracuje na tom aj honda. Jediny problem ion opkial viem je, ze pri prebijaniu mozu expodovat, kdezto pr NiMH sa to prste zmeni len na teplo.
Z dobře informovaného zdroje vím, že tady máme do půl roku nový motor 1,6 TDI VW s mikrohybridem, tedy se systémem "stop-start", rázem tady máš spotřebu kolem 4 litrů, maximálně 4,5 litrů na 100 km a výrazně snížené městské emise dieselu, jak C02, tak ty škodlivé. V tomto srovnání toho Prius nemá mnoho co nabídnout, snad těch pár kilometrů dojezdu na baterky.
Na druhou stranu z jiného zdroje, stejně dobře informovaného vím, že Toyota by měla chystat hybridní dieselovou verzi Avensise...
Z "dobře informovaných" zdrojů už nám tyto věci slibují roky. :-)
Rozhodně stop-start systém ale není žádný mikrohybrid, to je pojem, který jste si právě vycucal z prstu.
Počkejme si na výsledky a na pár let REÁLNÉHO používání, do té doby ještě koupím dvě generace Priusu. :-)
Nerad Vás tady shazuji, ale:
a) mluvil jste o mikrohybridu, ne o microdieselu
b) ukažte mi prosím odborné články, kde microdiesel = stop-start systém. Nikdy jsem o tom takto neslyšel a když jsem se ptal pana Googla, co vše zná a všude byl, tak nalezl pouze články, kde microdiesel = biodiesel, vytvořený metabolicky bakterií Escherichia coli
Jo jo, nepozornost, žádný microdiesel neexistuje ... >:D >:D >:D
Chtěl jsem napsat "Micro Hybrid" ale napsal jsem microdiesel, nepozorník nepozorný. Zeptejte se pana Googla na Micro Diesel a uvidíte řadu odkazů, nevymýšlím si ani si nic nevycucávám z prstu...
Microhybrid také neexistuje. Možná ale jste myslel "Mild hybrid", že...
Nevím jestli čtete mé příspěvky (zrovna na který jste odpovídal) nebo jste tak tupý, ale netvrdil jsem, že na "microdiesel" Google nenalezne odkazy. Ale ty odkazy nesměřují na ten váš stop-start systém, ale ne biodiesel vytvořený bakteriemi Escherichia coli.
Člověče, co vás vede k tomu že mne urážíte? Já vás neurážím a snažím se diskutovat, zatímco se podívejte na své příspěvky.
Laskavě se koukněte na ten Google na heslo Micro Hybrid a najdete například:
"""Parallel hybrid; serial hybrid; full hybrid; two mode hybrid; mild hybrid and now... micro hybrid. Yes, one more competing technology has entered the fray, with its very own nomenclature. The technology behind the stop/start system that is apparently being readied for the Smart FourTwo is nothing new to our readers. The start/stop Smart will have a 1.0-liter engine with 71 hp and a 5-speed sequential gearbox. Hybrids have the capability of turning off the internal combustion engine when it's not needed, and BMW has implemented a similar scheme for their non-hybrid models."""
Nebo:
"""Micro hybrids augment the combustion engine with features such as feature stop/start functionality, an efficient generator, and regenerative braking, but provide no power for propulsion. (See A Short Field Guide to Hybrids.) The new GM Silverado is also a micro hybrid.
The Fiesta micro hybrid will improve fuel consumption by 5-15%, depending upon conditions and driving behavior, with a corresponding drop in emissions."""
A příště si do tupců nadávejte sám.
Omlouvám se, že jsem vás nazval tupcem, ale nevěděl jsem, jestli se bavíme o vašem microdieselu nebo microhybridu, v každém příspěvku jsem měl pocit, že já o voze a Vy o koze.
Máte pravdu, že pojem microhybrid existuje, já jsem hledal ten váš microdiesel a do příspěvků jsem psal již o microhybridu. Takže v tomto bodě to beru zpět a nadávám si do tupců. :-)
To bylo velkorysé !!! Já to fakt zmastil s tím microdieselem, a hrozně se teď bavím, že pan Google stejně něco našel !!!!!!!!!!!
Ale pro PR by to neblo špatné, což? MICRODIESEL... I Nick by to byl dobrý... >:D
Rekneme si, ze "microhybrid" je slovo vynalezene v PR oddelenich automobilek, ktere nechteji na hybridu pracovat, ale radi by si privlastnili dobrou image slova hybrid. Hybrid z podstaty slova znamena, ze se kombinuji 2 odlisne motory ci 2 zdroje energie (jednoduse hezkycesky 2 propulsions). To startStop ani inteligentni dobijeni ani dobijeni regeneracnimi brzdami, neni. Ale nema smysl se o tom nejak prit. Je to jenom PR mateni pojmu a pravdu mate vicemene oba.
