Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tyhle ojetiny se špatnou pověstí nikdo nechce. Proč je to chyba?

I mezi chronickými „ležáky“ se najdou tipy na zajímavou koupi. Špatná pověst modelu totiž sráží cenu i u verzí, které naopak doporučit lze. V prvním díle se podíváme na Peugeot 307, Nissan Primera P12 a Renault Laguna druhé generace.
Zpět na článek
14. 4. 2016 08:17
14. 4. 2016 08:22
14. 4. 2016 08:35
14. 4. 2016 08:44
14. 4. 2016 08:57
14. 4. 2016 09:26
14. 4. 2016 08:27
14. 4. 2016 08:30
14. 4. 2016 08:55
14. 4. 2016 08:58
14. 4. 2016 15:55
14. 4. 2016 10:19
14. 4. 2016 10:12
14. 4. 2016 10:43
14. 4. 2016 10:36
14. 4. 2016 10:43
14. 4. 2016 12:03
14. 4. 2016 13:24
14. 4. 2016 15:32
14. 4. 2016 10:22
14. 4. 2016 13:18
10. 5. 2016 22:21
Avatar - Uživatel_5340709
14. 4. 2016 08:07
A já
už pomalu začínal věřit, že dvojková laguna byla spolehlivá ;-) , tohle Ozzmanovi nedělejte. :-|
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Ozzman
14. 4. 2016 08:17
Re: A já
>:-[] No fatální problémy nečtu >:D A ten horor s kartou se týkal především těch, co měly beztlačítkové odemykání, já měl kartu na tlačítko a zasouval jsem ji hezky do čtečky po celou dobu a neměl sem problém :-) Ale jestli chceš, můžu ti tu vyjmenovat další závady, dost časté a o kterých autor nemluví :-)

Třeba panel automatické klimatizace přestával svítit (měl sem manual, neřešil sem :D)

Po první zimě odešla kontrola tlaku v pneu (mě záhadným způsobem fungovala)

Turbodmychadla u 1.9Dci odcházela pravidelně, později vyřešeno větším filtrem tuším z Peugeotu?

Ale u Laguny zvláště platilo, že se o ní musíš trochu starat a nečekat, až se něco vysype... pak jezdila dobře a nikdy mne nikde nenechala... poté co jsem ji prodal s kamarádem objela celej Balkán ;) To auto bylo zkrátka super i přes své mouchy :-)
14. 4. 2016 08:22
Re: A já
dekuju redakci za konecne zajimavej a snad i uzitecnej clanek.1000 X lepsi nez ten skodovackej PR co se zde v posledni dobe objevuje..no ja vim-slavime 25 let,ze?:-)Takze v uzitecnym psani jen tak dal..
Avatar - Uživatel_5340709
14. 4. 2016 08:24
Re: A já
Můžeme přidat ještě u benzínů hořící cívky zapalování / i u V6/, praskající svody výfuku a podobné atrakce.
Ale jak říkáš, pro tebe a u jiných diskutujících to bylo často první dostupné auto po autoškole - takže když jej miluješ, není co řešit!
Avatar - Ozzman
14. 4. 2016 08:35
Re: A já
No první dostupné... já ho dostal od rodičů jako cca 4-5 tileté, takže žádná znouzectnost za pár šlupek to nebyla (Za tu cenu byly Passati B5.5, Mondea MK III).. prémii nehodnotím, tu nejezdím ani teď a když mi nepřistane v klíně pár mega navíc, tak v dohledné době ani jezdit nebudu >:D . Laguna měla prostě své přednosti v komfortu, vzhledu, výbavě a třeba pro mne té neoddiskutovatelné pohodě při dálničním cestování :-) A motor s jeho odhlučněním a kultivovaností i solidním výkonem (Dci) byl na tu dobu o třídu jinde, než mainstreamová konkurence (nepleť sem spolehlivost >:D a ta se týkala jen turba)
Avatar - Uživatel_5340709
14. 4. 2016 08:41
Re: A já
No pravdu máš v té pohodlnosti a komfortu. V té době jsem důvěrně znal právě jednu V6 v benzínu. Když fungovala a byla ještě relativně nové nerozhrkaná, tak jela hezky, do kožených sedaček se dalo položit jako v obýváku. Ale nesměl jsi na ni tlačit, ostřejší zatáčky se ji hodně nelíbily, k tomu ale nebyla určená.
