Transtar Dagger GT: Sen o dvou tisících koních a 500 km/h

Transtar Dagger GT: Sen o dvou tisících koních a 500 km/h

 
 

Američané byli v šedesátých a sedmdesátých letech 20. století držiteli absolutního světového rychlostního rekordu. Ten si ale vzali zpět Britové.

Největší rychlost na běžné otevřené silnici patří již sedmdesát let Němcům a v produkčních vozech na uzavřeném okruhu ji před týdnem překonal dokonce Francouz! Amíkům zůstaly už jen nejrychlejší formule na oválech. Tak tohle by stačilo, řekli si zřejmě u Transtar Racing.

V hlavách designérů a techniků se zrodil nápad postavit supersport, který bude mít přes 2000 koní a pojede 500 km/h, přitom se jedná o dvoumístný roadster s hmotností zhruba 1360 kg. Vývoj pohonné jednotky má údajně na starosti Tom Nelson a jeho Nelson Racing. Tento pán už dokázal vyladit nejeden 9,4litrový motor Corvette LS7 a dostal se až někam k 1325 kW (1800 k). Ale o životnosti takového srdce v produkčním automobilu existují velmi vážné pochyby. V Daggeru GT by měl mít až 1493 kW (2028 k), hodnota točivého momentu je rovněž impozantních 2710 Nm.

Podvozek tvoří rám z ocelových trubek, karbonová karoserie je pouze 1,12 m vysoká, 4,88 m dlouhá a 2,13 m široká. Součinitel odporu vzduchu 0,26 většinu současných supersportů překonává, u nich ale úřadují výsuvné spoilery, které Dagger GT nemá. Vpředu mají být dvacetipalcové ráfky s 325 mm širokými pneumatikami, vzadu pak o palec větší, obutí má zde 375 mm.

Odhadované výkony jsou také z říše snů. Zrychlení 0 na 100 km/h za 1,6 s, čtvrt míle za 6,6 vteřiny s konečnou rychlostí 328 km/h a pozor: největší rychlost 505 km/h. Brzdy Brembo dokáží vůz zabrzdit ze 100 km/h na 30 metrech, přitom disciplínu 0-100-0 zvládne za nějaké 4 s. Spotřeba? Při rychlosti 480 km/h 15 l benzinu. Pokud vám tento údaj přijde směšný, vězte, že je to konzumace za minutu a nikoliv na 100 km.

Vývojový tým se navíc chlubí, že pro stavbu nepoužívá žádné nové materiály a díly, ale pouze vyzkoušené, které nepotřebují žádné nákladné testování a budou fungovat skvěle, jak jinak. Design má na starosti Phil Frank, který pracoval mimo jiné na Saleenu S7.

Vše tedy vypadá celkem seriózně, až na ta čísla včetně základní ceny 450 tisíc dolarů (asi 9 milionů korun). Nehledě na to, že do roadsteru se sebelepší aerodynamikou fouká už při podstatně nižší rychlosti, než je udávaná maximální. Prý se ale chystá i závodní verze, která jistě bude mít pevnou střechu.

Stůjme při zemi. Takových projektů už bylo v historii možná až moc a stejně vždy zůstaly v hlavách svých tvůrců. Ostatně Dagger GT zatím také nepokročil dále, než k několika počítačovým snímkům, které jsou prací zručného grafika.

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 






 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k výročí diamant za 230 milionů

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k…

Ksenia Tsaritsina je krásná žena a její manžel, ruský oligarcha Aleksey Shapovalov, to moc dobře ví, a tak své…

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve vládě. Skončila krize?

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve…

Kandidát na ministerský post Andreje Babiše (ANO) si odbyl tradiční předjmenovací pohovor u prezidenta Miloše…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád chceme kopírovat

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád…

Z dění v české hokejové reprezentaci má divný pocit. Slabá pařížská představení Petra Nedvěda (45) donutila…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…