Souhlasím Drápalíku, ale stejně bych raději viděl Diesel Hybrid, snad se dočkám něčeho od Toyoty, a když ne od Toyoty, tak od PSA.
Ale nebuď překvapen, když přijede diesel i od Luxusu - zástupce generálního manažera Toyoty Motor Europe to nevyloučil...
Zapomeňte na dieselový hybrid. Mám doma Priuse i hybridního Lexuse a po nějaké době jsem pochopil, proč hybridní diesel je pořádný ořech k vyřešení. Já Vám napovím:
Vemte si benzínové a dieselové auto. Každý den, kdy vyrazíte z domu provádějte následující úkony:
Nastartujte a vyjeďte. Po minutě jízdy u první křižovatky vypněte motor. Po 5s zase nastartujte (motor je stále relativně studený) a dojeďte k další křižovatce a vypněte motor. Při popojíždění v koloně neustále po několika vteřinách vypínejte a zapínejte motor.
Tohle dělejte 3 roky každý den (pokud u dieselu nevycucnete startováním dieselu ještě než dojedet do práce). A teď otázky:
1) Je snažší nastartovat motor (resp. roztočit klikovou hřídel) u motoru, který má kompresi 1:9 (nebo žádnou - viz Prius a nový Lexus RX) nebo motor, který má kompresi téměř 1:20? Co to udělá s baterkou? Jak vypadá komfort startování? (hluk, vibrace)
2) Jaká bude výdrž složitého dieselu oproti relativně jednoduchému beznínu? Vydrží diesel hybridní režim (viz výše) aspoň 3 roky?
3) Proč třeba Kia uvedla ze Slovenska auta se stop-start systémem pouze pro benzíny? (nápověda je v předchozích bodech)
4) Když je Evropa tak naladěna pro diesely, proč jediné automobilky světa, které mají zkušenosti se sériovou výrobou hybridních vozidel (Honda, Toyota) dělají jen hybridní benzíny a ne diesely, se kterými by si jistě podmanily celou Evropu? Když už Evropa donutila Subaru vyvinout pro Evropu dieselový boxer, když Evropa donutila Porsche začít vyrábět dieselový Cayeny, když Evropa donutila Lexus dodávat diesel do svého sedanu, proč tu stále není pro Evropu dieselový hybrid od Hondy či Toyoty, které mají největší technologický potenciál???
No jo, je tu novej Prius. Je to v podstatě dost ošklivý auto. Snad ještě ošklivější, než předchozí generace. To je ale jeho image. Svym způsobem je to tak hnusný auto, až je pěkný. Koeficient odporu zřejmě skvělej, spotřeba taky slušná a její snížení se oproti normálnímu auto projeví hlavně ve městě. Dobrej koncept auta, kterej se stal legendou. Nicméně nic extra revolučního se nekoná. Akorát mě zaráží, kde je problém v montování elektromotorů do každýho druhýho auta. Když ještě nebyl učiněn ani tento krok, na co budem jezdit za těch 30 let?
Ráno sebou zmítám u rohlíku a horkýho kafe. Vylil jsem si ho na tanga. Ten pošuk, co mě každý ráno z plazmy vítá v tomhle nekonečným ráji pro šťastný, mi připomněl, jestli jsem si kafe udělal napůl na kamnech a napůl v mikrovlnce. To víš že jo, ty šašku...
Sjedu výtahem do přízemí a zdravím hochy od lana... maj to dobrý, pět pater za ně maká elektřina, zbytek spouštěj v teplejch zvolna sami. Dole to dnes ani nedrclo... asi nemaj škytavku.
Sednu do auta a nakopnu to. Jedu po hlavní, ale kdo tohle dneska řeší... semafor nejde, je pod mrakem a sluneční baterie jsou na tom asi jako já ve fiťáku... silný touhy a nulový výsledky. U pumpy je pěkná mela, maník se splet´a do baterii si nastříkal pět litrů nafty. Baflo mu to přesně ve chvíli, kdy zastrčil elektrickou zástrčku do hrdla nádrže... Fakule jak z Vesuvu.