Avatar - Ozzman
14. 4. 2016 08:44
Re: A já
Přesně jak píšeš, V6 sem nikdy nejel, ta by mne zajímala :-) To auto byl prostě typický polykač kilometrů na dlouhé přesuny. Jak píšu níže, po přesednutí do Mondea jsem pochopil, jak moc ten podvozek lze udělat u kombiku lépe a jak takové auto může umět zatáčet :-) Mne to trochu kompenzovala kola 225/45 R17, (základem sou klasické 205/55 R16), kdy auto díky tomu dobře sedělo a nehoupalo se.
Avatar - Uživatel_5340709
14. 4. 2016 08:51
Re: A já
No a teď se dostaneme k závěru, který tu vlastně předkládá i Tomáš. Ta auta byla celkem dobře vymyšlená a namalovaná, ale nohy jim podrazilo vlastně absurdní šetření na kvalitě a materiálu. Všechny ty závady o kterých se tu v článku píše, je z velké části elektronika a elktroinstalace, nebo nějaké plastové díly. Všechno to bylo tehdy o tom, že renault často volil levné dodavatele a doufal, že to vydrží.
Avatar - Ozzman
14. 4. 2016 08:57
Re: A já
Jistě, je to tak, řekl bych možná spíš i to, že to bylo takové vykoupení pokroku, protože zrovna Laguna přinesla do mainstreamu hodně prvků výbavy, co jentak na tu dobu někdo neměl, elektronických pomocníků atd... a aby dostali cenu tam, kde byla (když jsem se díval na ceníkovou mého kusu tak to bez 30 tisíc bylo mega! :D), tak holt zkoušely nové a neodzkoušené technologie výroby (takové elektroniky v autech do té doby nebývalo, jasně jsou výjimky v prémii) a bohužel né všechno se povedlo a dnes je díky tomu failu celý automobilový průmysl o pořádný kus dál. Nechci tu tvrdit, že Laguna byla ve všem první, ale jistý neoddiskutovatelný pokrok přinesla :-)
Avatar - wakantanka
14. 4. 2016 09:26
Re: A já
Nebudem vyvracať tvoje konštatovanie, snáď len doplním niečo čo mi v tej dobe utkvelo v pamäti. Carlos Ghosn sa zhruba v polovici životného cyklu Laguny vyjadril v zmysle takom, že tadiaľto cesta nevedie. V podstate vtedy priznal, že to auto šili horúcou ihlou a mnoho (hlavne elektorinických) vecí nemali dôklade otestované a vyskúšané. A týkalo sa to tuším rovnako aj Megane II, či v článku spomenutej Primery. A myslím, že je vidieť na neskorších produktoch ako si aliancia Renault - Nissan vzala tieto jeho slová za svoje a podnikla rázne opatrenia na zvýšenie kvality. Pošramotená povesť a vžité predsudky sa s nimi ale potiahnu ešte dlho.
14. 4. 2016 08:20
Nissan Almera N15
Hmm, tak informace v článku že Almera v generaci N15 má problém se spotřebou oleje slyším prvně, do teď jsem slyšel spíše opak této informace.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - dewill
14. 4. 2016 08:30
Re: Nissan Almera N15
I z vlastní zkušenosti mohu říct, že je ta informace o N15 je naprosto mylná, olej jsem měnil jednou za 2 roky a mezitím se nedolévala ani kapka.

Naopak problém s olejem měl zmíněný motor 1.8, který se používal v Almerách N16 i Primerách P11/144, ale výhradně u motorů vyrobených v Anglii (japonské problém neměly). Ale i tak si nedovedu představit, jak by se někomu podařilo motor zadřít, pokud ho člověk poslouchá, dá mu zavčasu vědět, že mu něco chybí.
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
14. 4. 2016 09:54
Re: Nissan Almera N15
Zdravím.
