Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tým Toyota WRC povede legendární závodník Tommi Mäkinen

Finský jezdec Tommi Mäkinen byl během své závodní kariéry spjat hlavně s Mitsubishi. Nyní míří k další japonské značce.
Zpět na článek
10. 7. 2015 13:49
ucast v motorsportu
"Předsedou představenstva týmu bude Akio Toyoda, generální ředitel Toyoty a velký fanoušek rallye."
Furt tvrdim, ze ucast v motorsportu (F!, WRC, WTCC, DTC,...) je jenom rozmarem vedeni automobilek a neprinasi zadny profit pokud se odectou naklady, mozna dokonce i stratu - to zjistil Ford nedavno, Toyota uz drive, zanedlohou to zjisti Hyundai a nakonec zustane VW, ktery ma na to financovat i vlastni firmeni parky.
Rozbalit vlákno
5
10. 7. 2015 15:46
Re: ucast v motorsportu
Nevím, jestli to přináší automobilkám profit (asi vidíš do hospodaření a ziskovosti modelů jednotlivých automobilek lépe), ale rozhodně to přináší profit zákazníků v podobě modelů jako WRX STI nebo FF RS. Ford to sice zjistil nedávno a proto uvažuje o opětovném vrácením se do MS. To samé Citroen, který už ohlásil odchod z MS a nakonec to přehodnotil a rozhoduje se, zda zůstane ve WTCC nebo WRC.
10. 7. 2015 16:04
Re: ucast v motorsportu
Focus uz v Rally nejezdi, Fiesta RS neexistuje a napr Evo konci. Otazka casu, kdy skonci STI a vlastne obe znacky nejsou ve WRC.
10. 7. 2015 19:13
Re: ucast v motorsportu
Nejde o to, že Focus ani STI už nejezdí jako WRC v MS, ale že ty modely vznikly a vznikají s odkazem na MS v rally.
Avatar - Nerez
10. 7. 2015 17:33
Re: ucast v motorsportu
Jde o marketing. Přece jen je pro automobilky prestižní záležitostí, když může v reklamě hlásat, že vyhrála F1 nebo WRC. Renault, Citroen nebo i Ford se tímto již v minulosti chlubily. A lidi na to slyší. Když může automobilka postavit auto, které vítězí v závodech, určitě umí postavit i dobré silniční auto, řeknou si. Ne vždy je to pravda, ale lidi na to holt slyší. To zaprvé.
Zadruhé se v motorsportu testují a vyvíjí nové technologie, které se za čas dostanou do seriových aut. Proto spousta značek v F1 tlačila na změnu praviděl a např. sám Mercedes řekl, že pokud nebudou v F1 hybridní technologie, není pro ně šampionát atraktivní.
Já jsem jenom rád za každou značku ve WRC. Ford a Citroen už hrají druhé housle, neboť jejich technika je lehce obstarožní a už moc nevyvíjená. Hyundai bytostně nesnáším, i když za ně jezdí můj oblíbený Neville. A VW v čele s arogantním Oigerem mi je krajně nesympatický. A ani Latvala to nezachrání. Takže kohokoliv navíc vítám :-)
10. 7. 2015 22:21
Re: ucast v motorsportu
Ano vem si Renault, ucastnil se F1 a pritom produkuje auta s torzni prickou dokonce v stredni tride (Laguna). Prodeje slabe, podstatne mensi, nez VW, ktery do nedavna ve WRC (ani F1) nebyl, pritom prodeje mel skvele. Ted je ve WRC a prodeje jim dokonce klesli (v USA) v EU klesla ziskovost. Takze to je perfektni ukazka, ze WRC je rozmar vedeni nebo jinak - marketing, ktery nefunguje.
Podle mne si Hyundai nikdo nekoupi ze je ve WRC, kupuji si ho pro nizkou cenu.
Stejne Focus se u nas skvele prodaval, kdyz byl dizajn akceptovan a cena nizsi nez u Golfu. Levne dily, dobre jizdni vlastnosti. Nikdo to nekupoval, ze byl ve WRC.