Sakra to je pech, chyt´sem ji bioodpadem z helikoptery rovnou přes sajtnu... smrdí to jak sousedovo robobrouk... chodí s nim ven a dováděj spolu jako dřív v kynologickým kroužku, než jim vejbor pro ochranu zdrojů zatrh´ tyhle biorozkoše...
Po šichtě mám rande. Nesmím si zapomenout náhradní baterie do robertka... Minule jsem to s ním dobouchal jen tak tak. Jsem hybridní kovboj, nenechám se přece zahanbit.
jo to, je presne ten pohlad... VW nema hybrid, tak to predsa musi byt blbost... :no::no: Keby si sa obcas z tohto GTI vymanil, alebo aspon castejsie (ako trebars test Q5 vs. XC60 vs. GLK), tak by to bolo castejsie na :yes: ... takto zial :no::no:
No ja nevim... I kdyz tady GTI pise co pise,podle me ma pravdu...je to tak... VW nejak nezastavam, ale nelze nez souhlasit, v posledni dobe jsem vyzkousel dobrych par aut ruznych znacek a at se to libi nebo ne VW to dela nejlepe(nemluvim o vzhledu aut). A ten test Q5,XC60 a GLK, GTI, prosim vice takovych, bylo to hezke pocteni... Mel jsem moznost vyzkouset XC60...super,nadchlo me, ale to GLK je nekde jinde... Hvezda je jen jedna, hvezda udava smer...
Do 2 měsíců tady máš nový motor 1,6 TDI s mikrohybridem (stop & start) a možná budeš na to koukat jinak. Velice nízká spotřeba a snížené "městské" emise...
Kdy to zdejsim melounum konecne dojde, ze tudy cesta nevede?
- kupte si takove auto a uz vas bude jiste hrat dobre svedomi, ze nez se takovy kram vyrobil, stalo to lidstvo 2 x tolik exhalaci, nez vyroba srovnatelneho, nehybridniho auta stredni tridy
- sednete si do takoveho auta a ujedte 500 km po dalnici - zjistite, ze jeho spotreba je nejmene o 3 litry/100km vetsi, nez spotreba srovnatelneho auta s modernim dieselem - a tomu bude pochopitelne odpovidat prislusnym zpusobem vyssi exhalace CO2! Duvodem je neekonomicky, zravy a liny benzinovy motor a zbytecna zatez elektromotoru a baterie.
- kupte si takove auto a vymenujte pak NIMH akumulator kazdy rok, protoze jeho zivotnost vetsi nebude
- kupte si takove auto a nasledne zaplatte za jeho ekologickou likvidaci - vzhledem k vyssimu podilu chemickych sloucenin jedovatych tezkych kovu a jinych nerecyklovatelnych casti - podstatne vyssi cenu, nez za likvidaci srovnatelneho klasickeho auta!
Zaverem - a aby bylo jasno - nejsem nepritelem reseni, smerujicich k nizsi spotrebe paliva a ekologickemu provozu - jen je potreba si spocitat, ze TUDY CESTA ROZHODNE NEVEDE! :no::no::no::no::no::no::no::no:
Mám dotaz, co je lepší pro život ve městě a vzduch, který v něm dýcháme? Město ucpané auty na dieselový pohon, kdy studenému dieselu v mrazech nic konkurovat ani nemůže, a nebo auta na hybridní pohon?
Vše je jen o tom, na co auto používáš. Stejně jako je hloupost používat Prius pro časté cesty do Německa po dálnici je naprostý nesmysl jezdit každé ráno přes město do práce v dvoulitrovém dieselu.
Už to vidím - titulek v novinách "Teroristický útok na zásuvku vyřadil z provozu vozy ve Středočeském kraji".To abych vozil dieselagregát z Hornbachu a 20L nafty v kanystru, to už do kufru nic nedám. Ta 1.8 je super, na dálnici to bude mít lepší spotřebu než teď ta 1.5., oproti koncernovejm a dalším co si ekologii představujou úzkejma pneu za příplatek je Prius a Honda v pohodě. :-)
Koukám, že hospodských příspěvků typu "sou to blbci, já bych to udělal jinak a líp" je tady poměrně dost a nejvíc mě fascinují odsuzující příspěvky lidí, kteří Priuse viděli akorát tak na fotkách nebo v druhém pruhu na dálnici.
Pořídil jsem Priuse jako mírně ojetého, nyní má na sobě 3 křížky a pokud ho budu prodávat, opět půjdu do Priuse, které mě láká jako auto svými vlastnostmi a ne proto, že je to hybrid, to není parametr, který by byl na prvním místě.