Vidíte a třeba v Almeře Tino se to dělo docela dost. Ano je to v Almeře N16. Almera N15 měla starší motory GA, které jsou bezproblémové. Jsem si to popletl, hned to opraví. N14 byla vlastně ještě Sunny. Kdo si to má pořád pamatovat. Prostě v Almeře druhé generace. tak to bylo myšleno. Ten kok je blbě, Už opraveno. Nicméně tam bylo v Almeře Tino a ta byla odvozena od Almery MK2
Avatar - pelikoš
14. 4. 2016 11:43
Re: Nissan Almera N15
problém nebyl u 1.5 ale u 1.8 tuším kód motoru qg
Avatar - dewill
14. 4. 2016 11:59
Re: Nissan Almera N15
Problém byl hlavně v tom, kde se motor vyráběl. Japonské 1.8 byly naprosto bezproblémové (měly jsme japonskou N16 s tímto motorem, najela za 14 let 150t km bez problémů v motoru), naopak anglické 1.8 měly problém s použitím materiálem na kroužky, který způsoboval vyšší spotřebu. Vyšší je ale nutno brát s rezervou, stále je to 0,2 litru na 1000 km.
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
14. 4. 2016 12:26
Re: Nissan Almera N15
Ano tak nějak to bylo. Aspoň tak mi to kdysi vysvětloval jistý člověk na Nissanu. :-) Je fakt, že se stále prodávají P11/144 s motorem 1.8 16V. Tedy ty anglické, takže blbé. Ono celý ten motor řady QG asi nebyl moc dobrý. Podobně jako třeba Toyota ZZ-FE. Jinak mně se kdysi Primera P12 líbila. Měl jsem půjčený ojetý dvoulitr, tedy tak motor nic moc, ale jezdilo to pěkně. Tehdy jsem to srovnával s druhou generací Avensisu. (ta byla pro změnu s 1.8 16V a automatem). :-). To už je ale dávno. :-(
14. 4. 2016 15:51
Re: Nissan Almera N15
0,2 litru na 1000 to nic není. To ti žerou nový VW krumply od novoty a nikdo se tomu nediví. Všechny služební Oktule u nás ve firmě mají povinně v kufru pixlu s olejem, protože co chvíli se musí dolívat. Asi jsem divnej, ale u novýho auta je to pro mě něco totálně nepřijatelnýho.
Avatar - lamal
14. 4. 2016 10:40
Re: Nissan Almera N15
menit olej jednou za dva roky to sa mas cim chvalit... 8-s
Avatar - dewill
14. 4. 2016 12:01
Re: Nissan Almera N15
Budete se divit, ale bylo to v rámci servisních intervalů, v té době jsem měl malý roční nájezd a dvouletý interval stanovil značkový servis.
14. 4. 2016 15:53
Re: Nissan Almera N15
Tak to je teďka móda 30 tkm nebo dva roky. Normální řidiči, kterým záleží na tom, aby jim auto dlouho fungovalo mění po 15-20 tkm nebo roce.
Avatar - Hittman
14. 4. 2016 08:27
Stejné
je to u ostatních značek a jejich modelů, člověk musí vědět, po které motorizaci šáhnout, aby nesplakal, např. známé problémy s prvními TSI či poslední verze 2,0 TDI PDF s DPF a piezo střiky.. Prostě každý model má lepší a horší motorizace.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ozzman
14. 4. 2016 08:30
Re: Stejné
Tak dvoulitrové TDI už bylo v žebříčku nejhorších dieslů >:D Tam se ani Dci od Laguny nedostalo >:-[] >:D
Avatar - Hittman
14. 4. 2016 08:55
Re: Stejné
Já měl 1,9 TDI 96 kW a byl to velmi dobrý motor.
Avatar - Ozzman
14. 4. 2016 08:58
Re: Stejné
To je ale jiný motor, než o kterém mluvíš v prvním příspěvku. Nechápu tenhle koment >:D
14. 4. 2016 15:55
Re: Stejné
To byl taky poslední dobrý TDI motor od VW. Pak možná ještě 1,9 TDI 77 kW ať nekřivdím. Ten byl ale vzhledem ke svýmu žalostnýmu jízdnímu projevu horší než tebou zmiňovaný 96 kW, který měl výbornou dynamiku a krásnou spotřebu.
Avatar - Ozzman
14. 4. 2016 08:30
Podceňovaná Laguna
Ano, pověst má hroznou, ale podívejte se na to auto, když je zachovalé, pořád vypadá parádně a dle mě je to jedno z nejhezčích francouzkých aut posledních 25 let. Má nadčasové tvary a nepřijde mi, že by bylo nějak dizajnově vázané na první Lagunu. Když jsem poprvé viděl svou budoucí Lagunu byla to láska na první pohled i přes její pověst.

Problémy měla (viz výše a článek), občas něco povrzlo v interiéru, ale jinak to byl doslova kočár. Pohodlné sedačky, dobře se ovládala, gumové řazení a řízení, což se tradovalo o francouzích (a u první Laguny to opravdu platilo), bylo pryč, motoricky (Dci 88kw) to jezdilo také solidně, na svou dobu šestikvalt, commonrail (o třídu kultivovanější, než dobové TDI a bez turboefektu), výbava super (já neměl nic extra, snad jen barevná navi, se staženým CD mapami funkční i v ČR), uvnitř měkčené plasty na palubce (to koukáte koncernisti co? :D, dveře obšité textilí, vyšší výbavy měly na palubce i ve dveřích obšito kůží!) a hlavně to pohodlí na dlouhých cestách na dálnici. Na okrsce už to nebylo auto do zatáček, navíc díky tyči na zadní nápravě odskakovala * na nerovnostech. Nedostatky podvozku jsem nejvíce pocítil, když jsem přesedlal do Mondea a asi měsíc měl oba vozy. Dnes bych hodně váhal, zdali do Laguny jít, protože jsem měl možná štěstí na kus, ale vědět, že se předchozí majitel staral a nenechal vymlátit čepy, silentbloky (jo, tyhle části nevydrží statisíce, ale to ani u dobového Pašíka) a měnil včas olej, tak bych jí asi dal přednost před jakýmkoliv konkurentem z té doby už jen pro to, jak to auto vypadá :-) Navíc je dnes k dostání za směšné ceny díky pověstí :-)

P.s. 307 sem projížděl také před koupí Laguny a to auto mne přišlo opravdu nijaké a nudné, jel jsem benzinovou 1.4 v kombiku, sedělo se vysoko, moc to nejelo, interiér nic moc... Na druhou stranu kamarád si nemohl vynachválit dvoulitrvé HDi SW :-)
Rozbalit vlákno
3
14. 4. 2016 13:34
Re: Podceňovaná Laguna
Ano, stále vypadá pěkně, ale ten zbytek byla trága. Kolega v práci si v roce 2003 (?) koupil fungl novou Lagunu se 110kW dieselem za tehdy neskutečných možná 800tKč a následné roky bavil celou fabriku nikdy nekončícím sledem problémů a návštěv servisů. Už si nepamatuji, co všechno řešil, v paměti mi utkvěly pouze problémy s řídící jednotkou, která mu padala do nouzáku a jemu neustále tvrdili, že tankuje nekvalitní naftu. Kolega si přitom auto hýčkal a tankoval jen u Shellky (v okolí tehdy nic lepšího nebylo). Nakonec mu museli přehrát SW a snížit výkon. Když se po letech auta zbavoval, tak jej střelil nově příchozímu kolegovi, který ty jeho anabáze neznal. A i ten během pár měsíců seznal, že cenově výhodný kup měl své důvody.
Avatar - Ozzman
14. 4. 2016 14:06
Re: Podceňovaná Laguna
Předpokládám že to byl 2.2 Dci že? O tom motoru se psalo hodně, asi se moc nepovedl a měl spousty problémů, ale znám i lidi, kteří ho provozovali bez větších problémů. Jak píšeš, nejvíce problémů měl motor, tak se kolega holt netrefil >:D Při mém výběru už bylo dost informací o 2.2, tak sem se ji radši vyhl obloukem :-)
14. 4. 2016 15:56
Re: Podceňovaná Laguna
No za mě musím říct, že jedničková Laguna byla designově mnohem hezčí než Laguna 2.