K dosavadním příspěvkům bych uvedl tyto mé postřehy:
1) Dopad výroby na životní prostředí - selským rozumem se mi nechce věřit, že je to o tolik horší. V podstatě se jedná o další elektromotor a baterii navíc. Pokud by výroba další baterie byla takovou zátěží (větší než výroba Hummeru, atd. jak tu někdo uvádí), tak co je pak za zloducha taková firma APC, která dodává UPSky v řádech desítek milionů ročně?
2) Spotřeba na dálnici - ano, hybrid se využije především ve městě, kde neustálým bržděním doplňuji většinu elektrické energie. Nicméně i na dálnici využiji elektřinu k akceleraci (vysoký výkon přináší neefektivní využití paliva, takže se energie doplní z elektromotoru) a elektřinu si to dobije při běhu motoru v efektivních otáčkách při stálé jízdě. Dále díky dobrému čelnímu odporu to žere relativně málo benzínu i při vyšších rychlostech. Někdy jezdím Plzeň-Praha s cihlou na plynu, omezovač mě drží na 180kmh a spotřebu mám 7,5l. Na benzín výborný výsledek.
3) Díky praktickým zkušenostem s Priusem jsem o mnoho více skeptičtější k nasazení čistých EV aut. Důvodů je plno, nad rámec tohoto příspěvku. Jen fandové a lidé, co nezkusili na elektřinu jezdit vám budou tvrdit, že EV je blízká budoucnost. Já spíše vidím budoucnost v palivových článcích.
4) CVT převodovka - výborná věc. Šlápnete na plyn, motor se nahodí do optimálních otáček a pak se mění převodový poměr. Ze začátku je to velmi nezvyklé pro ucho, že otáčky přímo nesouvisí s rychlostí. Rozjíždím se, koukám z okna, mám pocit že to nejede, mrknu na tachometr a jedu stovkou.
5) Díky použití Atkinsonova cyklu místo Ottova má Prius velmi nízké emise NOx - někde jsem četl (nemám ověřeno) že snad 20% z normy EURO5. To je spíše plus pro ty za mnou. Až řidiči budou dýchat to co vypouští z výfuku, tak budu ve výhodě. :-)
6) Fascinují mě zatracující výkřiky, že hybridy nemají budoucnost. Co má dneska budoucnost? Za 50 let bude všechno jinak, ale přece nepřestanu dnes používat třeba mobil, protože za pár let odejde na smetiště dějin, když se začnou používat čipy v hlavě? Kritici jezdí v čem? Určitě v benzínu nebo naftě, která má stejnou budoucnost jako hybridy. Hybridy jsou prostě evoluce a každý stupeň pokroku je odsunut při příchodu dalšího stupně evoluce.
7) Co se týče konkurentů, tak Toyota s Hondou jsou v podstatě jediní, kdo mají zkušenosti s masovou výrobou hybridů. Ostatní automobilky již několikátým rokem nás bombardují hybridy "na konci tohoto nebo v průběhu příštího roku" a na ulici kromě Toyoty nebo Hondy nic nevidím. Asi postavit prototyp pod reflektory na car show je něco jiného, než vyrábět masově spolehlivý hybrid.
8) Životnost aku - auto má přesně 3 roky. Kapacita sice klesla, ale nijak významně, že bych musel běžet na výměnu. Nabíjení a vybíjení probíhá většinou v tak krátkých cyklech, že málokdy vycucnu aku naráz bez možnosti dalšího nabití.
Když shrnu své zkušenosti s Priusem, jsem s ním jako uživatel velmi spokojen. Pohodlné auto, automat, dlouhý dojezd na malou nádrž, všechno v elektrice...
Jediné minus je ten kufr, takže pokud často vozíte hromadu bordelu v kufru a oktávka kombík je vám malý, tak se Priusu vyhněte obloukem. ;-) Sice větší náklady se s tím dají odvézt také, po sklopení zadích sedaček, ale dělat to denně by byl opruz.
Taky souhlasím s tím, že čistě spalovací motor(benzín/nafta) už je v podstatě neandrtálec a hybrid je dalším evolučním stupněm. A s těmi škodlivinami v podobě baterií bych to taky neviděl tak špatně - je to spíše pěkná kachna :-! (to by nikdo nesměl mít mobil, kterých je u nás tolik, že by z toho bylo baterií do aut pro půl republiky >:D )
Momentálně vlastním auto s čistě benzínovým motorem, ale při výběru dalšího auta se určitě poohlídnu po nějakém hybridu právě proto, že většinu kilometrů odjedu v městě. Navíc se mi líbí kroutící moment, který dosahují hybridní pohony.