Avatar - Ada je zase tady
14. 4. 2016 08:58
Nepřekvapivé
Vždy, když se Francouzi snaží byprodukovat něco jiného, než žrádlo, je to *. :no:
Rozbalit vlákno
2
14. 4. 2016 10:19
Re: Nepřekvapivé
Ado..ty nezklames..musis psavat castejc:-):-)
14. 4. 2016 15:28
Re: Nepřekvapivé
jj. velká škoda, snad to aspoň někdo tesá do kamene pro budoucí generace:)
Avatar - Dzakobo
14. 4. 2016 10:12
Primera P12
Tu používal otec služebně. Velmi často byl zapřažený vozík a na něm v průměru 300 kg nákladu. Motor 2,2 Di o 93 kW si na dálnici sahal pro všechny své síly, ale jelikož je to předimenzované železo na tak malý výkon, motor chodil bez chyby. Většinou se tankovala plná 2x do týdne. Jediná závada, o které jsem slyšel, byl vypadlý kolíček v řadičce, takže se dalo dojet na 3. RS do servisu, ale jinak služebník bezvadný.

Co se mi líbilo: přístup do kufru bez nakládacího schodu (kombi), zadní parkovací kamera!, chod motoru byl na diesel sametový, díky objemu zatahoval slušně už od volnoběhu ale pak byl náběh turba také zřetelný, nikoliv kopanec.

Jediné mínus a to značné, byla extrémně tuhá spojka, nikde jsem tužší nezažil. Pokud někdo jezdí hlavně dálnice a bez většího zatížení, klidně P12 v naftě, kde se zařadí šestka a je od řazení klid. Dynamika není ohromující, ale nikdo na tak velké auto netroubí. :-! Do města a meziměsta ne příliš vhodné, to radši něco menšího s benzínem.
Rozbalit vlákno
24
Avatar - 3_diamanty
14. 4. 2016 10:23
Re: Primera P12
mne primera v eu velmi chyba... rovnako aj accord .... skoda ze japonci v eu uz postupne zo strednej triedy odchadzaju ... otazny je aj sucasny avensis... dost mozno uz v eu nastupcu nedostane ... trosku to zamrzi ked si vezmeme aky bol europsky trh kedysi pestry a aky nezaujimavy uz dnes zacina byt
Avatar - lamal
14. 4. 2016 10:43
Re: Primera P12
Nissan to *** s primerou tak mu treba... znicil povest a usilie 2 generacii v USA je altima, skoda ze nie aj tu. Accord bol ale podareny takmer kazdou generaciou a vidis ako to dopadlo. Zbytocna snaha, jedine mazda to dokazala.
Avatar - 3_diamanty
14. 4. 2016 11:04
Re: Primera P12
sucasna nova o triedu vyssie posadena maxima je v amerike uz moc uspesna .... tu sa nissanu podaril sikovny tah .. samozrejme pre istotu do eu uz opat nepride.... skoda ze o nas trh uz dnes nikto z japonskej nepremiovej strednej alebo vyssej strednej triedy nestoji .... boli to tak krasne casy ked si spomeniem na maximu... primeru alebo accord ci povedzme legend alebo camry.. skoda.. ale asi je to dnes uz zbytocne rozoberat .. priority europskeho trhu sa za poslednych 15 rokov hodne zmenili a podla mna nie zrovna najstastnejsim sposobom ale s tym asi nic nespravime ... ja dnes uz mam radsej americky trh ktory povazujem za zaujimavejsi a pestrejsi ako nas europsky ... novej maxime v amerike fandim .... vlastne vsetkym japonskym vyrobcom
Avatar - dewill
14. 4. 2016 10:36
Re: Primera P12
Mě by ani nevadila P12 z venku, ale vnitřek bych fakt asi nevydýchal :-O
Avatar - Ozzman
14. 4. 2016 10:43
Re: Primera P12
To je velkej úlet, silná inspirace u Renaultích MPV.... kdo ví proč...
Re: Primera P12
To auto bolo nádherné od prvej do poslednej hrany, ako celok bolo zvláštne a zároveň elegantné a nepodobné čomukoľvek inému, pritom nepôsobilo dojmom kozmickej lode ako Civic... Škoda tej techniky, ktorá proste neposlúchala vždy na 100%.
14. 4. 2016 12:28
Re: Primera P12
Túto Primeru mal známy. Poškodené silentbloky ramien prednej nápravy sa nedali vymeniť. Takže len výmena celých ramien a vtedy cena ako hrom!
Re: Primera P12
O tom sa hádať nejdem, píšem o inom ak si si nevšimol.
14. 4. 2016 16:42
Re: Primera P12
A podvozok, závesy, ramená, ... nie je technika?
Re: Primera P12
Píšem o tom, že je to nádherné auto, len škoda, že má poruchovú techniku. Tak o čom stále bľaboceš?
15. 4. 2016 07:33
Re: Primera P12
Tak tú poruchovú techniku rozpíš a punktum.
Re: Primera P12
Kristepane, jak môže byť niekto tak vvypatlaný... 8-s
Avatar - Dzakobo
14. 4. 2016 10:50
Re: Primera P12
Kvůli takovým kupcům jako jsi ty, je to auto levné. Komu nevadí interiér a naučí se se systémem, tak může přijít k bytelnému a spolehlivému autu. Pořád jezdí spousta Passatů B5 a B5,5, ale pokud bych hledal auto na dálnici, beru P12 93 kW místo 96 kW Tdi, v projevu motorů je obrovský rozdíl.
Avatar - dewill
14. 4. 2016 12:03
Re: Primera P12
Já jsem holt konzervativní a proto mám dodnes P11 :-!
Avatar - janodespota
14. 4. 2016 12:37
Re: Primera P12
Já taky :-! :yes:
14. 4. 2016 15:07
Re: Primera P12
no moja p10 uz doziva ale som isty ze keby sme si mali doma nechat jedno auto octavia lebo primera tak ide prec octavia ;-) srdcovka pre otca aj mna :yes: a podla npoc.uk aj pre dalsich skoda nastupcu v usa to maju lahsie infiniti g :-)
Avatar - janodespota
14. 4. 2016 15:15
Re: Primera P12
P10 a P11 se v USA prodavaly jako Infiniti G20
14. 4. 2016 15:25
Re: Primera P12
ano :-) preto by som pokracoval dalsim g teraz uz q inak ja by som k tomuto clanku na miesto p307 a laguny dal kiu magentis/sonatu chevrolet lacetti a este nejaky sedan to bol epica?
Avatar - pelikoš
14. 4. 2016 11:49
Re: Primera P12
z vlastní zkušenosti mohu říci, že to nebyl problém (měl jsem po faceliftu). rychloměr a otáčkoměr v zorném poli, klasika musíš koukat dolů ať chceš nebo ne. interiér prostorný, tlustý koberce, parkovací kamera (škoda až letoška, po 11 letech!!!), vyhřívaný sedačky, atd...
14. 4. 2016 13:24
Re: Primera P12
Měli jsme tyhle vozítka ve dvou kusech ve firmě jako služební s 2.2-kou dieselem a jednalo se historicky nejméně ježděné auta, protože každý si je bral až ve chvíli, kdy už skutečně nebylo jiné volby.

Po dálnici sice vcelku příjemné svezení, ale na okresky neohrabaná krabice s náklony a setrvačností bitevní lodi. Osobně, když jsem s tím jel poprvé, jsem málem vycestoval z první zatáčky, najeté rychlostí běžnou pro vozy tehdejší doby.

Navíc spotřeba na "úsporný" diesel běžně okolo 7,5 - 8,0 litrů.
Avatar - Dzakobo
14. 4. 2016 13:36
Re: Primera P12
S tou spotřebou na tom byl mnou zmíněný kus, tuším, okolo 7,3 l/km a i když nejel s přívěsem, tak se pospíchalo...

Těch 8 litrů, ať se na mě nikdo nezlobí, ale z toho se dá usoudit ryze prasácký způsob jízdy nebo německé dálnice.