Uznávám Prius jako novátorský počin, nicméně řidičsky příjemné auto to moc není. Ať už se bavíme o materiálech, palubní desce, jedovatých brzdách... podle mého názoru se Toyota soustředila na technologie a některé další aspekty trošku odflákla. Zejména z tohoto pohledu jsem zvědavý na novou generaci.
To co píšete, jsou subjektivní dojmy, které má každý jinak.
Materiály mi přijdou OK, palubka taky. Jedovaté brzdy myslíte jako ostré nebo že pouštějí něco nebezpečného do ovzduší. Co se týče ostrosti, mě jeho brzdy přijdou spíše pro ženskou, rozhodně ale ne ostré, jako jsem měl třeba na Passatu.
Měl jsem na odpoledne jeden z prvních Priusů... a pak ještě za rok další auto, takže to může být i kus od kusu.
Jedovaté jako ostré, skoro by se dalo říct digitální - poloha brzdí naplno / nebrzdí vůbec, mezi tím skoro nic, citlivé dávkování vyloučené. No, ale to má třeba Fabia I taky.
Prius ale prostě působí příliš počítačově, odtažitě... pořád někde něco bliká nebo pípá, pro technokraty ráj, já jsem to spíše trpěl a ignoroval (a nic se nedělo). Možná to jde někde vypnout, na to jsem za tak krátkou dobu nepřišel.
Ono ani ta CVVT převodovka žádné sportovní pocity nepodporuje, přece jen člověku chybí lineární vazba mezi rychlostí a otáčkami. To je ale v pořádku, možná i klad, sportovní ambice nemusí být všude.
Materiály dejme tomu ok, ono v Ceedu, Focusu nebo Loganu jsou také ok, takže asi tak. Nepatřím k zaníceným obhájcům měkčených plastů jako životní nutnosti, důležité jsou sedačky a volant.. ale dojmem kvality prostě Prius nepůsobil.
Máte pravdu v tom, že pro každého Prius není. Ale které ano, že...
Jsem technokrat a sportovní ambice při ježdění nemám, takže mě ten Prius konečně vyhovuje. :-)
"Bateria: nikel sa tazi v kanade, spracovava v europe, bateria sa vyrobi v cine a vse sa namontuje dokopy v japonsku."
- nebude snad stejny problem i v pripade EV a elektromobilu s palivovymi clanky?
Tak ja by som Prius bral, hned. Co sa tyka ekolokickosti, nemyslite si hadam, ze cele bane v Kanade pracuju iba pre toyotu, a jedna lod prevaza iba jednu bateriu, ci 1 kilo nikkelu? O tom ani nehovorim, az sa vyrobi jedna octavka v tdi, a podom nam tu este kadi pri ceskych a slovenskych pomeroch este 20-25 rokov...
Alebo so trebars v europe vyrobene audi, ktore sa z USA reimportuje..., iba aby sa usetrili peniaze, a ti co toto spravia rypaju do toyoty... bravo teda.
A teraz k tym americkym automobilkam. Nehnevajte sa, ale onanovat tu nad EV, ked vidite ze 10-15 rokov su americke automobilky uplne v p...ci. Ak by vedeli ako na automobilovy priemysel, tak nie so tam kde su. A este takymto ludom verite, vsak by ludom naslubili aj to ze do 5 rokov z vyfuku ich aut bude vychadzat iba duha, len aby nezkrachovali a dostali peniaze od statu... Volt sa riesi uz ani neviem kolko rokov, a este dost dlho z toho auta nic nebude, a aj keby ano... tak vam vysvetlim ako ta baterka fuguje, ma vykon "x" kw, a na jedno nabitie "y" kilometrov, cize, bud/alebo, naraz toto nevie, takze mozes jazdit ako magor a tak 10 kilometrov, potom si baterku bud dobit, alebo proste jazdit na benzin.
To chrysler EV je iba pekna sranda, ja vam strcim pod nos Skodu yeti a poviem vam, ze to jazdi na vodu, a budem tvrdit, ze to tak je, a vsetko je uz dokonalo pripravene, akurat no, nie so cerpacie stanice na vodu, alebo ludia tazko prijimaju taketo revolucne auta, takze sa este predavat nebude... to je to iste. Lebo az mi niekto povie, ze Volt je plne funkcne auto, a uz je pripravene na vyrobu, tak sa spytam, preco sa potom zachranca planety nepredava?