Avatar - pelikoš
14. 4. 2016 15:14
Re: Primera P12
přesně, já měl tu verzi 103kW a spotřeba na úrovni 6,5 litru ;-)
14. 4. 2016 15:32
Re: Primera P12
Přesně. Já měl Primeru P11, koupenou jako novou v roce 97, se kterou jsem byl moc spokojený - jizdně výborná, spolehlivá. Dodnes u jiného majitele jezdí.
Po 8 letech jsem ji uvažoval vyměnit právě za tohoto nástupce a po testovací jízdě jsem měl jasno, že tudy cesta nepovede. Ten rozdíl v jizdních vlastnostech (on už ten pohled na tvarování sedaček cosi nazanačoval) byl fakt hrozný.
5. 8. 2016 12:30
Re: Primera P12
Tez jsem mela P11 z vyroby a jezdila jsem s ni zhruba 10 let bez zavaznejsich problemu. No po 10ti letech a ledabyle udrzbe mi odchazelo dost veci, ale vydrzela nemozny. Zvazovala jsem, ze koupim ojetou P12, ale jak pises, nastupce je velmi nevydareny, teda z toho seslo.
Nekdy se to proste nepovede
14. 4. 2016 10:22
Zadřený M9R
"zaslechli jsme, že statisticky se zadřou asi 3 motory z 1000 vyrobených…"
To je parádní skóre, jsou značky, kde zaklepe nebo jinak zařve třetina motorů a nikdo se tomu už ani nediví :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Dzakobo
14. 4. 2016 10:54
Re: Zadřený M9R
U těch proklínaných prvních 1,2 TSi to je 100%, záleží pouze na počtu startů. Tzn. městské poskakovadlo může chtít výměnu řetězu po 30tkm a dálniční "křižník >:D " po 200tkm jak je zde na MACZ recenze Jetty.
14. 4. 2016 13:18
Primerka P12
Nedalo sa mi nezapojiť do dnešného dňa vlastním jednu 2002 Primera P12 som veľmi spokojný až teraz po 14rokoch a 251tis km bude zjavne treba meniť váhu vzduchu inak turbo/ vstreky čerpadlo všetko vypadá byť ok :-) Čo sa týka podvozka je to pravda že to pohodlne troška sa nakláňa v zákrutách ale človek by ani neveril ako to sedí v zákrutách otestované :). Čo sa týka dizajnu je to vec vkusu mne sa páči.Budíky v strede sú super prehľadné nastavenie klímy radia je sila zvyku ;) podľa mňa je škoda že nissan skončil s Primerou. Čo by som vytkol drahé diely.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - M1chal
14. 4. 2016 15:22
Primera - interiér
Kdyby Primera měla budíky normálně, tak by zájem byl :-!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - pelikoš
14. 4. 2016 16:23
Re: Primera - interiér
pokud bys s tím autem jezdil a pak přesednul do konvnční, viděl bys, že to není problém
Avatar - twistedTSD
15. 4. 2016 12:40
Re: Primera - interiér
Asi máš pravdu, tolik výstřednosti prodejům určitě neprospělo...Já s Primerou jel jednou před lety a interiér mi nevadil, ale u vlastního auta bych si dvakrát rozmyslel, než bych si pořídil něco takového.
14. 4. 2016 20:48
Neudelali soudruzi ve clanku chybu?
Nema tam byt nahodou misto "Už v 307 používal Peugeot filtr pevných částic" treba "Už v 306 používal Peugeot filtr pevných částic.."??? Nebo byl model 307 pred 306?
Rozbalit vlákno
0
15. 4. 2016 11:42
Šílenství jménem Primera P12
Dobře si pamatuji, jak byli příznivci Nissanu při příchodu P12ky šokováni - soused, nadšený majitel předchozí generace, který čekal na nástupce, měl skoro slzy v očích. Druhá generace (2litrový liftback) mu pak věrně sloužila ještě dlouhá léta a pak ji se skřípěním zubů nahradil Octavií...
Dodnes jsme nepochopil, co se tehdy u Nissanu stalo, že udělali takovou kolosální botu a touto odporností rázem totálně zničili předtím po dvě generace pracně budovanou skvělou image řady Primera... Jaké zadání při přípravě tohoto modelu tehdy evropský marketing konstruktérům připravil? Kdo něco tak strašného pustil do výroby?! Jednou jsme s touto hrůzou služebně jel do Paříže a málem jsem kvůli tomu přišel o záda, tak děsivě nepohodlné sedačky a opěrky hlavy jsem už pak nikdy nezažil. Neuvěřitelný byl také tvar zadního okna (jednalo se o 5dv. verzi), který neodbytně připomínal záchodové prkénko :-O Také jízdní vlastnosti se mezigeneračně výrazně zhoršily a o přímo katastrofální ergonomii přístrojové desky se ani nemá cenu bavit. Toto auto je prostě nezapomenutelnou ostudou Nissanu! 8-s :no:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - twistedTSD
15. 4. 2016 12:47
Re: Šílenství jménem Primera P12
Popis souseda sedí i na jednoho mého příbuzného, P11 liftback měl snad do roku 2010 nebo tak nějak a od té doby jezdí oktávkou...Když se tak nad tím zamyslím, i tehdější Micra byla dost extravagantní a u ní jim to vyšlo, jenže střední třída není malé auto...Osobně se mi P12 v kombíku docela i líbí, ale ostatní karosářské varianty jsou strašné.

Někdy je prostě lepší nesahat na to, co funguje. :-)
Re: Šílenství jménem Primera P12
Jde o výsledek vlivu firmy rendlík a syn :no: :no: :no:
15. 4. 2016 18:51
Re: Šílenství jménem Primera P12
Jo, P12 ukončila působení Nissanu ve střední třídě v Evropě. Nikdo se zdravým rozumem nemohl očekávat, že u konzervativní klientely střední třídy by P12 mohla uspět ;-)
Avatar - Londonbridge
15. 4. 2016 18:55
Primera GT
Mal som 2 x Primeru , GT 110 Kw r v.92 a SE 2 L benzin r v.98 myslim 96 KW boli to uzasne auta hlavne na GT spominam velmi rad malokto mi v tych rokoch usiel hore kopcom alebo v zakrutach. Mali problem silenbloky v prednych ramenach to som menil u GT original od Nissanu bol dost drahy. Inak ziadne ine poruchy mi tam nevznikali. Na tu dobu cize 90 roky to boli super auta dost nedocenene hlavne 2 l GT na tu sa neda zabudnut.... Chybaju tie auta teraz na trhu ta posledna Primera je nej obludka a Nissan by sa mal zamysliet a spomenut ake Primery vyrabal v 90 rokoch...Primera GT spominam a nemozem zabudnut.............. :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Googelit
15. 4. 2016 20:52
lidské chutě
Stejně tak se nechytl VelSatis , přitom jízda je v tom výborná :yes: Lidské chutě jsou prostě nevyzpitatelné. Nejlepší pro výběr ojetiny je nechodit do Áček a podobných
Rozbalit vlákno
1
16. 4. 2016 22:37
Re: lidské chutě
To já bych naopak řekl, že lidské chutě jsou v případě automobilové střední a vyšší střední třídy velmi "vyzpitatelné", resp. předvídatelné. A všechny modely, které to ingorovaly (Primera P12, Renault VelSatis, Opel Signum, Fiat Croma II, BMW 5GT, Merdedes třídy R, Ford Scorpio (Klaun), částečně i P 407) skončily větším či menším prodejním průšvihem. Například Evropan ve střední třídě chce hlavně líbivý, neextrémistický design (zvenčí i uvnitř), dostatrek prostoru a komfortu a dobré jízdní vlastnosti a rozhodně ne karoserii typu hatchback. Přesto si marketing hned několika automobilek myslel opak a katastrofa na sebe nenechala dlouho čekat... :-!
Avatar - certzhor
10. 5. 2016 22:21
zhava 307
horši auto jak 307 sem nezazil(viz. oje recenze zde v profilu)katastrofa. elktronika si delala co chtela.sem rad ze shorelo a nikomu se nic nestalo. jinak olej menim po 10 tis km a nekdy i drive. je mi jedno kdo dave jake intervaly.muj motor musi byt jak v perince!!!! i kdyz kvalitni 5 w30 neni levne oproti generalce motoru je to pakatel
Rozbalit vlákno
0